abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zaterdag 2 juli 2022 @ 14:38:31 #251
236264 crew  capricia
pi_205210935
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 14:02 schreef AchJa het volgende:

[..]
Oekraine zit natuurlijk met hetzelfde probleem aangezien die ook gewoon in oostblok tanks rondhobbelen.
Ik denk dat het wel eens snel op kan houden met het Russische materiaal van Oekrane. Niemand die nog munitie of vervangende onderdelen kan leveren.

En er is nog niet genoeg westers materieel om het te vervangen. Dat zou dan nu namelijk in grote getallen binnen moeten komen (zie het verlanglijstje van Zelensky), om de omslag te maken.
Paar pzh2000 hier en daar, maar dat gaat nooit genoeg zijn.
Definitely not CIA
pi_205210991
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 14:38 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik denk dat het wel eens snel op kan houden met het Russische materiaal van Oekrane. Niemand die nog munitie of vervangende onderdelen kan leveren.

En er is nog niet genoeg westers materieel om het te vervangen. Dat zou dan nu namelijk in grote getallen binnen moeten komen (zie het verlanglijstje van Zelensky), om de omslag te maken.
Paar pzh2000 hier en daar, maar dat gaat nooit genoeg zijn.
Niet gek kijken dat ze onderdelen/munitie voor die oude Sovjet meuk zelf kunnen maken
pi_205211088
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 13:52 schreef Digi2 het volgende:

Turkije kan niet in de NATO blijven. Als NATO zijn eigen grondbeginselen overboord blijft gooien heeft het sowieso geen bestaanrecht op langere termijn.
Dit is eigenlijk een reactie hierop.
De VS heeft TRT World als een buitenlandse agent laten registreren. De VS laat door de staat betaalde media organisaties als buitenlandse agent registreren. Dus Turkije gebruikt dit om hetzelfde te doen. DW en VOA (Voice Of America) moesten een licentie aanvragen. Hebben ze niet gedaan. Nu zijn ze geblokkeerd. Een blokkade gaat heel ver. Ze hadden ook andere maatregelen kunnen nemen.

https://www.middleeasteye(...)ers-foreign-agent-us
  Moderator zaterdag 2 juli 2022 @ 15:37:30 #254
236264 crew  capricia
pi_205211435
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 14:45 schreef Neezoistniet het volgende:

[..]
Niet gek kijken dat ze onderdelen/munitie voor die oude Sovjet meuk zelf kunnen maken
Maar natuurlijk zullen ze dat ook doen. Alleen nooit in die hoeveelheden als wat ze nodig hebben.

Die omschakeling gaat echt een probleem worden. Het is nu al zo dat Rusland 7 tegen 1 aan munitie voor grof geschut inzet (Radio 1 hoorde ik dat). Dit gaat gewoon heel veel Oekranse slachtoffers kosten.
Definitely not CIA
pi_205214124
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 13:27 schreef polderturk het volgende:
De beelden stromen weer binnen.

Met de groeten uit het westen.

Die top draait heel hard rond, waardoor hij lijkt te zweven.

De tanktop gaat zeker 10 keer de lengte van de tank de lucht in. De T-72 is 7 meter lang. Dus die top gaat 70+ meter de lucht in. Een nieuw record?

[ twitter ]
Met welk apparaat wordt de (granaat) afgevuurd?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  Overall beste user 2022 zaterdag 2 juli 2022 @ 18:50:50 #256
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_205214241
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 15:37 schreef capricia het volgende:

[..]
Maar natuurlijk zullen ze dat ook doen. Alleen nooit in die hoeveelheden als wat ze nodig hebben.

Die omschakeling gaat echt een probleem worden. Het is nu al zo dat Rusland 7 tegen 1 aan munitie voor grof geschut inzet (Radio 1 hoorde ik dat). Dit gaat gewoon heel veel Oekranse slachtoffers kosten.
Het westerse materiaal is stukken nauwkeuriger. Oekraine heeft daarmee al een paar grote depots in de Donbas opgeblazen waardoor de Russische artillerie (tijdelijk) rustiger moest doen. En die depots verder naar achter het front, buiten bereik van raketten, opzetten heeft weer langere en kwetsbare aanvoerlijnen tot gevolg.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zaterdag 2 juli 2022 @ 18:52:29 #257
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205214253
WaPo artikel over de inzet van de HIMARS, geen paywall.

https://www.washingtonpos(...)ocket-launch-system/
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 2 juli 2022 @ 18:52:59 #258
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_205214256
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 14:38 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik denk dat het wel eens snel op kan houden met het Russische Soviet materiaal van Oekrane. Niemand die nog munitie of vervangende onderdelen kan leveren.
Veel soviet materiaal werd uitgerekend in de Ukraine geproduceerd.

Voorbeeldjes: Kharkov Tank Fabriek, Antonov OKB/Gostomel (transportvliegtuigen).
De helikoptermotoren kwamen van Motor Sich
Veel raketonderdelen kwamen uit de Ukraine.

Zelfs Moskva -het bootje- kwam van een Ukraiense werf af.

Daar komt ook de heer Putin zijn droom o.a. vandaan.
pi_205214369
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 18:40 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Met welk apparaat wordt de (granaat) afgevuurd?
CEASAR?
pi_205214527
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 11:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
En realistisch dat kunnen ze wel. Maar als ik zo de problemen bij de oosterburen zie midden in de zomer al dan is er een 98% kans dat de groninger velden weer opengaan. Met de winsten daarvan voorzien we dan elke groninger van een nieuw aardbeving bestendig huis.
De Duitsers worden nu terecht gestraft voor het decennialang faciliteren van de Russische oorlogszucht en het Poetin pijpen door Merkel, Schrder en Scholz.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zaterdag 2 juli 2022 @ 19:26:26 #261
6484 ExTec
<subtitle here>
  zaterdag 2 juli 2022 @ 19:27:45 #262
99379 fjs
Zo dat is ook weer gezegd.
pi_205214539
De Russische bondgenoot Belarus beschuldigt buurland Oekrane van raketaanvallen op militaire doelen. Zonder enig bewijs te leveren, stelt de Belarussische president Aleksandr Loekasjenko dat dat drie dagen geleden is gebeurd.

Belarus zou alle raketten hebben onderschept, meldt het staatspersbureau Belta. Loekasjenko zegt verder 'geen oorlog te willen' met Oekrane, dat eind februari werd aangevallen door Rusland en sindsdien strijdt tegen Russische invasietroepen en pro-Russische rebellen in het oosten van het land.
pi_205214542
twitter
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 2 juli 2022 @ 19:31:51 #264
408813 crew  trein2000
pi_205214568
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 19:28 schreef myShizzle het volgende:
[ twitter ]
H kijk een valse vlag.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zaterdag 2 juli 2022 @ 20:39:18 #265
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_205215219
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 19:31 schreef trein2000 het volgende:

[..]
H kijk een valse vlag.
Rijkelijk laat ook.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205215277
_O-

Zal grote moeite kosten veel meer manschappen in het duitse leger te krijgen met een dergelijke mentaliteit.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_205215324
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 14:38 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik denk dat het wel eens snel op kan houden met het Russische materiaal van Oekrane. Niemand die nog munitie of vervangende onderdelen kan leveren.

En er is nog niet genoeg westers materieel om het te vervangen. Dat zou dan nu namelijk in grote getallen binnen moeten komen (zie het verlanglijstje van Zelensky), om de omslag te maken.
Paar pzh2000 hier en daar, maar dat gaat nooit genoeg zijn.
Hoe weet jij of het nooit genoeg zal zijn?

Natuurlijk hebben wij de westerse wapens niet snel paraat in Oekrane. Maar het westerse potentieel is natuurlijk wel veel groter dan het Russische.

Onderstaand plaatje is veelzeggend:
twitter


(En dan denk ik, gezien het vele gefaal van Rusland in Oekrane, dat Rusland ook veel te hoog ingeschaald is.)
  zaterdag 2 juli 2022 @ 20:53:14 #268
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205215341
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 20:46 schreef Digi2 het volgende:
_O-

Zal grote moeite kosten veel meer manschappen in het duitse leger te krijgen met een dergelijke mentaliteit.
Soldaatje spelen is grappig totdat het menens dreigt te worden.
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  zaterdag 2 juli 2022 @ 21:03:46 #269
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205215474
Ook Frankrijk bereidt zich voor op een gascrisis:

twitter
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  zaterdag 2 juli 2022 @ 21:08:41 #270
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_205215531
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 05:06 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Heb je nog een reactie op mijn vragen?
Hoe hebben Oekrane en andere landen zoals Georgie zich precies onvriendelijk gedragen tegenover Rusland? Welke onvriendelijke acties en uitspraken zijn er geweest? Ik ben werkelijk benieuwd.
Ik denk dat je me met iemand anders verwart.
pi_205215606
twitter
pi_205215817
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 05:06 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Heb je nog een reactie op mijn vragen?
Hoe hebben Oekrane en andere landen zoals Georgie zich precies onvriendelijk gedragen tegenover Rusland? Welke onvriendelijke acties en uitspraken zijn er geweest? Ik ben werkelijk benieuwd.
Lid willen worden van een vijandige natie.
pi_205216036
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 20:52 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Hoe weet jij of het nooit genoeg zal zijn?

Natuurlijk hebben wij de westerse wapens niet snel paraat in Oekrane. Maar het westerse potentieel is natuurlijk wel veel groter dan het Russische.

Onderstaand plaatje is veelzeggend:
[ twitter ]

(En dan denk ik, gezien het vele gefaal van Rusland in Oekrane, dat Rusland ook veel te hoog ingeschaald is.)
Een oorlog tegen de NAVO zal Rusland niet kunnen winnen.
Daarom denk ik ook niet dat ze daar op uit zijn.
pi_205216043
H
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 20:52 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Hoe weet jij of het nooit genoeg zal zijn?

Natuurlijk hebben wij de westerse wapens niet snel paraat in Oekrane. Maar het westerse potentieel is natuurlijk wel veel groter dan het Russische.

Onderstaand plaatje is veelzeggend:
[ twitter ]

(En dan denk ik, gezien het vele gefaal van Rusland in Oekrane, dat Rusland ook veel te hoog ingeschaald is.)
Hebben EU landen 6k + mainbattle tanks?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  zaterdag 2 juli 2022 @ 21:47:02 #275
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_205216119
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 21:42 schreef phpmystyle het volgende:
Onderstaand plaatje is veelzeggend:

Zeker. Alleen Turkije en Griekenland samen hebben er al meer dan 4k. Dan heb je nog Polen (868), Roemeni (748), Frankrijk (406), Duitsland (328), het VK (286) en Itali (200).

https://armedforces.eu/land_forces/ranking_tanks

Het probleem is wel dat het allemaal verschillende soorten (merken) tanks van verschillende landen zijn en dat ze natuurlijk niet allemaal zomaar aan het front staan. Ik gok wel dat het leeuwendeel superieur is aan de bulk van de Russische tanks. Het voordeel dat "wij" daarnaast hebben is dat Rusland totaal niet met hun tanks kan omgaan, logistiek gezien een ramp is en ook niet zomaar al zijn tanks kan verplaatsen gezien opstandige republieken, China als buur etc. Waarbij het ook nog maar de vraag is hoeveel % van hun tanks operationeel (te maken) zijn (ik gok minder dan 50%). En kapot = niet meer te vervangen door de sancties en hun afhankelijkheid van o.a. Duitse en Franse technologie in tanks.
pi_205216193
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 21:47 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Zeker. Alleen Turkije en Griekenland samen hebben er al meer dan 4k. Dan heb je nog Polen (868), Roemeni (748), Frankrijk (406), Duitsland (328), het VK (286) en Itali (200).

https://armedforces.eu/land_forces/ranking_tanks
Ik geloof er ook niets van dat het Russische lijstje klopt. Waarschijnlijk geeft de Russische tankcommandant door dat hij 100 tanks heeft, krijgt daar geld voor, en heeft er vervolgens maar 50 rijden.

De Russische luchtmacht ook, ze hebben 10 keer meer straaljagers dan Oekrane, maar het is hen niet gelukt om de Oekraense vloot helemaal uit te schakelen.
  zaterdag 2 juli 2022 @ 21:51:55 #277
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_205216212
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 21:51 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ik geloof er ook niets van dat het Russische lijstje klopt. Waarschijnlijk geeft de Russische tankcommandant door dat hij 100 tanks heeft, krijgt daar geld voor, en heeft er vervolgens maar 50 rijden.

De Russische luchtmacht ook, ze hebben 10 keer meer straaljagers dan Oekrane, maar het is hen niet gelukt om de Oekraense vloot helemaal uit te schakelen.
Oh ja zeker, ik heb nog een edit waarin ik dat aangeef.
pi_205216579
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 21:42 schreef phpmystyle het volgende:
H
[..]
Hebben EU landen 6k + mainbattle tanks?
Lijkt mij wat erg veel.
  Overall beste user 2022 zaterdag 2 juli 2022 @ 22:25:24 #279
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_205216709
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 21:47 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Zeker. Alleen Turkije en Griekenland samen hebben er al meer dan 4k. Dan heb je nog Polen (868), Roemeni (748), Frankrijk (406), Duitsland (328), het VK (286) en Itali (200).

https://armedforces.eu/land_forces/ranking_tanks

Het probleem is wel dat het allemaal verschillende soorten (merken) tanks van verschillende landen zijn en dat ze natuurlijk niet allemaal zomaar aan het front staan. Ik gok wel dat het leeuwendeel superieur is aan de bulk van de Russische tanks. Het voordeel dat "wij" daarnaast hebben is dat Rusland totaal niet met hun tanks kan omgaan, logistiek gezien een ramp is en ook niet zomaar al zijn tanks kan verplaatsen gezien opstandige republieken, China als buur etc. Waarbij het ook nog maar de vraag is hoeveel % van hun tanks operationeel (te maken) zijn (ik gok minder dan 50%). En kapot = niet meer te vervangen door de sancties en hun afhankelijkheid van o.a. Duitse en Franse technologie in tanks.
En een flink aantal wat lichtere voertuigen met AT-raketten.
Daarnaast zijn er nog een paar honderd AT-helicopters (Apaches en Tigers).
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_205216914
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 21:47 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Zeker. Alleen Turkije en Griekenland samen hebben er al meer dan 4k. Dan heb je nog Polen (868), Roemeni (748), Frankrijk (406), Duitsland (328), het VK (286) en Itali (200).

https://armedforces.eu/land_forces/ranking_tanks

Het probleem is wel dat het allemaal verschillende soorten (merken) tanks van verschillende landen zijn en dat ze natuurlijk niet allemaal zomaar aan het front staan. Ik gok wel dat het leeuwendeel superieur is aan de bulk van de Russische tanks. Het voordeel dat "wij" daarnaast hebben is dat Rusland totaal niet met hun tanks kan omgaan, logistiek gezien een ramp is en ook niet zomaar al zijn tanks kan verplaatsen gezien opstandige republieken, China als buur etc. Waarbij het ook nog maar de vraag is hoeveel % van hun tanks operationeel (te maken) zijn (ik gok minder dan 50%). En kapot = niet meer te vervangen door de sancties en hun afhankelijkheid van o.a. Duitse en Franse technologie in tanks.
Ah op die manier, ik geloof inderdaad dat 1 op 1 eu tanks meer te bieden hebben, mjah, het gaat ook om rauwe vuurkracht.

Ik zou niet zomaar landen als turkije, griekenland, etc willen incounten voor een "totalen krieg" tegen de russen. Reken in eerste instantie maar op de baltische staten, Polen, Fr, DE, nl, en VK.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  zaterdag 2 juli 2022 @ 22:42:23 #281
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_205216956
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 22:39 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ah op die manier, ik geloof inderdaad dat 1 op 1 eu tanks meer te bieden hebben, mjah, het gaat ook om rauwe vuurkracht.

Ik zou niet zomaar landen als turkije, griekenland, etc willen incounten voor een "totalen krieg" tegen de russen. Reken in eerste instantie maar op de baltische staten, Polen, Fr, DE, nl, en VK.
Nee klopt, maar de vergelijking ging over de "European allies" van de NAVO. Daar zitten Griekenland en Turkije ook tussen. Ik kan me inderdaad voorstellen dat bijvoorbeeld een Griekenland niet meteen meedoet. Die zijn veel te bang dat Turkije dan binnentrekt. En Turkije met Erdogan aan het roer is ook onbetrouwbaar inderdaad.
pi_205217001
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 22:42 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Nee klopt, maar de vergelijking ging over de "European allies" van de NAVO. Daar zitten Griekenland en Turkije ook tussen. Ik kan me inderdaad voorstellen dat bijvoorbeeld een Griekenland niet meteen meedoet. Die zijn veel te bang dat Turkije dan binnentrekt. En Turkije met Erdogan aan het roer is ook onbetrouwbaar inderdaad.
Het blok zal DE, FR, VK, NL, en de oostblokken.
Hoewel DE ook niet meer zo betrouwbaar is :') Met hun "Ostpolitik"

Ook op Zuid-Europese landen reken ik niet te snel, als puntje bij paaltje komt trekken ze wel oud zeer uit de kast dat wij bij de fin crisis ook niet solidair waren. Overigens is Rusland ook niet echt een vijand van die landen.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_205217191
Duitse regering raadt bedrijven aan noodstroom-generatoren aan te schaffen.



[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 02-07-2022 23:06:49 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_205217491
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 22:57 schreef Digi2 het volgende:
Duitse regering raadt bedrijven aan noodstroom-generatoren aan te schaffen.

Die zijn totaal in paniek.
Vakman pur sang
  zaterdag 2 juli 2022 @ 23:30:06 #285
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_205217555
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 22:45 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Het blok zal DE, FR, VK, NL, en de oostblokken.
Hoewel DE ook niet meer zo betrouwbaar is :') Met hun "Ostpolitik"

Ook op Zuid-Europese landen reken ik niet te snel, als puntje bij paaltje komt trekken ze wel oud zeer uit de kast dat wij bij de fin crisis ook niet solidair waren. Overigens is Rusland ook niet echt een vijand van die landen.
Enige voordeel is dat de Zuid-Europese landen militair ook niet veel in te brengen hebben. Hoewel Griekenland een zeer degelijke luchtmacht en een redelijke marine heeft en Itali nog een tandje daarbovenop qua marine. Belangrijker is het dat het VK en Frankrijk meedoen. NAVO heeft aan Zweden en Finland trouwens twee uitstekende versterkingen.
  zaterdag 2 juli 2022 @ 23:31:35 #286
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205217614
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 23:23 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Die zijn totaal in paniek.
De gasreserves zijn nu circa 60% gevuld. Als de gasleveringen vanuit Rusland vanaf 11 juli vrijwel stilvallen (onderhoud NS1) en daarna mogelijk niet meer op gang komen zal het zeer lastig worden voor de winter aanbreekt die reserves voor tenminste 90% gevuld te krijgen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  Overall beste user 2022 zaterdag 2 juli 2022 @ 23:37:10 #288
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_205217644
Goede reden om Oekraine te helpen de Russen te vernietigen zodat Rusland zal moeten leveren.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_205217787
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 23:31 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Dit was tot 2014 ook de normale zoetwatertoevoer naar de Krim.
Als Oekrane het niet had afgesloten acht jaar geleden, dan was de oblast Kherson misschien geen doelwit geweest nu.
pi_205217806
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 23:30 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Enige voordeel is dat de Zuid-Europese landen militair ook niet veel in te brengen hebben. Hoewel Griekenland een zeer degelijke luchtmacht en een redelijke marine heeft en Itali nog een tandje daarbovenop qua marine. Belangrijker is het dat het VK en Frankrijk meedoen. NAVO heeft aan Zweden en Finland trouwens twee uitstekende versterkingen.
Als je bedenkt dat Finland slechts 5.5 miljoen inwoners heeft is hun krijgsmacht echt belachelijk sterk naar verhouding imho: https://www.globalfirepow(...)p?country_id=finland
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_205217820
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 20:52 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Hoe weet jij of het nooit genoeg zal zijn?

Natuurlijk hebben wij de westerse wapens niet snel paraat in Oekrane. Maar het westerse potentieel is natuurlijk wel veel groter dan het Russische.

Onderstaand plaatje is veelzeggend:
[ twitter ]

(En dan denk ik, gezien het vele gefaal van Rusland in Oekrane, dat Rusland ook veel te hoog ingeschaald is.)
Vooral opvallend dat Rusland zegt veel minder tanks te hebben dan de 12-20k die altijd in de lijstjes staan en ook qua artillerie zeggen ze veel minder te hebben dan algemeen wordt aangenomen. Waarheid zal in het midden liggen of ze nemen een realistisch aantal wat ze nu aan de praat kunnen krijgen :+
pi_205217869
Zweden kan er ook wat van dankzij hun neutraliteitspolitiek: https://www.globalfirepow(...)hp?country_id=sweden
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zaterdag 2 juli 2022 @ 23:57:54 #293
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205217912
twitter


Het verbaast ook gewoon niet meer
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  zondag 3 juli 2022 @ 00:00:15 #294
263706 Barbusse
Geneuzel
pi_205217937
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 23:57 schreef zalkc het volgende:
[ twitter ]

Het verbaast ook gewoon niet meer
Als dit waar is :') 14.gif
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zondag 3 juli 2022 @ 00:05:45 #295
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_205217990
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 23:49 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Als je bedenkt dat Finland slechts 5.5 miljoen inwoners heeft is hun krijgsmacht echt belachelijk sterk naar verhouding imho: https://www.globalfirepow(...)p?country_id=finland
Finnen kennen hun buurman iets te goed om 'm te onderschatten.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 3 juli 2022 @ 00:06:48 #296
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205217997
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 00:00 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Als dit waar is :') 14.gif
Zo'n spannende boot is het ook niet, maar de hele gevreesde zwarte zee vloot heeft een klein beetje teleurgesteld tot nu toe.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  zondag 3 juli 2022 @ 00:07:50 #297
263706 Barbusse
Geneuzel
pi_205218005
quote:
1s.gif Op zondag 3 juli 2022 00:05 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Finnen kennen hun buurman iets te goed om 'm te onderschatten.
Gelukkig wel en ik geef ze geen ongelijk. Lange grens te verdedigen.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zondag 3 juli 2022 @ 00:09:25 #298
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205218016
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 23:23 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Die zijn totaal in paniek.
Niet zoveel als jij :)
&lt;signature here&gt;.
  zondag 3 juli 2022 @ 00:09:56 #299
263706 Barbusse
Geneuzel
pi_205218024
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 00:06 schreef zalkc het volgende:

[..]
Zo'n spannende boot is het ook niet, maar de hele gevreesde zwarte zee vloot heeft een klein beetje teleurgesteld tot nu toe.
Het is professionele prutserij als je niet weet waar je eigen zeemijnen liggen. Maar het verbaast me niets, de Russische marine is er vele malen slechter aan toe dan hun leger.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_205218056
Goed debat vanuit meerdere gezichtspunten imo. Conclusie is feitelijk dat een wapenstilstand Putin in de kaart speelt en geen optie is want dat zal uiteindelijk tot meer doden en destructie leiden. Een verdrag met Putin sluiten heeft geen enkele betrouwbaarheid en in dit geval is het dus in ons belang een decennialang frozen conflict te prefereren.



[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 03-07-2022 00:22:51 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')