abonnement Unibet Coolblue
  Spellchecker woensdag 29 juni 2022 @ 12:41:03 #1
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205179725
Jongetje (3) door oma achtergelaten in hete auto en overleden
quote:
Een 3-jarig jongetje is zondag overleden in de Amerikaanse stad Columbus (Georgia) nadat hij ruim twee uur lang was achtergelaten in een hete auto.

Volgens de lokale autoriteiten van Columbus was de jongen, Kendrick Engram Jr., op stap met zijn oma en drie zussen. Nadat ze thuiskwamen gingen de kinderen spelen en oma naar haar slaapkamer.

Meer dan twee uur later zag ze dat Kendrick niet meespeelde. Ze belde direct haar zoon die de auto, een SUV, had geleend. Hij was naar een fastfoodrestaurant gereden maar had niet door dat Kendrick op de derde rij lag.

Hij controleerde de auto en vond zijn neefje. Die vlak daarna dood werd verklaard. „Hij is gestikt in de auto, waar het ver boven de 30 graden werd”, zegt lijkschouwer Buddy Bryan tegen ABC News.

Volgens de Amerikaanse organisatie SafeKids dit het zevende kind dit jaar dat overlijdt in een hete auto in de VS.
Zoveelste "vergeten" kind :'(

Hoooooooooooooooooooooooooog tijd voor een "stoelbezet-alarm" als men de auto (af) wil sluiten ......

====================================================================================

Goed om te onthouden:
Hoe snel wordt het te warm in je auto?



[ Bericht 12% gewijzigd door maily op 29-06-2022 13:10:07 ]
pi_205179755
Hoooooooooooooooooooooooooog tijd voor een verbod op het nemen van kinderen door achterlijke mensen zou ik zeggen. In plaats van wat TS voorstelt.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 29 juni 2022 @ 12:46:27 #3
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_205179765
quote:
7s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:44 schreef vosss het volgende:
Hoooooooooooooooooooooooooog tijd voor een verbod op het nemen van kinderen door achterlijke mensen zou ik zeggen. In plaats van wat TS voorstelt.
Het was z’n oma. :{
pi_205179769
quote:
7s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:44 schreef vosss het volgende:
Hoooooooooooooooooooooooooog tijd voor een verbod op het nemen van kinderen door achterlijke mensen zou ik zeggen. In plaats van wat TS voorstelt.
Want het kind was met de ouders mee?
pi_205179788
Oma's verbieden.
Dit had niet gebeurd als het kind een wapen bij zich had gehad.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 29 juni 2022 @ 12:50:01 #6
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205179797
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:41 schreef maily het volgende:
Jongetje (3) door oma achtergelaten in hete auto en overleden
[..]
Zoveelste "vergeten" kind :'(

Hoooooooooooooooooooooooooog tijd voor een "stoelbezet-alarm" als men de auto (af) wil sluiten ......
:'(
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205179806
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:49 schreef Het_Bokje het volgende:

Dit had niet gebeurd als het kind een wapen bij zich had gehad.
Dan had hij het raam eruit kunnen schieten inderdaad, dit is de oplossing.
pi_205179817
quote:
14s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:51 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Dan had hij het raam eruit kunnen schieten inderdaad, dit is de oplossing.
Zie je? Guns zijn altijd het antwoord!

"This message may be sponsored by the NRA"
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_205179818
Nu heb ik geen kinderen maar ik kan me wel voorstellen dat als je dagelijks van huis naar werk rijdt en weer terug dat je een kind op de achterbank (die je naar de opvang zou brengen bijvoorbeeld) zou kunnen vergeten.

Oplossing lijkt me simpel: leg iets dat je nodig hebt voor je werk (laptop, mobiele telefoon) op de achterbank (wel goed vastzetten zodat het geen projectiel wordt).
  Spellchecker woensdag 29 juni 2022 @ 12:53:50 #10
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205179830
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:52 schreef TheFreshPrince het volgende:
Nu heb ik geen kinderen maar ik kan me wel voorstellen dat als je dagelijks van huis naar werk rijdt en weer terug dat je een kind op de achterbank (die je naar de opvang zou brengen bijvoorbeeld) zou kunnen vergeten.

Oplossing lijkt me simpel: leg iets dat je nodig hebt voor je werk (laptop, mobiele telefoon) op de achterbank (wel goed vastzetten zodat het geen projectiel wordt).
De oplossing lijkt ons allemaal vrij simpel .....
  woensdag 29 juni 2022 @ 12:54:12 #11
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_205179833
Klimaatdode :'(
pi_205179846
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:52 schreef TheFreshPrince het volgende:
Nu heb ik geen kinderen maar ik kan me wel voorstellen dat als je dagelijks van huis naar werk rijdt en weer terug dat je een kind op de achterbank (die je naar de opvang zou brengen bijvoorbeeld) zou kunnen vergeten.

Oplossing lijkt me simpel: leg iets dat je nodig hebt voor je werk (laptop, mobiele telefoon) op de achterbank (wel goed vastzetten zodat het geen projectiel wordt).
Ook die laptop/mobiele telefoon zal op een gegeven moment vergeten worden. Vingerafdruk van je zoontje eisen bij inlog op de zaak-PC? :) Geintjuh!

Geen idee hoe je dit kunt tegen gaan... No-lock indien gewicht op stoel? En wat als het kindje op de grond ligt?
Ik heb hier geen antwoord op.... Wat een drama zeg.... je zou die Oma maar zijn...(of de ouders, of de...)
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_205179851
Oma niets gemerkt.
Drie zussen niets gemerkt.
Oom niets gemerkt.

Lekkere familie.
pi_205179855
Nadat ze thuiskwamen gingen de kinderen spelen en oma naar haar slaapkamer.

Meer dan twee uur later zag ze dat Kendrick niet meespeelde.

Begrijp ik goed dat oma haar kleinkinderen voor meer dan 2 uur alleen heeft gelaten?
  woensdag 29 juni 2022 @ 12:57:49 #16
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_205179861
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:52 schreef TheFreshPrince het volgende:
Nu heb ik geen kinderen maar ik kan me wel voorstellen dat als je dagelijks van huis naar werk rijdt en weer terug dat je een kind op de achterbank (die je naar de opvang zou brengen bijvoorbeeld) zou kunnen vergeten.

Oplossing lijkt me simpel: leg iets dat je nodig hebt voor je werk (laptop, mobiele telefoon) op de achterbank (wel goed vastzetten zodat het geen projectiel wordt).
Ja, of wat ook wel voorgesteld wordt is om bijvoorbeeld een schoentje van het kind op je schoot te leggen zodat je niet vergeet dat het op de achterbank zit.
Maar een alarm oid lijkt me ook handig.
pi_205179864
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:56 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Oma niets gemerkt.
Drie zussen niets gemerkt.
Oom niets gemerkt.

Lekkere familie.
Dit ja. Waarom ging Oma naar de slaapkamer terwijl ze 3 kids onder haar hoede had? En die zussen (zusjes?) dan?
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  woensdag 29 juni 2022 @ 12:58:37 #18
403520 Sway-
La vie est belle
pi_205179868
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:52 schreef TheFreshPrince het volgende:
Nu heb ik geen kinderen maar ik kan me wel voorstellen dat als je dagelijks van huis naar werk rijdt en weer terug dat je een kind op de achterbank (die je naar de opvang zou brengen bijvoorbeeld) zou kunnen vergeten.

Oplossing lijkt me simpel: leg iets dat je nodig hebt voor je werk (laptop, mobiele telefoon) op de achterbank (wel goed vastzetten zodat het geen projectiel wordt).
Nee sorry, als je je kind opeens vergeet dan gaat er iets anders mis denk ik.
  Spellchecker woensdag 29 juni 2022 @ 13:01:26 #19
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205179890
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:56 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Oma niets gemerkt.
Drie zussen niets gemerkt.
Oom niets gemerkt.

Lekkere familie.
Kind was al overleden en lag op de 3e rij van de auto ......
  Spellchecker woensdag 29 juni 2022 @ 13:01:41 #20
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205179896
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:57 schreef Sunshine1982 het volgende:
Nadat ze thuiskwamen gingen de kinderen spelen en oma naar haar slaapkamer.

Meer dan twee uur later zag ze dat Kendrick niet meespeelde.

Begrijp ik goed dat oma haar kleinkinderen voor meer dan 2 uur alleen heeft gelaten?
Even een dutje doen denk ik ......
  woensdag 29 juni 2022 @ 13:03:02 #21
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_205179903
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:58 schreef Sway- het volgende:

[..]
Nee sorry, als je je kind opeens vergeet dan gaat er iets anders mis denk ik.
Nee, dit is wel een beetje hoe het werkt. Meestal als er iets anders gaat dan de routine die je gewend bent, en zo'n kind zit tegenwoordig op de achterbank waar je het ook niet ziet. Je brein gaat op de autopiloot en zo kan het dus maar zo gebeuren dat je inderdaad gewoon vergeet dat je kind op de achterbank zit.
Ik heb zelfs verhalen gehoord van mensen die na hun werk naar de kinderopvang rijden om hun kind op te halen en niet eens in de gaten hadden dat het kindje inmiddels dood was en nog steeds op de achterbank zat :X
pi_205179908
Er zijn een aantal merkwaardige aspecten in dit verhaal:

- Oma en drie(!) zussen die Kendrick vergeten.

- Oom die de SUV leent, maar niet doorheeft dat zich in de auto een persoon bevindt.

- Oom die naar een fastfood restaurant gaat, maar toch twee uur nodig heeft om dit "snelle voedsel" tot zich te nemen.

- Een kind dat in twee uur (?) stikt in een auto.

Over dit laatste: kan dat? Zit er in een afgesloten grote auto niet voldoende zuurstof om twee uur te overleven? Dat verbaast me, maar misschien kan iemand het even uitrekenen. Hoeveel zuurstof gebruikt een kind van 3 en wat is de inhoud van een SUV?
pi_205179910
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:52 schreef TheFreshPrince het volgende:
Nu heb ik geen kinderen maar ik kan me wel voorstellen dat als je dagelijks van huis naar werk rijdt en weer terug dat je een kind op de achterbank (die je naar de opvang zou brengen bijvoorbeeld) zou kunnen vergeten.

Oplossing lijkt me simpel: leg iets dat je nodig hebt voor je werk (laptop, mobiele telefoon) op de achterbank (wel goed vastzetten zodat het geen projectiel wordt).
Ik denk dat dit gebeurd omdat mensen veel te gehaast zijn en veel te veel stress hebben. Hoe vergeet je anders een kind?

In dit geval had oma het lekker hij 1 kleinkind moeten houden om op te passen. 4 is veel te veel.
pi_205179925
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 13:03 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Er zijn een aantal merkwaardige aspecten in dit verhaal:

- Oma en drie(!) zussen die Kendrick vergeten.

- Oom die de SUV leent, maar niet doorheeft dat zich in de auto een persoon bevindt.

- Oom die naar een fastfood restaurant gaat, maar toch twee uur nodig heeft om dit "snelle voedsel" tot zich te nemen.

- Een kind dat in twee uur (?) stikt in een auto.

Over dit laatste: kan dat? Zit er in een afgesloten grote auto niet voldoende zuurstof om twee uur te overleven? Dat verbaast me, maar misschien kan iemand het even uitrekenen. Hoeveel zuurstof gebruikt een kind van 3 en wat is de inhoud van een SUV?
Gaat niet om zuurstof denk ik. Gewoon temperatuur en gebrek aan vocht. Jonge Kinderen kunnen nog niet zo goed zweten toch?
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_205179927
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 13:01 schreef maily het volgende:

[..]
Kind was al overleden en lag op de 3e rij van de auto ......
Dat haal ik niet uit het verhaal.

Oma ontdekte na twee uur die vermissing. Ergens in die twee uur heeft oom die auto gebruikt om een stuk te rijden. Door dat rijden is de lucht in de auto weer ververst, mag ik aannemen.

De exacte tijdlijn en moment van overlijden is nog onduidelijk.
pi_205179949
Dus doe Oma parkeert de auto, laat bijna alle kinderen er uit en gaat daarna direct naar haar geairconditionede slaapkamer? Lekker hoor.... -O-
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  Spellchecker woensdag 29 juni 2022 @ 13:08:22 #27
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205179951
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 13:03 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Er zijn een aantal merkwaardige aspecten in dit verhaal:

- Oma en drie(!) zussen die Kendrick vergeten.

- Oom die de SUV leent, maar niet doorheeft dat zich in de auto een persoon bevindt.

- Oom die naar een fastfood restaurant gaat, maar toch twee uur nodig heeft om dit "snelle voedsel" tot zich te nemen.

- Een kind dat in twee uur (?) stikt in een auto.

Over dit laatste: kan dat? Zit er in een afgesloten grote auto niet voldoende zuurstof om twee uur te overleven? Dat verbaast me, maar misschien kan iemand het even uitrekenen. Hoeveel zuurstof gebruikt een kind van 3 en wat is de inhoud van een SUV?
Weet niet de details maar :

https://www.bndestem.nl/n(...)10-minuten~a363d93f/
pi_205179957
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 13:05 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Gaat niet om zuurstof denk ik. Gewoon temperatuur en gebrek aan vocht. Jonge Kinderen kunnen nog niet zo goed zweten toch?
Er staat in het verhaal "gestikt". Dat wijst op een gebrek aan zuurstof.

30 graden is warm, maar nog geen reden voor overlijden.

Ook sterf je niet binnen twee uur aan vochtgebrek volgens mij.
pi_205179972
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 13:05 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Dat haal ik niet uit het verhaal.

Oma ontdekte na twee uur die vermissing. Ergens in die twee uur heeft oom die auto gebruikt om een stuk te rijden. Door dat rijden is de lucht in de auto weer ververst, mag ik aannemen.

De exacte tijdlijn en moment van overlijden is nog onduidelijk.
Het gaat niet om de zuurstof, zuurstof is er voldoende in een afgesloten auto.
Het gaat om de temperatuur.
Als jij het te warm krijgt, stap je uit.

Als een baby, peuter of hond het te warm krijgen hebben zij die luxe niet en raken ze oververhit.
pi_205179979
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 13:08 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Er staat in het verhaal "gestikt". Dat wijst op een gebrek aan zuurstof.

30 graden is warm, maar nog geen reden voor overlijden.

Ook sterf je niet binnen twee uur aan vochtgebrek volgens mij.
Eens... Maar ik ben het ook met je eens dat een auto geen luchtdichte bak is.

Oververhitting leidt tot hersenschade, minder controle ademen ---> Stikken (maar dan wegens gebrek aan zuurstof, omdat je longen het meer niet aan kunnen voeren, in de auto is zuurstof zat)

(medisch gokje mijnerzijds)
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_205179981
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 13:08 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Er staat in het verhaal "gestikt". Dat wijst op een gebrek aan zuurstof.

30 graden is warm, maar nog geen reden voor overlijden.

Ook sterf je niet binnen twee uur aan vochtgebrek volgens mij.
Krantenartikelen zijn geschreven door journalisten. Journalisten schrijven hun interpretatie van wat er gebeurd is en dat interpreteer je als lezer nog een keer. Dit is ook nog eens een Amerikaans artikel dat vertaald is door een Nederlandse journalist.

De praktijk is: kind op 3e rij in auto op hete dag, niet gezien, oververhit geraakt, overleden.
  woensdag 29 juni 2022 @ 13:17:31 #32
65846 Bocaj
Vįmonos!
pi_205180006
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:41 schreef maily het volgende:
Hij was naar een fastfoodrestaurant gereden maar had niet door dat Kendrick op de derde rij lag.
Hoe kun je dat nou niet doorhebben... Je moet wel opletten!!!
  woensdag 29 juni 2022 @ 13:19:01 #33
65846 Bocaj
Vįmonos!
pi_205180018
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:52 schreef TheFreshPrince het volgende:
Nu heb ik geen kinderen maar ik kan me wel voorstellen dat als je dagelijks van huis naar werk rijdt en weer terug dat je een kind op de achterbank (die je naar de opvang zou brengen bijvoorbeeld) zou kunnen vergeten.
Hmm ja, ook wel weer waar.......
  woensdag 29 juni 2022 @ 13:19:48 #34
65846 Bocaj
Vįmonos!
pi_205180022
Maar OMDAT je kinderen hebt moet je dit weten!
pi_205180037
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 13:17 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Hoe kun je dat nou niet doorhebben... Je moet wel opletten!!!
Aangezien het hier Amerika betreft en het artikel het heeft over een derde zitrij, vermoed ik dat het hier gaat om een bakbeest van een auto waar je van buiten niet in kan kijken door donkergetinte zijramen, en van binnen niet kan zien dat er een klein kind op de achterste stoelen ligt doordat er nog een rij tussen staat. Het zal geen Alto zijn waarbij je de knieen van de achterpassagier in je rug voelt porren...
pi_205180066
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 13:10 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het gaat niet om de zuurstof, zuurstof is er voldoende in een afgesloten auto.
Het gaat om de temperatuur.
Als jij het te warm krijgt, stap je uit.

Als een baby, peuter of hond het te warm krijgen hebben zij die luxe niet en raken ze oververhit.
Dat lijkt mij ook aannemelijk.

Maar dan klopt dat "gestikt" in de OP dus niet. Dat moet zijn: overleden aan oververhitting.
  woensdag 29 juni 2022 @ 13:25:31 #37
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_205180071
Waarom niet een systeem in de auto maken als het boven de 30 graden komt dat die gaat coolen
Zo moeilijk moet dat toch niet zijn , daar voorkom je ook mee dat dieren en kinderen dood gaat door oververhitting..
En je zelf na een lange dag de auto instapt is het ook wat prettiger nadat die de hele dag in de on heb gestaan
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_205180096
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 13:11 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Eens... Maar ik ben het ook met je eens dat een auto geen luchtdichte bak is.

Oververhitting leidt tot hersenschade, minder controle ademen ---> Stikken (maar dan wegens gebrek aan zuurstof, omdat je longen het meer niet aan kunnen voeren, in de auto is zuurstof zat)

(medisch gokje mijnerzijds)
Aha, dat klinkt plausibel.
pi_205180103
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:41 schreef maily het volgende:
Jongetje (3) door oma achtergelaten in hete auto en overleden
[..]
Zoveelste "vergeten" kind :'(

Hoooooooooooooooooooooooooog tijd voor een "stoelbezet-alarm" als men de auto (af) wil sluiten ......

====================================================================================

Goed om te onthouden:
Hoe snel wordt het te warm in je auto?

[ afbeelding ]
Bij 21 graden al zo snel 31 graden binnen wtf. Alleen in de felle zon dan toch zeker?
blablablabla
  Spellchecker woensdag 29 juni 2022 @ 13:28:42 #40
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205180104
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 13:25 schreef RAVW het volgende:
Waarom niet een systeem in de auto maken als het boven de 30 graden komt dat die gaat coolen
Zo moeilijk moet dat toch niet zijn , daar voorkom je ook mee dat dieren en kinderen dood gaat door oververhitting..
En je zelf na een lange dag de auto instapt is het ook wat prettiger nadat die de hele dag in de on heb gestaan
Je laat je kind/hond gewoon niet in de auto als jij boodschappen gaat doen/lunchen whatever.
  woensdag 29 juni 2022 @ 13:29:57 #41
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_205180120
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2022 13:28 schreef maily het volgende:

[..]
Je laat je kind/hond gewoon niet in de auto als jij boodschappen gaat doen/lunchen whatever.
Het probleem is dus dat dat vrijwel nooit bewust gebeurt.
  Spellchecker woensdag 29 juni 2022 @ 13:30:42 #42
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205180128
quote:
11s.gif Op woensdag 29 juni 2022 13:28 schreef Elan het volgende:

[..]
Bij 21 graden al zo snel 31 graden binnen wtf. Alleen in de felle zon dan toch zeker?
Ik denk het.

Ga zelf maar eens in een stilstaande auto zitten in de zon .....
  Spellchecker woensdag 29 juni 2022 @ 13:31:52 #43
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205180132
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 13:29 schreef herverwijderd het volgende:

[..]
Het probleem is dus dat dat vrijwel nooit bewust gebeurt.
Dus hoooooooog tijd voor zo'n alarm.
pi_205180136
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 13:25 schreef RAVW het volgende:
Waarom niet een systeem in de auto maken als het boven de 30 graden komt dat die gaat coolen
Zo moeilijk moet dat toch niet zijn , daar voorkom je ook mee dat dieren en kinderen dood gaat door oververhitting..
En je zelf na een lange dag de auto instapt is het ook wat prettiger nadat die de hele dag in de on heb gestaan
Goed idee. Dan krijg je wel het effect dat de auto zelf de motor moet starten om te voorkomen dat de batterij leegtrekt. Werkt dus sowieso alleen met een benzinemotor zolang de tank nog niet leeg is. Of met een elekrische auto aan de laadpaal.
  woensdag 29 juni 2022 @ 13:32:50 #45
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_205180137
quote:
Texas heeft/had ook een hittegolf dacht ik nu, dus dan zal je sneller dit soort gevallen hebben lijkt me.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 29 juni 2022 @ 13:33:50 #46
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_205180145
quote:
11s.gif Op woensdag 29 juni 2022 13:28 schreef Elan het volgende:

[..]
Bij 21 graden al zo snel 31 graden binnen wtf. Alleen in de felle zon dan toch zeker?
Als je ooit een auto ingestapt bent die een tijd in de zon heeft gestaan... (en veel parkeerterreinen zijn toch wel erg kaal, vooral in Texas). Het is net een oven. Het is gewoon een kas eigenlijk.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_205180160
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 13:25 schreef RAVW het volgende:
Waarom niet een systeem in de auto maken als het boven de 30 graden komt dat die gaat coolen
Zo moeilijk moet dat toch niet zijn , daar voorkom je ook mee dat dieren en kinderen dood gaat door oververhitting..
En je zelf na een lange dag de auto instapt is het ook wat prettiger nadat die de hele dag in de on heb gestaan
Om de airco te activeren moet de motor draaien. Beetje lullig als je de hele dag aan het werk bent en je hebt 1/3 tank leeggestook op de parkeerplaatst.
blablablabla
  woensdag 29 juni 2022 @ 13:36:12 #48
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_205180164
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2022 13:31 schreef maily het volgende:

[..]
Dus hoooooooog tijd voor zo'n alarm.
Mee eens. Het lijkt me dat er toch iets vrij simpels te bedenken moet zijn waardoor dit minder of liefst natuurlijk helemaal niet meer gebeurt.
pi_205180170
quote:
2s.gif Op woensdag 29 juni 2022 13:33 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Als je ooit een auto ingestapt bent die een tijd in de zon heeft gestaan... (en veel parkeerterreinen zijn toch wel erg kaal, vooral in Texas). Het is net een oven. Het is gewoon een kas eigenlijk.
Klopt maar 21 graden is ook weer niet echt heet of zo, en 31 graden is dat gelijk wel.
blablablabla
pi_205180172
Amerikanen zijn zo verslaafd aan airco's altijd en overal, dat ze zich gewoon niet meer nadenken over oververhitting.

Het gaat in feite om streken (Texas, Arizona) waarin onder normale omstandigheden nauwelijks menselijk leven mogelijk is in de zomer. Ze kunnen daar alleen overleven omdat ze de hele dag in een grote koelkast zitten (huis met airco).
  woensdag 29 juni 2022 @ 13:37:11 #51
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_205180176
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 13:35 schreef Elan het volgende:

[..]
Om de airco te activeren moet de motor draaien. Beetje lullig als je de hele dag aan het werk bent en je hebt 1/3 tank leeggestook op de parkeerplaatst.
Het zal sowieso wel kunnen met slimme sensoren die zien of er nog een kind of dier in de auto zit. maarja, voordat iedereen zulke sensoren heeft ben je ook 40 jaar verder.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 29 juni 2022 @ 13:39:01 #52
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_205180199
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 13:36 schreef Elan het volgende:

[..]
Klopt maar 21 graden is ook weer niet echt heet of zo, en 31 graden is dat gelijk wel.
De kleur schijnt ook nog behoorlijk wat uit te maken. Een zwarte auto wordt zo 5 graden meer warmer (binnenin) dan een witte als ik even zo snel Google.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_205180211
quote:
2s.gif Op woensdag 29 juni 2022 13:37 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Het zal sowieso wel kunnen met slimme sensoren die zien of er nog een kind of dier in de auto zit. maarja, voordat iedereen zulke sensoren heeft ben je ook 40 jaar verder.
Zulke systemen bestaan al en zijn te koop voor een fooitje maar het zou inderdaad beter zijn ze te verplichten of in de auto te implementeren.

https://vayyar.com/auto/solutions/in-cabin/cpd/
blablablabla
  Spellchecker woensdag 29 juni 2022 @ 13:40:38 #54
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205180214
quote:
14s.gif Op woensdag 29 juni 2022 13:36 schreef herverwijderd het volgende:

[..]
Mee eens. Het lijkt me dat er toch iets vrij simpels te bedenken moet zijn waardoor dit minder of liefst natuurlijk helemaal niet meer gebeurt.
Dat bestaat al

Kindje in auto vergeten-alarmsysteem brengt redding
pi_205180222
quote:
2s.gif Op woensdag 29 juni 2022 13:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
De kleur schijnt ook nog behoorlijk wat uit te maken. Een zwarte auto wordt zo 5 graden meer warmer (binnenin) dan een witte als ik even zo snel Google.
Klopt.
Zie het al bij mijn auto op een dag als vandaag geeft de temperatuursensor zomaar 34 graden aan. En dan zit die nog buiten.
blablablabla
pi_205180236
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 13:35 schreef Elan het volgende:

[..]
Om de airco te activeren moet de motor draaien. Beetje lullig als je de hele dag aan het werk bent en je hebt 1/3 tank leeggestook op de parkeerplaatst.
Met EV's en airco zijn daar wel leuke oplossingen voor ;)

  woensdag 29 juni 2022 @ 13:43:42 #57
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_205180254
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 13:42 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Met EV's en airco zijn daar wel leuke oplossingen voor ;)

[ afbeelding ]
Kom je met je auto naar Europa en slaan mensen de raampjes in omdat ze denken dat het 70 graden is :P
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Spellchecker woensdag 29 juni 2022 @ 13:44:10 #58
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205180261
quote:
2s.gif Op woensdag 29 juni 2022 13:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Kom je met je auto naar Europa en slaan mensen de raampjes in omdat ze denken dat het 70 graden is :P
_O_

Even Apeldoorn bellen.
pi_205180275
quote:
2s.gif Op woensdag 29 juni 2022 13:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Kom je met je auto naar Europa en slaan mensen de raampjes in omdat ze denken dat het 70 graden is :P
Uiteraard... uiteraard... stel je die hier in op graden Celsius :P
pi_205180282
quote:
Maar het zou gewoon standaard in elke auto moeten zitten. Elk jaar gaan er 20+ kinderen dood in Europa door de hitte. En dan in Amerika waarschijnlijk nog een veelvoud. Terwijl het eenvoudig te realiseren is.

Veel fabrikanten willen er ook wel aan maar er moet weer een hele reeks aan toestemmingen gevraagd worden voor het geautoriseerd is.

https://www.reuters.com/article/us-tesla-safety-idUSKBN25G2GY
blablablabla
pi_205180323
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 13:42 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Met EV's en airco zijn daar wel leuke oplossingen voor ;)

[ afbeelding ]
Wel geinig maar dat is eigenlijk alleen relevant zodat je ruiten er niet uit gaan :P . Teslagoden zijn al twee jaar bezig om permissie te krijgen om een waarschuwingssysteem actief te implementeren. Ergo: Het had er al kunnen moeten zijn.

Maar het zal nog wel een paar jaar duren voor die toestemming er is en dan over weer een paar jaar zal het in nieuwe modellen worden ingevoerd en een over vijf jaar zijn in alle nieuwe auto's er mee uitgerust. Tegen die tijd zijn er honderden kinderen dood ;(
blablablabla
  Spellchecker woensdag 29 juni 2022 @ 13:53:32 #62
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205180347
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 13:51 schreef Elan het volgende:

[..]
Wel geinig maar dat is eigenlijk alleen relevant zodat je ruiten er niet uit gaan :P . Teslagoden zijn al twee jaar bezig om permissie te krijgen om een waarschuwingssysteem actief te implementeren. Ergo: Het had er al kunnen moeten zijn.

Maar het zal nog wel een paar jaar duren voor die toestemming er is en dan over weer een paar jaar zal het in nieuwe modellen worden ingevoerd en een over vijf jaar zijn in alle nieuwe auto's er mee uitgerust. Tegen die tijd zijn er honderden kinderen dood ;(
Maar ze gaan wel abortus verbieden .... :'(
pi_205180391
quote:
7s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:46 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Het was z’n oma. :{
Die achterlijk was. Als oma geen kinderen had gekregen dan was dit kindje niet gestorven.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 29 juni 2022 @ 14:04:04 #64
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_205180449
quote:
7s.gif Op woensdag 29 juni 2022 13:58 schreef vosss het volgende:

[..]
Die achterlijk was. Als oma geen kinderen had gekregen dan was dit kindje niet gestorven.
Of, bear with me, als de ouders van oma nooit oma hadden gekregen, was dit kindje niet gestorven.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 29 juni 2022 @ 14:05:37 #65
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_205180459
quote:
2s.gif Op woensdag 29 juni 2022 14:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Of, bear with me, als de ouders van oma nooit oma hadden gekregen, was dit kindje niet gestorven.
We never should have left the oceans....
  woensdag 29 juni 2022 @ 14:07:42 #66
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_205180475
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 14:05 schreef herverwijderd het volgende:

[..]
We never should have left the oceans....
Mwah, als Amoeba 15337711 niet zijn kloon Amoeba 15337712 bij de magmabel op de zeebodem had achtergelaten was ie niet gestorven.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Spellchecker woensdag 29 juni 2022 @ 14:07:48 #67
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205180478
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 14:05 schreef herverwijderd het volgende:

[..]
We never should have left the oceans....
quote:
Grow fins, go back in the water ..... :muziek:
  woensdag 29 juni 2022 @ 16:10:08 #68
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_205181495
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:41 schreef maily het volgende:
Jongetje (3) door oma achtergelaten in hete auto en overleden
[..]
Zoveelste "vergeten" kind :'(

Hoooooooooooooooooooooooooog tijd voor een "stoelbezet-alarm" als men de auto (af) wil sluiten ......

====================================================================================

Goed om te onthouden:
Hoe snel wordt het te warm in je auto?

[ afbeelding ]
https://edition.cnn.com/2(...)r-suicide/index.html

nog 1... maar hier heeft de vader zelfmoord gepleegd nadat hij erachter kwam.... :/
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Spellchecker woensdag 29 juni 2022 @ 16:15:34 #69
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205181522
quote:
2s.gif Op woensdag 29 juni 2022 16:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
https://edition.cnn.com/2(...)r-suicide/index.html

nog 1... maar hier heeft de vader zelfmoord gepleegd nadat hij erachter kwam.... :/
Die arme moeder :{
pi_205181637
quote:
7s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:44 schreef vosss het volgende:
Hoooooooooooooooooooooooooog tijd voor een verbod op het nemen van kinderen door achterlijke mensen zou ik zeggen. In plaats van wat TS voorstelt.
Het is de schuld van de oma!
Ik heb zo'n familielid die soms ook enorm verward is (door ouderdom. Hij is nl. 67) en hij is ook in staat om kind en dier in een auto achter te laten).
Cindy De Vuyst
  woensdag 29 juni 2022 @ 16:33:11 #71
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
  woensdag 29 juni 2022 @ 16:54:17 #72
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_205181824
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 13:25 schreef RAVW het volgende:
Waarom niet een systeem in de auto maken als het boven de 30 graden komt dat die gaat coolen
Zo moeilijk moet dat toch niet zijn , daar voorkom je ook mee dat dieren en kinderen dood gaat door oververhitting..
En je zelf na een lange dag de auto instapt is het ook wat prettiger nadat die de hele dag in de on heb gestaan
Onze oude Prius had een solar roof, zonnepaneeltjes in het sunroof, die constant wat lichte verkoeling brachten via de airco.
Heel apart als je eens in de auto aan het wachten was zonder stroomverbruikers aan.
  woensdag 29 juni 2022 @ 17:41:45 #73
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_205182161
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 13:36 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Amerikanen zijn zo verslaafd aan airco's altijd en overal, dat ze zich gewoon niet meer nadenken over oververhitting.

Het gaat in feite om streken (Texas, Arizona) waarin onder normale omstandigheden nauwelijks menselijk leven mogelijk is in de zomer. Ze kunnen daar alleen overleven omdat ze de hele dag in een grote koelkast zitten (huis met airco).
Richting portland / seattle
Was het afgelopen jaar 45+ graden
Nee daar wil je echt niet zonder

hier een stukje ( en wij maar klagen met 30+
https://technoglitz.com/d(...)van-de-vs-uitgelegd/
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_205182202
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:52 schreef TheFreshPrince het volgende:
Nu heb ik geen kinderen maar ik kan me wel voorstellen dat als je dagelijks van huis naar werk rijdt en weer terug dat je een kind op de achterbank (die je naar de opvang zou brengen bijvoorbeeld) zou kunnen vergeten.

Oplossing lijkt me simpel: leg iets dat je nodig hebt voor je werk (laptop, mobiele telefoon) op de achterbank (wel goed vastzetten zodat het geen projectiel wordt).
Deze vind ik wel goed. Ik doe hetzelfde met spullen/papieren die ik de volgende ochtend niet mag vergeten, die leg ik (half) op mijn autosleutel. Werkt altijd.
pi_205182224
Maar een auto kun je toch altijd openen vanuit de binnenkant?
pindazakje
pi_205182259
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 17:52 schreef Hyaenidae het volgende:
Maar een auto kun je toch altijd openen vanuit de binnenkant?
Als je net 3 jaar bent, in een, misschien, onbekende auto, waar misschien ook een kinderslot op zit, terwijl je misschien vastzit in een kinderzitje dat je zelf niet los kan maken? En al zou het allemaal kunnen, is het kindje misschien hard geinstrueerd nooit zelf de deur open te doen wegens veiligheid.
pi_205182692
Kerstmis zal nooit meer gezellig zijn voor deze familie
  woensdag 29 juni 2022 @ 20:13:11 #78
338319 ZarB
Pińa colada
pi_205183710
Het kind lįg in de auto? Niet eens in een zitje dus. Falend (groot)ouderschap viert hoogtij hier.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_205184603
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:52 schreef TheFreshPrince het volgende:
Nu heb ik geen kinderen maar ik kan me wel voorstellen dat als je dagelijks van huis naar werk rijdt en weer terug dat je een kind op de achterbank (die je naar de opvang zou brengen bijvoorbeeld) zou kunnen vergeten.

Oplossing lijkt me simpel: leg iets dat je nodig hebt voor je werk (laptop, mobiele telefoon) op de achterbank (wel goed vastzetten zodat het geen projectiel wordt).
Je kind 'tijdelijk' vergeten is inderdaad niet zo gek. Maar zodanig lang dat je kind het leven heeft gelaten? geen moment dat je denkt: 'maar wacht eens. Mis ik niets iets'?

Maar goed. Oma was wat seniel denk.
pi_205184652
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 13:03 schreef herverwijderd het volgende:

[..]
Nee, dit is wel een beetje hoe het werkt. Meestal als er iets anders gaat dan de routine die je gewend bent, en zo'n kind zit tegenwoordig op de achterbank waar je het ook niet ziet. Je brein gaat op de autopiloot en zo kan het dus maar zo gebeuren dat je inderdaad gewoon vergeet dat je kind op de achterbank zit.
Ik heb zelfs verhalen gehoord van mensen die na hun werk naar de kinderopvang rijden om hun kind op te halen en niet eens in de gaten hadden dat het kindje inmiddels dood was en nog steeds op de achterbank zat :X
Je hebt het dan over situaties waarin je 'routine' echt wordt lam geslagen. Dat er is gaande is waar je in een split seconde, intuļtief op moet reageren. Ja, natuurlijk kan het dan voorkomen dat je je kind op de achterbank vergeet. Maar het opvallende is juist dat in dit soort gebeurtenissen, je het vaak hebt over verzorgers die gewoon boodschappen gaan doen. Dat je denkt: 'waar ben jij in de war geraakt, dat je je kind vergeet?'.

En dan ook echt een dik uur je kind vergeten. Ik vergelijk het altijd een beetje met toen ik als puber ging fietsen naar school, zonder tas. Meerdere keren gebeurd, maar altijd na circa 5 minuten kwam ik erachter dat ik hem vergeten was.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')