Dat lijkt mij gewoon een heerlijk gevoel, te vroeg voorbij de controles zijn en lekker wachten bij je vliegtuigjequote:Op woensdag 13 juli 2022 22:50 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, dat is wel zo. Als het niet zo is, dan kun je eigenlijk meteen weer naar huis. Ik ga wel gewoon op tijd. Als ik dan heel vroeg overal doorheen kan, dan klap ik m'n laptop open en ga ik voorbij de controles wel ergens wat nuttigs doen.
Ja, je kunt er maar vast zitten. Daar wachtend kan ik nog wel op m'n laptop kloten, een boek lezen of wat dan ook.quote:Op woensdag 13 juli 2022 22:52 schreef Selenophilia het volgende:
[..]
Dat lijkt mij gewoon een heerlijk gevoel, te vroeg voorbij de controles zijn en lekker wachten bij je vliegtuigje
Ja idd.. hope soquote:Op woensdag 13 juli 2022 22:55 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, je kunt er maar vast zitten. Daar wachtend kan ik nog wel op m'n laptop kloten, een boek lezen of wat dan ook.
Het is voor de hele groep dus 3 of 5 maakt niet uit.quote:Op woensdag 13 juli 2022 22:42 schreef Selenophilia het volgende:
[..]
Is de 150 euro voor max 5 personen? Dus als je met z’n 3 tjes bent betalen we voor alle drie 150 euro?
Oh en ik lees dat 150 euro voor 2 uur is, ga jij er dan 2 uur van te voren heen?
Iemand een tip voor een iOS tracker?quote:Op woensdag 13 juli 2022 22:52 schreef DX11 het volgende:
Ik heb in ieder geval 4 smarttags (de samsung versie van airtags) besteld. Trackers die je in de koffer doet en dan kan je in ieder geval zien of de koffer met je mee is gereisd of dat hij is achtergebleven op schiphol
En na de vakantie handig om in je auto te leggen, stuk goedkoper dan een GPS tracker, voor als je auto ooit gejat word.
Ff rondje doen, zijn soms nog wat expo’s en voor kinderen dingen te zien/doen.quote:Op woensdag 13 juli 2022 22:55 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, je kunt er maar vast zitten. Daar wachtend kan ik nog wel op m'n laptop kloten, een boek lezen of wat dan ook.
AirTagquote:Op woensdag 13 juli 2022 23:07 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Iemand een tip voor een iOS tracker?
Als je koffer zoekraakt vind je daar niet per se je koffer mee terug. Je ziet dan wel dat je koffer op luchthaven Bangkok in hangar 4 bevindt maar daarmee kan je niet heel veel.quote:Op woensdag 13 juli 2022 22:52 schreef DX11 het volgende:
Ik heb in ieder geval 4 smarttags (de samsung versie van airtags) besteld. Trackers die je in de koffer doet en dan kan je in ieder geval zien of de koffer met je mee is gereisd of dat hij is achtergebleven op schiphol
En na de vakantie handig om in je auto te leggen, stuk goedkoper dan een GPS tracker, voor als je auto ooit gejat word.
Ik overweeg dit ook te doen, ik kan het haast niet geloven dat je dan niet in de rijen hoeft te staan. Dat is toch wat ze bedoelen met Fast Track Lane service?quote:Op woensdag 13 juli 2022 23:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het is voor de hele groep dus 3 of 5 maakt niet uit.
Die 2 uur is natuurlijk wat je zelf bepaald, ik ga denk ik zorgen dat ik 4 uur van tevoren aanwezig ben, security door kom met deze hostess en haar dan vriendelijk bedank, of ze kan nog wat mooie plekjes aanwijzen voordat de 2 uur erop zitten.
Apple airtag is de enige echt goede voor apple, en Samsung smarttag is de enige echt goede voor android. Ik heb me de afgelopen dagen uren lang ingelezen over tags, en alleen deze 2 zijn echt fatsoenlijk te tracken buiten de 100m bluetooth bereik van je telefoon. Dit komt omdat voornamelijk die 2 merken telefoon gewoon heel populair zijn dus er zijn veel meer telefoons op vanaf te pingen.quote:Op woensdag 13 juli 2022 23:07 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Iemand een tip voor een iOS tracker?
Weet ik maar als ik al kan zien dat mijn koffer in bangkok is (ipv spanje) ga ik in ieder geval niet 2 uur bij de bagage band staan wachtenquote:Op woensdag 13 juli 2022 23:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als je koffer zoekraakt vind je daar niet per se je koffer mee terug. Je ziet dan wel dat je koffer op luchthaven Bangkok in hangar 4 bevindt maar daarmee kan je niet heel veel.
Stop altijd maar dan ook altijd een tag/papier in je koffer met je naam en adres want stel de koffer komt ergens zonder label dan kunnen ze daarmee je koffer altijd nog naar je huis sturen. Je wil niet weten hoeveel koffers op luchthavens terechtkomen zonder dat de eigenaar ooit gevonden wordt. Ik heb geleerd van mijn zoekgeraakte koffer
Voor zover ik weet gaan ze je voorrang geven ja. Maar ja, het blijven bijzondere tijden. Aan de andere kant, als ze het niet doen wat bieden ze dan aan, een hostess die gezellig naast je komt staan in de rij?quote:Op woensdag 13 juli 2022 23:18 schreef Selenophilia het volgende:
[..]
Ik overweeg dit ook te doen, ik kan het haast niet geloven dat je dan niet in de rijen hoeft te staan. Dat is toch wat ze bedoelen met Fast Track Lane service?
Hoe wil jij naar Thailand gaan?quote:Op woensdag 13 juli 2022 22:39 schreef Rode_Wijn het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom men massaal blijft vliegen? Even los van werk. Met al dat gedoe komt het niet eens in mij op. Maar dat zal dan aan mij liggen
lol, ik kan het niet eens boeken. Het zit volquote:Op woensdag 13 juli 2022 23:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Voor zover ik weet gaan ze je voorrang geven ja. Maar ja, het blijven bijzondere tijden. Aan de andere kant, als ze het niet doen wat bieden ze dan aan, een hostess die gezellig naast je komt staan in de rij?
Das balenquote:Op woensdag 13 juli 2022 23:29 schreef Selenophilia het volgende:
[..]
lol, ik kan het niet eens boeken. Het zit vol
Jammer, had hier wel zin in.
quote:Departure
Our greeter will meet you outside the departure hall (or elsewhere, if desired) and guide you to check-in, after which you will be taken to the flight via the fast passage through all checkpoints.
Yepquote:Op woensdag 13 juli 2022 23:35 schreef Selenophilia het volgende:
[..]
ja Kom ik weer veels te laat achter. Jij gaat zeker in augustus pas?
Voilaquote:Op woensdag 13 juli 2022 22:36 schreef DX11 het volgende:
[..]
Hoe check je dan je koffer in op de parkeerplaats? Ik ga overigens vanuit q-park met de bus dus dat geldt sowieso niet voor mij.
Chique hoor. Helaas gaat het niet op voor q-park maarja ik betaal ¤45 voor 11 dagen parkeren dus dan til ik mijn koffer zelf wel.quote:Op woensdag 13 juli 2022 23:52 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Voila
https://www.schiphol.nl/nl/parkeren/drive-inchecken/
Ook deze dame verwart de veiligheidscontrole met de douane.quote:
Jezus wat een farce, goed om er eens beeld bij te hebben. En dan als kers op de taart geen kofferquote:
Zal wel allemaal grotendeels voor de chaos begon geboekt zijnquote:Op woensdag 13 juli 2022 22:39 schreef Rode_Wijn het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom men massaal blijft vliegen? Even los van werk. Met al dat gedoe komt het niet eens in mij op. Maar dat zal dan aan mij liggen
Nee, als mens moet je minimaal twee keer per jaar op vliegvakantie.quote:Op donderdag 14 juli 2022 00:16 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Jezus wat een farce, goed om er eens beeld bij te hebben. En dan als kers op de taart geen koffer
[..]
Zal wel allemaal grotendeels voor de chaos begon geboekt zijn
Wij vliegen normaal nooit. Wij zouden in mei 2020 deze reis maken. Rondreis VS staten Oregon en Washington en dan de beste vriend van mijn man bezoeken. Helaas gooide corona roet in het eten. Toen dus 2 zomers niet echt op vakantie. En dus nu deze zomer wel. En toen we maanden geleden boekten was er van deze hele chaos geen sprake.quote:Op woensdag 13 juli 2022 22:39 schreef Rode_Wijn het volgende:
Of de andere kant van het verhaal. Je moet minimaal 48 weken per jaar werken om 4 weekjes te kunnen genieten. 1 keer per jaar, in de zomer, mag je het land verlaten. Omdat het zo is afgesproken dat iedereen op dezelfde tijd op vakantie moet.quote:Op donderdag 14 juli 2022 00:40 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, als mens moet je minimaal twee keer per jaar op vliegvakantie.
Logisch want anders doe je niet meer mee. Op vakantie in 2022 is vooral veel ellende delen op Facebook, Twitter en Instagram, en dat je na dat intense leed toch je plastic ligbed hebt bereikt bij het zwembad.
Oke, dit zou het mij niet waard zijn, die vakantie. Misschien heeft dat met beleving te maken. Maar dan heb je nog altijd de alternatieven, trein / bus / boot. Die zullen ook wel vol lopen en duur worden.quote:Op woensdag 13 juli 2022 22:42 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mja. Mensen willen op vakantie hè. Hele dag in de auto zitten, in de file staan en voor honderden euro's brandstof opslurpen is voor velen ook niet zo aanlokkelijk.
Mjah ik heb gewoon een datum geboekt waarbij Schiphol aangaf minder druk te zijn. Ik kies bewust voor Grand Canaria omdat hier geen tokkies zitten. Daarnaast fijn appartement, en het weer is gegarandeerd fijn.quote:Op woensdag 13 juli 2022 22:39 schreef Rode_Wijn het volgende:
In ons geval is het een uitgestelde vakantie van 2020 die we (na 3 keer wijzigen) niet meer kunnen omboeken naar volgend jaar. Dus we zijn min of meer gedwongen nu de vakantie te vliegen.quote:Op woensdag 13 juli 2022 22:39 schreef Rode_Wijn het volgende:
Ik kan hier heel kort in zijn - er is geen wezenlijk verschil meer vanwege de drukte.quote:Op donderdag 14 juli 2022 08:54 schreef leeell het volgende:
Weet iemand hoe het zit als je SkyTeam priority status hebt? Kan je dan gewoon nog doorlopen?
Ik ben gewend om direct naar mn gate te lopen via priority check-ins en dergelijke. Maar ik vlieg niet meer zo vaak via Schiphol, dus hoe is dat nu met deze chaos? Nog iemand hier met Elite status die er wat over kan zeggen?
Lekker dan. Maar wel weer beknibbelen op mn XP en Miles vanuit KLM zeker.quote:Op donderdag 14 juli 2022 10:16 schreef C.L.Werner het volgende:
[..]
Ik kan hier heel kort in zijn - er is geen wezenlijk verschil meer vanwege de drukte.
-pijnlijke stilte-quote:Op donderdag 14 juli 2022 08:59 schreef Pisces29 het volgende:
Zijn er ook mensen die wel hun bagage (zowel heen als terug op Schiphol) in goeie orde op de band hebben gekregen?
Neuh. Internet en Twitter zijn ook meestal de plek voor slechte verhalen. Zegt me niet zoveel. En velen reizen met handbagage.quote:
Nou…quote:Op donderdag 14 juli 2022 10:30 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Neuh. Internet en Twitter zijn ook meestal de plek voor slechte verhalen. Zegt me niet zoveel. En velen reizen met handbagage.
18/6 had ik mijn ruimbagage in Schiphol op de band liggen binnen no time.quote:Op donderdag 14 juli 2022 10:30 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Neuh. Internet en Twitter zijn ook meestal de plek voor slechte verhalen. Zegt me niet zoveel. En velen reizen met handbagage.
Doen er meerderen inderdaad.quote:Op donderdag 14 juli 2022 00:13 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Ook deze dame verwart de veiligheidscontrole met de douane.
Ik las op een ander forum net juist een heel andere ervaring:quote:Op donderdag 14 juli 2022 10:28 schreef leeell het volgende:
[..]
Lekker dan. Maar wel weer beknibbelen op mn XP en Miles vanuit KLM zeker.
quote:Mocht iemand zich afvragen hoe het op dit moment op Schiphol gaat en je Sky Priority hebt... Ik reis vandaag BC met Delta dus kwam om 7 uur per taxi aan bij Vertrekhal 2. Bij de ingang sturen ze iedereen weg maar met Sky Priority laten ze je wel door. Dan ben je meteen al op de goede plek, stond een minuutje of twee in een korte rij om naar de incheckbalie te kunnen maar dat was verwaarloosbaar. Priority security was ook absoluut niet druk en om half acht zat ik al in de lounge.
Oh top. Lijkt mee te vallen dan.quote:Op donderdag 14 juli 2022 11:50 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Ik las op een ander forum net juist een heel andere ervaring:
[..]
1 zwaluw maakt nog geen zomer...quote:
Geen tokkies? Ben benieuwd bij Playa de Ingles. In oktober vlieg ik overigens ook naar Gran Canaria - Hopen dat Schiphol ter zijne tijd niet moeilijk gaat doen.. Fingers crossed.quote:Op donderdag 14 juli 2022 08:44 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mjah ik heb gewoon een datum geboekt waarbij Schiphol aangaf minder druk te zijn. Ik kies bewust voor Grand Canaria omdat hier geen tokkies zitten. Daarnaast fijn appartement, en het weer is gegarandeerd fijn.
Het is jammer dat de trein geen goed alternatief is ja.quote:Op donderdag 14 juli 2022 12:23 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Geen tokkies? Ben benieuwd bij Playa de Ingles. In oktober vlieg ik overigens ook naar Gran Canaria - Hopen dat Schiphol ter zijne tijd niet moeilijk gaat doen.. Fingers crossed.
En de vraag waarom we blijven vliegen? Met twee jongere kids heb ik geen zin om 11 uur te karren voor lekker weer in Zuid-Frankrijk. De trein is het helaas ook nog net niet.
Ja, dat ging wel goed.quote:Op donderdag 14 juli 2022 08:59 schreef Pisces29 het volgende:
Zijn er ook mensen die wel hun bagage (zowel heen als terug op Schiphol) in goeie orde op de band hebben gekregen?
Neuh ik zou t er ook niet op gokken om normale tijd te komen. Uurtje eerder oid.quote:
Playa de Ingles, nee geen tokkies, wel heel veel lieve jongensquote:Op donderdag 14 juli 2022 12:23 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Geen tokkies? Ben benieuwd bij Playa de Ingles. In oktober vlieg ik overigens ook naar Gran Canaria - Hopen dat Schiphol ter zijne tijd niet moeilijk gaat doen.. Fingers crossed.
En de vraag waarom we blijven vliegen? Met twee jongere kids heb ik geen zin om 11 uur te karren voor lekker weer in Zuid-Frankrijk. De trein is het helaas ook nog net niet.
Ja playa des ingles, ik bedoel met tokkies geen tuig wat loopt te vechten of rotzooi schopt. Hier zie je ook nooit politie.quote:Op donderdag 14 juli 2022 12:23 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Nee, zal hopelijk wel meevallen. Tenerife vond ik ook al aardig beschaafd een paar jaar terug. Verwacht hier eenzelfde sfeer. Maar ik zit met twee jonge kids, dus zal niets van het stapwereldje meekrijgen.quote:Op donderdag 14 juli 2022 14:28 schreef raptorix het volgende:
Ja playa des ingles, ik bedoel met tokkies geen tuig wat loopt te vechten of rotzooi schopt.
Mooi stereotypje, maar klopt natuurlijk vrij weinig van.quote:Op donderdag 14 juli 2022 00:40 schreef ootjekatootje het volgende:
Nee, als mens moet je minimaal twee keer per jaar op vliegvakantie.
Logisch want anders doe je niet meer mee. Op vakantie in 2022 is vooral veel ellende delen op Facebook, Twitter en Instagram, en dat je na dat intense leed toch je plastic ligbed hebt bereikt bij het zwembad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |