Daar draagt de schiphol organisatie zelf aan bij. Dan moet men zeggen ben je 4 uur van te voren aanwezig dan garanderen wij dat je binnen die tijdsperiode door de rijen bent. Zolang de Schiphol organisatie dat niet doet zal het chaotisch blijven en niet verbeteren.quote:Op woensdag 13 juli 2022 13:06 schreef recursief het volgende:
[..]
Dat is kennelijk omdat het probleem dan alleen maar nog chaotischer wordt.
Ja, daarom.quote:Op woensdag 13 juli 2022 12:05 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Bij pretparken werken virtuele wachtrijen al jaren maar Schiphol is echt heel heel anders als we de geleerden moeten geloven.
Mja.quote:Op woensdag 13 juli 2022 13:02 schreef Molo het volgende:
[..]
En dan dit soort reacties geven:
[ twitter ]
Ja, lekker nuttig ook. Oftewel: kom niet te vroeg en als je dan te laat bent is het niet onze schuld, succes met je zootje
Lijkt Fransje en kornuiten wel vanaf 2.20![]()
![]()
![]()
Ja en ze mogen niet vragen naar je klachten, regel dus een paar krukken van Marktplaats.quote:Op woensdag 13 juli 2022 14:48 schreef Halcon het volgende:
Met die Meet & Assist loodsen ze je gewoon overal langs dus?
Oh, het is alleen voor mensen die mank lopen, in een rolstoel zitten en zo...?quote:Op woensdag 13 juli 2022 14:52 schreef gers het volgende:
[..]
Ja en ze mogen niet vragen naar je klachten, regel dus een paar krukken van Marktplaats.
Ik heb een klein schaartje uit een EHBO doos die volgens de richtlijnen mee mag in de handbagage. Toch werd het dingetje opgemerkt. Gevolg was dat mijn gehele koffertje overhoop gehaald werd. Ik heb het schaartje in een klein kartonnen kruidvat paracetamoldoosje en dat doosje zit weer in een doorzichtige ziplocktas waarin ik nog meer andere kleine meuk doe.quote:Op woensdag 13 juli 2022 09:54 schreef zoost het volgende:
Mijn gedachte over dit alles.
Net voor en/of tijdens de corona crisis hebben de luchtvaartmaatschappijen / Schiphol contracten afgesloten met bagage controle bedrijven op basis van prijs (lekker goedkoop) en hebben het controle handboek meegeleverd waaraan ze moeten voldoen (vast met een hoop SLA en penalties). Deze bagage controle bedrijven hebben goedkoop personeel aangenomen en getrained, waardoor alle menselijk inzicht uit het process is verdwenen. Voor het salaris wat wordt geboden komt:
1) niet de meest hoog opgeleide personen
2) sowieso weinig mensen
Iedere koffer / tas moet worden gescand en elk nagelknippertje moet conform handboek uit de tas worden verwijderd. Er is geen sprake van een risico afweging door de beamte, alles gaat conform handboek.
Resultaat: Super lange rijen.
Er zijn twee verschillende dingen:quote:Op woensdag 13 juli 2022 15:06 schreef Halcon het volgende:
[..]
Oh, het is alleen voor mensen die mank lopen, in een rolstoel zitten en zo...?
Dacht dat het voor dikke nekken was: https://www.schiphol.nl/nl/op-schiphol/diensten/meet-en-assist
Je weet dat ze in andere landen ook gewoon winkels hebben he?quote:Op woensdag 13 juli 2022 15:34 schreef Enawh het volgende:
Hoe doen mensen die zonder ruimbagage reizen, wat Schiphol ook van ons verwachtte
Qua haarproducten en scheermesjes bijv.
Tjah als je je druk moet maken om die paar euro kan je net zo goed thuisblijven.quote:
Ja zonde om dan daar achter te latenquote:Op woensdag 13 juli 2022 15:36 schreef RipCity het volgende:
[..]
Je weet dat ze in andere landen ook gewoon winkels hebben he?
Een fysieke rolstoel nadoen zie ik alleen Hans Kazan doen eigenlijkquote:
- "haarproducten" kun je gewoon meenemen, alleen niet in grote hoeveelheden (alhoewel daar niet echt strict meer op wordt gehandhaafd leerde ik eerder in deze reeks)quote:Op woensdag 13 juli 2022 15:34 schreef Enawh het volgende:
Hoe doen mensen die zonder ruimbagage reizen, wat Schiphol ook van ons verwachtte
Kopen op de bestemming.quote:Op woensdag 13 juli 2022 15:34 schreef Enawh het volgende:
Ik moet altijd zo lachen om de echtparen die voor 8 dagen naar Gran Canaria gaan en hele hutkoffers bij zich hebben, want je wilt minstens 3 keer per dag van badpak wisselen en niet 2 keer hetzelfde aan, net als avondkleding. De beauty cases alleen zijn vaak groter als mijn hele bagage. Als kers op het toetje, de beauty case niet willen inchecken, om dan bij security te worden teruggestuurd.quote:Op woensdag 13 juli 2022 17:21 schreef quirina het volgende:
Met handbagage reizen is zo simpel. Je mag gewoon reisformaatjes shampoo douchegel meenemen. Wij namen altijd van lush zo’n shampoozeepje mee. En mini tandpasta. Gewoon wat dingetjes waar je precies een weekje mee kan doen. Qua kleding heb je ook niet veel nodig. Beetje slim basics kiezen en eventueel even een hand wasje op bestemming. Je loopt overdag toch meer in je bikini rond als je voor een strand vakantie gaat. Bovendien overal zijn winkels hoor als je wat moet hebben.
¤150 voor het feit dat je niet 4 uur in rijen hoeft te staan en zeker weet dat je je vakantie niet mist, ik zou het bijna overwegen.quote:Op woensdag 13 juli 2022 15:19 schreef Scorpie het volgende:
- Meet & Assist (voor executives of mensen die gewoon geld willen lappen om een rondleiding te krijgen of begeleid/snel door security te komen)
Een zwembroek/bikini is vergelijkbaar met ondergoed? Je houdt toch ook niet 3 dagen dezelfde onderbroek aan? Wij wisselen inderdaad elke dag van zwemkleding, wel zo hygenisch.quote:Op woensdag 13 juli 2022 17:30 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik moet altijd zo lachen om de echtparen die voor 8 dagen naar Gran Canaria gaan en hele hutkoffers bij zich hebben, want je wilt minstens 3 keer per dag van badpak wisselen en niet 2 keer hetzelfde aan
Hoe weet je dat ze 8 dagen gaan?quote:Op woensdag 13 juli 2022 17:30 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik moet altijd zo lachen om de echtparen die voor 8 dagen naar Gran Canaria gaan en hele hutkoffers bij zich hebben, want je wilt minstens 3 keer per dag van badpak wisselen en niet 2 keer hetzelfde aan, net als avondkleding. De beauty cases alleen zijn vaak groter als mijn hele bagage. Als kers op het toetje, de beauty case niet willen inchecken, om dan bij security te worden teruggestuurd.
Ik ga het iig aanschaffen. No brainer.quote:Op woensdag 13 juli 2022 17:31 schreef DX11 het volgende:
[..]
¤150 voor het feit dat je niet 4 uur in rijen hoeft te staan en zeker weet dat je je vakantie niet mist, ik zou het bijna overwegen.
Nergens voor nodig, gewoon gebruik maken van de was service van het hotelquote:Op woensdag 13 juli 2022 17:34 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Hoe weet je dat ze 8 dagen gaan?
Ik moet altijd lachen om mensen die 2 weken met een trolly als een slons op reis gaan. Twee outfits
Gruwel. Van die hotels met de beschrijving:quote:en in je zwembroek aan het diner.
quote:Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg.
@:Nine.
Ieder zijn ding.
Ik begreep juist dat er zoveel vertraging is omdat de mensen te vroeg in de rijen gaan staan.quote:Op woensdag 13 juli 2022 15:54 schreef quirina het volgende:
Zes uur voor vertrek is voldoende. Voor de ochtendvluchten.
Vlieg je in de middag zou ik acht uur voor vertrek al gaan staan. Die vier uur die Schiphol aangeeft is beeld te kort met het aantal passagiers wat ze moeten verwerken.
Wij stonden het langste in de rij voor een drop off automaat nota bene. We waren thuis al ingechecked maar we moesten gewoon in de rij staan met mensen die nog ingechecked moesten worden. ( ff ter info dit betreft TUI)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |