abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_205260315
Ok, dit is een luie vraag, vergeef me, ik heb van een deel van mijn vragen nog weinig gegoogled. Maar ik dacht: ik pak het andersom aan en met wat meer sturing ga ik daarna googlen.

Ik heb nog nooit in mijn leven te maken gehad met een boekhouder.
Wie wil mij vertellen wanneer je zoiets doet, wat een boekhouder voor je uit handen kan nemen, wat een beetje reële prijzen zijn, hoe je dingen aanlevert, waar je op moet letten als je groeit. Etc.

ik zal even een mogelijk scenario schetsen, want ik hinkel nu op twee benen. Enerzijds loondienst, maar mogelijk kan ik mijn werkzaamheden beter in eigen hand houden. Het ei is er nog niet over gelegd>

het gaat om een eenmanszaak advies onderneming met weinig risico's en weinig overhead. Ik krijg nu steeds vaker opdrachtjes binnen en zal het moeten gaan professionaliseren óf overstappen naar loondienst of een combinatie daarvan. Wat ik o.a. zal moeten doen is: eenvoudige website, paar software licenties, logo, briefpapier, aanmelden bij een certificeringsbedrijf, mobiel en tablet , wat gereedschappen, kijken wat ik doe met vervoer (want ben hiervan wel afhankelijk).

Hoe doe jij dit? Wat vind jij belangrijk en de moeite waard om bij een (kleine) eigen onderneming uit te zoeken en in te investeren? Hoop dat jullie dit willen delen.
pi_205260351
Als je snugger bent kun je het zelf ook wel uitzoeken. Kost alleen tijd. Een boekhouder is soms sneller, kost alleen geld.
.
pi_205261236
Ik weet niet wat je omzet gaat zijn maar een boekhouder is wel handig. Enerzijds om daar alles over de schutting te flikkeren, anderzijds omdat die echt beter weet hoe dingen zitten. Het is een stukje gemak en ontzorging.
Daarnaast: wat is jouw uurtarief? Dat is al vrij snel hoger dan dat van een boekhouder, terwijl de boekhouder het ook nog eens sneller doet.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_205261410
Wat is je vraag nu precies? De TT stel je (sort of) 3 vragen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  donderdag 7 juli 2022 @ 09:12:06 #5
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_205263630
Je zult een en ander echt zelf moeten gaan doen. Een boekhouder is niet zalig makend, ik ken een paar situnties waarbij een goed lopende zzp er helemaal uitgekleed is door ja, boekhouder adviseur etc.
pi_205263734
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 21:25 schreef stavromulabeta het volgende:
Ik weet niet wat je omzet gaat zijn maar een boekhouder is wel handig. Enerzijds om daar alles over de schutting te flikkeren, anderzijds omdat die echt beter weet hoe dingen zitten. Het is een stukje gemak en ontzorging.
Daarnaast: wat is jouw uurtarief? Dat is al vrij snel hoger dan dat van een boekhouder, terwijl de boekhouder het ook nog eens sneller doet.
Precies wat ik het liefste wil: de boel voor zover mogelijk over de schutting gooien !
pi_205263788
Voor een simpel eenmanszaakje heb je op zich geen boekhouder nodig. Wel een goed boekhoudpakket en een administratie die je regelmatig bijhoudt. Een boekhouder kan handig zijn als je bedrijf ingewikkelder wordt (veel inkopen, voorraad, transacties, speciale constructies ofzo) en wellicht voor de belastingaangifte. Ik vind het zelf wel erg fijn om zoveel mogelijk in eigen hand te houden dus heb ik me er een beetje in verdiept. Het is geen rakettentechnologie en ik ben er misschien een uur per maand aan kwijt.
  donderdag 7 juli 2022 @ 09:56:47 #8
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_205263907
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2022 20:26 schreef Fer het volgende:
Als je snugger bent kun je het zelf ook wel uitzoeken. Kost alleen tijd. Een boekhouder is soms sneller, kost alleen geld.
Een goede boekhouder levert je soms geld op.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 7 juli 2022 @ 09:59:14 #9
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_205263931
Ik zou eerst kijken naar een hybride oplossing. Zeker omdat het over advies gaat en er helemaal geen goederenstromen zijn.....

Kies een boekhouder die je in staat stelt zelf je invoer te doen. Bonnetjes en inkoopfacturen maar ook verkoopfacturen maak je in een SnelStart of Exact Online makkelijk zelf. Bankafschriften kun je kiezen, maar met beetje gevoel voor cijfers doe je die ook zelf.
De boekhouder controleert aan einde maand of alles goed gaat, doe de afschrijvingen verwerken, BTW aangifte en stuurt je je rapportage.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_205274736
Boekhouders zijn vaak kneuzen en dom... niet echt mensen waar je mee geassocieerd wil worden.
Facts don't care about your feelings
pi_205284477
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 11:26 schreef YoshiBignose het volgende:
Boekhouders zijn vaak kneuzen en dom... niet echt mensen waar je mee geassocieerd wil worden.
Haha, en accountants dan? Nog erger?
pi_205286982
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 09:40 schreef Farenji het volgende:
Voor een simpel eenmanszaakje heb je op zich geen boekhouder nodig. Wel een goed boekhoudpakket en een administratie die je regelmatig bijhoudt. Een boekhouder kan handig zijn als je bedrijf ingewikkelder wordt (veel inkopen, voorraad, transacties, speciale constructies ofzo) en wellicht voor de belastingaangifte. Ik vind het zelf wel erg fijn om zoveel mogelijk in eigen hand te houden dus heb ik me er een beetje in verdiept. Het is geen rakettentechnologie en ik ben er misschien een uur per maand aan kwijt.
Hangt helemaal van je situatie af. Het moet je liggen, je moet er tijd voor maken, ook afhankelijk van hoe groot je onderneming is. Als je 20 factuurtjes moet boeken is het niet zo'n probleem. ZIjn het er 300, dan wordt het al anders. Idem met inkoopfacturen.
Als je een keer 10.000 omzet hebt ver een handvol facturen dan kun je je afvragen wat de meerwaarde is inderdaad, maar doorgaans verdient een goeie boekhouder/adviseur zichzelf wel terug en kun je de tijd die je anders extra aan administratie steekt weer in je onderneming steken.
Wel zaak om goed rond te kijken naar een goeie adviseur en niet met de eerste de beste prutser in zee gaan die wel iets met cijfertjes kan.
A mind with a heart of it's own
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')