abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 5 juli 2022 @ 12:32:48 #101
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_205244207
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 12:26 schreef Tijger_m het volgende:
Ik heb het al eerder gezegd, als je als land op de basis school active shooter drills moet geven dan ben je al zover van het pad af dat er geen redden meer aan is.
Tja, als je zo orthodox bent mbt wapens, dan krijg je dit soort rare hersenkronkels.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_205244431
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 12:11 schreef aquawoman het volgende:

[..]
Ik ben het met je eens dat geeestelijke gezondheidszorg ook aandacht behoeft, maar het is niet of het een of het ander toch? Waarom zou je niet ook die wapens verbieden?

Ik vind de approach van Nieuw Zeeland hierin wel goed - https://www.theguardian.c(...)elivered-gun-control. Zij zijn niet op het verbieden van alle guns gaan zitten, maar hebben gezegd dat deze wapens eigenlijk geen normale use voor burgers hebben.

Daarnaast kun je wel meer beveiliging bij scholen zetten, maar dat zijn niet de enige olekken waar shootings voorkomen. Dan moet je op alle plekken waar groepen mensen samenkomen alles van boven tot onder gaan beveiligen (kerken, parades, malls, concerten om maar een paar arena's te noemen waar een shooting in plaats vond). Dat is niet bepaald een prettige manier van samenleven.
Die hebben dus zowat alle semi automatische wapens verboden. Dat zal dus nooit gebeuren in de VS want dat betekent dat zowat elk pistool op revolvers na illegaal worden.
Al zouden ze het voor elkaar krijgen via wetgeving dan nog word het tegengehouden door het hooggerechtshof.
De oplossing moet toch echt in een andere hoek gezocht worden.
pi_205244454
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 12:08 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Ooit al eens zelf geprobeerd met een pistool op meer dan 25 meter raak te schieten?

In dienst tig jaar geleden lukte het me in ieder geval met een glock niet. En met de uzi tot 50 meter.
Yep, het was dan ook wel een geweldig duur pistool.
pi_205244467
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 12:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Beveiliging bij scholen. Eigen gewapende politie voor scholen, bewapende leerkrachten, active shooter drills op scholen. Het is er allemaal.
In het geval van Uvalde is de schutter via een openstaande deur binnen gekomen.
  Overall beste user 2022 dinsdag 5 juli 2022 @ 13:06:45 #105
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_205244516
Er stond elke vijf meter een gewapende agent. Waarom wisten die de dader niet uit te schakelen in de 30 seconden dat hij vanaf een dak twee magazijnen aan het leegschieten was? Dat zijn toch good guys with guns? Die kunnen dit probleem toch oplossen?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 dinsdag 5 juli 2022 @ 13:07:39 #106
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_205244528
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 13:03 schreef Chivaz het volgende:

[..]
In het geval van Uvalde is de schutter via een openstaande deur binnen gekomen.
En stonden agenten bij een openstaande deur te wachten.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 5 juli 2022 @ 14:56:54 #107
323401 Kijkertje
met filter
pi_205245441
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 13:00 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Die hebben dus zowat alle semi automatische wapens verboden. Dat zal dus nooit gebeuren in de VS want dat betekent dat zowat elk pistool op revolvers na illegaal worden.
Al zouden ze het voor elkaar krijgen via wetgeving dan nog word het tegengehouden door het hooggerechtshof.
De oplossing moet toch echt in een andere hoek gezocht worden.
Met dank aan Trump met zijn benoemingen. Wat een geweldige president was het toch he?! :')

Een andere oplossing is er niet. Het is een illusie dat je dit kan oplossen met meer beveiliging (is er bovendien al) of geestelijke gezondheidszorg waar Republikeinen nu ineens mee komen. Daar hebben ze nog nooit wat aan gedaan. Integendeel daar werd juist op bezuinigd onder Trump en het werd makkelijker gemaakt voor iedere gek om een wapen aan te schaffen.

Als dat al bekend is want ook hier waren er 'no warning signs' en was hij een 'real quiet kid':

twitter


[ Bericht 21% gewijzigd door Kijkertje op 05-07-2022 17:31:58 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 5 juli 2022 @ 15:16:38 #108
323401 Kijkertje
met filter
pi_205245617
In Philadelphia was het ook erg gezellig:

twitter

FREEDOM!

Behalve dan voor zwangere vrouwen, dan zijn Republikeinen ineens heel erg 'pro life' :')

twitter

twitter

Het wordt hoog tijd dat ze de foto's laten zien wat er met kinderlichamen gebeurt met dit soort wapens ipv het publiek daarvan te onthouden omdat het veel te schokkend is voor het wapenminnend volk.

twitter


[ Bericht 10% gewijzigd door Kijkertje op 05-07-2022 17:11:18 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_205246920
quote:
82s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 14:56 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Met dank aan Trump met zijn benoemingen. Wat een geweldige president was het toch! :')

Een andere oplossing is er niet. Het is een illusie dat je dit kan oplossen met meer beveiliging (is er bovendien al) of geestelijke gezondheidszorg waar Republikeinen nu ineens mee komen. Daar hebben ze nooit wat aan gedaan. Integendeel daar werd juist op bezuinigd onder Trump en het werd makkelijker gemaakt voor iedere gek om een wapen aan te schaffen.

Als dat al bekend is want ook hier waren er 'no warning signs' en was hij een 'real quiet kid':

[ twitter ]

Een fantastische president die qua rechters prima heeft geselecteerd.
Dat jij het niet eens bent met de uitspraken is wat anders, feit blijft dat het recht op wapenbezit een grondrecht is en daar moet je als overheid zo min mogelijk aan tornen.
Wapens garanderen vrijheid, de dreiging van geweld houd de burgers in het gareel en gelukkig werkt het daar ook de andere kant op.
Wij in Nederland hebben geen enkel middel om ons te wapenen tegen een tirannieke overheid of een vreemde mogendheid.
  Overall beste user 2022 dinsdag 5 juli 2022 @ 17:47:17 #110
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_205247061
DeSantis wil dat iedere student en docent de politieke voorkeur registreert bij de Staat.

Ik denk dat iedereen zich maar als republikein moet identificeren, kijken wat het resultaat gaat zijn.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_205247108
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 17:47 schreef Ulx het volgende:
DeSantis wil dat iedere student en docent de politieke voorkeur registreert bij de Staat.

Ik denk dat iedereen zich maar als republikein moet identificeren, kijken wat het resultaat gaat zijn.
Bron?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Overall beste user 2022 dinsdag 5 juli 2022 @ 18:08:27 #112
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_205247251
Salon.com
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 5 juli 2022 @ 18:12:16 #113
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205247292
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 17:47 schreef Ulx het volgende:
DeSantis wil dat iedere student en docent de politieke voorkeur registreert bij de Staat.

Ik denk dat iedereen zich maar als republikein moet identificeren, kijken wat het resultaat gaat zijn.
Handig voor de geplande zuiveringen van al die linkse bastions. Onder schot zijn die antifa's daar straks natuurlijk ineens allemaal brave republikeinen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_205248165
De trailer:
twitter
  dinsdag 5 juli 2022 @ 23:11:07 #115
323401 Kijkertje
met filter
pi_205250665
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 17:33 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Een fantastische president die qua rechters prima heeft geselecteerd.
Dat jij het niet eens bent met de uitspraken is wat anders, feit blijft dat het recht op wapenbezit een grondrecht is en daar moet je als overheid zo min mogelijk aan tornen.
Wapens garanderen vrijheid, de dreiging van geweld houd de burgers in het gareel en gelukkig werkt het daar ook de andere kant op.
Wij in Nederland hebben geen enkel middel om ons te wapenen tegen een tirannieke overheid of een vreemde mogendheid.
Om deze kortzichtigheid moet ik dan weer hardop lachen. Nee het werkt niet andersom in de VS. We leven niet meer in de 19e eeuw hoor waar milities het nog konden opnemen tegen een overheid die zijn boekje te buiten gaat. De hoeveelheid wapens onder de burgerbevolking heeft alleen maar geleid tot een onveilige samenleving voor de burgers zelf, de overheid kan je er lang niet meer mee in het gareel houden. Prima hoor als de bevolking ervoor kiest dat in stand te houden maar kom dan niet met het argument 'vrijheid' aanzetten. Je hebt niets aan die vrijheid als het de samenleving alleen maar onveiliger maakt.

Die vrijheid zorgde ervoor dat oa Crimo (als 'well regulated militia'? :D) in Chicago vanaf een dak 6 onschuldige mensen en Ramos in Uvalde 19 kinderen dood konden schieten. Dit jaar waren er al 300 mass shootings met slachtoffers wiens vrijheden voor altijd zijn afgenomen.

twitter

Dan klopt er toch duidelijk iets niet aan de regelgeving mbt wapens. Die vrijheid vind jij blijkbaar een stuk belangrijker dan de publieke veiligheid waar de overheid verantwoordelijkheid voor draagt, de reden dat ze gewoon via wetgeving wapenbezit kunnen reguleren, wat ze in het verleden regelmatig gedaan hebben en ook nog steeds doen.

En als je niet van een tirannieke overheid houdt is het mij een raadsel waarom je Trump zo fantastisch vindt. Als er eentje het democratische systeem aan zijn laars lapte was hij het wel en je desinteresse in de hearings toont ook wel aan hoe blind je bent en wil zijn voor Trump's couppoging/aanslag op de democratie :{w

twitter

twitter

Vreemd ook dat je nu wel het grondrecht van de burger benadrukt als het om wapens gaat terwijl je er totaal geen moeite mee hebt om het grondrecht van vrouwen te negeren om over haar eigen lichaam te beslissen en dat aan de staat wil overlaten. Dat dan weer wel :|W

[ Bericht 2% gewijzigd door Kijkertje op 06-07-2022 03:32:53 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 5 juli 2022 @ 23:44:48 #116
323401 Kijkertje
met filter
pi_205250893
Nog een zooitje subpoenas, dit keer van de special grand jury Fulton County Georgia die Trump's bemoeienis met de verkiezingsuitslag aldaar onderzoekt waaronder nu ook Lindsey Graham:

twitter

twitter

En 12 juli is de volgende hearing van de J6C:

twitter

twitter


[ Bericht 22% gewijzigd door Kijkertje op 06-07-2022 04:20:01 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_205251348
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 23:11 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Daar moet ik dan weer hard om lachen. We leven niet meer in de 19e eeuw hoor waar milities het nog konden opnemen tegen een overheid. De hoeveelheid wapens onder de burgerbevolking heeft alleen maar geleid tot een onveilige samenleving voor de burgers zelf, de overheid kan je er lang niet meer mee in het gareel houden. Prima hoor als de bevolking ervoor kiest dat in stand te houden maar kom dan niet met het argument 'vrijheid' aanzetten.

Crimo had immers de 'vrijheid' (als 'well regulated militia'?) om vanaf een dak onschuldige mensen dood te schieten en in Uvalde had Ramos die vrijheid om 19 kinderen dood te schieten. Dit jaar waren er al 300 mass shootings met slachtoffers wiens vrijheden voor altijd zijn afgenomen. Dan klopt er toch duidelijk iets niet aan de regelgeving mbt wapens. Die vrijheid vind jij blijkbaar een stuk belangrijker dan de publieke veiligheid waar de overheid verantwoordelijkheid voor draagt. Wat dus de reden is dat ze gewoon via wetgeving wapenbezit kunnen reguleren, wat ze in het verleden regelmatig gedaan hebben en nog steeds doen.

En als je niet van een tirannieke overheid houdt is het mij een raadsel waarom je Trump zo fantastisch vindt. Als er eentje het democratische systeem aan zijn laars lapte was hij het wel en je desinteresse in de hearings toont ook wel aan hoe blind je bent en wil zijn voor Trump's couppoging/aanslag op de democratie :{w

[ twitter ]
[ twitter ]
Vreemd ook dat je nu wel het grondrecht van de burger benadrukt als het om wapens gaat terwijl je er totaal geen moeite mee hebt om het grondrecht van vrouwen te negeren om over haar eigen lichaam te beslissen en dat aan de staat wil overlaten. Dat dan weer wel :|W
Vietnam, Afghanistan, Isis om er maar een paar op te noemen hebben met succes professionele legers het zeer moeilijk gemaakt of zelfs verslagen.
Als jij denkt dat je tirannie weg kan stemmen of dat je bevrijd zal worden dan ben je behoorlijk naïef.
Je bent daar overigens niet alleen in hoor, zoek anders even op waarom men wapens heeft verboden in Nederland. Het had ieder geval niets te maken met veiligheid.

Wat Trump betreft, ik betwijfel ten zeerste dat ze echt iets hebben gevonden wat hem achter de tralies laat verdwijnen.
Er is wat Trump betreft maar weinig spectaculairs te melden. Niets wat ieder geval de voorpagina’s heeft gehaald maar goed wat niet is kan nog komen ik wacht het rustig af.

Ik vind het altijd jammer dat als het over abortus gaat de vrouw in kwestie centraal staat en niet de ongeborene die geen keus heeft in deze kwestie.
Ik heb weinig zin om voor de zoveelste keer uit te leggen waarom een verbod op abortus de moreel juiste keuze is. We kijken daar simpelweg gewoon anders tegen aan.
pi_205251362
Ik ben nooit gevraagd of ik geboren wilde worden, als ik had geweten dat ik de planeet met dit soort jostis moest delen had ik wellicht met een "nah, laat maar" geantwoord.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  woensdag 6 juli 2022 @ 09:33:31 #119
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_205252289
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 03:18 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Vietnam, Afghanistan, Isis om er maar een paar op te noemen hebben met succes professionele legers het zeer moeilijk gemaakt of zelfs verslagen.
Als jij denkt dat je tirannie weg kan stemmen of dat je bevrijd zal worden dan ben je behoorlijk naïef.
Je bent daar overigens niet alleen in hoor, zoek anders even op waarom men wapens heeft verboden in Nederland. Het had ieder geval niets te maken met veiligheid.

Wat Trump betreft, ik betwijfel ten zeerste dat ze echt iets hebben gevonden wat hem achter de tralies laat verdwijnen.
Er is wat Trump betreft maar weinig spectaculairs te melden. Niets wat ieder geval de voorpagina’s heeft gehaald maar goed wat niet is kan nog komen ik wacht het rustig af.

Ik vind het altijd jammer dat als het over abortus gaat de vrouw in kwestie centraal staat en niet de ongeborene die geen keus heeft in deze kwestie.
Ik heb weinig zin om voor de zoveelste keer uit te leggen waarom een verbod op abortus de moreel juiste keuze is. We kijken daar simpelweg gewoon anders tegen aan.
Maar niet met milities en bijbehorende handvuurwapens.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator woensdag 6 juli 2022 @ 11:28:27 #120
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205253438
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 09:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Maar niet met milities en bijbehorende handvuurwapens.
Schattig wel dat men niet weet dat Vietnam gewoon een regulier leger had en dat de VS nooit een militaire slag heeft verloren in Vietnam, idem in Afghanistan.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 6 juli 2022 @ 11:32:14 #121
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_205253470
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Schattig wel dat men niet weet dat Vietnam gewoon een regulier leger had en dat de VS nooit een militaire slag heeft verloren in Vietnam, idem in Afghanistan.
En als ze echt hadden gewild hadden ze de oorlog ook wel gewonnen.
Dat had overigens wel tot onaanvaardbare hoeveelheden doden geleid.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator woensdag 6 juli 2022 @ 11:35:10 #122
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205253498
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
En als ze echt hadden gewild hadden ze de oorlog ook wel gewonnen.
Dat had overigens wel tot onaanvaardbare hoeveelheden doden geleid.
Het probleem is meestal niet het slagveld maar het thuisfront. Daar win of verlies je uiteindelijk, Bush 1 die een hele beperkte Golf oorlog aan ging met een duidelijk begin en eind kreeg daarvoor volop steun en behield die ook, Bush 2 met zijn Irak oorlog verloor die steun omdat het in drijfzand wegzakte en geen omschreven einde had
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Overall beste user 2022 woensdag 6 juli 2022 @ 13:24:23 #123
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_205254625
Nederland wist gewoon van jihadi's in de oerwouden van zuid-oost Azië te winnen tijdens de Aceh oorlog. Gewoon een dorp ingaan, eerst wat vrouwen en kinderen doodschieten op het dorpsplein en dan dan de mannen vragen waar de rebellen zijn. Dat herhalen tot je een antwoord hebt. Werkt prima.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 woensdag 6 juli 2022 @ 14:43:28 #124
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_205255472
Het juridische team van Trump èn Lady Lindsey G hebben dagvaardingen gekregen van de DA in Georgia wegens het "find me votes" verhaal.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 6 juli 2022 @ 15:41:48 #125
323401 Kijkertje
met filter
pi_205256147
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 03:18 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Vietnam, Afghanistan, Isis om er maar een paar op te noemen hebben met succes professionele legers het zeer moeilijk gemaakt of zelfs verslagen.
Als jij denkt dat je tirannie weg kan stemmen of dat je bevrijd zal worden dan ben je behoorlijk naïef.
Je bent daar overigens niet alleen in hoor, zoek anders even op waarom men wapens heeft verboden in Nederland. Het had ieder geval niets te maken met veiligheid.
Typische ongenuanceerde Chivaz-vergelijkingen weer.

En hoe kom je erbij dat ik denk dat een tirannie weggestemd zou kunnen worden :?

quote:
Wat Trump betreft, ik betwijfel ten zeerste dat ze echt iets hebben gevonden wat hem achter de tralies laat verdwijnen.
Er is wat Trump betreft maar weinig spectaculairs te melden. Niets wat ieder geval de voorpagina’s heeft gehaald maar goed wat niet is kan nog komen ik wacht het rustig af.
Als je het niet volgt kan je daar geen oordeel over hebben.

quote:
Ik vind het altijd jammer dat als het over abortus gaat de vrouw in kwestie centraal staat en niet de ongeborene die geen keus heeft in deze kwestie.
Ik heb weinig zin om voor de zoveelste keer uit te leggen waarom een verbod op abortus de moreel juiste keuze is. We kijken daar simpelweg gewoon anders tegen aan.
Dat jij het moreel de juiste keuze vindt is een persoonlijke keuze. Prima hoor maar het is geen keuze die je daarom alle vrouwen vanuit de overheid maar moet opleggen. Over tirannie gesproken ....
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')