abonnement Unibet Coolblue
pi_205232058
Mijn vrouw werkt in de zorg en heeft onregelmatigheidstoeslag. Wat ik niet begrijp is dat ze geen vast salaris heeft iedere maand. Ik zou verwachten dat het uitbetaalde bedrag minus de onregelmatigheidstoeslag iedere maand hetzelfde zou moeten zijn. Recent heeft ze een loonsverhoging gehad (trede omhoog ivm weer in jaar in dienst). Dit is dan in het netto bedrag helemaal niet terug te zien. Is dit normaal? Of zie ik iets over het hoofd?

Hieronder twee voorbeeld maanden,



pi_205232092
Op het tweede loonstrookje heeft zij meer reiskostenvergoeding en meer ORD.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_205232129
De allereerste regel is het kale bruto loon, dat is op beide stroken hetzelfde. ORT en reiskosten maken blijkbaar elke maand een ander netto bedrag.
Op deze twee stroken zie ik alleen geen loonsverhoging?
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_205232180
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 10:24 schreef Essebes het volgende:
De allereerste regel is het kale bruto loon, dat is op beide stroken hetzelfde. ORT en reiskosten maken blijkbaar elke maand een ander netto bedrag.
Op deze twee stroken zie ik alleen geen loonsverhoging?
De maand met de loonsverhoging heb ik bewust even er uit gelaten. Ik vraag mij voornamelijk af waarom Netto loon - ORD nooit gelijk is aan elkaar. Dus het basissalaris zeg maar....

Of is dat in de zorg niet gebruikelijk? Ik werk in het onderwijs en als ik in Januari bijv. netto 2500 euro krijg dan heb ik dat in februari, maart etc. ook (minus vakantiegeld en eindejaarsuitkering).
pi_205232272
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 10:28 schreef _The_General_ het volgende:

[..]
De maand met de loonsverhoging heb ik bewust even er uit gelaten. Ik vraag mij voornamelijk af waarom Netto loon - ORD nooit gelijk is aan elkaar. Dus het basissalaris zeg maar....

Of is dat in de zorg niet gebruikelijk? Ik werk in het onderwijs en als ik in Januari bijv. netto 2500 euro krijg dan heb ik dat in februari, maart etc. ook (minus vakantiegeld en eindejaarsuitkering).
omdat je ook over je ORD belasting betaald. Of haal je de ord er netto uit?

Op loonstrook 2 heeft ze trouwens ook nog een éénmalige uitkering en overuren tegen bijzonder tarief.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_205232289
Hier nog de strook na de bruto loonsverhoging



Dit is de meest recente strook. Wanneer ik hier netto salaris minus ord en reiskosten doen kom ik 200 euro lager uit dan in de andere maanden.
pi_205232425
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 10:39 schreef _The_General_ het volgende:
Hier nog de strook na de bruto loonsverhoging

[ afbeelding ]

Dit is de meest recente strook. Wanneer ik hier netto salaris minus ord en reiskosten doen kom ik 200 euro lager uit dan in de andere maanden.
hier zitten geen overuren bij in, de 2e loonstrook wel.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_205232429
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 10:39 schreef _The_General_ het volgende:
Hier nog de strook na de bruto loonsverhoging

[ afbeelding ]

Dit is de meest recente strook. Wanneer ik hier netto salaris minus ord en reiskosten doen kom ik 200 euro lager uit dan in de andere maanden.
Kijk, hier is een periodiek(je) van 73 bruto doorgevoerd. Het bruto-basissalaris is hoger. Of er netto meer overblijft hangt af van de andere posten (zoals ORD). Die kun je gewoon met elkaar vergelijken. Is het bruto lager, dan zal het netto ook lager zijn.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_205232531
4k bruto voor ik neem aan 36 uur (voltijd). En dan zijn er mensen die vinden dat de zorgmedewerkers onderbetaald worden?
pi_205232567
Omdat ie ORT verschillend is afhankelijk van wanneer ze werkt. Dus op ‘d avonds krijg je minder dan als ze ‘d nachts werkt of op zondag.
.
pi_205232585
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:00 schreef GereDathan het volgende:
4k bruto voor ik neem aan 36 uur (voltijd). En dan zijn er mensen die vinden dat de zorgmedewerkers onderbetaald worden?
Je hebt toch geen idee welke functie ze uitvoert? Voor een chirurg zou ik dit een laag salaris vinden; voor een beginnende MBO-verpleegkundige is het nogal veel.
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_205232595
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:03 schreef Black-Death het volgende:

[..]
Je hebt toch geen idee welke functie ze uitvoert? Voor een chirurg zou ik dit een laag salaris vinden; voor een beginnende MBO-verpleegkundige is het nogal veel.
Vast geen hersenchirurg gezien de vraag.
pi_205233129
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:04 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Vast geen hersenchirurg gezien de vraag.
:D
pi_205233157
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:00 schreef GereDathan het volgende:
4k bruto voor ik neem aan 36 uur (voltijd). En dan zijn er mensen die vinden dat de zorgmedewerkers onderbetaald worden?
Neonatologieverpleegkundige. Komt dus ook een stuk verantwoordelijkheid bij kijken.
pi_205233317
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:04 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Vast geen hersenchirurg gezien de vraag.
Haha lul nam net een slok koffie.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_205233439
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:04 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Vast geen hersenchirurg gezien de vraag.
*proest*
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  maandag 4 juli 2022 @ 12:07:51 #17
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_205233467
Wat een matig loonsver"hoging"

Beter gaat ze zzp in en verkoopt ze haarservice aan de hoigste bieder, fok loyaliteit
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_205234007
Je betaalt ook belasting over de ORD. Je kunt de ORD dus niet zomaar aftrekken van het netto bedrag.
pi_205234061
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 12:45 schreef Geborenin1971 het volgende:
Je betaalt ook belasting over de ORD. Je kunt de ORD dus niet zomaar aftrekken van het netto bedrag.
Daar zit inderdaad mijn denkfout! Het is dus praktisch niet te herleiden op dit moment wat het basissalaris netto zou zijn zonder ORD. Als zij bijvoorbeeld voor een andere (niet onregelmatige) functie in dezelfde salarisschaal zou kiezen.
pi_205234076
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 12:50 schreef _The_General_ het volgende:

[..]
Daar zit inderdaad mijn denkfout! Het is dus praktisch niet te herleiden op dit moment wat het basissalaris netto zou zijn zonder ORD. Als zij bijvoorbeeld voor een andere (niet onregelmatige) functie in dezelfde salarisschaal zou kiezen.
Jawel: https://www.vismaraet.nl/bruto-netto-salaris-berekenen/

Invullen en vergeet niet je cao aan te vinken waar je pensioen opbouwt (gok ziekenhuis)
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_205234303
Je betaald over ORT gewoon de normale belasting 37,07% dus is het relatief makkelijk terug te rekenen.
Maar met hoger bruto loon, fluctueert ook je pensioen en je AO...

Maar.... 3107 bruto per maand * 14 maanden (incl vakantiegeld en 13e maand) = 43.498 euro

Volgens deze https://www.berekenhet.nl(...)salaris.html#calctop
bruto-netto berekening wordt er dan 10.694 euro belasting ingehouden.

Dus 32.804 / 12 = 2.343,14 per maand
Gaat nog je pensioen en dingen van af
365 pensioen Edit: Dit is misschien wat aan de hoge kant, aangezien ORT ook bij je pensioen mee telt.
20 AO
20 Parkeren
2 Personeel vereniging
en 20 euro reiskosten er bij.

Dan kom ik op 1.956,14 netto als "vaste maandelijkse netto salaris", waarbij ze dan ongeveer nog eens 1950 vakantiegeld krijgt en 1950 13e maand.

Maar dit is met de natte dikke duim, misschien dat ze bij HRM/PZ een pro-forma kan vragen excl ORT, reiskosten, parkeren et-all.

[ Bericht 4% gewijzigd door namliam op 04-07-2022 13:37:27 ]
pi_205234375
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 12:50 schreef _The_General_ het volgende:

[..]
Daar zit inderdaad mijn denkfout! Het is dus praktisch niet te herleiden op dit moment wat het basissalaris netto zou zijn zonder ORD. Als zij bijvoorbeeld voor een andere (niet onregelmatige) functie in dezelfde salarisschaal zou kiezen.
Jawel, dat kan wel. Zijn genoeg rekentools voor, die ook rekening (kunnen) houden met CAO, pensioen en belasting etc. bijv op www.berekenhet.nl
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
  maandag 4 juli 2022 @ 13:46:56 #23
51385 baskick
Juist ja!
pi_205234592
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 13:16 schreef namliam het volgende:
Maar dit is met de natte dikke duim, misschien dat ze bij HRM/PZ een pro-forma kan vragen excl ORT, reiskosten, parkeren et-all.

Dit. Dit zou TS een 100% accuraat beeld moeten geven (waar tools ongetwijfeld dicht bij in de buurt komen, als de juiste cao en als gevolg daarvan de juiste pensioenpremies en zulks toegepast kunnen worden).

[ Bericht 1% gewijzigd door baskick op 04-07-2022 14:33:15 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_205235039
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:45 schreef _The_General_ het volgende:

[..]
Neonatologieverpleegkundige. Komt dus ook een stuk verantwoordelijkheid bij kijken.
Alle gekheid op een stokje hiervoor. Netjes salaris voor een dergelijke functie, meer dan terecht ook. Voor de rest geen inhoudelijk antwoord :)
pi_205235065
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 14:28 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Alle gekheid op een stokje hiervoor. Netjes salaris voor een dergelijke functie, meer dan terecht ook. Voor de rest geen inhoudelijk antwoord :)
Het is ook zeker geen slecht salaris. Zeker voor 24 uur. Maar ik kan je zeggen, de druk is af en toe enorm hoog. Daarom nu ook voorzichtig eens kijken naar wat anders. Maar dan loop je ook tegen het probleem aan dat zo'n salaris ergens anders verdienen met 24 uur lastig gaat worden.... Maar voor regelmatigheid moet je ook iets overhebben,
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')