Ja maar niet bij mij! Ik deel geen cadeaus uit.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 00:54 schreef Mortaxx het volgende:
Doen ze natuurlijk niet zomaar. Blijkbaar heeft het vaak wel het gewenste effect
Het is misschien ook alsof er wat te onderhandelen valt. Net als bij medische dingen, alsof je over je gezondheid met een arts kan onderhandelen.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 01:06 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Ja maar niet bij mij! Ik deel geen cadeaus uit.
Die cultuur kent geen tussenruimte.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 00:47 schreef einzeinz het volgende:
Beroepsmatig hou ik me bezig met dossiers waarbij sommigen recht hebben op een tegemoetkoming en anderen niet. Als een dossier niet volledig is of waarbij je ziet dat iemand gewoon geen recht heeft op een tegemoetkoming dan is dat jammer. Dan leg ik uit hoe de situatie zit en dat doe ik al jaren (dus ik heb best wel wat ervaring en weet waarover ik spreek).
Maar als het om Arabieren gaat heb je bij 4/10 prijs en weet je dat het zal uitmonden in een discussie. Daar waar de doorsnee Nederlander akkoord gaat en zegt van 'ik snap het', daar gaan Arabieren verder en dan is het meteen van 'mongool' en 'racist'.
Tja, in het begin ging ik er nog op in maar nu zeg ik van 'Kijk, laat ons dit gesprek op een normale manier afronden' dan blijft het alsnog van 'mongool' en 'racist'. Als je dan aangeeft dat bepaalde keuzes niets met racisme te maken hebben maar met onvolledigheid dan ben ik ineens de slechterik in het hele verhaal
Klacht: Arabieren denken altijd dat je racistisch bent als ze iets niet krijgen waar ze op hoopten!
Klopt. Ze weten dondersgoed dat racisme hier een open zenuw is en zetten daar volledig op in.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 00:54 schreef Mortaxx het volgende:
Doen ze natuurlijk niet zomaar. Blijkbaar heeft het vaak wel het gewenste effect
VOLLEDIG CORRECT!quote:Op dinsdag 5 juli 2022 10:03 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Het is een stopwoordje om de aandacht af te leiden. Als we ze vroeger al betrapten op stelen op de markt was het eerste woord wat ze hysterisch schreeuwden "racisme!", keer op keer hetzelfde. Sommige mensen schieten daardoor meteen in een kramp, beginnen zich meteen te verdedigen dat ze geen racist zijn omdat de halve markt kijkt, terwijl de reden, een diefstal, snel "vergeten" wordt terwijl de dief wegloopt schreeuwend "racisme". Het wordt ze met de paplepel ingegoten gezien het een zeer gevoelig onderwerp is en ze wel degelijk bewust zijn van het feit dat Nederlands (westerlingen) bang zijn om als racist weggezet te worden.
Heeft gelukkig enorm veel aan kracht ingeboet. Ja, dit werkte in de jaren '90 nog relatief vaak maar t is 2022. Meestal is t nu zo dat niemand zo'n schreeuwend stuk schijt nog serieus neemt of sterker; getriggered wordt om het slachtoffer te helpen.quote:
Precies. Boos worden is 1 ding, schelden hoef je echt niet te accepteren.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 11:17 schreef Twiitch het volgende:
Gewoon niet te woord staan dan. Als hier een klant/cliënt een grote bek heeft om niks dan hang ik op of loop ik weg en dan zoekt die het maar helemaal zelf uit. Fuck 'em. Verbaal misbruikt worden staat niet in mijn taakomschrijving.
Dan is racisme geen racisme meer, maar dan is het gewoon taalgebruik geworden.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 03:27 schreef Aiciu het volgende:
Waren er maar meer racisten, dan hadden we dat gezeik ook niet gehad.
Ach... Arabieren. Het is nogal generaliserend om dat zo te zeggen. Tevens weet ik ook niet wat echt Arabieren zijn. Saoedi's zijn dat niet. Dat is een hele grote familie van moslims. Verder is bijna de hele 'arabische' wereld geīslamiseerd maar zijn het Arabieren? Noord-Afrikanen zeker niet. De mensen in de Levant ook niet. Dus wie zijn nu heden ten dage Arabieren? De nomaden in de verschillende midden-oosterse landen? Want Arabieren waren nomaden...quote:Op donderdag 7 juli 2022 22:30 schreef Mubassie het volgende:
Wat is dat toch met Arabieren, hun korte lontjes, ikke ikke ikke, en altijd slachtoffertje spelen![]()
Ah man, nu heb ik zin in zonnebloempitten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |