quote:Ik vind allereerst TDL musikaal een schitterend album. Met High Life en I wish I was a girl als absolute top-platen (m.i.). het is als geheel minder dan AAEA, maar op RTS staan ook nummers op die ik in ieder geval zeker minder vind (Children in Bloom bijvoorbeeld).
Op vrijdag 7 februari 2003 15:29 schreef methodmich het volgende:[..]
Argumenten?? Je kan HC toch niet serieus een goede CC-plaat vinden, met die drakerige nummers in het midden?
HC is een heel ander soort CD, veel melodieuzer en inderdaad wat commerciëler. Toch vind ik het een heel mooi album, met Miami als een prachtig opgebouwd nummer en mooie teksten op Black and Blue en carriage.
Natuurlijk blijft het subjectief maar ik vind het gewoon twee erg goede CD's.
Recovering is voor mij de beste, het heeft die typische Counting Crows sound (die AAEA natuurlijk ook heeft). Misschien ken ik AAEA gewoon té goed. Hard Candy is een goeie plaat (Hard Candy, Good Time. Richard Manuel, Miami, Up All Night en Holiday In Spain) maar toch niet zo 'consistent' als de eerste twee...
quote:Op Good Time na bevat HC voor mij geen nummer dat blijft hangen. Op de 1e 2 platen was dat zeker wel het geval en op TDL had je ook nog enkele uitschieters naar boven. Over het geheel is Adam volgens mij gewoon wat moe en is zijn formule uitgewerkt. Zo'n nummer als Butterfly In Reverse... Dat zou door de producent verboden moeten worden.
Op vrijdag 7 februari 2003 16:04 schreef Dylan Dog het volgende:[..]
Ik vind allereerst TDL musikaal een schitterend album. Met High Life en I wish I was a girl als absolute top-platen (m.i.). het is als geheel minder dan AAEA, maar op RTS staan ook nummers op die ik in ieder geval zeker minder vind (Children in Bloom bijvoorbeeld).
HC is een heel ander soort CD, veel melodieuzer en inderdaad wat commerciëler. Toch vind ik het een heel mooi album, met Miami als een prachtig opgebouwd nummer en mooie teksten op Black and Blue en carriage.
Natuurlijk blijft het subjectief maar ik vind het gewoon twee erg goede CD's.
quote:Wat vind je dan van de 1e cd van Across A Wire? Daar staan prachtige, rustige versies van Have You Seen Me Lately en Angels Of The Silences... Doe daar de studio-versies van Goodnight Elizabeth, Recovering The Satellites en A Long December bij en je hebt 5 schitterende RTS-nummers
Op vrijdag 7 februari 2003 16:57 schreef mouzzer het volgende:
Ik vind RTS juist wat minder (ook wel er goed maar in vergelijking met de rest) en dan vooral de up-tempo nummers, ben ook meer fan van hun rustigere werk.
quote:Die is dus geweldig, die draai ik ook het meeste! In de rustige versies vind ik ze veel mooier dan de up-tempo. Vergeet Miller's angels niet trouwens
Op vrijdag 7 februari 2003 17:06 schreef habermas het volgende:[..]
Wat vind je dan van de 1e cd van Across A Wire? Daar staan prachtige, rustige versies van Have You Seen Me Lately en Angels Of The Silences... Doe daar de studio-versies van Goodnight Elizabeth, Recovering The Satellites en A Long December bij en je hebt 5 schitterende RTS-nummers
Sinds deze week is het geheime gedeelte van de cc site open voor iedereen en daar staat een schitterende live-versie op van Goodnight Elisabeth met Chelsea alts!
oh en charly fucking ownz!
wat is dat een goede toetsenist.. dammit, die legt echt veel emotie in z'n spel..
de drummer is trouwens z'n roeping misgelopen.. hij had deathmetal moeten gaan spelen... zo hard ragt ie op de drums
wel cool hoor
quote:Zijn mooi hoor, akoestisch. Maar de oorspronkelijke versie van die nummers geeft de intensiteit beter aan. De wanhoop in met name Have You Seen Me Lately.
Op vrijdag 7 februari 2003 17:06 schreef habermas het volgende:[..]
Wat vind je dan van de 1e cd van Across A Wire? Daar staan prachtige, rustige versies van Have You Seen Me Lately en Angels Of The Silences... Doe daar de studio-versies van Goodnight Elizabeth, Recovering The Satellites en A Long December bij en je hebt 5 schitterende RTS-nummers
Counting Crows
Datum: 10/06/03
Prijs: ¤ 35,- / ¤ 33,- / ¤ 31,- / ¤ 29,- excl. servicekosten
Vvk start: 1 maart
Aanvang: 19.30 uur
Een dag na Pinkpop, dat wordt een lang weekend genieten van muziek en 2 keer Crows in een week
quote:Staat het vast dat het met Solomon Burke en Betty Serveert is?
Op dinsdag 25 februari 2003 17:44 schreef mouzzer het volgende:
Concert in Ahoy is nu ook bevestigd, van ahoy.nl:Counting Crows
Een dag na Pinkpop, dat wordt een lang weekend genieten van muziek en 2 keer Crows in een week
Zonde dat zo'n band opeens zo wegzakt.. Big Yellow Taxi opnemen met Vanessa Carlton. Alleen voor het onzalige idee hadden ze de band al moeten opheffen.
Begrijp me goed, dat ze nu voor hits gaan, neem ik ze niet eens kwalijk. Daar is Adam erg eerlijk in. Maar zo duidelijk, met een tienersterretje met afgeknepen Lolita-stem een niemendalletje opnemen....
Ze hadden die keuze vooraf moeten maken en op Hard Candy de wat typischere CC-klaagzangen weg moeten laten, dan was voor iedereen duidelijk geweest wat de bedoeling was. Allemaal American Girls dus...
quote:En hier sluit ik mij volledig bij aan. Amen!
Op vrijdag 28 februari 2003 15:22 schreef methodmich het volgende:
Dikke staart voor CC.Zonde dat zo'n band opeens zo wegzakt.. Big Yellow Taxi opnemen met Vanessa Carlton. Alleen voor het onzalige idee hadden ze de band al moeten opheffen.
Begrijp me goed, dat ze nu voor hits gaan, neem ik ze niet eens kwalijk. Daar is Adam erg eerlijk in. Maar zo duidelijk, met een tienersterretje met afgeknepen Lolita-stem een niemendalletje opnemen....
Ze hadden die keuze vooraf moeten maken en op Hard Candy de wat typischere CC-klaagzangen weg moeten laten, dan was voor iedereen duidelijk geweest wat de bedoeling was. Allemaal American Girls dus...
quote:Kaarten zijn binnen!
Op dinsdag 25 februari 2003 17:44 schreef mouzzer het volgende:
Concert in Ahoy is nu ook bevestigd, van ahoy.nl:Counting Crows
quote:Voorprogramma is Bettie Serveert. De Crows hebben Solomon Burke gevraagd om ook op te treden, ik neem aan voordat de Crows het podium opgaan.
Op woensdag 5 maart 2003 23:05 schreef habermas het volgende:
Hoe zit het nou precies met dat Ahoy-concert? Staan ze meer meer mensen geprogrammeerd voor één avond?
Ik laat dit concert schieten en ga de zondag naar Werchter: Counting Crows. Coldplay en REM!
quote:"And if you don't like it because of Vanessa, then I think you're really crazy because she sings the s** out of it and she was always going to be on it. You only wish you could sing like she does. I can't thank her enough." - Adam Duritz
Op vrijdag 28 februari 2003 15:22 schreef methodmich het volgende:
Dikke staart voor CC.Zonde dat zo'n band opeens zo wegzakt.. Big Yellow Taxi opnemen met Vanessa Carlton. Alleen voor het onzalige idee hadden ze de band al moeten opheffen.
quote:Ja? met wie is hij dan nog meer 'gegaan'??
Op vrijdag 7 maart 2003 12:22 schreef methodmich het volgende:
Zeker zijn nieuwe minnaresje... Adam houdt wel van beroemde vrouwtjes.
Ik vind Counting Crows wel leuk, maar ik kan er niet de hele dag naar luisteren....dan wordt ik helemaal depressief vrees ik.
quote:Is waar, maar als fan weet je dat dus dat heb je eigenlijk niet anders dan te pikken. Zijn mood changes zorgen wel altijd voor verschillende concerten: ene keer een melodramatisch, andere keer veel energieker.
Op vrijdag 6 juni 2003 15:22 schreef methodmich het volgende:
Een vreemde vogel is zacht uitgedrukt. Hij heeft van pathos zijn levenswijze gemaakt en dat is deels charmant en deels irritant.
Stukje gezien van PinkPop: begin was tam, einde prima met Miami en Murder of one die mooi overliepen en natuurlijk soortgelijke nummers zijn. Murder of One is sowieso een van hun beste nummers.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |