Nuja dit dus, dat veranderd mee met het zelf ouder wordenquote:Op vrijdag 8 juli 2022 23:09 schreef BMW1993 het volgende:
Toen ik vroeger 22 was, vond ik een vrouw van 27 echt al 'oud'..
Ik merk dat nu ik zelf wat ouder ben geworden, ik iemand van 27 weer jong ben gaan vinden.
Ik vind jou nog een jonge godin tijgerquote:Op vrijdag 8 juli 2022 23:14 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Nuja dit dus, dat veranderd mee met het zelf ouder worden
Ik vind 30 nog erg jong namelijk
quote:Op vrijdag 8 juli 2022 23:15 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik vind jou nog een jonge godin tijger
Dancing is een mooi woord. Niks mis mee.quote:Op zaterdag 9 juli 2022 03:08 schreef Viv het volgende:
'Een dancing'![]()
Weet je zeker dat je uit 1993 komt, en niet uit 1893?
Herkenbaar. Dat denkt ieder kind.quote:Op zaterdag 9 juli 2022 09:08 schreef Twiitch het volgende:
Geen idee hoe anderen het zien maar ik voel me als een jongetje van 33
Sta er nog steeds versteld van dat ik ooit gedacht heb dat volwassenen alles helemaal voor elkaar hebben en immer exact weten wat de fuck ze aan het doen zijn, nope.
Dat is een lekker lange laatste fase dan.quote:Op zaterdag 9 juli 2022 10:14 schreef KroketBroodje het volgende:
27 jaar en voel me nu wel volwassen en zeker niet meer jong. Snap niet waarom mensen er mee zouden zitten dat ze oud worden, je raakt steeds meer ervaren met situaties en dingen gaan makkelijker.
Jong = 0-23 jaar
Volwassen = 23-55 (erg afhankelijk van fitheid ook, iemand van 55 kan jonger overkomen dan 40)
Oud = 55-70
Laatste fase = 70-120
En of je te oud bent voor de dansvloer.. Zelfs al ben je 80 dan moet je nog kunnen gaan, zolang je zelf maar plezier hebt.
Dit idd. Je hebt ook mensen die eeuwig jong van geest blijven. Ik heb een collega van 74 jaar die jonger aandoet dan menig 40er qua levenslust en vrolijkheid.quote:Op zaterdag 9 juli 2022 09:58 schreef YStec het volgende:
Maakt geen duck uit wat anderen denken.
Gaat er vooral om jij je voelt en hoe jij je gedraagt. Wel binnen bepaalde grenzen (als in: gedrag moet wel passen bij je leeftijd en uiterlijk, binnen en buiten moet in harmonie zijn, anders kom het nep en geforceerd over).
Iemand die 45 (of 50, zelfs) is en goed voor z'n lichaam zorgt en een actief leven heeft, kan veel jonger overkomen dan iemand die 25 is en niet sport, constant thuis zit om urenlang te gamen en vooral junkfood naar binnenwerkt.
Je hebt mensen die zich niet oud willen voelen, en zich daarom niet fijn in hun huid voelen en daarom maar 'jongeremensendingen' doen. Ja, nee, het valt op dat er iets niet klopt. Je hebt ook 'oudere' mensen die zich helemaal comfortabel in hun eigen huid voelen, mensen die niet alleen lichamelijk maar ook geestelijk goed voor zichzelf zorgen. Die laatste persoon zal veel jonger overkomen.
Anywho. Doe waar je zin in hebt.
Ik sta er niet van versteld maar lachen is het wel. Merk ook aan m'n ouders dat ze niet zo wijs zijn. Sterker nog, al voor m'n tiende betrapte ik ze op onzin. M'n vader dacht bijvoorbeeld dat de kerkklokken nog steeds geluid worden door een persoon maar zoals ook m'n moeder die het verschil niet wist tussen procenten en procentpunten. Ook niet nadat ik het had uitgelegd. En dan heb ik het over twee mensen die meer lezen dan tv kijken.quote:Op zaterdag 9 juli 2022 09:08 schreef Twiitch het volgende:
Geen idee hoe anderen het zien maar ik voel me als een jongetje van 33
Sta er nog steeds versteld van dat ik ooit gedacht heb dat volwassenen alles helemaal voor elkaar hebben en immer exact weten wat de fuck ze aan het doen zijn, nope.
Ja, alleen niemand van 29 zegt dat nog tegenwoordig.quote:Op zaterdag 9 juli 2022 09:32 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Dancing is een mooi woord. Niks mis mee.
40 niet oud?quote:Op zaterdag 9 juli 2022 11:33 schreef Marsenal het volgende:
40 ofzo. Dan ben je niet meer jong, maar ook nog niet oud.
Het is 2022, een gezonde 40er staat middenin het leven, en kan ook nog wel een sprintje trekken. Ik vind dat niet oud. Vanaf 60, dan word je 'ouder', vanaf 80 ben je oud. Zoiets.quote:
Nee, 40 is niet oudquote:
Die laatste zin kan ik wel waarderen. Zie er zelf uit als 25 dus ik kan ze niet provoceren. Maar het is wel wat opgeschoven, ja. Alleen zijn er nu veel 30+ tenten want die hebben vaak ook geen zin in kutkinderen.quote:Op zaterdag 9 juli 2022 11:47 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Het is 2022, een gezonde 40er staat middenin het leven, en kan ook nog wel een sprintje trekken. Ik vind dat niet oud. Vanaf 60, dan word je 'ouder', vanaf 80 ben je oud. Zoiets.
Overigens denken twintigers vaak dat het nachtleven van hun is, maar als je 40 bent is er nog genoeg ongein waar je jezelf in kan verliezen.
Qua bijkomen is t bij mij nog niet veel erger geworden. Maar door m'n fysiek met name kan ik niet meer zomaar op de grond slapen of de hele dag niet eten (tot de avond) zoals toen ik 25 was.quote:Op zaterdag 9 juli 2022 11:51 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Nee, 40 is niet oud![]()
Je merkt misschien wel dat niet alles nog zo erg vlot gaat en dat je iets meer recuperatie nodig hebt maar voor de rest is het een topleeftijd en zou ik niet terug willen gaan. Sowieso vind ik dat het pas echt leuk begint te worden als je de 30 bent gepasseerd
Wij waren afgelopen week op de verjaardag van een vriend. "Volgend jaar groot feest, want dan word ik 60" zei hijquote:Op zaterdag 9 juli 2022 11:47 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Het is 2022, een gezonde 40er staat middenin het leven, en kan ook nog wel een sprintje trekken. Ik vind dat niet oud. Vanaf 60, dan word je 'ouder', vanaf 80 ben je oud. Zoiets.
Overigens denken twintigers vaak dat het nachtleven van hun is, maar als je 40 bent is er nog genoeg ongein waar je jezelf in kan verliezen.
Ik ben 40 en de meeste van m'n vrienden zijn dood.quote:Op zaterdag 9 juli 2022 12:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wij waren afgelopen week op de verjaardag van een vriend. "Volgend jaar groot feest, want dan word ik 60" zei hij![]()
Dat gaf me even een schok. We worden allemaal ouder, maar dat merk je eigenlijk nauwelijks, tot iemand eens zijn leeftijd noemt. Of je zelf weer jarig bent en er een kaarsje bij komt![]()
Ik ben nu 53, maar zo voel ik me echt nooit. Ik durf ook wel te zeggen dat ik fitter ben dan toen ik 35 was, omdat ik gezonder leef, eet en sport.
Da's lullig. Niet gemiddeld. If not trolling, that is.quote:Op zaterdag 9 juli 2022 12:13 schreef FlauwKapsel het volgende:
[..]
Ik ben 40 en de meeste van m'n vrienden zijn dood.
Aha, een veertiger!quote:Op zaterdag 9 juli 2022 11:28 schreef Viv het volgende:
[..]
Ja, alleen niemand van 29 zegt dat nog tegenwoordig.
Maar ik zag net dat het in België wel gebruikelijker is dan hier.
Hier ook geen kinderen, dat scheelt je zo 10 jaar van je werkelijke leeftijd.quote:Op zaterdag 9 juli 2022 17:31 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Ik ben 42 en voel me nog steeds jong. Wel zeggen mensen steeds vaker u tegen mij daar kan ik moeilijk aan wennen.
Maar wij hebben ook (bewust) geen kinderen, ik denkt dat dat ook wel helpt.
dan ben ik nooit jong geweestquote:Op vrijdag 8 juli 2022 23:09 schreef BMW1993 het volgende:
Goede dag allen!
De vraag is duidelijk, op welke leeftijd zie jij persoonlijk iemand niet meer als 'jong'.
Mijn beeldvorming van een jong iemand is :
- gaat meerdere keren per jaar naar de discotheek of festival
- gaat veel om met vrienden
- heeft nog een 'fris uiterlijk'
Hier wel kinderen, en ben kapot.quote:Op zaterdag 9 juli 2022 17:52 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Hier ook geen kinderen, dat scheelt je zo 10 jaar van je werkelijke leeftijd.
Als je het niet wordt gaat er ook iets niet goed.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 23:09 schreef BMW1993 het volgende:
Zelf ga ik over enkele maanden naar de 30 ...
En daar heb ik al moeite mee sinds ik 27 ben.
Nog jong zeker?quote:
Dik in de 40 maar voel mij nog jong hoor. Zeker als ik leeftijdgenoten zie die bijna niet vooruit te branden zijn door hun overgewicht.quote:Op zaterdag 9 juli 2022 11:51 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Nee, 40 is niet oud![]()
Je merkt misschien wel dat niet alles nog zo erg vlot gaat en dat je iets meer recuperatie nodig hebt maar voor de rest is het een topleeftijd en zou ik niet terug willen gaan. Sowieso vind ik dat het pas echt leuk begint te worden als je de 30 bent gepasseerd
Ja dit dus.quote:Op zaterdag 9 juli 2022 22:50 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Dik in de 40 maar voel mij nog jong hoor. Zeker als ik leeftijdgenoten zie die bijna niet vooruit te branden zijn door hun overgewicht.
Elke week sporten, elke dag wandelen. Gezond eten. Nou, denk dat menig man van mijn leeftijd er slechter en ouder uit ziet.
Ik blijf erbij: het begint dan pasquote:Op zaterdag 9 juli 2022 23:37 schreef arvensis het volgende:
Die grens lag bij mij tussen 25-27, maar dat is ook de leeftijd waarop ik moeder werd. Ik word dit jaar 30 en ik kijk er tegen op.Vanaf hier gaat het alleen maar bergafwaarts.
Deze berichten inspireren mij wel!quote:Op zaterdag 9 juli 2022 22:50 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Dik in de 40 maar voel mij nog jong hoor. Zeker als ik leeftijdgenoten zie die bijna niet vooruit te branden zijn door hun overgewicht.
Elke week sporten, elke dag wandelen. Gezond eten. Nou, denk dat menig man van mijn leeftijd er slechter en ouder uit ziet.
In tijden dat mensen 100 of ouder worden niet bepaald nee. En ja, ik ken mensen van 100 plus, zelfs binnen mijn eigen familie. Als je net 40 bent kom je net kijken. Zeg ik als twintiger.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |