Dit geldt niet alleen voor de bebouwde kom.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 16:37 schreef SpecialK het volgende:
Waarom is dit "doorslaan" precies?
30 km/u in de bebouwde kom is heel normaal, he. Dat is in Nederland al een beetje de standaard in de stadscentra.
Wat een overdreven reactie.
quote:Op dinsdag 12 juli 2022 16:40 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Dit geldt niet alleen voor de bebouwde kom.
Voor zover ik weet is "built-up-area" de britse versie van "de bebouwde kom" in Nederland.quote:Speed limits in built-up areas look set to be reduced from 30mph to 20mph in Wales from next year -
.quote:Adie Drury started a petition against the plan because she says "it doesn't make any sense" to put 20mph limits on busy through main roads
Omdat mensen trager rijden en er het verkeer dus gemoedelijker verloopt, zal er chaos ontstaan.quote:Ready, steady, slow.... Adie Drury's petition claims a blanket 20mph residential road speed limit will cause chaos
Dit staat er in het BBC-artikel:quote:Op dinsdag 12 juli 2022 16:44 schreef SpecialK het volgende:
[..]
[..]
Voor zover ik weet is "built-up-area" de britse versie van "de bebouwde kom" in Nederland.
Tenzij er dus plannen zijn om provinciale wegen en snelwegen ook 20mph te maken denk ik eigenlijk niet dat er erg veel bijzonders aan de hand is.
Ze zijn er niet tegen op specifieke locaties, en ze vinden een grote uitrol belachelijk.quote:Conservative Shadow Minister for Transport, Natasha Asghar, said: "The Welsh Conservatives are not against introducing 20mph speed limits outside schools, playgrounds, places of worship and high streets, but a blanket rollout is quite frankly ludicrous."
Kan het hier overigens alleen mee eens zijn.quote:"We are united in our belief that this change will bring about a reduction in road collisions and their severity, while creating more opportunities to walk and cycle in communities," said Plaid's transport spokeswoman Delyth Jewell.
"A 20mph speed limit in built-up areas will allow us to work toward providing convenient, safe, pedestrian access to the places people need to go."
Dus alles muv die twee wegen mag van jou 20mph? In mijn gemeente azen ze daar ook op. Totaal debiel als je het gros ervan in beschouwing neemt.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 16:44 schreef SpecialK het volgende:
[..]
[..]
Voor zover ik weet is "built-up-area" de britse versie van "de bebouwde kom" in Nederland.
Tenzij er dus plannen zijn om provinciale wegen en snelwegen ook 20mph te maken denk ik eigenlijk niet dat er erg veel bijzonders aan de hand is.
Het is lastig te bepalen of een "grote uitrol" overdreven is als er geen cijfers zijn over war het exact wordt uitgerold. Hoeveel kilometer aan wegen het in kleine uitrol is vs grote uitrol.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 16:49 schreef YStec het volgende:
[..]
Dit staat er in het BBC-artikel:
[..]
Ze zijn er niet tegen op specifieke locaties, en ze vinden een grote uitrol belachelijk.
Nah dat was geen uitgeputte lijst maar 2 voorbeelden.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 16:55 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Dus alles muv die twee wegen mag van jou 20mph? In mijn gemeente azen ze daar ook op. Totaal debiel als je het gros ervan in beschouwing neemt.
Goede toelichting.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 17:04 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Nah dat was geen uitgeputte lijst maar 2 voorbeelden.
Ik denk eigenlijk dat dit totaal afhangt van de bestaande infrastructuur in Wales. Maar mijn vermoeden is dat alles daar gemixed is. Dus de meeste straten zullen daar op dit moment EN auto's EN voetgangers En fietsers EN bussen moeten afhandelen.
In Nederland hebben we 40 jaar lang toegewijde wegen gebouwd (hoofdnet auto, hoofdnet fiets https://maps.amsterdam.nl/plushoofdnetten/ hier de inrichting van Amsterdam)
Dat betekent dat er in veel Nederlandse steden vooral in de buitenwijken aparte fiets-only en aparte auto-only wegen zijn. Als je dat hebt kan je met gemak zeggen dat de auto daar 50km/u mag omdat er geen contact is met andere vervoers-modussen. En in de binnenstad zijn er dus straten waar auto's belangrijker zijn dan fietsers.
Maar in Wales hebben ze niet een geschiedenis van 40 jaar aan mixed-mode urban planning dus nu rijdt iedereen op dezelfde wegen met al die verschillende snelheden. Dus tot die dag dat het allemaal ge-herprofileerd is kan je zeggen dat 20mph de standaard moet zijn binnen de steden.
Let op: ik zeg "kun". Het hangt er totaal van af wat je belangrijk vind voor je burgers en wat voor toekomstvisie je hebt mbt transport voor je land. Maar ik zie niet waarom dit iets doorgeslagen is.
Ben je wel eens in Wales geweest? Wegen aanleggen is daar bepaald geen sinecure.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 17:07 schreef Akathisia het volgende:
Wales heeft met zo een beetje de laagste populatiedichtheid in het VK geen ruimtegebrek. Alle ruimte is winst maar het verdwijnen van wegen is niet nodig om speelplaatsen en genoeg groen te realiseren .
Het gaat in stapjes he. Als ze vanaf dag 1 zeggen je mag geen auto meer bezitten breekt de hel los.quote:Op donderdag 28 juli 2022 13:38 schreef YStec het volgende:
[..]
- We geven geen prio aan auto's.
> Je mag geen auto meer bezitten.
.
Auto's zijn ook gewoon qua energie/persoon/reis-km en ingenomen oppervlakte/persoon/reis-km ontiegelijk inefficient. Je zit (vaak in je eentje) in een brok staal van 2000 kg met een ingenomen oppervlakte 5,5 vierkante meter. Als een auto gaat rijden neemt het ook veel meer oppervlakte in beslag (denk aan 5 tot 6x meer) omdat je tussen auto's afstand moet houden vooral bij hogere snelheden. Daarom wordt er bij drukte op de weg ook vaak een snelheidsverlaging afgedwongen in de matrixborden omdat je dan gezamelijk efficienter gebruik maakt van het oppervlakte omdat auto's een kleinere afstand van elkaar kunnen houden bij lagere snelheden.quote:
Je kunt niemand vinden die het eens is met je topic dus haal je er andere berichten bij die totaal off topic zijn.quote:
Niets mis mee in mijn optiek. we hebben nu de mogelijkheden tot deelvervoer wat iets in het verleden onmogelijk was en wat voor veel mensen een stuk praktischer is.quote:
Thuiswerken een menselijk recht maken. Dan kunenn zelfs de boeren nog verder.quote:Op donderdag 28 juli 2022 14:17 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Auto's zijn ook gewoon qua energie/persoon/reis-km en ingenomen oppervlakte/persoon/reis-km ontiegelijk inefficient. Je zit (vaak in je eentje) in een brok staal van 2000 kg met een ingenomen oppervlakte 5,5 vierkante meter. Als een auto gaat rijden neemt het ook veel meer oppervlakte in beslag (denk aan 5 tot 6x meer) omdat je tussen auto's afstand moet houden vooral bij hogere snelheden. Daarom wordt er bij drukte op de weg ook vaak een snelheidsverlaging afgedwongen in de matrixborden omdat je dan gezamelijk efficienter gebruik maakt van het oppervlakte omdat auto's een kleinere afstand van elkaar kunnen houden bij lagere snelheden.
Als er straks 10 miljard mensen zijn dan is de enige oplossing dus micro-mobility, fietsen en gedeeld transport zoals OV want we kunnen we steeds meer en meer asfalt bijgieten maar het enige wat je doet is je steden vergallen en mensen belonen voor hun luiheid. Mensen die 5 minuten fietsen naar de supermarkt al te veel gaan vinden en de auto pakken omdat de infrastructuur het toestaat.
Er is in de toekomst gewoon plek voor auto's. Voor bestemmingen die te ver weg liggen om te fietsen of waar geen OV komt of voor mensen met een lichamelijke beperking of voor bestemmingen waar er veel gewisseld zal moeten worden tussen de modussen. Maar het zal een vervoersmiddel moeten worden wat een probleem oplost voor situaties die buiten de norm vallen in plaats van wat de TS er over lijkt te denken: een wondermiddel wat voor elke rit maar blindelings moet kunnen worden toegepast.
Totaal niet te vergelijken maar dat snap je zelf ook wel.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 09:13 schreef corehype het volgende:
[..]
Niets mis mee in mijn optiek. we hebben nu de mogelijkheden tot deelvervoer wat iets in het verleden onmogelijk was en wat voor veel mensen een stuk praktischer is.
Je koopt toch ook niet overal een vakantiehuis?
Jup, Hugo wil toch 1 miljoen woningen laten bouwen zonder parkeerplaats?quote:Op donderdag 28 juli 2022 13:47 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Het gaat in stapjes he. Als ze vanaf dag 1 zeggen je mag geen auto meer bezitten breekt de hel los.
Idd Hugo de Verschrikkelijke, zogenaamd voor het klimaat natuurlijk.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 09:16 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Jup, Hugo wil toch 1 miljoen woningen laten bouwen zonder parkeerplaats?
Ik snap jouw quote een stuk minder.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 09:14 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Totaal niet te vergelijken maar dat snap je zelf ook wel.
Opdracht van Uncle Klaus, hij zit niet voor niks op die post.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 09:16 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Idd Hugo de Verschrikkelijke, zogenaamd voor het klimaat natuurlijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |