Maar er zit aan de andere kant gewoon een reiskostenvergoeding op als je voor je werk rijdt en als je elektrisch rijdt (wat in 2030 een stuk gangbaarder gaat zijn dan nu) dan heb je ook geen brandstofaccijns.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 18:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat zegt verder niks over de prijs van de eerder genoemde afstand van 80km per dag. Ik heb al eens eerder gepost dat rekeningrijden boven de 8km enkele reis met een benzine Polo al duurder is dan de MRB... 6.7 Ct/km was het basistarief bij de vorige plannen en dat was dan budget-/ kostenneutraal (lees: het moet hetzelfde opleveren dan nu). En dan reken ik in dit geval alleen nog maar met de MRB, de brandstofaccijnzen/ belastingen komen daar feitelijk nog een keer bovenop.
Hier al eens laten zien: AchJa in NWS / Middeninkomens in ons land staan onder zware druk
AchJa in NWS / Rekeningrijden?
Ik moet even zoeken maar een paar weken geleden was er volgens mij een stuk op de radio dat maar een beperkt aantal Nederlanders het fiscale maximum aan reiskostenvergoeding krijgt. De meesten krijgen (ruim) minder dan 19 ct/km. Dat was in antwoord op de verhoging van de fiscale grens.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 19:02 schreef EinarBoe het volgende:
Maar er zit aan de andere kant gewoon een reiskostenvergoeding op als je voor je werk rijdt en als je elektrisch rijdt (wat in 2030 een stuk gangbaarder gaat zijn dan nu) dan heb je ook geen brandstofaccijns.
Reiskostenvergoeding (kostendekkend) is al lang geen standaard meer inderdaad.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 19:11 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik moet even zoeken maar een paar weken geleden was er volgens mij een stuk op de radio dat maar een beperkt aantal Nederlanders het fiscale maximum aan reiskostenvergoeding krijgt. De meesten krijgen (ruim) minder dan 19 ct/km. Dat was in antwoord op de verhoging van de fiscale grens.
Dit wekt de indruk dat elektrisch rijden goedkoper is of zal worden. Dat is nog maar de vraag.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 19:02 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Maar er zit aan de andere kant gewoon een reiskostenvergoeding op als je voor je werk rijdt en als je elektrisch rijdt (wat in 2030 een stuk gangbaarder gaat zijn dan nu) dan heb je ook geen brandstofaccijns.
Waarom zou het ook kostendekkend moeten zijn? Je reist en je gebruikt daarmee het wegdek, dus het is helemaal niet logisch dat je dat gratis zou kunnen doen.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 19:14 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Reiskostenvergoeding (kostendekkend) is al lang geen standaard meer inderdaad.
Het is toch ook niet gratis? De baas betaalt alleen voor het gebruik van de kilometers WWV want zakelijke kilometers. Dus er wordt gewoon betaald voor het gebruik, dmv een vergoeding betaalt de werkgever. Wie voor die gemaakte kilometers betaalt maakt voor de schatkist geen reet uit natuurlijk.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 19:20 schreef EinarBoe het volgende:
Waarom zou het ook kostendekkend moeten zijn? Je reist en je gebruikt daarmee het wegdek, dus het is helemaal niet logisch dat je dat gratis zou kunnen doen.
Laatst een sollicitatiegesprek gehad. Werd verwacht dat ik met mijn eigen auto zo'n 30.000 per jaar zou gaan rijden (had ik even grofweg uitgerekend). Ik vroeg een leasewagen met die afstanden, was niet bespreekbaar.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 19:14 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Reiskostenvergoeding (kostendekkend) is al lang geen standaard meer inderdaad.
Je krijgt belastingvrijstelling, dus 40% is gederfde inkomsten voor de overheid natuurlijk - en je krijgt het bovenop je gewone salaris. Ik vind het verder ook een prima regeling, maar reiskosten voor het werk zijn in Nederland niet zó duur en worden ook niet opeens wel heel duur, tenzij je misschien heel erg veel per dag moet rijden in je eigen auto.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 19:27 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het is toch ook niet gratis? De baas betaalt alleen voor het gebruik van de kilometers WWV want zakelijke kilometers. Dus er wordt gewoon betaald voor het gebruik, dmv een vergoeding betaalt de werkgever.
Ja, dat is gewoon onderdeel van je CAO, verder niet iets heel geks lijkt me. Jij krijgt 19ct/km (als je het al krijgt) en dat wordt bij de pomp omgezet in brandstof. En meer dan de helft van wat jij afrekent bij de pomp verdwijnt richting de staat.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 19:31 schreef EinarBoe het volgende:
Je krijgt belastingvrijstelling, dus 40% is gederfde inkomsten voor de overheid natuurlijk - en je krijgt het bovenop je gewone salaris.
Nou ja, het gaat bij een kilometerheffing dus wel heel duur worden. 40 Km enkele reis vind ik persoonlijk niet een heel schokkend grote afstand.quote:Ik vind het verder ook een prima regeling, maar reiskosten voor het werk zijn in Nederland niet zó duur en worden ook niet opeens wel heel duur, tenzij je misschien heel erg veel per dag moet rijden in je eigen auto.
Dat blijkt dus nergens uit en dat zou ook niet echt ergens op slaan als de opbrengst hetzelfde is als ervoor.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 19:38 schreef AchJa het volgende:
Nou ja, het gaat bij een kilometerheffing dus wel heel duur worden. 40 Km enkele reis vind ik persoonlijk niet een heel schokkend grote afstand.
Het blijkt uit dat stuk van Geenstijl wat zich baseert op een artikel achter een paywall, ook die club verzint het allemaal niet he. Je kunt het natuurlijk een kutbron vinden maar dat moet je zelf verder maar weten. Daarnaast heb ik al laten zien dat met het basistarief van 6.7ct/km, het bedrag wat de vorige keren genoemd werd als "kostenneutraal" (ik zie dus geen reden dat dit nu lager gaat worden, eerder hoger aangezien dat bedrag gebaseerd was op alleen het wegvallen van de MRB) je al heel snel duurder uit bent.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 19:41 schreef EinarBoe het volgende:
Dat blijkt dus nergens uit en dat zou ook niet echt ergens op slaan als de opbrengst hetzelfde is als ervoor.
Maar werkkilometers zijn niet dezelfde kilometers als vrijetijdskilometers want daar staan voor velen al vergoedingen tegenover. Dus je kunt niet zomaar zeggen 'als je zoveel km per dag rijdt ben je duurder uit'.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 19:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het blijkt uit dat stuk van Geenstijl wat zich baseert op een artikel achter een paywall, ook die club verzint het allemaal niet he. Je kunt het natuurlijk een kutbron vinden maar dat moet je zelf verder maar weten. Daarnaast heb ik al laten zien dat met het basistarief van 6.7ct/km, het bedrag wat de vorige keren genoemd werd als "kostenneutraal" (ik zie dus geen reden dat dit nu lager gaat worden, eerder hoger aangezien dat bedrag gebaseerd was op alleen het wegvallen van de MRB) je al heel snel duurder uit bent.
Overbevolkingscrisisquote:Op donderdag 30 juni 2022 12:09 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Welke crisis hebben we in 2030?
Hier (gemeente Amsterdam) is het meen ik maar 10 cent de kilometer met een maximum van 45km enkele reisafstand. Nu is Amsterdam met de auto toch al ruk ivm parkeerkosten, maar ook met ov leg je er elke maand aardig op toe als je niet in Amsterdam zelf woont.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 19:11 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik moet even zoeken maar een paar weken geleden was er volgens mij een stuk op de radio dat maar een beperkt aantal Nederlanders het fiscale maximum aan reiskostenvergoeding krijgt. De meesten krijgen (ruim) minder dan 19 ct/km. Dat was in antwoord op de verhoging van de fiscale grens.
quote:Dit gaat autorijden jou kosten als de nieuwe milieuvoorstellen doorgaan
Om de gestelde klimaatdoelen te halen, moet volgens het IBO-rapport Scherpe doelen, Scherpe keuzes de geplande kilometerheffing op de schop. Van één tarief voor alles en iedereen, moeten we naar een gedifferentieerd tarief naar brandstof. Niet schrikken wat het jou gaat kosten.
Onlangs bood minister Jetten van Klimaat en Energie het rapport Scherpe doelen, Scherpe keuzes van het Interdepartementaal Beleidsonderzoek (IBO) aan. Daarin wordt onder meer aangegeven dat de beoogde vermindering van de CO2-uitstoot gevaar loopt als het geplande beleid doorgang vindt. Zo moeten we volgens het rapport meer gaan betalen voor vliegtickets en aardgas.
Overstap op elektrische auto’s dreigt te stagneren
Uiteraard is er voor automobilisten ook geen ontsnapping mogelijk. Zo dreigt de elektrificatie van het Nederlandse wagenpark te stagneren. Bovendien wordt gevreesd dat het Nederlandse plan om de verkoop van auto’s met verbrandingsmotor al per 2030 te verbieden niet houdbaar is. Reden is dat de rest van de EU op zijn vroegst pas per 2035 omgaat. Als het al zover komt. Daarom vinden de opstellers van het rapport het een goed idee om zakelijke rijders al vanaf 2025 te verplichten om in een volledig elektrische auto te gaan rijden. Al wordt er een uitzondering voorgesteld voor zzp’ers. Ook wordt gesuggereerd om de bpm (CO2-taks) op auto's met verbrandingsmotor te verdubbelen. Toe maar!
Verschillende tarieven kilometerheffing voor benzine, diesel en elektrisch
Van alle voorstellen wekken vooral die voor de in 2030 in te voeren kilometerheffing nogal wat ongerustheid. Want in plaats van één tarief voor alle aandrijflijnen, suggereert het IBO-rapport drie verschillende tarieven: voor benzine, diesel en volledig elektrisch. Daarbij is het geen verrassing dat het kilometertarief voor elektrische auto’s verreweg het laagst is. Anders krijg je de Nederlandse autokoper immers niet of niet snel genoeg in een EV, zo is de redenering.
Betalen per kilometer: met benzineauto vier keer zo duur als met EV
En wat ga je dan betalen per kilometer? Voor volledig elektrische auto’s stelt het rapport in een voorbeeld 2,24 cent voor. Klinkt niet onredelijk. Voor een benzineauto moet het tarief daarentegen 9,06 cent per kilometer gaan bedragen. Dat is ruim vier keer zoveel. Diesel rijden wordt helemaal onbetaalbaar, tenzij je echt heel weinig rijdt. Als het aan de betrokken ambtenaren ligt: 13,16 cent per kilometer. En dat terwijl een dieselauto minder CO2 uitstoot dan een vergelijkbaar model op benzine …
In de meeste gevallen zul je met deze voorstellen veel meer kwijt zijn aan de toekomstige kilometerheffing dan aan de huidige wegenbelasting. En denk maar niet dat je dan wel een hogere kilometervergoeding van de baas zult krijgen. De commissie stelt namelijk voor om het nu geldende maximum van 21 cent te verlagen naar 12 cent. Leuk als je in een van de regio's woont waar het openbaar vervoer de laatste jaren sterk is uitgedund en je dus op je auto aangewezen bent om op je werk te kunnen komen. Over een speciaal kilometertarief voor plug-in hybrides, klassiekers (die nu wegenbelastingvrij zijn) of lpg-auto's wordt overigens met geen woord gerept.
Dit ga jij per jaar betalen aan kilometerheffing
Maar wat betekent dat nu in de praktijk? Hieronder hebben een paar rekenvoorbeelden van de jaarkosten in euro’s.
De enige die volgens bovenstaande rekenvoorbeelden goedkoper uit is dan nu, is de dieselrijder die maximaal 8000 kilometer per jaar rijdt. Maar ken jij zo iemand? Let wel: dit zijn allemaal nog voorstellen en niets is zeker. Maar als de overheid de klimaatdoelen wil halen, zal er zeker iets moeten gebeuren. Dus helemaal gerust zijn wij er niet op.
Het is dan ook wel gigantisch naief om te denken dat het met rekening rijden goedkoper gaat worden, zelfs als je weinig km rijdt in zijn algemeenheid, niets persoonlijk naar jou.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 21:38 schreef AchJa het volgende:
Kick!
Baseerde ik me de vorig keer nog op het basistarief van 6.7ct/km van jaren geleden wat feitelijk het autorijden al enorm duur maakt, de nieuwe waarheid is nog net ff erger...
[..]
Niet alleen vervoer. Ook voedsel.quote:Op zaterdag 18 maart 2023 10:55 schreef daNpy het volgende:
[..]
Het is dan ook wel gigantisch naief om te denken dat het met rekening rijden goedkoper gaat worden, zelfs als je weinig km rijdt in zijn algemeenheid, niets persoonlijk naar jou.
Voor mij zou rekeningrijden theoretisch ook goedkoper zijn (weinig km, meerdere auto's/motoren) en ik zou zelfs een dikke diesel kunnen rijden (hoger koppel), maar ik geloof er niks van dat BPM en MRB compleet gaan verdwijnen of dat ik netto minder kwijt zou zijn. De overheid is alleen maar uit op geld en grijpt voornamelijk de klimaatsmoes aan om dat zo veel mogelijk binnen te harken, waarbij vervoer bij uitstek de cashcow is.
Inderdaad. Een belastingverhogen is binnen één tel gebeurd. Maar BTW verlaging op groenten en fruit "nee dat kan niet in het systeem". Wie gelooft dat eigenlijk?quote:
Ik denk niet dat autoverhuurbedrijven een stuk of 100.000 extra auto's aanschaffen die maar 2 tot 4x per jaar voor een vakantiegolf nodig zijn.quote:Op zaterdag 18 maart 2023 11:46 schreef MichaelScott het volgende:
Ik zie een opkomende markt voor autoverhuurbedrijven vlak over de grens. Nederlandse auto parkeren, spullen overladen en met een Belgische/Duitse auto naar Zuid-Frankrijk of de wintersport.
In ieder geval de grootste bandenmaat monteren die je kan vindenquote:Op zaterdag 18 maart 2023 12:26 schreef Fer het volgende:
Km teller is zo betrouwbaar als een kWh teller van de action. En allemaal ook te manipuleren met een paar trucs.
Dat is wel het idee in het huidige plan, aangezien je maar 1x in het jaar de stand laat uitlezen.quote:Op zaterdag 18 maart 2023 12:32 schreef -XOR- het volgende:
Hoe gaan we dit eigenlijk betalen? Ik neem aan niet achteraf per jaar?
Ik voorzie alweer gezellige toeslagenaffaire-achtige taferelen.quote:Op zaterdag 18 maart 2023 12:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat is wel het idee in het huidige plan, aangezien je maar 1x in het jaar een meting doet.
Rij je 50.000km in een jaar, dan kan je dus 50.000 x kilometertarief aftikken.
Met ¤0,05 per km zit je dan op een rekening van ¤2.500 die op de deurmat valt.
Misschien dat daar wel een regeling voor komt zodat het via automatische incasso in x maanden betaald kan worden, zodat het alsnog maandelijks is.
Je zal idd geld moeten reserveren, anders komt zoiets wel hard aan.quote:Op zaterdag 18 maart 2023 12:36 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik voorzie alweer gezellige toeslagenaffaire-achtige taferelen.
Mocht er bijvoorbeeld technisch gedoe met zo'n systeem komen waardoor eea niet goed wordt geregistreerd, dan kun je natuurlijk op je klompen al voelen aankomen wie er beschuldigd gaat worden van fraude.quote:Op zaterdag 18 maart 2023 12:36 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik voorzie alweer gezellige toeslagenaffaire-achtige taferelen.
En als de apk het ijkmoment is zitten daar ook nog wel enige haken en ogen aan. Niet elke auto moet elke jaar gekeurd worden. En wat als je de keuring eens een keertje twee maanden eerder of later laat uitvoeren? Je km teller mag nu nog gewoon kapot zijn voor de apk, dat zul je dus ook moeten aanpassen. Etc.quote:Op zaterdag 18 maart 2023 12:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat is wel het idee in het huidige plan, aangezien je maar 1x in het jaar de stand laat uitlezen.
Zo werkt het toch ook met gas, water en licht! Je betaalt maandelijks een geschat verbruik en achteraf moet je bijbetalen of krijg je terug. Is prima te doen. Nu nog iets verzinnen waarmee de kilometerteller niet te manipuleren is. Moet met de huidige ingebouwde computers makkelijk te controleren zijn, lijkt me.quote:Op zaterdag 18 maart 2023 12:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je zal idd geld moeten reserveren, anders komt zoiets wel hard aan.
Aan de andere kant zal iemand die 50.000km per jaar rijdt dat vooral zakelijk doen of een hele goede reden voor hebben, anders moet je je misschien afvragen of het niet wat minder kan.
Het is technisch wel uitvoerbaar maar ik zie wel bezwaren.quote:Op zaterdag 18 maart 2023 13:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Zo werkt het toch ook met gas, water en licht! Je betaalt maandelijks een geschat verbruik en achteraf moet je bijbetalen of krijg je terug. Is prima te doen. Nu nog iets verzinnen waarmee de kilometerteller niet te manipuleren is. Moet met de huidige ingebouwde computers makkelijk te controleren zijn, lijkt me.
Voor mij part komt er ook een overgangsperiode voor auto's zonder computer, dat je dan nog gewoon de wegenbelasting houdt, i.p.v. kilometerheffing.
Bij brandstof kan je makkelijk accijnzen heffen.quote:Op zaterdag 18 maart 2023 14:07 schreef SnertMetChoco het volgende:
Het mooie aan kilometerheffing was dat je per plaats en tijd kon differentiëren. Daarmee zou je een hoop files in een klap kunnen zien verdwijnen, doordat je dan betaalt voor schaars asfalt. Welke argumenten zijn er voor een algemene kilometerheffing wat je indirect ook al hebt in de vorm van het betalen voor brandstof/energie?!
Dat zal de reden zijn dat nu vast vooruitlopen op 2030 als er alleen nog nieuw electrisch gekocht kan wordenquote:Op zaterdag 18 maart 2023 14:11 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Bij brandstof kan je makkelijk accijnzen heffen.
Op stroom is dat moeilijker, ik kan nu rond dit uur letterlijk met m'n zonnepanelen laden zonder 1kWh af te rekenen.
Dat is inderdaad waar dit topic over gaat.quote:Op zaterdag 18 maart 2023 14:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat zal de reden zijn dat nu vast vooruitlopen op 2030 als er alleen nog nieuw electrisch gekocht kan worden
KM heffing is onontkoombaar dus
Dat is nu toch ook. Je betaalt nog steeds de volle mep wegenbelasting, ook al rijd je de meeste kilometers op tolwegen in het buitenland.quote:Op zaterdag 18 maart 2023 14:09 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het is technisch wel uitvoerbaar maar ik zie wel bezwaren.
Stel dat je 75% van je kilometers in Duitsland of Frankrijk aflegt (en daar misschien straks ook tol / heffing betaalt) dat je in Nederland die kilometers (nog een keer) mag afrekenen.
Die blijven wegenbelasting betalen.quote:En je zit ook met oudere auto's, die nog makkelijk te manipuleren zijn en waar je de teller soms zelfs kan afkoppelen (desnoods met een simpele verborgen schakelaar of nog ouder, een mechaniek).
Dat is nogal wiedes, motorrijtuigenbelasting is een vast bedrag.quote:Op maandag 20 maart 2023 11:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat is nu toch ook. Je betaalt nog steeds de volle mep wegenbelasting, ook al rijd je de meeste kilometers op tolwegen in het buitenland.
holy shit. Grappig dat mijn auto erbij staat als voorbeeld (Kia picanto). Wordt gewoon bijna 4 keer (!) zo duur bij 15k per jaar (geloof het gemiddelde in NL).quote:Op vrijdag 17 maart 2023 21:38 schreef AchJa het volgende:
Kick!
Baseerde ik me de vorig keer nog op het basistarief van 6.7ct/km van jaren geleden wat feitelijk het autorijden al enorm duur maakt, de nieuwe waarheid is nog net ff erger...
[..]
Om heel veel redenen, waaronder die, zie ik het eigenlijk ook nog niet zo snel gebeuren.quote:Op maandag 20 maart 2023 11:25 schreef TheFreshPrince het volgende:
Daar komen rechtszaken over, hoe dan ook.
Er staat wel een dikke disclaimer onder het artikel terwijl het min of meer gebracht wordt alsof het een done deal is.quote:Op maandag 20 maart 2023 11:27 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
holy shit. Grappig dat mijn auto erbij staat als voorbeeld (Kia picanto). Wordt gewoon bijna 4 keer (!) zo duur bij 15k per jaar (geloof het gemiddelde in NL).
Volslagen gestoord, dit gaat de economie echt flink de das omdoen want ondanks alle autohaat van clubjes als D66 zijn ze wel de motor (haha) van de economie. Inflatie kom er maar in want die schiet in 2030 naar torenhoge waardes.
quote:Let wel: dit zijn allemaal nog voorstellen en niets is zeker. Maar als de overheid de klimaatdoelen wil halen, zal er zeker iets moeten gebeuren. Dus helemaal gerust zijn wij er niet op.
Zolang D66 en GL in de tweede kamer zitten komt dit er gewoon door hoor. En ook met dit soort achterlijke bedragen.quote:Op maandag 20 maart 2023 11:29 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Er staat wel een dikke disclaimer onder het artikel terwijl het min of meer gebracht wordt alsof het een done deal is.
[..]
GL is een oppositiepartij die letterlijk nog niet 1x in een kabinet heeft gezeten.quote:Op maandag 20 maart 2023 11:37 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Zolang D66 en GL in de tweede kamer zitten komt dit er gewoon door hoor. En ook met dit soort achterlijke bedragen.
Als dit echt ingevoerd wordt ga ik maar gewoon stoppen met werken, is gewoon niet meer te betalen zo.
Het hele beleid is wel ingegeven door GL en D66 natuurlijk. Weinig VVD aan momenteel.quote:Op maandag 20 maart 2023 11:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
GL is een oppositiepartij die letterlijk nog niet 1x in een kabinet heeft gezeten.
Je kan een hoop roepen maar niet dat dit soort beleid van GL komt
Toch knap dan, een partij die niet regeert wel alle "eer" gevenquote:Op maandag 20 maart 2023 13:15 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Het hele beleid is wel ingegeven door GL en D66 natuurlijk. Weinig VVD aan momenteel.
VVD is alleen verantwoordelijk wanneer het jou uitkomt?quote:Op maandag 20 maart 2023 13:15 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Het hele beleid is wel ingegeven door GL en D66 natuurlijk. Weinig VVD aan momenteel.
Grachtengordel fantasieën uit het pre-BBB tijdperk in dat stuk .quote:Op vrijdag 17 maart 2023 21:38 schreef AchJa het volgende:
Kick!
Baseerde ik me de vorig keer nog op het basistarief van 6.7ct/km van jaren geleden wat feitelijk het autorijden al enorm duur maakt, de nieuwe waarheid is nog net ff erger...
[..]
Al zou je BBB de grootste partij maken, er zijn een aantal ontwikkelingen gaande wereldwijd die niet stoppen:quote:Op maandag 20 maart 2023 13:57 schreef quo_ het volgende:
[..]
Grachtengordel fantasieën uit het pre-BBB tijdperk in dat stuk .
Als je wereld bestaat uit het bakfietsen in Amsterdam en 3 keer per jaar een vliegvakantie vanaf Schiphol heb je geen auto nodig. De vervelende werkelijkheid is dat er miljoenen mensen in de provincie wonen waar geen of 2 keer per dag OV langs komt rijden. Verplaatsing per auto is daar de enige optie ofwel bittere noodzaak.
Ik hoop werkelijk dat de verkiezingen van vorige week een reality check blijken te zijn voor de linkse politiek en de VVD die dit beleid uitvoert.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |