Ik vermoed niet binnen 20 jaar. We zullen ermee moeten leren leven. Schiphol is niet het enige bedrijf in de ellende door het tekort aan personeel.quote:Op donderdag 30 juni 2022 10:04 schreef Molo het volgende:
Wel oprecht benieuwd wanneer ze dit weer op orde denken te hebben. Heb niet het idee dat er nou echt steekhoudende verbeteringen op komst zijn
omdat het overal leuker werken is dan op dat smerige schiphol. veel leuker en gezonder werken op de festivals en terrasjes enzoquote:Op donderdag 30 juni 2022 09:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Waarom wordt er niet een blik uitzendkrachten/scholieren opengebroken om die koffers in het systeem in te voeren en op te sturen?
Die worden ingehuurd maar zijn ook moeilijk te vinden voor dit soort werk en bijbehorende loon.quote:Op donderdag 30 juni 2022 09:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Waarom wordt er niet een blik uitzendkrachten/scholieren opengebroken om die koffers in het systeem in te voeren en op te sturen?
Vooral het loon, en de belachelijke werktijden..quote:Op donderdag 30 juni 2022 16:53 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Die worden ingehuurd maar zijn ook moeilijk te vinden voor dit soort werk en bijbehorende loon.
Nou ja, belachelijk.. als ze 8 tot 5 zouden werken kunnen we niet meer allemaal op vakantie natuurlijkquote:Op donderdag 30 juni 2022 16:58 schreef spoilert het volgende:
[..]
Vooral het loon, en de belachelijke werktijden..
O ja vakantie, zodra we op Schiphol zijn is elke rij te lang, maar in de Efteling staan we rustig 1,5 u in de rij voor één attractie, blijft bijzonder.quote:Op donderdag 30 juni 2022 17:29 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nou ja, belachelijk.. als ze 8 tot 5 zouden werken kunnen we niet meer allemaal op vakantie natuurlijk
Ik vind het wachten geen punt. Gebeurt wel hier en daar vaker op een vliegveld.quote:Op donderdag 30 juni 2022 17:38 schreef spoilert het volgende:
[..]
O ja vakantie, zodra we op Schiphol zijn is elke rij te lang, maar in de Efteling staan we rustig 1,5 u in de rij voor één attractie, blijft bijzonder.
Dat wil Schiphol ook graag, want hoe sneller je door de security bent des te langer kan je "shoppen", het lukt ze alleen niet echt.quote:Op donderdag 30 juni 2022 17:57 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik vind het wachten geen punt. Gebeurt wel hier en daar vaker op een vliegveld.
Wachten mét koffer en handbagage vind ik wel waardeloos.
Ik hoop het lange wachten te kunnen doen nadat ik de koffer kwijt ben.
quote:Op donderdag 30 juni 2022 18:00 schreef spoilert het volgende:
[..]
Dat wil Schiphol ook graag, want hoe sneller je door de security bent des te langer kan je "shoppen", het lukt ze alleen niet echt.
Dan beter betalen dan de GGD.quote:Op donderdag 30 juni 2022 16:15 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
omdat het overal leuker werken is dan op dat smerige schiphol. veel leuker en gezonder werken op de festivals en terrasjes enzo
Ik hoorde laatst iemand die bij reclassering zit en ook dan nog goedkeuring kreeg…quote:Op donderdag 30 juni 2022 09:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het probleem met schiphol is dat je voor dat soort functies een vrij strakke security clearing moet krijgen, wellicht is het een idee om bijvoorbeeld te kijken of ze studenten kunnen inzetten die al een clearing hebben, bijvoorbeeld mensen die een bepaalde opleiding volgen, of om andere reden een clearance hebben, uiteraard zul je dan heel goed moeten belonen want dat soort mensen zitten natuurlijk vaak in hele andere loonschalen.
Heel veel sterkte, waar vlieg je heen? Hopelijk is het daar niet zo'n teringzooi met bagage als dat ik voorbij zie komen op Social mediaquote:Op donderdag 30 juni 2022 17:40 schreef Nattekat het volgende:
Volgende week vertrek om 7:00 en om 3:00 al aanwezig omdat ik het voor geen meter vertrouw. Schipholgoden
Wenen. Zo ver ik weet is daar geen dramaquote:Op donderdag 30 juni 2022 22:31 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Heel veel sterkte, waar vlieg je heen? Hopelijk is het daar niet zo'n teringzooi met bagage als dat ik voorbij zie komen op Social media
Verschil is wel dat die attracties niet zonder jou vertrekken en je op Schiphol de kans loopt je vlucht en dus vakantie te missen.quote:Op donderdag 30 juni 2022 17:38 schreef spoilert het volgende:
[..]
O ja vakantie, zodra we op Schiphol zijn is elke rij te lang, maar in de Efteling staan we rustig 1,5 u in de rij voor één attractie, blijft bijzonder.
Dat is zeker geen functie voor achter de poortjes, waarschijnlijk voor schoonmaken in de vertrekhal ofzo.quote:Op donderdag 30 juni 2022 22:18 schreef xminator het volgende:
[..]
Ik hoorde laatst iemand die bij reclassering zit en ook dan nog goedkeuring kreeg…
Moet de politie daar dan ook een screening voor doen?quote:Op vrijdag 1 juli 2022 06:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is zeker geen functie voor achter de poortjes, waarschijnlijk voor schoonmaken in de vertrekhal ofzo.
Naar mijn weten niet.quote:Op vrijdag 1 juli 2022 10:42 schreef xminator het volgende:
[..]
Moet de politie daar dan ook een screening voor doen?
Nou deze persoon (mocro - illegale straatrat) was blij (en ook verbaasd) dat de politie zijn screening heeft goedgekeurd. Dit omdat hij bij reclassering nog zit. Hoorde het in de supermarkt.quote:
Omdat een VOG specifiek is voor de functie je gaat doen, overigens moet je niet denken dat zo een screening heel veel voorstelt hoor, dat gaat gewoon op basis van de wetsovertredingen die je begaat, iemand voor fraude veroordeeld is zal zonder twijfel een goedkeuring krijgen als Schoonmaker, ik heb zelf ook geen enkel probleem om een VOG te krijgen ondanks een ellenlang strafblad.quote:Op vrijdag 1 juli 2022 11:00 schreef xminator het volgende:
[..]
Nou deze persoon (mocro - illegale straatrat) was blij (en ook verbaasd) dat de politie zijn screening heeft goedgekeurd. Dit omdat hij bij reclassering nog zit. Hoorde het in de supermarkt.
https://www.ad.nl/reizen/(...)42624dd356&auth_rd=1quote:Vertraging en personeelstekort zorgen voor kofferchaos Schiphol
Een combinatie van personeelstekorten en vertraagde vluchten zorgt vandaag voor problemen bij de bagageafhandeling op Schiphol. Het geduld van reizigers wordt danig op de proef gesteld omdat er op sommige momenten niet genoeg mensen zijn om vliegtuigen te lossen. Om de drukte het hoofd te bieden is ook kantoorpersoneel ingezet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |