abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 2 juli 2022 @ 09:00:45 #101
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_205207484
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 08:54 schreef Fok-it het volgende:

[..]
En jij krijgt een enorme e-pener door elke dag te roepen dat je zo verschrikkelijk bedreigd wordt door de islam. Niet dat je zelf ooit in je hele leven ook maar 1 gesprek met een moslim hebt gevoerd.
Dat zegt niet zo heel veel. Individuele personen van welke levensbeschouwelijke of politieke stroming ook kunnen in de dagelijkse omgang erg aardig zijn. Het maatschappelijke gevaar schuilt eerder in groepsmechanismen.
  Beste/leukste mod 2022 zaterdag 2 juli 2022 @ 09:03:28 #102
319979 Fok-it
All is well
pi_205207498
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 09:00 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Dat zegt niet zo heel veel. Individuele personen van welke levensbeschouwelijke of politieke stroming ook kunnen in de dagelijkse omgang erg aardig zijn. Het maatschappelijke gevaar schuilt eerder in groepsmechanismen.
Er schuilt echter geen maatschappelijk gevaar in het dragen van een hoofddoek gezien dat ook toebehoort aan andere culturen
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  zaterdag 2 juli 2022 @ 09:08:16 #103
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_205207522
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 09:03 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Er schuilt echter geen maatschappelijk gevaar in het dragen van een hoofddoek gezien dat ook toebehoort aan andere culturen
Dit lijkt me een non sequitur.
  zaterdag 2 juli 2022 @ 09:19:31 #104
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_205207563
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 08:54 schreef Fok-it het volgende:

[..]
En jij krijgt een enorme e-pener door elke dag te roepen dat je zo verschrikkelijk bedreigd wordt door de islam. Niet dat je zelf ooit in je hele leven ook maar 1 gesprek met een moslim hebt gevoerd.
Ojawel hoor... Op school zaten er wat en op het werk... maar dat was een Nederlandse vrouw getrouwd met een Turkse man en die wilde dat zij een hoofddoek ging dragen... wat je allemaal niet voor de liefde doet... ook nog meegemaakt dat ze ging scheiden en toen was de hoofddoek ook ineens weg. ;)
  zaterdag 2 juli 2022 @ 09:20:55 #105
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_205207570
Hoofddoekjes an sich zijn geen problem als je ze contextloos in ogenschouw neemt. Gewoon een stuk kleed wat iemand elke dag kiest te dragen in een vrij land waar mensen mogen kiezen wat ze willen dragen. Niks aan de hand.

Maar als je de context betrekt dan is zo'n hoofddoek een signaal van 1 van deze dingen:

1. iemand die van huis uit en jongs af aan geleerd is dat haar geslacht haar verantwoordelijk maakt voor de lust van mannen en heeft geleerd die onderdrukking te omarmen

2. De out-and-proud luide en linkse moslima die dus oprecht denkt dat het volgen van de regels van een hyperconservatieve religie nodig is om een statement te maken richting "witte mensen"

3. De oprecht conservatieve moslima die zich manifesteert als voorbeeld van tradcon moraliteit en de inluiding van arabische cultuur in europa.

Ik sluit niet uit dat er nog een 4e of zelfs 5e groep is maar ... ik heb het donkerbruine vermoeden dat er eigenlijk geen enkel 'type' moslima bestaat die niet in het teken staat van een of andere sociale ziekte.

En omdat veel mensen dat onbewust doorhebben bestaat dat negatieve gevoel richting hoofddoekjes maar is er niet 1 consistent argument wat mensen naar voren kunnen brengen zonder dat een moslim(a) daarop weer kan hinkelen door te wijzen naar de groep die dan weer net niet voldoet aan dat argument.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  zaterdag 2 juli 2022 @ 10:26:41 #106
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_205208202
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 06:17 schreef roos94 het volgende:
Overigens heb ik een donkerbruin vermoeden dat TS is opgegroeid in Bloemendaal of Lutjebroek, ik ben opgegroeid in Rotterdam Zuid en voor mij zijn hijabi's doodnormaal.
Dat scheelt inderdaad heel veel, ik ben in een dorp in Brabant opgegroeid en hier zie je ze niet.

Midden-Brabant, om precies te zijn.

Maar ik ben wel in Rotterdam-Zuid geweest, en ik weet wat je bedoelt. :)
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  zondag 3 juli 2022 @ 14:44:46 #107
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_205221748
Vermoedelijk omdat Geert, Thierry en Joost jou vertellen dat alles de schuld is van de hoofddoekjes en jij het eigen denkvermogen van een ZX Spectrum hebt en je laat programmeren.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_205221861
quote:
5s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 10:25 schreef Bocaj het volgende:
Op het gevaar af dat dit topic verzandt in Islamofobie etc. ga ik toch de vraag stellen!

Vraag: Waarom trek ik hoofdoekjes zo slecht?

Ligt het nou aan mij? Kijk ik teveel PVV, FVD, JA21?

Als ik een vrouw zie met een hoofddoek dan denk ik altijd: "Ach, meisje toch... wat heb jij je veel laten welgevallen door je geloof... en nu draag je een hoofddoek..." (En dat in het vrije Nederland. (het westen))

Ik zie een hoofddoek als een onderdrukking van de vrouw. (Achterstelling, minder waard zijn dan de man.)
Meestal moeten ze hem dragen rond de pubertijd of daarvoor nog zelfs.
Vind het ook hoogst onrechtvaardig, en dat stoort mij nog het meest!

Ben ik nou de enige? (En waarom gaat links ermee om alsof er nix aan de hand is?)
Nee, je bent niet de enige.

Een hoofddoek maakt een vrouw minder mooi, minder aantrekkelijk.

Hoe jonger de vrouw, hoe sterker dit effect is.

Een vrouw die van zichzelf al lelijk is, wordt met hoofddoek meestal nog lelijker.

Een knappe vrouw wordt door een hoofddoek iets minder mooi.

Toevallig is dit allemaal niet, het wordt door de biologie bepaald. Het (lange) hoofdhaar heeft bij een vrouw (en ook wel bij een man) een seksuele functie. Het wijst op gezondheid en daarmee op seksuele aantrekkingskracht.
  zondag 3 juli 2022 @ 15:02:06 #109
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_205221913
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 17:48 schreef Selenophilia het volgende:
Die dragen een hoofddoek om bekrompen idioten als ts op afstand te houden. Erg praktisch, het werkt goed.
Grappig hoor maar hoofddoekjes worden gedragen om te voorkomen dat seksueel onderdrukte en gefrustreerde moslimmannen zich te goed doen aan de vrouwen en meisjes. Daarom extra bizar dat je soms ziet dat kleine meisjes van een jaar of 5 een hoofddoek moeten dragen. Oh nee, ik bedoel dat zij ervoor kiezen er een te dragen.
pi_205221947
Een moslim vrouw in burka krijgt een vraag van een journalist: Mevrouw ,wordt u thuis onderdrukt?

Mevrouw in burka: Dat moet ik even aan mijn man vragen.

:P
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_205229243
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 15:06 schreef schommelstoel het volgende:
Een moslim vrouw in burka krijgt een vraag van een journalist: Mevrouw ,wordt u thuis onderdrukt?

Mevrouw in burka: Dat moet ik even aan mijn man vragen.

:P
Een moslim vrouw in burka krijgt een vraag van een journalist: Mevrouw, wordt u thuis onderdrukt?

Mevrouw in burka: Dat moet ik even aan schommelstoel en Bocaj vragen.

:P
pi_205229732
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 22:22 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Een moslim vrouw in burka krijgt een vraag van een journalist: Mevrouw, wordt u thuis onderdrukt?

Mevrouw in burka: Dat moet ik even aan schommelstoel en Bocaj vragen.

:P
Hans Teeuwen.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_205229776
Mia khalifa stond het wel goed
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_205230007
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 15:02 schreef T-zooi het volgende:

[..]
Grappig hoor maar hoofddoekjes worden gedragen om te voorkomen dat seksueel onderdrukte en gefrustreerde moslimmannen zich te goed doen aan de vrouwen en meisjes. Daarom extra bizar dat je soms ziet dat kleine meisjes van een jaar of 5 een hoofddoek moeten dragen. Oh nee, ik bedoel dat zij ervoor kiezen er een te dragen.
Vrouwen dragen een hoofddoek om niet te pronken met schoonheid en bescheiden te zijn voor de buitenwereld. Ik vind het juist erg sterk en dapper van ze dat ze die keuze lekker zelf maken ondanks dat er door velen als jij het wordt gezien als zwak en een verplichting van kneuzige mannen. Ieder vrouw moet zelf een keuze kunnen maken hoe ze door het leven gaat, dus ook moslima’s.

In sommige culturen is het gewoonlijk dat ze de meisjes van jongs af aan al laten wennen aan hoe ze zich later horen te kleden idd. Dit is echter geen verplichting en een keuze van de ouders. Ik vind dat persoonlijk nergens voor nodig. Hoe ouders kinderen kleden heeft de kind niet veel over te zeggen nee.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 03-07-2022 23:13:44 ]
  maandag 4 juli 2022 @ 00:18:09 #116
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_205230556
Heerlijk hoor dit topic. De TS is een bekrompen idioot en we zijn een vrij land vliegen hier weer in het rond.

Blijkbaar geldt dat niet voor iemand die hoofddoekjes slecht trekt. Die mag dat niet uiten en moet zijn bek houden :')

Ik ben het volledig met TS eens mensen die zo opvallend moeten laten blijken dat ze een extreem conservatief kutgeloof omarmen kan ik niet serieus nemen. Wat een armoedig leven lijdt je dan.

En dat gelul over oma's droegen vroeger ook altijd hoofddoekjes. Dat was hooguit tegen de regen in bijna alle gevallen en had (afgezien van de klederdrachten in de zwartekousen gemeentes) totaal niks met het aanhangen van een geloof te maken. En het was ook niet zo dat oma haar haar alleen aan opa mocht laten zien binnenhuis en het een doodzonde was om dit aan andere mannen te laten zien. Die idiote valse vergelijking ben ik wel een beetje klaar mee.

Ik ben die hoofddoekjes ook liever kwijt dan rijk. En dat mag ik vinden net zo als anderen die daar geen probleem mee hebben dat ook mogen vinden.
pi_205230578
quote:
Dit ziet er wel smaakvol uit in tegenstelling tot de 'standaard' hoofddoek waar je helemaal geen haar ziet.
  maandag 4 juli 2022 @ 00:35:29 #118
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_205230609
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 09:20 schreef SpecialK het volgende:
Hoofddoekjes an sich zijn geen problem als je ze contextloos in ogenschouw neemt. Gewoon een stuk kleed wat iemand elke dag kiest te dragen in een vrij land waar mensen mogen kiezen wat ze willen dragen. Niks aan de hand.

Maar als je de context betrekt dan is zo'n hoofddoek een signaal van 1 van deze dingen:

1. iemand die van huis uit en jongs af aan geleerd is dat haar geslacht haar verantwoordelijk maakt voor de lust van mannen en heeft geleerd die onderdrukking te omarmen

2. De out-and-proud luide en linkse moslima die dus oprecht denkt dat het volgen van de regels van een hyperconservatieve religie nodig is om een statement te maken richting "witte mensen"

3. De oprecht conservatieve moslima die zich manifesteert als voorbeeld van tradcon moraliteit en de inluiding van arabische cultuur in europa.

Ik sluit niet uit dat er nog een 4e of zelfs 5e groep is maar ... ik heb het donkerbruine vermoeden dat er eigenlijk geen enkel 'type' moslima bestaat die niet in het teken staat van een of andere sociale ziekte.

En omdat veel mensen dat onbewust doorhebben bestaat dat negatieve gevoel richting hoofddoekjes maar is er niet 1 consistent argument wat mensen naar voren kunnen brengen zonder dat een moslim(a) daarop weer kan hinkelen door te wijzen naar de groep die dan weer net niet voldoet aan dat argument.
Zeer sterke post dit.
pi_205230678
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 09:20 schreef SpecialK het volgende:
Hoofddoekjes an sich zijn geen problem als je ze contextloos in ogenschouw neemt. Gewoon een stuk kleed wat iemand elke dag kiest te dragen in een vrij land waar mensen mogen kiezen wat ze willen dragen. Niks aan de hand.

Maar als je de context betrekt dan is zo'n hoofddoek een signaal van 1 van deze dingen:

1. iemand die van huis uit en jongs af aan geleerd is dat haar geslacht haar verantwoordelijk maakt voor de lust van mannen en heeft geleerd die onderdrukking te omarmen

2. De out-and-proud luide en linkse moslima die dus oprecht denkt dat het volgen van de regels van een hyperconservatieve religie nodig is om een statement te maken richting "witte mensen"

3. De oprecht conservatieve moslima die zich manifesteert als voorbeeld van tradcon moraliteit en de inluiding van arabische cultuur in europa.

Ik sluit niet uit dat er nog een 4e of zelfs 5e groep is maar ... ik heb het donkerbruine vermoeden dat er eigenlijk geen enkel 'type' moslima bestaat die niet in het teken staat van een of andere sociale ziekte.

En omdat veel mensen dat onbewust doorhebben bestaat dat negatieve gevoel richting hoofddoekjes maar is er niet 1 consistent argument wat mensen naar voren kunnen brengen zonder dat een moslim(a) daarop weer kan hinkelen door te wijzen naar de groep die dan weer net niet voldoet aan dat argument.
Je kan ook zeggen:

quote:
Kleding voor vrouwen an sich zijn geen problem als je ze contextloos in ogenschouw neemt. Gewoon een stuk kleed wat iemand elke dag kiest te dragen in een vrij land waar mensen mogen kiezen wat ze willen dragen. Niks aan de hand.

Maar als je de context betrekt dan is kleding voor vrouwen een signaal van 1 van deze dingen:

1. iemand die van huis uit en jongs af aan geleerd is dat haar geslacht haar verantwoordelijk maakt voor de lust van mannen en heeft geleerd die onderdrukking te omarmen

2. De out-and-proud luide vrouw die dus oprecht denkt dat het volgen van de regels van een cultuur nodig is om een statement te maken richting "mannen"

3. De oprecht conservatieve vrouw die zich manifesteert als voorbeeld van tradcon moraliteit en de inluiding van cultuur in europa.

Ik sluit niet uit dat er nog een 4e of zelfs 5e groep is maar ... ik heb als man het witte vermoeden dat er eigenlijk geen enkel 'type' vrouw bestaat die niet in het teken staat van een of andere sociale ziekte.

En omdat veel mannen dat onbewust doorhebben bestaat dat negatieve gevoel richting kleding voor vrouwen maar is er niet 1 consistent argument wat mensen naar voren kunnen brengen zonder dat een vrouw daarop weer kan hinkelen door te wijzen naar de groep die dan weer net niet voldoet aan dat argument.
Dan gaat het net zo op. M.a.w. SpecialK ziet, net als veel mannen, vrouwen liever naakt lopen.
pi_205230681
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 00:35 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Zeer sterke post dit.
Zeer slechte post dit. Je kan zijn post gewoon liken.
pi_205230717
Islam zegt hoofddoek is niet verplicht.
Meeste moslims dragen het toch.
Ik ben moslim en tegen hoofddoek 🧕.
Dat is onderdrukking.
Wraak is zoet maar vergeving zoeter
  maandag 4 juli 2022 @ 08:26:25 #122
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_205231221
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 01:11 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Zeer slechte post dit. Je kan zijn post gewoon liken.
Ik heb zijn post geliked, maar ik wilde het gewoon nog even extra benadrukken.
  Tettenkoning maandag 4 juli 2022 @ 08:35:36 #123
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_205231265
quote:
1s.gif Op zondag 3 juli 2022 23:08 schreef Selenophilia het volgende:
In sommige culturen is het gewoonlijk dat ze de meisjes van jongs af aan al laten wennen aan hoe ze zich later horen te kleden idd. Dit is echter geen verplichting en een keuze van de ouders. Ik vind dat persoonlijk nergens voor nodig. Hoe ouders kinderen kleden heeft de kind niet veel over te zeggen nee.
Indoctrinatie dus. Verder zie ik genoeg meisjes van 3 a 4 jaar met een hoofddoek lopen in Den Haag. Lijkt me sterk dat dit een 'vrijwillige' keuze is...
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
pi_205231292
quote:
10s.gif Op maandag 4 juli 2022 08:35 schreef Nine. het volgende:

[..]
Indoctrinatie dus. Verder zie ik genoeg meisjes van 3 a 4 jaar met een hoofddoek lopen in Den Haag. Lijkt me sterk dat dit een 'vrijwillige' keuze is...
Dat is toch wat ik zeg?
Kinderen hoeven helemaal geen hoofddoek op, laat het ze later zelf uitmaken of ze dit willen of niet.
Maar opgroeien in een gelovige gezin is voor jou misschien indoctrinatie voor de ander weer opvoeding, net als atheïsten die kinderen leren niet gelovig te zijn. Lijkt mij vrij normaal verder die keuzes.
  maandag 4 juli 2022 @ 08:49:31 #125
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_205231330
quote:
Ik dacht dat hoofddoeken er vooral waren om bepaalde gedeeltes te bedekken (vooral voor andere mannen). Dat zie ik hier niet terug. Maar misschien heb ik daar een verouderd beeld over, dat kan.
  Tettenkoning maandag 4 juli 2022 @ 08:54:41 #126
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_205231367
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 08:43 schreef Selenophilia het volgende:
Dat is toch wat ik zeg?
Kinderen hoeven helemaal geen hoofddoek op, laat het ze later zelf uitmaken of ze dit willen of niet.
Maar opgroeien in een gelovige gezin is voor jou misschien indoctrinatie voor de ander weer opvoeding, net als atheïsten die kinderen leren niet gelovig te zijn. Lijkt mij vrij normaal verder die keuzes.
Hoeveel moslims ken jij écht? Een kind dat van kleins af aan wordt aangeleerd om een hoofddoek te dragen weet gewoon niet beter op latere leeftijd en blijft dat later doen ook onder druk van hun omgeving...

Saillant detail: In de Koran staat nergens dat een hoofddoek verplicht is, alleen een aanbeveling.
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
pi_205231436
quote:
10s.gif Op maandag 4 juli 2022 08:54 schreef Nine. het volgende:

[..]
Hoeveel moslims ken jij écht? Een kind dat van kleins af aan wordt aangeleerd om een hoofddoek te dragen weet gewoon niet beter op latere leeftijd en blijft dat later doen ook onder druk van hun omgeving...

Saillant detail: In de Koran staat nergens dat een hoofddoek verplicht is, alleen een aanbeveling.
Muah, ouders zien dit niet als onderdrukking maar meer als vroom leven waar ze trots op zijn. Ze willen immers het beste voor hun kind en dat is in dit geval een geloofsovertuiging. Ik vind h t nergens voor nodig, maar om nou gelijk de evil overal in te zien gaat mij te ver. Ik ken genoeg moslims, het zijn net mensen.
pi_205231513
quote:
2s.gif Op maandag 4 juli 2022 08:49 schreef Gunner het volgende:

[..]
Ik dacht dat hoofddoeken er vooral waren om bepaalde gedeeltes te bedekken (vooral voor andere mannen). Dat zie ik hier niet terug. Maar misschien heb ik daar een verouderd beeld over, dat kan.
De nieuwe generatie vrouwen in Iran is vrij geëmancipeerd en hoogopgeleid. Dat zie je terug in de stijl. ^O^
  maandag 4 juli 2022 @ 09:16:03 #129
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_205231525
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2022 09:14 schreef laforest het volgende:

[..]
De nieuwe generatie vrouwen in Iran is vrij geëmancipeerd en hoogopgeleid. Dat zie je terug in de stijl. ^O^
Dus wat we hier in nederland zien, dat gehele gezichts/lichaamsbedekkend is .... ouderwets?
pi_205231550
zou er graag eentje nueken
Gino ♥
pi_205231557
quote:
2s.gif Op maandag 4 juli 2022 09:16 schreef Gunner het volgende:

[..]
Dus wat we hier in nederland zien, dat gehele gezichts/lichaamsbedekkend is .... ouderwets?
Ik denk dat het verschillende redenen heeft. Ouderwets dekt niet de hele lading.
  Tettenkoning maandag 4 juli 2022 @ 09:27:09 #132
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_205231585
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 09:04 schreef Selenophilia het volgende:
Muah, ouders zien dit niet als onderdrukking maar meer als vroom leven waar ze trots op zijn. Ze willen immers het beste voor hun kind en dat is in dit geval een geloofsovertuiging. Ik vind h t nergens voor nodig, maar om nou gelijk de evil overal in te zien gaat mij te ver. Ik ken genoeg moslims, het zijn net mensen.
Als je écht het beste voor je kind wil laat je dat kind vrij in zijn/haar keuzes. Religieuzen doen dat vrijwel per definitie niet.

Verder vind ik het nogal merkwaardig dat je deze behoorlijk orthodoxe zienswijze van dit geloof verdedigd, of stem je ook op van die conservatieve partijen als de SGP waar het enige recht van de vrouw het aanrecht is?
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
pi_205231591
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2022 09:20 schreef Tjacka het volgende:
zou er graag eentje nueken
Moet je er één trouwen.
pi_205231646
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 09:28 schreef laforest het volgende:

[..]
Moet je er één trouwen.
dat valt wel mee

alleen vallen ze niet op de witte man
Gino ♥
pi_205231654
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 09:34 schreef Tjacka het volgende:

[..]
dat valt wel mee

alleen vallen ze niet op de witte man
Onzin. :)
Ze vallen wellicht niet op jou.
pi_205231661
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 09:35 schreef laforest het volgende:

[..]
Onzin. :)
Ze vallen wellicht niet op jou.
ja dat zou kunnen
Gino ♥
pi_205232192
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2022 09:14 schreef laforest het volgende:

[..]
De nieuwe generatie vrouwen in Iran is vrij geëmancipeerd en hoogopgeleid. Dat zie je terug in de stijl. ^O^
Ik ken in Nederland genoeg geëmancipeerde hoogopgeleide moslimvrouwen zonder dat ze dat stukje haar laten zien, nou en?
pi_205232213
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 10:29 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
Ik ken in Nederland genoeg geëmancipeerde hoogopgeleide moslimvrouwen zonder dat ze dat stukje haar laten zien, nou en?
Dan zijn ze dus minder geëmancipeerd. :)
En?
pi_205232273
quote:
10s.gif Op maandag 4 juli 2022 09:27 schreef Nine. het volgende:

[..]
Als je écht het beste voor je kind wil laat je dat kind vrij in zijn/haar keuzes. Religieuzen doen dat vrijwel per definitie niet.

Verder vind ik het nogal merkwaardig dat je deze behoorlijk orthodoxe zienswijze van dit geloof verdedigd, of stem je ook op van die conservatieve partijen als de SGP waar het enige recht van de vrouw het aanrecht is?
Ik zie niet overal gelijk kwaad in en respecteer andere overtuigingen, niet alleen van moslims.

quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 10:32 schreef laforest het volgende:

[..]
Dan zijn ze dus minder geëmancipeerd. :)
En?
Wow wat een stukje haar al niet kan doen. :')
  maandag 4 juli 2022 @ 11:20:19 #140
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_205232789
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 10:32 schreef laforest het volgende:

[..]
Dan zijn ze dus minder geëmancipeerd. :)
En?
Je gaat er dus nog steeds van uit dat een vrouw zich niet vrijwillig kan bedekken?
Protège moi de mes désirs.
pi_205232890
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:20 schreef arvensis het volgende:

[..]
Je gaat er dus nog steeds van uit dat een vrouw zich niet vrijwillig kan bedekken?
In Iran is het een wettelijke verplichting. Daar heb ik het over.
  maandag 4 juli 2022 @ 11:44:11 #142
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_205233139
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 20:58 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
Hou toch op mens, een hoofddoek vergelijken met een muts of pet. Als je een beetje interesse in haar had getoond had je geweten dat ze haar hoofddoek niet draagt als een accessoire.
Ja, daarom zijn die vergelijkingen met de modieuze hoofddoekjes van Marilyn Monroe en Jackie Kennedy ook zo onzinnig. De islamitische hijab is niet vrijblijvend; het is een teken van loyaliteit ten aanzien van een religie en/of een cultuur.
pi_205233377
quote:
10s.gif Op maandag 4 juli 2022 09:27 schreef Nine. het volgende:

[..]
Als je écht het beste voor je kind wil laat je dat kind vrij in zijn/haar keuzes. Religieuzen doen dat vrijwel per definitie niet.
Voed jij katten op ofzo? Ja, dat is "écht" het beste voor een kind.

quote:
10s.gif Op maandag 4 juli 2022 08:54 schreef Nine. het volgende:

[..]
Hoeveel moslims ken jij écht? Een kind dat van kleins af aan wordt aangeleerd om een hoofddoek te dragen weet gewoon niet beter op latere leeftijd en blijft dat later doen ook onder druk van hun omgeving...
Kinderen worden opgevoed kleding te dragen, naar school te gaan, regels in huis in acht te nemen, normen en waarden aangeleerd, enz. We worden allemaal "onderdrukt": trek je kleding uit en ga lekker in je blootje buiten rennen in de zandbak. Ouders die moslim zijn kunnen hun kind aanleren een hoofddoek te dragen, maar het kan ook zijn dat het kind haar moeder wil nadoen en net als mama een hoofddoek wil dragen.
  maandag 4 juli 2022 @ 12:08:02 #144
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_205233470
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:28 schreef laforest het volgende:

[..]
In Iran is het een wettelijke verplichting. Daar heb ik het over.
Nee, niet. Je reageert op een post over vrouwen in Nederland die hoogopgeleid zijn en tevens bedekt zijn.
Protège moi de mes désirs.
  maandag 4 juli 2022 @ 12:10:56 #145
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_205233522
quote:
5s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 10:25 schreef Bocaj het volgende:
Op het gevaar af dat dit topic verzandt in Islamofobie etc. ga ik toch de vraag stellen!

Vraag: Waarom trek ik hoofdoekjes zo slecht?

Ligt het nou aan mij? Kijk ik teveel PVV, FVD, JA21?

Als ik een vrouw zie met een hoofddoek dan denk ik altijd: "Ach, meisje toch... wat heb jij je veel laten welgevallen door je geloof... en nu draag je een hoofddoek..." (En dat in het vrije Nederland. (het westen))

Ik zie een hoofddoek als een onderdrukking van de vrouw. (Achterstelling, minder waard zijn dan de man.)
Meestal moeten ze hem dragen rond de pubertijd of daarvoor nog zelfs.
Vind het ook hoogst onrechtvaardig, en dat stoort mij nog het meest!

Ben ik nou de enige? (En waarom gaat links ermee om alsof er nix aan de hand is?)
Omdat het een symbool is van een walgelijk religie.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  maandag 4 juli 2022 @ 12:13:35 #146
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_205233575
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 10:34 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Je kan zo'n topic ook voor 1 keer bij jezelf houden he? Ipv de hele godvergeten dag alles in links-rechts hokjes te plaatsen
Is gewoon een prima vraag van @Bocaj
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  maandag 4 juli 2022 @ 12:30:30 #147
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_205233836
Ik geef dit topic 2 hoofddoekjes.



Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_205236495
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2022 12:10 schreef superniger het volgende:

[..]
Omdat het een symbool is van een walgelijk religie.
Een van de mooiste religiën naast:







Bezoek eens een kerk, moskee, synagoge, tempel en verrijk je leven. We mogen echt van geluk spreken dat we dat tegenwoordig hier allemaal kunnen doen.
  maandag 4 juli 2022 @ 17:12:24 #149
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_205236710
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 16:47 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Een van de mooiste religiën naast:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Bezoek eens een kerk, moskee, synagoge, tempel en verrijk je leven. We mogen echt van geluk spreken dat we dat tegenwoordig hier allemaal kunnen doen.
Maar goed, zoals je waarschijnlijk wel zult weten bestaan de meeste religieuze stromingen niet enkel of voornamelijk uit vreedzame individuen die niets anders doen dan verzonken in persoonlijke spiritualiteit de dag doorbrengen met gebed. Je hebt verschillende andere dimensies die voor maatschappelijk conflict kunnen zorgen: er zijn collectieven met gemeenschapszin, er zijn heilige teksten met een morele strekking, er is een drang om uit te breiden en de samenleving bepaalde opvattingen op te leggen. Ik ga nog even niet van geluk spreken.
  maandag 4 juli 2022 @ 19:37:25 #150
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_205238121
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 21:15 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Eigenlijk wel.

Openbaar onderwijs betekend open voor iedereen.
Wat jij wil is een school zonder geloofsuiting, wat onder bijzonder onderwijs zou vallen.

Ik citeer:

Openbaar onderwijs is toegankelijk voor alle kinderen, zonder onderscheid te maken op basis van godsdienst of levensbeschouwing van de ouders. In het openbaar onderwijs wordt aandacht besteed aan ieders godsdienst of levensbeschouwing, zonder een voorkeur te hebben voor de een of de ander. In 2020 hebben de VOO en VOS/ABB nieuwe kernwaarden voor het openbaar onderwijs vastgesteld: gelijkwaardigheid, vrijheid en ontmoeting.[3] De slogan van het openbaar onderwijs is 'Openbare scholen - waar verhalen samenkomen'.

Einde citaat

Het willen weren van godsdienstige uitingen past niet bij de kernwaarden van het openbaar onderwijs.
Je hebt gelijk, volgens de overheid.
Ik blijf er moeite mee houden, omdat ik het niet kan uitleggen aan mijn leerlingen. Waarom mag een hoofddoek wel en een blote buik niet? Ik blijf erbij dat geloven iets is wat je thuis doet.
Overigens heb ik me erbij neergelegd intussen.
Prrrrr
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')