quote:Op maandag 4 juli 2022 09:08 schreef quirina het volgende:
Tui is onbereikbaar, online inchecken onmogelijk, de boeren zijn boos dus compleet gekkenhuis vandaag.
Gelukkig schijnt het zonnetje in Nederland 🇳🇱
Nou ja, we kunnen dwangarbied of tewerkstelling proberen, natuurlijk.quote:Op maandag 4 juli 2022 13:08 schreef HowardRoark het volgende:
Ik blijf het opmerkelijk vinden dat dit schijnbaar zo ontzettend lastig is op te lossen allemaal.
Vraag me ook af hoeveel man minder personeel er is vergeleken met 2019quote:Op maandag 4 juli 2022 13:08 schreef HowardRoark het volgende:
Ik blijf het opmerkelijk vinden dat dit schijnbaar zo ontzettend lastig is op te lossen allemaal.
Gewoon een goed salaris betalen lijkt me een betere oplossing, begreep dat je bij McDonalds of AH meer verdient dan als security medewerker op Schipholquote:Op maandag 4 juli 2022 13:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou ja, we kunnen dwangarbied of tewerkstelling proberen, natuurlijk.
Maar dat lost het probleem niet in een week op, natuurlijk. Ik vind het ook ridicuul dat de salarissen zo laag zijn en dat Schiphol zich voor laat staan op zijn lage tarieven voor reizigers, daar is niets goeds aan omdat het 100% ten koste van de medewerkers gaat.quote:Op maandag 4 juli 2022 13:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Gewoon een goed salaris betalen lijkt me een betere oplossing, begreep dat je bij McDonalds of AH meer verdient dan als security medewerker op Schiphol
Klopt, maar dat het in de zomervakantie op schiphol druk zou worden wist iedereen natuurlijk al maanden en maanden geleden. Is gewoon een management faal.quote:Op maandag 4 juli 2022 13:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar dat lost het probleem niet in een week op, natuurlijk. Ik vind het ook ridicuul dat de salarissen zo laag zijn en dat Schiphol zich voor laat staan op zijn lage tarieven voor reizigers, daar is niets goeds aan omdat het 100% ten koste van de medewerkers gaat.
Ja. 5 bedrijven zijn actief voor Schiphol. 5. En we weten allemaal hoe die met elkaar concurreren en dat is niet op kwaliteit. En bij de grond medewerkers is het eenzelfde verhaal, ook 5 of 6 verschillende bedrijven.quote:Op maandag 4 juli 2022 13:28 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Klopt, maar dat het in de zomervakantie op schiphol druk zou worden wist iedereen natuurlijk al maanden en maanden geleden. Is gewoon een management faal.
De security bedrijven worden natuurlijk ook gewoon tegen elkaar uitgespeeld door Schiphol, en dan krijg je dit.
Het grappige is dat als boeren dreigen schiphol onbereikbaar te maken wordt desnoods het leger ingezet, want schiphol is vitaal. Echter, als het management van schiphol de boel vernaggeld door zo te handelen dan kijkt de politiek weg.quote:Op maandag 4 juli 2022 13:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja. 5 bedrijven zijn actief voor Schiphol. 5. En we weten allemaal hoe die met elkaar concurreren en dat is niet op kwaliteit. En bij de grond medewerkers is het eenzelfde verhaal, ook 5 of 6 verschillende bedrijven.
Omdat het onvergelijkbare zaken zijn. En de politiek kijkt bepaald niet weg bij Schiphol, Schiphol is gedwongen om vluchten terug te schalen door de minister onder andere maar de regering gaat niet de bedrijfsvoering van Schiphol overnemen.quote:Op maandag 4 juli 2022 13:33 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Het grappige is dat als boeren dreigen schiphol onbereikbaar te maken wordt desnoods het leger ingezet, want schiphol is vitaal. Echter, als het management van schiphol de boel vernaggeld door zo te handelen dan kijkt de politiek weg.
De Politiek vind het functioneren van Schiphol vitaal voor het land, Schiphol functioneert niet naar behoren.quote:Op maandag 4 juli 2022 13:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Omdat het onvergelijkbare zaken zijn. En de politiek kijkt bepaald niet weg bij Schiphol, Schiphol is gedwongen om vluchten terug te schalen door de minister onder andere maar de regering gaat niet de bedrijfsvoering van Schiphol overnemen.
Dan hoef je toch niet meer door de security?quote:Op maandag 4 juli 2022 14:31 schreef BlaZ het volgende:
Ik heb woensdag drie uur overstaptijd op Schiphol voor mijn vlucht naar Mexico. Is dat min of meer te doen?
Je zou in elk geval verwachten dat men na de situatie in de meivakantie, voor bepaalde verbeteringen heeft weten te zorgen, maar momenteel lijkt dat er nog niet op. Terwijl ze toch tijdens de coronacrisis zelf zonder slag om te arm te houden driftig al dat personeel hebben ontslagen.quote:Op maandag 4 juli 2022 13:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou ja, we kunnen dwangarbied of tewerkstelling proberen, natuurlijk.
quote:Hoe is het zover gekomen?
De problemen op de luchthaven ontstonden toen het luchtverkeer na twee jaar van coronabeperkingen weer toenam. "In de tijd van corona hebben we heel veel collega's in de sector moeten laten gaan", zegt de woordvoerder van Schiphol daarover. "Heel veel mensen hebben een andere baan gevonden. En het is heel lastig om hen terug te halen."
Luchtvaarteconoom Walter Manshanden zei eerder tegen de NOS dat vooral Schiphol moeite heeft om vacatures te vullen. "Andere sectoren die zijn geraakt in de coronatijd, zorgen dat ze beter omgaan met hun mensen, want ze weten dat ze ze later weer nodig hebben", zegt de econoom. "Maar dat perspectief ontbrak totaal bij Schiphol. Zij dachten: 'We bellen een uitzendbureau, en dan hebben we ze weer'."
Bron: NOS
Blijf je in de transitzone? Dan wel. Moet je zelf je koffer ophalen, opnieuw inchecken en door de security? Dan niet.quote:Op maandag 4 juli 2022 14:31 schreef BlaZ het volgende:
Ik heb woensdag drie uur overstaptijd op Schiphol voor mijn vlucht naar Mexico. Is dat min of meer te doen?
Ik kom uit Brussel met de trein, de treinreis is inbegrepen bij de ticket.quote:Op maandag 4 juli 2022 14:43 schreef Voszje het volgende:
[..]
Blijf je in de transitzone? Dan wel. Moet je zelf je koffer ophalen, opnieuw inchecken en door de security? Dan niet.
Oef... dan moet je toch ook gewoon achteraan sluiten in de rij. Gezien de huidige wachttijden zou 3 uur wel eens te krap kunnen zijn.quote:Op maandag 4 juli 2022 15:04 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik kom uit Brussel met de trein, de treinreis is inbegrepen bij de ticket.
Dus je moet nog naar de incheckbalie, door de security en paspoortcontrole. Dan hoop ik op het beste voor je, maar als het een chaotische dag blijkt wordt het krap. Ik heb een uur gewacht voor ik mijn koffer kwijt kon en toen nog eens iets van 2 uur voor de security.quote:Op maandag 4 juli 2022 15:04 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik kom uit Brussel met de trein, de treinreis is inbegrepen bij de ticket.
Ditquote:Op maandag 4 juli 2022 15:05 schreef BE het volgende:
[..]
Oef... dan moet je toch ook gewoon achteraan sluiten in de rij. Gezien de huidige wachttijden zou 3 uur wel eens te krap kunnen zijn.
Daar heb je in principe ook weinig aan als de incheckbalies dan nog niet eens open zijnquote:Op maandag 4 juli 2022 15:08 schreef quirina het volgende:
Drie uur is te kort. Je kan beter zes uur van tevoren gaan niemand die dit controleert.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |