Dit mag maar tot 600Wp.quote:Op zondag 10 juli 2022 20:31 schreef Puala het volgende:
Er zijn zonnepanelen met een stekker, misschien daar eens naar kijken?
Eerste info op google;
Zonnepanelen op het dak leveren hun stroom niet rechtstreeks aan het elektriciteitsnet, maar aan een omvormer in de meterkast. De omvormer maakt de stroom geschikt voor het elektriciteitsnet. Zonnepanelen met stekker hebben hun eigen omvormer. Daarom kun je ze direct aansluiten zonder de meterkast aan te passen.
Het zou zomaar passend kunnen zijn?
maar nog steeds maar 600Wp per groep, dus je moet dan 2 verschillende groepen naar de locatie van de panelen brengen.quote:Op zondag 10 juli 2022 20:43 schreef Puala het volgende:
[..]
3 panelen per groep, beetje spreiden en je kan dr wel 6 neerleggen.
Dat snap ik en dat probeer ik in mijn post ook duidelijk te maken. Afhankelijk van de interesses van TS zou het echter voor een huurwoning een prima oplossing kunnen zijn.quote:Op zondag 10 juli 2022 20:45 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
maar nog steeds maar 600Wp per groep, dus je moet dan 2 verschillende groepen naar de locatie van de panelen brengen.
Mja, als ik het over 2 groepen moet verdelen moet ik alsnog van garage naar huis. Dan kan ik net zo goed een echte kabel leggen naar de meterkastquote:Op zondag 10 juli 2022 20:43 schreef Puala het volgende:
[..]
3 panelen per groep, beetje spreiden en je kan dr wel 6 neerleggen.
Waarom niet? Hij heeft het toch bij de verhuurder aangegeven. Ik zou als verhuurder er geen probleem van maken maar bijv. een overeenkomst tekenen dat de zonnepanelen wel achter moeten blijven als de huurder weggaat. En natuurlijk laten plaatsen door een prof. bedrijf en geen beunhazen in de meterkast.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 06:55 schreef Gieliovd het volgende:
Als ik mijn woning aan jou zou verhuren in de vrije sector zou je van mij echt niet op eigen initiatief zonnepanelen op het huis mogen leggen.
Het schuurtje is tot daar aan toe, in overleg qua draagvermogen etc. maar het huis is echt een no-go.
Iets om rekening mee te houden!
Uiteraard moet/ga ik toestemming vragen bij de verhuurder. En de meterkast-aanpassing zal wellicht via hun elektricien gaan. Maar voor ik dat doe, wil ik wel een compleet verhaal hebbenquote:Op dinsdag 12 juli 2022 06:55 schreef Gieliovd het volgende:
Als ik mijn woning aan jou zou verhuren in de vrije sector zou je van mij echt niet op eigen initiatief zonnepanelen op het huis mogen leggen.
Het schuurtje is tot daar aan toe, in overleg qua draagvermogen etc. maar het huis is echt een no-go.
Ik zou het ook niet doen, als is het alleen al vanwege de kwaliteit van installateurs tegenwoordig.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 06:55 schreef Gieliovd het volgende:
Dat laatste is tegenwoordig vaak aan elkaar gelijk.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 09:33 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Waarom niet? Hij heeft het toch bij de verhuurder aangegeven. Ik zou als verhuurder er geen probleem van maken maar bijv. een overeenkomst tekenen dat de zonnepanelen wel achter moeten blijven als de huurder weggaat. En natuurlijk laten plaatsen door een prof. bedrijf en geen beunhazen in de meterkast.
Als je er meer dan 5 jaar blijft wonen, scheelt het je geld. Zo simpel is de reken som.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 09:37 schreef Piles het volgende:
[..]
Uiteraard moet/ga ik toestemming vragen bij de verhuurder. En de meterkast-aanpassing zal wellicht via hun elektricien gaan. Maar voor ik dat doe, wil ik wel een compleet verhaal hebben
Vooral om zelf af te wegen of de opbrengst voldoende is en de investering niet te groot (voor een huurhuis).
Truequote:Op dinsdag 12 juli 2022 09:58 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat laatste is tegenwoordig vaak aan elkaar gelijk.
Er zijn wel goede bij hoor, maar je weet van te voren slecht met wie je in zee gaat. Een goede graadmeter is wel beschikbaarheid of het afgeven van offertes en aannemen van opdrachten.quote:
Zelfs grote bedrijven komen met prutsers tegenwoordig. Slechte communicatie etc. is ook overal de standaard geworden. Vermoeiend....quote:Op dinsdag 12 juli 2022 10:13 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Er zijn wel goede bij hoor, maar je weet van te voren slecht met wie je in zee gaat. Een goede graadmeter is wel beschikbaarheid of het afgeven van offertes en aannemen van opdrachten.
Hoe slechter de beschikbaarheid en als ze geen opdrachten meer aannemen, dan heb je een goede.
Nee zeggen tegen opdrachten is voor sommige mensen moeilijk.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 10:14 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Zelfs grote bedrijven komen met prutsers tegenwoordig. Slechte communicatie etc. is ook overal de standaard geworden. Vermoeiend....
Soms kan je ook niet anders... en als iedereen z'n prijs verhoogt kan je 10 offertes gaan opvragen maar dan zie je dat het allemaal niet eens zo gek veel uit elkaar ligt en heb je nog meer tijd verspild.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 10:17 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nee zeggen tegen opdrachten is voor sommige mensen moeilijk.
Het bedrijf waar ik nu werk is ermee begonnen omdat de prijs verviervoudigen niet hielp.
Ik maak ook offertes vandaar dat ik weet dat de prijs met factor 4 verhoogd is en toch krijgen we ca 90% van de offertes in opdracht.
Vorig jaar een aantal mensen aangenomen die ook weer ontslagen zijn omdat ze meer geld kosten dan opleverden met hun kwaliteit.
Als ik een installatiebedrijf bel is de eerste vraag die ik krijg, wanneer na de zomer van 2023 moet er werk verricht worden.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 11:28 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Soms kan je ook niet anders... en als iedereen z'n prijs verhoogt kan je 10 offertes gaan opvragen maar dan zie je dat het allemaal niet eens zo gek veel uit elkaar ligt en heb je nog meer tijd verspild.
Laatst vroeg een loodgieter me 1000 euro voor het vervangen van een radiator voor een andere die ik al had gekocht. Zeg 50 piek materiaal... 1 metertje leiding en wat koppelstukjes. Veel vragen is één ding maar dat is echt oplichterij en die heb ik ook het pand uitgeschopt.
Dat PV bedrijven geen offertes meer geven is onzin. Krijg er zonder problemen binnen, net zoals meerdere andere mensen die ik ken. Op dit moment mikken de meeste alleen op januari mbt installatie of richting maart. Opdrachten nemen ze gewoon aan.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 12:31 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Als ik een installatiebedrijf bel is de eerste vraag die ik krijg, wanneer na de zomer van 2023 moet er werk verricht worden.
Pv bedrijven geven geen offertes meer. Opdrachten nemen ze ook niet meer aan.
Ik krijg ze in ieder geval niet meer. Ik heb er ca 10 gebeld.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 12:45 schreef Xajorkith het volgende:
[..]
Dat PV bedrijven geen offertes meer geven is onzin. Krijg er zonder problemen binnen, net zoals meerdere andere mensen die ik ken. Op dit moment mikken de meeste alleen op januari mbt installatie of richting maart. Opdrachten nemen ze gewoon aan.
Ja mijn PV'en boer gaf ook ongeveer december/januari aan. Nu zelf maar paar bij plaatsen, zo moeilijk is het ook weer niet op een plat dak. Ken een elektricien die al het omvormer/meterkast verhaal mag doen.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 12:45 schreef Xajorkith het volgende:
[..]
Dat PV bedrijven geen offertes meer geven is onzin. Krijg er zonder problemen binnen, net zoals meerdere andere mensen die ik ken. Op dit moment mikken de meeste alleen op januari mbt installatie of richting maart. Opdrachten nemen ze gewoon aan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |