abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8295167
weet iemand waar ik een geluidsfragment kan vinden van het radio-hoorspel "the war of the worlds" dat in 1938 door de amerikaanse omroep CBS werd uitgezonden?

deze uitzending zorgde destijds voor nogal veel paniek in de wereld omdat de luisteraars dachten dat het hoorspel echt was en er echt marsmannetjes waren geland op aarde.

ik zou dat radioprogramma best es willen horen eigenlijk. ben benieuwd of het echt zo realistisch overkomt.

pi_8295211
Het was niet ècht zo realistisch en er gingen ook niet echt zovele mensen de straat op...

en het is overal op internet te vinden

rafraîchissant pour la gorge et le pharynx
pi_8295236
denk dat de luisteraars toen nog wat naiever en minder van de wereld wisten als nu, geloof niet dat het nog veel indruk op je zal maken...
So pardon me while I burn and rise above the flame.
pi_8295271
Heb mp3's van de plaat nog thuis liggen geloof ik. Ik vermoed dat het hoorspel wel een stuk langer was. Mail maar ff, dan doe ik er vanavond wat aan.
pi_8295283
rafraîchissant pour la gorge et le pharynx
pi_8295292
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 17:29 schreef dethoom het volgende:
weet iemand waar ik een geluidsfragment kan vinden van het radio-hoorspel "the war of the worlds" dat in 1938 door de amerikaanse omroep CBS werd uitgezonden?

deze uitzending zorgde destijds voor nogal veel paniek in de wereld omdat de luisteraars dachten dat het hoorspel echt was en er echt marsmannetjes waren geland op aarde.

ik zou dat radioprogramma best es willen horen eigenlijk. ben benieuwd of het echt zo realistisch overkomt.

Ik heb de gehele soundtrack op cd dubbel cd, kan je volgens mij ergens kopen, ik weet niet of je dat bedoeld!!
.......
pi_8295299
dat programma'tje dat klinkt als "Kaas"... misschien een hint.. ohja, Orson Welles was ie van..(de amerikaanse versie)
"Computer games don't affect kids, I mean if Pac Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms munching magic pills and listening to repetitive music."
pi_8295600
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 17:35 schreef tsuihark het volgende:
Heb mp3's van de plaat nog thuis liggen geloof ik. Ik vermoed dat het hoorspel wel een stuk langer was. Mail maar ff, dan doe ik er vanavond wat aan.
bedankt voor de reactie, maar na de reactie van Soep v/d Dag heb ik het geluidsfragment nu ook op internet gevonden

ik ga het vanavond es ff luisteren en kijken of het echt zo realistisch is... zal wel niet meer aangezien we tegenwoordig veel meer gewend zijn qua media,TV en radio

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')