abonnement Unibet Coolblue
  maandag 4 juli 2022 @ 16:13:04 #26
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_205236134
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 15:39 schreef HMS het volgende:

[..]
Inderdaad, en wel van ongeveer 1 bij 2 meter.

Weggooien is zonde, dus hoe lang is redelijk om dat ding nog op te slaan voor hem? Op welke termijn is het niet onredelijk dat ik een nieuwe koper een kans geef. Natuurlijk heeft de eerste koper dan recht op zijn deel van het geld, maar wat is een redelijke termijn in deze?
Marktplaatsbericht "je hebt nog 2 weken, anders verkoop ik hem aan een ander. Vanaf dat moment heb je twee jaar om je te melden, en krijg je je geld (zonder rente) terug."

lijkt me juridisch redelijk, en nog belangrijker, juridisch dichtgetimmerd.

Zit je er wel nog twee weken mee ...

helemaal geen telefonisch contact oid? marktplaats username door google gegooid?
Dum de dum
pi_205236647
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 15:39 schreef HMS het volgende:

[..]
Inderdaad, en wel van ongeveer 1 bij 2 meter.

Weggooien is zonde, dus hoe lang is redelijk om dat ding nog op te slaan voor hem? Op welke termijn is het niet onredelijk dat ik een nieuwe koper een kans geef. Natuurlijk heeft de eerste koper dan recht op zijn deel van het geld, maar wat is een redelijke termijn in deze?
Op marktplaats moet je je helemaal niet bezighouden met redelijkheid.

Ik had hem een dag later naar het grof vuil gebracht.
En ook geen geld teruggegeven.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205236989
De koelkast nog een keer verkopen kan niet, je bent immers geen eigenaar meer.
Stuur 'm bericht dat je de koelkast op de openbare weg gaat zetten en de gemeentelijke afvaldienst belt om hem daar weg te halen wanneer de koper 'm niet binnen 5 werkdagen komt ophalen..
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 4 juli 2022 @ 17:47:22 #29
408813 crew  trein2000
pi_205236992
quote:
2s.gif Op maandag 4 juli 2022 17:46 schreef Steven_Stil het volgende:
De koelkast nog een keer verkopen kan niet, je bent immers geen eigenaar meer.
Stuur 'm bericht dat je de koelkast op de openbare weg gaat zetten en de gemeentelijke afvaldienst belt om hem daar weg te halen wanneer de koper 'm niet binnen 5 werkdagen komt ophalen..
Je kunt alles verkopen. Ik kan ook paleis noordeinde verkopen, alleen leveren wordt lastig.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_205238340
quote:
2s.gif Op maandag 4 juli 2022 17:46 schreef Steven_Stil het volgende:
De koelkast nog een keer verkopen kan niet, je bent immers geen eigenaar meer.
Stuur 'm bericht dat je de koelkast op de openbare weg gaat zetten en de gemeentelijke afvaldienst belt om hem daar weg te halen wanneer de koper 'm niet binnen 5 werkdagen komt ophalen..
Dan mag je iemands bezit ook niet zomaar op de openbare weg zetten! ;)

TS: gewoon nogmaals verkopen. Als de eerste koper nog komt opdagen, geef je hem zijn geld terug. Anders heb je mazzel.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_205238558
Daarom wil ik niets met Marktplaats te maken hebben :{
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_205241504
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 19:47 schreef JohnDDD het volgende:

[..]
Dan mag je iemands bezit ook niet zomaar op de openbare weg zetten! ;)

Waarom niet?
  dinsdag 5 juli 2022 @ 01:08:18 #33
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_205241515
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 10:23 schreef Essebes het volgende:
Dat je je dit serieus afvraagt. Lief van je, maar de Marktplaatsmentaliteit is meestal niet zo goed. Ik zou de koelkast opnieuw te koop zetten en als er een nieuwe koper komt het geld terugstorten aan de eerste. Dan heeft ie nog ff, zolang er nog geen nieuwe koper is.
De marktplaats mentaliteit is meestal prima. Wellicht verkoop jij alleen maar 20 jaar oude Mercedessen maar ik ondervind zelden klachten bij (ver)koop.
  dinsdag 5 juli 2022 @ 01:13:45 #34
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_205241530
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2022 12:22 schreef sjorsie1982 het volgende:
Herkenbaar maat dan zonder betaling.

Uberhaupt dat er iemand kwam is al zeldzaam.

Ik verkoop altijd aan de eerste die langskomt en ik zeg nooit af voor anderen die ook langs willen komen omdat men bijna nooit komt opdagen.

Ik zet ook nooit hetgeen ik verkoop klaar, ook al staat die achter troep op zolder of schuur. Ze pakken het zelf maar als de koper sowieso al komt.
Ik begrijp echt niet wat je dan doet. Heb echt al tientallen producten verkocht en nog nooit is er iemand niet komen opdagen zonder bericht. Wanneer ik zelf iets koop staat het ook 9 van de 10 keer gewoon netjes klaar bij de deur.

Ik geloof dat de klagers zich in een ander segment begeven :{
pi_205241622
Die ğast is dood.
pi_205242213
quote:
2s.gif Op maandag 4 juli 2022 17:46 schreef Steven_Stil het volgende:
De koelkast nog een keer verkopen kan niet, je bent immers geen eigenaar meer.
Stuur 'm bericht dat je de koelkast op de openbare weg gaat zetten en de gemeentelijke afvaldienst belt om hem daar weg te halen wanneer de koper 'm niet binnen 5 werkdagen komt ophalen..
Geen eigenaar meer?

quote:
Voor overdracht van een goed wordt vereist een levering krachtens geldige titel, verricht door hem die bevoegd is over het goed te beschikken.
Die levering zie ik in het verhaal van TS nog niet zo helder.
  dinsdag 5 juli 2022 @ 08:41:39 #37
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_205242256
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 19:58 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Daarom wil ik niets met Marktplaats te maken hebben :{
Hoe vaak komt dit nou voor?
Protège moi de mes désirs.
  dinsdag 5 juli 2022 @ 08:42:40 #38
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_205242274
Om wat voor bedrag ging het, een paar tientjes of een paar honderd? In het laatste geval zou ik het geld even checken op echtheid.

En dan nu nog een bericht sturen dat hij hem binnen 2 weken moet ophalen omdat je hem anders verder gaat verkopen.

Edit: kijk eens of mensen hem feedback hebben gegeven, misschien kan je zo een andere (ver)koper achterhalen die wel contactgegevens heeft.
Protège moi de mes désirs.
  dinsdag 5 juli 2022 @ 09:27:20 #39
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_205242567
Wat is iedereen schappelijk zeg _O-

Die koper heeft al 3 weken niks laten horen, die ga je niet nog 2 weken geven.
Gewoon opnieuw verkopen, en dit ook laten weten.
Het is toch verder aan de koper om contact op te nemen? Die wil iets hebben.
Inderdaad eventuele lagere opbrengst verrekenen indien hij straks nog om zijn geld komt.
Maar hij hoeft echt niet over 2 maanden nog eens aan de deur te komen _O-
pi_205242762
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 09:27 schreef gcjoel het volgende:
Wat is iedereen schappelijk zeg _O-

Die koper heeft al 3 weken niks laten horen, die ga je niet nog 2 weken geven.
Gewoon opnieuw verkopen, en dit ook laten weten.
Het is toch verder aan de koper om contact op te nemen? Die wil iets hebben.
Inderdaad eventuele lagere opbrengst verrekenen indien hij straks nog om zijn geld komt.
Maar hij hoeft echt niet over 2 maanden nog eens aan de deur te komen _O-
Wat men hier schrijft en daadwerkelijk doet moet verschillend zijn als je ook maar 1x iets op marktplaats heb verkocht of gekocht. En anders leer je het direct af.

Ik zou het geld houden, ook al komt die terug en ik zou doen alsof ik hem niet ken.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205242781
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 01:13 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Ik begrijp echt niet wat je dan doet. Heb echt al tientallen producten verkocht en nog nooit is er iemand niet komen opdagen zonder bericht. Wanneer ik zelf iets koop staat het ook 9 van de 10 keer gewoon netjes klaar bij de deur.

Ik geloof dat de klagers zich in een ander segment begeven :{
Durf dat maar eens te zeggen tegen mijn buurman die nog altijd last van zijn rug heeft.
Hij dacht schappelijk te zijn door tegels alvast aan de kant van de weg te zetten omdat iemand ze kwam ophalen. Na 3 dagen stonden ze er nog en moest hij ze weer terugzetten.

Daarom: als iemand iets koopt pakt hij het zelf maar, ook achter rotzooi van mij.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 5 juli 2022 @ 10:02:48 #42
51385 baskick
Juist ja!
pi_205242816
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 01:13 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Ik begrijp echt niet wat je dan doet. Heb echt al tientallen producten verkocht en nog nooit is er iemand niet komen opdagen zonder bericht. Wanneer ik zelf iets koop staat het ook 9 van de 10 keer gewoon netjes klaar bij de deur.

Ik geloof dat de klagers zich in een ander segment begeven :{
Dit ja. Al meer dan 15 jaar gaat dat voor 99% goed. Zowel koop als verkoop.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  dinsdag 5 juli 2022 @ 10:04:29 #43
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205242825
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 09:54 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Wat men hier schrijft en daadwerkelijk doet moet verschillend zijn als je ook maar 1x iets op marktplaats heb verkocht of gekocht. En anders leer je het direct af.

Ik zou het geld houden, ook al komt die terug en ik zou doen alsof ik hem niet ken.
Ik heb echt nog nooit een slechte ervaring gehad met Marktplaats, niet als koper en niet als verkoper. :D
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 5 juli 2022 @ 10:07:06 #44
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_205242838
Misschien heeft hij een ongeluk gehad, ligt in het ziekenhuis, zit hij in de bak of is ie dood :o
Heeft Marktplaats daar helemaal geen regels voor ?
pi_205243510
Ik heb eens iets voor in de tuin verkocht op marktplaats. Koper maakte alvast geld over zonder het gezien te hebben.

Het stond niet in de weg en koper kwam nooit opdagen. Na 2 jaar opnieuw verkocht.
pi_205244187
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 11:13 schreef Glider76 het volgende:
Ik heb eens iets voor in de tuin verkocht op marktplaats. Koper maakte alvast geld over zonder het gezien te hebben.

Het stond niet in de weg en koper kwam nooit opdagen. Na 2 jaar opnieuw verkocht.
Ik wil ook zulke kopers.
  dinsdag 5 juli 2022 @ 14:00:06 #47
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_205244994
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 10:07 schreef Flow3r het volgende:
Misschien heeft hij een ongeluk gehad, ligt in het ziekenhuis, zit hij in de bak of is ie dood :o
Heeft Marktplaats daar helemaal geen regels voor ?
Zoiets denk ik ook. Iets wat ervoor zorgt dat er wat anders aan zijn hoofd is. MP is hierin geen help
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
pi_205245370
Aantal jaren geleden heb ik een mooie,weinig gebruikte fiets voor maar 100euro via MP gekocht.
I.v.m werk van me en een verhuizing van de verkoper, was het een beetje onhandig om een goede tijdstip te maken om de ding te gaan kijken....dus de heel aardig verkoper heeft de fiets bij mij thuis afgeleverd en ik met cash betaald.
Ik heb hem een aantal lekker Belgische biertjes als bedankje gegeven en success met je nieuwe woning gewenst.
Hij blij, ik super blij en ik heb de fiets nog steeds.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  dinsdag 5 juli 2022 @ 15:47:07 #49
51385 baskick
Juist ja!
pi_205245865
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 10:07 schreef Flow3r het volgende:
Misschien heeft hij een ongeluk gehad, ligt in het ziekenhuis, zit hij in de bak of is ie dood :o
Heeft Marktplaats daar helemaal geen regels voor ?
Regels? Ze zijn geen partij in de overeenkomst.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  dinsdag 5 juli 2022 @ 19:06:15 #50
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_205247711
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 14:46 schreef Tingo het volgende:
Aantal jaren geleden heb ik een mooie,weinig gebruikte fiets voor maar 100euro via MP gekocht.
I.v.m werk van me en een verhuizing van de verkoper, was het een beetje onhandig om een goede tijdstip te maken om de ding te gaan kijken....dus de heel aardig verkoper heeft de fiets bij mij thuis afgeleverd en ik met cash betaald.
Ik heb hem een aantal lekker Belgische biertjes als bedankje gegeven en success met je nieuwe woning gewenst.
Hij blij, ik super blij en ik heb de fiets nog steeds.
O+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')