abonnement Unibet Coolblue
pi_205310065
TS heeft al drie jaar een fiets die inmiddels erg toe is aan een nieuw kleurtje. Nu het zomervakantie ben ik vandaag naar de action gegaan, heb afplaktape, schuurpapier, spuitverf en transparante lak gekocht. Ik was van plan om alle stickers van de fiets te verwijderen, de fiets schoon te maken, laten drogen, te schuren, vervolgens laagje voor laagje de kleur op de fiets aanbrengen en als de originele kleur niet meer te zien is de transparante lak aanbrengen. Maar ik lees nu op verschillende sites die uitleg geven dat de fiets eerst uit elkaar gehaald moet worden. Ik heb twee linkerhanden en geen enkele ervaring met het uit elkaar halen van een fiets en heb geen idee hoe het moet. Bovendien is mijn fiets een sportieve mountainbike en ik heb geen idee of die ook even makkelijk uit elkaar gehaald worden als een normale fiets.
Dus mijn vraag: kan ik mijn fiets verven zonder hem uit elkaar te halen?
  Moderator maandag 11 juli 2022 @ 19:21:59 #2
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_205310111
Ja dat kan. Maar of het resultaat om te pruimen is...ik denk 't niet.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_205310125
Als de fiets maar niet herkenbaar is voor echte eigenaar moet het toch geen probleem zijn.
pi_205310186
Uitelkaar halen is makkelijk, inelkaar zetten iets moeilijker. Maar alsnog best te doen. Fietsen zijn vrij simpele apparaten.

Als je hem zonder uitelkaar te halen gaat verven moet je wel alles heel veel goed afplakken en dat is denk ik lastiger dan hem uitelkaar halen. Dingen als je derailleur, ketting en je remmen (en velgen of remschijven) kunnen echt niet goed tegen verf. Je gaat dus ook bijna gegarandeerd plekken krijgen waar de lak niet kan komen dus je oude kleur blijf je zien. Dat gaat dus niet echt mooi worden.
  maandag 11 juli 2022 @ 19:41:54 #5
289617 rosita1
Hey Hey, My My
pi_205310347
quote:
5s.gif Op maandag 11 juli 2022 19:17 schreef mr.JamesBond het volgende:
TS heeft al drie jaar een fiets die inmiddels erg toe is aan een nieuw kleurtje. Nu het zomervakantie ben ik vandaag naar de action gegaan, heb afplaktape, schuurpapier, spuitverf en transparante lak gekocht. Ik was van plan om alle stickers van de fiets te verwijderen, de fiets schoon te maken, laten drogen, te schuren, vervolgens laagje voor laagje de kleur op de fiets aanbrengen en als de originele kleur niet meer te zien is de transparante lak aanbrengen. Maar ik lees nu op verschillende sites die uitleg geven dat de fiets eerst uit elkaar gehaald moet worden. Ik heb twee linkerhanden en geen enkele ervaring met het uit elkaar halen van een fiets en heb geen idee hoe het moet. Bovendien is mijn fiets een sportieve mountainbike en ik heb geen idee of die ook even makkelijk uit elkaar gehaald worden als een normale fiets.
Dus mijn vraag: kan ik mijn fiets verven zonder hem uit elkaar te halen?
Hoezo moet je hem uit elkaar halen.
pi_205312742
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 19:23 schreef Selenophilia het volgende:
Als de fiets maar niet herkenbaar is voor echte eigenaar moet het toch geen probleem zijn.
Wat een achterlijke opmerking

quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2022 19:28 schreef Farenji het volgende:
Uitelkaar halen is makkelijk, inelkaar zetten iets moeilijker. Maar alsnog best te doen. Fietsen zijn vrij simpele apparaten.

Als je hem zonder uitelkaar te halen gaat verven moet je wel alles heel veel goed afplakken en dat is denk ik lastiger dan hem uitelkaar halen. Dingen als je derailleur, ketting en je remmen (en velgen of remschijven) kunnen echt niet goed tegen verf. Je gaat dus ook bijna gegarandeerd plekken krijgen waar de lak niet kan komen dus je oude kleur blijf je zien. Dat gaat dus niet echt mooi worden.
Dat wordt dan denk ik morgen filmpjes kijken hoe een fiets uit elkaar gehaald wordt :p
  Spellchecker maandag 11 juli 2022 @ 22:33:35 #7
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205312804
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 22:28 schreef mr.JamesBond het volgende:

[..]
Wat een achterlijke opmerking
[..]
Dat wordt dan denk ik morgen filmpjes kijken hoe een fiets uit elkaar gehaald wordt :p
Bij elk onderdeel dat je losmaakt een foto maken!
pi_205319717
Vandaag de fiets schoongemaakt en hier en daar geschuurd. Nog niet uit elkaar gehaald omdat ik het juiste gereedschap vandaag niet thuis had. Kijk er wel tegenop omdat het in elkaar en uit elkaar zetten me echt klote lijkt :')
  Spellchecker dinsdag 12 juli 2022 @ 19:12:54 #9
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205319774
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 19:07 schreef mr.JamesBond het volgende:
Vandaag de fiets schoongemaakt en hier en daar geschuurd. Nog niet uit elkaar gehaald omdat ik het juiste gereedschap vandaag niet thuis had. Kijk er wel tegenop omdat het in elkaar en uit elkaar zetten me echt klote lijkt :')
Leg alle onderdelen op een wit laken in de vorm van je fiets. En maak foto's ...

En hou ons op de hoogte van de voortgang! ^O^
  Moderator dinsdag 12 juli 2022 @ 22:10:37 #10
388664 crew  Dotteke
pi_205322179
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 19:07 schreef mr.JamesBond het volgende:
Vandaag de fiets schoongemaakt en hier en daar geschuurd. Nog niet uit elkaar gehaald omdat ik het juiste gereedschap vandaag niet thuis had. Kijk er wel tegenop omdat het in elkaar en uit elkaar zetten me echt klote lijkt :')
Komt vast goed. Je krijgt al goede tips van Maily 😉
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  woensdag 13 juli 2022 @ 22:16:10 #11
149959 SQ
snelle trees
pi_205335178
Haha ik heb dit ook een keer gedaan als student. Fiets uit elkaar getrokken, metallic paars gespoten, na 2 dagen huilend mijn huisgenoot gevraagd om de puzzel weer op te lossen.... _O-

Succes, TS!
disclaimer
  Moderator donderdag 14 juli 2022 @ 07:57:11 #12
388664 crew  Dotteke
pi_205336983
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2022 22:16 schreef SQ het volgende:
Haha ik heb dit ook een keer gedaan als student. Fiets uit elkaar getrokken, metallic paars gespoten, na 2 dagen huilend mijn huisgenoot gevraagd om de puzzel weer op te lossen.... _O-

Succes, TS!
Daar kan ik mij iets bij voorstellen. _O-
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator zaterdag 1 oktober 2022 @ 10:34:03 #13
388664 crew  Dotteke
pi_206161699
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 19:07 schreef mr.JamesBond het volgende:
Vandaag de fiets schoongemaakt en hier en daar geschuurd. Nog niet uit elkaar gehaald omdat ik het juiste gereedschap vandaag niet thuis had. Kijk er wel tegenop omdat het in elkaar en uit elkaar zetten me echt klote lijkt :')
Hoe is het met de fiets? Heb je hem nog in elkaar gekregen :D
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  woensdag 23 november 2022 @ 23:46:14 #14
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_206798479
quote:
5s.gif Op maandag 11 juli 2022 19:17 schreef mr.JamesBond het volgende:
TS heeft al drie jaar een fiets die inmiddels erg toe is aan een nieuw kleurtje. Nu het zomervakantie ben ik vandaag naar de action gegaan, heb afplaktape, schuurpapier, spuitverf en transparante lak gekocht. Ik was van plan om alle stickers van de fiets te verwijderen, de fiets schoon te maken, laten drogen, te schuren, vervolgens laagje voor laagje de kleur op de fiets aanbrengen en als de originele kleur niet meer te zien is de transparante lak aanbrengen. Maar ik lees nu op verschillende sites die uitleg geven dat de fiets eerst uit elkaar gehaald moet worden. Ik heb twee linkerhanden en geen enkele ervaring met het uit elkaar halen van een fiets en heb geen idee hoe het moet. Bovendien is mijn fiets een sportieve mountainbike en ik heb geen idee of die ook even makkelijk uit elkaar gehaald worden als een normale fiets.
Dus mijn vraag: kan ik mijn fiets verven zonder hem uit elkaar te halen?
Hey TS, ik vind het leuk om aan fietsen te sleutelen en heb onlangs zelfs toffe stickers bij onze chinese vriend Ali besteld:



Waren niet eens duur; een paar euro en nog in de aanbieding ook. Ik had ook het plan om een keer een frame te spuiten en een soort custumbike te maken. Verschil is dat ik wel redelijk goed op de hoogte ben hoe je een fiets in- en uit elkaar haalt. En ik weet ook dat je dan bepaald gereedschap moet hebben om dat te kunnen doen als je het zo perfect mogelijk wil krijgen. Maar tussenoplossingen zijn natuurlijk ook mogelijk als je bepaalde dingen afplakt bijvoorbeeld.

Maar ik ben wel benieuwd hoe je plan uiteindelijk is afgelopen. Heb je het gedaan? of is het bij een plan gebleven. Immers je had wel het eea al aangeschaft om je voornemen te verwezenlijken.

Ik ben toch benieuwd. En misschien zijn er meer mensen die het leuk vinden om aan fietsen te sleutelen, dan zie ik daar heel graag een apart topic van.



quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciėle doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 1 / 1
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')