Niet eens aan gedacht. Dankjequote:Op dinsdag 5 juli 2022 19:11 schreef maily het volgende:
Laat de begrafenisondernemer daarvoor zorgen.
Gecondoleerd.
Ja ik dacht ook wtf…quote:Op dinsdag 5 juli 2022 19:12 schreef Id_do_her het volgende:
Ze kan beter bezig gaan met een andere baan zoeken. Wat een aso.
Ja ach, ik ging ook eens naar een uitvaart, krijg ik tijdens de uitvaart mijn leidinggevende op mijn dak. "We trekken die uren er wel vanaf want het is geen naast familielid." Wat dat uitmaakt is me gelukkig vreemd.quote:
Tja, uitzendkracht. Dan gaan die sadisten weer lopen dreigen met ontslag.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 19:16 schreef BasEnAad het volgende:
Dat ze überhaupt is gaan werken vandaag...
Ze wilt haar baan niet kwijtrakenquote:Op dinsdag 5 juli 2022 19:16 schreef BasEnAad het volgende:
Het getuigt niet bepaald van goed werkgeverschap, maar het is wel toegestaan.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 19:10 schreef Newone82 het volgende:
Is dit normaal of over the top? Of mag dit helemaal niet wat ze doen?
Sjeezus. Hoop dat mocht ik ooit in zo'n situatie verkeren dat ik genoeg FU geld heb om te zeggen dat ie zichzelf mag aftrekken en een permanente vervanger mag zoeken.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 19:15 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ja ach, ik ging ook eens naar een uitvaart, krijg ik tijdens de uitvaart mijn leidinggevende op mijn dak. "We trekken die uren er wel vanaf want het is geen naast familielid." Wat dat uitmaakt is me gelukkig vreemd.
Nee ja, met dit soort mensen ben ik snel klaar. Je werkt met mensen, en ja, mensen maken minder leuke dingen mee zoals sterfgevallen, ongelukken, scheiding, etc. Als je daar geen zin in hebt moet je er een machine neerzetten.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 19:27 schreef shazaam het volgende:
[..]
Sjeezus. Hoop dat mocht ik ooit in zo'n situatie verkeren dat ik genoeg FU geld heb om te zeggen dat ie zichzelf mag aftrekken en een permanente vervanger mag zoeken.
Mijn vorige WG was enorm relaxed, gaf aan dat ik zoveel tijd als dat ik nodig had moest nemen toen mijn vader overleed.
Sterkte voor jou en je vriendin TS.
Dit.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 19:16 schreef BasEnAad het volgende:
Dankjequote:Op dinsdag 5 juli 2022 19:27 schreef shazaam het volgende:
[..]
Sjeezus. Hoop dat mocht ik ooit in zo'n situatie verkeren dat ik genoeg FU geld heb om te zeggen dat ie zichzelf mag aftrekken en een permanente vervanger mag zoeken.
Mijn vorige WG was enorm relaxed, gaf aan dat ik zoveel tijd als dat ik nodig had moest nemen toen mijn vader overleed.
Sterkte voor jou en je vriendin TS.
Tja, het hele traject na het overlijdens van een geliefde is een administratieve lijdensweg. De verhuurder van de woning van m'n plotseling overleden moeder wilde huur van ons zien terwijl wij op dat moment niks mochten betalen omdat we er de erfenis mee zouden aanvaarden. Hoeveel sympathie denk je dat die verhuurder had voor ons leed? Hij werd nota bene boos en ging dreigen.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 19:25 schreef hollandia02 het volgende:
Ik zal mij denk ik niet kunnen inhouden als iemand zegt: stuur maar een bewijsje dat je pa is overleden.
Mja, daar neem je gewoon vrij voor. Maar bij een naaste heb je (afhankelijk van de graad) recht op bijzonder verlof.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 19:15 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ja ach, ik ging ook eens naar een uitvaart, krijg ik tijdens de uitvaart mijn leidinggevende op mijn dak. "We trekken die uren er wel vanaf want het is geen naast familielid." Wat dat uitmaakt is me gelukkig vreemd.
Ja prima, maar wacht daarmee tot de kist gezakt is.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 19:52 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Mja, daar neem je gewoon vrij voor. Maar bij een naaste heb je (afhankelijk van de graad) recht op bijzonder verlof.
jezus wat een kut mensen..quote:Op dinsdag 5 juli 2022 19:10 schreef Newone82 het volgende:
Hoi,
Mijn vriendin werkt via Tempo-Team in uitzendfase A. Nu is haar vader gisteren overleden, ze heeft vandaag geprobeerd te werken maar is er logisch niet bij. Nu heeft ze dit aangegeven bij haar werknemer en uitzendbureau en nu vraagt het uitzendburea voor verlof een bewijs van overlijden??!!!
Ze is wel met andere dingen bezig dan dit soort zaken.
Tijdens is niet correct nee, maar ik zou het vooraf geregeld hebben...quote:Op dinsdag 5 juli 2022 19:53 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ja prima, maar wacht daarmee tot de kist gezakt is.
Had ik gedaan, dacht ik. Alleen die persoon had zijn prul niet op orde.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 19:57 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Tijdens is niet correct nee, maar ik zou het vooraf geregeld hebben...
Ja... dat is aardig waardeloosquote:Op dinsdag 5 juli 2022 19:57 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Had ik gedaan, dacht ik. Alleen die persoon had zijn prul niet op orde.
Stuur ze liever een degelijk contract waarin rekening is gehouden met perspectief en zekerheid, daar hebben ze denk ik meer aan.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 20:00 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ja... dat is aardig waardeloos
Voor wat betreft de situatie van TS, ik ben bij onze organisatie verantwoordelijk voor de uitzendkrachten. Ik vraag nooit om een bewijs van overlijden, ik stuur een condoleancekaart. De enige juiste reactie wat mij betreft
Dat misbruik de norm is is nooit goed natuurlijk. Krijg je een hele nare cynische samenleving van.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 19:54 schreef loveli het volgende:
Sterkte.
Sommige mensen presteren het om meerdere keren naar een begrafenis van hun overleden moeder te moeten. En daarom vragen ze een kaartje.
Het mag. Het is ook over the top, (gelukkig) niet normaal en afschuwelijk aso.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 19:10 schreef Newone82 het volgende:
Vind ik ook al raar. Regelingen gebaseerd op wantrouwen zijn nooit goed voor een prima werksfeer lijkt me.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 20:01 schreef sigme het volgende:
Bij de werkgever waar ik zat waar ze dit wilden invoeren volstond overigens een rouwkaart of advertentie.
Niet dat het iets met dit topic te doen heeft, maar onze uitzendkrachten gaan na de uitzendperiode over op contract bij de inlenerquote:Op dinsdag 5 juli 2022 20:01 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Stuur ze liever een degelijk contract waarin rekening is gehouden met perspectief en zekerheid, daar hebben ze denk ik meer aan.
Wat ben je toch een Moeder Teresa.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 20:07 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Niet dat het iets met dit topic te doen heeft, maar onze uitzendkrachten gaan na de uitzendperiode over op contract bij de inlener
Ik zat toen in de OR en heb ze zo vreselijk de mantel uitgeveegd dat ze hun keutel ingetrokken hebben. Vieze vuile wantrouwende liegebeesten (zoals de waard is.. ).quote:Op dinsdag 5 juli 2022 20:03 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Vind ik ook al raar. Regelingen gebaseerd op wantrouwen zijn nooit goed voor een prima werksfeer lijkt me.
De werkgever gaat er dan vanuit dan zijn werknemers niet te vertrouwen zijn. Aanvullend "bewijs" vinden zij nodig. Heel triest dat het zo gaat en dat we dat niet eens raar vinden.
Dit spreekwoord heb ik vaak genoeg moeten uitleggen.quote:
Nou zie je? De norm en de verwachting bij dat soort bedrijven is dat de werknemer liegt.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 20:06 schreef Toine51 het volgende:
Ik moest dat lang geleden ook doen toen mijn vader overleed.
Gezegd dat als ik dáár over zou liegen, ik ter plekke mag doodvallen.
Je moet ook knap ziek zijn als je daar over zou liegen toch?
Maar het zal vast wel gebeuren denk ik.
Ik heb het meegemaakt. Een uitzendkracht ( nota benequote:Op dinsdag 5 juli 2022 20:06 schreef Toine51 het volgende:
Je moet ook knap ziek zijn als je daar over zou liegen toch?
Maar het zal vast wel gebeuren denk ik.
Zeer goed. Maar heeft niet kunnen voorkomen dat de omgekeerde bewijslast de norm is:quote:Op dinsdag 5 juli 2022 20:12 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik zat toen in de OR en heb ze zo vreselijk de mantel uitgeveegd dat ze hun keutel ingetrokken hebben. Vieze vuile wantrouwende liegebeesten (zoals de waard is.. ).
Trust, but verify.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 20:01 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat misbruik de norm is is nooit goed natuurlijk. Krijg je een hele nare cynische samenleving van.
Uiteraard komt het voor. Maar als je dat als de norm gaat zien als bedrijf (of als belastingdienst..) is er toch iets mis met de maatschappij. Het is uitgaan van de omgekeerde bewijslast: u bent een fraudeur tenzij u kunt aantonen dat u dat niet bent.quote:
Dan ben ik er al snel klaar mee.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 20:18 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Uiteraard komt het voor. Maar als je dat als de norm gaat zien als bedrijf (of als belastingdienst..) is er toch iets mis met de maatschappij. Het is uitgaan van de omgekeerde bewijslast: u bent een fraudeur tenzij u kunt aantonen dat u dat niet bent.
Helemaal met je eens hoor.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 20:18 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Uiteraard komt het voor. Maar als je dat als de norm gaat zien als bedrijf (of als belastingdienst..) is er toch iets mis met de maatschappij. Het is uitgaan van de omgekeerde bewijslast: u bent een fraudeur tenzij u kunt aantonen dat u dat niet bent.
Je zou bijna hopen dat karma bestaat bij zulke mensen..quote:Op dinsdag 5 juli 2022 20:15 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik heb het meegemaakt. Een uitzendkracht ( nota bene). Ze loog dat haar kleuterdochtertje was overleden en dat ze daarom zonder bericht tien dagen niet was verschenen.
Het werd een vreselijk verhaal, met een leidinggevende die ging minnen en plussen en wist dat je een dooie hoe dan ook binnen 6 werkdagen (geloof ik, hou me ten goede) onder de grond moet hebben en dat haar tijdpad niet klopte, niet kon kloppen, en zich genoodzaakt voelde de jongbestorven (en zelf piepjonge, wat was ze, 18?) moeder daarmee te confronteren.
Ach welnee, je moet hopen dat ze haar lesje geleerd heeft.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 20:26 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Je zou bijna hopen dat karma bestaat bij zulke mensen..
Ze heeft het voor de rest naar haar zinquote:Op dinsdag 5 juli 2022 20:32 schreef raptorix het volgende:
Ik snap uberhaupt niet hoe je voor zo een werkgever kunt werken, toen mijn schoonvader overleed was de mededeling: het maakt ons geen moer uit hoe lang je wegblijft, we zien je wel weer als je zelf vind als je in staat bent te werken, en neem vooral je tijd.
Als een werkgever mij om een overlijdensbewijs zou vragen zou ik hem direct in zijn bek spugen, het is nou niet echt iets waar je grappen over maakt lijkt me, als dat vertrouwen er al niet is zou ik mijn conclusies wel trekken, naar je zin of niet.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 20:49 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Ze heeft het voor de rest naar haar zin
Ik geef je gelijk. Vraag me alleen of je er wat mee opschiet.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 20:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als een werkgever mij om een overlijdensbewijs zou vragen zou ik hem direct in zijn bek spugen, het is nou niet echt iets waar je grappen over maakt lijkt me, als dat vertrouwen er al niet is zou ik mijn conclusies wel trekken, naar je zin of niet.
Dit inderdaad. Maar de consensus is blijkbaar dat het niet gek is of ongewenst.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 20:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als een werkgever mij om een overlijdensbewijs zou vragen zou ik hem direct in zijn bek spugen, het is nou niet echt iets waar je grappen over maakt lijkt me, als dat vertrouwen er al niet is zou ik mijn conclusies wel trekken, naar je zin of niet.
Wat mij betreft mag een werkgever er altijd om vragen, maar dan pas na een x aantal dagen.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 21:01 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Maar de consensus is blijkbaar dat het niet gek is of ongewenst.
Het is volgens mij een effect dat gebeurt als werknemers (of managers) gaan denken als "bedrijf" in plaats van het bedrijf te laten denken als een mens. Dat eerste is een heel fout automatisme wat werknemers vanzelf oppikken: wat zou "het bedrijf" willen. Alle menselijkheid wordt zo uitgebannen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hell To The Liars
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |