abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8293998
Hallo, 5 maanden geleden kwam ik een prachtige vrouw tegen. Ze was nog niet officieel gescheiden en haar ex-man had haar na een relatie van 8 jaar gedumpt voor een andere vrouw. Ik ben wat met haar gaan drinken en we werden vreselijk verliefd op elkaar. We hebben een paar prachtige maanden gehad waarbij we zelfs al vergaande plannen voor de toekomst maakten. Ik merkte best wel dat ze af en toe een beetje down was, maar afgelopen december kwam het tot een climax. Op een middag zat ze vreselijk te huilen en toen ik doorvroeg vertelde ze me dat ze haar ex-man miste. Ze werd heen en weer geslingerd in haar gevoel. Deze relatie benauwde haar en ze voelde zich gepushed.
Hoewel we bijna op het punt stonden om samen te gaan wonen, we waren immers iedere dag samen, besloot ik wat afstand te nemen door maar 2x in de week bij haar te zijn. Ik kreeg dan wel 10 sms-jes op en dag dat ze me zo miste en naar me verlangde. Ze voelde zich helemaal niet thuis in haar nieuwe huis en de depressie werd erger en erger. Op de een of andere manier irriteerde ik haar als ik bij haar was, en als ik weg was dan miste ze me weer vreselijk. IK heb vreselijk veel met haar gesproken en haar laten vertellen over haar ex-man etc. Ik voelde me daar niet lekker bij omdat ik merkte dat ze vreselijk veel van hem gehouden heeft, en dat deed mij weer pijn. Ik kreeg het gevoel dat ik gewoon een pleister op de wond was, maar als ik dat met haar besprak dan zei ze dat ze stapelgek op me was, maar gewoon nog veel moest verwerken. Ook haar vertrouwen in een relatie was erg beschadigd. Een paar keer heb ik voorgesteld of ze wilde stoppen, maar ze zag echt een toekomst met mij, zei ze. We zijn in januari op vakantie geweest met z'n tweeen, en ik had gehoopt dat ze een beetje zou opknappen. De depressie werd erger en erger. Ik kon geen contact meer met haar krijgen, ze werd erg introvert en ik zag haar alleen nog maar verdrietig. Ze begon ook uitspraken te doen als "als ik s,morgens wakker wordt, dan ligt er een vreemde man naast me". ik dus. Eigenlijk gaan al onze gesprekken alleen nog maar over haar verdriet en depressie, ruimte voor mijn verdriet en mijn dipjes is er dus niet. Eergisteren kreeg ik een hele verwarde email van haar, waarin ze zegt dat ze vreselijk veel van me houdt, maar dat het moment erg ongelukkig is geweest, ze kan haar verdriet niet goed verwerken. Eigenlijk wil ze geen relatie maar gewoon vriendschap. Ik heb haar teruggeschreven dat gewoon vriendschap voor mij niet kan omdat ik stapelgek op haar ben en ik mezelf niet wil martelen. Immers zou vriendschap betekenen dat we vrij zijn om te doen en laten wat we willen, en dat zou betekenen dat er ook ruimte voor andere mensen is. Ik zou het nooit kunnen aanzien dat ik haar langzaam ga verliezen. Dan maar liever geen relatie. Vervolgens reageert ze weer terug met een email dat ze spijt heeft dat ze het geschreven heeft en mij niet kwijt wil, maar omdat ze zoveel van me houdt en ze denkt dat ze me pijn doet, lijkt het haar beter om een pauze in te bouwen. AL met al heb ik dus sterk het gevoel dat ik haar langzaam aan het kwijtraken ben. Ik voel me een beetje gebruikt, ik heb vreselijk veel voor haar gedaan, uren en uren met haar zitten praten over haar verdriet etc etc. Ze is voor mij een droomvrouw, absoluut. Na vele relaties kan ik aardig bepalen wat ik wel en niet zoek in een vrouw, en deze is ideaal. In het begin was het allemaal koek en ei, nu wordt het steeds slechter en wil ze ruimte en afstand.
Het is dus erg onduidelijk allemaal. Aan de ene kant wil ik graag op haar wachten tot haar verdriet verwerkt is, maar ik heb geen idee hoe lang dat gaat duren en of het ooit wel goedkomt. Aan de andere kant is ze het zeker waard. Maar op deze manier kom ik geen steek verder, moet ik hoop hebben? Moet ik stoppen en doorgaan met mijn leven? Moet ik de pauze accepteren? Ik heb ook zoiets van: ik wil niet gebruikt worden als praatpaal en als stevige schouder om vervolgens weer gedumpt te worden. Misschien als ik zelf met deze nachtmerrie stop, dat ze me dan gaat missen en zeker weet wat ze voelt voor mij? Nu is het net alsof ze niet wil stoppen omdat ik zo goed voor haar ben geweest en veel voor haar heb gedaan, en ze het zielig vindt voor mij. Toch zegt ze boven alles uit dat ze van me houdt en nu net krijg ik weer sms-jes binnen hoe het met mij gaat na haar emails. Het ene moment ziet ze me dus helemaal zitten, en het volgende moment ben ik weer teveel. Het is in ieder geval om krankzinnig van te worden. Als je zo van iemand houdt is het zeer pijnlijk deze afstand ineens te voelen. Misschien moet ik wel sterk zijn en gewoon stoppen met deze vrouw. In ieder geval ben ik flink de weg kwijt en gaat mijn hele funtioneren erg slecht. Het is een soort doolhof van emoties. Nou, een heel verhaal en ik hoor graag reacties van mannen en vrouwen!
  woensdag 5 februari 2003 @ 16:28:20 #2
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_8294049
jezus, alinea's beste gozer?

van wat ik begrijp heb je met een vrouw, die depri is omdat ze haar ex man is, je niet kan uitstaan als je bij haar bent, en je vreselijk mist als je wegbent, mijn eerste reactie zou zijn, praat er met een derde over.

Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
pi_8294053
Tip: breng hier en daar een alinea aan in je tekst, meer mensen willen dan de moeite doen om de tekst te lezen
  woensdag 5 februari 2003 @ 16:30:35 #4
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_8294086
Voorlopig geen contact zoeken totdat ze zekerheid heeft over haar gevoelens. Deze relatie lijkt voorlopig uitzichtloos, ze kan zich niet los maken van ahar ex-man, ik denk dat ze alleen aan jou denkt als ze zich eenzaam voelt en ik weet niet echt of je dat liefde kunt noemen.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  woensdag 5 februari 2003 @ 16:30:58 #5
43720 markymark2003
A perfect piece of DNA
pi_8294095
Als 18 jarige jongen weet ik natuurlijk niet precies hoe je voelt maar kan me wel er goed iets van voor stellen.
Het is duidelijk dat zij nog niet helemaal over haar ex-man heen is. Dit proces gaat pas naar lange tijd voorbij. Zeg maar 1/10 de deel van de duur van je relatie.
Je moet er misschien even mee kappen. Hoe hard het ook is.
Altijd toe aan vakantie
pi_8294128
Ik denk toch dat je het een tijd moet laten rusten, zo dan niet helemaal er afstand van moet nemen. Dat zal enorm moeilijk worden, maar zij bedriegt zichzelf met jou zoals ik het lees en jij wordt daardoor ook depri.

Sterkte in ieder geval.

woensdag 5 februari 2003 @ 16:34:13 #7
43443 bdb
7.5 kilo kat
pi_8294156
Uit je verhaal begrijp ik dat ze je aardig wat leed bezorgt. Ik denk dat je eerlijk moet zijn, en haar voor de keuze stellen: ze praat nooit meer over hem, denkt niet meer aan hem en houdt zich voortaan met JOU bezig, of ze kan de pot op. Ik begrijp dat je helemaal weg bent van haar, maar er zijn ook anderen op de wereld.
Misschien hard, maar anders zit je er voorlopig nog mee en slaat het depri gevoel ook op jou over. Dat wil je niet.
pi_8294205
quote:
Na vele relaties kan ik aardig bepalen wat ik wel en niet zoek in een vrouw, en deze is ideaal. In het begin was het allemaal koek en ei, nu wordt het steeds slechter en wil ze ruimte en afstand.
Zo ideaal is ze dus niet. Je moet iemand niet alleen beoordelen op wie diegene is maar ook wat voor gevoelens diegene heeft. Als zij jou geen ruimte geeft voor jouw dipjes, jouw gevoelens etc dan is ze dus NIET ideaal!!!

Laat je alsjeblieft niet gek maken. Het belangrijkste in je leven ben jij, niet die ander. Je kan zoveel doen voor die ander maar als je geen erkenning, respect etc terugkrijgt dan is het ver van ideaal.

Een ei maakt nog geen kip (en zo is het voorspeld).
pi_8294343
Het lijkt mij duidelijk dat je op deze manier niet verder komt. In een relatie moet je ook aan jezelf denken en niet alleen aan de ander. Je vind het kennelijk niet leuk dat ze je op deze manier twijfelachtig aan een lijntje houdt, bespreek het met haar. Je kan met een heleboel mensen hierover praten maar het probleem heb je met haar en zou je ook met haar op moeten lossen.

Veel succes in ieder geval

Mitch

pi_8294351
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 16:34 schreef bdb het volgende:
en haar voor de keuze stellen: ze praat nooit meer over hem, denkt niet meer aan hem en houdt zich voortaan met JOU bezig
dat kun je wel tegen haar zeggen,maar ze toch onbewust / bewust aan haar ex denken. ze zal dan niets over zeggen en niet aan haar woord houden.

verder denk ik dat je beter afstand kan houden. ze is duidelijk nog niet over hem heen. het kan een hele tijd duren. 8 jaar is niet niks.

pi_8294388
Ze MOET naar een psychiater/psycholoog.
Ze kan haar eigen gevoelsleven niet meer controleren, en hij/zij kan haar daarbij helpen.

Sterkte!

Trek in zure vla?
Trek in zure vla?
Trek in zure vla?
pi_8294724
hee bedankt allemaal, ik heb hier echt wat aan. Sorry dat ik mijn verhaal zo zonder alinea's heb geschreven. Het is nu best onduidelijk zie ik.
Toch allemaal erg bedankt, hoe meer meningen hoe beter
  woensdag 5 februari 2003 @ 17:04:39 #13
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_8294772
Het klinkt alsof ze de relatie met haar ex-man nog niet verwerkt heeft. Dat kan nog heel lang duren. Haar toenemende verwardheid kan betekenen dat je professionele hulp moet zoeken voor haar. Blijkbaar komt ze er zelf niet uit.

Je bent de eerste vriend na haar langdurige relatie, en dat is niet de beste situatie. Je loopt het risico dat ze bij je is omdat ze bang is alleen te zijn. Of dat ze gewoon een vriend zoekt, ipv jou.

Het lijkt me het beste als je wat meer afstand neemt tot haar, en wacht totdat ze haar ex verwerkt heeft. Als jij daarbij teveel helpt, denk ik niet dat ze later nog een relatie met je wil. Je gaat dan deel uitmaken van haar verleden, en dat zal ze achter zich willen laten. Laat iemand anders haar daarbij helpen (professionele hulp?) en blijf zelf meer op de achtergrond.

Pas als ze weer haar eigen leven op poten heeft kan je proberen een relatie met haar te beginnen. Dat kan nog wel een jaartje duren.......

pi_8294800
Inderdaad is het zo dat qua aandacht het heel fout kan zijn als er te veel aandacht een kant uitgaat, dit klinkt zo codependant als maar kan. Oftwel alleen functioneert ze niet en samen ook niet. In de regel is het zo dat dit alleen maar goed komt door beiden appart te zijn (uit elkaar alleen gelukkig zijn eerst dus voor dat je verder kan) of onder begeleiding van een derde (relatiepeut oid) , wat echter best lang kan duren..

Het draait om jou, en als jij zo weinig aandacht nu krijgt omdat zij dit en dat... doe je jezelf tekort.. It hurts, I KNOW...

Favoriete opmerking van een vriend van me:
Noem 5 dingen waarin zij uniek is wat een andere vrouw ZONDER problemen je niet kan geven..

1: Luister naar wat er in jouw gevoel zit, en niet teveel naar mensen overal, zoals hier, dat maakt het alleen maar lastiger om jouw eigen beslissingen te nemen die bij jou passen.
2: Luister echt heel goed naar wat ZIJ zegt, goed is dus: ik wil alleen zijn-> ga weg laat haar alleen ( dit deed je al , en dat zet haar op de juiste manier aan het denken..)
3: Best goed om te praten, heel goed, maar haar ex als main topic is erg ongezond... zeker als jij erop in gaat, iemand zijn/haar probleem is iemand zijn/haar probleem, ook in relaties. Als iemand een probleem deelt dat jij niet kan oplossen, is dat voornamelijk oneerlijk als het jou pijn doet..
4: Onzekerheid bij haar is een probleem, lead bij example, nu volg jij en dat is zeker in dit geval tegennatuurlijk, als jij nou eens de andere kant op gaat zonder iets te verbreken oid heb je de meeste kans om haar uit deze impasse (uit eigen beweging) weer bij je te krijgen..
5: Heb dingen te doen die leuk en interessant zijn, en doe die en blijf die doen, klinkt simpel, maar veel mensen laten hun eigen leven altijd versloffen als iemand ander de aandacht op zich vestigt.

Kan nog wel ff doorgaan..

pi_8295134
nee, het is inderdaad niet goed om naar anderen te luisteren. Echter geeft het wel een beetje houvast. Ik heb nu het idee dat ik helemaal aan het doordraaien ben.
pi_8298182
jezus wat een onleesbaar verhaal
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')