abonnement Unibet Coolblue
pi_205234698
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2022 12:39 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik ben het volledig met je eens dat de zaak Floyd niet bewijst dat de Amerikaanse politie racistisch is. Het in elkaar slaan van Rodney King bewees dat ook al niet.

Een enkel geval bewijst nooit iets.

Onderzoeken die naar alles kijken die kunnen wel met patronen en conclusies komen. Zo begrijp ik natuurlijk ook wel dat als een agent over het algemeen door mensen met een pet agressief benaderd wordt, de politie in het vervolg geneigd is om iemand met de pet voorzichtiger of eerder met geweld te beantwoorden. Ik ben in de naïeve veronderstelling dat (in een vacuüm) iedereen dat begrijpt. Als je die mensen met de pet in het achterhoofd houdt dan klopt het toch nog niet als je bijvoorbeeld het volgende artikel met al die onderzoeken leest https://www.washingtonpos(...)inal-justice-system/

kijk vooral naar de onderzoeken over de automobilisten. Een blanke automobilist heeft vaker iets illegaals bij zich, maar vooral zwarte Amerikanen worden stilgezet, worden vaker volledig gecontroleerd en vaker in de boeien geslagen https://www.washingtonpos(...)driving-while-black/
De WaPo is helaas niet neutraal en al helemaal niet wetenschappelijk onderbouwd.

Dat neemt niet weg dat ik direct geloof dat men wat doorslaat in raciaal profileren, maar ook als je gewoon aangehouden word voor een controle is gewoon doen wat de politie je opdraagt een uitstekende manier om te voorkomen dat er gezeik van komt.

Is het vervelend dat je 5 minuten tijd kwijt bent? Vast. Is het grievend dat je op basis van je huidskleur wordt aangehouden? Ongetwijfeld. Is het iets wat verbeterd kan en moet worden? Ook dat geloof ik direct.

Maar onder de streep is dat alleen een bewijs van dat de wereld niet perfect is, niet van dat de VS racistisch is. Dat is gewoon niet zo. Ja, bepaalde delen van de VS. Maar daar heb je ook weer delen waar ze compleet de andere kant doorslaan.

Hoe dan ook: de bewering waarmee dit begon is volstrekt onzinnig en polariserend.
pi_205234759
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 13:45 schreef Robar het volgende:

[..]
Het is wel discriminatie wanneer je er bij volgende totaal los van elkaar staande vergrijpen vanuit gaat dat iedereen met maat 47 een potentiele crimineel kan zijn. En als je dan ook lange tijd mensen met maat 47 aan blijft houden en blijft controleren, zal die groep vanzelf "meer crimineel" worden, omdat je andere groepen negeert.

Hetzelfde is lange tijd met mensen van kleur gebeurt. Kijk jij bijvoorbeeld ook naar hoeveel zwarte mensen aangehouden worden versus hoeveel witten mensen aangehouden worden? Als je namelijk lange tijd alleen maar zwarte mensen in dure auto's aanhoudt en witte mensen in dure auto's negeert, dan raken de gevangenissen zelf wel vol met zwarte mensen.

Je zult echt verder moeten kijken dan de statistiek zelf om juiste conclusies te kunnen trekken.
Ik ben zelf meermaals aangehouden met een dure auto en dan word je met zijn allen op een afgesloten plek neergezet terwijl ze controleren. Geen enkele keer zag ik overwegend mensen met een niet-Blanke huidskleur.

Dus vergeet het maar dat Blanken in dure auto's worden genegeerd. Zo werkt het ook niet, de camera scant de kentekens en je word geflagged op basis van merk/type, of openstaande boetes, etc. En die camera (ik ben even de naam kwijt) heeft een naam, maar ben ik kwijt. Ik meen een afkorting bestaande uit 4 letters.
pi_205234875
quote:
Op maandag 4 juli 2022 14:01 schreef VEM2012 het volgende:

Ik ben zelf meermaals aan staande gehouden met een dure auto en dan word je met zijn allen op een afgesloten plek neergezet terwijl ze controleren. Geen enkele keer zag ik overwegend mensen met een niet-Blanke huidskleur.

Dus vergeet het maar dat Blanken in dure auto's worden genegeerd. Zo werkt het ook niet, de camera scant de kentekens en je word geflagged op basis van merk/type, of openstaande boetes, etc. En die camera (ik ben even de naam kwijt) heeft een naam, maar ben ik kwijt. Ik meen een afkorting bestaande uit 4 letters.
ANPR.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2022 14:12:40 ]
pi_205234886
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 14:01 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik ben zelf meermaals aangehouden met een dure auto en dan word je met zijn allen op een afgesloten plek neergezet terwijl ze controleren. Geen enkele keer zag ik overwegend mensen met een niet-Blanke huidskleur.

Dus vergeet het maar dat Blanken in dure auto's worden genegeerd. Zo werkt het ook niet, de camera scant de kentekens en je word geflagged op basis van merk/type, of openstaande boetes, etc. En die camera (ik ben even de naam kwijt) heeft een naam, maar ben ik kwijt. Ik meen een afkorting bestaande uit 4 letters.
Je eigen ervaring is niet gelijk aan diverse onderzoeken die al hebben bewezen dat zwarte mensen significant vaker worden aangehouden en zelfs nog vaker worden onderzocht na een aanhouding. Daarbij leg je de nadruk op het verkeerde element uit mijn opmerking. Wanneer je bepaalde mensen vaker dan anderen controleert, dan zal dat tot uitdrukking komen in je statistieken. Dat jij toevallig een paar keer iets anders ervaren hebt is natuurlijk een zwak argument. Ik ben wit en nog nooit aangehouden, mag ik dat dan als tegenargument gebruiken?
pi_205234990
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 13:56 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
De WaPo is helaas niet neutraal en al helemaal niet wetenschappelijk onderbouwd.

Dat neemt niet weg dat ik direct geloof dat men wat doorslaat in raciaal profileren, maar ook als je gewoon aangehouden word voor een controle is gewoon doen wat de politie je opdraagt een uitstekende manier om te voorkomen dat er gezeik van komt.

Is het vervelend dat je 5 minuten tijd kwijt bent? Vast. Is het grievend dat je op basis van je huidskleur wordt aangehouden? Ongetwijfeld. Is het iets wat verbeterd kan en moet worden? Ook dat geloof ik direct.

Maar onder de streep is dat alleen een bewijs van dat de wereld niet perfect is, niet van dat de VS racistisch is. Dat is gewoon niet zo. Ja, bepaalde delen van de VS. Maar daar heb je ook weer delen waar ze compleet de andere kant doorslaan.

Hoe dat ook: de bewering waarmee dit begon is volstrekt onzinnig en polariserend.
We waren al tot die conclusie gekomen. Niet nodig om het nog maar even te herhalen.....

Verder doet het er totaal niet toe of WP neutraal is of niet. Zoals je al had kunnen lezen en anders als je dat artikel van eind 2018 (geüpdate tm begin 2020) had geopend dan had je gezien dat het alleen maar verwijzingen zijn naar onderzoeken, rapporten en artikelen. Het is misschien wel een lijstje van 100. Elk rapport kan je per stuk zien en lezen. Ook al zijn al die rapporten subjectief, kan je al die cijfers of conclusies niet linea direct de prullenbak inflikkeren.

Ook al zoekt WP nu alleen stukken die een racial profiling onderbouwen, zou je ook kunnen concluderen dat er wel heel veel cijfers zijn die dat onderbouwen. Misschien is er wel wat aan de hand? Volgens mij is het niet per se nodig om met een witte puntmuts rond te lopen...
pi_205235020
quote:
6s.gif Op maandag 4 juli 2022 14:11 schreef Treinhomo het volgende:

[..]
ANPR.
Thx!
pi_205235047
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 14:12 schreef Robar het volgende:

[..]
Je eigen ervaring is niet gelijk aan diverse onderzoeken die al hebben bewezen dat zwarte mensen significant vaker worden aangehouden en zelfs nog vaker worden onderzocht na een aanhouding. Daarbij leg je de nadruk op het verkeerde element uit mijn opmerking. Wanneer je bepaalde mensen vaker dan anderen controleert, dan zal dat tot uitdrukking komen in je statistieken. Dat jij toevallig een paar keer iets anders ervaren hebt is natuurlijk een zwak argument. Ik ben wit en nog nooit aangehouden, mag ik dat dan als tegenargument gebruiken?
Nee, dat laatste zegt mij vooral dat jij niet in die dure auto's rijdt.

Dat er ook sprake is van etnisch profileren heb ik niet ontkend. En de reden daarvoor heeft niets met discriminatie te maken. Maar jij had het specifiek over het aanhouden van dure auto's en ik leg je naast mijn ervaring uit (op zo'n plek staan aardig wat auto's, dus je krijgt echt wel een beeld) dat het systeem wat gebruikt wordt helemaal niet kan controleren op afkomst.
pi_205235069
quote:
14s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:48 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Duidelijk, dan weten we dat men daar een politie-eenheid heeft die men beter eerst eens op een schiettraining kan sturen.
Heeft niks met training te maken maar met policy en risk management.
pi_205235111
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2022 14:23 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
We waren al tot die conclusie gekomen. Niet nodig om het nog maar even te herhalen.....

Verder doet het er totaal niet toe of WP neutraal is of niet. Zoals je al had kunnen lezen en anders als je dat artikel van eind 2018 (geüpdate tm begin 2020) had geopend dan had je gezien dat het alleen maar verwijzingen zijn naar onderzoeken, rapporten en artikelen. Het is misschien wel een lijstje van 100. Elk rapport kan je per stuk zien en lezen. Ook al zijn al die rapporten subjectief, kan je al die cijfers of conclusies niet linea direct de prullenbak inflikkeren.

Ook al zoekt WP nu alleen stukken die een racial profiling onderbouwen, zou je ook kunnen concluderen dat er wel heel veel cijfers zijn die dat onderbouwen. Misschien is er wel wat aan de hand? Volgens mij is het niet per se nodig om met een witte puntmuts rond te lopen...
Nogmaals: ik ontken niet dat raciale profilering bestaat. Ik zeg dat het niet het gevolg is van racisme.

Beetje hetzelfde met andere statistieken. Zo verdienen Zwarte mannen gemiddeld iets van 85% van wat Blanke mannen verdienen in de VS. En daar word door een journalist snel een conclusie aangehangen, te weten: discriminatie (hetzelfde gebeurt bij de loonkloof tussen mannen en vrouwen overigens). Echter, als je gaat onderzoeken blijken daar ook weer redenen voor te zijn die wederom niets met discriminatie te maken hebben. En als je dat verdisconteert is er geen significant verschil.

En keer op keer is dat wat er speelt (net als bij die loonkloof tussen mannen en vrouwen). Er wordt een verschil geconstateerd en dan zonder naar overige oorzaken te kijken wordt geconstateerd dat er sprake is van discriminatie.

Overigens is er weldegelijk discriminatie van vrouwen, van homoseksuelen, transseksuelen, enz. in de VS. Maar op basis van huidskleur... niet significant vast te stellen.

Eigenlijk heel goed nieuws, maar toch leeft er bij heel veel mensen het idee dat de VS racistisch is.
  maandag 4 juli 2022 @ 14:36:57 #110
3542 Gia
User under construction
pi_205235120
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2022 08:27 schreef recursief het volgende:

[..]

Slachtoffer droeg een bivakmuts en er lag een pistool in de auto. Op het moment dat hij werd neergemaaid was ie aan het rennen. Lastig te beoordelen maar ik zie niet dat hij (als eerste) schoot. Het aantal kogels is wel excessief groot.
Ik zie op het beeld waar de man uitstapt, vanwege de bivakmuts, geen huidskleur.
Naar mijn mening weer een boef minder.
pi_205235174
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 14:12 schreef Robar het volgende:

[..]
Je eigen ervaring is niet gelijk aan diverse onderzoeken die al hebben bewezen dat zwarte mensen significant vaker worden aangehouden en zelfs nog vaker worden onderzocht na een aanhouding. Daarbij leg je de nadruk op het verkeerde element uit mijn opmerking. Wanneer je bepaalde mensen vaker dan anderen controleert, dan zal dat tot uitdrukking komen in je statistieken. Dat jij toevallig een paar keer iets anders ervaren hebt is natuurlijk een zwak argument. Ik ben wit en nog nooit aangehouden, mag ik dat dan als tegenargument gebruiken?
Welke onderzoeken? Want volgens mij blijkt uit onderzoek in Nederland dat dit reuze meevalt. Bijvoorbeeld een onderzoek waarbij de onderzoekers zelfs van te voren al hadden aangegeven dat ze verwachtten dat de media ermee aan de haal zouden gaan en de resultaten verkeerd zouden brengen. De conclusie was dat niet aan te tonen was dat mensen op basis van hun huidskleur vaker werden aangehouden, maar de media brachten dit alsof het wel zo was.

Als mensen met een kleurtje vaker aan de kant worden gezet in de auto, dan is het aannemelijker (als je de resultaten van de onderzoeken die ik afgelopen jaren meegekregen heb goed interpreteert) dat mensen met een kleurtje bijvoorbeeld nou eenmaal wat vaker rondrijden in een auto met openstaande boetes.
pi_205235324
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 14:30 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee, dat laatste zegt mij vooral dat jij niet in die dure auto's rijdt.

Dat er ook sprake is van etnisch profileren heb ik niet ontkend. En de reden daarvoor heeft niets met discriminatie te maken. Maar jij had het specifiek over het aanhouden van dure auto's en ik leg je naast mijn ervaring uit (op zo'n plek staan aardig wat auto's, dus je krijgt echt wel een beeld) dat het systeem wat gebruikt wordt helemaal niet kan controleren op afkomst.
Dat heeft alles met discriminatie te maken. Etnisch profileren is discriminatie en leidt tot meer etnische minderheden met een strafblad of zelfs een gevangenisstraf. Snap je dan niet dat die aanpak juist die scheve verhoudingen in stand houdt? Wanneer we vanaf morgen besluiten om alleen nog maar witte mensen te controleren. Wat denk je dan dat er gebeurt? Je leidt af van die discussie door alleen maar op de term "dure auto's" te wijzen. Er zijn hier meerdere mensen die je proberen bij te brengen dat een simpele statistiek en jouw persoonlijke ervaringen geen bewijs zijn dat gekleurde mensen 3.5x zo crimineel zijn als witte mensen. Er zit veel en veel meer achter. Sociale afkomst zal ongetwijfeld meespelen, maar ook daar kun je weer vaak terugvallen op discriminatie of het nog lang doordreunende gevolg van racisme.
pi_205235329
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 14:42 schreef PJR het volgende:

[..]
Welke onderzoeken? Want volgens mij blijkt uit onderzoek in Nederland dat dit reuze meevalt. Bijvoorbeeld een onderzoek waarbij de onderzoekers zelfs van te voren al hadden aangegeven dat ze verwachtten dat de media ermee aan de haal zouden gaan en de resultaten verkeerd zouden brengen. De conclusie was dat niet aan te tonen was dat mensen op basis van hun huidskleur vaker werden aangehouden, maar de media brachten dit alsof het wel zo was.

Als mensen met een kleurtje vaker aan de kant worden gezet in de auto, dan is het aannemelijker (als je de resultaten van de onderzoeken die ik afgelopen jaren meegekregen heb goed interpreteert) dat mensen met een kleurtje bijvoorbeeld nou eenmaal wat vaker rondrijden in een auto met openstaande boetes.
Dit is een mooi voorbeeld van wat ik bedoel: dat er verschillen worden geconstateerd is vers 1. Maar de vraag moet dan eerst worden beantwoord waardoor het komt.

Radicaal progressieven (en daar hoort helaas ook een groot deel van de pers bij) zijn helemaal niet geïnteresseerd in dat soort zaken. Die willen alleen maar klagen.
pi_205235342
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 13:44 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
De factoren waarom er onder de Zwarte bevolking in de VS veel meer armoede is, zijn onderzocht. En ook daarbij valt eigenlijk alles te verklaren door zaken die niets met racisme te maken hebben.

Dus nee, dat hele verhaal dat in de VS Zwarte mensen door discriminatie (of erger nog: systemische discriminatie, wat overigens een verzonnen term is die vooral klinkt alsof het heel erg is...) vaker slachtoffer zijn van eender wat klopt niet.

Een van de belangrijkste factoren is hoe men opgroeit. Zoals: zonder vader. En nee, dat is niet vanwege discriminatie, want het is iets wat vooral nu speelt en b.v. nauwelijks speelde in de Jim Crow tijd (toen er wel discriminatie was).

Een tip voor je: geloof niet de bullshit die onder meer DPG jou voedt, maar ga naar deugdelijke wetenschappelijk onderzoek voor de feiten.

De meest succesvolle groepen in de VS komen uit Azië en Afrika (India en Nigeria). Tot zover de kwestie dat je als Blanke overal wordt voorgetrokken en dat je met een donkere huidskleur nauwelijks kan slagen in de VS.

Op individueel niveau is er echt wel discriminatie, maar er is in de geschiedenis nog nooit een tijd en regio geweest waar huidskleur een zo kleine rol speelde in je levensloop dan de huidige tijd in de VS en Westeuropa.
Tuurlijk heeft dat wel mat racisme te maken. Als je overgrootouders geen huis mochten kopen, voel je dat generaties later nog.
pi_205235399
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 14:42 schreef PJR het volgende:

[..]
Welke onderzoeken? Want volgens mij blijkt uit onderzoek in Nederland dat dit reuze meevalt. Bijvoorbeeld een onderzoek waarbij de onderzoekers zelfs van te voren al hadden aangegeven dat ze verwachtten dat de media ermee aan de haal zouden gaan en de resultaten verkeerd zouden brengen. De conclusie was dat niet aan te tonen was dat mensen op basis van hun huidskleur vaker werden aangehouden, maar de media brachten dit alsof het wel zo was.

Als mensen met een kleurtje vaker aan de kant worden gezet in de auto, dan is het aannemelijker (als je de resultaten van de onderzoeken die ik afgelopen jaren meegekregen heb goed interpreteert) dat mensen met een kleurtje bijvoorbeeld nou eenmaal wat vaker rondrijden in een auto met openstaande boetes.
Naar mijn mening, correct me if I'm wrong, hebben we het over een incident in Amerika. De statistieken die aangehaald werden door VEM en waar ik op reageerde waren statistieken uit Amerika.
pi_205235425
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 14:56 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dit is een mooi voorbeeld van wat ik bedoel: dat er verschillen worden geconstateerd is vers 1. Maar de vraag moet dan eerst worden beantwoord waardoor het komt.

Radicaal progressieven (en daar hoort helaas ook een groot deel van de pers bij) zijn helemaal niet geïnteresseerd in dat soort zaken. Die willen alleen maar klagen.
Maar dit is ook precies wat ik zeg. Maar dan vanuit het andere perspectief ;)
Je constateert een verschil, maar zult eerst moeten onderzoeken waar dat verschil door komt.

In Amerika hebben diverse onderzoeken al bewezen dat een deel komt door discriminatie.
pi_205235468
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 14:56 schreef Robar het volgende:

[..]
Dat heeft alles met discriminatie te maken. Etnisch profileren is discriminatie en leidt tot meer etnische minderheden met een strafblad of zelfs een gevangenisstraf. Snap je dan niet dat die aanpak juist die scheve verhoudingen in stand houdt? Wanneer we vanaf morgen besluiten om alleen nog maar witte mensen te controleren. Wat denk je dan dat er gebeurt? Je leidt af van die discussie door alleen maar op de term "dure auto's" te wijzen. Er zijn hier meerdere mensen die je proberen bij te brengen dat een simpele statistiek en jouw persoonlijke ervaringen geen bewijs zijn dat gekleurde mensen 3.5x zo crimineel zijn als witte mensen. Er zit veel en veel meer achter. Sociale afkomst zal ongetwijfeld meespelen, maar ook daar kun je weer vaak terugvallen op discriminatie of het nog lang doordreunende gevolg van racisme.
Juridisch gezien is discriminatie onderscheid maken op basis van niet-relevante kenmerken. Als je b.v. in een wijk waar veel gedeald wordt mensen gaat aanhouden om te kijken of ze drugs bij zich hebben en daarbij je concentreert op meer gebruikelijke signalementen, zoals een gast van 18-19 jaar in een gloednieuwe M3, dan heeft dat 0,0 te maken met discriminatie in juridische zin.

Dat etnisch profileren de scheve verhoudingen in de cijfers in stand houdt is onderzocht en blijkt niet waar te zijn. Dat jou dat logisch in de oren klinkt zal best, maar het is dus wetenschappelijk onderzocht en de stelling bleek niet te onderbouwen met de verkregen cijfers.

Ook ten aanzien van de achterliggende oorzaken van crimineel gedrag is dus wetenschappelijk onderzoek gedaan en wederom is daarbij gebleken dat er hele andere oorzaken zijn voor de verhoogde criminaliteitscijfers. Ik noemde er daar al een van.

Kortom: je blijft doorgaan met jouw gevoel dat racisme een rol speelt en nog doordreunt (ook al zo'n theorie die net als bijvoorbeeld CRT volstrekt onbewezen is gebleven), maar dat is dus allemaal onderzocht en het blijkt steevast dat dat niet de oorzaak is.

Maar dat had ik allemaal al geschreven, kennelijk wil je het niet horen.
pi_205235481
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2022 14:57 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Tuurlijk heeft dat wel mat racisme te maken. Als je overgrootouders geen huis mochten kopen, voel je dat generaties later nog.
Ik hoop dat dit ironie is.
pi_205235505
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 15:07 schreef Robar het volgende:

[..]
Maar dit is ook precies wat ik zeg. Maar dan vanuit het andere perspectief ;)
Je constateert een verschil, maar zult eerst moeten onderzoeken waar dat verschil door komt.

In Amerika hebben diverse onderzoeken al bewezen dat een deel komt door discriminatie.
Ja, enkelen (waarbij de term bewezen fout is, maar ik zeg het zelf ook wel eens verkeerd, dus dat zij jou vergeven). Tegenover een veelvoud die constateren dat de verschillen geheel of bijna geheel te verklaren zijn door overige oorzaken.
  maandag 4 juli 2022 @ 15:18:53 #120
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205235560
Als ie een bivakmuts op had, hoe konden die agenten dan zien dat ie zwart was?
pi_205235583
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 15:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ja, enkelen (waarbij de term bewezen fout is, maar ik zeg het zelf ook wel eens verkeerd, dus dat zij jou vergeven). Tegenover een veelvoud die constateren dat de verschillen geheel of bijna geheel te verklaren zijn door overige oorzaken.
Ik heb niks verkeerds beweerd. Je hoeft me niet te vergeven. Ik heb nergens gezegd dat alleen discriminatie de oorzaak is in Amerika. Maar discriminatie is weldegelijk een belangrijke factor. Google even 5 minuten, je zult honderden bronnen vinden die dat bevestigen.
pi_205235634
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 15:20 schreef Robar het volgende:

[..]
Ik heb niks verkeerds beweerd. Je hoeft me niet te vergeven. Ik heb nergens gezegd dat alleen discriminatie de oorzaak is in Amerika. Maar discriminatie is weldegelijk een belangrijke factor. Google even 5 minuten, je zult honderden bronnen vinden die dat bevestigen.
Ik baseer mij op wetenschappelijk onderzoek wat is gedaan in de VS en dat is, misschien voor jou, veel betrouwbaarder dan google. Het internet staat bol van onzin. Zo kan ik wel 1.000 bronnen vinden van de wage gap tussen mannen en vrouwen. Terwijl er inmiddels meerdere onderzoeken zijn die diepgaand naar de oorzaken hebben gekeken en die concluderen dat er sprake is van gelijke monniken, gelijke kappen.

En dat je denkt dat je niets verkeerd hebt beweerd toont aan dat je weinig kennis hebt van wetenschap. Wetenschap bewijst zelden iets definitief. Het zijn vooral theorieën die vervolgens worden getoetst. Daarmee wordt niet de theorie bewezen, maar bevestigd.
  maandag 4 juli 2022 @ 15:26:48 #123
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_205235643
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 15:18 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Als ie een bivakmuts op had, hoe konden die agenten dan zien dat ie zwart was?
de meeste bivakmutsen zijn zwart dus dat is niet moeilijk te raden...
Maar 60 kogels ... wilde ze zeker weten dat die persoon dood was of zo?
net een beetje overkill ... volgens mij heeft die gast nu meer lood in zijn lichaam zitten dan bloed
beetje ijzer is niet verkeerd voor de mens maar zo veel
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_205235824
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 14:36 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nogmaals: ik ontken niet dat raciale profilering bestaat. Ik zeg dat het niet het gevolg is van racisme.

Beetje hetzelfde met andere statistieken. Zo verdienen Zwarte mannen gemiddeld iets van 85% van wat Blanke mannen verdienen in de VS. En daar word door een journalist snel een conclusie aangehangen, te weten: discriminatie (hetzelfde gebeurt bij de loonkloof tussen mannen en vrouwen overigens). Echter, als je gaat onderzoeken blijken daar ook weer redenen voor te zijn die wederom niets met discriminatie te maken hebben. En als je dat verdisconteert is er geen significant verschil.

En keer op keer is dat wat er speelt (net als bij die loonkloof tussen mannen en vrouwen). Er wordt een verschil geconstateerd en dan zonder naar overige oorzaken te kijken wordt geconstateerd dat er sprake is van discriminatie.

Overigens is er weldegelijk discriminatie van vrouwen, van homoseksuelen, transseksuelen, enz. in de VS. Maar op basis van huidskleur... niet significant vast te stellen.

Eigenlijk heel goed nieuws, maar toch leeft er bij heel veel mensen het idee dat de VS racistisch is.
Dus discriminatie op alles, behalve huidskleur? Waar kunnen wij daar meer over lezen?
pi_205235837
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 15:26 schreef RAVW het volgende:

[..]
de meeste bivakmutsen zijn zwart dus dat is niet moeilijk te raden...
Maar 60 kogels ... wilde ze zeker weten dat die persoon dood was of zo?
net een beetje overkill ... volgens mij heeft die gast nu meer lood in zijn lichaam zitten dan bloed
beetje ijzer is niet verkeerd voor de mens maar zo veel
Ja, kunst. Lood blijft wel zitten, maar bloed stroomt uit die 60 gaten wel lekker snel weg…
pi_205235843
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2022 15:47 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dus discriminatie op alles, behalve huidskleur? Waar kunnen wij daar meer over lezen?
Wat lees je toch slecht. Probeer het nog eens.
pi_205235864
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 15:48 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wat lees je toch slecht. Probeer het nog eens.
Ok niet significant vast te stellen. Excuses dat ik het verkeerd verwoord.
Kan je het onderbouwen of moeten we het gewoon blijven doen met jouw bewering dat je enorm veel wetenschap onderzoeken leest?
pi_205236022
2pac, October 13, 1998 :

Cops give a damn about a negro
Pull the trigger, kill a nigga, he's a hero

pi_205236045
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 15:25 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik baseer mij op wetenschappelijk onderzoek wat is gedaan in de VS en dat is, misschien voor jou, veel betrouwbaarder dan google. Het internet staat bol van onzin.
Over onzin gesproken :D

Ik heb je hier nog geen enkele link naar enig wetenschappelijk werk zien posten. Alleen geklaag over dat de wapo maar wat bij elkaar gegrabbeld zou hebben.
pi_205236063
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 15:25 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik baseer mij op wetenschappelijk onderzoek wat is gedaan in de VS en dat is, misschien voor jou, veel betrouwbaarder dan google. Het internet staat bol van onzin. Zo kan ik wel 1.000 bronnen vinden van de wage gap tussen mannen en vrouwen. Terwijl er inmiddels meerdere onderzoeken zijn die diepgaand naar de oorzaken hebben gekeken en die concluderen dat er sprake is van gelijke monniken, gelijke kappen.

En dat je denkt dat je niets verkeerd hebt beweerd toont aan dat je weinig kennis hebt van wetenschap. Wetenschap bewijst zelden iets definitief. Het zijn vooral theorieën die vervolgens worden getoetst. Daarmee wordt niet de theorie bewezen, maar bevestigd.
Daar zitten ook bronnen bij die ofwel wetenschappelijk zijn ofwel zich baseren op wetenschappelijke onderzoeken. Je komt zelf met "eigen ervaring" als tegenvoorbeeld. Is dat een wetenschappelijke benadering? Je weet niet eens hoe je statistiek moet interpreteren. Je voorbeeld over de schoenmaat 47 toont aan dat jij degene bent die er niet veel kaas van heeft gegeten.
  maandag 4 juli 2022 @ 16:14:18 #131
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_205236150
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:55 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Mja, de uitkomst blijkt dus gewoon te zijn dat zwarte mensen 2,5 keer vaker doodgeschoten worden. Zou prima kunnen dat het onderliggend probleem is dat agenten teveel geweld gebruiken, maar de uitkomst blijft gewoon dat dit onevenredig zwaar neerslaat op de zwarte bevolking.

Nog even los van de vraag waarom die criminaliteitscijfers zoveel hoger zijn. Ik vermoed dat de complete kansloosheid van veel zwarte mensen daar wel wat mee te maken heeft. In combinatie met de achterlijke obsessie op drugs etcetera.

De zwarte bevolking wordt door talloze factoren op achterstand gezet en aan het eind van het liedje sterven ze 2,5 keer vaker door een politiekogel.
Zwarte (jonge)mannen zijn kampioenen gewelddadige misdaad in de VS. Het percentage zwarte Amerikanen is ongeveer 14%. Laten we zeggen dat de helft daarvan man is, dan kom je op 7,5%. En laten we dan ook nog eens kinderen en gepensioneerden uitsluiten, dan kom je misschien op 5% van de bevolking.

Dan vind ik een kans van 2.5x nog bijzonder schappelijk.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_205236157
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 08:13 schreef OmniRocket het volgende:

[..]
Titel staat ook als feit terwijl het een opmerking vanuit BLM is.
Heb beelden van doorgesnoven boefjes gezien die bleven terugschieten met een heel magazijn aan kogels in ze. Dan kun je wel stoppen om dit soort titels te voorkomen, maar waarom zou je?
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 maandag 4 juli 2022 @ 16:18:31 #133
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_205236196
De keuze voor dodelijk geweld snap ik wel, maar zoveel? Kruisvuur kennen ze er ook al niet geloof ik.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_205236264
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 16:18 schreef Straatcommando. het volgende:
De keuze voor dodelijk geweld snap ik wel, maar zoveel? Kruisvuur kennen ze er ook al niet geloof ik.
Hoezo snap je dodelijk geweld ? Die gene heeft niet geschoten op de politie. 1 kogel in zijn been kan misschien nog wel zodat die op zijn minst gearresteerd kon worden.
pi_205236319
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2022 15:50 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ok niet significant vast te stellen. Excuses dat ik het verkeerd verwoord.
Kan je het onderbouwen of moeten we het gewoon blijven doen met jouw bewering dat je enorm veel wetenschap onderzoeken leest?
Natuurlijk kan ik het onderbouwen.

Je hebt het overigens nog steeds niet begrepen. Het gaat om geconstateerde verschillen en in hoeverre die het gevolg zijn van discriminatie.

Dat er op individueel niveau gediscrimineerd wordt staat nergens ter discussie.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 maandag 4 juli 2022 @ 16:36:32 #136
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_205236364
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 16:25 schreef IamAthUg het volgende:

[..]
Hoezo snap je dodelijk geweld ? Die gene heeft niet geschoten op de politie. 1 kogel in zijn been kan misschien nog wel zodat die op zijn minst gearresteerd kon worden.
Gewapende man met bivakmuts die wegrent. Zeker in de VS neem je dan heel bewust het risico neergeschoten te worden.

Daarnaast is dat in het been schieten een beetje naïef iets wat telkens terugkomt. Dat is zo makkelijk nog niet, laat staan bij iemand die wegrent..en een gewapend persoon schakel je uit (romp) en niet op de benen, om logische redenen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_205236440
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 16:05 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Over onzin gesproken :D

Ik heb je hier nog geen enkele link naar enig wetenschappelijk werk zien posten. Alleen geklaag over dat de wapo maar wat bij elkaar gegrabbeld zou hebben.
Als iemand normaal vraagt naar bronnen wil ik daar best even tijd aan besteden (vraag maar aan PietjePuk, hij heeft er bijna een week op moeten wachten, maar wel een ruime hoeveelheid gekregen).

Het helpt echter wel om door te hebben dat het hier een forum is en het zeer ongebruikelijk is om bij alles wat besproken word voetnoten te plaatsen. Dat bespaart onzinnige klachten.
pi_205236445
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 16:36 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Gewapende man met bivakmuts die wegrent. Zeker in de VS neem je dan heel bewust het risico neergeschoten te worden.

Daarnaast is dat in het been schieten een beetje naïef iets wat telkens terugkomt. Dat is zo makkelijk nog niet, laat staan bij iemand die wegrent..en een gewapend persoon schakel je uit (romp) en niet op de benen, om logische redenen.
Er wordt beweerd dat er een wapen is gevonden in zijn auto. Hij had dus geen wapen bij op het moment van wegrennen.
pi_205236477
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 16:06 schreef Robar het volgende:

[..]
Daar zitten ook bronnen bij die ofwel wetenschappelijk zijn ofwel zich baseren op wetenschappelijke onderzoeken. Je komt zelf met "eigen ervaring" als tegenvoorbeeld. Is dat een wetenschappelijke benadering? Je weet niet eens hoe je statistiek moet interpreteren. Je voorbeeld over de schoenmaat 47 toont aan dat jij degene bent die er niet veel kaas van heeft gegeten.
Als jij beweert dat je als Blanke in de dure auto altijd genegeerd wordt is de ervaring die ik heb voldoende om dat te falsificeren.

Moet ik dat nog uitleggen voor je?
  Moderator maandag 4 juli 2022 @ 16:45:58 #140
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205236482
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 16:42 schreef IamAthUg het volgende:

[..]
Er wordt beweerd dat er een wapen is gevonden in zijn auto. Hij had dus geen wapen bij op het moment van wegrennen.
dat weten die agenten niet

die krijgen enkel de melding dat er een vuurgewapende verdachte is en zien iemand met een bivakmuts wegrennen

1+1 is dan 90 blijkbaar
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205236490
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 16:42 schreef IamAthUg het volgende:

[..]
Er wordt beweerd dat er een wapen is gevonden in zijn auto. Hij had dus geen wapen bij op het moment van wegrennen.
Wat men pas wist nadat hij was uitgeschakeld.
pi_205236491
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 16:03 schreef IamAthUg het volgende:
2pac, October 13, 1998 :

Cops give a damn about a negro
Pull the trigger, kill a nigga, he's a hero

Die Tupac was ook een jankzak eersteklas.
-nee-
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 maandag 4 juli 2022 @ 16:49:25 #143
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_205236509
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 16:42 schreef IamAthUg het volgende:

[..]
Er wordt beweerd dat er een wapen is gevonden in zijn auto. Hij had dus geen wapen bij op het moment van wegrennen.
quote:
88s.gif Op maandag 4 juli 2022 16:45 schreef sp3c het volgende:

[..]
dat weten die agenten niet

die krijgen enkel de melding dat er een vuurgewapende verdachte is en zien iemand met een bivakmuts wegrennen

1+1 is dan 90 blijkbaar
Dan blijft nog wel de proportionaliteitskwestie staan ja. En dit was niet proportioneel _O-
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator maandag 4 juli 2022 @ 16:49:52 #144
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205236513
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 16:49 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
[..]
Dan blijft nog wel de proportionaliteitskwestie staan ja. En dit was niet proportioneel _O-
het komt wel een tikje overdreven over ja _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205236740
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 16:45 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Als jij beweert dat je als Blanke in de dure auto altijd genegeerd wordt is de ervaring die ik heb voldoende om dat te falsificeren.

Moet ik dat nog uitleggen voor je?
Ik zal het nog even quoten voor je, want je negeert waar ik je terecht op wijs.

quote:
Het is wel discriminatie wanneer je er bij volgende totaal los van elkaar staande vergrijpen vanuit gaat dat iedereen met maat 47 een potentiele crimineel kan zijn. En als je dan ook lange tijd mensen met maat 47 aan blijft houden en blijft controleren, zal die groep vanzelf "meer crimineel" worden, omdat je andere groepen negeert.

Hetzelfde is lange tijd met mensen van kleur gebeurt. Kijk jij bijvoorbeeld ook naar hoeveel zwarte mensen aangehouden worden versus hoeveel witten mensen aangehouden worden? Als je namelijk lange tijd alleen maar zwarte mensen in dure auto's aanhoudt en witte mensen in dure auto's negeert, dan raken de gevangenissen zelf wel vol met zwarte mensen.

Je zult echt verder moeten kijken dan de statistiek zelf om juiste conclusies te kunnen trekken.
Ik wijs je terecht op je interpretatie van een statistiek waar je niet zomaar jouw conclusie aan mag verbinden zonder gedegen onderzoek en onderbouwing. Daarna geef ik een voorbeeld van een onderzoek die in vele Amerikaanse staten is uitgevoerd en waarvan de conclusie is dat (naar verhouding) zwarte mensen veel vaker aangehouden worden (ook zonder gevolgen) dan witte mensen. Daarna geef ik het effect aan van wat er gebeurt wanneer je alleen maar zwarte mensen met dure auto's zou aanhouden en witte mensen zou negeren. Dat heeft effect op de statistiek. Natuurlijk is het niet zo, dat witte mensen nooit aangehouden worden. Maar ik begrijp dat je nu net dat onderdeel aanpakt om mijn ongelijk te bewijzen, want voor het overige weet je gewoon dat je miszit. Je corrigeert jezelf later namelijk door aan te geven dat je statistiek altijd moet onderzoeken.

Je hoeft me niks meer uit te leggen en je hebt jezelf al verbeterd.
pi_205236931
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 17:15 schreef Robar het volgende:

[..]
Ik zal het nog even quoten voor je, want je negeert waar ik je terecht op wijs.
[..]
Ik wijs je terecht op je interpretatie van een statistiek waar je niet zomaar jouw conclusie aan mag verbinden zonder gedegen onderzoek en onderbouwing. Daarna geef ik een voorbeeld van een onderzoek die in vele Amerikaanse staten is uitgevoerd en waarvan de conclusie is dat (naar verhouding) zwarte mensen veel vaker aangehouden worden (ook zonder gevolgen) dan witte mensen. Daarna geef ik het effect aan van wat er gebeurt wanneer je alleen maar zwarte mensen met dure auto's zou aanhouden en witte mensen zou negeren. Dat heeft effect op de statistiek. Natuurlijk is het niet zo, dat witte mensen nooit aangehouden worden. Maar ik begrijp dat je nu net dat onderdeel aanpakt om mijn ongelijk te bewijzen, want voor het overige weet je gewoon dat je miszit. Je corrigeert jezelf later namelijk door aan te geven dat je statistiek altijd moet onderzoeken.

Je hoeft me niks meer uit te leggen en je hebt jezelf al verbeterd.
Dus jij wierp mij een verdraaiing van mijn uitspraak voor de voeten? Het moet toch niet gekker worden.

Dat het een versimplificeerde voorstelling van zaken was snap ik, maar dat was met reden.
pi_205236959
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2022 08:06 schreef Plompzakker het volgende:
Dan moet je ook niet op politie gaan schieten he.
Laat me raden: TS is een complotdenker? Dan kun je zulke polariserende berichten verwachten. Gelukkig trappen we er niet in.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_205237705


[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2022 19:27:56 ]
pi_205237910


[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2022 19:28:07 ]
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 5 juli 2022 @ 01:03:11 #150
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_205241505
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:54 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Every great cause begins as a movement, becomes a business and eventually degenerates into a racket.
Even los van de rest wil ik zeggen dat dit nooit gezegd is. De echte quote is als volgt: “What starts out here as a mass movement ends up as a racket, a cult, or a corporation.”

En ‘out here’ doelt op Amerika.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')