abonnement Unibet Coolblue
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 30 juni 2022 @ 20:52:33 #1
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_205193768
Hooggerechtshof bezorgt Biden nieuwe klap, nu voor het klimaatbeleid
Het Amerikaanse Hooggerechtshof heeft de mogelijkheid van de regering-Biden beperkt om grenzen te stellen aan de CO2-uitstoot van kolencentrales. De zes conservatieve leden van het Hof stemden voor de inperking van de bevoegdheden van het federale milieuagentschap EPA, de drie progressievere leden stemden tegen.

Volgens de uitspraak geeft de Clean Air Act, de belangrijkste Amerikaanse milieuwet, de EPA niet het recht de uitstoot van broeikasgassen door energiecentrales te reguleren. Volgens het hof moet het Congres beslissen over beëindiging van de elektriciteitsopwekking door kolencentrales.

De zaak tegen de EPA was aangebracht door West Virginia, een door Republikeinen geleide staat met een sterke steenkoolsector. West Virginia deed dat namens achttien andere door Republikeinen geleide staten, die niet gedwongen willen worden de kolenproductie af te bouwen.

Bron: https://nos.nl/artikel/24(...)or-het-klimaatbeleid
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')