abonnement Unibet Coolblue
pi_205243704
Ik heb een contract voor bepaalde tijd en krijg een dezer dagen een nieuw en vergelijkbaar contract aangeboden. Omdat het afgelopen jaar veel is gebeurd en ik niet weer zo'n jaar wil, wil ik tussentijds op kunnen zeggen. Bij mijn weten kan dat nu niet: er staat niets over in mijn arbeidsovereenkomst en ook niet in de cao die van toepassing is. Na wat online onderzoek kom ik tot de conclusie dat tussentijds opzeggen dan niet mogelijk is.

Klopt mijn conclusie? Zo ja, dan zou ik graag een opzegtermijn van een maand op willen laten nemen in mijn nieuwe arbeidsovereenkomst. Heeft iemand een idee hoe bereidwillig tamelijk rigide semi-overheid daartoe is?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  FOK!fotograaf dinsdag 5 juli 2022 @ 11:49:50 #2
364681 over_hedge
pi_205243833
Geen idee. Wat zei je werkgever toen je het vroeg. 1 belletje of mailtje en je hebt het antwoord lijkt mij

2 sec google zegt dit trouwens:
Als er geen tussentijds opzegbeding is overeengekomen en de werkgever of de werknemer wil het arbeidscontract toch tussentijds beëindigen, dan staat het partijen in principe vrij om te onderhandelen over een beëindiging van het dienstverband met wederzijds goedvinden. Hoewel het dienstverband daardoor weliswaar eerder tot een einde komt, is hier voor een werknemer wel een groot nadeel aan verbonden.



Met ingang van 1 januari 2016 is de werkloosheidswet namelijk gewijzigd en heeft een werknemer zonder tussentijds opzegbeding pas recht op een WW-uitkering nadat de arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd zou zijn verstreken. Wanneer het dienstverband eerder met wederzijds goedvinden tot een einde komt, heeft de werknemer in principe dus niet aansluitend recht op een WW-uitkering en moet de werknemer alsnog de maanden tot aan de oorspronkelijke einddatum van de arbeidsovereenkomst financieel zien te overbruggen.



Een werknemer heeft na een beëindiging met wederzijds goedvinden wel eerder recht op een WW-uitkering als er in de arbeidsovereenkomst een tussentijdse opzegmogelijkheid is opgenomen. In dat geval dient overigens wel de geldende opzegtermijn in acht te worden genomen.


Hoop dat het helpt ^O^
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_205244042
quote:
5s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 11:35 schreef Claudia_x het volgende:
Bij mijn weten kan dat nu niet: er staat niets over in mijn arbeidsovereenkomst en ook niet in de cao die van toepassing is. Na wat online onderzoek kom ik tot de conclusie dat tussentijds opzeggen dan niet mogelijk is.
Klopt ja, je gaat een overeenkomst aan voor een bepaalde tijd. Als je geen opzegtermijn hebt dien je dat contract uit te dienen. Stop je eerder, dan zou een werkgever zelfs een schadevergoeding kunnen eisen van je.

In de praktijk zal de soep niet zo heet gegeten worden denk ik. Als je situatie zo onhoudbaar is dat je ontslag wil nemen, zal een werkgever daar meestal wel in meedenken en tot een redelijke opzegtermijn komen.

quote:
Klopt mijn conclusie? Zo ja, dan zou ik graag een opzegtermijn van een maand op willen laten nemen in mijn nieuwe arbeidsovereenkomst. Heeft iemand een idee hoe bereidwillig tamelijk rigide semi-overheid daartoe is?
Lijkt me qua contract geen hele spannende bepaling, dus HR kan dat er vast in fietsen. Waarom vraag je het niet gewoon aan ze? Bang om verkeerde signaal af te geven?
pi_205244767
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 12:13 schreef Heph844 het volgende:

Lijkt me qua contract geen hele spannende bepaling, dus HR kan dat er vast in fietsen. Waarom vraag je het niet gewoon aan ze? Bang om verkeerde signaal af te geven?
Ik moet de nieuwe overeenkomst nog aangeboden krijgen en ik wil m'n eigen positie niet ondermijnen. Vragen stellen aan m'n werkgever zelf ligt dus gevoelig. Ik wacht de arbeidsovereenkomst en de voorwaarden die daarin zijn opgenomen - daar loopt al een tijdje een merkwaardige onderhandeling over - af en heb me voorgenomen om daarna te vragen om zo'n bepaling op te nemen. Hoe langer het duurt voor ze me een overeenkomst aanbieden, hoe moeilijker het voor hen wordt om nee te zeggen tegen mijn verzoek, hoop ik.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205244832
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 11:49 schreef over_hedge het volgende:
Geen idee. Wat zei je werkgever toen je het vroeg. 1 belletje of mailtje en je hebt het antwoord lijkt mij

2 sec google zegt dit trouwens:
Als er geen tussentijds opzegbeding is overeengekomen en de werkgever of de werknemer wil het arbeidscontract toch tussentijds beëindigen, dan staat het partijen in principe vrij om te onderhandelen over een beëindiging van het dienstverband met wederzijds goedvinden. Hoewel het dienstverband daardoor weliswaar eerder tot een einde komt, is hier voor een werknemer wel een groot nadeel aan verbonden.



Met ingang van 1 januari 2016 is de werkloosheidswet namelijk gewijzigd en heeft een werknemer zonder tussentijds opzegbeding pas recht op een WW-uitkering nadat de arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd zou zijn verstreken. Wanneer het dienstverband eerder met wederzijds goedvinden tot een einde komt, heeft de werknemer in principe dus niet aansluitend recht op een WW-uitkering en moet de werknemer alsnog de maanden tot aan de oorspronkelijke einddatum van de arbeidsovereenkomst financieel zien te overbruggen.



Een werknemer heeft na een beëindiging met wederzijds goedvinden wel eerder recht op een WW-uitkering als er in de arbeidsovereenkomst een tussentijdse opzegmogelijkheid is opgenomen. In dat geval dient overigens wel de geldende opzegtermijn in acht te worden genomen.

Hoop dat het helpt ^O^
Ik heb zelf vanzelfsprekend ook online onderzoek gedaan. Gelukkig maar, want ik ging er op basis van de cao's bij m'n vorige werkgevers vanuit dat een maand opzegtermijn standaard is en dat blijkt niet zo te zijn. Je tekst stipt wel een ander goed punt aan, namelijk de gevolgen voor een eventuele ww-uitkering. Daar heb ik niet naar gekeken omdat ik niet van plan ben werkloos te zijn. En ik ga ervanuit dat ik er geen recht op heb als ik een nieuw contract weiger. Het is verstandig als ik me daar nog in verdiep.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205246764
Ik zou nooit een contract tekenen zonder opzegcriteria, want als je werkgever niet wilt meewerken zul je er moeten blijven werken of je wordt ontslagen op staande voet.
Je werkgever mag jou ook niet ontslaan zonder dit criteria, alleen op staande voet ontslaan mag.
Dit is ook logisch want je werkgever huurt jou in voor een bepaalde tijd waarvoor er werk is. Ze zit natuurlijk niet te wachten dat ze na x maanden weer opnieuw iemand moet vinden voor de resterende werkzaamheden.

Btw jij kan opzeggen met dit criteria, je werkgever alleen met een ontslagvergunning van het uwv.
Ik kan me zomaar voorstellen dat werkgevers dit dus niet willen want de werknemer heeft hier meer aan.

[ Bericht 16% gewijzigd door sjorsie1982 op 05-07-2022 17:37:45 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205246827
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 13:37 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik heb zelf vanzelfsprekend ook online onderzoek gedaan. Gelukkig maar, want ik ging er op basis van de cao's bij m'n vorige werkgevers vanuit dat een maand opzegtermijn standaard is en dat blijkt niet zo te zijn. Je tekst stipt wel een ander goed punt aan, namelijk de gevolgen voor een eventuele ww-uitkering. Daar heb ik niet naar gekeken omdat ik niet van plan ben werkloos te zijn. En ik ga ervanuit dat ik er geen recht op heb als ik een nieuw contract weiger. Het is verstandig als ik me daar nog in verdiep.
De ww hoeft geen probleem te zijn want je gaat dan alleen weg met een vergoeding die even hoog is als je misgelopen ww.

Volgens mij mag je een contract weigeren en toch ww ontvangen onder voorwaarden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205247071
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 17:25 schreef sjorsie1982 het volgende:

Btw jij kan opzeggen met dit criteria, je werkgever alleen met een ontslagvergunning van het uwv.
Ik kan me zomaar voorstellen dat werkgevers dit dus niet willen want de werknemer heeft hier meer aan.
Ja, dat snap ik. Gelukkig is het een werknemersmarkt. :)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205247121
Ik zou uiterlijk vandaag m'n nieuwe arbeidsovereenkomst ontvangen. Het is geen verrassing voor me dat ik niks heb ontvangen. Wat achtergrondinformatie:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 5 juli 2022 @ 17:57:31 #10
408813 crew  trein2000
pi_205247139
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 17:55 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zou uiterlijk vandaag m'n nieuwe arbeidsovereenkomst ontvangen. Het is geen verrassing voor me dat ik niks heb ontvangen. Wat achtergrondinformatie:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Houd ook even de aanzegplicht in de gaten
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_205247161
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 17:57 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Houd ook even de aanzegplicht in de gaten
M'n overeenkomst loopt tot 1 september, dus ze hebben nog even. Maar de boel gaat hier over 1,5 week op slot, dus dat is wel de deadline. En het zal mij benieuwen hoe het gaat als ik een extra bepaling erin op wil laten nemen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205247253
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 17:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
M'n overeenkomst loopt tot 1 september, dus ze hebben nog even. Maar de boel gaat hier over 1,5 week op slot, dus dat is wel de deadline. En het zal mij benieuwen hoe het gaat als ik een extra bepaling erin op wil laten nemen.
En een salarisverhoging neem ik aan?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205247279
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 18:08 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
En een salarisverhoging neem ik aan?
No way, dan gaan ze me ook extra verantwoordelijkheid geven en die probeer ik juist te ontlopen. :+ In die val ben ik vaker getrapt. Het lag wel in de planning om komend jaar mogelijkheden te verkennen voor een vast contract inclusief salarisverhoging, maar ik sta er (nog) niet om te springen. Zeker nu niet!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205247295
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 18:11 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
No way, dan gaan ze me ook extra verantwoordelijkheid geven en die probeer ik juist te ontlopen. :+ In die val ben ik vaker getrapt. Het lag wel in de planning om komend jaar mogelijkheden te verkennen voor een vast contract inclusief salarisverhoging, maar ik sta er (nog) niet om te springen. Zeker nu niet!
Je kan toch een verhoging vragen zonder extra verantwoordelijk?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205247323
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 18:12 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Je kan toch een verhoging vragen zonder extra verantwoordelijk?
Da's wel heel commercieel gedacht van je! Zo werkt dat in het wereldje waarin ik rondhang niet, vrees ik.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205247335
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 18:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Da's wel heel commercieel gedacht van je! Zo werkt dat in het wereldje waarin ik rondhang niet, vrees ik.
Gelukkig zijn er genoeg andere bloeiende wereldjes dan de doodgaande wereld waar jij je in begeeft
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205247373
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 18:16 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Gelukkig zijn er genoeg andere bloeiende wereldjes dan de doodgaande wereld waar jij je in begeeft
Ongetwijfeld. Ik vind het nog niet zo eenvoudig om leuke banen te vinden in de commerciële sector, maar misschien komt het doordat ik er m'n weg niet in kan vinden. Ik werk al m'n hele leven voor de overheid.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205247401
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 18:19 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ongetwijfeld. Ik vind het nog niet zo eenvoudig om leuke banen te vinden in de commerciële sector, maar misschien komt het doordat ik er m'n weg niet in kan vinden. Ik werk al m'n hele leven voor de overheid.
Leuk werk overtreft alle andere voorwaarden is mijn mening. Maar als je niet iets anders probeert weet je ook niet of je iets ander leuker vindt.

Ik zou zelf nooit voor de overheid werken. Mijn vrouw stopt ook per direct met haar onderneming als de kinderopvang gratis wordt.
Je kan geen zaken doen met ze omdat ze niet onderhandelen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205247420
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 18:23 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Leuk werk overtreft alle andere voorwaarden is mijn mening. Maar als je niet iets anders probeert weet je ook niet of je iets ander leuker vindt.
Ik zou ook een 'wat moet ik in godsnaam met m'n leven?'-topic kunnen maken, maar ik vrees dat die vraag te veelomvattend is voor m'n medefok'ers. :Y)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205247499
Als ze gaan zeiken over standaardcontract etc, dan zou ik ze dwingen om een overeenkomst náást dat standaardcontract met je te maken en op te nemen in je personeelsdossier, waarin staat dat jij tussentijds mag opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand.

Overigens is het niet ongebruikelijk dat een contract voor bepaalde tijd, zonder tussentijdse opzegmogelijkheid, in goed overleg tussentijds gewoon opgezegd wordt.

En ten tweede, altijd een leuk weetje, sjorsie1982 in WGR / Contract voor bepaalde tijd sjorsie heeft gelijk (behalve in dat gebruik van de meervoudsvorm van criterium, maar dat terzijde). Als er wél een mogelijkheid tot tussentijds opzeggen is opgenomen in een contract voor bepaalde tijd, dan kan de werkgever die *niet* gebruiken. Dat heb ik wel eens heerlijk hopeloos uit de klauw zien lopen, ik moet de eerste HR-medewerker met enig verstand van HR-zaken nog tegenkomen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_205247576
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 18:40 schreef sigme het volgende:
Als ze gaan zeiken over standaardcontract etc, dan zou ik ze dwingen om een overeenkomst náást dat standaardcontract met je te maken en op te nemen in je personeelsdossier, waarin staat dat jij tussentijds mag opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand.

Overigens is het niet ongebruikelijk dat een contract voor bepaalde tijd, zonder tussentijdse opzegmogelijkheid, in goed overleg tussentijds gewoon opgezegd wordt.

En ten tweede, altijd een leuk weetje, sjorsie1982 in WGR / Contract voor bepaalde tijd sjorsie heeft gelijk (behalve in dat gebruik van de meervoudsvorm van criterium, maar dat terzijde). Als er wél een mogelijkheid tot tussentijds opzeggen is opgenomen in een contract voor bepaalde tijd, dan kan de werkgever die *niet* gebruiken. Dat heb ik wel eens heerlijk hopeloos uit de klauw zien lopen, ik moet de eerste HR-medewerker met enig verstand van HR-zaken nog tegenkomen.
De werkgever mag dit wel gebruiken met een ontslagvergunning van het uwv.
Als er geen opzegcriterium in staat mag de werkgever sowieso je nooit ontslaan, behalve op staande voet.

Een opzegcriterium is ook vooral gunstig voor de werknemer. Vandaar dat werkgevers dit vaak biet willen opnemen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Vis een optie? dinsdag 5 juli 2022 @ 20:48:38 #22
70532 loveli
N
pi_205249022
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 18:25 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik zou ook een 'wat moet ik in godsnaam met m'n leven?'-topic kunnen maken, maar ik vrees dat die vraag te veelomvattend is voor m'n medefok'ers. :Y)
Wat zijn de knelpunten, ambitie, assertiviteit, zingeving?

Onderhandelen over een contract is typisch iets waar vrouwen slechter scoren dan mannen, maar dat kun je trainen (als het je genoeg boeit).
crap in = crap out
pi_205249616
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 17:59 schreef Claudia_x het volgende:
En het zal mij benieuwen hoe het gaat als ik een extra bepaling erin op wil laten nemen.
Hoezo laten opnemen.
Zodra je dat contract krijgt ze bedanken voor het concept contract, zelf een opzegtermijn invoegen en terugsturen als definitief contract ter ondertekening.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_205250378
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 20:48 schreef loveli het volgende:

[..]
Wat zijn de knelpunten, ambitie, assertiviteit, zingeving?

Onderhandelen over een contract is typisch iets waar vrouwen slechter scoren dan mannen, maar dat kun je trainen (als het je genoeg boeit).
Zingeving. En ik ben inderdaad niet al te best in onderhandelen, maar doordat ik assertief genoeg ben om zo nu en dan elders te kijken krijg ik wel steeds goede voorwaarden voor elkaar.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205250383
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 21:32 schreef jeroen25 het volgende:

[..]
Hoezo laten opnemen.
Zodra je dat contract krijgt ze bedanken voor het concept contract, zelf een opzegtermijn invoegen en terugsturen als definitief contract ter ondertekening.
Dat vind ik een verfrissende suggestie. :D
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 5 juli 2022 @ 22:51:31 #26
289617 rosita1
Hey Hey, My My
pi_205250527
quote:
5s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 11:35 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb een contract voor bepaalde tijd en krijg een dezer dagen een nieuw en vergelijkbaar contract aangeboden. Omdat het afgelopen jaar veel is gebeurd en ik niet weer zo'n jaar wil, wil ik tussentijds op kunnen zeggen. Bij mijn weten kan dat nu niet: er staat niets over in mijn arbeidsovereenkomst en ook niet in de cao die van toepassing is. Na wat online onderzoek kom ik tot de conclusie dat tussentijds opzeggen dan niet mogelijk is.

Klopt mijn conclusie? Zo ja, dan zou ik graag een opzegtermijn van een maand op willen laten nemen in mijn nieuwe arbeidsovereenkomst. Heeft iemand een idee hoe bereidwillig tamelijk rigide semi-overheid daartoe is?
Bel het juridisch loket (eerste gesprek is gratis).
pi_205250604
Je conclusie klopt; als er geen bepaling is opgenomen dat er een opzeg mogelijkheid is, kun je niet zomaar tussentijds opzeggen.

Helaas zelf ook wel eens gehad, ik ging toen een soort bijbaan doen terwijl ik ondertussen verder zocht naar een baan die meer aansloot bij mijn studie. Ik heb toen wel aangegeven dat ik er per se een opzeg mogelijkheid erin wilde, maar dat vonden ze niet zo'n punt. Maar het mocht niet baten, ik vond geen beter passende baan voordat ik daar weg moest als gevolg van een reorganisatie.

Die werkgever was overigens wel overheid.
pi_205316767
Update:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205316850
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 13:43 schreef Claudia_x het volgende:
Update:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zou niks tekenen vrijdag.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205316895
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 13:55 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik zou niks tekenen vrijdag.
Er is een kans dat ik een opzegtermijn op kan laten nemen maar dan van twee maanden. Dat zou ik wel overwegen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik word er wel chagrijnig van dat ik weer overal achteraan moet. Het liefst zou ik denken: fuck it, doe maar moeite voor me. Maar zo werkt het bij de overheid niet. Het systeem is log en dichtgetimmerd en niemand voelt zich verantwoordelijk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205316944
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 14:01 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Er is een kans dat ik een opzegtermijn op kan laten nemen maar dan van twee maanden. Dat zou ik wel overwegen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik word er wel chagrijnig van dat ik weer overal achteraan moet. Het liefst zou ik denken: fuck it, doe maar moeite voor me. Maar zo werkt het bij de overheid niet. Het systeem is log en dichtgetimmerd en niemand voelt zich verantwoordelijk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe lang geleden ben je begonnen met zoeken naar ander werk?
Je hoeft er niet achteraan bij je huidige werkgever. Je kan ook niks zeggen en 31 augustus doei zeggen. Dat heb ik een keer gedaan en voelt best leuk.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205317207
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 14:06 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Hoe lang geleden ben je begonnen met zoeken naar ander werk?
Een paar weken geleden of zo. Toen heb ik op LinkedIn bijv. weer duidelijk gemaakt dat ik zoekende ben.

quote:
Je hoeft er niet achteraan bij je huidige werkgever. Je kan ook niks zeggen en 31 augustus doei zeggen. Dat heb ik een keer gedaan en voelt best leuk.
:D!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Vis een optie? dinsdag 12 juli 2022 @ 15:39:55 #33
70532 loveli
N
pi_205317812
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 14:01 schreef Claudia_x het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Veranderingen schudden de boel op, waardoor er weer leuke nieuwe veranderingen in het verschiet kunnen liggen. Mogelijk tegen een beter salaris.
(zegt iemand die al jaren niets heeft veranderd)
crap in = crap out
pi_205326678
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 14:01 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Het systeem is log en dichtgetimmerd en niemand voelt zich verantwoordelijk.
Het klinkt alsof je jezelf onterecht het probleem van iemand anders toe hebt geëigend.

Dat is lovenswaardig, maar het lost jouw probleem van naderende onzekerheid niet op. 1 september is niet zo ver weg, dus als je elders al iets van zekerheid kunt krijgen zou ik dat echt overwegen. Op 31 augustus 'houdoe en bedankt' naar je collega's roepen zou ik dan met potlood alvast als plan A kwantificeren.
pi_205326708
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 12:39 schreef ZiGZaG3737 het volgende:

[..]
Het klinkt alsof je jezelf onterecht het probleem van iemand anders toe hebt geëigend.

Dat is lovenswaardig, maar het lost jouw probleem van naderende onzekerheid niet op. 1 september is niet zo ver weg, dus als je elders al iets van zekerheid kunt krijgen zou ik dat echt overwegen. Op 31 augustus 'houdoe en bedankt' naar je collega's roepen zou ik dan met potlood alvast als plan A kwantificeren.
Ik vang dit soort propjes nooit als een manager ze naar mij gooit.

Er gebeurt dan inderdaad niks en dat is nooit mijn probleem.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205327090
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 12:39 schreef ZiGZaG3737 het volgende:

[..]
Het klinkt alsof je jezelf onterecht het probleem van iemand anders toe hebt geëigend.
Het klinkt alsof jij heel doortastend bent. Je hebt gelijk, ik ben geneigd dat te doen.

quote:
Dat is lovenswaardig, maar het lost jouw probleem van naderende onzekerheid niet op. 1 september is niet zo ver weg, dus als je elders al iets van zekerheid kunt krijgen zou ik dat echt overwegen. Op 31 augustus 'houdoe en bedankt' naar je collega's roepen zou ik dan met potlood alvast als plan A kwantificeren.
Nou ja, mijn ervaring is dat je langer in onzekerheid verkeert als je op anderen blijft wachten. Ik heb mezelf dus aangeleerd assertief te zijn en overal achteraan te gaan.

Het is wel een lastige situatie voor me: voor het weekeinde moet ik laten weten of ik mijn huidige contract wil laten verlengen, maar na het weekeinde krijg ik pas zekerheid over de eventuele nieuwe baan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205327111
Intussen heb ik duidelijkheid over de opzegtermijn: ik heb de cao verkeerd gelezen en heb standaard een opzegtermijn van drie maanden. Daar wordt voor individuele werknemers geen uitzondering op gemaakt (zoals ik al had verwacht).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Vis een optie? woensdag 13 juli 2022 @ 14:04:16 #38
70532 loveli
N
pi_205327880
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 13:06 schreef Claudia_x het volgende:
voor het weekeinde moet ik laten weten
De boel daar gaat dicht, hoe groot is de kans dat iemand van HR overwerkt in z'n vakantie om jouw vervanger te zoeken èn vinden? Is dat de gok waard om er nog geen klap op te geven, maar te melden dat je het voor eind van de maand laat weten?

Het is awkward om ze te laten hangen, maar van hun kant hebben ze ook niet veel moeite gedaan om jouw vraag op tijd te beantwoorden. Ja, krap op tijd voor hun vakantieplanning, niet op tijd voor jouw zorgvuldige overwegingen.
crap in = crap out
pi_205327903
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 13:06 schreef Claudia_x het volgende:
Het is wel een lastige situatie voor me: voor het weekeinde moet ik laten weten of ik mijn huidige contract wil laten verlengen, maar na het weekeinde krijg ik pas zekerheid over de eventuele nieuwe baan.
Jij hebt geen aanzegtermijn.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_205328284
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 14:05 schreef jeroen25 het volgende:

[..]
Jij hebt geen aanzegtermijn.
Da's een interessante opmerking, want ik weet niet hoe dit precies werkt. Ik weet inderdaad dat zij een aanzegtermijn hebben, maar ik snap nog steeds niet waarom alles deze week rond moet zijn en waarom we het niet in augustus kunnen regelen. De boel gaat vanaf dit weekeinde vijf weken dicht en niemand is dan nog aanwezig om iets te regelen.

Intussen is de persoon die dit voor het weekeinde moet regelen ziek geworden. Ook zijn we nog aan het onderhandelen over m'n takenpakket. Morgen is m'n laatste werkdag. M'n functioneel leidinggevende heb ik al laten weten dat ik voorlopig nergens meer achteraan ga, zij vond dat een goed idee en we hebben elkaar een fijne zomer toegewenst. Voor mij is dat wel best zodat ik af kan wachten wat er met de andere baanoptie gebeurt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 13-07-2022 14:45:54 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205328321
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 14:04 schreef loveli het volgende:

[..]
De boel daar gaat dicht, hoe groot is de kans dat iemand van HR overwerkt in z'n vakantie om jouw vervanger te zoeken èn vinden? Is dat de gok waard om er nog geen klap op te geven, maar te melden dat je het voor eind van de maand laat weten?
Die kans is er niet. :+ HR kan dat ook niet.

quote:
Het is awkward om ze te laten hangen, maar van hun kant hebben ze ook niet veel moeite gedaan om jouw vraag op tijd te beantwoorden. Ja, krap op tijd voor hun vakantieplanning, niet op tijd voor jouw zorgvuldige overwegingen.
Juist! Ik wil gewoon duidelijke afspraken over volgend jaar en ik vraag al weken om een gesprek hierover.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205328609
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 13:06 schreef Claudia_x het volgende:
voor het weekeinde moet ik laten weten of ik mijn huidige contract wil laten verlengen, maar na het weekeinde krijg ik pas zekerheid over de eventuele nieuwe baan
Wat gaan ze doen als je niet voor het weekend reageert? Je ontslaan?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_205328693
En nog maar een keertje: er is echt helemaal niks dat verbiedt om ontslag te vragen én dat te verlenen met een heel andere opzegtermijn dan in het contract staat. Als er een opzegtermijn van 3 maand in contract staat, mag je best vragen om ontslag over 1 maand, en mag dat ook best verleend worden. Het punt is dat ze het dan ook mógen weigeren.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_205328737
quote:
3s.gif Op woensdag 13 juli 2022 14:57 schreef sigme het volgende:

[..]
Wat gaan ze doen als je niet voor het weekend reageert? Je ontslaan?
Me geen verlenging aanbieden - en in het verlengde daarvan geen vast contract (stond in de planning om komend jaar te regelen). Ik weet niet of dat gebeurt, maar het zou een consequentie kunnen zijn als er administratieve moeilijkheden zijn.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205328824
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 15:02 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Me geen verlenging aanbieden - en in het verlengde daarvan geen vast contract (stond in de planning om komend jaar te regelen). Ik weet niet of dat gebeurt, maar het zou een consequentie kunnen zijn als er administratieve moeilijkheden zijn.
Staat dat zo hard zwart op wit? Aanbod tot verlening is geldig tot 15 juli?

Ik weet niet wat de opzegtermijn is voor een contract dat nog niet is ingegaan; dus dat nieuwe contract gaat per 1/9 in; je oude loopt per 31/8 af, het zou mij niks verbazen als je dan op 31/8 nog steeds kan zeggen de je de verlening niet laat ingaan.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_205329346
quote:
7s.gif Op woensdag 13 juli 2022 15:07 schreef sigme het volgende:

[..]
Staat dat zo hard zwart op wit? Aanbod tot verlening is geldig tot 15 juli?

Ik weet niet wat de opzegtermijn is voor een contract dat nog niet is ingegaan; dus dat nieuwe contract gaat per 1/9 in; je oude loopt per 31/8 af, het zou mij niks verbazen als je dan op 31/8 nog steeds kan zeggen de je de verlening niet laat ingaan.
Niet zwart op wit, het is allemaal erg vaag. Ik kan daar als halve autist sowieso al erg slecht tegen. En het zou mij niks verbazen als ik zelfs in september nog kan laten weten dat ik akkoord ga met een contract dat met terugwerkende kracht ingaat. Het is een gek wereldje.

Elke dag lijken er weer nieuwe ontwikkelingen te zijn: ik heb zojuist een ander leuk baanaanbod in dezelfde organisatie gekregen. Nog meer reden om even achterover te leunen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205329433
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 13:07 schreef Claudia_x het volgende:
Intussen heb ik duidelijkheid over de opzegtermijn: ik heb de cao verkeerd gelezen en heb standaard een opzegtermijn van drie maanden. Daar wordt voor individuele werknemers geen uitzondering op gemaakt (zoals ik al had verwacht).
3 maanden iemand in dienst houden die geen ruk meer uitvoert, anderen van hun werk houdt en het hele internet doorneemt lijkt me niet productief.
Ik zou dat nooit accepteren. Liever werkloos dan dat.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205331322
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 15:32 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Niet zwart op wit, het is allemaal erg vaag. Ik kan daar als halve autist sowieso al erg slecht tegen. En het zou mij niks verbazen als ik zelfs in september nog kan laten weten dat ik akkoord ga met een contract dat met terugwerkende kracht ingaat. Het is een gek wereldje.

Elke dag lijken er weer nieuwe ontwikkelingen te zijn: ik heb zojuist een ander leuk baanaanbod in dezelfde organisatie gekregen. Nog meer reden om even achterover te leunen.
Succes met *niet* handelen ;)
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_205348480
Nou, er is weer veel gebeurd de afgelopen dagen:

- Met m'n huidige werkgever zat ik in een onderhandeling. Donderdag heb ik aan het einde van de dag een mail gekregen waarin ik op alle fronten kreeg wat ik wilde (aantal uren, soort werkzaamheden, een verandering van wat werkomstandigheden).
- Het enige wat ik liever anders had gehad was een kortere opzegtermijn, maar het zij zo.
- Eerder had ik begrepen dat ik uiterlijk maandag moest laten weten of ik akkoord ging met hun voorstel. Ineens moest dat toch uiterlijk vandaag. En in de mail stond ook: of anders wordt het in de week van 22 augustus. Ik ben verbaasd over de ontzettend slechte communicatie, maar ik heb maar gretig gebruik gemaakt van de mogelijkheid om het in augustus te regelen. Dan kunnen we de details ook beter doorspreken (ik wil een deel van m'n tijd aan een andere klus besteden).
- Gisteren had ik het sollicitatiegesprek waar ik het eerder over had. Ik was na het gesprek sceptisch: ik dacht dat ik vroeg binnen was geloodst door een recruiter, maar in feite zijn ze al heel lang op zoek naar een schaap met vijf poten. Desalniettemin heb ik vanochtend te horen gekregen dat ze het een goed gesprek vonden. Maandag ga ik er langs voor een tweede gesprek met de grote baas.

Ik merk wel dat het me allemaal veel spanning oplevert. Ik weet dat het goedkomt, maar ik kan slecht tegen onduidelijkheid en onrust. Aan de andere kant ben ik te oud en ervaren om maar genoegen te nemen met elk aanbod.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205348578
Een opzegtermijn van 3 maanden... dat is bijzonder. Dat zou impliceren dat de werkgever een opzegtermijn heeft van 6 maanden. Staat dat ook in de cao?
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  Vis een optie? vrijdag 15 juli 2022 @ 11:03:52 #51
70532 loveli
N
pi_205348588
Kun je vrijetijdsrechten opnemen in je opzegtermijn, of worden die uitbetaald als je uit dienst gaat?
crap in = crap out
  Vis een optie? vrijdag 15 juli 2022 @ 11:04:22 #52
70532 loveli
N
pi_205348596
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 11:03 schreef Bart2002 het volgende:
Een opzegtermijn van 3 maanden... dat is bijzonder. Dat zou impliceren dat de werkgever een opzegtermijn heeft van 6 maanden. Staat dat ook in de cao?
Werkgever heeft zich aan het jaarcontract te houden.
crap in = crap out
pi_205348647
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 11:03 schreef Bart2002 het volgende:
Een opzegtermijn van 3 maanden... dat is bijzonder. Dat zou impliceren dat de werkgever een opzegtermijn heeft van 6 maanden. Staat dat ook in de cao?
"De opzegtermijn bedraagt zowel voor de werkgever als de werknemer drie maanden."
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205348681
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 11:03 schreef loveli het volgende:
Kun je vrijetijdsrechten opnemen in je opzegtermijn, of worden die uitbetaald als je uit dienst gaat?
Ik neem aan dat ik die op mag nemen, maar mogelijk heb ik vrijwel geen vrije dagen opgebouwd als die verrekend worden aan het einde van mijn eerste jaar.

Even opgezocht: "Het resterende vakantieverlof dient zo veel als mogelijk in de periode tussen de dag van opzegging en de dag waarop de arbeidsovereenkomst eindigt opgenomen te worden."
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205348851
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 11:11 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
"De opzegtermijn bedraagt zowel voor de werkgever als de werknemer drie maanden."
Ah mooi dan is die zin niet geldig en is er geen opzegtermijn.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205348854
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 11:04 schreef loveli het volgende:

[..]
Werkgever heeft zich aan het jaarcontract te houden.
Niet met een ontslagvergunning en geldige opzegclausule
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Vis een optie? vrijdag 15 juli 2022 @ 11:49:35 #57
70532 loveli
N
pi_205348968
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 11:33 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Niet met een ontslagvergunning en geldige opzegclausule
Ik dacht dat bij een contract van bepaalde tijd dit alleen in het eerste contract mocht worden opgenomen. Weet niet zeker, maar dacht dat in een verlenging van een bt contract geen kortere opzegtermijn dan de contractduur mocht worden aangehouden.

(Ik kan het mis hebben)
crap in = crap out
pi_205349137
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 11:49 schreef loveli het volgende:

[..]
Ik dacht dat bij een contract van bepaalde tijd dit alleen in het eerste contract mocht worden opgenomen. Weet niet zeker, maar dacht dat in een verlenging van een bt contract geen kortere opzegtermijn dan de contractduur mocht worden aangehouden.

(Ik kan het mis hebben)
Juridisch is er geen verlenging maar een nieuw contract en ik heb nog niet eerder van deze regel gehoord
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 15 juli 2022 @ 12:39:13 #59
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_205349394
3 maanden is de standaard in deze branche (en staat volgens mij zelfs zo in de CAO genoemd). Komt nog uit de tijd dat we ambtenaar waren; dat is volgens mij pas 2 of 3 jaar geleden veranderd.

Als je het afzet tegen een commerciële instelling is het belachelijk natuurlijk, maar wat ik om me heen zie is dat er altijd wel over gesproken kan worden; zeker icm vrije dagen die over zijn. (die krijgen wij echt niet tot nauwelijks opgemaakt.. )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_205349409
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 11:11 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
"De opzegtermijn bedraagt zowel voor de werkgever als de werknemer drie maanden."
Mag dat? Als het in de cao is afgesproken zal het wel. Maar lijkt ongebruikelijk.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 15 juli 2022 @ 13:25:50 #61
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_205349910
edit; was toch net een andere CAO

[ Bericht 49% gewijzigd door E.T. op 15-07-2022 17:29:18 ]
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_205351235
We hebben het over de cao van een enorme sector en ik kan me niet voorstellen dat daarin iets staat wat niet mag.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205351306
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 10:55 schreef Claudia_x het volgende:
Ik merk wel dat het me allemaal veel spanning oplevert.
Ik kan wel zeggen dat je je niet druk hoeft te maken, maar dat werkt wellicht niet zo. Goed dat je je niet hebt laten forceren om snel akkoord te gaan, hun gebrek aan planning is al helemaal niet jouw probleem en dat lijk je je gelukkig te beseffen.

In feite zit je door de situatie nu zelfs in een luxepositie. Als ik het goed begrijp kun je tot eind augustus rustig rondkijken, want eigenlijk heb je gewoon je 'huidige situatie' als min of meer toegezegd vangnet. En als je ergens een leuk(er) of beter aanbod krijgt kun je tegen je huidige werkgever zonder problemen zeggen 'augustus loopt af en daarmee mijn contract dus toedeledokie'.

Dit alles klinkt eerlijk gezegd alsof het vele malen spannender gaat zijn voor je huidige werkgever dan voor jou.
pi_205351378
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 16:02 schreef ZiGZaG3737 het volgende:

Dit alles klinkt eerlijk gezegd alsof het vele malen spannender gaat zijn voor je huidige werkgever dan voor jou.
Ja, daar heb je helemaal gelijk in! Ik heb nu meerdere opties die voor mij allemaal op een andere manier goed zijn. Ik voel me wel teleurgesteld vanwege de manier waarop dit proces is verlopen. Er is niet eerder zo lichtzinnig omgegaan met mijn arbeidsovereenkomst.

En hoewel deze situatie voor mij goed is, vind ik die voor mijn directe collega's heel vervelend. Ik heb hen wel geïnformeerd over de onzekerheid van de situatie, maar ze gaan ervanuit dat ik er op 1 september nog ben. Het is vooral voor hen een probleem als dat niet het geval is.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205351385
In de basis is de opzegtermijn van de werkgever 2x zo lang bij een opzegtermijn vanaf 2 maanden maar in de wet is expliciet aangegeven dat bij collectieve arbeidsovereenkomst de termijn voor de werkgever mag worden verkort mits die termijn niet korter wordt dan die voor de werknemer.

Het mag gewoon.

(art 672 lid 9 voor liefhebbers)
pi_205351393
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 16:10 schreef Serinde het volgende:
In de basis is de opzegtermijn van de werkgever 2x zo lang bij een opzegtermijn vanaf 2 maanden maar in de wet is expliciet aangegeven dat bij collectieve arbeidsovereenkomst de termijn voor de werkgever mag worden verkort mits die termijn niet korter wordt dan die voor de werknemer.

Het mag gewoon.
't Is een leerzaam forum. Dank hiervoor, ook alle anderen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205351409
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 16:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ja, daar heb je helemaal gelijk in! Ik heb nu meerdere opties die voor mij allemaal op een andere manier goed zijn. Ik voel me wel teleurgesteld vanwege de manier waarop dit proces is verlopen. Er is niet eerder zo lichtzinnig omgegaan met mijn arbeidsovereenkomst.

En hoewel deze situatie voor mij goed is, vind ik die voor mijn directe collega's heel vervelend. Ik heb hen wel geïnformeerd over de onzekerheid van de situatie, maar ze gaan ervanuit dat ik er op 1 september nog ben. Het is vooral voor hen een probleem als dat niet het geval is.
Het proces klinkt wel frustrerend inderdaad. En vanuit verantwoordelijkheidsgevoel naar je collega’s kan ik me voorstellen dat dat ook wel steekt. Ik bevind/bevond me ook in een bureaucratische situatie en herken dat dat lastig blijft. Ben wel ontzettend blij dat ik uiteindelijk wel gewoon naar mijn eigen gevoel ben blijven luisteren en mijn eigen verstand gevolgd heb.
pi_205351563
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 16:14 schreef Serinde het volgende:

Ben wel ontzettend blij dat ik uiteindelijk wel gewoon naar mijn eigen gevoel ben blijven luisteren en mijn eigen verstand gevolgd heb.
M'n zoon (12 jaar) zei vandaag nog dat ik een softie ben. Daar heeft hij groot gelijk in. Gelukkig ben ik een zelfbewuste softie, dus ik probeer mezelf te beschermen tegen allerlei gevoelens die niet in m'n eigen belang zijn.

M'n zoon zei ook, voordat ik naar m'n sollicitatiegesprek ging, dat ik eruit zag als een echte zakenvrouw. En na m'n gesprek, toen ik wat teleurgesteld was, dat ik niet moet willen werken voor iemand die me niet in wil huren omdat diegene stom is.

Veel van die wijsheden doet hij op door eindeloos naar The Office US te kijken. Hier kwam hij ook mee aanzetten: Dress for the job you want, not the job you have.


Over hem maak ik me in ieder geval totaal geen zorgen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205352791
quote:
17s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 16:30 schreef Claudia_x het volgende:
Veel van die wijsheden doet hij op door eindeloos naar The Office US te kijken.
Voor iemand van 12.. Ik dacht dat die humor voor de iets meer belegen mens was... :)
Heb er ook erg van genoten. En nog wel. Het gaat wel over de serie van 2005 en verder?
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_205355093
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 18:59 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Voor iemand van 12.. Ik dacht dat die humor voor de iets meer belegen mens was... :)
Heb er ook erg van genoten. En nog wel. Het gaat wel over de serie van 2005 en verder?
Jep! Ik ben er door hem naar gaan kijken. Zou ik anders niet hebben gedaan, want ik ben Gervais-fan (en dus nooit verder gekomen dan The Office UK).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205357204
quote:
17s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 16:30 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
M'n zoon (12 jaar) zei vandaag nog dat ik een softie ben. Daar heeft hij groot gelijk in. Gelukkig ben ik een zelfbewuste softie, dus ik probeer mezelf te beschermen tegen allerlei gevoelens die niet in m'n eigen belang zijn.

M'n zoon zei ook, voordat ik naar m'n sollicitatiegesprek ging, dat ik eruit zag als een echte zakenvrouw. En na m'n gesprek, toen ik wat teleurgesteld was, dat ik niet moet willen werken voor iemand die me niet in wil huren omdat diegene stom is.

Veel van die wijsheden doet hij op door eindeloos naar The Office US te kijken. Hier kwam hij ook mee aanzetten: Dress for the job you want, not the job you have.


Over hem maak ik me in ieder geval totaal geen zorgen.
Wijze woorden :D
pi_205377050
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 16:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
En hoewel deze situatie voor mij goed is, vind ik die voor mijn directe collega's heel vervelend. Ik heb hen wel geïnformeerd over de onzekerheid van de situatie, maar ze gaan ervanuit dat ik er op 1 september nog ben. Het is vooral voor hen een probleem als dat niet het geval is.
Je bent wel een beetje een softie inderdaad. Als ik het enigszins in kan schatten vinden collega's het leuk als je blijft, en misschien nog wel leuker als je elders iets beters hebt gevonden. Waarom zou je je collega's immers niet het beste gunnen?

Ik betwijfel bovendien dat de toko op 2 september omvalt als je er 1 september niet bent. Om het een tikkeltje cru te stellen: als je dermate cruciaal was, had de werkgever wel wat harder voor je gewerkt.
pi_205377118
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 11:36 schreef ZiGZaG3737 het volgende:

[..]
Je bent wel een beetje een softie inderdaad. Als ik het enigszins in kan schatten vinden collega's het leuk als je blijft, en misschien nog wel leuker als je elders iets beters hebt gevonden. Waarom zou je je collega's immers niet het beste gunnen?

Ik betwijfel bovendien dat de toko op 2 september omvalt als je er 1 september niet bent. Om het een tikkeltje cru te stellen: als je dermate cruciaal was, had de werkgever wel wat harder voor je gewerkt.
De toko is too big to fail en ik ben inderdaad niet cruciaal voor het primaire proces. Maar dat is niet de reden dat de werkgever niet harder voor werknemers werkt. Dat heeft te maken met de cultuur en de organisatiestructuur. Al mijn collega's zeggen dat deze gang van zaken typisch is voor de werkgever.

En je hebt gelijk wat die collega's betreft, al heb ik het ook wel eens meegemaakt dat men niet blij voor me was maar bozig was. Da's een lang verhaal...
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205799048
Tijd voor een update. Er is veel gebeurd:

- De andere baan heb ik net niet gekregen.
- Ik had een plan C, maar dat plan blijkt op dit moment niet te combineren met mijn gezinsleven en heb ik in ieder geval een half jaar uitgesteld
- Ik heb een deel van mijn oude contract verlengd. Over het andere deel hadden we een principe-afspraak die nog geformaliseerd moest worden. Die afspraak zijn ze niet nagekomen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205806253
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 09:19 schreef Claudia_x het volgende:
Tijd voor een update. Er is veel gebeurd:

- De andere baan heb ik net niet gekregen.
- Ik had een plan C, maar dat plan blijkt op dit moment niet te combineren met mijn gezinsleven en heb ik in ieder geval een half jaar uitgesteld
- Ik heb een deel van mijn oude contract verlengd. Over het andere deel hadden we een principe-afspraak die nog geformaliseerd moest worden. Die afspraak zijn ze niet nagekomen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat zuur.

Succes, er komt vast iets dat beter past op je pad.
Spoilers!
pi_205806395
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 09:19 schreef Claudia_x het volgende:
Tijd voor een update. Er is veel gebeurd:

- De andere baan heb ik net niet gekregen.
- Ik had een plan C, maar dat plan blijkt op dit moment niet te combineren met mijn gezinsleven en heb ik in ieder geval een half jaar uitgesteld
- Ik heb een deel van mijn oude contract verlengd. Over het andere deel hadden we een principe-afspraak die nog geformaliseerd moest worden. Die afspraak zijn ze niet nagekomen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat vervelend. Maar misschien komt er iets mooiers op je pad. Het is nu echt een werknemers markt.
  Vis een optie? woensdag 31 augustus 2022 @ 21:28:15 #77
70532 loveli
N
pi_205806691
Ik snap je spoiler.

Vanaf de zijlijn:
Je zou het ook als oefenproject wel kunnen oppakken. If life gives you lemons.. Je steekt er veel van op en wat heb je te verliezen? Niks te verliezen betekent minder spanning en stiekem best een leuke onderhandelingspositie.

Vanaf de zijlijn snap ik ook dat het voor zoiets misschien niet het juiste moment is, maar 't is een idee.
crap in = crap out
pi_205807208
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 21:28 schreef loveli het volgende:
Ik snap je spoiler.

Vanaf de zijlijn:
Je zou het ook als oefenproject wel kunnen oppakken. If life gives you lemons.. Je steekt er veel van op en wat heb je te verliezen? Niks te verliezen betekent minder spanning en stiekem best een leuke onderhandelingspositie.

Vanaf de zijlijn snap ik ook dat het voor zoiets misschien niet het juiste moment is, maar 't is een idee.
Ik snap je niet. Waar doel je op met het oefenproject?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Vis een optie? woensdag 31 augustus 2022 @ 22:31:41 #79
70532 loveli
N
pi_205807460
quote:
5s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 22:11 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik snap je niet. Waar doel je op met het oefenproject?
Toch werk maken van het nakomen/formaliseren van de afspraak.

Niet dat je een conflict moet opzoeken, maar assertief het gesprek aangaan om er iets uit te halen. Ik weet natuurlijk niet hoe het precies is gelopen en wat ze niet zijn nagekomen. Als je dat er toch kunt uit-onderhandelen is het een win, haal je er niets uit, dan was het een goede oefening (en ook een win).
Met in het achterhoofd dat je op termijn een andere baan hebt, zit er minder spanning op je nek dan wanneer deze baan essentieel voor je carrière is.

Ik ken de onderlinge dynamiek niet, dus het kan misplaats advies zijn. Het is vooral de gedachte dat iemand die niets te verliezen heeft een aangename onderhandelingspositie heeft en dat je met elke onderhandeling beter/handiger wordt.
crap in = crap out
pi_205807672
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 22:31 schreef loveli het volgende:

[..]
Toch werk maken van het nakomen/formaliseren van de afspraak.

Niet dat je een conflict moet opzoeken, maar assertief het gesprek aangaan om er iets uit te halen. Ik weet natuurlijk niet hoe het precies is gelopen en wat ze niet zijn nagekomen. Als je dat er toch kunt uit-onderhandelen is het een win, haal je er niets uit, dan was het een goede oefening (en ook een win).
Met in het achterhoofd dat je op termijn een andere baan hebt, zit er minder spanning op je nek dan wanneer deze baan essentieel voor je carrière is.

Ik ken de onderlinge dynamiek niet, dus het kan misplaats advies zijn. Het is vooral de gedachte dat iemand die niets te verliezen heeft een aangename onderhandelingspositie heeft en dat je met elke onderhandeling beter/handiger wordt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vervelend is wel dat mijn schoonmoeder op dit moment heel ernstig ziek is. Mijn hoofd staat niet naar gedoe. Tijdens mijn voorlaatste sollicitatieprocedure overleed mijn moeder. Dat was een zwaar traject - en die baan kreeg ik uiteindelijk ook net niet.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')