quote:Op dinsdag 12 juli 2022 17:45 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik hou hier zo erg vanKeihard ook weer.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
Omturnen x 999.999.999quote:
Lief dagboek..quote:Op dinsdag 12 juli 2022 13:35 schreef LooneyTroons het volgende:
Waarom op LinkedIn deel 7464:
https://www.linkedin.com/(...)501223077892097-jTFP
Kotssssssssquote:Op dinsdag 12 juli 2022 17:30 schreef Viv het volgende:
[..]
https://www.linkedin.com/feed/update/activity:6952559596028764160
Mama loopt vast in haar carrière, wordt daarna (uiteraard!) coach voor anderen die vastlopen in hun carrière. En haar kind coacht zij iedere avond preventief, opdat zij niet vastloopt in het leven.
Zomaar een vraag die in me opkomt: wat ga eraan doen dan, staatssecretaris?quote:Op dinsdag 12 juli 2022 11:35 schreef HSG het volgende:
[..]
https://www.linkedin.com/(...)m_medium=android_app
Nou nou nu heb je de maatschappij echt geholpen hoor.
Hoezo, hij heeft toch gezien dat het allemaal werktquote:Op dinsdag 12 juli 2022 19:20 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Zomaar een vraag die in me opkomt: wat ga eraan doen dan, staatssecretaris?
En andere (huis)artsen overhalen om ook te stoppen. Affirmeren kun je leren!quote:Op dinsdag 12 juli 2022 18:24 schreef Ronald het volgende:
[..]
Man man, wat een geneuzel. Er is een schreeuwend tekort aan huisartsen, maar mama gaat liever ‘affirmeren’ ofzoiets.
Niks natuurlijk. Opendeur-vraag.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 19:20 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Zomaar een vraag die in me opkomt: wat ga eraan doen dan, staatssecretaris?
https://www.linkedin.com/(...)m_medium=android_appquote:Boos zit hij in de kleedkamer. Hij is er nog als enige en ik loop de kleedkamer in. Z'n sokken en schoenen liggen op de grond. De sokken in elkaar verfrommeld. Wenkbrauwen gefronst. Z'n klas is alvast terug naar het lokaal; hij krijgt op zijn verzoek wat tijd van z'n leerkracht.
De leerlingen van mijn SO+ klas zijn al naar huis, dus ik heb wel even tijd en ga tegenover hem zitten.
"Het lijkt erop dat je boos bent Richard."
"Dat kun je wel zeggen ja en als ik hem zie, dan sla ik hem hartstikke dood."
"Ja dan ben je inderdaad erg boos. Je zult er ook wel een goede reden voor hebben. Wat is er gebeurd?"
Er komt een verhaal over uitschelden, in de weg lopen, kwetsen door een klasgenoot. Maar vooral een optelsom van alles van de laatste weken. Terwijl hij praat, trekt hij de vochtige sokken over z'n bezwete voeten.
"Weet je wat jongen, loop naar even mee naar mijn lokaal. Kletsen we daar even verder."
Ik app z'n juf even dat hij straks komt.
Even later zitten we op de bank in mijn lokaal.
Hij praat verder.
"Ik heb ODD meester. Weet je wat dat is?"
"Ik heb er wel eens van gehoord, maar vertel eens?"
"Dat is dat ik m'n woede niet kan beheren. Mag ik het in procenten zeggen? Drie jaar geleden kon ik het voor 2 procent, maar nu al voor 70 procent."
"Oh maar dat is een flinke vooruitgang."
Hij kijkt trots, op een serieuze manier.
We kletsen nog even verder. Anders gezegd; hij praat nog even door. Hoe meer hij praat, des te ontspannender z'n wenkbrauwen worden.
"Maar ik heb ook veel meegemaakt."
En hij vertelt over de scheiding van z'n ouders toen hij jong was en het gedoe met stiefvaders, een steekpartij en geweld. Hoe langer het gesprek duurt, des te meer ik me afvraag waar zijn symptomen eigenlijk vandaan komen.
Hoe dan ook, na tien minuten is hij flink ontspannen en loop ik met hem naar z'n eigen klas. Daar kan hij zich de rest van de dag handhaven.
Echte boosheid gaat vaak veel verder terug dan het meest recente incident.
#speciaalonderwijs #renn4 #gedrag #traumasensitiefwerken #boosheid
Man beklom berg, kwam tragischerwijs terug als mindfulness-orakel.quote:Mijn lessen na het beklimmen van de Mont Blanc
We hebben de top van de Mont Blanc gehaald!
Het was afzien en het was geweldig.
De inzichten die ik mee naar huis neem:
1 Als je volledig in het moment bent, kun je veel meer. Tijdens de beklimming kijk je niet naar boven hoe ver je nog moet. Je kijkt ook niet naar beneden hoe ver je kunt vallen. Je kijkt zelfs nauwelijks naar de omgeving (leidt ook af, waardoor je makkelijk kunt verstappen en vallen). Je bent zo’n 8 uur op een dag alleen maar bezig met waar je voeten en handen neerzet. Focus.
2 Don’t think, just walk. In het verlengde van het vorige punt: ga niet nadenken over of je het wel aan kunt of over het gevaarlijke gedeelte dat er straks aankomt. Dat kost alleen maar energie en daar heb je niks aan. ‘Don’t think, just walk’, zeiden de gidsen steeds. Volledig in het moment en alleen bezig met je volgende stap. Wederom; focus.
3 Als je dankbaar bent voor de kleine dingen, gaat het makkelijker. Bijna elke stap die je zet is omhoog. Afzien, rammen. Als je dan even twee meter een vlakke grond hebt, is dat een cadeautje. Hetzelfde geldt voor een fris windje of even een slok water tussendoor. Door te focussen op die kleine geluksmomentjes, is het makkelijker vol te houden.
4 Slow is fast & fast is slow. Omdat het intens is qua conditie en kracht, probeer je altijd zoveel mogelijk energie te besparen. Zet je te grote stappen, dan ben je zo door je energie heen en is het einde oefening. Je kijkt altijd: wat is de kleinst mogelijke stap die ik nu kan zetten? Vanuit daar kom je makkelijk in een flow.
5 Nu of nooit! Je loopt een groot gedeelte in touwgroepen, wat inhoudt dat je met twee of vier mensen vast zit aan een touw. Het tempo wordt bepaalt door de gids en de rest loopt er als een trein achter aan. Je heb dus niet een moment om het rustiger aan te doen. De trein gaat door. Op een gegeven moment ga jezelf dan ook tegenkomen: ik kan niet meer, ik wil een pauze! Als je daar aan toegeeft, houdt het op. Tanden op elkaar en door.
6 A simple life, is a good life. Er valt veel weg als je in de bergen bent. Je krijgt niet veel mee van de hectiek van de bewoonde wereld, je probeert niet 10 ballen in de lucht te houden, je rent niet de hele tijd van hot naar her en je wordt niet de hele tijd onderbroken. Je bent steeds bezig met één ding. Rust.
Al met al vond ik het een fantastische ervaring. Ik heb dingen gedaan waarvan ik nooit had gedacht dat dat überhaupt mogelijk was: op een steile ijshelling naar beneden lopen (kan met stijgijzers), 600 meter recht naar boven klimmen met een rugzak van 14 kilo op je rug, over smalle richels lopen (met daaronder een afgrond) en kilometers doorgaan ondanks pijn en vermoeidheid.
Voor mij was het kernwoord van dit hele avontuur focus. Als je hier grip op hebt, kun je meer dan je denkt.
Nu moe en voldaan.
#focus #klimmen #alpinisme #montblanc #4810m #nuofnooit #focusacademy
'Kijk mij eens een berg beklommen hebben'quote:Op dinsdag 12 juli 2022 21:24 schreef Viv het volgende:
[..]
Man beklom berg, kwam tragischerwijs terug als mindfulness-orakel.
https://www.linkedin.com/feed/update/activity:6952657724341923840
een berg?quote:Op dinsdag 12 juli 2022 21:39 schreef girlnextdoor. het volgende:
[..]
'Kijk mij eens een berg beklommen hebben'
Gister z'n ma nog beklommen, dat is pas noemenswaardig.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 21:39 schreef girlnextdoor. het volgende:
[..]
'Kijk mij eens een berg beklommen hebben'
Ja en? Er zijn ook mensen die op de maan hebben gestaan.quote:
Linked is al lang niet meer wat het vroeger was. Het niveau is gewoon facebook voor kantoorvolkquote:Op dinsdag 12 juli 2022 14:20 schreef girlnextdoor. het volgende:
[..]
Precies dit wilde ik ook posten. Waarom op een zakelijk netwerk?
En kantoorvolk dat na een burnout terugkeert als coach en dan via LinkedIn klandizie probeert te regelen via 'inspirerende' posts.quote:Op woensdag 13 juli 2022 01:09 schreef 111210 het volgende:
[..]
Linked is al lang niet meer wat het vroeger was. Het niveau is gewoon facebook voor kantoorvolk
Als alle coachen, influenzer en barista een nuttige baan zouden nemen, zou het personeelstekort in 1 klap opgelost zijnquote:Op woensdag 13 juli 2022 01:14 schreef Viv het volgende:
[..]
En kantoorvolk dat na een burnout terugkeert als coach en dan via LinkedIn klandizie probeert te regelen via 'inspirerende' posts.
Uw opstel verscheen een dag nadat de echte leider van het kabinet waarvan u deel uitmaakt, Sigrid Kaag, in Brussel haar handtekening zette onder een afspraak van EU-ministers van Financiën om “terughoudend te zijn met het financieel steunen van hun burgers”.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 11:35 schreef HSG het volgende:
[..]
Nou nou nu heb je de maatschappij echt geholpen hoor.
Dat zijn mensen die met hun standaard salaris van 5000 á 6000 Euro + inkomen uit nevenfuncties financieel niks te vrezen hebben. Die 1.2 miljoen huishoudens zullen hun worst wezen.quote:Op woensdag 13 juli 2022 08:28 schreef C.L.Werner het volgende:
[..]
Uw opstel verscheen een dag nadat de echte leider van het kabinet waarvan u deel uitmaakt, Sigrid Kaag, in Brussel haar handtekening zette onder een afspraak van EU-ministers van Financiën om “terughoudend te zijn met het financieel steunen van hun burgers”.
En zei: “We moeten beseffen dat we collectief een stukje armer zullen worden.”
Het is erger.
Maar liefst 1,2 miljoen huishoudens koersen door het beleid van het huidige kabinet regelrecht op de armoede af.
En u speelt met uw plastic tasje een nachtje toneel bij een daklozenopvang, om de volgende avond weer veilig achter de gebreide broek van uw vrouw Annemarie te kruipen.
Nu is mijn vraag: ontgaat de ironie u echt?
Omdat het een verkapt datingplatform is?quote:Op dinsdag 12 juli 2022 14:20 schreef girlnextdoor. het volgende:
[..]
Precies dit wilde ik ook posten. Waarom op een zakelijk netwerk?
Dat wordt neukenquote:Op woensdag 13 juli 2022 11:44 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Omdat het een verkapt datingplatform is?
[ afbeelding ]
WTF is een Situationeel Omdenker ?quote:Op dinsdag 12 juli 2022 20:22 schreef HSG het volgende:
[..]
Ga lekker naar een onderwijsforum of zo.
Geil zegquote:Op woensdag 13 juli 2022 11:44 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Omdat het een verkapt datingplatform is?
[ afbeelding ]
Lekker toch? Proberen om de levens van andere burn out patiënten te coachen (sturen).quote:Op woensdag 13 juli 2022 01:14 schreef Viv het volgende:
[..]
En kantoorvolk dat na een burnout terugkeert als coach en dan via LinkedIn klandizie probeert te regelen via 'inspirerende' posts.
Het probleem is vooral dat die patiënten vervolgens óók hun baan opzeggen om coach te worden, etc.quote:Op woensdag 13 juli 2022 13:10 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Lekker toch? Proberen om de levens van andere burn out patiënten te coachen (sturen).
Die kunnen zo aan de slag als coach op het arbeidsbureau.quote:Op woensdag 13 juli 2022 14:04 schreef Viv het volgende:
[..]
Het probleem is vooral dat die patiënten vervolgens óók hun baan opzeggen om coach te worden, etc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |