abonnement Unibet Coolblue
pi_205400882
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 15:12 schreef Unstoppable-NMGN het volgende:

[..]
Deden ze dat maar eens. Ze buigen en knielen voor de machtige milieulobby maar spugen op de boeren, vissers etc. en geven aan hun geen millimeter toe. Die gaan echt niet in de spiegel kijken. (er gaan trouwens hardnekkige geruchten dat Rutte niet eens een spiegelbeeld heeft)
Ehm, de machtigste lobby in NL en de EU is toch nog altijd de boerenlobby.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_205400900
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 15:12 schreef Unstoppable-NMGN het volgende:
(er gaan trouwens hardnekkige geruchten dat Rutte niet eens een spiegelbeeld heeft)
:D
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_205401043
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 15:25 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ehm, de machtigste lobby in NL en de EU is toch nog altijd de boerenlobby.
Ik ging dat uit interesse even nazoeken (lobbyen kan heel kwalijk zijn voor de burger per definitie) en het blijkt lastig om een lijstje te vinden wat de belangengroepen op volgorde zet qua budget. Ik lees dat de techlobby een groot budget heeft maar niet hoe dat in verhouding staat tot andere belangengroepen.

Is daar iets nuttigs over te vinden? Wel is het duidelijk dat belangengroepen ieder jaar vele miljarden spenderen om hun zin te krijgen. Dat is op zich al een fout principe: je wordt pas gehoord als je een groot budget hebt. Dan kan je via deze schimmige wegen je belang kopen. Dat werkt in principe corruptie en nepotisme in de hand in ambtenarenland, dat kan niet anders.

[ Bericht 6% gewijzigd door Bart2002 op 20-07-2022 15:45:17 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  woensdag 20 juli 2022 @ 15:57:14 #204
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_205401337
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 15:21 schreef Hanca het volgende:

[..]
Als je zegt dat dat plan van die D66 politicus bedoeld is om de ouderen hun huis af te pakken, dan ben je toch echt in complotten aan het denken.
Een complot zou willen zeggen dat er meerdere partijen achter de schermen samenzweren om iets te bekokstoven. Zoiets is er volgens mij door niemand aangedragen. Daarnaast klopt het gewoon dat de D66 in Amsterdam ouderen wil financieel stimuleren om elders te gaan wonen. Dit past in een trend die we al vaker hebben gezien in de media, waarbij er wordt geprobeerd het woningprobleem in Nederland bij ouderen neer te leggen. Zie bijvoorbeeld ook deze reportage van de NOS.

Dit terwijl andere factoren zoals de slecht gereguleerde woningmarkt, een gebrek aan sociale huurwoningen, de torenhoge prijzen of de steeds meer alleenstaanden in vergelijkingen met voorgaande generaties minder worden belicht. Laat staan dat de olifant in de kamer benoemd mag worden: de vele nieuwe migranten en vluchtelingen die elk jaar naar Nederland komen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_205401393
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juli 2022 15:57 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Een complot zou willen zeggen dat er meerdere partijen achter de schermen samenzweren om iets te bekokstoven. Zoiets is er volgens mij door niemand aangedragen. Daarnaast klopt het gewoon dat de D66 in Amsterdam ouderen wil financieel stimuleren om elders te gaan wonen. Dit past in een trend die we al vaker hebben gezien in de media, waarbij er wordt geprobeerd het woningprobleem in Nederland bij ouderen neer te leggen. Zie bijvoorbeeld ook deze reportage van de NOS.
Ja, het ging over die regeling waarbij D66 mensen die zelf vinden dat ze te groot wonen willen helpen in de kosten om te verhuizen. Niks mensen uit een huis jagen, dus.

Dergelijke opmerkingen over mensen hun huis afpakken ed zijn gewoon complotdenken.


En doen alsof de NOS een soort politiek belang heeft bij zijn artikelen valt ook onder complotdenken, trouwens. Totale nonsens.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_205401489
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2022 16:00 schreef Hanca het volgende:
Ja, het ging over die regeling waarbij D66 mensen die zelf vinden dat ze te groot wonen willen helpen in de kosten om te verhuizen.
Maar dan wel op kosten van de gemeente cq de belastingbetaler lees ik. Het geld komt i.i.g. niet uit de partijkas van D66 zelf. Daar had ik eigenlijk op gehoopt want dat was een mooi gebaar geweest. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_205401519
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 16:05 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Maar dan wel op kosten van de gemeente cq de belastingbetaler lees ik. Het geld komt i.i.g. niet uit de partijkas van D66 zelf. Daar had ik eigenlijk op gehoopt want dat was een mooi gebaar geweest. :)
De gemeenschap heeft een belang dat die grote huizen vrij komen. Er wonen daar ouderen die best willen verhuizen, maar daar wat hulp bij nodig hebben. Dan is het in het belang van iedereen ze daarbij te helpen. Lijkt me een prima plan dat best landelijk uitgerold kan worden, zelfs al maak je er maar enkele tientallen of honderden huizen mee vrij.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 20 juli 2022 @ 16:07:39 #208
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_205401523
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2022 16:00 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, het ging over die regeling waarbij D66 mensen die zelf vinden dat ze te groot wonen willen helpen in de kosten om te verhuizen. Niks mensen uit een huis jagen, dus.

Dergelijke opmerkingen over mensen hun huis afpakken ed zijn gewoon complotdenken.
Nogmaals, van een complot is geen sprake. Je zou kunnen stellen dat het een hyperbool is om te zeggen dat er wordt geprobeerd mensen hun huis af te pakken. Maar er is zeker een push om de doorstroom te bevorderen, anders zou zo'n voorstel natuurlijk ook niet zijn bedacht. Het idee is daar ouderen te stimuleren toch verder te kijken naar een kleinere woning.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_205401545
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 16:07 schreef Hanca het volgende:

[..]
De gemeenschap heeft een belang dat die grote huizen vrij komen. Er wonen daar ouderen die best willen verhuizen, maar daar wat hulp bij nodig hebben. Dan is het in het belang van iedereen ze daarbij te helpen. Lijkt me een prima plan dat best landelijk uitgerold kan worden, zelfs al maak je er maar enkele tientallen huizen mee vrij.
Maar puntje 1 uit die beleidsnota (of hoe je dat ding noemt): "De stad van morgen, een thuis voor iedereen" is in dit kader wat dubbelzinnig. :) Ik ga hem eens even doornemen om te kijken wat ze nou precies willen.

Is hier te vinden:
https://amsterdam.d66.nl/(...)ma-2022-2026-def.pdf

Wat al niet helpt is dat D66 meedoet (of de term heeft uitgevonden) aan het demoniseren van "scheefwonen"...

quote:
In Amsterdam woonde in 2018 12,6 % van de huishoudens goedkoop scheef: zij woonden in een
sociale huurwoning waar ze eigenlijk een te hoog inkomen voor hadden 2
Dat staat er gewoon in. Terwijl scheefwonen helemaal niet bestaat. Er is een acceptatiebeleid op inkomen en dat is het verder. Er zijn geen toekomstige afspraken gemaakt over wat als de huurder meer gaat verdienen. Vandaar dat de term zo vals is en niet rechtsgeldig. Eigenlijk is dat hele epistel juist hierom al niet meer serieus te nemen.

Je kunt hier al aan herkennen dat D66 een kwaadaardige club is m.i.

Onder punt 2.2:

quote:
Passend aanbod: D66 Amsterdam wil in bestaande buurten meer levensloopbestendige
(gelijkvloers en met lift) woningen bouwen, dicht bij buurtvoorzieningen en indien mogelijk met
enkele gemeenschappelijke faciliteiten zoals een tuin en een gemeenschappelijke
ontmoetingsruimte.
Als ze hier nou eens mee beginnen, met dat "passende aanbod" dan komt de rest ook wel goed.
.

[ Bericht 13% gewijzigd door Bart2002 op 20-07-2022 16:20:44 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_205402341
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 16:09 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Dat staat er gewoon in. Terwijl scheefwonen helemaal niet bestaat. Er is een acceptatiebeleid op inkomen en dat is het verder. Er zijn geen toekomstige afspraken gemaakt over wat als de huurder meer gaat verdienen. Vandaar dat de term zo vals is en niet rechtsgeldig. Eigenlijk is dat hele epistel juist hierom al niet meer serieus te nemen.

Je kunt hier al aan herkennen dat D66 een kwaadaardige club is m.i.

Dus willen dat er mensen in de sociale huurwoningen op kosten van de belastingbetaler wonen waarvoor het ook bedoeld is, is kwaadaardig?

Als je dat zo gaat noemen, ben je wat mij betreft ook echt wel behoorlijk af.


Wat jij doet is alsof we mensen op hun 20e oid een uitkering moeten geven op basis van hun inkomen en dat dan vast moeten houden, ongeacht veranderingen. Daar is best wel wat op af te dingen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_205403203
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2022 17:09 schreef Hanca het volgende:
Dus willen dat er mensen in de sociale huurwoningen op kosten van de belastingbetaler wonen waarvoor het ook bedoeld is, is kwaadaardig?
Dat is helemaal niet de "bedoeling". Dan moet je DAN afspreken dat ze er weer uit moeten als het inkomen stijgt boven bedrag x. Die afspraken zijn er niet. Dus je kunt die mensen niet een stigma opplakken waar ze geen schuld aan hebben. Dan hadden er andere afspraken gemaakt moeten worden.

Het is gekomen doordat:

quote:
Er zijn echter ook andere verklaringen. Gebleken is namelijk dat de verhuismotieven van mensen niet noodzakelijk voortkomen uit de levensfase waarin zij zich bevinden, maar ook uit de sociale status die iemand verbindt aan een woning, het opleidingsniveau, de arbeidsstatus en de mening van een persoon over de woning.
Men verwachtte dat dit een soort automatisch proces zou zijn, die "verhuismotieven". Maar dat bleek niet het geval. Men was prima tevreden met de woning. We moeten ook niet doen alsof de sociale woning van 50 jaar geleden nog steeds gesubsidieerd wordt. Dat wordt ie niet namelijk.

Dus ze bleven lekker zitten waar ze zaten. En terecht wat mij betreft. Je kunt in een democratie niet gedwongen worden om duurder te gaan wonen dan waar je behoefte aan hebt. En als men dat wel belangrijk vond indertijd dan had de toenmalige regering die regels vast moeten leggen.

Wat er met "scheefwoners" gebeurt is eigenlijk hetzelfde als wat er met "ouderen" gebeurt in dit voorstel. Misschien zijn het wel oudere scheefwoners. :) Dan sla je 2 vliegen in 1 klap.

Het is een kwaadaardige religie wat D66 doet en wil. Ze zeggen op een omslachtige manier: rot op klaploper! En tevens oude overbodige lul! Wij willen daar wonen... Vies volkje.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_205403417
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 18:25 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Dat is helemaal niet de "bedoeling". Dan moet je DAN afspreken dat ze er weer uit moeten als het inkomen stijgt boven bedrag x. Die afspraken zijn er niet. Dus je kunt die mensen niet een stigma opplakken waar ze geen schuld aan hebben. Dan hadden er andere afspraken gemaakt moeten worden.

Het is gekomen doordat:
[..]
Men verwachtte dat dit een soort automatisch proces zou zijn, die "verhuismotieven". Maar dat bleek niet het geval. Men was prima tevreden met de woning. We moeten ook niet doen alsof de sociale woning van 50 jaar geleden nog steeds gesubsidieerd wordt. Dat wordt ie niet namelijk.

Dus ze bleven lekker zitten waar ze zaten. En terecht wat mij betreft. Je kunt in een democratie niet gedwongen worden om duurder te gaan wonen dan waar je behoefte aan hebt. En als men dat wel belangrijk vond indertijd dan had de toenmalige regering die regels vast moeten leggen.

Wat er met "scheefwoners" gebeurt is eigenlijk hetzelfde als wat er met "ouderen" gebeurt in dit voorstel. Misschien zijn het wel oudere scheefwoners. :) Dan sla je 2 vliegen in 1 klap.

Het is een kwaadaardige religie wat D66 doet en wil. Ze zeggen op een omslachtige manier: rot op klaploper! En tevens oude overbodige lul! Wij willen daar wonen... Vies volkje.
Geen enkele oudere wordt gedwongen te verhuizen. Alleen krijgen ouderen die dat wensen wat hulp bij wat ze zelf willen: verhuizen naar een huis dat qua formaat beter bij hun huidige situatie past. Zat ouderen die dat ontzettend graag willen.


En over scheefwonen: ja, daar mag van mij wel een verplichting. Bijvoorbeeld 5 jaar teveel verdienen en je moet een ander huis zoeken of een veel hogere huur betalen. Mensen met een dik inkomen hoeven we niet te subsideren. Dat kan de huidige regering best vastleggen, wetten zijn tenslotte niet in beton gegoten.


Ik heb niks met D66, maar deze plannen zijn allesbehalve kwaadaardig. Het is eindelijk eens opkomen voor mensen die het nodig hebben.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_205403542
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2022 18:43 schreef Hanca het volgende:
Geen enkele oudere wordt gedwongen te verhuizen. Alleen krijgen ouderen die dat wensen wat hulp bij wat ze zelf willen: verhuizen naar een huis dat qua formaat beter bij hun huidige situatie past. Zat ouderen die dat ontzettend graag willen.
Nou goed. Maar onder punt 2.2 dus, dat fijne plan: wanneer gaan ze dat doen? Althans daarmee beginnen?
Is natuurlijk beter dan de oprotpremie waar we het over hebben.

Dit in het kader van het beleidsplan "De stad van morgen, een thuis voor iedereen". Dat zou toch inmiddels wel vorderingen hebben gemaakt lijkt me. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  woensdag 20 juli 2022 @ 21:59:35 #214
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205406105
quote:
10s.gif Op woensdag 20 juli 2022 12:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Haha, dit gaat echt nergens meer over. Nota bene Etto die 'altrechtse en fascistische propaganda' zou verspreiden :'). Een betere bevestiging van hoe out of touch jij bent met de daadwerkelijke betekenis van dit soort concepten gaat er niet komen.
Zeker wel, zijn gefoeter over immigranten en transgenders lijkt gewoon uit die krochten opgelepeld.
pi_205407909
Wel van extreem linkse mafklappers die de vrijheid van meningsuiting niet aankunnen.

twitter


Elke mening mag (en moet in een vrije democratie) een podium mogen hebben. Tenzij die mening tegen onze vvmu ingaat, maar dan doe je aangifte, en ga je die mening niet proberen te cancellen, Dat gebeurd alleen in fascistische of totalitaire staten.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_205407912
Disclaimer. Ik ben geen FVD stemmer, maar verdedig de vvmu.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Moderator donderdag 21 juli 2022 @ 10:17:08 #217
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205409121
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2022 01:35 schreef Montagui het volgende:
Disclaimer. Ik ben geen FVD stemmer, maar verdedig de vvmu.
Wat is je probleem dan? Baudet heeft een mening, deze mensen ook. Jouw betoog lijkt te zijn dat je bepaalde dingen juist niet mag zeggen omdat gekkies er mee aan de haal kunnen gaan. En dat klopt, de Noorse terrorist noemde Wilders zijn grote idool en was geinspireerd door zijn woorden. Als we verbanden gaan leggen dan zeg ik top, doen. Maar dan wel eerlijk zijn.

Ik snap je betoog dus niet, cancellen mag niet maar je mag ook bepaalde dingen niet zeggen omdat het anders mischien tot een Volkert leidt? En what about First Speaker doctrine? Dat cancellen niet zou mogen vind ik nogal lachwekkend, trouwens.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_205409284
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2022 10:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Wat is je probleem dan? Baudet heeft een mening, deze mensen ook. Jouw betoog lijkt te zijn dat je bepaalde dingen juist niet mag zeggen omdat gekkies er mee aan de haal kunnen gaan. En dat klopt, de Noorse terrorist noemde Wilders zijn grote idool en was geinspireerd door zijn woorden. Als we verbanden gaan leggen dan zeg ik top, doen. Maar dan wel eerlijk zijn.

Ik snap je betoog dus niet, cancellen mag niet maar je mag ook bepaalde dingen niet zeggen omdat het anders mischien tot een Volkert leidt? En what about First Speaker doctrine? Dat cancellen niet zou mogen vind ik nogal lachwekkend, trouwens.
Nee, ik pleit voor het uiten van elke maffe mening dan ook, en waar dan ook. Bevalt die mening je niet dan negeer je hem. Hopelijk is de RAI ook die mening toegedaan, en laten ze zich niet intimideren door mensen met totalitaire cancel meningen.

En als tijdens zo'n bijeenkomst de grenzen van vvmu overschreden worden dan kan je gewoon aangifte doen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Moderator donderdag 21 juli 2022 @ 11:09:03 #219
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205409483
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2022 10:44 schreef Montagui het volgende:

[..]
Nee, ik pleit voor het uiten van elke maffe mening dan ook, en waar dan ook. Bevalt die mening je niet dan negeer je hem. Hopelijk is de RAI ook die mening toegedaan, en laten ze zich niet intimideren door mensen met totalitaire cancel meningen.

En als tijdens zo'n bijeenkomst de grenzen van vvmu overschreden worden dan kan je gewoon aangifte doen.
Vrijheid van meningstuiting is ook de vrijheid om te kunnen zeggen dat je vind dat de RAI zich niet moet lenen voor bepaalde zaken, toch?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 21 juli 2022 @ 14:26:10 #220
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205411564
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2022 01:35 schreef Montagui het volgende:
Disclaimer. Ik ben geen FVD stemmer, maar verdedig de vvmu.
De vrijheid van meningsuiting is dus alleen voor de FvD in dit geval :')

Want jij probeert de mening van deze mensen te cancellen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Hexagon op 21-07-2022 14:33:20 ]
pi_205413013
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 21:59 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Zeker wel, zijn gefoeter over immigranten en transgenders lijkt gewoon uit die krochten opgelepeld.
Oei oei de feiten dat Nederland overvol met bewoners aan het raken is sinds de jaren 80 mag niet meer benoemd worden en moet door de D66 correctie politie gedownplayed worden als gefoeter.
  donderdag 21 juli 2022 @ 16:25:55 #222
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205413102
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2022 16:21 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Oei oei de feiten dat Nederland overvol met bewoners aan het raken is sinds de jaren 80 mag niet meer benoemd worden en moet door de D66 correctie politie gedownplayed worden als gefoeter.
Alweer die slachtofferrol.
pi_205413589
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2022 16:25 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Alweer die slachtofferrol.
Slachtofferrol waar zie je nu opeens mensen zichzelf als slachtoffer projecteren? Kun je dat eens wat meer uitdiepen.
  donderdag 21 juli 2022 @ 16:58:16 #224
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205413683
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2022 16:50 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Slachtofferrol waar zie je nu opeens mensen zichzelf als slachtoffer projecteren? Kun je dat eens wat meer uitdiepen.
"Het mag niet meer benoemd worden" dat is gewoon slachtofferschap om onwelgevallige reacties terzijde te kunnen schuiven.

Als "iets benoemen" allerlei verontwaardiging oproept, dan kan dat ook liggen aan de manier waarop dat benoemd wordt.
pi_205419002
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2022 11:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Vrijheid van meningstuiting is ook de vrijheid om te kunnen zeggen dat je vind dat de RAI zich niet moet lenen voor bepaalde zaken, toch?
Uiteraard.

Ik ageer dan ook tegen die groep mensen die WEL vinden dat bepaalde meningen gecancelled moeten worden.

Ik ben het dus met je eens dat dat soort mensen abject en infaam zijn.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_205419004
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2022 14:26 schreef Hexagon het volgende:

[..]
De vrijheid van meningsuiting is dus alleen voor de FvD in dit geval :')

Want jij probeert de mening van deze mensen te cancellen.
Zie mijn post hierboven.

Geen idee hoe dat ik vind dat je ze moet cancellen. Dat zeg ik nergens.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  vrijdag 22 juli 2022 @ 00:21:54 #227
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205419032
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 00:19 schreef Montagui het volgende:

[..]
Zie mijn post hierboven.
Ja je vind dus dat mensen die van mening zijn dat de FvD geen pro-Rusland feestjes mag houden in de RAI, die mening niet mogen hebben en hun mond moeten houden. :')
pi_205419082
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 00:21 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ja je vind dus dat mensen die van mening zijn dat de FvD geen pro-Rusland feestjes mag houden in de RAI, die mening niet mogen hebben en hun mond moeten houden. :')
Nee, dat zeg ik dus niet.

Van mij mogen ze die mening hebben.

Ik zeg alleen dat ZIJ mensen zijn die andere meningen willen cancellen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  vrijdag 22 juli 2022 @ 00:28:40 #229
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205419102
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 00:26 schreef Montagui het volgende:

[..]
Nee, dat zeg ik dus niet.

Van mij mogen ze die mening hebben.

Ik zeg alleen dat ZIJ mensen zijn die andere meningen willen cancellen.
Ja en jij wil hun mening cancellen.
pi_205419134
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 00:28 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ja en jij wil hun mening cancellen.
Nee, ook niet.

Ik post dat alleen omdat ik pal sta achter de vvmu en deze mensen blijkbaar niet. En dat ik dat abject en infaam vindt van al deze ondertekenaars. En dat zij met naam en toenaam op social media geillustreerd mogen worden zodat -men- deze mensen als anti-vvmu-ers weet en erkent en daar voor -verleden- en toekomstige anti-vvmu uitspraken van deze mensen rekening kunt houden.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_205419436
Komt eerder door mensen die op populisten stemmen waardoor het politieke landschap versplinterd raakt
pi_205439652
Terug naar TT "aanval op democratie komt niet van boeren"
Dat is juist.

Die aanval komt van wappies en extreemrechts en de overlappende stromingen, bijv FvD
Zowel in verbale zin, alswel dat door hun discours zoals in onderstaande tweet de zgn vrijheidsstrijders straat - en internetterreurachtig worden en sommigen worden zo heuse terroristen.
twitter


Maar wie bedoelen ze in FvD-kringen met "globalisten" ?
Diegenen die niet fanatiek genoeg "eigen volk eerst" nastreven?
En van Houwelingen beweert dat je die mensen herkent aan hun ideeen dat er een stikstofcrisis is , samenhangend met een klimaatcrisis.
Dat is dus 90% van de bevolking en die 90 % wil "onze vrijheden" afpakken? Hun vrijheden
Hij bedoelt natuurlijk dat de politieke en opinieleiders die afpakkers zijn.
Op dit moment is er geen covidcrisis, die was er wel in 2020 en 2021. Het kan weer gebeuren met een gevaarlijkere covidvariant en opnieuw gaat FvD roepen: er is geen crisis.. globalisten liegen dat en willen "onze vrijheden" afpakken.
Dit soort complotachtig denken en hetzevoering is een aanval op het gezond denken, de volksgezondheid, de democratie.

[ Bericht 3% gewijzigd door Bluesdude op 24-07-2022 11:08:48 ]
pi_205439906
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2022 01:35 schreef Bluesdude het volgende:
Terug naar TT "aanval op democratie komt niet van boeren"

Dit soort complotachtig denken en hetzevoering is een aanval op het gezond denken, de volksgezondheid, de democratie.
Het wordt inderdaad tijd voor je pilletjes.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_205440252
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2022 02:25 schreef heiden6 het volgende:

[..]
Het wordt inderdaad tijd voor je pilletjes.
heeft wel gelijk :)
pi_205441069
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2022 02:25 schreef heiden6 het volgende:

[..]
Het wordt inderdaad tijd voor je pilletjes.
Klopt ... elke ochtend moet ik ze slikken.
Je hebt niks inhoudelijks bij te dragen?
Je bent niet eens met wat ik schreef, maar je bent te beroerd dat netjes te formuleren?
pi_205458968
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2022 01:35 schreef Bluesdude het volgende:
Terug naar TT "aanval op democratie komt niet van boeren"
Dat is juist.

Die aanval komt van wappies en extreemrechts en de overlappende stromingen, bijv FvD
Zowel in verbale zin, alswel dat door hun discours zoals in onderstaande tweet de zgn vrijheidsstrijders straat - en internetterreurachtig worden en sommigen worden zo heuse terroristen.
[ twitter ]

Maar wie bedoelen ze in FvD-kringen met "globalisten" ?
Diegenen die niet fanatiek genoeg "eigen volk eerst" nastreven?
En van Houwelingen beweert dat je die mensen herkent aan hun ideeen dat er een stikstofcrisis is , samenhangend met een klimaatcrisis.
Dat is dus 90% van de bevolking en die 90 % wil "onze vrijheden" afpakken? Hun vrijheden
Hij bedoelt natuurlijk dat de politieke en opinieleiders die afpakkers zijn.
Op dit moment is er geen covidcrisis, die was er wel in 2020 en 2021. Het kan weer gebeuren met een gevaarlijkere covidvariant en opnieuw gaat FvD roepen: er is geen crisis.. globalisten liegen dat en willen "onze vrijheden" afpakken.
Dit soort complotachtig denken en hetzevoering is een aanval op het gezond denken, de volksgezondheid, de democratie.
Nee, oneens. De aanval op de democratie komt van mensen die proberen andere meningen te cancellen in plaats van de discussie aan te gaan en daarna de democratie zijn werk te laten doen (eens per 4 jaar). En dat 'cancellen' zie je voornamelijk vanuit de (extreem)linkse hoek. Dus m.i. komt die aanval op de democratie daar vandaan.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  dinsdag 26 juli 2022 @ 09:36:29 #237
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_205459779
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 10:06 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Goed verhaal.

Dus moeten we, wat mij betreft, weer terug naar punt 1. Alleen produceren voor binnenlands gebruik.
Dat is dus ook wat o.a. D66 voorstaat. We produceren nu zoveel vlees voor het buitenland dat we langzaamaan onze grond en oppervlakte water aan het vergiftigen zijn met ammoniak. Dat wat meer spreiden over Europa zou iedereen ten goede komen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 26 juli 2022 @ 09:39:49 #238
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_205459802
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 09:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dat is dus ook wat o.a. D66 voorstaat. We produceren nu zoveel vlees voor het buitenland dat we langzaamaan onze grond en oppervlakte water aan het vergiftigen zijn met ammoniak. Dat wat meer spreiden over Europa zou iedereen ten goede komen.
Misschien is het dan ook handig om de grootste vervuilers aan te pakken. En dat zijn niet te boeren.
quote:
Overigens zijn de drie grootste uitstoters van ammoniak industriële bedrijven. Het gaat om Rockwool in Roermond, waar boeren zaterdag demonstreerden, YARA in Terneuzen en Chemelot in Sittard-Geleen.

Bron
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 26 juli 2022 @ 09:42:23 #239
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_205459822
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 09:39 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Misschien is het dan ook handig om de grootste vervuilers aan te pakken. En dat zijn niet te boeren.
[..]

Die moeten ook minderen maar laten we wel wezen als groep/sector stoten de boeren gewoon het meeste uit.

van Rockwool kun je trouwens nog zeggen dat ze door de vervaardiging van isolatieproducten juist uiteindelijk de stikstof en co2-uitstoot verminderen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205459841
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 00:31 schreef Montagui het volgende:

[..]
Nee, oneens. De aanval op de democratie komt van mensen die proberen andere meningen te cancellen in plaats van de discussie aan te gaan en daarna de democratie zijn werk te laten doen (eens per 4 jaar). En dat 'cancellen' zie je voornamelijk vanuit de (extreem)linkse hoek. Dus m.i. komt die aanval op de democratie daar vandaan.
Beide flanken kunnen een gevaar voor de democratie zijn. Op dit moment slaagt extreem rechts er alleen veel beter in om een groter deel van de bevolking op te hitsen, waardoor ze op dit moment een veel groter gevaar vormen.

Een mening cancellen is iets heel anders dan opruiing, smaad en nepnieuws veroordelen. Dat eerste is zeer onwenselijk, dat laatste is heel goed om onze democratie te beschermen. En dat laatste is precies wat figuren als Pepijn van Houwelingen doen. Ik weet niet of hij het zelf gelooft en eigenlijk geestelijke gezondheidszorg nodig heeft of dat hij echt kwaadaardig is, maar het is vergif voor onze samenleving.
pi_205459961
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 00:31 schreef Montagui het volgende:

[..]
Nee, oneens. De aanval op de democratie komt van mensen die proberen andere meningen te cancellen in plaats van de discussie aan te gaan en daarna de democratie zijn werk te laten doen (eens per 4 jaar). En dat 'cancellen' zie je voornamelijk vanuit de (extreem)linkse hoek. Dus m.i. komt die aanval op de democratie daar vandaan.
Cancelcultuur, cancellen zijn modewoorden. Het zijn vage spookbeelden die men schept.
Maar men verstaat er onder het oproepen van een beweging om de meningsuiting van bepaalde mensen te stoppen?
Zie dit van Wierd Duk.... erg cancelachtig . En hij is is een opiniemaker die hard werkt aan een intolerant discours..... waardoor massamoordenaars ed ontstaan.
twitter
  dinsdag 26 juli 2022 @ 10:07:40 #242
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_205460005
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 09:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Die moeten ook minderen maar laten we wel wezen als groep/sector stoten de boeren gewoon het meeste uit.

van Rockwool kun je trouwens nog zeggen dat ze door de vervaardiging van isolatieproducten juist uiteindelijk de stikstof en co2-uitstoot verminderen
Nou, die worden niet op dezelfde strenge wijze aangepakt. En qua uitstoot laat het ook een ander beeld zijn. Ja, qua sector stoten de boeren zeker meer uit, maar van de top 10 met de meeste uitstoot staan er 8 bedrijven in. En die 8 bedrijven stoten bijna evenveel uit als de volgende 25 a 30 veehouderijen. Dit terwijl het probleem dus in zijn totaliteit bij de boeren wordt gelegd. Dat is natuurlijk opmerkelijk.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 26 juli 2022 @ 10:10:45 #243
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_205460027
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 10:07 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nou, die worden niet op dezelfde strenge wijze aangepakt. En qua uitstoot laat het ook een ander beeld zijn. Ja, qua sector stoten de boeren zeker meer uit, maar van de top 10 met de meeste uitstoot staan er 8 bedrijven in. En die 8 bedrijven stoten bijna evenveel uit als de volgende 25 a 30 veehouderijen. Dit terwijl het probleem dus in zijn totaliteit bij de boeren wordt gelegd. Dat is natuurlijk opmerkelijk.
Oke en nu komen we er: die 8 bedrijven hebben een veel grotere economische en maatschappelijke meerwaarde dan die 30 boerderijen waarvan we er 1000den hebben.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 26 juli 2022 @ 10:25:19 #244
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_205460131
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 10:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Oke en nu komen we er: die 8 bedrijven hebben een veel grotere economische en maatschappelijke meerwaarde dan die 30 boerderijen waarvan we er 1000den hebben.
Wat is de maatschappelijke meerwaarde van deze bedrijven dan precies in tegenstelling tot de boeren?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 26 juli 2022 @ 10:39:38 #245
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_205460238
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 10:25 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat is de maatschappelijke meerwaarde van deze bedrijven dan precies in tegenstelling tot de boeren?
Isolatie en andere producten zodat we uiteindelijk minder gas nodig hebben.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205460298
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 09:44 schreef archito het volgende:

[..]
Beide flanken kunnen een gevaar voor de democratie zijn. Op dit moment slaagt extreem rechts er alleen veel beter in om een groter deel van de bevolking op te hitsen, waardoor ze op dit moment een veel groter gevaar vormen.

Een mening cancellen is iets heel anders dan opruiing, smaad en nepnieuws veroordelen. Dat eerste is zeer onwenselijk, dat laatste is heel goed om onze democratie te beschermen. En dat laatste is precies wat figuren als Pepijn van Houwelingen doen. Ik weet niet of hij het zelf gelooft en eigenlijk geestelijke gezondheidszorg nodig heeft of dat hij echt kwaadaardig is, maar het is vergif voor onze samenleving.
En als je dat vindt stem je niet op zijn partij.

Democratie.

Of wil je er voor pleiten dat mensen wiens mening jij niet deelt hun mening niet mogen verkondigen?

Ook het idee dat (in dit geval een FvD'er) aan smaad, laster of nepnieuws zou doen is jouw mening. Klaag hem aan zou ik zeggen. Of ga een discussie aan en sla hem met feiten om de oren.

Maar ga niet voor anderen bepalen wat zij zouden moeten vinden (omdat jij dat vind). Dat neigt naar totalitarisme.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  dinsdag 26 juli 2022 @ 10:49:40 #247
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_205460335
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 10:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Isolatie en andere producten zodat we uiteindelijk minder gas nodig hebben.
Nou, het gaat hier om precies te zijn over een bedrijf in steenwol isolatiemateriaal, een bedrijf in industriële chemicaliën een groot industriecomplex, een cacaoproducent, een handelsbedrijf in voedselingrediënten, een producent van glaswol en twee producenten van kristalsuiker. Waarbij ook veel van de productie (net zoals bij de boeren) is bedoelt voor de export.

Dat dit zogenaamd meer maatschappelijke meerwaarde heeft is niet waar. Jij kunt dat natuurlijk best vinden, iets dat ik mij ook goed kan voorstellen als je bijvoorbeeld zelf nogal in de ban bent van minder vlees eten en duurzaamheid. Maar dit maakt zo'n claim nog geen feit.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 26 juli 2022 @ 10:51:50 #248
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_205460355
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 10:49 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nou, het gaat hier om precies te zijn over een bedrijf in steenwol isolatiemateriaal, een bedrijf in industriële chemicaliën een groot industriecomplex, een cacaoproducent, een handelsbedrijf in voedselingrediënten, een producent van glaswol en twee producenten van kristalsuiker. Waarbij ook veel van de productie (net zoals bij de boeren) is bedoelt voor de export.

Dat dit zogenaamd meer maatschappelijke meerwaarde heeft is niet waar. Jij kunt dat natuurlijk best vinden, iets dat ik mij ook goed kan voorstellen als je bijvoorbeeld zelf nogal in de ban bent van minder vlees eten en duurzaamheid. Maar dit maakt zo'n claim nog geen feit.
Lekker verzonnen maar dat heb ik nooit gezegd :').

Onderstreepte bedrijven lijken mij een stuk nuttiger dan het zoveelste boerenbedrijf.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205460443
.
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 10:02 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Cancelcultuur, cancellen zijn modewoorden. Het zijn vage spookbeelden die men schept.
Maar men verstaat er onder het oproepen van een beweging om de meningsuiting van bepaalde mensen te stoppen?
Zie dit van Wierd Duk.... erg cancelachtig . En hij is is een opiniemaker die hard werkt aan een intolerant discours..... waardoor massamoordenaars ed ontstaan.
[ twitter ]
Ik zie het meer als een oproep tot discussie. Dat feiten en meningen tegenover elkaar gepresenteerd zouden moeten worden, zodat iedereen zijn eigen mening daarover kan bepalen. Dat het niet 'voorgekauwd' wordt en je je daar aan moet houden. (Zoals Ardern dat in Nieuw Zeeland zo voortreffelijk meent te moeten bepalen voor alle Nieuw Zeelanders).

Ik mis daarom een programma als Het Lagerhuis. Tegenwoordig zijn het vaak allemaal 'eigen bubbel shows'.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_205460685
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 10:45 schreef Montagui het volgende:

[..]
En als je dat vindt stem je niet op zijn partij.

Democratie.
Er is een verschil tussen een mening verkondigen en ophitsen/opruien/nepnieuws verspreiden, dat laatste is een gevaar voor de democratie en zet aan tot haat.

quote:
Of wil je er voor pleiten dat mensen wiens mening jij niet deelt hun mening niet mogen verkondigen?
Waar haal je dit in godsnaam vandaan, ik geef juist aan dat een mening verbieden zeer onwenselijk is. Ieder mag zijn mening verkondigen, dus ook ik als ik zeg dat ik Pepijn een gevaar voor de democratie vind met zijn nepnieuws.

quote:
Ook het idee dat (in dit geval een FvD'er) aan smaad, laster of nepnieuws zou doen is jouw mening. Klaag hem aan zou ik zeggen. Of ga een discussie aan en sla hem met feiten om de oren.
In discussie gaan met nepnieuws verspreiders is totaal zinloos. Je kunt discussiëren met elkaar over meningsverschillen, niet over feitenverschillen.

quote:
Maar ga niet voor anderen bepalen wat zij zouden moeten vinden (omdat jij dat vind). Dat neigt naar totalitarisme.
Ik zou niet durven. Zoals gezegd is er een verschil tussen een mening en doelbewust complottheorieën verspreiden. Het ironische is dat jij blijkbaar vindt dat Pepijn wel mag zeggen wat hij wil, maar ik niet mag zeggen dat ik dat een gevaar voor de democratie vind. Heb ik geen vrijheid van meningsuiting?
pi_205461317
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 11:03 schreef Montagui het volgende:

Ik zie het meer als een oproep tot discussie.
Nee.. de tweet van Wierd Duk is primair: die man ed moet de mond gesnoerd worden.
Ook de klacht bij een wetenschapsraad is cancelcultuur.
  dinsdag 26 juli 2022 @ 22:02:30 #252
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205466748
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 10:45 schreef Montagui het volgende:

[..]
En als je dat vindt stem je niet op zijn partij.

Democratie.

Of wil je er voor pleiten dat mensen wiens mening jij niet deelt hun mening niet mogen verkondigen?

Ook het idee dat (in dit geval een FvD'er) aan smaad, laster of nepnieuws zou doen is jouw mening. Klaag hem aan zou ik zeggen. Of ga een discussie aan en sla hem met feiten om de oren.

Maar ga niet voor anderen bepalen wat zij zouden moeten vinden (omdat jij dat vind). Dat neigt naar totalitarisme.
Nee smaad, laster en nepnieuws zijn geen meningen. Het is zelfs strafbaar. En het is kwaadaardige manipulatie die zeker niet in een democratie thuis hoort.

Maar kennelijk hebben de degenen die daar een halt aan willen toeroepen geen vrijheid van meningsuiting want ze mogen dat niet vinden en verkondigen van jou.
pi_205469501
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 22:02 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nee smaad, laster en nepnieuws zijn geen meningen. Het is zelfs strafbaar. En het is kwaadaardige manipulatie die zeker niet in een democratie thuis hoort.
Helemaal mee eens. Het staat dan ook iedereen vrij om daar aangifte van te doen. Hetzelfde gedlt voor opruiing en haatzaaien.

quote:
Maar kennelijk hebben de degenen die daar een halt aan willen toeroepen geen vrijheid van meningsuiting want ze mogen dat niet vinden en verkondigen van jou.
Dan lees je niet goed. Je mag vinden wat je vindt, zolang je niet hetzelfde strafbare feit begaat als waar je degene van beschuldigt.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 27 juli 2022 @ 10:40:12 #254
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205469683
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 10:10 schreef Montagui het volgende:

[..]
Helemaal mee eens. Het staat dan ook iedereen vrij om daar aangifte van te doen. Hetzelfde gedlt voor opruiing en haatzaaien.
[..]
Dan lees je niet goed. Je mag vinden wat je vindt, zolang je niet hetzelfde strafbare feit begaat als waar je degene van beschuldigt.
Welk strafbare feit begaan ze dan? Zeggen dat ze die onzin niet in de RAI zouden mogen verkondigen?
pi_205469892
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 10:40 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Welk strafbare feit begaan ze dan? Zeggen dat ze die onzin niet in de RAI zouden mogen verkondigen?
Volgens mij niet. Maar dat was mijn punt niet. Ik vind het abject en infaam -van hen- dat zij oproepen om andere meningen te boycotten. Dat ze die mening mogen hebben ben ik 100% voor, maar ik mag daar ook wat van vinden.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 27 juli 2022 @ 11:16:54 #256
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205469963
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 11:07 schreef Montagui het volgende:

[..]
Volgens mij niet. Maar dat was mijn punt niet. Ik vind het abject en infaam -van hen- dat zij oproepen om andere meningen te boycotten. Dat ze die mening mogen hebben ben ik 100% voor, maar ik mag daar ook wat van vinden.
Het gaat alleen niet om meningen boycotten. Het gaat om nepnieuws en laster boycotten dat is heel wat anders.
pi_205470053
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 11:16 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het gaat alleen niet om meningen boycotten. Het gaat om nepnieuws en laster boycotten dat is heel wat anders.
Nee, jij vindt dat laster en nepnieuws. Indien zo doe je aangifte en laat je er een rechter over oordelen. Dat dat zo weinig (of niet) gebeurd is me altijd nog een vraagteken. Want op die manier, na een uitspraak, is het voor iedereen duidelijk of het inderdaad laster of nepnieuws is. Onschuldig tot de schuld bewezen is, is het toch? Of geldt dat hier niet voor? Tot dan heeft wat mij betreft de vvmu voorrang.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 27 juli 2022 @ 11:36:27 #258
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205470066
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 11:34 schreef Montagui het volgende:

[..]
Nee, jij vindt dat laster en nepnieuws. Indien zo doe je aangifte en laat je er een rechter over oordelen. Dat dat zo weinig (of niet) gebeurd is me altijd nog een vraagteken. Want op die manier, na een uitspraak, is het voor iedereen duidelijk of het inderdaad laster of nepnieuws is. Onschuldig tot de schuld bewezen is, is het toch? Of geldt dat hier niet voor? Tot dan heeft wat mij betreft de vvmu voorrang.
Is aangifte doen dan niet cancellen?

Verder is nepnieuws geen mening. Net als dat je met een standaard dobbelsteen geen 7 kan gooien geen mening is.
pi_205470215
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 11:36 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Is aangifte doen dan niet cancellen?

Verder is nepnieuws geen mening. Net als dat je met een standaard dobbelsteen geen 7 kan gooien geen mening is.
Cancellen is een vorm van burgerrechtspraak waarbij mensen met voor anderen onwelvallige meningen worden buitengesloten/uitgesloten, puur en alleen omdat ze een andere mening hebben. En het publiekelijk oproepen daarvan vind ik abject en infaam.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 27 juli 2022 @ 12:31:16 #260
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205470490
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 11:56 schreef Montagui het volgende:

[..]
Cancellen is een vorm van burgerrechtspraak waarbij mensen met voor anderen onwelvallige meningen worden buitengesloten/uitgesloten, puur en alleen omdat ze een andere mening hebben. En het publiekelijk oproepen daarvan vind ik abject en infaam.
Nog maar een keertje. Wat de FvD roept zijn geen meningen maar gewoon leugens.

Verder bestaat er geen recht om aardig gevonden te worden of ergens bij te horen. Dus als je een mening hebt mag iemand anders daar ook weer et zijne van vinden en er conclusies uit trekken.
pi_205475734
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 12:31 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nog maar een keertje. Wat de FvD roept zijn geen meningen maar gewoon leugens.

Verder bestaat er geen recht om aardig gevonden te worden of ergens bij te horen. Dus als je een mening hebt mag iemand anders daar ook weer et zijne van vinden en er conclusies uit trekken.
Bleef het daar maar bij. Wat je benoemt is de ideale wereld, zoals het (meestal) pre-social media ging. Nu wordt er vrolijk op los gedoxxt, wordt er druk gezet op platforms om meningen überhaupt niet meer te laten horen, worden bazen van mensen met meningen onder druk gezet hun werknemer te ontslaan, etc. Eerder bediende extreem links hiervan, maar extreem rechts begint de spelregels van het pakken van macht op deze manier ook naar zich toe te trekken. Wanneer een persoon op deze manier gecanceld is, schuift het op naar de volgende persoon die net iets minder heftig is in zijn mening etc. Ik heb geen zin in dit soort opsplitsen van de maatschappij. In het ergste geval krijg je dan diensten in de maatschappij die er zijn voor een van de twee groepen, omdat mensen met afwijkende meningen er gecanceld worden. Je ziet het al een beetje met social media, bijvoorbeeld Parler (en misschien ook in mindere mate Telegram) en Twitter. Maar het zou ook om niet-digitale dingen kunnen gaan in extreme gevallen. Een centrist (of hoe je ook zoiets noemt) als ik moet dan kiezen als ik überhaupt gebruik zou willen maken van die brandhaarden en me nergens thuis voelen. De wereld is veranderd door digitalisering en men lijkt nog wat vast te hangen in de oude denkpatronen zonder rekening te houden met de gevolgen van social media en andere digitalisering.

Ja, ik weet het, dit zijn de extremen, maar ze krijgen veel tractie en sijpelen zo nu en dan ook door tot de politiek (zie de paniek over doxxen van politici, zoiets doe je toch niet? Terwijl dit al veel gebeurt achter de schermen bij iedereen met een mening die de extremisten van beider zijden niet aanstaat).
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_205475847
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 00:35 schreef Montagui het volgende:

[..]
Nee, ook niet.

Ik post dat alleen omdat ik pal sta achter de vvmu en deze mensen blijkbaar niet. En dat ik dat abject en infaam vindt van al deze ondertekenaars. En dat zij met naam en toenaam op social media geillustreerd mogen worden zodat -men- deze mensen als anti-vvmu-ers weet en erkent en daar voor -verleden- en toekomstige anti-vvmu uitspraken van deze mensen rekening kunt houden.
Een beetje zoals een verplicht niet-anoniem account op social media?
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_205475878
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 21:33 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Een beetje zoals een verplicht niet-anoniem account op social media?
Zolang de wereld niet perfect is, vind ik die verplichting geen goed idee. Je ziet wat er van komt.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Moderator woensdag 27 juli 2022 @ 22:35:10 #264
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205476616
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 21:33 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Een beetje zoals een verplicht niet-anoniem account op social media?
De illusie dat zoiets verschil gaat maken heb ik allang opgegeven.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 27 juli 2022 @ 22:39:11 #265
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_205476680
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 22:02 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nee smaad, laster en nepnieuws zijn geen meningen. Het is zelfs strafbaar. En het is kwaadaardige manipulatie die zeker niet in een democratie thuis hoort.

Maar kennelijk hebben de degenen die daar een halt aan willen toeroepen geen vrijheid van meningsuiting want ze mogen dat niet vinden en verkondigen van jou.
Ik ben redelijk bewust van algemene historie en ik zag vandaag op een brug een Navy Jack hangen.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  woensdag 27 juli 2022 @ 22:40:16 #266
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_205476693
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 12:31 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nog maar een keertje. Wat de FvD roept zijn geen meningen maar gewoon leugens.

Verder bestaat er geen recht om aardig gevonden te worden of ergens bij te horen. Dus als je een mening hebt mag iemand anders daar ook weer et zijne van vinden en er conclusies uit trekken.
Die vrijheid van meningsuiting die we zo belangrijk vinden met zijn allen.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  Moderator woensdag 27 juli 2022 @ 22:40:58 #267
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205476697
Mensen die zich druk maken over cancellen moeten dit artikel maar eens lezen

https://popehat.substack.com/p/our-fundamental-right-to-shame-and

Oh, en dit: Vrijheid van meningsuiting is geen vrijheid van consequenties.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 27 juli 2022 @ 22:41:51 #268
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_205476709
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 21:35 schreef Montagui het volgende:

[..]
Zolang de wereld niet perfect is, vind ik die verplichting geen goed idee. Je ziet wat er van komt.
Ik weet niet hoe oud je bent maar een gemiddeld persoon heeft naar mijn inschatting ongeveer acht jaar nodig om zich te beseffen dat de wereld nooit perfect zal zijn.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  woensdag 27 juli 2022 @ 22:43:23 #269
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_205476731
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 22:40 schreef Tijger_m het volgende:
Mensen die zich druk maken over cancellen moeten dit artikel maar eens lezen

https://popehat.substack.com/p/our-fundamental-right-to-shame-and

Oh, en dit: Vrijheid van meningsuiting is geen vrijheid van consequenties.
Goede edit.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_205479344
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 22:40 schreef Tijger_m het volgende:
Mensen die zich druk maken over cancellen moeten dit artikel maar eens lezen

https://popehat.substack.com/p/our-fundamental-right-to-shame-and

Oh, en dit: Vrijheid van meningsuiting is geen vrijheid van consequenties.
Dit is een dooddoener.
Er is een verschil tussen consequenties zoals het eerder ging en nu. Als consequenties betekent dat men boos op je is, je afkeurt, een debat aan wilt gaan, etc: prima. Dat hoort bij een gezonde vrije samenleving. Als consequenties (van legale uiting van mening that is) betekent dat je bedreigd wordt, gedoxxt, gebanned wordt, men probeert je ontslagen te krijgen etc. Is dat een ander verhaal. In dat geval hoef je maar de overton window jou kant op te krijgen en dan kun je de macht over anderen krijgen en zelfs onderdrukken. Dan zal zelfcensuur opkomen en een vorm van angstcultuur ontstaan. Daarbij zal de andere partij ook deze spelregels gaan toepassen. Leuk man!

[ Bericht 0% gewijzigd door Akkerdjie op 28-07-2022 14:15:59 ]
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_205479886
https://www.ad.nl/binnenl(...)dreigingen~abcf494a/

Keuze om je mening te uiten heeft nou eenmaal consequenties.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_205486247
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2022 11:04 schreef Akkerdjie het volgende:
legale uiting van mening
Wat? Dit soort faming moet je toch niet in mee gaan...
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_205486309
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 22:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
De illusie dat zoiets verschil gaat maken heb ik allang opgegeven.
Als ik weet wie je bent, stuur ik je een bloemetje
"Pools are perfect for holding water"
pi_205486948
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 04:44 schreef heiden6 het volgende:

[..]
Wat? Dit soort faming moet je toch niet in mee gaan...
Ik snap je post geloof ik niet. Welke framing? Ik heb het over uiting van mening in het algemeen, uit welke hoe die ook maar zou komen voor de duidelijkheid.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
  vrijdag 29 juli 2022 @ 20:42:19 #275
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_205493974
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2022 01:35 schreef Bluesdude het volgende:
Terug naar TT "aanval op democratie komt niet van boeren"
Dat is juist.

Die aanval komt van wappies en extreemrechts en de overlappende stromingen, bijv FvD
Zowel in verbale zin, alswel dat door hun discours zoals in onderstaande tweet de zgn vrijheidsstrijders straat - en internetterreurachtig worden en sommigen worden zo heuse terroristen.
[ twitter ]

Maar wie bedoelen ze in FvD-kringen met "globalisten" ?
Diegenen die niet fanatiek genoeg "eigen volk eerst" nastreven?
En van Houwelingen beweert dat je die mensen herkent aan hun ideeen dat er een stikstofcrisis is , samenhangend met een klimaatcrisis.
Dat is dus 90% van de bevolking en die 90 % wil "onze vrijheden" afpakken? Hun vrijheden
Hij bedoelt natuurlijk dat de politieke en opinieleiders die afpakkers zijn.
Op dit moment is er geen covidcrisis, die was er wel in 2020 en 2021. Het kan weer gebeuren met een gevaarlijkere covidvariant en opnieuw gaat FvD roepen: er is geen crisis.. globalisten liegen dat en willen "onze vrijheden" afpakken.
Dit soort complotachtig denken en hetzevoering is een aanval op het gezond denken, de volksgezondheid, de democratie.
FvD'ers behoren zelf tot de grootste globalisten. Zie Van Houwelingen die in Japan studeerde, Kerseboom die in Zuid-Afrika woonde en Baudet die naar Frankrijk trok.
We have always been at war with Eastasia.
pi_205507691
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 09:09 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Ik snap je post geloof ik niet. Welke framing? Ik heb het over uiting van mening in het algemeen, uit welke hoe die ook maar zou komen voor de duidelijkheid.
Dat het uit zou maken of dit "legaal" is. Waarom zou je iets niet mogen zeggen als een paar politici op hebben geschreven in een boekje dat je dat niet mag?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zondag 31 juli 2022 @ 07:44:50 #277
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205507914
Mensen zien dat de politiek aan alle kanten faalt door angst en hebzucht
De zogenaamde stikstof crisis , woningbouw crisis het toeslagen schandaal zijn een voorbeeld hoe de politiek de vijand van de samenleving is geworden

When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 31 juli 2022 @ 08:01:12 #278
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205507931
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 21:48 schreef BasEnAad het volgende:
Los van of je het met de boeren eens bent, die harde protesten dwingen de politiek wel in de spiegel te kijken.
De huidge politiek is niet in staat tot zelfreflectie
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 31 juli 2022 @ 08:07:27 #279
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205507941
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 15:25 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ehm, de machtigste lobby in NL en de EU is toch nog altijd de boerenlobby.
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 09:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dat is dus ook wat o.a. D66 voorstaat. We produceren nu zoveel vlees voor het buitenland dat we langzaamaan onze grond en oppervlakte water aan het vergiftigen zijn met ammoniak. Dat wat meer spreiden over Europa zou iedereen ten goede komen.
Hier zou de EU een rol moeten spelen en de subsidie niet overmaken aan corrupte regeringen maar rechtstreeks an de boer zelf , of beter helemaal stoppen met landbouwsubsidies
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 31 juli 2022 @ 08:44:44 #280
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_205508023
Flikker toch es op met die overgesubsidieerde boerenlullen.
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')