Inderdaad, je kunt dit niet als geluk voor red bull bestempelen. Normaliter had Max gewoon gewonnen en minimaal 55 punten voorsprong gehad nu op de nummer 2.quote:Op maandag 4 juli 2022 10:36 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik noem over een stuk carbon heenrijden en je hele auto naar de klote daardoor niet echt geluk hebben
terwijl je veel meer racepace had dan de rest van het veld.
zou een onbedreigde overwinning zijn geweest voor max en nog verder uitgelopen.
Dat is erin geslopen omdat de afgelopen jaren inhalen veel moeilijker was.quote:Op maandag 4 juli 2022 11:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dit is wat je krijgt wanneer je vooral bezig bent met positie op de baan, in plaats van je coureurs de best mogelijke kansen te willen bieden om het gevecht aan te gaan.
Ik weet niet precies wat ze dachten. Op de boordradio zeiden ze tegen Charles dat de nieuwe softs maar twee rondjes sneller zouden zijn dan zijn harde banden, maar dat pakte ook niet echt zo uit.quote:Op maandag 4 juli 2022 11:33 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ze gingen er toch vanuit dat de kans groot was dat die softs te snel zouden slijten en dat na 3-4 rondjes Charles het voordeel weer zou hebben?
Nee, het alternatief is terugkomen op plek 1 en 3, met een Hamilton die niets te verliezen heeft vlak achter Leclerc en Perez met een sneller auto achter Sainz. Zowel jij als Tijn doen net alsof dat per definitie een betere uitgangspositie is.quote:Op maandag 4 juli 2022 11:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
We hebben het alternatief van geen nieuwe banden gezien. Dat was een 4e plaats
De auto van Hamilton was niet sneller. Die werd er door Sainz en Perez volledig uitgereden, alleen Leclerc met schade en op oude witte banden kon hem achter zich houden.quote:Op maandag 4 juli 2022 11:35 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, het alternatief is terugkomen op plek 1 en 3, met een Hamilton die niets te verliezen heeft vlak achter Leclerc en Perez met een sneller auto achter Sainz. Zowel jij als Tijn doen net alsof dat per definitie een betere uitgangspositie is.
Op P1 en P3 staan met verse, zachte banden *is* een betere uitgangspositie dan wanneer een van je coureurs een sprintrace op oude harde banden moet rijden met de rest van het veld op nieuwe softs erachter.quote:Op maandag 4 juli 2022 11:35 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, het alternatief is terugkomen op plek 1 en 3, met een Hamilton die niets te verliezen heeft vlak achter Leclerc en Perez met een sneller auto achter Sainz. Zowel jij als Tijn doen net alsof dat per definitie een betere uitgangspositie is.
En dus grote kans op een kamikaze actie a la Copse vorig jaar.quote:Op maandag 4 juli 2022 11:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De auto van Hamilton was niet sneller.
Dat kun jij helemaal niet weten, en dat je net doet alsof is misplaatste arrogantie.quote:Op maandag 4 juli 2022 11:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Op P1 en P3 staan met verse, zachte banden *is* een betere uitgangspositie dan wanneer een van je coureurs een sprintrace op oude harde banden moet rijden met de rest van het veld op nieuwe softs erachter.
Het maakt allemaal niks uit hoe het zat met Hamilton en Pérez. Wanneer je een sprintrace moet rijden en het veld zit dicht op elkaar, heb je met nieuwe, zachte banden gewoon meer kansen dan met oude, harde banden. Natuurlijk had er van alles anders kunnen lopen, maar dat doet niks af aan het feit dat Ferrari niet voor de beste uitgangspositie voor Leclerc koos.quote:Op maandag 4 juli 2022 11:40 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat kun jij helemaal niet weten, en dat je net doet alsof is misplaatste arrogantie.
Nogmaals, Hamilton had niets te verliezen en deed qua pace niet veel onder voor Ferrari en Perez had de snelste auto van allemaal. Het scenario dat Hamilton Perez zou ophouden en de twee Ferrari's een gat zouden slaan was niet ondenkbaar, bovendien waren Leclercs hards nog helemaal niet zo versleten. Tijdends de laatste paar ronden kon hij Hamilton alweer bijhouden.
Dat is niet per definitie zo als je daarvoor een 1-2 op de baan op moet geven én er een snellere auto op P4 komt. Waarom negeer je toch steeds die feiten?quote:Op maandag 4 juli 2022 11:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het maakt allemaal niks uit hoe het zat met Hamilton en Pérez. Wanneer je een sprintrace moet rijden en het veld zit dicht op elkaar, heb je met nieuwe, zachte banden gewoon meer kansen dan met oude, harde banden.
Gohquote:Natuurlijk had er van alles anders kunnen lopen
Als je dan zo'n wanhopige poging wil doen, moet je wel zorgen dat je dat van te voren heel goed hebt afgesproken. Het was duidelijk dat Sainz geen seconde van plan was hieraan mee te werken. Ik kreeg ook het idee dat het voor hem als een complete verrassing kwam.quote:Op maandag 4 juli 2022 11:59 schreef daNpy het volgende:
Daarom wilden ze dat Sainz de rest op ging houden. Dat was het masterplan .
Vooral Perez. Hamilton was alleen een gevaar met een do or die actie. De hoop was dat met Sainz en Hamilton er tussen Leclerc ver genoeg uit kon lopen om het voordeel van de softs weg te werken. Heeft niet gewerkt en achteraf zou je kunnen zeggen dat Sainz laten winnen voor het kampioenschap nogal onzinnig was.quote:Op maandag 4 juli 2022 11:59 schreef daNpy het volgende:
Daarom wilden ze dat Sainz de rest op ging houden. Dat was het masterplan .
Ja natuurlijk, dit masterplan was pas bedacht toen ze na de pitstops erachter kwamen wat ze eigenlijk gedaan haddenquote:Op maandag 4 juli 2022 12:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je dan zo'n wanhopige poging wil doen, moet je wel zorgen dat je dat van te voren heel goed hebt afgesproken. Het was duidelijk dat Sainz geen seconde van plan was hieraan mee te werken. Ik kreeg ook het idee dat het voor hem als een complete verrassing kwam.
Dat bedoel ik dus met track position belangrijker vinden dan je coureurs de best mogelijke kansen te willen geven om het op de baan uit te kunnen vechten.quote:Op maandag 4 juli 2022 12:01 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is niet per definitie zo als je daarvoor een 1-2 op de baan op moet geven én er een snellere auto op P4 komt. Waarom negeer je toch steeds die feiten?
De redenatie was dat track position daar aan bijdraagt, maar dat snap je zelf ook wel neem ik aan.quote:Op maandag 4 juli 2022 12:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus met track position belangrijker vinden dan je coureurs de best mogelijke kansen te willen geven om het op de baan uit te kunnen vechten.
Hadden ze alleen maar naar Ocon hoeven te kijken. die deed iets van 20 ronden op softquote:Op maandag 4 juli 2022 11:33 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ze gingen er toch vanuit dat de kans groot was dat die softs te snel zouden slijten en dat na 3-4 rondjes Charles het voordeel weer zou hebben?
Track position maakt vooral uit wanneer er nog weinig rondes gereden moeten worden en/of het veld ver uit elkaar ligt. Maar daar was beiden geen sprake van. Ferrari heeft Leclerc in een kansloze positie geplaatst, daarom was-ie ook zo over de zeik. En terecht.quote:Op maandag 4 juli 2022 12:07 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De redenatie was dat track position daar aan bijdraagt, maar dat snap je zelf ook wel neem ik aan.
Dat is niet zo, er zijn veel meer scenario's dan alleen dat. Maar ik heb niet het idee dat je geinteresseerd bent in argumenten, dus: je hebt volkomen gelijk en ieder team zou alleen naar jou moeten luisteren qua strategiequote:Op maandag 4 juli 2022 12:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Track position maakt vooral uit wanneer er nog weinig rondes gereden moeten worden en/of het veld ver uit elkaar ligt.
Jij ook niet.quote:Op maandag 4 juli 2022 12:20 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is niet zo, er zijn veel meer scenario's dan alleen dat. Maar ik heb niet het idee dat je geinteresseerd bent in argumenten, dus: je hebt volkomen gelijk en ieder team zou alleen naar jou moeten luisteren qua strategie
Wel jammer dat Ferrari de strijd om het WK niet spannender weet te maken.quote:Op maandag 4 juli 2022 12:28 schreef Netsplitter het volgende:
Teambaas Mattia Binotto verklaarde na de race al dat Leclerc op de baan werd gehouden omdat men een dubbele pitstop wilde voorkomen en hij als leider bovendien beschikte over de nieuwere banden ten opzichte van Sainz.
Bron: https://nl.motorsport.com(...)ilverstone/10332799/
Hard gaan vergelijken met soft. Sorry maar wat voor teamleider ben je dan.
Er zat voldoende tijd (iets van 4,5 seconden) tussen Leclerc en Sainz, om ze bij een dubbele pitstop allebei voor Hamilton te houden. Dus dan was het 1-2 Ferrari op nieuwe softs. En zelfs als dat niet gelukt was, dan had je in ieder geval je title contender op de eerste plek gehad op nieuwe softs.quote:Op maandag 4 juli 2022 11:20 schreef MoreDakka het volgende:
Hoe dan? Leclerc op 1 bij de herstart en Sainz op 3, met Perez ook op nieuwe banden daar vlak achter. Met een Hamilton die niets te verliezen heeft vlak achter Leclerc...
Ja, precies, ik ben een fan van Verstappen maar daarnaast gewoon F1 fan en Ferrari gooit het gewoon weg dit seizoen op momenten dat ze kunnen profiteren en het haalt de spanning er inderdaad een beetje uit.quote:Op maandag 4 juli 2022 12:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wel jammer dat Ferrari de strijd om het WK niet spannender weet te maken.
Hoezo, je weet niet hoe het was uitgepakt want hun coureur wilde eigenwijs zijn eigen plan trekken.quote:Op maandag 4 juli 2022 07:43 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ferrari heeft al wat domme dingen gedaan dit seizoen, maar deze scoort heel hoog op de stupidity-scale.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |