abonnement Unibet Coolblue
pi_205253391
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:24 schreef daNpy het volgende:

[..]
De error komt wel maar je verbruikt geen gas als de kraan dicht is.
Ja mja als de error aanwezig is en ik heb daarna warm water nodig om ff te douchen moet ik weer de monteur roepen gok ik?
“Remember the golden rule. He who has the gold makes the rules.”
  woensdag 6 juli 2022 @ 11:30:02 #52
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205253451
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:24 schreef alcapon6 het volgende:

[..]
Ja mja als de error aanwezig is en ik heb daarna warm water nodig om ff te douchen moet ik weer de monteur roepen gok ik?
Ah zo, je wil de ketel uitzetten als je hem niet gebruikt. Dat had ik verkeerd begrepen (compleet).
Ik denk dat dat meer problemen gaat geven dan het geld gaat opleveren idd.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_205253459
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:20 schreef alcapon6 het volgende:

[..]
Hoezo niet? Hij staat toch op standby? Ik heb van de cv ketel monteur begrepen dat als ik de gas volledig afsluit dat er dan uiteindelijk een error zal ontstaan. Dus al zou ik de cv ketel niet gebruiken...
Ah je befoelt de gaskraan niet de schakelaar wat je schreef. Ik denk dat je snapt dat er dan ook geen gas kan stromen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205253473
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:30 schreef daNpy het volgende:

[..]
Ah zo, je wil de ketel uitzetten als je hem niet gebruikt. Dat had ik verkeerd begrepen (compleet).
Ik denk dat dat meer problemen gaat geven dan het geld gaat opleveren idd.
Een cv kan je prima uit en aanzetten zonder problemen tenzij je dit elke minuut doet gedurende hele dagen.

Als je energierekening te hoog is en besparingen zijn er niet meer dan is je verbruik rantsoeneren dmv kranen dichtdraaien of schakelaars omzetten toch echt de enige oplossing.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205253487
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:31 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ah je befoelt de gaskraan niet de schakelaar wat je schreef. Ik denk dat je snapt dat er dan ook geen gas kan stromen.
Ik bedoel stel dat als ik de gaskraan sluit wanneer ik geen warmwater nodig heb bijvoorbeeld. Stel ik sluit dat gaskraan voor 2 dagen en daarna heb ik ff warm water nodig waarna ik de gaskraan weer open. Dan krijg ik denk ik geen warmwater aangezien de CV dan een fout melding zal geven?
“Remember the golden rule. He who has the gold makes the rules.”
  woensdag 6 juli 2022 @ 11:33:38 #56
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205253488
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:32 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Een cv kan je prima uit en aanzetten zonder problemen tenzij je dit elke minuut doet gedurende hele dagen.
En gaat dat ook gas besparen?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_205253496
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:33 schreef alcapon6 het volgende:

[..]
Ik bedoel stel dat als ik de gaskraan sluit wanneer ik geen warmwater nodig heb bijvoorbeeld. Stel ik sluit dat gaskraan voor 2 dagen en daarna heb ik ff warm water nodig waarna ik de gaskraan weer open. Dan krijg ik denk ik geen warmwater aangezien de CV dan een fout melding zal geven?
Nee hoor dat zou gewoon werken, tenzij je cv ketel al op het punt stond om stuk te gaan en dit de druppel is. Misschien moet je de reset knop indrukken.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205253501
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:33 schreef daNpy het volgende:

[..]
En gaat dat ook gas besparen?
Op fok weet je het nooit.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205253515
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:35 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Nee hoor dat zou gewoon werken, tenzij je cv ketel al op het punt stond om stuk te gaan en dit de druppel is. Misschien moet je de reset knop indrukken.
Ik ga het uittesten. Vandaag in de avond ga ik de gaskraan afsluiten. Volgende dag in de avond zet ik het weer aan. En dan kijken of ik warm water krijg en of de cv goed werkt.

Zo niet moet ik inderdaad de reset knop indrukken. Helaas is onze cv ketel wel helemaal boven moet ik met de flizotrap naar boven.....
“Remember the golden rule. He who has the gold makes the rules.”
pi_205253552
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:37 schreef alcapon6 het volgende:

[..]
Ik ga het uittesten. Vandaag in de avond ga ik de gaskraan afsluiten. Volgende dag in de avond zet ik het weer aan. En dan kijken of ik warm water krijg en of de cv goed werkt.

Zo niet moet ik inderdaad de reset knop indrukken. Helaas is onze cv ketel wel helemaal boven moet ik met de flizotrap naar boven.....
Waarom zou je dit proberen?
De stekker eruit trekken lijkt me beter?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205253563
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:41 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Waarom zou je dit proberen?
Omdat ik redelijk veel gas verbruik terwijl ik gas alleen voor warm water verbruik. Voor het opwarmen van het huis heb ik geen gas nodig.
“Remember the golden rule. He who has the gold makes the rules.”
pi_205253578
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:41 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Waarom zou je dit proberen?
De stekker eruit trekken lijkt me beter?
Ja mja dan moet ik dus elke keer weer die flizotrap op en af... Ff weer flizotrap naar beneden trekken en alles...

Of ik moet een extra lange verleng kabel fixen zodat ik het beneden kan regelen. Maar dan is nog de vraag of de cv ketel wel of geen error gaat aangeven nadat ik de kabel weer erin/eruit doe.. want anders moet ik toch weer met de flizotrap naar boven.

OF ik raak niks aan. Dat kan ook.
“Remember the golden rule. He who has the gold makes the rules.”
pi_205253649
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:44 schreef alcapon6 het volgende:

[..]
Ja mja dan moet ik dus elke keer weer die flizotrap op en af... Ff weer flizotrap naar beneden trekken en alles...

Of ik moet een extra lange verleng kabel fixen zodat ik het beneden kan regelen. Maar dan is nog de vraag of de cv ketel wel of geen error gaat aangeven nadat ik de kabel weer erin/eruit doe.. want anders moet ik toch weer met de flizotrap naar boven.

OF ik raak niks aan. Dat kan ook.
Ja lastig allemaal... Ik heb regelmatig de stekker van mijn cv eruit getrokken en het gas afgesloten tijdens mijn vele verbouwingen vroeger bij 2 verschillende merken ketels. Alleen als ik dit deed bij het in bedrijf zijn van de ketel moest ik de reset knop indrukken. Alle andere keren werkte die daarna probleemloos.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 6 juli 2022 @ 11:57:44 #64
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205253738
En als je nou gewoon minder warm water gaat gebruiken?
Of denk je dat het stand-by gasverbruik de oorzaak is van het hoge gebruik? Of een lekkage, want dan gaat je CV ketel uitzetten misschien niet eens helpen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_205253816
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:57 schreef daNpy het volgende:
En als je nou gewoon minder warm water gaat gebruiken?
Of denk je dat het stand-by gasverbruik de oorzaak is van het hoge gebruik? Of een lekkage, want dan gaat je CV ketel uitzetten misschien niet eens helpen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn vrouw deed dat ook. De cv steeds aan en uit schakelen in korte tijd is ook slecht voor de levensduur.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205253827
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:37 schreef alcapon6 het volgende:

[..]
Ik ga het uittesten. Vandaag in de avond ga ik de gaskraan afsluiten. Volgende dag in de avond zet ik het weer aan. En dan kijken of ik warm water krijg en of de cv goed werkt.

Zo niet moet ik inderdaad de reset knop indrukken. Helaas is onze cv ketel wel helemaal boven moet ik met de flizotrap naar boven.....
Dit kan echt niet.
Het is koud, het is guur....
pi_205253834
Als je zo gaat besparen omdat de energierekening niet meer te betalen is dan zou ik beginnen met elektra groepen uitschakelen x uur per dag.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 6 juli 2022 @ 12:13:22 #68
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_205253899
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:57 schreef daNpy het volgende:
En als je nou gewoon minder warm water gaat gebruiken?
Of denk je dat het stand-by gasverbruik de oorzaak is van het hoge gebruik? Of een lekkage, want dan gaat je CV ketel uitzetten misschien niet eens helpen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wij hebben een close-in boiler in onze keuken laten zetten, die CV die steeds aanslaat als je warm water wil en dat dan 15 meter moeten verplaatsen is zonde en duurt lang, met een close-in boiler heb je binnen 3 seconden loeiheet water uit de kraan

https://www.boilermarkt.n(...)sggyKOEaAsjfEALw_wcB

zo'n ding
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  woensdag 6 juli 2022 @ 12:14:32 #69
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205253913
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 12:13 schreef monkyyy het volgende:

[..]
Wij hebben een close-in boiler in onze keuken laten zetten, die CV die steeds aanslaat als je warm water wil en dat dan 15 meter moeten verplaatsen is zonde en duurt lang, met een close-in boiler heb je binnen 3 seconden loeiheet water uit de kraan

https://www.boilermarkt.n(...)sggyKOEaAsjfEALw_wcB

zo'n ding
Wij wonen daar al lang niet meer, nu een nieuwbouwhuis met warmtepomp.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_205254073
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 12:13 schreef monkyyy het volgende:

[..]
Wij hebben een close-in boiler in onze keuken laten zetten, die CV die steeds aanslaat als je warm water wil en dat dan 15 meter moeten verplaatsen is zonde en duurt lang, met een close-in boiler heb je binnen 3 seconden loeiheet water uit de kraan

https://www.boilermarkt.n(...)sggyKOEaAsjfEALw_wcB

zo'n ding
En hoe doen jullie douchen? Daarvoor heb je wel wat meer liters nodig dan die 5 of 10 wat in dant plintboiler zit
“Remember the golden rule. He who has the gold makes the rules.”
  woensdag 6 juli 2022 @ 12:32:03 #71
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_205254081
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 12:31 schreef alcapon6 het volgende:

[..]
En hoe doen jullie douchen? Daarvoor heb je wel wat meer liters nodig dan die 5 of 10 wat in dant plintboiler zit
Douchen gaat hier gewoon op de CV, die plintboiler is puur voor de wasbak om een pan mee af te wassen ofzo
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_205254098
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 12:31 schreef alcapon6 het volgende:

[..]
En hoe doen jullie douchen? Daarvoor heb je wel wat meer liters nodig dan die 5 of 10 wat in dant plintboiler zit
Douche jij in de keuken?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205254722
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 12:34 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Douche jij in de keuken?
Douche werkt ook met warm water vandaar dat ik het vroeg.
“Remember the golden rule. He who has the gold makes the rules.”
  woensdag 6 juli 2022 @ 13:35:21 #74
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_205254729
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:34 schreef alcapon6 het volgende:

[..]
Douche werkt ook met warm water
Man, jij bent echt een aanwinst voor NWS.
pi_205254835
Ik krijg een beetje whiplash van dit soort berichten :')
Twiddel
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')