abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 29 juni 2022 @ 15:49:30 #1
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_205181326
quote:
De Raad van State heeft een besluit van het kabinet teruggedraaid waarbij een vrouwelijke Syriëganger ongewenst werd verklaard en haar het Nederlanderschap werd afgenomen. Volgens het hoogste rechtsorgaan heeft staatssecretaris Broekers-Knol van Justitie en Veiligheid destijds te weinig oog gehad voor de belangen van Fatima H. en haar minderjarige kinderen.

De Raad van State vindt dat de staatssecretaris bij het ongewenst verklaren van H. goed heeft onderbouwd dat ze een gevaar is voor de nationale veiligheid, maar bij het besluit is geen rekening gehouden met het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens. Daarin is het recht op een gezins- en privéleven vastgelegd.

De staatssecretaris had volgens de Raad expliciet de belangen van de kinderen moeten wegen en dat is niet gebeurd. De kinderen hebben de Nederlandse nationaliteit, wonen sinds eind 2019 in Nederland en gaan hier ook naar school. Ze zijn inmiddels tussen de 5 en 7 jaar.

Omdat de ongewenstverklaring is gekoppeld aan het besluit om de vrouw haar Nederlanderschap te ontnemen, heeft de Raad ook dat besluit vernietigd. Het ministerie van Justitie en Veiligheid heeft nog niet gereageerd.
Verbleef jarenlang in IS-gebied

Fatima H. vertrok in 2013 naar Syrië en trouwde daar met een IS-strijder. Ze kregen twee kinderen. Volgens Nederlandse inlichtingen poseerde ze in die tijd met een automatisch vuurwapen en verheerlijkte ze online de werkwijze van de terreurgroep.

Tot begin 2019 verbleef ze in gebied dat door IS werd gecontroleerd. In het voorjaar ging H. naar een Koerdisch kamp. Eind oktober 2019 werd ze door de staatssecretaris ongewenst verklaard en werd haar nationaliteit ingetrokken.

Op dezelfde dag meldde ze zich met haar twee minderjarige kinderen bij de Nederlandse ambassade in Turkije, waarna ze enkele weken later met een nooddocument naar Nederland reisde. Sindsdien zit H. in Nederland in de gevangenis. Vorig jaar werd ze veroordeeld tot vier jaar cel.

https://nos.nl/artikel/24(...)omwille-van-kinderen

Tja..... dan vraag je er als land ook wel zelf om zeg :')

[ Bericht 4% gewijzigd door the-eye op 29-06-2022 17:33:44 ]
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 29 juni 2022 @ 15:51:08 #2
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_205181340
quote:
De Raad van State vindt dat de staatssecretaris bij het ongewenst verklaren van H. goed heeft onderbouwd dat ze een gevaar is voor de nationale veiligheid, maar bij het besluit is geen rekening gehouden met het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens. Daarin is het recht op een gezins- en privéleven vastgelegd.
En nog maar eens een reden om die verdragen te herzien want dit is natuurlijk compleet van god los.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_205181347
Wanneer gaat die Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens eens een keer gelden voor de nederlanders zelf?!
Die veiligheid van 17 miljoen Nederlanders is mij belangrijk dan dit gezin.
  User die overal opduikt 2022 woensdag 29 juni 2022 @ 15:56:06 #4
186611 Haags
pi_205181374
Jammer dat ze daar niet gewoon dood is gegaan. Wat moeten wij met dat varken
Zonder wrijving geen glans
pi_205181375
quote:
maar bij het besluit is geen rekening gehouden met het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens. Daarin is het recht op een gezins- en privéleven vastgelegd.
Ik denk dat ze in 1950 het recht op gezins- en privéleven niet voor dit soort doeleinden in het leven hebben geroepen.
  woensdag 29 juni 2022 @ 15:57:32 #6
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_205181387
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 15:52 schreef ReplaR het volgende:
Wanneer gaat die Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens eens een keer gelden voor de nederlanders zelf?!
Die veiligheid van 17 miljoen Nederlanders is mij belangrijk dan dit gezin.
Die zeventien miljoen is het aantal inwoners van Nederland, niet het aantal etnische Nederlanders.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_205181407
Dan moet er een nieuw besluit worden genomen waarbij de belangen van de kinderen specifiek worden meegenomen en waarbij deze vrouw opnieuw ongewenst wordt verklaard en het Nederlanderschap ontnomen. Het lijkt mij namelijk niet in het belang van haar kinderen die inmiddels in Nederland verblijven dat er enig contact met een dergelijke ontspoorde ouder is.

Voor zover dat belang er toch mocht zijn m.b.t. haar kinderen, moet dat belang worden afgewogen tegen de nationale veiligheid en dan komt je weer op het besluit uit om deze vrouw ongewenst te verklaren en haar het Nederlanderschap te ontnemen.
pi_205181489
Weet niet wat gevaarlijker is.... Dit soort mensen of het volk wat iedereen een tweede kans wilt geven.
  woensdag 29 juni 2022 @ 16:11:23 #9
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
  woensdag 29 juni 2022 @ 16:14:12 #10
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205181515
quote:
13s.gif Op woensdag 29 juni 2022 15:51 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
En nog maar eens een reden om die verdragen te herzien want dit is natuurlijk compleet van god los.
Het is echt bizar.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_205181544
Wou dat rechters eens ingrepen wanneer het Nederlanderschap werd uitgedeeld. Want dat gebeurt nog iets te vaak en te makkelijk. Realiseer je dat Nederlanderschap betekent dat je hier ook mag stemmen hè. We zitten zomaar stemrecht aan Jan en Alleman uit te delen en ons eigen stemrecht verwaterd hierdoor.

:r
  woensdag 29 juni 2022 @ 16:28:18 #12
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_205181611
Weg met al die mensen die willens en wetens Nederland kapot willen maken.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_205181634
quote:
18s.gif Op woensdag 29 juni 2022 15:56 schreef DutchPandora het volgende:

[..]
Ik denk dat ze in 1950 het recht op gezins- en privéleven niet voor dit soort doeleinden in het leven hebben geroepen.
Al die vluchtelingenverdragen zijn indertijd gesloten om Oost-Europese tegenstanders van de Russische bezetting van en communistische dictaturen in hun thuislanden op te kunnen vangen, niet om honderdduizenden haatbaarden en Afrikaanse analfabeten naar West-Europa te lokken.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  woensdag 29 juni 2022 @ 16:34:06 #14
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_205181664
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 16:09 schreef hunterrnl het volgende:
Weet niet wat gevaarlijker is.... Dit soort mensen of het volk wat iedereen een tweede kans wilt geven.
pi_205181690
In welk universum is het in het belang van de kinderen om te worden opgevoed door een terrorist?
  woensdag 29 juni 2022 @ 16:42:03 #16
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_205181715
quote:
De staatssecretaris had volgens de Raad expliciet de belangen van de kinderen moeten wegen en dat is niet gebeurd.
De (mogelijke) gevolgen voor de andere Nederlandse kinderen worden weer eens niet meegenomen.

Lekker, zo’n figuur in je klasje.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_205181718
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 16:38 schreef Glazenmaker het volgende:
In welk universum is het in het belang van de kinderen om te worden opgevoed door een terrorist?
Blijkbaar is jeugdzorg te druk bezig met incapabele ouders die af en toe een foutje maken hun kinderen af te nemen. En is iemand die bijna een decenium terroristje is gaan spelen helemaal ok :')
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
  woensdag 29 juni 2022 @ 17:08:23 #18
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_205181907
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 15:59 schreef rutger05 het volgende:
Dan moet er een nieuw besluit worden genomen waarbij de belangen van de kinderen specifiek worden meegenomen en waarbij deze vrouw opnieuw ongewenst wordt verklaard en het Nederlanderschap ontnomen. Het lijkt mij namelijk niet in het belang van haar kinderen die inmiddels in Nederland verblijven dat er enig contact met een dergelijke ontspoorde ouder is.

Voor zover dat belang er toch mocht zijn m.b.t. haar kinderen, moet dat belang worden afgewogen tegen de nationale veiligheid en dan komt je weer op het besluit uit om deze vrouw ongewenst te verklaren en haar het Nederlanderschap te ontnemen.
Uit de ouderlijke macht ontzetten zou eigenlijk standaard moeten gebeuren bij dit soort terroristen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_205182072
Wat is de volgende stap? Hereniging met papa?
pi_205182132
Ik snap de ophef niet zo. Syriëgangers zijn een verrijking voor het Nederland van 2050, onze raad van state heeft een vooruitziende blik.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  woensdag 29 juni 2022 @ 17:49:16 #21
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205182199
Totaal achterlijke uitspraak. Normaal gezien is er niets mis met tweede kansen.
Maar de steun aan IS plus de wreedheden van Syriëgangers zou apart moeten worden behandeld.
Je had (eventueel op Europees niveau) tribunalen moeten opzetten voor dit soort volk.

[ Bericht 1% gewijzigd door Harvest89 op 29-06-2022 17:54:25 ]
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 29 juni 2022 @ 17:51:20 #22
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205182213
Die kinderen zouden trouwens moeten worden afgepakt. Religieuze indoctrinatie is gewoon een vorm van kindermishandeling.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_205182253
We hebben niemand nodig om dit land om zeep te helpen, kunnen we zelf prima. Een wijf dat lachend je kop er af hakt is zielig omdat ze kinderen heeft, kolere.
Het is koud, het is guur....
pi_205182269
dan doet de overheid het nog een keer opnieuw met de juiste onderbouwing die de raad van state heefft gemist.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205182757
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 15:59 schreef rutger05 het volgende:
Dan moet er een nieuw besluit worden genomen waarbij de belangen van de kinderen specifiek worden meegenomen en waarbij deze vrouw opnieuw ongewenst wordt verklaard en het Nederlanderschap ontnomen. Het lijkt mij namelijk niet in het belang van haar kinderen die inmiddels in Nederland verblijven dat er enig contact met een dergelijke ontspoorde ouder is.

Voor zover dat belang er toch mocht zijn m.b.t. haar kinderen, moet dat belang worden afgewogen tegen de nationale veiligheid en dan komt je weer op het besluit uit om deze vrouw ongewenst te verklaren en haar het Nederlanderschap te ontnemen.
we pakken bij andere gevaarlijke tokkies ook geen nationaliteit af dus is er echt gericht gevaar bij deze dame of zou het besluit om haar paspoort af te pakken misschien gedreven zijn door de publieke opinie?
  woensdag 29 juni 2022 @ 18:52:46 #26
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_205182818
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2022 18:47 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
we pakken bij andere gevaarlijke tokkies ook geen nationaliteit af dus is er echt gericht gevaar bij deze dame of zou het besluit om haar paspoort af te pakken misschien gedreven zijn door de publieke opinie?
Dit sujet heeft toch twee paspoorten? Niet hetzelfde dus.

Daarnaast, vind je het dan zo geweldig dat deze mevrouw hier komt?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_205182976
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 18:52 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Dit sujet heeft toch twee paspoorten? Niet hetzelfde dus.

Daarnaast, vind je het dan zo geweldig dat deze mevrouw hier komt?
Ze is geboren en opgegroeid in Nederland. Dus paspoort afpakken is opmerkelijk zeker omdat Marokko ook ongewenst een tweede nationaliteit geeft

En het antwoord op je vraag kan je wel raden. Iedereen heeft rechten en gelukkig wordt een beslissing naast wetgeving gelegd en niet op emotie
pi_205183023
Een rechter die de nationale veiligheid op het spel zet omwille van een kind van een terrorist is niet alleen ongeschikt maar ook een regelrechte vijand van de staat.

Totaal gek geworden en levend in een waanwereld van vage internationale verdragen en illegale en buitensporige jurisprudentie van het EHRM. Dat recht op een gezinsleven was nooit bedoeld om zo ruim toegepast te gaan worden.
  woensdag 29 juni 2022 @ 19:16:02 #29
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_205183024
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2022 19:10 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ze is geboren en opgegroeid in Nederland. Dus paspoort afpakken is opmerkelijk zeker omdat Marokko ook ongewenst een tweede nationaliteit geeft

En het antwoord op je vraag kan je wel raden. Iedereen heeft rechten en gelukkig wordt een beslissing naast wetgeving gelegd en niet op emotie
Hoezo zouden de kinderen een slechter leven hebben in Marokko? Ze zullen daar ongetwijfeld gelukkiger zijn, dan hier leven tussen de ongelovigen. Zij zijn in een warm land opgegroeid.En het weer is hier ook veel kouder.

Aan die moeder heb ik geen boodschap.

Dus, wat is nou emotie?

Volgens mij speelt de rechter zelf ook hierop in.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  woensdag 29 juni 2022 @ 19:21:46 #30
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_205183077
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 17:49 schreef Harvest89 het volgende:
Totaal achterlijke uitspraak. Normaal gezien is er niets mis met tweede kansen.
Maar de steun aan IS plus de wreedheden van Syriëgangers zou apart moeten worden behandeld.
Je had (eventueel op Europees niveau) tribunalen moeten opzetten voor dit soort volk.
Nederland had inderdaad moeten inzetten op een tribunaal in Den Haag voor Europese jihad/IS-gangers.
We have always been at war with Eastasia.
  woensdag 29 juni 2022 @ 19:25:53 #31
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205183131
Wat een gave uitspraak.
pi_205183139
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2022 19:10 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ze is geboren en opgegroeid in Nederland. Dus paspoort afpakken is opmerkelijk zeker omdat Marokko ook ongewenst een tweede nationaliteit geeft

En het antwoord op je vraag kan je wel raden. Iedereen heeft rechten en gelukkig wordt een beslissing naast wetgeving gelegd en niet op emotie
Wetgeving is ook maar gewoon op emoties en meningen op het moment van schrijven van de wet gebaseerd, het zijn geen natuurwetten hè.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205183159
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 19:16 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Hoezo zouden de kinderen een slechter leven hebben in Marokko? Ze zullen daar ongetwijfeld gelukkiger zijn, dan hier leven tussen de ongelovigen. Zij zijn in een warm land opgegroeid.En het weer is hier ook veel kouder.

Aan die moeder heb ik geen boodschap.

Dus, wat is nou emotie?

Volgens mij speelt de rechter zelf ook hierop in.
Je hele betoog is emotie
  woensdag 29 juni 2022 @ 19:28:36 #34
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_205183164
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2022 19:27 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Je hele betoog is emotie
Goedkoop.

Jammer.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_205183177
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2022 19:10 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ze is geboren en opgegroeid in Nederland. Dus paspoort afpakken is opmerkelijk zeker omdat Marokko ook ongewenst een tweede nationaliteit geeft

En het antwoord op je vraag kan je wel raden. Iedereen heeft rechten en gelukkig wordt een beslissing naast wetgeving gelegd en niet op emotie
Toch was dat paspoort afpakken voldoende onderbouwd volgens de Raad van State, wel omdat ze een gevaar vormde voor de samenleving. Het zijn enkel haar kinderen dat dit vonnis terug draait.
pi_205183254
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2022 19:10 schreef opgebaarde het volgende:


Iedereen heeft rechten en gelukkig wordt een beslissing naast wetgeving gelegd en niet op emotie
Vertel dat maar aan alle Yezidi's
Dat stuk stront heeft al haar rechten verspeeld toen ze zich aansloot bij IS. De beelden kennen we toch van dat tuig?

Als je je aansluit bij een vijand van het land waar je bent geboren, doe je niet meer mee, klaar!
pi_205184487
Dit land mag van mij helemaal naar de klote. Ik stem Denk de volgende keer.
  woensdag 29 juni 2022 @ 23:58:56 #38
3542 Gia
User under construction
pi_205185969
Die kinderen zijn in Syrië geboren, kunnen gewoon met moeder terug.
pi_205186346
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2022 18:47 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
we pakken bij andere gevaarlijke tokkies ook geen nationaliteit af dus is er echt gericht gevaar bij deze dame of zou het besluit om haar paspoort af te pakken misschien gedreven zijn door de publieke opinie?
Zij is in vreemde krijgsdienst getreden. Dat is voldoende reden voor het ontnemen van de nationaliteit. Tot zover klopt het.

Maar een andere terrorist heeft zijn zaad in deze terrorist gespoten. En daaruit zijn twee kinderen geboren. Dat zijn Syrische kinderen. Tot zover klopt het.

Maar toen begon het gezeik. De vrouw keerde terug naar Nederland en nam die twee Syrische kinderen mee. De rest staat in de OP. D66 heeft besloten dat die kinderen heilig zijn.
  donderdag 30 juni 2022 @ 08:02:33 #40
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_205186701
Terroristen die wat uitvreten in Irak of Syrie mogen in die landen veroordeeld en opgeknoopt worden. :W
pi_205187270
En dan vragen ze zich af waarom steeds meer mensen zich afkeren van de politiek
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_205187929
Ik neem aan dat die kinderen geworteld zijn in Syrië en daardoor onmogelijk zomaar naar Nederland gehaald kunnen worden zonder psychische schade.

Tenminste, dat lezen we altijd als de situatie omgekeerd is.
^ To je nesmysl ^
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')