abonnement bol.com Coolblue
  dinsdag 5 juli 2022 @ 23:57:18 #1
65846 Bocaj
Emilia Clarke Forever!
pi_205250984
twitter

twitter

Houd je maar vast... Als Germania gaat dan gaat de rest van Europa ook... (Verwacht men...)
Joe Biden Stole the 2020 Election! #StoptheSteal #TrumpForever and God Bless America.
pi_205251008
Dit komt natuurlijk niet als verrassing.
pi_205251015
twitter

Dit helpt ook niet mee.

Maar heel eerlijk gezegd vind ik dat die eigenwijze Duitsers en hun debiele naeve beleid het aan zichzelf te danken hebben. Het is alleen jammer dat wij ook een teringgroot probleem gaan hebben.

En maar doen alsof het zo’n rationeel calculerend volk is aldaar :') Hebben zichzelf gigantisch in de voet geschoten

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 06-07-2022 00:03:42 ]
  woensdag 6 juli 2022 @ 00:02:59 #4
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205251017
Dan zal de Duitse staat die wel weer redden of nationaliseren.
pi_205251034
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 00:02 schreef Hexagon het volgende:
Er wordt gesproken over het inkopen middels aandelen voor een x aantal miljard.

Er wordt ook gesproken over een wetswijziging die het voor Uniper mogelijk maakt om alsnog een prijsverhoging door te voeren binnen de huidige contracten.

Soort van de prijs voor je energiecontract thuis die voor 3 jaar vast staat alsnog verhogen met 20%.

En dat wettelijk vastleggen

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-07-2022 00:08:25 ]
pi_205251056
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 00:01 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
Dit komt natuurlijk niet als verrassing.
Nee, zeker niet. Uniper laten ze niet omvallen want dat kan de duitse regering zich niet permiteren, de verwevenheid van lokale overheden en Uniper is te riskant.
Be careful what you desire, you may get it.
  woensdag 6 juli 2022 @ 00:10:23 #7
65846 Bocaj
Emilia Clarke Forever!
pi_205251070
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 00:02 schreef Hexagon het volgende:
Maar als er geen gas is...
Joe Biden Stole the 2020 Election! #StoptheSteal #TrumpForever and God Bless America.
pi_205251078
Vlees barbecuen ^O^ Lekker :7
Nowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter
pi_205251104
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 00:10 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Maar als er geen gas is...
Er is altijd wel gas maar mogelijk onvoldoende komende winter en daarvoor wordt nu een draaiboek gemaakt. Voorheen gingen huishoudens altijd voor de industrie maar nu wil men toch cruciale delen van de industrie uitzonderen. Het gas gaat dan op de bon. Ieder huishouden krijgt dan een toegewezen hoeveelheid voor een vaste relatief lage prijs alles erboven tegen torenhoge prijzen. Hierdoor worden vooral de aardgasslurpende vaak rijkere huishoudens gedwongen tot gedrag wat eerder niet in hun hoofdjes zou opkomen.
pi_205251137
Leen Itali en Griekenland nog meer, kunnen ze
importeren uit Duitsland
.
pi_205251307
pi_205251331
Dit was volgens mij weken geleden ook al in het nieuws. Maar wir schaffen das. Der Putler kan zinken in zijn shit. Dan maar een koude winter.
  woensdag 6 juli 2022 @ 02:42:17 #13
24329 KNAK
ff w88,......
pi_205251336
Lekker. Recessie. Krimpende economien met dubbele cijfers. Nu nog angstbeelden. Dalijk gewoon huis sprokkelen en op balkon / tuin potje koken.
Mai pben rai~!
  woensdag 6 juli 2022 @ 02:44:13 #14
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_205251338
Duitsland dat een gastekort verwacht is nooit grappig.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  woensdag 6 juli 2022 @ 05:49:44 #15
441090 crystal_meth
RP + I method
pi_205251371
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2022 00:02 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
[ twitter ]
Dit helpt ook niet mee.
Door de sancties is de Duitse export naar Rusland met 52% gezakt. Door de stijgende energieprijzen is hun import uit Rusland met 34% gestegen. Met als resultaat een handelstekort.
quote:
Maar heel eerlijk gezegd vind ik dat die eigenwijze Duitsers en hun debiele naeve beleid het aan zichzelf te danken hebben. Het is alleen jammer dat wij ook een teringgroot probleem gaan hebben.

En maar doen alsof het zo’n rationeel calculerend volk is aldaar :') Hebben zichzelf gigantisch in de voet geschoten
Ten tijde van de oliecrisis (jaren 70) dacht de Belgische regering om vooruitziend te zin. Ze sloten een lange-termijn contract af voor de levering van Algerijns LNG. Het bood bescherming tegen de volgende energiecrisis, want de prijs was vastgelegd. En dertig jaar lang betaalden ze veel meer voor gas dan hun buurlanden.

Duitsland heeft decennia lang goedkoop Russisch gas kunnen kopen. Dat heeft hen meer voordeel opgeleverd dan wat het hen nu gaat kosten.
RIP Sean Lock
pi_205251381
Van het gas af was altijd al het doel, niet zeuren dus als blijkt dat we terug naar het stenen tijdperk gaan.
Is Slava Taiwani a thing yet?
pi_205251383
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 01:37 schreef Tobias19xx het volgende:
[ afbeelding ]
En uiteindelijk komen ze met hangende pootjes bij deze man aankloppen. En hij zal zeggen 'tuurlijk kun je bij ons gas afnemen, het is zoveel $$$$'
Cindy De Vuyst
pi_205251384
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 02:44 schreef Kriegel het volgende:
Duitsland dat een gastekort verwacht is nooit grappig.
Overdrijft Duitsland ook niet een beetje? Het valt me op dat ze zelf vaak doembeelden de wereld insturen.
Misschien iets van 'laten we ons indekken en een zondebok zoeken', tegen hun falend beleid.
Cindy De Vuyst
pi_205252029
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 06:04 schreef einzeinz het volgende:

[..]
Overdrijft Duitsland ook niet een beetje? Het valt me op dat ze zelf vaak doembeelden de wereld insturen.
Misschien iets van 'laten we ons indekken en een zondebok zoeken', tegen hun falend beleid.
Duitsland heeft 7 scenario's gemaakt wat er de komende winter gaat gebeuren. Je pakt de huidige gasvoorraden en daar hang je dan wat variabelen aan (hoeveel gas wordt er minder geleverd, hoe koud wordt de winter, hoeveel kan de industrie afschakelen etc)

Van de 7 scenario's komen er in 3 scenario's fysieke tekorten. Het kan dus allebei de kanten opvallen, maar spannend wordt het sowieso.
pi_205253343
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 05:49 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Door de sancties is de Duitse export naar Rusland met 52% gezakt. Door de stijgende energieprijzen is hun import uit Rusland met 34% gestegen. Met als resultaat een handelstekort.
[..]
Ten tijde van de oliecrisis (jaren 70) dacht de Belgische regering om vooruitziend te zin. Ze sloten een lange-termijn contract af voor de levering van Algerijns LNG. Het bood bescherming tegen de volgende energiecrisis, want de prijs was vastgelegd. En dertig jaar lang betaalden ze veel meer voor gas dan hun buurlanden.

Duitsland heeft decennia lang goedkoop Russisch gas kunnen kopen. Dat heeft hen meer voordeel opgeleverd dan wat het hen nu gaat kosten.
Ze, maar eigenlijk de EU in het algemeen, hadden prima kunnen kiezen voor diversificatie, en tegelijkertijd kunnen profiteren van de prijsvoordelen van Russisch gas.
pi_205253361
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2022 00:05 schreef tuinkabouter50000 het volgende:

[..]
Er wordt gesproken over het inkopen middels aandelen voor een x aantal miljard.

Er wordt ook gesproken over een wetswijziging die het voor Uniper mogelijk maakt om alsnog een prijsverhoging door te voeren binnen de huidige contracten.

Soort van de prijs voor je energiecontract thuis die voor 3 jaar vast staat alsnog verhogen met 20%.

En dat wettelijk vastleggen
Oh, dat is dan wel heel euh.....vervelend.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  woensdag 6 juli 2022 @ 11:23:42 #22
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_205253378
Gelukkig hebben ze de kerncentrales gesloten omdat ze hysterisch en popiejopie reageerden op een aardbeving + tsunami aan de andere kant van de wereld.

Maar goed, ik begin me voorzichtig wel een beetje zorgen te maken. Als de dominostenen in fucking Duitsland gaan vallen dan zitten wij eind van het jaar ook allemaal aan de bedelstaf. Die spaarbuffer/pensioenpot zijn dan in een klap allemaal waardeloos want Duitsland = de Euro.

Misschien kan Zuid-Europa bijspringen :@
pi_205253529
Eigen schuld dikke bult.

Niemand had dit zogenaamd weer kunnen voorspellen
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205253541
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:20 schreef tuinkabouter50000 het volgende:

[..]
Ze, maar eigenlijk de EU in het algemeen, hadden prima kunnen kiezen voor diversificatie, en tegelijkertijd kunnen profiteren van de prijsvoordelen van Russisch gas.
Dat heeft ook niemand voorgesteld en niemand heeft hiervoor gewaarschuwd natuurlijk.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205253549
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:41 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dat heeft ook niemand voorgesteld en niemand heeft hiervoor gewaarschuwd natuurlijk.
:D

Precies ja haha
pi_205253560
quote:
6s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:23 schreef Twiitch het volgende:
Gelukkig hebben ze de kerncentrales gesloten omdat ze hysterisch en popiejopie reageerden op een aardbeving + tsunami aan de andere kant van de wereld.

Maar goed, ik begin me voorzichtig wel een beetje zorgen te maken. Als de dominostenen in fucking Duitsland gaan vallen dan zitten wij eind van het jaar ook allemaal aan de bedelstaf. Die spaarbuffer/pensioenpot zijn dan in een klap allemaal waardeloos want Duitsland = de Euro.

Lol
pi_205253570
Tijd dus voor een nieuwe sterke man. :+
  woensdag 6 juli 2022 @ 11:43:46 #28
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_205253572
quote:
6s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:23 schreef Twiitch het volgende:

Dit inderdaad. Gigantische blunder van Merkel.
pi_205253589
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:39 schreef sjorsie1982 het volgende:
Eigen schuld dikke bult.

Niemand had dit zogenaamd weer kunnen voorspellen
Zal de EURO waarde verliezen tegenover de DOLLAR en GOUD? Ik gok zelf van wel.
“Remember the golden rule. He who has the gold makes the rules.”
pi_205253642
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:45 schreef alcapon6 het volgende:

[..]
Zal de EURO waarde verliezen tegenover de DOLLAR en GOUD? Ik gok zelf van wel.
Ja 💯

Doet het al
  woensdag 6 juli 2022 @ 11:52:21 #31
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_205253679
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 06:02 schreef einzeinz het volgende:

[..]
En uiteindelijk komen ze met hangende pootjes bij deze man aankloppen. En hij zal zeggen 'tuurlijk kun je bij ons gas afnemen, het is zoveel $$$$'
die wil graag in roebel betaald worden en niet in dollars
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIETAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
pi_205253830
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:20 schreef tuinkabouter50000 het volgende:

[..]
Daar is ook behoorlijk op gestuurd met reverse flow pijpleidingen en de bouw van LNG terminals.
Tevens liggen er plannen voor meer pijpleidingen naar Noord Afrika en Azi.

Punt is gewoon dat Europa qua fossiele brandstoffen niet zo goed bedeeld is en de transitie lang duurt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205253860
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:43 schreef TweedeKlum het volgende:
Tijd dus voor een nieuwe sterke man. :+
Een sterke transgender in een rolstoel.
pi_205253911
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 12:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Daar is ook behoorlijk op gestuurd met reverse flow pijpleidingen en de bouw van LNG terminals.

Punt is gewoon dat Europa qua fossiele brandstoffen niet zo goed bedeeld is en de transitie lang duurt.
Dan is het wel gek dat de transitie kunstmatig lang gaat duren.
Je zou bijna complotten gaan geloven, maar het hebben van incompetente bestuurders lijkt me waarschijnlijker
pi_205253957
We moeten wat om Putin te verslaan.
Zonder wrijving geen glans
pi_205253965
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2022 12:14 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dan is het wel gek dat de transitie kunstmatig lang gaat duren.
Je zou bijna complotten gaan geloven, maar het hebben van incompetente bestuurders lijkt me waarschijnlijker
Deels maar de kernfusie reactor die echt soelaas zou moeten gaan bieden loopt volgens mij ook al 10 jaar achter op schema. Er zijn niet voor elk probleem technische oplossingen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_205253981
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 12:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Deels maar de kernfusie reactor die echt soelaas zou moeten gaan bieden loopt volgens mij ook al 10 jaar achter op schema. Er zijn niet voor elk probleem technische oplossingen.
Ik mag hopen dat ze die niet als oplossing hebben gezien. Uiteindelijk wordt dat wel de toekomst trouwens.
pi_205253990
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 12:18 schreef Haags het volgende:
Als je minder verkoopt tegen een hogere prijs dan is dat alleen maar beter voor de verkoper.

Bakkers kunnen bv beter 1 brood bakken per dag of week en mensen laten bieden. Dan verdienen ze veel meer.
pi_205254025
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 12:20 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik mag hopen dat ze die niet als oplossing hebben gezien. Uiteindelijk wordt dat wel de toekomst trouwens.
ITER zelf niet nee maar de technologie die daar uit zou komen wel.
  woensdag 6 juli 2022 @ 13:31:55 #40
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_205254701
Ik doe geen kachel aan komende winter: Appartement, jaren '60, energielabel D
  woensdag 6 juli 2022 @ 13:34:05 #41
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205254718
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2022 12:21 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Als je minder verkoopt tegen een hogere prijs dan is dat alleen maar beter voor de verkoper.

Bakkers kunnen bv beter 1 brood bakken per dag of week en mensen laten bieden. Dan verdienen ze veel meer.
Kartelafspraken mogen daarom ook niet.
pi_205254790
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 12:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Er liggen overal plannen voor

Maar met plannen kom je nergens

Ze hadden investeringen moeten doen toen de HH nog op de $2,- lag.
pi_205254795
Tweedehands aanbod voor houtkachels is ook echt gigantisch in prijs gestegen zeg. Ben blij dat ik vorig jaar al heb genvesteerd in deze back-up
pi_205254822
Nou, dat word Groningen naar de tering boren dus
Twiddel
pi_205255035
quote:
9s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:44 schreef summer2bird het volgende:
Nou, dat word Groningen naar de tering boren dus
Valt mee.
Groninger gas is laagcalorisch en dat kan nog slechts beperkt in Duitsland gebruikt worden. In Duitsland was men al langere tijd bezig de installaties te vervangen of om te bouwen voor hoog calorisch gas. Juist vanwege de afnemende leveringen vanuit Nederland afgelopen jaren.
  woensdag 6 juli 2022 @ 14:32:06 #46
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_205255370
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:41 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
Tweedehands aanbod voor houtkachels is ook echt gigantisch in prijs gestegen zeg. Ben blij dat ik vorig jaar al heb genvesteerd in deze back-up
Ja, lekker dan. Stookhout was al vele malen duurder dan de jaren hiervoor en nu stijgt de vraag ook nog eens. Fucking toeristen :(
pi_205255391
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 14:32 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Ja, lekker dan. Stookhout was al vele malen duurder dan de jaren hiervoor en nu stijgt de vraag ook nog eens. Fucking toeristen :(
Lol

Sorry

Bij mij gaat als het moet alles erin, onbehandeld dan wel.

En nog ff een pallet bruinkool regelen voor optimale verbranding en zo min mogelijk uitstoot.

Laat de winter maar komen
  woensdag 6 juli 2022 @ 14:39:41 #48
38065 TheFreshPrince
Ik doe ook maar wat.
pi_205255434
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 12:18 schreef Haags het volgende:
Uiteindelijk hadden we daar na de inval in Oekrane sowieso geen zaken meer mee kunnen doen.
Ook het feit dat Gazprom met opzet al ruim een jaar de gasopslagvelden niet meer vulde, geeft al aan dat het vooropgezet spel is. Dan hebben we het dus over de periode ruim voor de inval.

Rusland is onbetrouwbaar gebleken, we zullen hoe dan ook van die afhankelijkheid af moeten.
Dan maar "cold turkey" hoe vervelend dat ook is.
  woensdag 6 juli 2022 @ 14:46:25 #49
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205255501
Tja, toen Trump zei dat North Stream een heel slecht idee was omdat men dan nog veel afhankelijker werd van het Russische gas was Trump stom, een lul, en waar bemoeide hij zich mee. Net als al die Amerikaanse presidenten die zeiden dat het defensiebudget te laag was.
Enige goed hieraan is, is dat D eindelijk wakker is geworden uit de groene geitenwollensokken nooit meer oorlog droom.
pi_205256231
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 14:39 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Uiteindelijk hadden we daar na de inval in Oekrane sowieso geen zaken meer mee kunnen doen.
Ook het feit dat Gazprom met opzet al ruim een jaar de gasopslagvelden niet meer vulde, geeft al aan dat het vooropgezet spel is. Dan hebben we het dus over de periode ruim voor de inval.

Rusland is onbetrouwbaar gebleken, we zullen hoe dan ook van die afhankelijkheid af moeten.
Dan maar "cold turkey" hoe vervelend dat ook is.
De mensen die gaan doodvriezen of verhongeren moeten we maar op de koop toe nemen....
abonnement bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')