abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205210330
ik vlieg a.s. maandag om 5.30 uur op Schiphol.
morgen ga ik online inchecken, maar ik heb nog extra bagage.
deze wil ik bij een self service bagage drop off afgeven.
de balie's zijn vanaf 3 uur van te voren open, maar de zelf service bagage drop off?
zijn deze eerder open?
ik vind online alleen maar informatie wanneer ze dicht gaan en de tijden van de balie's.
het liefst ben ik namelijk 3 uur van te voren in de rij voor de security i.p.v. dan nog de bagage af moeten geven.
  Moderator zaterdag 2 juli 2022 @ 13:49:11 #2
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_205210394
Ik vloog daar 2 weken geleden, ik heb gewoon aan de incheckbalie gestaan en dat ging (serieus) supersnel.

Je bagage ophalen though...dát is een heel ander verhaal. Daar stond ik vrijdagochtend om iets na 3, en pas om iets na 5 hadden we onze koffers. :')

En op weg naar die transportbanden is het net een oorlogsgebied. Overal staan en liggen koffers. Op sommige banden liggen koffers gewoon rond te gaan en de mensen zijn al weg.

Het is echt dra-ma-tisch.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_205210425
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 13:49 schreef CoolGuy het volgende:
Ik vloog daar 2 weken geleden, ik heb gewoon aan de incheckbalie gestaan en dat ging (serieus) supersnel.

Je bagage ophalen though...dát is een heel ander verhaal. Daar stond ik vrijdagochtend om iets na 3, en pas om iets na 5 hadden we onze koffers. :')

En op weg naar die transportbanden is het net een oorlogsgebied. Overal staan en liggen koffers. Op sommige banden liggen koffers gewoon rond te gaan en de mensen zijn al weg.

Het is echt dra-ma-tisch.
bij terugkomst heb ik alle tijd, maar bij vertrek wil ik wel mijn vlucht halen :P
  Moderator zaterdag 2 juli 2022 @ 13:52:43 #4
16180 crew  CoolGuy
pi_205210443
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 13:51 schreef fespo het volgende:

[..]
bij terugkomst heb ik alle tijd, maar bij vertrek wil ik wel mijn vlucht halen :P
Hmja, daar gaat de koffer afgeven bij balie of selfservice niets aan doen. Het gaat om de security check waar enorme rijen staan.
pi_205210461
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 13:52 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Hmja, daar gaat de koffer afgeven bij balie of selfservice niets aan doen. Het gaat om de security check waar enorme rijen staan.
en daarom wil ik daar op tijd in de rij staan en wil ik graag weten of ik bagage al eerder kan afgeven dan dat de check-in balie's op zijn. (3 uur van te voren)
pi_205210471
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 13:45 schreef fespo het volgende:
het liefst ben ik namelijk 3 uur van te voren in de rij voor de security i.p.v. dan nog de bagage af moeten geven.
Neem dan een CabinMax tas of iets in die trant, dan kun je je rommel gewoon in het vliegtuig met je meenemen.
Google is your friend, abuse your friends
  zaterdag 2 juli 2022 @ 13:56:51 #7
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205210486
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 13:45 schreef fespo het volgende:
ik vlieg a.s. maandag om 5.30 uur op Schiphol.
morgen ga ik online inchecken, maar ik heb nog extra bagage.
deze wil ik bij een self service bagage drop off afgeven.
de balie's zijn vanaf 3 uur van te voren open, maar de zelf service bagage drop off?
zijn deze eerder open?
ik vind online alleen maar informatie wanneer ze dicht gaan en de tijden van de balie's.
Welke maatschappij vlieg je mee?
Ligt eraan wanneer ze die open doen namelijk.

Collega van me wilde vroeg koffer in de zelf check in mikken voor de eerste vlucht. En mocht er nog twee uur op wachten tot die eerst open was en toen nog net de vlucht gehaald aangezien de security rij zoals we weten ietwat 'suboptimaal' lang was
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator zaterdag 2 juli 2022 @ 13:57:26 #8
16180 crew  CoolGuy
pi_205210493
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 13:54 schreef fespo het volgende:

[..]
en daarom wil ik daar op tijd in de rij staan en wil ik graag weten of ik bagage al eerder kan afgeven dan dat de check-in balie's op zijn. (3 uur van te voren)
De check-in balies heb ik niet op gelet. Ik heb wel iemand horen mopperen dat hij niet zn koffer kon doen bij de self check-in maar ik weet niet of hij het niet goed deed of dat ze niet open waren. Je mág 4 uur van tevoren de vertrekhal in, dat hebben wij gedaan.

De koffer afgeven bij de balie duurde in totaal een kwartiertje, inclusief wachten op de mensen die voor ons stonden.
  zaterdag 2 juli 2022 @ 14:01:00 #9
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205210531
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 13:57 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
De check-in balies heb ik niet op gelet. Ik heb wel iemand horen mopperen dat hij niet zn koffer kon doen bij de self check-in maar ik weet niet of hij het niet goed deed of dat ze niet open waren. Je mág 4 uur van tevoren de vertrekhal in, dat hebben wij gedaan.

De koffer afgeven bij de balie duurde in totaal een kwartiertje, inclusief wachten op de mensen die voor ons stonden.
Mooiste is de mensen die een koffer vanaf 2 uur voor vertrek pas kwijt kunnen bij hun vliegmaatschappij, en dan in een rij naar de security van 4+ uur komen te staan

Het is echt fucked up momenteel

En nee, niet continu, maar wel echt bijzonder vaak de afgelopen en komende maanden :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_205210597
Kun je toch zien op de site van je vliegmaatschappij? Bij is dat 3,5u van tevoren.
.
pi_205210625
Zoek je vlucht hier: https://www.schiphol.nl/nl/.
pi_205210838
https://www.schiphol.nl/nl/vertrek/vlucht/D20220704HV5885/

Bij deze om 5.30 is het vanaf 2.30 al. Fijne nacht trouwens
.
pi_205354417
heen:
maandag 4 juli op Schiphol
vlucht om half 6
kwam 1:00 uur aan op Schiphol.
kon gelijk bagage inchecken bij de balie.
1:15 gingen de self scan bagage drop offs open.
1:30 uur in de rij voor security.
uurtje moeten wachten.

terug:
14 juli om 15:30 uur op Schiphol.
Binnen 30 min had ik mij koffer op de band.

Prima ^O^
pi_205471556
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 21:23 schreef fespo het volgende:
heen:
maandag 4 juli op Schiphol
vlucht om half 6
kwam 1:00 uur aan op Schiphol.
kon gelijk bagage inchecken bij de balie.
1:15 gingen de self scan bagage drop offs open.
1:30 uur in de rij voor security.
uurtje moeten wachten.

terug:
14 juli om 15:30 uur op Schiphol.
Binnen 30 min had ik mij koffer op de band.

Prima ^O^
My man!
pi_205477566
Bij mij was die gewoon dicht moest echt in de rij staan
pi_205478737
Ik vlieg volgend jaar in augustus naar New York voor een lang weekend.
Heb afgelopen zondag mijn koffer al weggebracht, ging prima. Rij was wel lang, iets langer dan een uur maar ik had de tijd wel.

Nu op naar volgend jaar, hopelijk is de rij bij security een stuk korter!
pi_205479045
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 09:51 schreef C.L.Werner het volgende:
Ik vlieg volgend jaar in augustus naar New York voor een lang weekend.
Heb afgelopen zondag mijn koffer al weggebracht, ging prima. Rij was wel lang, iets langer dan een uur maar ik had de tijd wel.

Nu op naar volgend jaar, hopelijk is de rij bij security een stuk korter!
heb je wel zo'n Apple Tag in je koffer gedaan?
pi_205479542
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 10:29 schreef fespo het volgende:

[..]
heb je wel zo'n Apple Tag in je koffer gedaan?
Nee komt wel goed toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')