Oh 16 maanden is netjes inddquote:Op dinsdag 5 juli 2022 19:33 schreef MarkM het volgende:
Hier een billenschuiver. Is nooit gaan tijgeren, kruipen kwam toen ze leerde lopen. Dat was rond de 16e maand. Motorisch loopt ze niet achter. Ze loopt motorisch gelijk met kinderen die op dezelfde leeftijd leerde lopen. Ze was meer van het vroeg praten dan andere dingen.
Nu met 19 maanden kruipt/tijgert ze nog steeds niet graag. Verder niets meer van te merken. Zelfstandig gaan zitten deed ze ook pas vrij laat.quote:
Kreeg jij rond 2 jaar ook een consult bij de kinderarts?quote:Op zondag 16 oktober 2022 09:56 schreef June. het volgende:
Mijnes liep met 2j2 maand.. Heeft ruim 3/4 jaar op zijn knieën rondgelopen, dus dat kan ook nog. Nu is hij bijna 3 en zie je het nog een beetje maar ik verwacht dat je over een jaar niets meer zal zien.
Nee, dat vond ik (en de fysio) niet nodig. Hij is namelijk erg hypermobiel in zijn gewrichten, dus dat speelt zeker mee. Dat zie ik nu nog steeds. Hij heeft er alleen zelf helemaal geen last van en ontwikkelt zich verder wel goed.quote:Op zondag 16 oktober 2022 10:03 schreef roos94 het volgende:
[..]
Kreeg jij rond 2 jaar ook een consult bij de kinderarts?
quote:Op dinsdag 13 december 2022 20:30 schreef roos94 het volgende:
![]()
Mijn dochter is nu 24 maanden en heeft deze week haar eerste stapjes gezet
Qua praten zie ik ook echt veel uiteenlopende leeftijden. Mijn man en mijn zwager zeiden geen woord tot ze 3(!)waren en het is toch goed gekomen met hen. Ze hadden er wss gewoon geen zin inquote:Op dinsdag 13 december 2022 20:38 schreef Seven. het volgende:
[..]Fijn Roos, kan me best voorstellen dat je denkt aan zaken als ontwikkelingsstoornis, omdat je ook ziet dat de meeste kinderen al wel kunnen lopen enzo. Dan valt er wel een zorg van je af, ergens knaagt het toch.
En zo hebben ze allemaal hun eigen tempo. Colin is nu 2 jaar en 3 maanden, hij liep met 11 maanden maar praten, ho maar. En ik ben behoorlijk zelfverzekerd en onderbezorgd als moeder
en tóch krab ik me wel eens achter de oren of dat wel goed komt.
Ja dat komt goed. Voor je gemoedsrust: goud heeft ook een actief vocabulaire wat bij een veertienmaander hoort. Zolang hij maar wel snapt wat jij zegt is er weinig reden tot zorg voorlopigquote:Op dinsdag 13 december 2022 20:38 schreef Seven. het volgende:
[..]Fijn Roos, kan me best voorstellen dat je denkt aan zaken als ontwikkelingsstoornis, omdat je ook ziet dat de meeste kinderen al wel kunnen lopen enzo. Dan valt er wel een zorg van je af, ergens knaagt het toch.
En zo hebben ze allemaal hun eigen tempo. Colin is nu 2 jaar en 3 maanden, hij liep met 11 maanden maar praten, ho maar. En ik ben behoorlijk zelfverzekerd en onderbezorgd als moeder
en tóch krab ik me wel eens achter de oren of dat wel goed komt.
Hier heb ik dus altijd zo'n hekel aan, zulke stellingen op websites. Maar goed, voor sommige ouders zal het wellicht geruststellen. Het soort ouders dat verwacht dat een kind van net 2 vlekkeloos sinterklaasliedjes zingt ofzoquote:Bij 24 maanden zal je peuter 200 of meer woorden (enigszins) verstaanbaar kunnen uitspreken. Ook worden er al heuse zinnetjes gemaakt.
Woohoo! Goed van haar!quote:Op dinsdag 13 december 2022 20:30 schreef roos94 het volgende:
![]()
Mijn dochter is nu 24 maanden en heeft deze week haar eerste stapjes gezet
Hier horen wij de hele dag "blablablabla" "klakken met de tong" "miniminiminjabminjabminjab" "bilabilabilabilab". Soms vraag ik me af of ze buitenlanse roots heeftquote:Op woensdag 14 december 2022 09:14 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja dat komt goed. Voor je gemoedsrust: goud heeft ook een actief vocabulaire wat bij een veertienmaander hoort. Zolang hij maar wel snapt wat jij zegt is er weinig reden tot zorg voorlopig
[..]
Hier heb ik dus altijd zo'n hekel aan, zulke stellingen op websites. Maar goed, voor sommige ouders zal het wellicht geruststellen. Het soort ouders dat verwacht dat een kind van net 2 vlekkeloos sinterklaasliedjes zingt ofzo
Wat denk je ervan om het kind naar jou te laten luisteren ipv andersom?quote:Op donderdag 2 februari 2023 07:59 schreef roos94 het volgende:
Nou, sinds afgelopen maand kan mijn dochter dus echt lopen.
Maar nu het volgende; mevrouw weigert de kinderwagen en wil buiten lopen, echter na een minuut of 5 wordt ze moe en dan moet ik haar tillen (wat mijn rug niet trekt). De tripjes naar buiten worden nu een stuk minder aantrekkelijkiemand tips?
Vastsnoeren in de wagenquote:Op donderdag 2 februari 2023 07:59 schreef roos94 het volgende:
Nou, sinds afgelopen maand kan mijn dochter dus echt lopen.
Maar nu het volgende; mevrouw weigert de kinderwagen en wil buiten lopen, echter na een minuut of 5 wordt ze moe en dan moet ik haar tillen (wat mijn rug niet trekt). De tripjes naar buiten worden nu een stuk minder aantrekkelijkiemand tips?
Laten luisteren nog wel. Ben jij vast een expert in dan.quote:Op donderdag 2 februari 2023 08:00 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wat denk je ervan om het kind naar jou te laten luisteren ipv andersom?
Mijn docter heeft dus ontdekt hoe het vastklik knop van de wagen werkt en dan gooit ze zichzelf eruitquote:Op donderdag 2 februari 2023 08:04 schreef SQ het volgende:
[..]
Vastsnoeren in de wagen![]()
Meestal houden ze vrij snel op met gillen is mijn ervaring.
[..]
Laten luisteren nog wel. Ben jij vast een expert in dan.
Dochter liggend over de stoeptegels meesleuren dan maar?quote:Op donderdag 2 februari 2023 08:00 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wat denk je ervan om het kind naar jou te laten luisteren ipv andersom?
In die kinderwagen zetten, zoals SQ zegt.quote:Op donderdag 2 februari 2023 08:05 schreef roos94 het volgende:
[..]
Dochter liggend over de stoeptegels meesleuren dan maar?
Dan zou ik toch kijken naar manieren om dat te voorkomen. Die zijn er voldoende want jouw kind is niet de enigequote:Op donderdag 2 februari 2023 08:05 schreef roos94 het volgende:
[..]
Mijn docter heeft dus ontdekt hoe het vastklik knop van de wagen werkt en dan gooit ze zichzelf eruit
Een kind van 2 jaar die nog niet kon los staan of lopen. Echt bizar dat je je daar druk om maaktquote:Op donderdag 2 februari 2023 22:22 schreef Yankee het volgende:
Je zal je er maar druk om makenJe geeft aan zelf ook een billenschuiver te zijn geweest en inmiddels loop je ‘gewoon’ rond, dan weet je toch al genoeg?
Extra gordelclip of de gehele gordel vervangen om dat te voorkomen. Ik heb dat laatste gedaan maar had sowieso al ruzie met die gordel.quote:Op donderdag 2 februari 2023 08:05 schreef roos94 het volgende:
[..]
Mijn docter heeft dus ontdekt hoe het vastklik knop van de wagen werkt en dan gooit ze zichzelf eruit
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |