Beroepsmatig hou ik me bezig met dossiers waarbij sommigen recht hebben op een tegemoetkoming en anderen niet. Als een dossier niet volledig is of waarbij je ziet dat iemand gewoon geen recht heeft op een tegemoetkoming dan is dat jammer. Dan leg ik uit hoe de situatie zit en dat doe ik al jaren (dus ik heb best wel wat ervaring en weet waarover ik spreek).
Maar als het om Arabieren gaat heb je bij 4/10 prijs en weet je dat het zal uitmonden in een discussie. Daar waar de doorsnee Nederlander akkoord gaat en zegt van 'ik snap het', daar gaan Arabieren verder en dan is het meteen van 'mongool' en 'racist'.
Tja, in het begin ging ik er nog op in maar nu zeg ik van 'Kijk, laat ons dit gesprek op een normale manier afronden' dan blijft het alsnog van 'mongool' en 'racist'. Als je dan aangeeft dat bepaalde keuzes niets met racisme te maken hebben maar met onvolledigheid dan ben ik ineens de slechterik in het hele verhaal

Klacht: Arabieren denken altijd dat je racistisch bent als ze iets niet krijgen waar ze op hoopten!