abonnement bol.com Coolblue
pi_205264454
Ik heb een Bluebot XSmart robotstofzuiger.

Sinds vorige week draait de bot alleen nog maar rondjes op zijn plaats, altijd linksom. Nou heb ik wel eerder wat problemen gehad met de bot. Soms inderdaad rondjes draaien of stil blijven staan of niet willen starten. Maar meestal werd dat dan opgelost door hem uit en weer aan te zetten of even aan de lader te leggen. Dit keer niet.

Bij controle kwam ik erachter dat het linker wieltje van de bot veel zwaarder beweegt dan het rechter wiel. Het linkerwiel beweegt wel als ik er met mijn hand een duw tegen geef, maar heel zwaar en het rolt niet lekker door, een beetje zoals een fietswiel dat aanloopt. Het rechter wieltje blijft nog even door lopen en loopt heel soepel. Ik vermoed dat dit de reden is dat hij alleen maar linksom loopt.

Nou heb ik het linker wiel proberen open te maken om te zien hoe de tandwieltjes eruitzien. Die zien er in principe goed uit en er zit ook nog flink wat smeerpasta op. Verder heb ik er WD-40 in gespoten om te zien of dat zou helpen maar dat had ook geen enkel effect. Ik ben er ook met een stofzuiger overheen geweest om eventueel dingen los te zuigen die ik niet kon zien maar ook dat heeft niet geholpen.

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn en hoe ik het zou kunnen fixen?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_205264479
LOL om TT
pi_205264512
Volgens mij zijn die willen kant en klaar wel te bestellen.

Type googlen en dan moet het wel goed komen
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_205264625
Beter opvoeden.
Account verwijderd.
  donderdag 7 juli 2022 @ 12:06:15 #5
405314 Dries4Ever
De enige echte Dries
pi_205265062
Elk rondje is anders _O_

Misschien open schroeven om te kijken of het aanlopen door de lagers komt of dat de motor fubar is?
Fallus Gianticus .. .. ..
Op vrijdag 24 januari 2020 18:35 schreef SebbeSwensje het volgende:
Wolfheze Warriors! _O_
  donderdag 7 juli 2022 @ 12:18:05 #6
38065 TheFreshPrince
Ik doe ook maar wat.
pi_205265191
Ali heeft daar wel wiel assemblages voor.
Idem voor de borstelmotoren.

https://nl.aliexpress.com/item/1005003313389857.html
abonnement bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')