![N04amy8.png]()
Van vrijdag 15 juli tot en met zondag 24 juli wordt in Eugene, Oregon het achttiende WK atletiek gehouden. De wereldkampioenschappen hadden eigenlijk afgelopen jaar al gehouden moeten worden, maar vanwege corona schoof de internationale sportkalender bijna alles een jaar door. Dat gold ook voor het WK atletiek, waardoor we nu voor het eerst in in de historie een WK krijgen in een even jaar. Drie jaar na het WK in Doha en slechts één jaar voor het WK in Budapest. Vanaf volgend jaar keren we dus weer terug in de reguliere cyclus.
In de komende periode zijn er maar liefst 49 wereldtitels te verdelen. 24 bij de mannen, 24 bij de vrouwen en de mixed-estafette maakt de boel compleet. Dit gaat gebeuren op het Hayward Field. Dit stadion van de universiteit van Oregon in Eugene is al jaren het atletiekmekka van de Verenigde Staten. Het stadion is recentelijke gerenoveerd en biedt tijdens het WK plaats aan circa 30.000 toeschouwers. Jaarlijks wordt hier door voornamelijk Amerikaanse atleten de ene na de andere topprestatie neergezet. Laten we hopen dat dit gedurende de wereldkampioenschappen wordt doorgetrokken door alle atleten.
![tsx-pix-2022-425-hayward-field-with-scoreboard-750.jpg]()
Een nadeel van een WK in de Verenigde Staten en nog meer precies in Oregon aan de westkust is het tijdsverschil. De Amerikanen lopen negen uur op ons achter, dus voor elk onderdeel mag er negen uur worden opgeteld bij de officiėle starttijd. Dat betekent dat we
diep in de nacht gaan voor het avondprogramma. Terugkijken in de ochtend is natuurlijk ook een optie, maar live blijft toch het leukst. In de spoiler is het programma per dag te zien. Buiten de lange duurnummers komt het er globaal op nummer dat het ochtendprogramma onze tijd tussen 19.00 en 23.00 uur gehouden wordt en het avondprogramma tussen 02.00 en 05.00 uur, pittig.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deelnemers NLTeamNL reist met 36 atleten af naar de Verenigde Staten. De meeste aandacht gaat logischerwijs uit naar Femke Bol, zij is dominant in Europa, maar krijgt hier tegenstand van de nog sterkere Sydney McLaughlin, de Olympisch kampioene. Van Sifan Hassan hebben we de afgelopen maanden weinig gehoord, maar zij heeft afgelopen weekend haar rentree gemaakt en is van plan om op twee nummers deel te nemen. Ook de 400meter estafettes en de zevenkamp bieden kansen op medailles. En wie weet volgt er nog een verrassing op bijvoorbeeld het kogelstoten of de 800 meter met
Tony Twolaps.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
TVDe NOS heeft de uitzendrechten voor het WK. De NOS heeft echter een waardeloze service, dus of daar alles te volgen is (en zeker terug te kijken) is maar zeer de vraag. De VRT zendt veel uit op Ketnet, terwijl de BBC het zo te zien verdeelt over BBC 1 en BBC 3. Het is dus wat puzzelen om het een en ander te kunnen zien en terug te kijken. Helaas geen rechten voor Eurosport/Discovery, dus van de PLAYER kan geen gebruik gemaakt worden. Tips voor het integraal terugkijken worden gewaardeerd.
Avondsessies zullen wel bij de NOS en de Beeb zijn. Ik ben meer bang voor moeizaam terugkijken van de ochtendsessies. Kan het laatste weekend niks zien, maar zou toch graag de decathlon volgen naderhand.
Sporza lijkt dan weer geen avondsessies te hebben? Heb het ze gevraagd, maar geen reactie gehad.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
quote:
Dit hoop ik ook. (Al heb ik niet echt meer een goede gratis vpn hiervoor

)
quote:
Maar dat is de ochtendsessie.
quote:
Ik gebruik het onvoldoende om er voor te betalen
quote:
Die staan echter niet in mijn gids
quote:
Ja, volgens mij wel
Nijel AmosPositief, maar dan niet op COVID-19.
Als ik even snel kijk dan zenden BBC 1 en NOS het nachtprogramma iedere dag uit, maar het ochtend/avondprogramma is idd 1 groot drama met uurtjes hier en daar verdeeld over de Belg, BBC en de NOS, maar niemand die het standaard integraal uitzend op 'normale' in Nederland verkrijgbare zenders. NOS zal wel gewoon een livestream op de site hebben staan neem ik aan.
[ Bericht 14% gewijzigd door Wienerschnitzels op 13-07-2022 09:23:04 ]
Flopshow qua tijden.
Benieuwd of het druk wordt op de tribunes, het is toch wel een aparte locatie.
Wordt afzien na bijna alle sessies live gezien te hebben het vorige WK.
Jack does it in real time...
2 tot 5 is prima qua tijden, volgens mij vallen ze daar maar 2x buiten, dus daar wel tevreden mee en die 2x dat het anders valt even hopen op de Sporza bazen. Ik vraag me wel af welke zender Sporza nu gebruikt voor de avondsessies, want dat staat dus niet in mijn gids.

Maar ja, die ochtendsessies wordt wel een issue. Sporza heeft ze lang niet integraal, en fuck die paar heats in het laatste weekend maar ik wil wel de decathlon integraal terugkijken. En ik hoop wel dat NOS 'gewoon' een livestream heeft, of (beter) naar WA op joeptoep verwijst - dat zou namelijk betekenen dat je WA kunt terugkijken.