Hoeveel balies hebben ze?quote:Op dinsdag 12 juli 2022 22:47 schreef Nia het volgende:
Bij de security voor de afgelegen M en H gates van de Easyjet vluchten waren rond 10 uur maar 2 van die scanner balies geopend. Tja, dan gaat het allemaal wel heel traag.
Tuifly, vandaag weer, vertrek 1.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 22:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Vloog je met Tui fly of met Transavia ?
Klopt, inchecken online, koffer als je die hebt in vertrekhal 3 gooien.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 22:01 schreef DX11 het volgende:
[..]
Maar inchecken doe je online toch? Heb ik al jaren niet meer ter plekke gedaan. Koffer in dat apparaat gooien enz.
Hm die vliegen vaak ook vanaf 3. Zal wel druk zijn dan.quote:Op woensdag 13 juli 2022 06:57 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Tuifly, vandaag weer, vertrek 1.
35 min voor de security gestaan.
Heb ik al gedaan, alleen het loopt altijd stuk op het feit dat ik meer wil verdienen dan Dickquote:Op woensdag 13 juli 2022 01:30 schreef Red_85 het volgende:
Wanneer ga jij je eigenlijk melden bij de hr afdeling van klm, schiphol, swissport, aviapartner of dnata?
Wat fijn!quote:Op woensdag 13 juli 2022 07:31 schreef BE het volgende:
4.45 bij P6 >> 7.20 door de douane!![]()
Vertrekhal 2
Je zag achter ons de rijen aangroeien. We hebben nu nog 3u voor we boardenmaar we zijn binnen! #nostress
Ja maar ik hoef toch alleen in de rij te staan voor douane ?quote:Op woensdag 13 juli 2022 06:45 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Niemand weet het antwoord omdat het per dag en zelfs op een dag kan verschillen. Soms is 1 uur van te voren voldoende, soms red je het net aan met 6 uur van te voren.
Mijn reisgenoot antwoordt minstens 6. De scanner was ook weer een nieuwere versie. Armen niet meer boven het hoofd houden maar wat gespreid naast het lichaam. En natuurlijk precies zo staan, recht vooruit kijken, effe wachten, aanwijzingen van personeel opvolgen... Het duurde langer dan met die vorige scanner naar mijn idee.quote:
Dat klopt, daarom is het ook niet te voorspellenquote:Op woensdag 13 juli 2022 08:07 schreef Enawh het volgende:
[..]
Ja maar ik hoef toch alleen in de rij te staan voor douane ?
Als het net aan is met 6 uur dan moet mensen met ruimbagage en al 8 uur van te voren d'r zijn..
All-in strandvakanties boeken is misschien eenvoudiger voor de doelgroep. Voor budgetmaatschappijen heb je vaak weer een credit card nodig en alles moet online enzo. Dat is voor een aantal mensen best nog wel te veel gevraagd.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 22:36 schreef DX11 het volgende:
[..]
Ja dat hoor ik vaker maar vraag me wel af hoezo dat eigenlijk is. Je zou denken dat in deze dure tijden de budget maatschappijen juist populair zijn.
Dan ben je zelf dus geen haar beter dan dick. Dus vanwaar de commentaren?quote:Op woensdag 13 juli 2022 07:45 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Heb ik al gedaan, alleen het loopt altijd stuk op het feit dat ik meer wil verdienen dan Dicken net zo vaak weg wil lopen als het mis gaat
Dan ben je zelf dus geen haar beter dan dick. Dus vanwaar de commentaren?quote:Op woensdag 13 juli 2022 07:45 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Heb ik al gedaan, alleen het loopt altijd stuk op het feit dat ik meer wil verdienen dan Dicken net zo vaak weg wil lopen als het mis gaat
Douane?quote:Op woensdag 13 juli 2022 08:07 schreef Enawh het volgende:
[..]
Ja maar ik hoef toch alleen in de rij te staan voor douane ?
Als het net aan is met 6 uur dan moet mensen met ruimbagage en al 8 uur van te voren d'r zijn..
Nou... Zeg maar dag met je handje naar je koffer.quote:Op woensdag 13 juli 2022 08:17 schreef Ericr het volgende:
En nu nog de koffer wisseltruc.
Overhead compartiment zit vol en de 'grote' koffers moeten naar het ruim. Net zulk grote koffers worden daarna toch in het compartment gestouwd.
Puinhoop.
In dit geval gaat het wel goedkomen. Koffer is al bij de kist.quote:Op woensdag 13 juli 2022 08:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nou... Zeg maar dag met je handje naar je koffer.
Is die gedachte van jou ergens op gebaseerd of maak je vooral een hoop aannames?quote:Op woensdag 13 juli 2022 09:54 schreef zoost het volgende:
Mijn gedachte over dit alles.
Net voor en/of tijdens de corona crisis hebben de luchtvaartmaatschappijen / Schiphol contracten afgesloten met bagage controle bedrijven op basis van prijs (lekker goedkoop) en hebben het controle handboek meegeleverd waaraan ze moeten voldoen (vast met een hoop SLA en penalties). Deze bagage controle bedrijven hebben goedkoop personeel aangenomen en getrained, waardoor alle menselijk inzicht uit het process is verdwenen. Voor het salaris wat wordt geboden komt:
1) niet de meest hoog opgeleide personen
2) sowieso weinig mensen
Iedere koffer / tas moet worden gescand en elk nagelknippertje moet conform handboek uit de tas worden verwijderd. Er is geen sprake van een risico afweging door de beamte, alles gaat conform handboek.
Resultaat: Super lange rijen.
ik maak een hoop aannamesquote:Op woensdag 13 juli 2022 10:15 schreef recursief het volgende:
[..]
Is die gedachte van jou ergens op gebaseerd of maak je vooral een hoop aannames?
Ze hebben net begin 2020 opnieuw alles uitbesteed. Zie link:quote:Op woensdag 13 juli 2022 10:15 schreef recursief het volgende:
[..]
Is die gedachte van jou ergens op gebaseerd of maak je vooral een hoop aannames?
Dat had ik ook bedacht, maar wij moeten allen bij de check in balie verschijnen ivm aanvullende paspoortgegevens omdat Turkije.quote:Op woensdag 13 juli 2022 10:25 schreef archito het volgende:
Wij dachten geluk te hebben omdat we vanaf Eindhoven vloegen, maar daar loopt de boel ook helemaal in de soep las ik.![]()
Gelukkig vliegen we pas 2e week augustus, hoop dat de grootste drukte dan wel voorbij is.
Voor wat betreft inchecken ruimbagage en wachtrij voor de security. Je kunt toch prima 1 iemand beide tassen laten inchecken en de ander alvast laten wachten in de rij voor security. Of is het not done om later bij je reisgenoot in de rij aan te sluiten?
Handig voor mensen die meestal alleen reizen, zoals ikquote:Op woensdag 13 juli 2022 10:25 schreef archito het volgende:
Wij dachten geluk te hebben omdat we vanaf Eindhoven vloegen, maar daar loopt de boel ook helemaal in de soep las ik.![]()
Gelukkig vliegen we pas 2e week augustus, hoop dat de grootste drukte dan wel voorbij is.
Voor wat betreft inchecken ruimbagage en wachtrij voor de security. Je kunt toch prima 1 iemand beide tassen laten inchecken en de ander alvast laten wachten in de rij voor security. Of is het not done om later bij je reisgenoot in de rij aan te sluiten?
Dat is geen antwoord op mijn vraag.quote:Op woensdag 13 juli 2022 10:17 schreef zoost het volgende:
[..]
Ze hebben net begin 2020 opnieuw alles uitbesteed. Zie link:
https://nieuws.schiphol.n(...)igingsdiensten-2020/?
"Met de definitieve gunning kan de transitie worden gestart, zodat de dienstverlening op 3 december 2020 kan overgaan op de nieuwe leverancier."
Toen kwam corona, dus het was niet zichtbaar. Nu wel (zie nieuws)
Tamelijk not done, maar dat ben ikquote:Op woensdag 13 juli 2022 10:25 schreef archito het volgende:
Er zal vast wel gefronst worden als je dat doet. Maar ja.quote:Op woensdag 13 juli 2022 10:25 schreef archito het volgende:
Eindhoven halen ze mensen wel op tijd uit de rij voor hun vlucht. Dus als het bv. echt tijd is voor mensen die naar [insert budget bestemming] vliegen, dan worden die uit de rij getrokken.quote:Op woensdag 13 juli 2022 10:25 schreef archito het volgende:
Dat is wel top als dat kan.quote:Op woensdag 13 juli 2022 11:38 schreef Halcon het volgende:
[..]
Eindhoven halen ze mensen wel op tijd uit de rij voor hun vlucht. Dus als het bv. echt tijd is voor mensen die naar [insert budget bestemming] vliegen, dan worden die uit de rij getrokken.
Vind dat wel kunnen. Minder kansloos dan dat iemand nog op het laatst aan komt sluiten, omdat 'ie buiten heeft staan te paffen.quote:Op woensdag 13 juli 2022 10:25 schreef archito het volgende:
Ik zag dat toen wel gebeuren. Iemand van het vliegveld liep de rij af en noemde dan bestemmingen. Prima verder.quote:
Bij pretparken werken virtuele wachtrijen al jaren maar Schiphol is echt heel heel anders als we de geleerden moeten geloven.quote:Op woensdag 13 juli 2022 11:49 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik zag dat toen wel gebeuren. Iemand van het vliegveld liep de rij af en noemde dan bestemmingen. Prima verder.
Idealiter bedenk je natuurlijk iets waardoor mensen op het juiste moment in de rij staan. Desnoods werk je met nummertjes of zo.
Probleem bij Schiphol is vooral dat iedereen al met lichte stress aan komt omdat ze niet weten wat ze kunnen verwachten. Daardoor kunnen mensen opeens niet meer logisch nadenkenquote:Op woensdag 13 juli 2022 12:05 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Bij pretparken werken virtuele wachtrijen al jaren maar Schiphol is echt heel heel anders als we de geleerden moeten geloven.
Als je een rolstoel kunt faken vind ik wel dat je het verdient om vooraan te komem zonder wachtrij eigenlijkquote:Op woensdag 13 juli 2022 11:33 schreef Enawh het volgende:
Mensen die rolstoel faken langs al die rijen heen gaan vind ik nog erger..
Het is momenteel ook totaal onbetrouwbaar en wordt er niet echt beter op ook. Als vertrouwen echt foetsie is dat wordt het sowieso snel een teringbende. Virtuele wachtrij of nietquote:Op woensdag 13 juli 2022 12:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Probleem bij Schiphol is vooral dat iedereen al met lichte stress aan komt omdat ze niet weten wat ze kunnen verwachten. Daardoor kunnen mensen opeens niet meer logisch nadenken
Bedankt voor de tipquote:Op woensdag 13 juli 2022 10:25 schreef archito het volgende:
Sowieso is het natuurlijk vreemd dat Schiphol roept dat je niet eerder als 4 uur van te voren aanwezig moet zijn maar men dan niet garandeerde dat je binnen 4 uur door de rijen bent. Logica van lik me vestje.quote:Op woensdag 13 juli 2022 12:24 schreef Molo het volgende:
[..]
Het is momenteel ook totaal onbetrouwbaar en wordt er niet echt beter op ook. Als vertrouwen echt foetsie is dat wordt het sowieso snel een teringbende. Virtuele wachtrij of niet
En dan dit soort reacties geven:quote:Op woensdag 13 juli 2022 12:41 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Sowieso is het natuurlijk vreemd dat Schiphol roept dat je niet eerder als 4 uur van te voren aanwezig moet zijn maar men dan niet garandeerde dat je binnen 4 uur door de rijen bent. Logica van lik me vestje.
Dat is kennelijk omdat het probleem dan alleen maar nog chaotischer wordt.quote:Op woensdag 13 juli 2022 12:41 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Sowieso is het natuurlijk vreemd dat Schiphol roept dat je niet eerder als 4 uur van te voren aanwezig moet zijn maar men dan niet garandeerde dat je binnen 4 uur door de rijen bent. Logica van lik me vestje.
Dat heeft vooral te maken met de doorstroming. Als Schiphol namelijk niks zegt hierover gaat iedereen *nog* vroeger komen en aangezien Schiphol hun operatie afstemt op een aantal variabelen (waaronder de tijd dat mensen op het vliegveld komen) gooit dat natuurlijk helemaal hun planning overhoop.quote:Op woensdag 13 juli 2022 12:41 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ze mogen niet vragen wat er met je is dus je hebt vrij baan.quote:Op woensdag 13 juli 2022 12:23 schreef Molo het volgende:
[..]
Als je een rolstoel kunt faken vind ik wel dat je het verdient om vooraan te komem zonder wachtrij eigenlijk
Als je zoiets gaat faken ben je wel echt lager dan laag. Het schuim der aarde.quote:Op woensdag 13 juli 2022 13:30 schreef Enawh het volgende:
[..]
Ze mogen niet vragen wat er met je is dus je hebt vrij baan.
Viel mee maar was wel rommelig.quote:Op woensdag 13 juli 2022 08:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nou... Zeg maar dag met je handje naar je koffer.
Dit.quote:Op woensdag 13 juli 2022 13:36 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Als je zoiets gaat faken ben je wel echt lager dan laag. Het schuim der aarde.
Laat je nakijkenquote:Op woensdag 13 juli 2022 12:23 schreef Molo het volgende:
[..]
Als je een rolstoel kunt faken vind ik wel dat je het verdient om vooraan te komem zonder wachtrij eigenlijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |