Het gaat in veel andere landen niet veel beter op het momentquote:Op woensdag 6 juli 2022 22:28 schreef kawotski het volgende:
Top 10 luchthaven, meest moderne bagagesysteem. En vervolgens maanden nodig om de zwakste schakel in het geheel op te lossen, oh nee, dat duurt nog een paar maanden. Wat een 3e wereldland is dit toch geworden in korte tijd.
15 juni vanaf Schiphol naar Seattle gevlogen en vandaag weer op Schiphol geland. De grote hoeveelheid verweesde koffers, kinderwagens en rollators in de bagagehal viel ons vandaag heel erg op. Mijn indruk is dat Schiphol zijn zaakjes voor intercontinentale vluchten nog altijd best wel goed op orde heeft; zowel op de heen- als de terugvlucht verliep nl. alles (inchecken, door de security en boarden) echt snel en efficint. Het personeel maakte ook een vriendelijke indruk en kwam totaal niet gerriteerd op ons over.quote:Op woensdag 6 juli 2022 11:50 schreef Pisces29 het volgende:
Nu zie ik een filmpje voorbij komen op Insta over de rij buiten voor Europese vluchten.
Is de rij voor vluchten buiten Europa dan korter? (Kan het me haast niet voorstellen.)
Tsja, misschien moet men zich wat minder druk maken over die flesjes water of mensen die losse centen in hun portemonnee dragen. De BS aan tijdverspilling die ik zie dan vind ik dat niet vreemd.quote:Op woensdag 6 juli 2022 22:41 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Het gaat in veel andere landen niet veel beter op het moment
Daarmee sowieso eensquote:Op woensdag 6 juli 2022 22:46 schreef kawotski het volgende:
[..]
Tsja, misschien moet men zich wat minder druk maken over die flesjes water of mensen die losse centen in hun portemonnee dragen. De BS aan tijdverspilling die ik zie dan vind ik dat niet vreemd.
ja, men gaat denk ik nog liever failliet dan het personeel een redelijk salaris te betalen.quote:Op woensdag 6 juli 2022 22:56 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Daarmee sowieso eens
Maar het probleem is groter dan security. Afhandeling van de toestellen is ook een drama. En ook niet zo gek, zolang we vast blijven houden aan de minimumlonen in deze sector.
"Een reiskostenvergoeding van 9 cent per kilometer"quote:Op woensdag 6 juli 2022 14:35 schreef RipCity het volgende:
2.140,92 per maandmaar wel meteen contract voor 5 jaar.. kansloos wel. Na 5 jaar sjouwen kan je ook niks meer
https://careers.klm.com/KLM/job/Schiphol-Centrum/750126102/
Die foto erbij ook. Lekker met z’n Rolex koffers gooien zeker uh-uh.
Ik krijg 8 cent. Het wordt nu wel heel erg interessantquote:Op woensdag 6 juli 2022 23:11 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
"Een reiskostenvergoeding van 9 cent per kilometer"
quote:Op woensdag 6 juli 2022 14:35 schreef RipCity het volgende:
2.140,92 per maandmaar wel meteen contract voor 5 jaar.. kansloos wel. Na 5 jaar sjouwen kan je ook niks meer
Is toch niet slecht voor een MBO startfunctie?quote:Op basis van de huidige roosters komt het volledige bruto loon gemiddeld uit tussen 2.997,03 en 3.112,08 [..]
Misschien dat er wat Albanezen voor een grijpstuiver koffers willen sjouwen in een loods, even een security clearance regelen en laat ze maar lekker werken.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 22:12 schreef ikweethetookniet het volgende:
Albanezen willen graag leren van Schiphol: Benschop geeft advies terwijl reiziger in rij staat
Schiphol-topman Dick Benschop heeft maandagmiddag een ontmoeting gehad met de premier van Albani, terwijl de eigen reizigers urenlang in de rij stonden en het vliegtuig misten. De Albanezen willen graag ’leren’ van de nationale luchthaven, die al maanden kampt met chaos.
https://www.telegraaf.nl/(...)eiziger-in-rij-staat
![]()
![]()
![]()
Wettelijk verplichte 8% vakantie 'bonus' ook nog verkopen als 'extra component'.quote:Op woensdag 6 juli 2022 14:35 schreef RipCity het volgende:
Op zich niet. Zeker niet in combo met 25+7 vakantiedagen.quote:Op woensdag 6 juli 2022 23:16 schreef capricia het volgende:
[..]
[..]
Is toch niet slecht voor een MBO startfunctie?
Jammer. Ik denk dat je er wat van had opgestoken.quote:Op woensdag 6 juli 2022 23:35 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Misschien dat er wat Albanezen voor een grijpstuiver koffers willen sjouwen in een loods, even een security clearance regelen en laat ze maar lekker werken.
Heb het zelf n dag gedaan als gezonde student en... never nooit meer
Weet nog dat in mijn tijd als grondmedewerker op SPL ik overhield op de vervoersvergoeding, omdat een daluren abbonement goedkoper was dan die vergoeding.quote:Op woensdag 6 juli 2022 23:48 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Op zich niet. Zeker niet in combo met 25+7 vakantiedagen.
Maar als je je eigen vervoer nog mag gaan dokken ook, wordt het nog wel eens wat hoor. Met de huidige ov en brandstof prijzen is het echt klote. Reken ook nog ffies dat ze hun eigen personeelsparkeerplek mogen dokken a 50 per maand. Die schipholbus is gratis, ja, leuk... De rest niet.
50 euro? Dat red je niet op P30 of op P80 meer hoor.quote:Op woensdag 6 juli 2022 23:48 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Op zich niet. Zeker niet in combo met 25+7 vakantiedagen.
Maar als je je eigen vervoer nog mag gaan dokken ook, wordt het nog wel eens wat hoor. Met de huidige ov en brandstof prijzen is het echt klote. Reken ook nog ffies dat ze hun eigen personeelsparkeerplek mogen dokken a 50 per maand. Die schipholbus is gratis, ja, leuk... De rest niet.
Wat zijn P30 en P80 ?quote:Op donderdag 7 juli 2022 09:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
50 euro? Dat red je niet op P30 of op P80 meer hoor.
Personeelsparkeerplaatsen op Schipholquote:
Ik betaalde tot 2019 46nogwat voor p28quote:Op donderdag 7 juli 2022 09:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
50 euro? Dat red je niet op P30 of op P80 meer hoor.
Ik was een paar jaar geleden een luxepaardje, ging voor een P12 plek omdat ik niet in die kutbus wilde zitten naar P30.quote:Op donderdag 7 juli 2022 09:45 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik betaalde tot 2019 46nogwat voor p28
Ik stond altijd op P12 maar dat is per dag (3,00/dag)quote:Op donderdag 7 juli 2022 09:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Personeelsparkeerplaatsen op Schiphol
Er is altijd niks meer cringey dan de tekst in vacatures. "Dynamische omgeving"quote:Op woensdag 6 juli 2022 14:35 schreef RipCity het volgende:
En chaotischquote:Op donderdag 7 juli 2022 10:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Er is altijd niks meer cringey dan de tekst in vacatures. "Dynamische omgeving"Schrijf gewoon dat 't tering druk zal zijn.
Ik vond deze opmerkingen ook wel aardig:quote:Op woensdag 6 juli 2022 14:35 schreef RipCity het volgende:
Hoe moeten we dit lezen?quote:Als je na vijf jaar uitstroomt, is jouw bruto basissalaris 2.392,85, dat met alle toeslagen bruto uitkomt op gemiddeld tussen de 3.349,70 en 3.478,29 op jaarbasis.*
Zo las ik he ook ja.quote:Op donderdag 7 juli 2022 10:16 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Ik vond deze opmerkingen ook wel aardig:
[..]
Hoe moeten we dit lezen?
Na je vertrek wordt je salaris verhoogd?
Je wordt na 5 jaar sowieso buitengegooid?
Met alle toeslagen is dat dus ook inclusief vakantiegeld waarschijnlijk?
Wat een aanfluiting
Precies. Een hoop windowdressing en de deur voor iets van carrireperspectieven wordt vooraf al dichtgegooid.quote:Op donderdag 7 juli 2022 10:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zo las ik he ook ja.
Dan denk je nog dat het er op zich prima uitziet. Maaaaar trek er over de bank genomen nog even 8% vanaf.
Stelletje gierenbakken met dat zware kutwerk. Na 5 jaar stroom je uit zo de ZW in.
Sowieso het idee van carrire perspectieven is natuurlijk in de meeste organisaties niets meer als gebakken lucht. Aangezien elke organisatie een piramide is zijn er naar de top toe steeds minder mensen noodzakelijk terwijl men bij de organisatie juist aan de onderkant van de piramide de grootste personele problemen heeft.quote:Op donderdag 7 juli 2022 10:24 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Precies. Een hoop windowdressing en de deur voor iets van carrireperspectieven wordt vooraf al dichtgegooid.
Dat ook nog. Maar hoop doet leven, dus om dan maar op voorhand helemaal geen perspectief meer te schetsen is wel heel triestquote:Op donderdag 7 juli 2022 10:30 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Sowieso het idee van carrire perspectieven is natuurlijk in de meeste organisaties niets meer als gebakken lucht. Aangezien elke organisatie een piramide is zijn er naar de top toe steeds minder mensen noodzakelijk terwijl men bij de organisatie juist aan de onderkant van de piramide de grootste personele problemen heeft.
Heb ik zeker!quote:Op donderdag 7 juli 2022 08:02 schreef recursief het volgende:
[..]
Jammer. Ik denk dat je er wat van had opgestoken.
Hahah ja idd. Dynamisch = teringdruk, “samen met onze partners” = je moet alles altijd overleggen met iedereen en “uitdagende rol” = je krijgt alleen maar shit over je heenquote:Op donderdag 7 juli 2022 10:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Er is altijd niks meer cringey dan de tekst in vacatures. "Dynamische omgeving"Schrijf gewoon dat 't tering druk zal zijn.
Kijk, dat geeft weer moed!quote:Op donderdag 7 juli 2022 12:53 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ook dit is Schiphol vandaag
[ twitter ]
Precies, ik had dezelfde ervaring net. Max 20 minuten door de beveiligingssectie heen. Ik had 2,5 uur en dat was uiteindelijk allemaal zeer ruim.quote:Op donderdag 7 juli 2022 12:53 schreef onlogisch het volgende:
[..]
[ twitter ]
Het varieert enorm wat ik ervan begrijp.quote:Op donderdag 7 juli 2022 13:18 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Precies, ik had dezelfde ervaring net. Max 20 minuten door de beveiligingssectie heen. Ik had 2,5 uur en dat was uiteindelijk allemaal zeer ruim.
Voor mensen die nog gaan vliegen: bij intercontinentale vluchten schijnt het allemaal wat soepeler te gaan.
Yep, vlieg zelf maandag. Houd mijn hart vast.quote:Op donderdag 7 juli 2022 13:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het varieert enorm wat ik ervan begrijp.
Zeker. Ik weet niet of er iemand recent heeft gevlogen vanaf Schiphol maar je hoeft ook niet langer laptops apart op in een bak te doen.quote:Op donderdag 7 juli 2022 13:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het varieert enorm wat ik ervan begrijp.
Walhalla voor baggagedievenquote:Op donderdag 7 juli 2022 12:57 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Heathrow gaat wel soepel
[ twitter ]
Ja, dat hoorde ik van mijn vrouw, dat helpt iig wel qua doorstroming.quote:Op donderdag 7 juli 2022 13:47 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Zeker. Ik weet niet of er iemand recent heeft gevlogen vanaf Schiphol maar je hoeft ook niet langer laptops apart op in een bak te doen.
Dat is alweer een tijdje zo. Overigens leidt dat op andere luchthavens met een ouder type scanners weer tot irritatie omdat transfers die vanaf Schiphol zijn vertrokken denken dat ze daar ook alles ingepakt door security kunnen laten gaan.quote:Op donderdag 7 juli 2022 13:47 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Zeker. Ik weet niet of er iemand recent heeft gevlogen vanaf Schiphol maar je hoeft ook niet langer laptops apart op in een bak te doen.
Kan je ons een update geven in dit topic?quote:Op donderdag 7 juli 2022 13:40 schreef descon het volgende:
[..]
Yep, vlieg zelf maandag. Houd mijn hart vast.
Sterkte. Ik vlieg 12 augustus.quote:Op donderdag 7 juli 2022 13:40 schreef descon het volgende:
[..]
Yep, vlieg zelf maandag. Houd mijn hart vast.
Dat komt omdat ze hypermoderne scanners hebben. Water mocht er de afgelopen maand ook gewoon in blijven zitten.quote:Op donderdag 7 juli 2022 13:47 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Volgens mij is het precieze aantal niet bekend, maar wel dat er tijdens de coronacrisis echt honderdenden banen zijn geschrapt. Dan kun je dus zelf ook wel invullen, zelfs met de meest snelle sollicitatieprocedure heb je die echt niet maar zo weer aangevuld. Men heeft gewoon veel te veel en veel te snel mensen direct de laan uitgestuurd zonder enige slag om de arm te houden.quote:Op donderdag 7 juli 2022 13:42 schreef VacaLoca het volgende:
Zijn er cijfers van het personeelstekort?
Bv aantal security en bagage medewerkers in 2019 en nu?
Vlucht is geannuleerd en ben omgeboekt met een transfer van een uur.quote:Op donderdag 7 juli 2022 15:21 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Kan je ons een update geven in dit topic?
Klopt, idd net als vloeistoffen, gewoon alles erin. Dat heeft Schiphol echt fantastisch voor elkaar.quote:Op donderdag 7 juli 2022 13:47 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Wat voor pauper werkgever heb je dan, die niet eens een parkeerplaats kan dokken.quote:Op donderdag 7 juli 2022 10:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik was een paar jaar geleden een luxepaardje, ging voor een P12 plek omdat ik niet in die kutbus wilde zitten naar P30.
Kostte me toen 128 euro per maand
Ik werk freelance dus maak je om mij geen zorgenquote:Op donderdag 7 juli 2022 19:59 schreef xminator het volgende:
[..]
Wat voor pauper werkgever heb je dan, die niet eens een parkeerplaats kan dokken.
Prima busje hoor, gratis zelfs.quote:Op donderdag 7 juli 2022 19:59 schreef xminator het volgende:
[..]
Wat voor pauper werkgever heb je dan, die niet eens een parkeerplaats kan dokken.
In Amsterdam zuid bij Q park Mahler betaal jequote:Op donderdag 7 juli 2022 19:59 schreef xminator het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://nos.nl/artikel/24(...)an-hier-zelfs-buitenquote:Op donderdag 7 juli 2022 23:29 schreef ikweethetookniet het volgende:
Berg is 16.000 koffers groot![]()
![]()
Zojuist bij op1
Hoe zit dat als bij zo'n 5-jarig contract geen opzegtermijn is opgenomen? Zit je er dan aan vast?quote:Op woensdag 6 juli 2022 14:35 schreef RipCity het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)an-hier-zelfs-buitenquote:Het is zo erg dat je bij sommige luchtvaartmaatschappijen niet eens meer online kan melden dat je je bagage kwijt bent." Op de site van KLM staat 'neem geen contact met ons op' wanneer je koffer kwijt is
Staat Dick al met koffers te zeulen? Ik bedoel, het is niet dat hij iets anders nuttigs doet oidquote:Op vrijdag 8 juli 2022 00:51 schreef ikweethetookniet het volgende:
De teams worden veelal aangevuld met uitzendkrachten. "Soms is het zo druk dat collega's de deur achter zich dicht trekken omdat buiten allemaal mensen in tranen staan, maar wij ze eigenlijk niet kunnen helpen", zegt een medewerker.
De medewerkers houden hun hart vast voor de komende weken, als veel mensen op zomervakantie gaan. Want de stapels worden niet kleiner: gemiddeld worden niet meer dan 100 tot 200 koffers per dag opgehaald door de rechtmatige eigenaar. Reizigers melden zich bij EU-Claim omdat luchtvaartbedrijven geen gehoor geven. "
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)an-hier-zelfs-buiten
![]()
![]()
Het is zomer, Dick is nu net op vakantie.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 01:34 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Staat Dick al met koffers te zeulen? Ik bedoel, het is niet dat hij iets anders nuttigs doet oid
Wat een schaamteloze vertoning...
Oh ja,quote:Op vrijdag 8 juli 2022 01:51 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Het is zomer, Dick is nu net op vakantie.
Nou ,quote:Op vrijdag 8 juli 2022 01:34 schreef tjoptjop het volgende:
Staat Dick al met koffers te zeulen? Ik bedoel, het is niet dat hij iets anders nuttigs doet oid
Dat mensen dat douane blijven noemen...quote:Op donderdag 7 juli 2022 12:53 schreef onlogisch het volgende:
[..]
[ twitter ]
Het zijn dezelfde security gaten en zelfde pool aan personeel.quote:Op donderdag 7 juli 2022 13:18 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Precies, ik had dezelfde ervaring net. Max 20 minuten door de beveiligingssectie heen. Ik had 2,5 uur en dat was uiteindelijk allemaal zeer ruim.
Voor mensen die nog gaan vliegen: bij intercontinentale vluchten schijnt het allemaal wat soepeler te gaan.
Niet helemaal. Schengen is hal 1 zonder paspoort controle. Non-Schengen is hal 2 en 3 met paspoortcontrole.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 09:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het zijn dezelfde security gaten en zelfde pool aan personeel.
Lijkt me sterk.
Handig, vanaf 26 juni lijkt het te verbeteren.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 10:06 schreef Harmankardon het volgende:
Hier zie je in de tijdlijn duidelijk dat het vooral Vertrek 1 is waar het misgaat. Hopelijk gaan die 200 extra beveiligers een verschil maken.
https://nieuws.schiphol.nl/dagelijkse-updates/
Verwijzingen naar vorige dagen zijn gewoon irritant, zeker omdat het overzicht sliding is. Beter rapporteren ze per dag wat de wachttijden zijn.quote:Terugblik donderdag 23 juni
Reizigers hebben binnen kunnen wachten. De rijen in de terminal liepen door. De wachttijden waren vergelijkbaar met gisteren en afgelopen woensdag.
Terugblik woensdag 22 juni
Reizigers hebben binnen kunnen wachten. De rijen in de terminal liepen door. De wachttijden waren vergelijkbaar met de voorafgaande dag.
Terugblik dinsdag 21 juni
Gedurende de dag hebben reizigers bij Vertrekhal 1 buiten in de rij gestaan voor de veiligheidscontrole. De overige reizigers hebben binnen kunnen wachten. Voor reizigers in Vertrekhal 1 liep de wachttijd op tot een uur, voor de overige passagiers was dit ongeveer een half uur.
Die hadden ze gewoon in de wacht moeten zetten.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 13:08 schreef RipCity het volgende:
The owner of Manchester airport was short of 1,500 staff coming out of the coronavirus pandemic, its latest annual results show.
Since January 2022, 1,500 new members of staff have joined the group - but the financial report states that challenges are expected to continue into the summer
lekker man 1500 man weg...
Wat bedoel je met "in de wacht zetten" ? Als je als luchthaven een jaar lang nauwelijks passagiersvluchten hebt zal er in de kosten gesneden moeten worden. Waar ga je dan het mes in zetten? Wat stel jij voor?quote:Op vrijdag 8 juli 2022 20:58 schreef RAVW het volgende:
[..]
Die hadden ze gewoon in de wacht moeten zetten.
Dan hadden ze nu weer aan het werk gekund net zo als op andere grote luchthavens
blijf me verbazen dat ze zo slecht voorbereid zijn
op dit soort dingen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |