Dat komt vooral door bestrijdingsmiddelen. Niet door stikstof.quote:Op vrijdag 1 juli 2022 16:28 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je bent je ervan bewust dat de insectenpopulatie ook langzaam in het instorten is?
Tevens, ga eens het aantal insecten (per m²) tellen op zo'n stuk land waar van dat Engels Raaigras is geplant door de door u zo geliefde boeren.
Bestrijdingsmiddelen door... boeren...quote:Op vrijdag 1 juli 2022 16:28 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat komt vooral door bestrijdingsmiddelen. Niet door stikstof.
Dan kunnen we de boeren ook wel laten uitsterven hier in Nederland.quote:Op vrijdag 1 juli 2022 16:28 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat kan. Maar dat zij niet de soorten die uitsluitend op een zandverstuiving van 1 km2 leven.
Als bijen uitsterven heb je wel iets wat de keten verstoord. Maar een kruipertje dat ergens in 1 specifiek veengebied voorkomt, echt niet.
Zegt de man die stikstof koppelt aan klimaatveranderingquote:Op vrijdag 1 juli 2022 16:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Klopt, er bestaan overigens ook apparaten om een EM-puls te sturen waarmee je voertuigen tot op 50 meter afstand gericht kan laten stilvallen. Je moet daarna wel naar de dealer om wat elektronica te laten vervangen, want die is dan gefrituurd.
[..]
Nee, dat maken we jou inderdaad niet wijs. Daar zit het probleem ook een beetje.
Daarom is het maar goed dat jij geen invloed hebt op het stikstofbeleid.
Ja, het is niet erg als de keten verstoord wordt.quote:Op vrijdag 1 juli 2022 16:29 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dan kunnen we de boeren ook wel laten sterven hier in Nederland.
Eerlijk is eerlijk, die Dodo missen we niet echt. Heb nog geen moment in mijn leven gehad dat ik beter af was geweest met een Dodo.quote:Op vrijdag 1 juli 2022 16:29 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dan kunnen we de boeren ook wel laten uitsterven hier in Nederland.
Pak dan het bestrijdingsmiddel aan. Dan zeg je dit en dit middel is verboden. Probleem opgelost.quote:Op vrijdag 1 juli 2022 16:29 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Bestrijdingsmiddelen door... boeren...
Dat was dan ook geen inheemse, Nederlandse diersoort.quote:Op vrijdag 1 juli 2022 16:30 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk, die Dodo missen we niet echt. Heb nog geen moment in mijn leven gehad dat ik beter af was geweest met een Dodo.
Daar ontneem je toch de vrijheid van de boeren, hoor.quote:Op vrijdag 1 juli 2022 16:30 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Pak dan het bestrijdingsmiddel aan. Dan zeg je dit en dit middel is verboden. Probleem opgelost.
Uit noord Afrika en de Kaukasus gok ik zo.quote:Op vrijdag 1 juli 2022 16:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja, het is niet erg als de keten verstoord wordt.
Er gaan wel mensen dood maar er komen andere soorten voor terug.
Die reactie over klimaatverandering was op mensen die klimaatverandering ontkennen.quote:Op vrijdag 1 juli 2022 16:30 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Zegt de man die stikstof koppelt aan klimaatverandering
En als de boeren dan roepen dat ze dan failliet gaan dan ga jij uiteraard roepen dat het een probleem is gemaakt door een ambtenaar op papier en dat ze niet zo moeten zeuren in Den Haag met hun papieren problemen. Toch?quote:Op vrijdag 1 juli 2022 16:30 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Pak dan het bestrijdingsmiddel aan. Dan zeg je dit en dit middel is verboden. Probleem opgelost.
Sowieso is het vreemd te stellen dat we wel wat soorten kunnen missen.quote:Op vrijdag 1 juli 2022 16:31 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat was dan ook geen inheemse, Nederlandse diersoort.
Hoezo? Boeren zijn nu toch ook aan regels gebonden? Net zoals ieder bedrijf.quote:Op vrijdag 1 juli 2022 16:31 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Daar ontneem je toch de vrijheid van de boeren, hoor.
En die regel wordt nu, veestapel verkleinen, minder stikstof.quote:Op vrijdag 1 juli 2022 16:33 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Hoezo? Boeren zijn nu toch ook aan regels gebonden? Net zoals ieder bedrijf.
Ze kunnen in ieder geval blijven boeren.
Dat konden ze altijd al. Met minder of geen vee en daarmee minder uitstoot.quote:Op vrijdag 1 juli 2022 16:33 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Daar zullen ze zo snel niet failliet aan gaan. Dat ten eerste. Ten tweede stel je ze in de gelegenheid hun bedrijf gewoon voort te zetten. Dat daar regels aan gebonden zijn is niet vreemd en daar ga je niet failliet van.quote:Op vrijdag 1 juli 2022 16:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En als de boeren dan roepen dat ze dan failliet gaan dan ga jij uiteraard roepen dat het een probleem is gemaakt door een ambtenaar op papier en dat ze niet zo moeten zeuren in Den Haag met hun papieren problemen. Toch?
En minder overschotten en minder subsidie vanwege die overschotten.quote:Op vrijdag 1 juli 2022 16:35 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Dat konden ze altijd al. Met minder of geen vee en daarmee minder uitstoot.
Ik woon toch ruim boven zeepeil, fuck het klimaatquote:Op vrijdag 1 juli 2022 16:32 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Die reactie over klimaatverandering was op mensen die klimaatverandering ontkennen.
Het is me zeer duidelijk dat CO2 en CH4 (methaan) daar in hoofdzaak verantwoordelijk voor zijn.
Het geeft echter wel aan hoe er geredeneerd wordt, het probleem ontkennen tot de deurwaarder op je stoep staat.
Jij woont op de Euromast?quote:Op vrijdag 1 juli 2022 16:36 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik woon toch ruim boven zeepeil, fuck het klimaat
Zal even meegaan in jullie modus operandi.
In sommige gebieden heb je met het verwijderen van alle boeren in het gebied de reductiedoelen nog steeds niet gehaald.quote:Op vrijdag 1 juli 2022 16:34 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En die regel wordt nu, veestapel verkleinen, minder stikstof.
Ze kunnen nog steeds boeren.
Wat is dan het probleem nu? Boeren moeten zich aan nieuwe regels houden en kunnen blijven boeren alleen niet op dezelfde wijze.quote:Op vrijdag 1 juli 2022 16:33 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Klimaatverandering zorgt niet alleen voor een stijgende zeespiegel.quote:Op vrijdag 1 juli 2022 16:36 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik heb familie op 73 meter hoogte boven zeeniveau wonen (Valkenburg) maar die kregen ondanks dat toch aardig natte voeten.quote:Op vrijdag 1 juli 2022 16:36 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |