abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 6 juli 2022 @ 12:09:54 #1
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_205253870
IJMOND
Tweede Kamer stemt tegen sluiting kooksfabriek 2 en voor onderzoek naar vergroening bij Tata Steel


Allen gegroet,

Er is tegenwoordig erg veel te doen over stikstof en uitstoot van zogenoemde schadelijke stoffen door verschillende industrieėn in NL, waartegen alternatieven en maatregelen in het leven geroepen worden :lijstje:
Wat kan ik zeggen? Functionarissen en managers blijven op locatie te allen tijde druk in de weer om de economie draaiende te houden , mij dunkt ;) ''Het is voor verschillende partijen en belanghebbenden best al 'n dingetje geworden waarover men, waaronder wij op goede locatie :Y) :9, zich al enige tijd achter de oren krabden :|W vanwege een vrij onnodige impact op de economie als gevolg van naar ons idee doorgeslagen milieueisen'', aldus welingelichte bronnen op locatie :7~

Onder meer om deze redenen kwam het er regelmatig van dat bij verschillende genoemde instanties, waaronder de overheid en hier genoemde organisaties zich regelmatig bogen over het vraagstuk 'hoe en wat' aangaande het veelbesproken Tata Steel. Zeer professionele en tevens financiėle organisaties te Amsterdam en Haarlem *), waar gedegen management plaatsvindt :Y) over een breed scala aan (mega)bedrijven in relatie met het buitenland :s) :s) :s), winkelketens, huizen en bouwprojecten evenals diverse (sociale) maatschappelijke instanties, hebben zich zijdelings ook al geruime tijd gebogen over het vraagstuk Tata Steel *) Het belangrijkste is hoe tot een voor alle partijen aanvaardbare oplossing te geraken die plaatselijk best een feestje waard kan zijn :muziek:

Enfin, het reeds eerder beoogde resultaat met betrekking tot verduurzaming en alle middelen daartoe lijkt op handen te zijn en krijgt komende steeds meer gestalte. *) En tóch zullen alle partijen en belanghebbenden, soms met allerhande verwijten over en weer :(, water bij de wijn moeten doen :9 Dat de intussen 50 jarige kooksfabriek B-) voorlopig niet gesloten wordt, is uiteindelijk een weloverwogen besluit dat ons inziens ook in alle redelijkheid genomen werd :lijstje:
Het is zeker niet zo dat men op locatie Amsterdam Zuid hierover het laatste woord heeft gehad, maar besluiten komen vaak tot stand in prima samenwerking tussen verschillende belanghebbenden, waarbij omwonenden van de staalgigant uiteraard ook hun zegje mochten doen :7~

Inzake deze kwestie heeft de Tweede Kamer uiteraard en geheel volgens verwachting *) besloten dat vergroening en verduurzaming de hoogste prioriteit heeft. :) Het is tevens een besluit waar mensen op goede locatie zich geheel in kunnen vinden, omdat een abrupte sluiting van de kooksfabriek bij de staalfabrikant niet wenselijk noch economisch verantwoord is, aldus wij *)
Maar vergis u niet, men realiseert zich op locatie heus wel dat waar het de kooksfabriek betreft serieuze veranderingen wenselijk zijn. Tóch zal men nog even geduld moeten hebben omdat het aanpassen van installaties voor 2030 een erg kostbare en tijdrovende ingreep is *) :s) :s) :s)

Welnu, dat laatste betekent niet dat men tegen 'verandering van spijs' :Y) op zijn Hearlemsch *) is, waar het neerkomt op verduurzaming en reduceren van uitstoot van mogelijk schadelijke stoffen in z'n geheel :G
Lang niet iedereen zal tevreden zijn gestemd met deze voorlopige uitkomst |:), maar dat er enige vooruitgang geboekt is voor alle betrokken partijen en belanghebbenden mag best worden gezegd :7~

Mooie dag verder!

Scjvb

++++

quote:
5 juli 2022, 17.53 uur · Aangepast 5 juli 2022, 18.18 uur · Door Jasper Leegwater

Tata Steel IJmuiden - NH Nieuws

Eerder mislukte het al twee keer en ook vandaag is dat niet anders: de Tweede Kamer stemt namelijk tegen snelle sluiting van kooksfabriek 2 op het terrein van Tata Steel. Daarentegen was er wel een meerderheid voor onderzoek naar mogelijkheden tot vergroening voor 2030. Daarmee is de sluiting nog niet volledig van de baan. Greenpeace en Frisse Wind reageren op de uitslag van de stemming.

De twee eerder ingediende moties kwamen niet eens tot een stemming. Vandaag dus wel maar met een negatieve uitkomst. De andere motie die werd ingediend en betrekking heeft op Tata Steel werd wel aangenomen. Er is een meerderheid voor onderzoek naar snellere vergroening.

Faiza Oulahsen, hoofd klimaat en energie Greenpeace Nederland reageert op de uitkomst van vanmiddag. "Dit is zeker goed nieuws. De aangenomen motie zorgt voor snellere actie voor het milieu en de gezondheid van omwonenden. Maar het maakt ook de weg vrij voor sluiting van de meest ziekmakende onderdelen van Tata Steel. Dat is onder andere de kooksfabriek."

Voor de hand liggend

Die fabriek hoeft nu dus niet te sluiten maar dat is volgens Oulahsen nog zeker niet uitgesloten. "Het is jammer dat die motie het niet gehaald heeft, maar als er echt wordt gekeken naar manieren om de uitstoot terug te brengen, dan is sluiting van de kooksfabriek de meest voor de hand liggende optie."

Jaap Venniker van Frisse Wind ziet vandaag ook als een positieve dag. "Het was wel een beetje onze verwachting. Dat onderzoek is echt goed nieuws. Dat verder wordt gekeken wat gedaan kan worden. De kooksfabriek blijft de grootste vervuiler die er is volgens de meeste onderzoeken."

Bewezen effectief

Ook Jaap denkt dat de kooksfabriek als grootste vervuiler uit dat onderzoek naar voren zal komen. "Het zou mogelijk zijn dat de kooksfabriek alsnog dichtgaat, omdat dat voor de directe omgeving gelijk gezondheidswinst oplevert. In het buitenland zijn dit soort fabrieken al gesloten in de buurt van bewoning. Het is daar al bewezen effectief gebleken."

Jaap hoopt dat het onderzoek uit zal wijzen dat de meest groene stap die gezet kan worden, het sluiten van de fabriek is. "Er is nu nog geen harde datum voor de sluiting van de kooksfabriek. Het zou mooi zijn als die er wel komt en de fabriek bijvoorbeeld over twee jaar sluit. Tata Steel kan de kooks ook elders inkopen. Daar kan je van zeggen dat je het probleem alleen verschuift maar de ruim 50 jaar oude fabriek geeft gewoon heel veel overlast. Met ons camerasysteem houden we dat ook in de gaten. Als je het inkoopt komt de kooks uit een nieuwere fabriek die bovendien niet in zo'n dichtbevolkt gebied staat", stelt hij.

Rapport

Eerder vandaag is Milieudefensie met een rapport naar buiten gekomen over hun onderzoek naar de invloed op het klimaat van de staalfabrikant. Milieudefensie heeft van 29 verschillende vervuilers het klimaatplan bestudeerd. Geen van hen gaat de klimaatdoelen halen. "Dit laat zien dat deze bedrijven op ramkoers liggen met het klimaat", zegt Milieudefensie-directeur Donald Pols.

Peter van Boesschoten van Tata Steel reageert op de uitkomst van dit onderzoek:
"Wij hebben het rapport gelezen en in zijn totaliteit zijn dit geen uitkomsten om trots om te zijn. Er is altijd ruimte voor verbetering en daar helpen analyses als die van Milieudefensie bij. We zullen de punten waar we volgens Milieudefensie kunnen verbeteren oppakken, zoals bijvoorbeeld de rapportage van onze scope 3-emissies. We delen de zorg om het klimaat en de omgeving, en daarmee de noodzaak om te versnellen. Belangrijk is dat we hierbij gezamenlijk optrekken met overheid, ngo’s en anderen. We willen voor 2030 met de huidige installaties de CO2-uitstoot met enkele honderden kilotonnen verminderen. Wij geloven dat we hiermee de goede weg zijn ingeslagen."


© https://www.nhnieuws.nl/n(...)ening-bij-tata-steel
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_205254045
De kamerleden wonen volgens mij ook niet bij tata in de buurt, dus ik snap het wel.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 6 juli 2022 @ 12:30:41 #3
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_205254067
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 12:28 schreef sjorsie1982 het volgende:
De kamerleden wonen volgens mij ook niet bij tata in de buurt, dus ik snap het wel.
De mensen die daar wel wonen wonen daar in grote mate ook door Tata Steel.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  woensdag 6 juli 2022 @ 12:31:49 #4
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_205254078
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 12:30 schreef hollandia02 het volgende:

[..]
De mensen die daar wel wonen wonen daar in grote mate ook door Tata Steel.
https://www.nhnieuws.nl/n(...)s-boos-op-tata-steel

wonen daar vast heel fijn :{
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_205254082
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 12:30 schreef hollandia02 het volgende:

[..]
De mensen die daar wel wonen wonen daar in grote mate ook door Tata Steel.
Zeker, velen zijn daar komen wonen zonder dat ze wisten hoe gevaarlijk het is
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 6 juli 2022 @ 12:33:21 #6
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_205254087
Bijzonder dat als je googled op "metaaldeeltjes tata steel" je maar 6 resultaten krijgt.
Heb het bovenstaande nieuwsbericht gevonden via de afbeeldingen van google.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  Moderator woensdag 6 juli 2022 @ 12:34:48 #7
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205254102
@Scjvb Cokes. Niet kooks.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_205254213
Ik irriteer me mateloos aan de spelling "kooks".
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_205254276
Ze zeggen al veel jaren-minstens 40 jaar-dat er onderzoek naar de mate van vervuiling door grote bedrijven zal worden gedaan en dat er naar aanleiding van dat onderzoek maatregelen genomen zullen worden waardoor de omwonenden van die grote bedrijven een betere atmosfeer zouden krijgen om in te leven..
Hoeveel jaar duurt het nog?
  woensdag 6 juli 2022 @ 12:56:19 #10
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_205254317
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 12:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik irriteer me mateloos aan de spelling "kooks".
Verkeerd en gemakzuchtig taalgebruik in het artikel, het is uiteraard 'Cokes'.
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_205254440
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 12:52 schreef torentje het volgende:
Ze zeggen al veel jaren-minstens 40 jaar-dat er onderzoek naar de mate van vervuiling door grote bedrijven zal worden gedaan en dat er naar aanleiding van dat onderzoek maatregelen genomen zullen worden waardoor de omwonenden van die grote bedrijven een betere atmosfeer zouden krijgen om in te leven..
Hoeveel jaar duurt het nog?
Net zolang totdat de uitkomst in hun straatje past
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205254632
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 12:32 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Zeker, velen zijn daar komen wonen zonder dat ze wisten hoe gevaarlijk het is
Je ziet de fabriek ook bijna niet staan als je richting Zeik Aan Zee gaat lol.

Tata geeft zelf aan pas in 2030 over te kunnen stappen op waterstof. Een transitie kost ook tijd, tijd die Tata bijna niet krijgt van omwonenden.
pi_205254797
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:08 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Net zolang totdat de uitkomst in hun straatje past
De grote bedrijven vertragen dus nog steeds een gezond beleid voor de omwonenden?
  woensdag 6 juli 2022 @ 14:29:52 #14
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_205255348
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:41 schreef torentje het volgende:

[..]
De grote bedrijven vertragen dus nog steeds een gezond beleid voor de omwonenden?
Hmm...

Gelet op ellenlange onderhandelingen en reeds aangekondigde verstrekkende reorganisaties, die serieus zijn gericht op algemene vergroening evenals het reduceren van veelbesproken en mogelijk schadelijke uitstoot in de IJmond, is dat vrij negatief gesteld uwerzijds :)

Er wordt slechts om geduld gevraagd aan de meest verontruste burger in de omgeving, wat helaas voor sommigen teveel gevraagd is.
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_205258544
quote:
15s.gif Op woensdag 6 juli 2022 14:29 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Hmm...

Gelet op ellenlange onderhandelingen en reeds aangekondigde verstrekkende reorganisaties, die serieus zijn gericht op algemene vergroening evenals het reduceren van veelbesproken en mogelijk schadelijke uitstoot in de IJmond, is dat vrij negatief gesteld uwerzijds :)

Er wordt slechts om geduld gevraagd aan de meest verontruste burger in de omgeving, wat helaas voor sommigen teveel gevraagd is.
Er wordt al heel wat jaren gevraagd om geduld te hebben met grote bedrijven. Ik denk dat als ik dat ga opzoeken dat ik dan op zo'n 60 of 70 jaar of meer jaren kom
  woensdag 6 juli 2022 @ 19:12:13 #16
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_205259312
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 18:01 schreef torentje het volgende:

[..]
Er wordt al heel wat jaren gevraagd om geduld te hebben met grote bedrijven. Ik denk dat als ik dat ga opzoeken dat ik dan op zo'n 60 of 70 jaar of meer jaren kom
Zucht :O Wat een dooddoener :)

En 60 of 70 lange jaren zelfs. Dan ben ik best benieuwd wat u hierover zoal te melden heeft. Dus sla dat 'grote boek' over schoon geduld met diverse bedrijven door de jaren heen maar eens wijd open en vertel!
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')