abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 5 juli 2022 @ 16:13:12 #201
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_205246060
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 16:01 schreef Monolith het volgende:

[..]
Dat zelfs dat verboden is, maakt het helemaal surrealistisch, maar dat een volwassen vrouw van tussen de 20 en 40 die ongewenst zwanger is geworden een kind moet baren is natuurlijk niet veel minder treurig. Al zal vooral het aantal illegale abortussen toenemen met extra gezondheidsrisico's voor de zwangere vrouw tot gevolg.
Niets moet hoor, je kunt in bijna alle gevallen bijvoorbeeld ook goede voorzorgsmaatregelen nemen en een zwangerschap (en dus een abortus) voorkomen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 16:01 schreef Monolith het volgende:
[..]
Polen is natuurlijk ook een Europees zorgekindje. Nu even ondergesneeuwd vanwege hun rol omtrent Oekraine, maar de conservatieve katholieke Poolse kliek werd ook niet gewaardeerd. Al is de wetgeving daar nog net iets ruimer dan sommige Amerikaanse staten die zelfs extremer zijn dan Pakistan en Saoedi-Arabie.
Ik zou Polen geen zorgenkindje noemen. Niet elke land hoeft een (links)liberaal en progressief beleid te voeren. Dat idee lijkt in Europese context tegenwoordig nogal snel te ontstaan. Als een land bijvoorbeeld een strikte abortuswet aanneemt of niet met regenboogvlaggetjes staat te zwaaien gaan alle alarmbellen al meteen af.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_205246105
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 16:13 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Niets moet hoor, je kunt in bijna alle gevallen bijvoorbeeld ook goede voorzorgsmaatregelen nemen en een zwangerschap (en dus een abortus) voorkomen.
Ongelukjes gebeuren nou eenmaal en wat er in theorie mogelijk is, is niet altijd de realiteit, zeker niet in de VS voor een groot deel van de bevolking.

quote:
[..]
Ik zou Polen geen zorgenkindje noemen. Niet elke land hoeft een (links)liberaal en progressief beleid te voeren. Dat idee lijkt in Europese context tegenwoordig nogal snel te ontstaan. Als een land bijvoorbeeld een strikte abortuswet aanneemt of niet met regenboogvlaggetjes staat te zwaaien gaan alle alarmbellen al meteen af.
Oh maar onderdeel zijn van de EU bind je wel aan een aantal zaken omtrent rechtstatelijkheid bijvoorbeeld. De wijze waarop PiS de rechtsstaat aan het 'hervormen' is, wordt niet echt gewaardeerd om maar eens wat te noemen en ook precies de reden dat ze coronagelden zijn onthouden. En hoewel je natuurlijk niet per se een homohuwelijk of een vrijzinnige abortuswetgeving dient te hebben zijn ook binnen het kader van de Europese deelname is het wel weer zo dat er zaken zijn die als basale rechten van mensen worden beschouwd. Kijk je mag van mij best vinden dat mensen met een kleurtje geen stemrecht dienen te hebben, maar dat wordt in de EU doorgaans niet zo gewaardeerd. Evenzeer wordt er waarde gehecht aan rechten van vrouwen en minderheden met veelal consequenties als je die terzijde schuift.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 5 juli 2022 @ 16:19:52 #203
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205246116
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 16:04 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Katholieke Taliban net als Polen.
As of 2017, it is estimated the majority (85.9%) of the population identifies as Catholic Christians.

Ook al ben ik pro choice, de meeste Polen blijkbaar niet. Moeten ze dan toch maar doen wat ik vind?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205246140
quote:
5s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 16:19 schreef HeatWave het volgende:

[..]
As of 2017, it is estimated the majority (85.9%) of the population identifies as Catholic Christians.

Ook al ben ik pro choice, de meeste Polen blijkbaar niet. Moeten ze dan toch maar doen wat ik vind?
Is dat niet het mooie van pro choice? Dat iedereen lekker zelf mag bepalen wat ze met hun eigen lichaam willen doen: abortus ja of nee?
pi_205246223
quote:
5s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 16:19 schreef HeatWave het volgende:

[..]
As of 2017, it is estimated the majority (85.9%) of the population identifies as Catholic Christians.

Ook al ben ik pro choice, de meeste Polen blijkbaar niet. Moeten ze dan toch maar doen wat ik vind?
Zolang je zelf niet het lijdend voorwerp bent is er niets aan de hand toch? Als ik je posts in andere topics zie heb je er net wat meer moeite mee wanneer een meerderheid zou vinden dat de overheid vleesconsumptie wat moet ontmoedigen of meer van dergelijke zaken.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 5 juli 2022 @ 16:36:16 #206
269689 crew  Viv
pi_205246256
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 15:55 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik kan me haast niet voorstellen dat een tienjarig kind zwanger is. Het is ook veelzeggend dat dit soort extreme uitzonderingsgevallen aangegrepen moeten worden om draagvlak te creëren voor abortus.
Het wordt niet aangegrepen om draagvlak te creëren, dit zijn simpelweg de schrijnende gevallen waar de meeste mensen niet bij stilstaan als ze tegen abortus zijn.

Omdat dit voorheen in alle privacy voltrokken werd, zodat het kind nog enigszins een kans had om haar leven 'normaal' voort te zetten.

Die gevallen komen nu aan het licht, omdat ze in hun eigen staat niet meer geholpen kunnen worden.
  dinsdag 5 juli 2022 @ 16:42:10 #207
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205246308
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 16:23 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Is dat niet het mooie van pro choice? Dat iedereen lekker zelf mag bepalen wat ze met hun eigen lichaam willen doen: abortus ja of nee?
Ja, eens. Maar blijkbaar is die choice in Polen, geen abortus. Is ook niet mijn ideaal, maar dat maakt die mensen geen Taliban uiteraard.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205246333
quote:
5s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 16:19 schreef HeatWave het volgende:

[..]
As of 2017, it is estimated the majority (85.9%) of the population identifies as Catholic Christians.

Ook al ben ik pro choice, de meeste Polen blijkbaar niet. Moeten ze dan toch maar doen wat ik vind?
Het was een beslissing van enkele rechters, tegen de opinie van de meerderheid van de bevolking.
quote:
Majority of Poles support abortion protests and popularity of ruling party has dropped, polls show

A large majority of people in Poland are opposed to last week’s constitutional court ruling that introduces a near total ban on abortion, and most support the mass protests that have emerged in response to it, according to polls.

Meanwhile, the ruling national-conservative Law and Justice (PiS) party – which is regarded as being behind the court’s decision – has also seen its support decline in polling.

On 22 October, the Constitutional Tribunal found that abortions in cases where the foetus has serious and irreversible birth defects are unconstitutional.

Given that these make up around 98% of all legal terminations in Poland, the ruling appears to necessitate a near-total ban on abortion. However, the president, Andrzej Duda, has proposed a slightly less strict “compromise” bill to implement the court’s decision.

This week, a series of opinion polls found that most Poles are opposed to the tribunal’s ruling. The proportions expressing a negative opinion were 71% (SW research poll for Rzeczpospolita), 66% (IBRiS for Onet), and 73% (Kantar for Gazeta Wyborcza). Only 13%, 25% and 13% held favourable views of the ruling in the same polls.

A further survey by Estymator for Do Rzeczy – which, unlike the others, excluded those who do not express an opinion from its results – found 79% assessing the court’s decision negatively and only 21% positively.
https://notesfrompoland.c(...)-dropped-polls-show/
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  dinsdag 5 juli 2022 @ 16:46:37 #209
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205246355
quote:
Helemaal prima toch? Blijkbaar zijn er dus toch (itt wat ik dacht, my bad) veel Polen pro abortus, dan hoop ik dat ze het voor elkaar krijgen dat het legaal wordt daar.

[ Bericht 0% gewijzigd door HeatWave op 05-07-2022 16:58:45 ]
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 5 juli 2022 @ 16:58:11 #210
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_205246463
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 16:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
Oh maar onderdeel zijn van de EU bind je wel aan een aantal zaken omtrent rechtstatelijkheid bijvoorbeeld. De wijze waarop PiS de rechtsstaat aan het 'hervormen' is, wordt niet echt gewaardeerd om maar eens wat te noemen en ook precies de reden dat ze coronagelden zijn onthouden. En hoewel je natuurlijk niet per se een homohuwelijk of een vrijzinnige abortuswetgeving dient te hebben zijn ook binnen het kader van de Europese deelname is het wel weer zo dat er zaken zijn die als basale rechten van mensen worden beschouwd. Kijk je mag van mij best vinden dat mensen met een kleurtje geen stemrecht dienen te hebben, maar dat wordt in de EU doorgaans niet zo gewaardeerd. Evenzeer wordt er waarde gehecht aan rechten van vrouwen en minderheden met veelal consequenties als je die terzijde schuift.
De EU drukt inderdaad graag een steeds progressiever wordende agenda bij de lidstaten door de keel, waardoor het eigenlijk onmogelijk wordt om nog conservatief beleid te voeren als de bevolking van een land daar toch voor zou stemmen. En over huidskleur had ik het verder niet, dat valt ook niet te vergelijken met abortus of de LHBTI-agenda.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 5 juli 2022 @ 17:37:33 #211
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_205246964
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 16:13 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Niets moet hoor, je kunt in bijna alle gevallen bijvoorbeeld ook goede voorzorgsmaatregelen nemen en een zwangerschap (en dus een abortus) voorkomen.
Voorzorgsmaatregelen die je volgens dezelfde redenatie als nu voor abortus wordt gebruikt ook zou kunnen gaan verbieden. Hoe zie je die mogelijke situatie voor je?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_205246979
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 15:32 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Ja, dat had ik ook meegekregen. Zij kon tenminste nog wel een abortus ondergaan in het buitenland. Was ze maltees geweest, dan was ze bij thuiskomst waarschijnlijk op het vliegveld direct gearresteerd.
Maltese vrouwen ondergaan ongeveer evenveel abortussen als vrouwen van andere EU landen.
quote:
It is estimated that anywhere between 300 and 400 Maltese women travel abroad to have abortions each year, mostly to the UK (about 60 per year) and Italy, with Germany, the Netherlands, and Belgium being some of the other destinations as well.[7] This estimate means that Maltese women have abortions about as often as the EU average, despite Malta being the only EU country which bans the procedure (the rate for Malta is between 3.6 and 4.7 per thousand women; the EU average is 4.4)
https://en.wikipedia.org/wiki/Abortion_in_Malta
Misschien is dat de reden waarom het verbod standhoudt: vrezen de grote partijen dat opheffen van het verbod hen stemmen zou kosten, en zien ze het niet als een prioriteit omdat abortus in de praktijk toch mogelijk is.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_205248700
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 15:31 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Wat is er mis met het Nederlandse model en waarin verschilt dit van het Duitse, dat je dit erbij moet halen?
Nederland kent 24 weken toe. Onlangs versoepeld. In Europa heb je vrij grote verschillen tussen landen, net zoals de VS dat kent met hun Staten. Ik snap daarom die obsessie met de VS niet zo goed, de situatie hier in Europa is niet anders maar daar hoorde je nooit iemand over.
pi_205248723
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 16:58 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De EU drukt inderdaad graag een steeds progressiever wordende agenda bij de lidstaten door de keel, waardoor het eigenlijk onmogelijk wordt om nog conservatief beleid te voeren als de bevolking van een land daar toch voor zou stemmen. En over huidskleur had ik het verder niet, dat valt ook niet te vergelijken met abortus of de LHBTI-agenda.
Ik vind de discussie conservatief versus progressief soms wat misleidend.

In het geval van abortus is het keuzerecht van de vrouw versus recht van leven van het ongeboren kind. Niks anders. En dat is een complexe discussie.
pi_205248767
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 16:23 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Is dat niet het mooie van pro choice? Dat iedereen lekker zelf mag bepalen wat ze met hun eigen lichaam willen doen: abortus ja of nee?
Je bent toch ook niet "pro-choice" dat je 1 dag voor de bevalling nog mag aborteren, in ieder geval niet openlijk. Je bent niet pro-choice dat mensen heroine mogen gebruiken. Je bent niet pro-choice dat mensen elkaar mogen vermoorden of een wapen mogen bezitten.

Nee er zijn wetten in een land en als de meerderheid iets vind dan gebeurt dat (meestal). En het mooie is dat je dan altijd nog weg kan gaan naar een ander land of andere staat waar de wetten anders zijn, maar dat willen de pro-choicers niet, die willen dat het overal legaal moet zijn.
pi_205248906
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 20:30 schreef GoogleFactChecker het volgende:

[..]
Je bent toch ook niet "pro-choice" dat je 1 dag voor de bevalling nog mag aborteren, in ieder geval niet openlijk. Je bent niet pro-choice dat mensen heroine mogen gebruiken. Je bent niet pro-choice dat mensen elkaar mogen vermoorden of een wapen mogen bezitten.

Nee er zijn wetten in een land en als de meerderheid iets vind dan gebeurt dat (meestal). En het mooie is dat je dan altijd nog weg kan gaan naar een ander land of andere staat waar de wetten anders zijn, maar dat willen de pro-choicers niet, die willen dat het overal legaal moet zijn.
Wat jij de hele tijd post lees ik als dat jij bewust mensen, geboren of nog niet, de keuze ontneemt om een gelukkig, gezond en veilig leven te leiden.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_205248956
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 20:38 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Wat jij de hele tijd post lees ik als dat jij bewust mensen, geboren of nog niet, de keuze ontneemt om een gelukkig, gezond en veilig leven te leiden.
Ja dat idee krijg ik ook dat jullie niet echt lezen wat anderen zeggen maar gewoon een rode waas voor je ogen hebben die alle tegenargumenten vertaald naar "jij haat vrouwen en wil alle vrouwen weer tot slaaf maken".
pi_205248980
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 20:30 schreef GoogleFactChecker het volgende:

[..]
Je bent toch ook niet "pro-choice" dat je 1 dag voor de bevalling nog mag aborteren, in ieder geval niet openlijk. Je bent niet pro-choice dat mensen heroine mogen gebruiken. Je bent niet pro-choice dat mensen elkaar mogen vermoorden of een wapen mogen bezitten.

Nee er zijn wetten in een land en als de meerderheid iets vind dan gebeurt dat (meestal). En het mooie is dat je dan altijd nog weg kan gaan naar een ander land of andere staat waar de wetten anders zijn, maar dat willen de pro-choicers niet, die willen dat het overal legaal moet zijn.
Er zit nogal een verschil tussen het aborteren van een klompje cellen en een volmaakte embryo he?
Mensen mogen van mij prima heroine gebruiken, geen problemen mee hoor. Drugsgebruik is in Nederland ook helemaal niet strafbaar trouwens.

In dit geval staat de meerderheid van de bevolking helemaal niet achter deze beslissing van de Supreme Court, daar zit nu juist het probleem.
pi_205249068
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 20:42 schreef GoogleFactChecker het volgende:

[..]
Ja dat idee krijg ik ook dat jullie niet echt lezen wat anderen zeggen maar gewoon een rode waas voor je ogen hebben die alle tegenargumenten vertaald naar "jij haat vrouwen en wil alle vrouwen weer tot slaaf maken".
Ik krijg geen rode was voor m'n ogen, ik constateer slechts dat jij jouw opinie over leven door wilt drukken op andermans leven, whatever the cost. Zonder dat het ook maar enige invloed op jouw leven heeft. Egoisme ten top.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_205249093
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 20:45 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Er zit nogal een verschil tussen het aborteren van een klompje cellen en een volmaakte embryo he?
Mensen mogen van mij prima heroine gebruiken, geen problemen mee hoor. Drugsgebruik is in Nederland ook helemaal niet strafbaar trouwens.
Ja belachelijk dat heroine gebruiken niet strafbaar is, echt geweldig dat progressieve beleid. Maar je bent volgens mij niet pro-choice dat ik een vuurwapen mag bezitten of wel? Dus je vind de "vrijheid om te kiezen" niet zo belangrijk je vind het alleen belangrijk bij dingen die jij belangrijk vind.

quote:
In dit geval staat de meerderheid van de bevolking helemaal niet achter deze beslissing van de Supreme Court, daar zit nu juist het probleem.
Je reageerde op een quote uit Polen waar 85% wel pro-life was, ik kreeg het idee dat je daar ook abortus legaal wou maken.
  dinsdag 5 juli 2022 @ 20:59:30 #221
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205249147
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 20:53 schreef GoogleFactChecker het volgende:
Je reageerde op een quote uit Polen waar 85% wel pro-life was,
85% is Katholiek, dat is (zelfs in Polen) iets heel anders. Bekijk post #208 nog maar eens.

Check Your Facts, zeg maar.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_205249248
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 20:59 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
85% is Katholiek, dat is (zelfs in Polen) iets heel anders. Bekijk post #208 nog maar eens.

Check Your Facts, zeg maar.
Als Polen hypotetisch gezien 85% pro-life was, wat natuurlijk werd geinsiniueerd met de post dat ze 85% katholiek waren, zou mevrouw dan nog steeds voorstander zijn om daar abortus legaal te maken.

[ Bericht 2% gewijzigd door sp3c op 07-07-2022 21:32:10 ]
  dinsdag 5 juli 2022 @ 21:10:20 #223
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205249276
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 21:08 schreef GoogleFactChecker het volgende:

[..]

Als Polen hypotetisch gezien 85% pro-life was, wat natuurlijk werd geinsiniueerd met de post dat ze 85% katholiek waren, zou mevrouw dan nog steeds voorstander zijn om daar abortus legaal te maken.
Ik zou daar zelf in elk geval wel een voorstander van zijn, aangezien die 85% geen schade ondervindt van het recht van die andere 15% om een andere keuze te maken.

[ Bericht 2% gewijzigd door sp3c op 07-07-2022 21:32:23 ]
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_205249414
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 20:45 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

In dit geval staat de meerderheid van de bevolking helemaal niet achter deze beslissing van de Supreme Court, daar zit nu juist het probleem.
Weet je niet, is een luie aanname vanuit Nederland.
pi_205249438
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 21:20 schreef Homey het volgende:

[..]
Weet je niet, is een luie aanname vanuit Nederland.
Bovendien, was de meerderheid het er wel mee eens in 1971 toen het juist landelijk legaal werd gemaakt?
pi_205249622
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 21:10 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ik zou daar zelf in elk geval wel een voorstander van zijn, aangezien die 85% geen schade ondervindt van het recht van die andere 15% om een andere keuze te maken.
Je zou daar voorstander van zijn omdat dat iets is wat jij belangrijk vind.

Als het gaat om heroine legaal maken ook voor kinderen dan zou je daar geen voorstander van zijn, althans dat hoop ik. Ook zou je dan voorstander van zelfmoord moeten zijn en de zelfmoordlijn als een soort christengekkies moeten zien met achterlijke ouderwetse gedachtes die mensen proberen te manipuleren.

Ik ga het wapendebat maar uit de weg want dat zal wel weer automatisch "schade" aanrichten aan die 85%, ook al heb ik geen strafblad en geen last van psychische klachten die mij gevaarlijk zouden maken. Maar ook daar vind ik het hypocriet om maar te beweren dat we allemaal zo "pro-choice" zijn.
  dinsdag 5 juli 2022 @ 21:32:44 #227
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205249626
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 21:20 schreef Homey het volgende:

[..]
Weet je niet, is een luie aanname vanuit Nederland.
Bijna goed. Er zijn talloze onderzoeken naar gedaan.
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 21:21 schreef Homey het volgende:

[..]
Bovendien, was de meerderheid het er wel mee eens in 1971 toen het juist landelijk legaal werd gemaakt?
Oordeel zelf: (Uitspraak Roe was overigens in 1973, niet 1971)
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 5 juli 2022 @ 21:47:02 #228
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205249805
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 21:32 schreef GoogleFactChecker het volgende:

[..]
Je zou daar voorstander van zijn omdat dat iets is wat jij belangrijk vind.

Als het gaat om heroine legaal maken ook voor kinderen dan zou je daar geen voorstander van zijn, althans dat hoop ik. Ook zou je dan voorstander van zelfmoord moeten zijn en de zelfmoordlijn als een soort christengekkies moeten zien met achterlijke ouderwetse gedachtes die mensen proberen te manipuleren.

Ik ga het wapendebat maar uit de weg want dat zal wel weer automatisch "schade" aanrichten aan die 85%, ook al heb ik geen strafblad en geen last van psychische klachten die mij gevaarlijk zouden maken. Maar ook daar vind ik het hypocriet om maar te beweren dat we allemaal zo "pro-choice" zijn.
Je hebt wel erg veel woorden nodig voor je stroman.

Maar goed, vooruit dan maar weer. Ik ben een voorstander van de legalisering van softdrugs, en niet pertinent tegen de legalisering van harddrugs, maar bij die laatste categorie is het wel degelijk verdedigbaar dat de maatschappij er schade door ondervindt vanwege de ernst van de verslaving. Dat zou een verbod dus wel degelijk kunnen rechtvaardigen. Merk op dat we het gebruik van bijvoorbeeld alcohol of tabak door kinderen niet hebben verboden: als iemand thuis op de bank zijn eigen 16-jarige kind een biertje voorzet is er niemand in overtreding. De verkoop is begrijpelijkerwijs wel verboden, omdat minderjarigen de gevolgen van hun eigen keuzes nu eenmaal moeilijk kunnen overzien. Niet dat zo'n verbod ervoor zorgt dat geen enkele 16-jarige nu nog drinkt, rookt of blowt maar... nou ja, u snapt heus wel hoe dit werkt. Iets met drempels opwerpen.

Ik weet niet precies wat je bedoelt met 'voorstander zijn van zelfmoord'. Als mensen dat willen doen omdat ze geen andere uitweg zien, dan zou ik niet weten waarom iemand ze zou moeten tegenhouden. Om te voorkomen dat ze een treinmachinist met een trauma opzadelen is de euthanasiediscussie ook helemaal niet gek. Of, om te voorkomen dat ze allerlei willekeurige buitenstaanders meenemen in hun eigen doodswens: zie volgende alinea.

En rondom de wapendiscussie geef je het antwoord zelf al. Een vuurwapen is, mits niet voor kleiduiven gebruikt, bijna per definitie bedoeld om schadelijk te zijn voor anderen. Dus ja, daar is een verbod niet meer dan logisch. Bovendien, op een persoonlijke noot, vind ik het gewoon prettig om een schooljaar in de regel met hetzelfde aantal leerlingen te eindigen als waar het mee begint.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_205249922
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 21:32 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Bijna goed. Er zijn talloze onderzoeken naar gedaan.
[..]
Oordeel zelf: (Uitspraak Roe was overigens in 1973, niet 1971)
[ afbeelding ]
Welke onderzoeken dan? En wie voert die uit, want dat maakt nogal uit? Wie worden ondervraagd? Als je mensen in New York interviewt, krijg je een enorme bias voor de democrats. In Alabama voor de Republicans.

Hoe dan ook, de rechters doen een prima uitspraak. Geheel onafhankelijk. Zo werkt dat in een scheiding der machten. Dat hebben wij te respecteren. Het is hun land. Wat wij in een heel ander klein landje ervan vinden, doet er totaal niet toe.
  dinsdag 5 juli 2022 @ 22:06:02 #230
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205250014
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 21:57 schreef Homey het volgende:
Welke onderzoeken dan? En wie voert die uit, want dat maakt nogal uit? Wie worden ondervraagd? Als je mensen in New York interviewt, krijg je een enorme bias voor de democrats. In Alabama voor de Republicans.
Het plaatje geeft de resultaten van de polls van Gallup. Een grote onderzoeker die keurig zorgt voor representativiteit.

quote:
Hoe dan ook, de rechters doen een prima uitspraak. Geheel onafhankelijk.
Gezien de wijze waarop dat hof tot stand komt is dat niet waar, maar dat is je inmiddels al een aantal keer uitgelegd. Vooral je vingers in je oren blijven stoppen.
quote:
Het is hun land. Wat wij in een heel ander klein landje ervan vinden, doet er totaal niet toe.
Niet in de zin dat wij het kunnen veranderen. Maar dit is een discussieforum, dus we kunnen prima bespreken wat de gevolgen van zo'n uitspraak zijn voor de bevolking aldaar, en wat het zou kunnen betekenen voor de situatie in eigen land. En wat we daar dan potentieel van zouden kunnen vinden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_205250533
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 20:53 schreef GoogleFactChecker het volgende:

[..]
Ja belachelijk dat heroine gebruiken niet strafbaar is, echt geweldig dat progressieve beleid. Maar je bent volgens mij niet pro-choice dat ik een vuurwapen mag bezitten of wel? Dus je vind de "vrijheid om te kiezen" niet zo belangrijk je vind het alleen belangrijk bij dingen die jij belangrijk vind.
[..]
Je reageerde op een quote uit Polen waar 85% wel pro-life was, ik kreeg het idee dat je daar ook abortus legaal wou maken.
Klopt, ik vind het vooral belangrijk wanneer het te maken heeft met lichamelijke integriteit :Y. Dus ja, ik zou het het liefste in alle landen legaal zien. Zelfs als 99% pro life is, hoeven zij niet voor die ene procent te beslissen wat zij wel of niet met hun eigen lichaam mogen doen.
pi_205250546
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 21:08 schreef GoogleFactChecker het volgende:

[..]
Oke Karin ik zal het ff aanpassen.

Als Polen hypotetisch gezien 85% pro-life was, wat natuurlijk werd geinsiniueerd met de post dat ze 85% katholiek waren, zou mevrouw dan nog steeds voorstander zijn om daar abortus legaal te maken.
Ja, dan is mevrouw er nog steeds voorstander van om abortus legaal te maken.
pi_205250628
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 22:06 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Het plaatje geeft de resultaten van de polls van Gallup. Een grote onderzoeker die keurig zorgt voor representativiteit.
[..]
Gezien de wijze waarop dat hof tot stand komt is dat niet waar, maar dat is je inmiddels al een aantal keer uitgelegd. Vooral je vingers in je oren blijven stoppen.
[..]
Niet in de zin dat wij het kunnen veranderen. Maar dit is een discussieforum, dus we kunnen prima bespreken wat de gevolgen van zo'n uitspraak zijn voor de bevolking aldaar, en wat het zou kunnen betekenen voor de situatie in eigen land. En wat we daar dan potentieel van zouden kunnen vinden.
De rechters doen wel degelijk onafhankelijk die uitspraak. Het is een scheiding der machten die wij niet kennen in Nederland. Hier loopt de rechtspraak grotendeels aan de leiband van het kabinet. Dat jij niet snapt is triest, maar dat is dan maar zo.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 6 juli 2022 @ 00:53:56 #234
269689 crew  Viv
pi_205251253
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 21:32 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Bijna goed. Er zijn talloze onderzoeken naar gedaan.
Bovendien woont @Smart_ass in de VS, dus die doet helemaal geen aannames vanuit Nederland. :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 23:05 schreef Homey het volgende:

[..]
De rechters doen wel degelijk onafhankelijk die uitspraak. Het is een scheiding der machten die wij niet kennen in Nederland. Hier loopt de rechtspraak grotendeels aan de leiband van het kabinet.
Dat ze daar niet aan de leiband lopen van de huidige president of regering, dat klopt.

Toch zou ik het niet onafhankelijk willen noemen, want van iedere rechter is daar bekend waar diegene zich op het politieke spectrum bevindt. En ze beloven allemaal plechtig dat ze hun persoonlijke opvattingen niet mee laten wegen, maar dat Roe vs Wade aan diggelen zou gaan kon je op een bierviltje uitrekenen na de laatste benoeming. :X
  woensdag 6 juli 2022 @ 07:35:58 #235
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205251566
Eigenlijk zouden vrouwen gewoon collectief seks moeten weigeren met mannen die aangeven tegen abortus te zijn.

Eens kijken hoe lang dit soort situaties dan nog in stand gehouden wordt.
Resistance is futile.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 6 juli 2022 @ 07:45:14 #236
269689 crew  Viv
pi_205251600
quote:
7s.gif Op woensdag 6 juli 2022 07:35 schreef Seven. het volgende:
Eigenlijk zouden vrouwen gewoon collectief seks moeten weigeren met mannen die aangeven tegen abortus te zijn.

Eens kijken hoe lang dit soort situaties dan nog in stand gehouden wordt.
Er is wel een 'sex strike' gestart, maar met een iets pragmatischere insteek:

https://www.mirror.co.uk/(...)-strike-men-27330607
  woensdag 6 juli 2022 @ 08:00:18 #237
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_205251661
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 23:05 schreef Homey het volgende:

[..]
De rechters doen wel degelijk onafhankelijk die uitspraak. Het is een scheiding der machten die wij niet kennen in Nederland. Hier loopt de rechtspraak grotendeels aan de leiband van het kabinet. Dat jij niet snapt is triest, maar dat is dan maar zo.
Wat een onzin. Er zijn drie rechters aangesteld door een president die de verkiezingsbelofte heeft gedaan om rechters aan te stellen om Roe vs Wade ongedaan te maken. De benoeming van de eerste rechter was notabene oneigenlijk door obstructie in de Senaat. Terugdraaien van een arrest dat 50 jaar stand heeft gehouden is ongekend en zeker niet in lijn met juridische principes. De rechtspraak in Nederland acht ik toch veele malen onafhankelijker. Hooguit af en toe wat naïef.
Never explain, never apologize.
  woensdag 6 juli 2022 @ 09:13:57 #238
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_205252153
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 23:05 schreef Homey het volgende:

[..]
De rechters doen wel degelijk onafhankelijk die uitspraak. Het is een scheiding der machten die wij niet kennen in Nederland. Hier loopt de rechtspraak grotendeels aan de leiband van het kabinet. Dat jij niet snapt is triest, maar dat is dan maar zo.
De aanstelling van deze rechters was zeer politiek gedreven. Ze zijn aangesteld op grond van hun opvattingen, die dan ook ernstig doorschemeren in hun uitspraken.
Dat gebeurd trouwens beide kanten op, een zittende president probeert altijd een rechter te benoemen (president nomineert, senaat benoemd) die in lijn ligt met zijn politiek, zodra er een plaats vrij komt.

Hier heeft de mp geen inspraak in het benoemen of nomineren van rechters. Ik ontken niet dat politiek wel degelijk druk uit kan oefenen op de rechterlijke macht, maar dat is daar ook zo en in meerdere mate zelfs aangezien je niet eens die baan kan krijgen zonder directe steun en toestemming van de zittende regering.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_205263953
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 09:13 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
De aanstelling van deze rechters was zeer politiek gedreven. Ze zijn aangesteld op grond van hun opvattingen, die dan ook ernstig doorschemeren in hun uitspraken.
Dat gebeurd trouwens beide kanten op, een zittende president probeert altijd een rechter te benoemen (president nomineert, senaat benoemd) die in lijn ligt met zijn politiek, zodra er een plaats vrij komt.

Hier heeft de mp geen inspraak in het benoemen of nomineren van rechters. Ik ontken niet dat politiek wel degelijk druk uit kan oefenen op de rechterlijke macht, maar dat is daar ook zo en in meerdere mate zelfs aangezien je niet eens die baan kan krijgen zonder directe steun en toestemming van de zittende regering.
Hier in Nederland is het veel erger dan jij denkt. Die nep ophef over Amerika is in mijn ogen handige afleiding voor de misstanden in eigen land. Beproefd recept; wijs met de vinger naar het buitenland.

Lees dit artikel eens:

https://www.wyniasweek.nl(...)e-rechter-eigenlijk/

Een citaat uit het artikel:

"Zo blijft de politieke rechter in Nederland onder de radar. Indien de rechter een beslissing neemt die politiek slecht valt, zoals in de avondklok-zaak in februari 2021, dan wordt die beslissing ongewoon snel overruled door een hogere rechter. Maar politici en de media wijzen zelden naar het politieke karakter van rechtspraak. Sterker nog, zij demoniseren degenen die dat wel doen. De D66-politici Jetten en Groothuizen bijvoorbeeld suggereren dat degenen die rechtspraak kritiseren in feite het instituut rechtspraak en zo de rechtsstaat beschadigen"

De Nederlandse rechtsspraak ademt een en al politiek, maar er hangt een mistgordijn omheen zodat weinig mensen dat zien. Omdat we amper scheiding der machten kennen, informeert de media - keurig opgelijnd met de macht - de burger daar niet over. Sterker nog, diezelfde media wijst handig naar het buitenland om de aandacht af te leiden. Veel ophef en kritiek op systemen in andere landen, geen zelfreflectie en diepgravend onderzoek hoe het eigenlijk zit in eigen land. Je ziet het ook dit topic, mensen schuimbekken over Amerika, maar hebben geen idee hoe het zit in ons eigen kikkerlandje. De notie dat het hier juist erger is wekt instant verbazing, woede en ontkenning.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 02:45:31 #240
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_205272918
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 10:03 schreef Homey het volgende:

[..]
Hier in Nederland is het veel erger dan jij denkt. Die nep ophef over Amerika is in mijn ogen handige afleiding voor de misstanden in eigen land. Beproefd recept; wijs met de vinger naar het buitenland.

Lees dit artikel eens:

https://www.wyniasweek.nl(...)e-rechter-eigenlijk/

Een citaat uit het artikel:

"Zo blijft de politieke rechter in Nederland onder de radar. Indien de rechter een beslissing neemt die politiek slecht valt, zoals in de avondklok-zaak in februari 2021, dan wordt die beslissing ongewoon snel overruled door een hogere rechter. Maar politici en de media wijzen zelden naar het politieke karakter van rechtspraak. Sterker nog, zij demoniseren degenen die dat wel doen. De D66-politici Jetten en Groothuizen bijvoorbeeld suggereren dat degenen die rechtspraak kritiseren in feite het instituut rechtspraak en zo de rechtsstaat beschadigen"

De Nederlandse rechtsspraak ademt een en al politiek, maar er hangt een mistgordijn omheen zodat weinig mensen dat zien. Omdat we amper scheiding der machten kennen, informeert de media - keurig opgelijnd met de macht - de burger daar niet over. Sterker nog, diezelfde media wijst handig naar het buitenland om de aandacht af te leiden. Veel ophef en kritiek op systemen in andere landen, geen zelfreflectie en diepgravend onderzoek hoe het eigenlijk zit in eigen land. Je ziet het ook dit topic, mensen schuimbekken over Amerika, maar hebben geen idee hoe het zit in ons eigen kikkerlandje. De notie dat het hier juist erger is wekt instant verbazing, woede en ontkenning.

Of het is een onderwerp die mensen aan het hart gaat…
Zeker aangezien het om een land gaat die leidend is in de wereld.

Ik vind dat jij vooral afleidend bezig bent door er vanalles en nog wat bij te halen in een topic die over dit Amerikaanse besluit gaat.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 07:33:17 #241
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_205273127
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 07:45 schreef Viv het volgende:

[..]
Er is wel een 'sex strike' gestart, maar met een iets pragmatischere insteek:

https://www.mirror.co.uk/(...)-strike-men-27330607
en dat is dan weer een domme actie waar je mensen aan jouw kant harder mee raakt dan mensen aan de andere kant
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  vrijdag 8 juli 2022 @ 07:53:13 #242
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_205273191
quote:
7s.gif Op woensdag 6 juli 2022 07:35 schreef Seven. het volgende:
Eigenlijk zouden vrouwen gewoon collectief seks moeten weigeren met mannen die aangeven tegen abortus te zijn.

Eens kijken hoe lang dit soort situaties dan nog in stand gehouden wordt.
Wel grappig. Tref je een man die daadwerkelijk de gevolgen van zijn acties wil ondergaan (wat hem een goede partner maakt) en dan wijs je hem af.

Echt hoor. Vrouwen...
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  vrijdag 8 juli 2022 @ 08:06:09 #243
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_205273263
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 07:53 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Wel grappig. Tref je een man die daadwerkelijk de gevolgen van zijn acties wil ondergaan (wat hem een goede partner maakt) en dan wijs je hem af.

Echt hoor. Vrouwen...
Dat zou ik anders formuleren : tref je een man die jou wil dwingen om de gevolgen van zijn acties te ondergaan.
Dat is dus echt geen goede partner hoor.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 8 juli 2022 @ 08:13:15 #244
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_205273317
Het blijft boeiend om te zien hoe de rechtse "strijders voor vrijheid" echte vrijheden, zoals het vrijheid op keuze qua seksualiteit, vrijheid om met je lichaam te doen wat jij wil, de vrijheid om ongewenste zwangerschappen af te breken willen verbieden of op zijn minst sterk inperken.

Vrijheid gaat blijkbaar alleen over de vrijheid om anderen te mogen overheersen, uitbuiten of misbruiken op basis van een of andere vorm van dominantie. Dominantie als man, dominantie als blanke man, dominantie als (blank) christelijk mens, noem het zoals je wil.
pi_205273334
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 10:03 schreef Homey het volgende:

[..]
Hier in Nederland is het veel erger dan jij denkt. Die nep ophef over Amerika is in mijn ogen handige afleiding voor de misstanden in eigen land.

Je ziet het ook dit topic, mensen schuimbekken over Amerika, maar hebben geen idee hoe het zit in ons eigen kikkerlandje.

Nou, ik weet heel goed hoe het zit in ons kikkerlandje, namelijk dat abortus hier is toegestaan en niet wordt gezien als een criminele daad.

Dat lijkt me voor dit topic het belangrijkste om te weten en te benoemen.

Voor offtopic gepraat over misstanden in eigen land, de media en D66-politici is vast nog wel plek in andere NWS-topics.
  Moderator vrijdag 8 juli 2022 @ 09:12:43 #246
5428 crew  miss_sly
pi_205273681
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 07:53 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Wel grappig. Tref je een man die daadwerkelijk de gevolgen van zijn acties wil ondergaan (wat hem een goede partner maakt) en dan wijs je hem af.

Echt hoor. Vrouwen...
Tegen abortus betekent niet dat HIJ de gevolgen van zijn acties wil accepteren, maar vooral dat de vrouw in kwestie dat zal moeten. Tegen abortus zijn betekent niet je verantwoordelijkheid nemen, je vaderlijke plichten opnemen en alimentatie betalen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 8 juli 2022 @ 10:14:36 #247
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205274105
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 07:53 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Wel grappig. Tref je een man die daadwerkelijk de gevolgen van zijn acties wil ondergaan (wat hem een goede partner maakt) en dan wijs je hem af.

Echt hoor. Vrouwen...
Hoe kom je tot de conclusie dat mannen die tegen abortus zijn, wel bereid zijn om hun verantwoordelijkheid te nemen?
Resistance is futile.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 10:21:14 #248
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205274149
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 08:13 schreef mcmlxiv het volgende:
Het blijft boeiend om te zien hoe de rechtse "strijders voor vrijheid" echte vrijheden, zoals het vrijheid op keuze qua seksualiteit, vrijheid om met je lichaam te doen wat jij wil, de vrijheid om ongewenste zwangerschappen af te breken willen verbieden of op zijn minst sterk inperken.

Vrijheid gaat blijkbaar alleen over de vrijheid om anderen te mogen overheersen, uitbuiten of misbruiken op basis van een of andere vorm van dominantie. Dominantie als man, dominantie als blanke man, dominantie als (blank) christelijk mens, noem het zoals je wil.
Amen. Gelukkig zijn er ook veel leuke normale mannen die niet bang zijn, omdat ze weten dat er echt wel ruimte overblijft als ze vrouwen en niet-blanken ook wat gunnen, zonder dat ze zich als cuck dienen te gedragen. De aartsconservatieve blanke man mag wat mij betreft uitsterven, met hun giftige gedachtengoed.

Het overturnen van Roe v Wade is ook puur een laatste stuiptrekking.

:Y)
Resistance is futile.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 10:31:27 #249
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_205274242
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 20:26 schreef Homey het volgende:

In het geval van abortus is het keuzerecht van de vrouw versus recht van leven van het ongeboren kind.
Gebaseerd op wat heeft een embryo recht van leven? De bijbel?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 8 juli 2022 @ 10:41:41 #250
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_205274363
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 23:05 schreef Homey het volgende:

De rechters doen wel degelijk onafhankelijk die uitspraak. ..... Dat jij niet snapt is triest, maar dat is dan maar zo.
Als jij denkt dat de beslissing om Roe vs Wade terug te draaien niet politiek gemotiveerd is, dan begrijp jij erg weinig van het huidige politieke landschap in de VS. Of dat triest is laat ik in het midden.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')