abonnement bol.com Coolblue
pi_205212235
Ik eet die al mijn hele leven. Maar de smaak is al jaren weg. En ik krijg ze van mijn moeder die daar is opgegroeid en ze haalt ze vers van de boer daar. Dus daar ligt het niet aan. Die specifieke smaak zit er niet meer aan. Hoe kan dat redt de Opperdoezers
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  zaterdag 2 juli 2022 @ 16:52:01 #2
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_205212514
Wij eten ze ook nog regelmatig en vinden er wel smaak aan zitten.
Misschien is jouw smaakpalet wel veranderd? Heb je misschien corona gehad?
Poef.....gone! ęgolfer
pi_205212623
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 16:52 schreef golfer het volgende:
Wij eten ze ook nog regelmatig en vinden er wel smaak aan zitten.
Misschien is jouw smaakpalet wel veranderd? Heb je misschien corona gehad?
Nou ik had eigenlijk gehoopt op je oordeel. Ik wist dat jullie ze ook graag eten. En nee ik heb geen corona gehad en dit is niet het eerste jaar. Ik vind ze al jaren gewoon piepers.
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_205212661
Ik schil ze trouwens nooit. Ik was ze af met een spons. De smaak zit in de schil.
  zaterdag 2 juli 2022 @ 17:27:25 #5
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_205213222
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 16:57 schreef Soury het volgende:
Ik schil ze trouwens nooit. Ik was ze af met een spons. De smaak zit in de schil.
Klopt. ^O^
Poef.....gone! ęgolfer
pi_205213253
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 17:27 schreef golfer het volgende:

[..]
Klopt. ^O^
Waar haal jij die dan. Ik kan niet dichterbij Opperdoes komen
  zaterdag 2 juli 2022 @ 17:32:43 #7
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_205213282
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 17:30 schreef Soury het volgende:

Waar haal jij die dan. Ik kan niet dichterbij Opperdoes komen
Mijn Dekamarkt in Santpoort heeft ze af en toe.
Poef.....gone! ęgolfer
pi_205213343
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 17:32 schreef golfer het volgende:

[..]
Mijn Dekamarkt in Santpoort heeft ze af en toe.
Ik heb twee adressen nu van mijn moeder. Alle twee uit de streek. Ik test ze :7 Ik moet zeggen dat ze erg groot zijn. Ik heb de grote al gegeten. Niks mis mee hoor maar de specifieke smaak mis ik. Ik heb ook een berg kleintjes liggen.
  zondag 3 juli 2022 @ 13:59:16 #9
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205221340
Ik koop ze online. Maar eerlijk, ik weet dat er nogal wat groentenboeren en supermarkten zijn die aardappelen als Opperdoes verkopen die het niet zijn, heb bij 2 verschillende AH filialen "opperdoezen" gezien die het definitief niet waren. Ook andere aardappelsoorten die weken voordat ze geoogst worden of op de Veiling komen had die AH al. Ook groentenboeren willen dit nogal eens doen.
pi_205225704
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 13:59 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik koop ze online. Maar eerlijk, ik weet dat er nogal wat groentenboeren en supermarkten zijn die aardappelen als Opperdoes verkopen die het niet zijn, heb bij 2 verschillende AH filialen "opperdoezen" gezien die het definitief niet waren. Ook andere aardappelsoorten die weken voordat ze geoogst worden of op de Veiling komen had die AH al. Ook groentenboeren willen dit nogal eens doen.
Dat geloof ik graag maar deze komen uit Opperdoes van het land. Het is een half familielid van mijn moeder die ze zelf verbouwd. Dus dat zijn wel degelijk de echte. Maar het smaakje zit er (al een paar jaar) niet echt meer aan.
pi_205228331
Ik vind ze ook minder.
pi_205241274
Ik woon redelijk in de buurt van Opperdoes en haal ze altijd bij een teler daar. De smaak zit inderdaad vooral in het velletje. Of ze minder smaken? Neuh, niet echt. Ik snij ze in partjes en bak ze rustig in roomboter, 20 minuutjes.
Heerlijk! :9
pi_205241298
Rondes, niet rondjes :')
  dinsdag 5 juli 2022 @ 17:36:34 #14
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_205246950
Misschien te veel regen gevallen de laatste weken.
Het schijnt dat een drogere periode de smaak ten goede komt.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  dinsdag 5 juli 2022 @ 18:18:59 #15
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205247359
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 18:08 schreef Soury het volgende:

[..]
Dat geloof ik graag maar deze komen uit Opperdoes van het land. Het is een half familielid van mijn moeder die ze zelf verbouwd. Dus dat zijn wel degelijk de echte. Maar het smaakje zit er (al een paar jaar) niet echt meer aan.
Zou toch echt eens elders halen om te kijk of die beter smaken.
pi_205247409
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 18:18 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Zou toch echt eens elders halen om te kijk of die beter smaken.
Hahaha die heb ik al. Mijn moeder had verderop ook wat gekocht.
  dinsdag 5 juli 2022 @ 18:24:41 #17
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205247414
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 18:24 schreef Soury het volgende:

[..]
Hahaha die heb ik al. Mijn moeder had verderop ook wat gekocht.
En?
pi_205247421
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 18:24 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
En?
Zelfde :{
pi_205247435
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 18:25 schreef Soury het volgende:

[..]
Nu je hier toch bent. Jij frituurt in ossenwit. Dat wil ik ook heb je daar een speciale frituur pan voor nodig?
  dinsdag 5 juli 2022 @ 18:29:48 #20
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205247445
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 18:25 schreef Soury het volgende:

[..]
Tja, dan ligt het waarschijnlijk aan jou. Smaak veranderd. Ik vond vroeger whiskey heerlijk, maar een paar jaar geleden vond ik het ineens vreselijk smerig. Neefje een plezier gedaan met een collectie Schotse eenzame malts.
  dinsdag 5 juli 2022 @ 18:31:38 #21
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205247455
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 18:28 schreef Soury het volgende:

[..]
Nu je hier toch bent. Jij frituurt in ossenwit. Dat wil ik ook heb je daar een speciale frituur pan voor nodig?
Eigenlijk wel, maar als je het vet smelt in een gewone pan en dan in de frituur giet waar het warmte element in hangt dan gaat het prima. En tip. als je in Ossewit frituurt, maak daar dan alleen friet in, dan blijft je vet langer goed.
pi_205247475
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 18:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Tja, dan ligt het waarschijnlijk aan jou. Smaak veranderd. Ik vond vroeger whiskey heerlijk, maar een paar jaar geleden vond ik het ineens vreselijk smerig. Neefje een plezier gedaan met een collectie Schotse eenzame malts.
Jammer dat ik niet je nichtje bent ;)
  dinsdag 5 juli 2022 @ 18:46:13 #23
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_205247542
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 18:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:

Flauwe opmerking, maar Schotse malts zijn geen whiskey, maar whisky.
Ik had ook die neef wel willen zijn.
Poef.....gone! ęgolfer
  woensdag 6 juli 2022 @ 10:34:03 #24
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205252869
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 18:31 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Eigenlijk wel, maar als je het vet smelt in een gewone pan en dan in de frituur giet waar het warmte element in hangt dan gaat het prima. En tip. als je in Ossewit frituurt, maak daar dan alleen friet in, dan blijft je vet langer goed.
Waarheid als een koe dit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 6 juli 2022 @ 10:43:14 #25
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205252952
Kan ze hier gewoon uit de grond trekken die Opperdoezers. De echte. Even slootje springen, maar kan ook gewoon netjes doen en ze bij zo'n stalletje langs de weg halen.
Smaken verschillen, maar voor mij zit er wel duidelijk een smaakverschil aan.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
abonnement bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')