abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8333976
quote:
Op vrijdag 7 februari 2003 15:29 schreef methodmich het volgende:

[..]

Argumenten?? Je kan HC toch niet serieus een goede CC-plaat vinden, met die drakerige nummers in het midden?

Ik vind allereerst TDL musikaal een schitterend album. Met High Life en I wish I was a girl als absolute top-platen (m.i.). het is als geheel minder dan AAEA, maar op RTS staan ook nummers op die ik in ieder geval zeker minder vind (Children in Bloom bijvoorbeeld).

HC is een heel ander soort CD, veel melodieuzer en inderdaad wat commerciëler. Toch vind ik het een heel mooi album, met Miami als een prachtig opgebouwd nummer en mooie teksten op Black and Blue en carriage.

Natuurlijk blijft het subjectief maar ik vind het gewoon twee erg goede CD's.

What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
  vrijdag 7 februari 2003 @ 16:43:04 #27
26025 habermas
niets van dat alles
pi_8334869
Ik vind TDL ook de minste plaat, alhoewel Mrs. Potter's en All My Friends erg goed zijn, en in mindere mate High Life, I Wish I Was A Girl en St. Robinson.

Recovering is voor mij de beste, het heeft die typische Counting Crows sound (die AAEA natuurlijk ook heeft). Misschien ken ik AAEA gewoon té goed. Hard Candy is een goeie plaat (Hard Candy, Good Time. Richard Manuel, Miami, Up All Night en Holiday In Spain) maar toch niet zo 'consistent' als de eerste twee...

[b]Austin Powers[/b]: Come again?[br][b]Alotta Fagina[/b]: Alotta Fagina[br][b]Austin Powers[/b]: Ahh, I'm sorry, I'm just not getting it. It sounded like your name was a lot of, uhm, nevermind!
pi_8335123
quote:
Op vrijdag 7 februari 2003 16:04 schreef Dylan Dog het volgende:

[..]

Ik vind allereerst TDL musikaal een schitterend album. Met High Life en I wish I was a girl als absolute top-platen (m.i.). het is als geheel minder dan AAEA, maar op RTS staan ook nummers op die ik in ieder geval zeker minder vind (Children in Bloom bijvoorbeeld).

HC is een heel ander soort CD, veel melodieuzer en inderdaad wat commerciëler. Toch vind ik het een heel mooi album, met Miami als een prachtig opgebouwd nummer en mooie teksten op Black and Blue en carriage.

Natuurlijk blijft het subjectief maar ik vind het gewoon twee erg goede CD's.

Op Good Time na bevat HC voor mij geen nummer dat blijft hangen. Op de 1e 2 platen was dat zeker wel het geval en op TDL had je ook nog enkele uitschieters naar boven. Over het geheel is Adam volgens mij gewoon wat moe en is zijn formule uitgewerkt. Zo'n nummer als Butterfly In Reverse... Dat zou door de producent verboden moeten worden.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_8335243
Ik vind RTS juist wat minder (ook wel er goed maar in vergelijking met de rest) en dan vooral de up-tempo nummers, ben ook meer fan van hun rustigere werk. HC is na AAEA misschien wel mijn favoriet. Tracks als Good Time, Miami, Carriage, Black & Blue, Up All Night en Holiday in Spain zijn echt geweldig.
  vrijdag 7 februari 2003 @ 17:06:38 #30
26025 habermas
niets van dat alles
pi_8335457
quote:
Op vrijdag 7 februari 2003 16:57 schreef mouzzer het volgende:
Ik vind RTS juist wat minder (ook wel er goed maar in vergelijking met de rest) en dan vooral de up-tempo nummers, ben ook meer fan van hun rustigere werk.
Wat vind je dan van de 1e cd van Across A Wire? Daar staan prachtige, rustige versies van Have You Seen Me Lately en Angels Of The Silences... Doe daar de studio-versies van Goodnight Elizabeth, Recovering The Satellites en A Long December bij en je hebt 5 schitterende RTS-nummers
[b]Austin Powers[/b]: Come again?[br][b]Alotta Fagina[/b]: Alotta Fagina[br][b]Austin Powers[/b]: Ahh, I'm sorry, I'm just not getting it. It sounded like your name was a lot of, uhm, nevermind!
pi_8335839
quote:
Op vrijdag 7 februari 2003 17:06 schreef habermas het volgende:

[..]

Wat vind je dan van de 1e cd van Across A Wire? Daar staan prachtige, rustige versies van Have You Seen Me Lately en Angels Of The Silences... Doe daar de studio-versies van Goodnight Elizabeth, Recovering The Satellites en A Long December bij en je hebt 5 schitterende RTS-nummers

Die is dus geweldig, die draai ik ook het meeste! In de rustige versies vind ik ze veel mooier dan de up-tempo. Vergeet Miller's angels niet trouwens

Sinds deze week is het geheime gedeelte van de cc site open voor iedereen en daar staat een schitterende live-versie op van Goodnight Elisabeth met Chelsea alts!

vrijdag 7 februari 2003 @ 17:25:31 #32
10616 werkeend
is een lief konijntje
pi_8335884
toen ik voor het eerst hard candy hoorde (nadat ik live across a wire helemaal grijs had gedraait) vond ik het echt 3x nixs.. maar hoe vaker ik het luister hoe beter de cd word.. eigenlijk vind ik gewoon alle cd's goed

oh en charly fucking ownz!

wat is dat een goede toetsenist.. dammit, die legt echt veel emotie in z'n spel..

de drummer is trouwens z'n roeping misgelopen.. hij had deathmetal moeten gaan spelen... zo hard ragt ie op de drums wel cool hoor

#things i do to people i love shouldn't be allowed#
pi_8338097
quote:
Op vrijdag 7 februari 2003 17:06 schreef habermas het volgende:

[..]

Zijn mooi hoor, akoestisch. Maar de oorspronkelijke versie van die nummers geeft de intensiteit beter aan. De wanhoop in met name Have You Seen Me Lately.
www.thuisuiteten.nl
pi_8712616
Concert in Ahoy is nu ook bevestigd, van ahoy.nl:

Counting Crows
Datum: 10/06/03
Prijs: ¤ 35,- / ¤ 33,- / ¤ 31,- / ¤ 29,- excl. servicekosten
Vvk start: 1 maart
Aanvang: 19.30 uur

Een dag na Pinkpop, dat wordt een lang weekend genieten van muziek en 2 keer Crows in een week

pi_8713489
Ik denk dat ik naar het concert in de Ahoy' ga Ik moet ze gewoon toch eens live zien, ik was jammer genoeg verhinderd tijdens de concerten in de HMH.
De Counting Crows zijn toch wel een van de betere bands vind ik . Ik ken weinig andere bands die zoveel emotie in hun nummers leggen
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_8714115
quote:
Op dinsdag 25 februari 2003 17:44 schreef mouzzer het volgende:

Counting Crows

Een dag na Pinkpop, dat wordt een lang weekend genieten van muziek en 2 keer Crows in een week

Staat het vast dat het met Solomon Burke en Betty Serveert is?
pi_8774664
Dikke staart voor CC.

Zonde dat zo'n band opeens zo wegzakt.. Big Yellow Taxi opnemen met Vanessa Carlton. Alleen voor het onzalige idee hadden ze de band al moeten opheffen.

Begrijp me goed, dat ze nu voor hits gaan, neem ik ze niet eens kwalijk. Daar is Adam erg eerlijk in. Maar zo duidelijk, met een tienersterretje met afgeknepen Lolita-stem een niemendalletje opnemen....

Ze hadden die keuze vooraf moeten maken en op Hard Candy de wat typischere CC-klaagzangen weg moeten laten, dan was voor iedereen duidelijk geweest wat de bedoeling was. Allemaal American Girls dus...

www.thuisuiteten.nl
pi_8775016
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 15:22 schreef methodmich het volgende:
Dikke staart voor CC.

Zonde dat zo'n band opeens zo wegzakt.. Big Yellow Taxi opnemen met Vanessa Carlton. Alleen voor het onzalige idee hadden ze de band al moeten opheffen.

Begrijp me goed, dat ze nu voor hits gaan, neem ik ze niet eens kwalijk. Daar is Adam erg eerlijk in. Maar zo duidelijk, met een tienersterretje met afgeknepen Lolita-stem een niemendalletje opnemen....

Ze hadden die keuze vooraf moeten maken en op Hard Candy de wat typischere CC-klaagzangen weg moeten laten, dan was voor iedereen duidelijk geweest wat de bedoeling was. Allemaal American Girls dus...

En hier sluit ik mij volledig bij aan. Amen!
Take no prisoners... take no shit!
  zondag 2 maart 2003 @ 14:03:52 #39
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_8811978
quote:
Op dinsdag 25 februari 2003 17:44 schreef mouzzer het volgende:

Counting Crows

Kaarten zijn binnen!
[TK] GVB Golfregels (NGF) Boeken + DVD
Just a little lovin', early in the mornin'
Beats a cup of coffee for startin' off the day.
  woensdag 5 maart 2003 @ 23:05:54 #40
26025 habermas
niets van dat alles
pi_8898909
Hoe zit het nou precies met dat Ahoy-concert? Staan ze meer meer mensen geprogrammeerd voor één avond?
pi_8908010
quote:
Op woensdag 5 maart 2003 23:05 schreef habermas het volgende:
Hoe zit het nou precies met dat Ahoy-concert? Staan ze meer meer mensen geprogrammeerd voor één avond?
Voorprogramma is Bettie Serveert. De Crows hebben Solomon Burke gevraagd om ook op te treden, ik neem aan voordat de Crows het podium opgaan.

Ik laat dit concert schieten en ga de zondag naar Werchter: Counting Crows. Coldplay en REM!

pi_8923388
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 15:22 schreef methodmich het volgende:
Dikke staart voor CC.

"And if you don't like it because of Vanessa, then I think you're really crazy because she sings the s** out of it and she was always going to be on it. You only wish you could sing like she does. I can't thank her enough." - Adam Duritz

pi_8931143
Zeker zijn nieuwe minnaresje... Adam houdt wel van beroemde vrouwtjes.
www.thuisuiteten.nl
pi_9184454
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 12:22 schreef methodmich het volgende:
Zeker zijn nieuwe minnaresje... Adam houdt wel van beroemde vrouwtjes.
Ja? met wie is hij dan nog meer 'gegaan'??
pi_9184742
In ieder geval Courteney Cox en Monica Potter. Maar er werden nog veel meer namen genoemd, deze twee zijn sowieso zeker.
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 5 juni 2003 @ 18:22:32 #46
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_10910938
nog een paar daagjes ik heb er zin in!!!
[TK] GVB Golfregels (NGF) Boeken + DVD
Just a little lovin', early in the mornin'
Beats a cup of coffee for startin' off the day.
pi_10914944
Ik heb eens gehoord dat die zanger nogal een vreemde vogel is en dat 'ie tijdens concerten zich wel eens wil verbergen onder de piano totdat hij diezelfde piano nodig heeft om A Long December te spelen.

Ik vind Counting Crows wel leuk, maar ik kan er niet de hele dag naar luisteren....dan wordt ik helemaal depressief vrees ik.

pi_10931927
Een vreemde vogel is zacht uitgedrukt. Hij heeft van pathos zijn levenswijze gemaakt en dat is deels charmant en deels irritant.
www.thuisuiteten.nl
pi_11002603
quote:
Op vrijdag 6 juni 2003 15:22 schreef methodmich het volgende:
Een vreemde vogel is zacht uitgedrukt. Hij heeft van pathos zijn levenswijze gemaakt en dat is deels charmant en deels irritant.
Is waar, maar als fan weet je dat dus dat heb je eigenlijk niet anders dan te pikken. Zijn mood changes zorgen wel altijd voor verschillende concerten: ene keer een melodramatisch, andere keer veel energieker.

Stukje gezien van PinkPop: begin was tam, einde prima met Miami en Murder of one die mooi overliepen en natuurlijk soortgelijke nummers zijn. Murder of One is sowieso een van hun beste nummers.

What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
  dinsdag 10 juni 2003 @ 11:23:26 #50
37809 Doezelhaar
Tot het gaatje...
pi_11002753
Counting Crows op pinkpop was gewoon het einde...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')