abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Sport vrijdag 1 juli 2022 @ 17:00:29 #1
274204 crew  Mexicanobakker
pi_205201720
Etappe 1: Kopenhagen - Kopenhagen, 13,2 km (ITT)

Hej, velkommen! Tot zover mijn Deens. Welkom in dit topic, alwaar we ons bezig gaan houden met de start van de Tour de France van 2022. De 109e editie alwaar, de Grand Départ vindt dit jaar plaats in Denemarken, in Kopenhagen om precies te zijn. Het dreigt weer een bijzondere editie te worden, vooral omdat het coronaspook weer volledig in ons midden is. De deelnemerslijst kan ieder uur, iedere minuut, iedere seconde weer aangepast worden. We schijnen momenteel met een variant te maken hebben die extreem besmettelijk is, waardoor we onder meer in de Ronde van Zwitserland het halve peloton zagen afstappen. In de aanloop naar de Tour zijn er ook heel wat renners afgehaakt en we kunnen alleen maar hopen dat het ergste al achter de rug is. Wat er ook zal gebeuren, van start gaan we sowieso. We beginnen in Kopenhagen en eindigen ouderwets in Parijs, wat er in de drie weken daartussen allemaal gaat gebeuren weten we niet, maar een voorbeschouwing op het gehele parcours is wel al geschreven en hier te vinden. We gaan op zoek naar een opvolger voor Tadej Pogacar, hoewel het heel erg voor de hand ligt dat hij zichzelf gaat opvolgen. Na zijn verrassende zege in 2020 was hij in 2021 een stuk dominanter en besliste hij de Tour al aan het eind van de eerste week. Het was een fantastische eerste week, met onder meer de ritzege voor Mathieu van der Poel in Mur-de-Bretagne en de gele trui die daarbij kwam kijken. Die gele trui verdedigde hij daarna met hand en tand, wat onder meer een spannende tijdrit en geweldige etappe naar Le Creusot opleverde. We waren ook getuige van de wederopstanding van Cavendish, die het record qua ritzeges van Merckx wist te evenaren. Nadat Pogacar de koers richting Le Grand Bornand en Tignes op slot gooide vielen de twee weken daarna een tikkeltje tegen, al waren de Belgen zeer content met de drie ritzeges van Wout van Aert. Bij mij is vooral de eerste week blijven hangen en ik hoop dat we dit jaar drie weken te zien krijgen zoals de eerste week van toen.

De eerste Tourweek van dit jaar trappen we af in Kopenhagen, met een korte tijdrit. Hoewel, 13 kilometer is voor een eerste tijdrit een prima afstand. De renners zullen meteen op de afspraak moeten zijn, als je voor de gele trui wil gaan is een sterke tijdrit op de eerste dag bijna een must. In de twee dagen daarna moeten we vervolgens vooral de wind in de gaten houden, waaiers liggen op de loer. Daarna is het al tijd voor een rustdag en trekken we naar Frankijk. Drie Deense dagen, en de Denen hebben er zin in. De presentatie van de ploegen was al een gekkenhuis, de Denen gingen twee uur lang uit hun dak. Vooral de man met de uitstraling van een pot appelmoes, Jonas Vingegaard, kon op veel steun van het publiek rekenen. Vingego! Vingego! Vingego! Uiteindelijk zijn alle landen hetzelfde, zodra het vlaggetje in beeld komt gaat het mis. Drie dagen lang gaan we het veelgeprezen Deense model in actie zien, te beginnen in de hoofdstad. Een start op een vrijdag voelt altijd raar, maar laten we er toch maar eens aan beginnen. Allez, on-y-va, of zoals de Denen zouden zeggen: lad os gå. Denk ik, geen idee, Deens is geen taal. Wel goede series en films, daar voegen we dit jaar de nieuwe Netflixserie over de Tour aan toe.




Voor het eerst in de Tourgeschiedenis gaat de ronde van start in Denemarken, het is zelfs de meest noordelijke start van de Tour ooit. Onze driedaagse expeditie in het gigantisch hoge noorden begint in Kopenhagen, de hoofdstad van het land. In Kopenhagen wonen ongeveer 638.000 mensen, niet geheel verrassend is het de grootste stad en ook grootste gemeente van Denemarken. Kopenhagen ligt aan de oostkust van het eiland Seeland (Sjælland) en op het eiland Amager. De stad ligt aan de Sont (Øresund). Aan de overzijde van deze zeestraat ligt de Zweedse stad Malmö, die sinds 2000 met Kopenhagen is verbonden door de Sontbrug. Naast parlementszetel en residentie is Kopenhagen ook het culturele en economische centrum van Denemarken. De stad werd gesticht in de middeleeuwen en werd aan het eind van de middeleeuwen de hoofdstad van Denemarken. De naam Kopenhagen gaat terug op Købmandshavn, dat "Koopmanshaven" betekent. De benaming Koopmanshaven is echter geen accurate omschrijving meer van de stad: Kopenhagen is geen havenstad meer en ook de industrie is grotendeels vertrokken. Anno 2015 is Kopenhagen voornamelijk een dienstenstad. In het Latijn is de naam van de stad Hafnia, een naam die in 1923 ook aan het scheikundig element hafnium werd verbonden. Waarom zou je zelf dingen verzinnen als Wikipedia het al prachtig op een rijtje heeft gezet? Hafnium, toe maar. De stad is omstreeks het jaar 1000 gesticht door Sven Gaffelbaard of Knoet de Grote. Als oprichtingsdatum wordt echter meestal het jaar 1167 gehanteerd. In dat jaar vestigde bisschop Absalon in de stad een burcht op de plaats waar later Christiansborg verrees. Er is nog veel meer geschiedenis, maar Sven Gaffelbaard gaan we niet meer overtreffen. De gemeente Kopenhagen omvat blijkbaar niet de gehele stad Kopenhagen, maar slechts een deel daarvan. De gemeente heeft een oppervlakte van ca. 90 km² en ruim 518.000 inwoners. Verwarrende shit, man. Binnen de gemeente Kopenhagen ligt als een enclave de gemeente Frederiksberg. Het verstedelijkte gebied in en rond Kopenhagen, Groot-Kopenhagen, wordt in het Deens aangeduid als Hovedstadsområdet ("Hoofdstadgebied") en bestaat uit Kopenhagen, Frederiksberg en 16 andere gemeenten. Hovedstadsområdet heeft een oppervlakte van ongeveer 400 km² en telde anno 2008 1.153.615 inwoners. De bebouwing van Kopenhagen vertoont een zogeheten 'vingerstructuur'. Tussen de vijf 'vingers' van bebouwing liggen groene stroken en autowegen. Ook het S-tog-netwerk is afgestemd op deze structuur. De meeste monumentale panden in Kopenhagen dateren uit de 17e eeuw, toen onder Christiaan IV de stad werd verfraaid. De binnenstad is ruim van opzet. De buitenwijken van Kopenhagen waren opgezet om de grote woningnood te verlichten. Het betreft de wijken Østerbro ("Oosterbrug"), Vesterbro ("Westerbrug") en Nørrebro ("Noorderbrug"). Vesterbro is bekend van het amusementspark Tivoli (waar de ploegenpresentatie werd gehouden), Østerbro als statige wijk waar families met kinderen wonen en Nørrebro als volkswijk met kleine winkels van vele nationaliteiten. Zowel Vesterbro als Nørrebro hebben een metamorfose ondergaan, waarbij Nørrebro een van de hipste uitgaanswijken is geworden. Østerbro wordt als mooiste van de drie "brugwijken" gezien. De schrijver van dit artikel op Wikipedia heeft echt z'n best gedaan, je zou bijna zin krijgen om naar Kopenhagen te gaan, vooral vanwege de vingerstructuur. Al doet dat Tivoli mij vooral heel kitscherig aan, maar dat terzijde.



Doordat de stad bleef groeien en daardoor land bleef opslokken, werd een andere stad, genaamd Frederiksberg, helemaal omsloten door zowel Nørrebro als Vesterbro. Hierdoor is Frederiksberg eigenlijk een eilandstad binnen de grenzen van Kopenhagen geworden. Frederiksberg is geen deel van Kopenhagen, het heeft zijn eigen bestuur en stadhuis. Als men van Vesterbro naar Nørrebro rijdt, kan men de borden "Welkom in Frederiksberg" en "Tot ziens in Frederiksberg" tegenkomen. De schrijver van dit artikel komt sowieso uit Frederiksberg, anders zou je niet zoveel over dit plekje schrijven. Strøget is de bekendste winkelstraat van Kopenhagen. Hier zijn nationale beroemde nijverheidsproducten verkrijgbaar en daarnaast liggen er befaamde internationale winkels. Deze winkelstraat begint eigenlijk bij het Raadhuis (Rådhus), maar vanaf Nytorv (aan de Nørregade) start de echte winkelstraat die doorloopt tot aan Kongens Nytorv waar het koninklijk theater is gesitueerd. In de haven staat het beeld van de kleine zeemeermin. Dit beeldje is geïnspireerd op het sprookje van de Deense schrijver Hans Christian Andersen. Dit beeldje is niet het enige in Kopenhagen: overal in de stad vindt men standbeelden aan de openbare weg en in parken. Daarnaast heeft Kopenhagen een behoorlijk aantal musea, waaronder een oorlogsmuseum, tal van kunstmusea en een museum over de geschiedenis van de stad. De fontein van Gefion of Gefjun (1908) is het grootste monument in Kopenhagen en is niet ver van het beeld van Hans Christian Andersens kleine zeemeermin geplaatst. Ontwerper is Anders Bundgård. De fontein was een cadeau van het Carlsbergfond aan de stad Kopenhagen. Oorspronkelijk was het gepland voor de Rådhusplads, maar het staat uiteindelijk aan het einde van de Amaliegade tegenover Kastellet, de vesting van Kopenhagen. Hebben we Carlsberg ook meteen genoemd, de brouwer van bier dat niet te zuipen is. De brouwerij staat in de stad en vooral de entree valt op, aangezien er een paar olifanten te vinden zijn, opgetrokken uit Bornholms graniet, jawel. Nyhavn is een andere toeristische trekpleister. De huizenrij in verschillende kleuren, aan het haventje Nyhavn, vanwaar ook de kanaalboten vertrekken, is een van de populairste toeristenplaatjes in menig vakantieboek. In een van de gekleurde huizen heeft Hans Christian Andersen nog gewoond. Zo kun je nog wel een tijd doorgaan over alle bezienswaardigheden van Kopenhagen, zelfs de Vrijstad Christiana komt voorbij. Het koninklijk paleis Amalienborg, Christiansborg, de zetel van de Deense regering en bij ons vooral bekend vanwege Borgen, het stadspaleis Rosenborg en het vestingwerk Kastellet, het kan allemaal niet op. Deze meeste van deze locaties gaan we tijdens de tijdrit zien, dan zal het gaandeweg allemaal wel duidelijk worden.



Hoewel de Tour de France nog nooit in Denemarken is geweest en dus ook niet in Kopenhagen is dit geen land en ook geen stad zonder wielergeschiedenis. In Kopenhagen is meer dan eens het wereldkampioenschap wielrennen georganiseerd, voor het laatst was dat het geval in 2011. Op een parcours dat beslist niet de moeite waard was werd Mark Cavendish in de massasprint wereldkampioen. In een veel verder verleden werd Rik Van Steenbergen liefst twee keer wereldkampioen in deze stad, zowel in 1949 als 1956 ging hij met de regenboogtrui aan de haal. Drie keer werd hij in totaal wereldkampioen, waarvan twee keer dus in Kopenhagen. Nog veel verder terug in de geschiedenis kregen ook Eloi Meulenberg en Learco Guerra het voor elkaar om wereldkampioen te worden in Kopenhagen. Het allereerste wereldkampioenschap wielrennen ooit, in 1921, werd georganiseerd in... Kopenhagen! Dat is toch wel buitengewoon bijzonder, het begon ooit allemaal in deze stad. De eerste wereldkampioen werd de Zweed Gunnar Sköld, het kampioenschap bestond blijkbaar uit een individuele tijdrit over 190 kilometer en die werkte hij vijf minuten sneller af dan de tweede. De stad is verder een broeinest van bekende mensen, uit heden en verleden. We denken bijvoorbeeld aan Søren Kierkegaard en Hans Christian Andersen, al werd die laatste niet geboren in Kopenhagen, maar woonde en stierf hij er wel. Ik denk aan een muzikant als Agnes Obel, een filmmaker als Thomas Vinterberg (Festen, Jagten, Druk), een acteur als Mads Mikkelsen en oneindig veel voetballers als Frank Arnesen, Kenneth Perez, Jon Dahl Tomasson en Dennis Rommedahl. Maar wij vinden natuurlijk vooral de wielrenners interessant, en daar zijn er ook een hoop van. De nieuwe Deense kampioen, Alexander Kamp, niet aanwezig in de Tour, is bijvoorbeeld in Kopenhagen geboren. Net als Casper Pedersen van DSM, maar die doet ook niet mee. Mathias Skjelmose van Trek ook al niet, maar Mikkel Bjerg van UAE wel. Uit Albertslund, een van de buitenwijken van de stad, is Andreas Kron afkomstig, die namens Lotto-Soudal mee mag doen aan deze Tour. Cecilie Uttrup Ludwig komt uit de gegoede wijk Frederiksberg, zij zal over een paar weken mee gaan doen aan de Tour voor vrouwen. Voormalig wielrenners als Bo Hamburger, Johnny Weltz, Lars Michaelsen en Brian Holm komen ook allemaal uit deze stad, of in ieder geval uit de agglomeratie. Michael Morkov is iets verder van huis, maar ook hem mogen we gerust omschrijven als een local. Brian Holm zal wel weer namens Quick Step aanwezig zijn, het wordt voor vrij veel Denen een thuiswedstrijd.



Normaal gesproken bent u natuurlijk van mij gewend dat ik het parcours uitvoerig beschrijf, geen bocht of drempel mag onbenoemd blijven. In dit geval ga ik dat niet doen, want er zijn een paar Denen op het idee gekomen om de hele route te filmen. Dat levert een filmpje op van 22 minuten, wat vermoedelijk vrij goed overeenkomt met de gemiddelde leestijd van mijn voorbeschouwingen. U heeft de keuze uit een normaal filmpje en zelfs een hyperdeluxe 360-versie waarin u zelf het beeld kunt besturen. Aan u de keuze. Het enige vermeldenswaardige is verder dat de tussentijd na 6,6 kilometer opgenomen zal worden ter hoogte van de Sint-Jacobskerk. De rest kunt u zelf bekijken in het filmpje.

De normale versie:
En de Village People 360 kick-versie:

Wat mij op basis van deze beelden opvalt is dat vooral het eerste deel van deze tijdrit helemaal niet zo technisch is. In principe rijden de renners de eerste grofweg negen kilometer vooral lange stukken rechtdoor over brede wegen. In die eerste kilometers zie ik één echt scherpe bocht, de rest lijkt in principe prima te doen te zijn. Al gaat de filmer wel een stuk langzamer dan de renners zullen gaan, daar moeten we nog even rekening mee houden. Pas richting het eind van de tijdrit, als we de vesting van Kopenhagen bereiken, wordt het een stuk technischer. Wat meer bochten die elkaar snel opvolgen, een smallere weg, andere ondergrond en zelfs een paar meter hoogteverschil. Richting het eind van de tijdrit moeten de betere stuurmannen dus het verschil gaan maken, vooral het eerste deel is meer het werk van de stoempers. Gedurende deze tijdrit komen de renners langs vele belangrijke plaatsen, die ik allemaal zou kunnen beschrijven. Daar ga ik alleen niet aan beginnen, want de Denen hebben dat zelf al uitgebreid gedaan. Neem nou bijvoorbeeld het draadje van deze Deense journalist, daar hoef ik eigenlijk weinig aan toe te voegen. Iemand van Feltet die ons leven weet te verrijken terwijl het niet eens een optakt is, het is mogelijk.

twitter


Lang draadje, maar de moeite waard. Tegen deze lokale kennis kan ik niet op. Lezen, het hele draadje, hup. Om dit eventueel wat makkelijker te maken:

https://threadreaderapp.com/thread/1540191381045612544.html



We doen tijdens deze tijdrit dus bijna alle hoogtepunten van de stad aan. Bij het Kastellet rijden we over wat normaal eigenlijk een wandelpad is, zodat we bijna het beeld van de zeemeermin kunnen aanraken. Een vrij tegenvallend beeld overigens, een smerig ordinaire tourist trap. Voor de renners kan het op een andere manier een trap blijken te zijn, want ja, dit deel van het parcours is wel technisch. En niet zo'n beetje ook. Naderhand rijden we bijna dwars door het koninlijk paleis heen, de Deentjes hebben alles op alles gezet om er een showtje van te maken. Dat moet ook wel, want de hele teringhandel heeft bij elkaar zo'n zes miljoen euro gekost. Dat heeft dit interview met Sophie Hæstorp Andersen, de burgemeester van Kopenhagen, mij geleerd. "De grootste wielerwedstrijd ter wereld ontmoet de meest fietsvriendelijke stad ter wereld", is blijkbaar de slogan van dit spektakel. In Kopenhagen schijnen ze te houden van fietsen en voor de lokale bevolking is fietsen niet alleen een sport, maar een manier van leven! In Kopenhagen biedt men de mensen goede fietsomstandigheden en derhalve groene oplossingen. Alle tweewielerige kennis uit deze stad schijnt men te exporteren over de hele wereld! Na deze spectaculaire praatjes moet ik zeggen dat de beelden van het parcours me toch tegenvallen. Er zijn wel wat fietspaden aanwezig, maar als de Deense renners klagen dat ze het parcours niet goed hebben kunnen verkennen omdat men over de drukste wegen van de stad fietst gaat er toch iets niet helemaal goed. Don't believe the hype. Is het binnenhalen van de Tour zes miljoen waard? De burgemeester vindt van wel: Ja! Met de Grand Départ kunnen we, als een van de beste wielernaties ter wereld, de rest van de wereld inspireren en iedereen aanmoedigen om de fiets te kiezen in plaats van de auto. We willen een sterke boodschap uitdragen dat fietsen zorgt voor meer ruimte, schonere lucht, minder lawaai en gezondere burgers. In 2025 wil Kopenhagen 's werelds eerste koolstofneutralte hoofdstad worden en de fiets is een onmisbaar onderdeel om dit succes te bereiken, dus investeren ze hier eindeloos in de fietsinfrastructuur. Waar in Frankrijk steden als Rennes en Bordeaux niet meer op de Tour zitten te wachten omdat ze het een enorm vervuilend evenement vinden gooit de burgemeester van Kopenhagen er nog wat heerlijke teksten uit: Natuurlijk moeten we aandringen op duurzamere sportevenementen. In Kopenhagen gaan duurzaamheid, 'groen leven' en sport hand in hand. Maar de Tour de France zet zich al bijna tien jaar in om een ​​meer eco-verantwoordelijke organisatie te worden. Kopenhagen ook. Samen plannen we een reeks recyclinginitiatieven ten behoeve van de race, lopers, toeschouwers en burgers. Door de Grand Départ te hosten, kan Denemarken onze initiatieven op het gebied van duurzame hosting onder de aandacht brengen. Wat een prachtige Grand Départ jongens, op ieder vlak. Tranen in m'n ogen.


De kleine zeemeermin (Deens: Den lille Havfrue). Het stelt de hoofdpersoon voor uit het gelijknamige sprookje van Hans Christian Andersen. Een piepklein beeld met industrie op de achtergrond, toch passeren er hier jaarlijks een miljoen mensen. Manneke Pis is er niks bij.

Morgen om precies 16:00 zal de Tour de France van start gaan. Niemand minder dan Jeremy Lecroq zal de eerste zijn die vertrekt, waarna de renners om de minuut van start zullen gaan. Het loont de moeite om meteen de tv aan te zetten, want het weerbericht heeft ervoor gezorgd dat bijna alle kleppers vroeg van start zullen gaan. Uiteraard is er ook deze Tour weer de gelegenheid om alles van start en finish te zien, zo kunt u morgen om 15:46 al inschakelen bij de NOS, maar dat wilt u niet. Sporza begint er om 15:50 aan, dat wilt u wel. Eurosport is er dan weer niet live bij, want die zenden de parodie op een sport tennis uit, maar gelukkig is er altijd nog de PLAYER, GCN en natuurlijk DISCOVERY PLUS. Men verwacht dat het morgen gaat stormen in Kopenhagen, des te later op de dag het wordt des te erger. Hoewel zoals wel vaker de bronnen nogal verschillen, volgens de een is er rond 16:00 een procent of 40 kans op regen en zal het tegen 18:00 80% zijn, volgens de andere begint het pas om 20:00 te regenen. Dat is dus afwachten, maar het lijkt hoe dan ook geen kwaad te kunnen om eerder van start te gaan. De wind trekt ook aan naarmate de dag vordert, het gaat steeds harder waaien en de wind zal ook veranderen van richting. In het eerste deel van de tijdrit voornamelijk in de rug, maar dat kan draaien naar tegenwind later op de dag. Enfin, ze rijden natuurlijk dwars door het centrum van de stad, dus in principe mag je wel verwachten dat eventuele regen meer invloed heeft dan eventuele wind. Gokken op een vroege start lijkt mij daarom begrijpelijk. Stefan Bissegger, toch wel een favoriet, gaat om 16:07 al van start, Mathieu van der Poel begint er om 16:11 al aan, Primoz Roglic om 16:20, Mads Pedersen om 16:26, Stefan Küng om 16:34, Geraint Thomas om 16:41, Filippo Ganna om 17:03, Wout van Aert om 17:04 en Tadej Pogacar om 17:05 (hoe krijgen ze het voor elkaar?). Daarna nemen de namen eigenlijk in kwaliteit af, de kans dat er iemand lang op de hotseat mag blijven zitten is vrij groot. Toch zullen we braaf wachten op Marc Soler, die als ploeggenoot van de winnaar van vorig jaar om 18:55 als laatste van start zal gaan.


[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_205201721
La tour doet zijn naam eer aan en neemt nog een extra rondje in die bocht
"Ow, my schnoz! My punim! My pupik! My genechtagazoink!"
  vrijdag 1 juli 2022 @ 17:00:40 #3
374132 Wicky15
It Wasn't Me
pi_205201722
Uitstekend interview
  vrijdag 1 juli 2022 @ 17:00:46 #4
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_205201724
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 16:59 schreef Dale__Cooper het volgende:
Wout gaat hier toch wel een seconde of 10 a 15 onder lijkt mij.
Denk ook dat hij ook sneller zal zijn; ik vraag me wel af of hij fullretard door de bochten kan en wil. Hij heeft hogere doelen deze Tour.
  vrijdag 1 juli 2022 @ 17:00:49 #5
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_205201725
Dit is de eerste keer dat ik Joris van de Berg zie, en hij ziet er nog dommer uit dan dat hij klinkt. Wat een prestatie.
Géén kloon van tvlxd!
  Redactie Sport vrijdag 1 juli 2022 @ 17:00:52 #6
274204 crew  Mexicanobakker
pi_205201726
Eerst even een uur scrollen, maar we zijn er weer!
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_205201729
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 16:57 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Wind aan het draaien? Ze zijn nu allemaal sneller in het tweede deel.
Dat lijkt me wel.
  vrijdag 1 juli 2022 @ 17:01:09 #8
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_205201733
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 17:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
Eerst even een uur scrollen, maar we zijn er weer!
End
pi_205201734
Goede tijdrit voor Matthews ook. 11 seconden achterstand
Het beste adres voor al uw primeurs!
  vrijdag 1 juli 2022 @ 17:01:18 #10
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_205201735
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 17:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
Eerst even een uur scrollen, maar we zijn er weer!
END
pi_205201736
Jezus, wat een hemeltergend slecht interview met Breukink
pi_205201738
Een beetje vertraging maar in de antwoorden.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_205201740
Pogichamp O+
Gino ♥
  vrijdag 1 juli 2022 @ 17:01:23 #14
194695 franklop
Fran knock
pi_205201741
Belangrijkste 20 minuten van vandaag
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_205201746
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 17:01 schreef Devolder het volgende:
Jezus, wat een hemeltergend slecht interview met Breukink
Ben overgestapt naar Sporza
Gino ♥
pi_205201747
quote:
9s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 16:59 schreef franklop het volgende:

[..]
Wind is volgens Wellens nauwelijks een factor
Als ik wind mee heb, denk ik dat ook altijd. Totdat je terug moet ;(
pi_205201748
Die kop van Joris had niet zo lang in beeld gehoeven
  vrijdag 1 juli 2022 @ 17:01:46 #18
194695 franklop
Fran knock
pi_205201750
Lotto gaat vandaag geen punten pakken
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  vrijdag 1 juli 2022 @ 17:01:46 #19
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_205201751
Frison tijdrijder.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_205201753
Hoeveel sneller gaan we zo? Seconde of 20-25?
  Redactie Sport vrijdag 1 juli 2022 @ 17:01:55 #21
274204 crew  Mexicanobakker
pi_205201754
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 17:01 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
End
S werkt beter.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator vrijdag 1 juli 2022 @ 17:02:05 #22
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205201759
Ganna :9~
  vrijdag 1 juli 2022 @ 17:02:15 #23
194695 franklop
Fran knock
pi_205201765
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 17:01 schreef Faraday01 het volgende:
Hoeveel sneller gaan we zo? Seconde of 20-25?
14-18
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_205201766
Wereldkampioentrui blijft wel echt prachtig
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_205201767
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 17:01 schreef Devolder het volgende:
Jezus, wat een hemeltergend slecht interview met Breukink
Breukink heeft nog nooit wat zinnigs te melden gehad.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')