Ok, dit is een luie vraag, vergeef me, ik heb van een deel van mijn vragen nog weinig gegoogled. Maar ik dacht: ik pak het andersom aan en met wat meer sturing ga ik daarna googlen.
Ik heb nog nooit in mijn leven te maken gehad met een boekhouder.
Wie wil mij vertellen wanneer je zoiets doet, wat een boekhouder voor je uit handen kan nemen, wat een beetje reële prijzen zijn, hoe je dingen aanlevert, waar je op moet letten als je groeit. Etc.
ik zal even een mogelijk scenario schetsen, want ik hinkel nu op twee benen. Enerzijds loondienst, maar mogelijk kan ik mijn werkzaamheden beter in eigen hand houden. Het ei is er nog niet over gelegd>
het gaat om een eenmanszaak advies onderneming met weinig risico's en weinig overhead. Ik krijg nu steeds vaker opdrachtjes binnen en zal het moeten gaan professionaliseren óf overstappen naar loondienst of een combinatie daarvan. Wat ik o.a. zal moeten doen is: eenvoudige website, paar software licenties, logo, briefpapier, aanmelden bij een certificeringsbedrijf, mobiel en tablet , wat gereedschappen, kijken wat ik doe met vervoer (want ben hiervan wel afhankelijk).
Hoe doe jij dit? Wat vind jij belangrijk en de moeite waard om bij een (kleine) eigen onderneming uit te zoeken en in te investeren? Hoop dat jullie dit willen delen.