abonnement Unibet Coolblue
pi_205318344

Speed limits in built-up areas look set to be reduced from 30mph to 20mph in Wales from next year - a UK first that is controversial among some drivers.

Ministers say a 20mph speed limit will lower road collisions and traffic noise and encourage people to walk and cycle.

The slower limit has been divisive in areas where there have been trials with some motorists complaining of more congestion and journeys taking longer.

The proposed new law will be put before a Welsh Parliament vote on Tuesday.

The Welsh Conservatives said the blanket rollout is "ludicrous".


https://www.bbc.co.uk/news/uk-wales-62020427

Is dit weer zo'n ideetje van het WEF? Ze slaan wel compleet door.
  dinsdag 12 juli 2022 @ 16:37:11 #2
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_205318460
Waarom is dit "doorslaan" precies?

30 km/u in de bebouwde kom is heel normaal, he. Dat is in Nederland al een beetje de standaard in de stadscentra.

Wat een overdreven reactie.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_205318494
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 16:37 schreef SpecialK het volgende:
Waarom is dit "doorslaan" precies?

30 km/u in de bebouwde kom is heel normaal, he. Dat is in Nederland al een beetje de standaard in de stadscentra.

Wat een overdreven reactie.
Dit geldt niet alleen voor de bebouwde kom.
  dinsdag 12 juli 2022 @ 16:44:27 #4
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_205318530
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 16:40 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Dit geldt niet alleen voor de bebouwde kom.
quote:
Speed limits in built-up areas look set to be reduced from 30mph to 20mph in Wales from next year -
Voor zover ik weet is "built-up-area" de britse versie van "de bebouwde kom" in Nederland.

Tenzij er dus plannen zijn om provinciale wegen en snelwegen ook 20mph te maken denk ik eigenlijk niet dat er erg veel bijzonders aan de hand is.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_205318576
Van dat BBC-artikel:
quote:
Adie Drury started a petition against the plan because she says "it doesn't make any sense" to put 20mph limits on busy through main roads
:D.

"Ik ben het niet eens met jullie argumenten, en mijn reden is: it doesn't make any sense. Daar moet je het mee doen, ik ga verder niet zeggen wat precies".

quote:
Ready, steady, slow.... Adie Drury's petition claims a blanket 20mph residential road speed limit will cause chaos
Omdat mensen trager rijden en er het verkeer dus gemoedelijker verloopt, zal er chaos ontstaan.
pi_205318582
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 16:44 schreef SpecialK het volgende:

[..]
[..]
Voor zover ik weet is "built-up-area" de britse versie van "de bebouwde kom" in Nederland.

Tenzij er dus plannen zijn om provinciale wegen en snelwegen ook 20mph te maken denk ik eigenlijk niet dat er erg veel bijzonders aan de hand is.
Dit staat er in het BBC-artikel:
quote:
Conservative Shadow Minister for Transport, Natasha Asghar, said: "The Welsh Conservatives are not against introducing 20mph speed limits outside schools, playgrounds, places of worship and high streets, but a blanket rollout is quite frankly ludicrous."
Ze zijn er niet tegen op specifieke locaties, en ze vinden een grote uitrol belachelijk.
  dinsdag 12 juli 2022 @ 16:50:18 #7
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_205318587
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_205318608
quote:
"We are united in our belief that this change will bring about a reduction in road collisions and their severity, while creating more opportunities to walk and cycle in communities," said Plaid's transport spokeswoman Delyth Jewell.

"A 20mph speed limit in built-up areas will allow us to work toward providing convenient, safe, pedestrian access to the places people need to go."
Kan het hier overigens alleen mee eens zijn.

30 kmh is veiliger dan 50 kmh voor andere deelnemers aan het verkeer. In Nederland is het verkeer voor niet-autorijders plezierig dankzij allerlei maatregelen om de snelheid van auto's te matigen op bepaalde plekken.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 12-07-2022 16:52:46 ]
pi_205318638
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 16:44 schreef SpecialK het volgende:

[..]
[..]
Voor zover ik weet is "built-up-area" de britse versie van "de bebouwde kom" in Nederland.

Tenzij er dus plannen zijn om provinciale wegen en snelwegen ook 20mph te maken denk ik eigenlijk niet dat er erg veel bijzonders aan de hand is.
Dus alles muv die twee wegen mag van jou 20mph? In mijn gemeente azen ze daar ook op. Totaal debiel als je het gros ervan in beschouwing neemt.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  dinsdag 12 juli 2022 @ 16:59:16 #10
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_205318683
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 16:49 schreef YStec het volgende:

[..]
Dit staat er in het BBC-artikel:
[..]
Ze zijn er niet tegen op specifieke locaties, en ze vinden een grote uitrol belachelijk.
Het is lastig te bepalen of een "grote uitrol" overdreven is als er geen cijfers zijn over war het exact wordt uitgerold. Hoeveel kilometer aan wegen het in kleine uitrol is vs grote uitrol.

Maar zelfs als het een beetje overdreven wordt toegepast zie ik dit niet als een conspiratoriaal iets om "mensen hun auto af te pakken".

Die paniek komt erg overdreven over. Auto's krijgen simpelweg niet meer de status "koning op de weg" omdat er meer ruimte en veiligheid dient te komen voor andere weggebruikers. Omdat gemeenschappelijke ruimte al die jaren is afgepakt door asfalt ten koste van speelplaatsen en groen.

Dus... prima stap dit wat mij betreft. Ik hoop dat ze de infrastructuur dus ook zullen aanpassen om van 2-rijbaanswegen 1 te maken en de nieuwe ruimte gebruiken voor fietspaden en gemeenschapsdoeleinden.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  dinsdag 12 juli 2022 @ 17:04:59 #11
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_205318739
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 16:55 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Dus alles muv die twee wegen mag van jou 20mph? In mijn gemeente azen ze daar ook op. Totaal debiel als je het gros ervan in beschouwing neemt.
Nah dat was geen uitgeputte lijst maar 2 voorbeelden.

Ik denk eigenlijk dat dit totaal afhangt van de bestaande infrastructuur in Wales. Maar mijn vermoeden is dat alles daar gemixed is. Dus de meeste straten zullen daar op dit moment EN auto's EN voetgangers En fietsers EN bussen moeten afhandelen.

In Nederland hebben we 40 jaar lang toegewijde wegen gebouwd (hoofdnet auto, hoofdnet fiets https://maps.amsterdam.nl/plushoofdnetten/ hier de inrichting van Amsterdam)

Dat betekent dat er in veel Nederlandse steden vooral in de buitenwijken aparte fiets-only en aparte auto-only wegen zijn. Als je dat hebt kan je met gemak zeggen dat de auto daar 50km/u mag omdat er geen contact is met andere vervoers-modussen. En in de binnenstad zijn er dus straten waar auto's belangrijker zijn dan fietsers.

Maar in Wales hebben ze niet een geschiedenis van 40 jaar aan mixed-mode urban planning dus nu rijdt iedereen op dezelfde wegen met al die verschillende snelheden. Dus tot die dag dat het allemaal ge-herprofileerd is kan je zeggen dat 20mph de standaard moet zijn binnen de steden.

Let op: ik zeg "kun". Het hangt er totaal van af wat je belangrijk vind voor je burgers en wat voor toekomstvisie je hebt mbt transport voor je land. Maar ik zie niet waarom dit iets doorgeslagen is.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_205318760
Wales heeft met zo een beetje de laagste populatiedichtheid in het VK geen ruimtegebrek. Alle ruimte is winst maar het verdwijnen van wegen is niet nodig om speelplaatsen en genoeg groen te realiseren :').
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_205318792
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 17:04 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Nah dat was geen uitgeputte lijst maar 2 voorbeelden.

Ik denk eigenlijk dat dit totaal afhangt van de bestaande infrastructuur in Wales. Maar mijn vermoeden is dat alles daar gemixed is. Dus de meeste straten zullen daar op dit moment EN auto's EN voetgangers En fietsers EN bussen moeten afhandelen.

In Nederland hebben we 40 jaar lang toegewijde wegen gebouwd (hoofdnet auto, hoofdnet fiets https://maps.amsterdam.nl/plushoofdnetten/ hier de inrichting van Amsterdam)

Dat betekent dat er in veel Nederlandse steden vooral in de buitenwijken aparte fiets-only en aparte auto-only wegen zijn. Als je dat hebt kan je met gemak zeggen dat de auto daar 50km/u mag omdat er geen contact is met andere vervoers-modussen. En in de binnenstad zijn er dus straten waar auto's belangrijker zijn dan fietsers.

Maar in Wales hebben ze niet een geschiedenis van 40 jaar aan mixed-mode urban planning dus nu rijdt iedereen op dezelfde wegen met al die verschillende snelheden. Dus tot die dag dat het allemaal ge-herprofileerd is kan je zeggen dat 20mph de standaard moet zijn binnen de steden.

Let op: ik zeg "kun". Het hangt er totaal van af wat je belangrijk vind voor je burgers en wat voor toekomstvisie je hebt mbt transport voor je land. Maar ik zie niet waarom dit iets doorgeslagen is.
Goede toelichting.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  Moderator dinsdag 12 juli 2022 @ 17:11:55 #14
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205318802
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 17:07 schreef Akathisia het volgende:
Wales heeft met zo een beetje de laagste populatiedichtheid in het VK geen ruimtegebrek. Alle ruimte is winst maar het verdwijnen van wegen is niet nodig om speelplaatsen en genoeg groen te realiseren :').
Ben je wel eens in Wales geweest? Wegen aanleggen is daar bepaald geen sinecure.

Overigens is 30kmh in mijn gemeente allang de standaard en ik hoor er niemand over klagen, eigenlijk, zo nieuw en bijzonder is dit niet.

[ Bericht 8% gewijzigd door Tijger_m op 12-07-2022 17:17:33 ]
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 13 juli 2022 @ 12:00:31 #15
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_205326049
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_205469943
pi_205480484
twitter
pi_205480602
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 13:27 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ twitter ]
- We geven geen prio aan auto's.
> Je mag geen auto meer bezitten.

:').
pi_205480700
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 13:38 schreef YStec het volgende:

[..]
- We geven geen prio aan auto's.
> Je mag geen auto meer bezitten.

:').
Het gaat in stapjes he. Als ze vanaf dag 1 zeggen je mag geen auto meer bezitten breekt de hel los.
  donderdag 28 juli 2022 @ 14:17:20 #20
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_205480972
quote:
Auto's zijn ook gewoon qua energie/persoon/reis-km en ingenomen oppervlakte/persoon/reis-km ontiegelijk inefficient. Je zit (vaak in je eentje) in een brok staal van 2000 kg met een ingenomen oppervlakte 5,5 vierkante meter. Als een auto gaat rijden neemt het ook veel meer oppervlakte in beslag (denk aan 5 tot 6x meer) omdat je tussen auto's afstand moet houden vooral bij hogere snelheden. Daarom wordt er bij drukte op de weg ook vaak een snelheidsverlaging afgedwongen in de matrixborden omdat je dan gezamelijk efficienter gebruik maakt van het oppervlakte omdat auto's een kleinere afstand van elkaar kunnen houden bij lagere snelheden.

Als er straks 10 miljard mensen zijn dan is de enige oplossing dus micro-mobility, fietsen en gedeeld transport zoals OV want we kunnen we steeds meer en meer asfalt bijgieten maar het enige wat je doet is je steden vergallen en mensen belonen voor hun luiheid. Mensen die 5 minuten fietsen naar de supermarkt al te veel gaan vinden en de auto pakken omdat de infrastructuur het toestaat.

Er is in de toekomst gewoon plek voor auto's. Voor bestemmingen die te ver weg liggen om te fietsen of waar geen OV komt of voor mensen met een lichamelijke beperking of voor bestemmingen waar er veel gewisseld zal moeten worden tussen de modussen. Maar het zal een vervoersmiddel moeten worden wat een probleem oplost voor situaties die buiten de norm vallen in plaats van wat de TS er over lijkt te denken: een wondermiddel wat voor elke rit maar blindelings moet kunnen worden toegepast.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_205496746
twitter
  zaterdag 30 juli 2022 @ 07:38:57 #22
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_205496808
quote:
Je kunt niemand vinden die het eens is met je topic dus haal je er andere berichten bij die totaal off topic zijn.

Tijd voor een slotje.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_205497118
twitter
  zaterdag 30 juli 2022 @ 09:13:45 #24
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_205497132
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 09:10 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ twitter ]
Niets mis mee in mijn optiek. we hebben nu de mogelijkheden tot deelvervoer wat iets in het verleden onmogelijk was en wat voor veel mensen een stuk praktischer is.

Je koopt toch ook niet overal een vakantiehuis?
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
  zaterdag 30 juli 2022 @ 09:14:29 #25
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_205497138
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 14:17 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Auto's zijn ook gewoon qua energie/persoon/reis-km en ingenomen oppervlakte/persoon/reis-km ontiegelijk inefficient. Je zit (vaak in je eentje) in een brok staal van 2000 kg met een ingenomen oppervlakte 5,5 vierkante meter. Als een auto gaat rijden neemt het ook veel meer oppervlakte in beslag (denk aan 5 tot 6x meer) omdat je tussen auto's afstand moet houden vooral bij hogere snelheden. Daarom wordt er bij drukte op de weg ook vaak een snelheidsverlaging afgedwongen in de matrixborden omdat je dan gezamelijk efficienter gebruik maakt van het oppervlakte omdat auto's een kleinere afstand van elkaar kunnen houden bij lagere snelheden.

Als er straks 10 miljard mensen zijn dan is de enige oplossing dus micro-mobility, fietsen en gedeeld transport zoals OV want we kunnen we steeds meer en meer asfalt bijgieten maar het enige wat je doet is je steden vergallen en mensen belonen voor hun luiheid. Mensen die 5 minuten fietsen naar de supermarkt al te veel gaan vinden en de auto pakken omdat de infrastructuur het toestaat.

Er is in de toekomst gewoon plek voor auto's. Voor bestemmingen die te ver weg liggen om te fietsen of waar geen OV komt of voor mensen met een lichamelijke beperking of voor bestemmingen waar er veel gewisseld zal moeten worden tussen de modussen. Maar het zal een vervoersmiddel moeten worden wat een probleem oplost voor situaties die buiten de norm vallen in plaats van wat de TS er over lijkt te denken: een wondermiddel wat voor elke rit maar blindelings moet kunnen worden toegepast.
Thuiswerken een menselijk recht maken. Dan kunenn zelfs de boeren nog verder.

Moet ik dan ook alles uitleggen aan dt overheid...
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')