abonnement Unibet Coolblue
pi_205181910
quote:
10s.gif Op woensdag 29 juni 2022 13:21 schreef jogy het volgende:
Ja ja ja Jezus, geen Dacia dus.

Zit nu te loeren naar een Hyundai Kona. Die is ook wel kek.
Ik zou lekker schijt hebben aan de mening van anderen, als jij graag een Dacia wilt rijden dan moet je dat vooral doen.
Jij rijdt er toch in. En ja het zijn ontiegelijke kutauto's, maar het gaat ook de emotie die een auto bij je oproept heb ik me ooit laten vertellen.
pindazakje
pi_205181928
Die Dacia's blijken het verrassend goed te doen in de lijst van auto's die het minst kapot gaan. Nooit verwacht, een economymerk van Renault notabene.
pi_205181956
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 17:10 schreef -Sigaartje het volgende:
Die Dacia's blijken het verrassend goed te doen in de lijst van auto's die het minst kapot gaan. Nooit verwacht, een economymerk van Renault notabene.
Zit ook weinig op wat kapot kan gaan, mensen die een Dacia kopen rijden over het algemeen ook heel erg rustig en de aandrijflijn krijgt weinig te verduren omdat het vermogen laag ligt.
pindazakje
  woensdag 29 juni 2022 @ 19:31:45 #29
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_205183192
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 17:10 schreef -Sigaartje het volgende:
Die Dacia's blijken het verrassend goed te doen in de lijst van auto's die het minst kapot gaan. Nooit verwacht, een economymerk van Renault notabene.
Precies, op zich best dikke prima. Alleen allemaal zo goedkoop mogelijk terwijl het wel de gewenste functionaliteit heeft. Enige voor mij legitieme reden om er nog een keertje over na te denken om het niet te doen is dat het binnen mijn werk nadelig zou kunnen zijn qua mening van anderen over Dacia. Dan zoek ikiever verder. Als dit niet het geval was en ik zou het gewoon voor mezelf doen had ik zo een Duster gekocht.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_205183400
quote:
14s.gif Op woensdag 29 juni 2022 19:31 schreef jogy het volgende:

[..]
Precies, op zich best dikke prima. Alleen allemaal zo goedkoop mogelijk terwijl het wel de gewenste functionaliteit heeft. Enige voor mij legitieme reden om er nog een keertje over na te denken om het niet te doen is dat het binnen mijn werk nadelig zou kunnen zijn qua mening van anderen over Dacia. Dan zoek ikiever verder. Als dit niet het geval was en ik zou het gewoon voor mezelf doen had ik zo een Duster gekocht.
Nou eh, Dacia heeft al wel een goede naam gevestigd. De Toyota van Oost-Europa.
  woensdag 29 juni 2022 @ 20:04:43 #31
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_205183591
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 17:10 schreef -Sigaartje het volgende:
Die Dacia's blijken het verrassend goed te doen in de lijst van auto's die het minst kapot gaan. Nooit verwacht, een economymerk van Renault notabene.
Dat is ook een van de voordelen van uitontwikkelde techniek ipv cutting-edge spul: alle kinderziektes zijn er al uit.
pi_205183648
quote:
2s.gif Op woensdag 29 juni 2022 20:04 schreef Tijn het volgende:

[..]
Dat is ook een van de voordelen van uitontwikkelde techniek ipv cutting-edge spul: alle kinderziektes zijn er al uit.
Hetzelfde als met de Sojoez, daar hadden ze heel veel van gemaakt. Dat ding was gewoon perfect op het laatst.
  woensdag 29 juni 2022 @ 20:34:05 #33
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_205183960
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 19:51 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Nou eh, Dacia heeft al wel een goede naam gevestigd. De Toyota van Oost-Europa.
Ja, dat is denk ik een beetje het 'probleem'.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_205184006
Wat vind je verder belangrijk? Witte standaard lak, of toch metallic, een trekhaak, klimaatcontrole, klapbare passagiersstoel, hondennet, beetje fatsoenlijk navisysteem, achteruitkijkcamera, of sensoren?

Afhankelijk van de opties moet je dan eerder kiezen tussen een kale Kona of een uitgeruste Bayon. Een kale 308 of een uitgeruste 2008. Een kale Megan of een uitgeruste Captur. Nog los van de vorm, wat denk ik je eerste vraag zou moeten zijn. Zoek je hatchback, station of (stads)-SUV.
pi_205184048
quote:
14s.gif Op woensdag 29 juni 2022 20:34 schreef jogy het volgende:

[..]
Ja, dat is denk ik een beetje het 'probleem'.
Je gaat geen Toyota of Dacia rijden voor de show. Zijn gewoon saaie auto's, maar wel goed.
  woensdag 29 juni 2022 @ 22:12:15 #36
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_205184965
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 20:37 schreef Adames het volgende:
Wat vind je verder belangrijk? Witte standaard lak, of toch metallic, een trekhaak, klimaatcontrole, klapbare passagiersstoel, hondennet, beetje fatsoenlijk navisysteem, achteruitkijkcamera, of sensoren?

Afhankelijk van de opties moet je dan eerder kiezen tussen een kale Kona of een uitgeruste Bayon. Een kale 308 of een uitgeruste 2008. Een kale Megan of een uitgeruste Captur. Nog los van de vorm, wat denk ik je eerste vraag zou moeten zijn. Zoek je hatchback, station of (stads)-SUV.
Goeie post. SUV vind ik wel leuk en daar lijk ik wel steeds op uit te komen. En een relatief kale Kona is nog steeds prima uitgerust, denk aan blauw. Maar die KIA Ceed SW is ook erg ok.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  woensdag 29 juni 2022 @ 22:19:44 #37
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_205185072
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 20:41 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Je gaat geen Toyota of Dacia rijden voor de show. Zijn gewoon saaie auto's, maar wel goed.
Saaie auto's zijn het probleem niet. Het probleem, voor zover die er is, is dat Dacia nog steeds de naam heeft als Barrel Renault terwijl het de laatste generaties prima stappen heeft gemaakt. Maar de perceptie moet nog volgen. Daarom vind ik het een lastige. Het is een Basic merk maar volgens mij allang niet meer de openlucht gatenkaas dat het was.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_205218363
Duster !!! Geweldig prettig rijdende auto.
Rij er een sinds vier jaar en tot nu toe precies 2 ruitenwissers vervangen.

Over twee weken trap ik hem weer vol met vakantie spullen om 2500 km naar Griekenland te rijden met 2 dochters.

Mijn volgende auto wordt zeker weer een Duster.
  zondag 3 juli 2022 @ 02:26:04 #39
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_205218459
Zou nog niet gratis in een Dacia gaan rijden. Neem gewoon die Leon, prima wagen.
  zondag 3 juli 2022 @ 09:06:01 #40
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_205218775
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 02:26 schreef leolinedance het volgende:
Zou nog niet gratis in een Dacia gaan rijden. Neem gewoon die Leon, prima wagen.
Nee, sowieso een SUV achtige bak. Waarschijnlijk een Hyundai Kona maar het zou nog om kunnen slaan naar een Citroën C3 aircross want die is ook wel tof.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  zondag 3 juli 2022 @ 09:58:43 #41
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_205219069
quote:
14s.gif Op zondag 3 juli 2022 09:06 schreef jogy het volgende:

[..]
Nee, sowieso een SUV achtige bak. Waarschijnlijk een Hyundai Kona maar het zou nog om kunnen slaan naar een Citroën C3 aircross want die is ook wel tof.
Waarom verwijs je dan naar "leuke Seat Leon" in de OP?

Overigens begrijp ik niet waarom je zo'n mini SUV achtig hok zou willen. Vaak hebben ze minder ruimte en rijden ze minder goed dan een lage auto.

Daarnaast vind ik de modellen die je noemt oerlelijk, maar dat is nogal subjectief :P Als ik er één zou moeten kiezen in deze klasse zou het de Seat Arona zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door leolinedance op 03-07-2022 10:11:32 ]
  zondag 3 juli 2022 @ 10:20:49 #42
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_205219242
quote:
1s.gif Op zondag 3 juli 2022 09:58 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Waarom verwijs je dan naar "leuke Seat Leon" in de OP?

[...]
Die verwijzing kreeg ik als budget mee :'). En verder is het idd subjectief. Ik vind die langere auto's lelijk of gewoon saai en qua opbergruimte doen die suv's het prima. Precies mijn smaak iig.

En die Arona is idd ook erg leuk maar qua pk's karig onder de 30000 euro. Zodra ik er een andere motor in prop klapt ie over mijn beoogde budget heen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  zondag 3 juli 2022 @ 10:27:11 #43
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_205219302
quote:
14s.gif Op zondag 3 juli 2022 09:06 schreef jogy het volgende:

[..]
Nee, sowieso een SUV achtige bak. Waarschijnlijk een Hyundai Kona maar het zou nog om kunnen slaan naar een Citroën C3 aircross want die is ook wel tof.
Die gele Xceed O+
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  zondag 3 juli 2022 @ 12:09:15 #44
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_205220293
quote:
14s.gif Op zondag 3 juli 2022 10:20 schreef jogy het volgende:

[..]
Die verwijzing kreeg ik als budget mee :'). En verder is het idd subjectief. Ik vind die langere auto's lelijk of gewoon saai en qua opbergruimte doen die suv's het prima. Precies mijn smaak iig.

En die Arona is idd ook erg leuk maar qua pk's karig onder de 30000 euro. Zodra ik er een andere motor in prop klapt ie over mijn beoogde budget heen.

Leon begint bij 28k. Dus wat is je budget dan? Beetje leuke Leon, maar dan zit je zeker op 35/40k?
pi_205220346
quote:
14s.gif Op zondag 3 juli 2022 10:20 schreef jogy het volgende:

[..]
Die verwijzing kreeg ik als budget mee :'). En verder is het idd subjectief. Ik vind die langere auto's lelijk of gewoon saai en qua opbergruimte doen die suv's het prima. Precies mijn smaak iig.

En die Arona is idd ook erg leuk maar qua pk's karig onder de 30000 euro. Zodra ik er een andere motor in prop klapt ie over mijn beoogde budget heen.

Altijd zustermodel Kamiq ipv Arona. Die 115 pk is ook meer dan voldoende voor zo'n relatief lichte auto.
Zelfs de zwaardere Karoq heeft dat als standaardmotor erin.

En met de max snelheid op snelwegen heb je ook niet echt meer nodig. Ik rij nu in een 160 pk qashqai. Ook geen beest, maar het is een wonder dat ik al jarenlang boetevrij ben.
pi_205220353
quote:
17s.gif Op zondag 3 juli 2022 10:27 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]
Die gele Xceed O+
die zit al boven de 30000
pi_205220419
Maar goed, met dat budget en die wensen zit je dus in de hoek Kamiq/TCross/Arone, Stonic, Kona/Bayon, C3 Aircross, Juke, Puma, 2008, Captur

Genoeg keus
pi_205221058
quote:
8s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 21:32 schreef jogy het volgende:
Ik mag voor het eerst een keer mijn eigen lease auto kiezen en ik heb geen idee.

Budget van de auto ergens rond een leuke Seat Leon dus 25000/30000.

Nu is mijn eerste keus de Dacia Duster met 130 pk en mijn tweede keus een Kia Ceed Sportswagon.

Achtergrond. Ik heb een partner en kind en als we op vakantie gaan dan doen we dat met de auto en proppen we die vol. Eventueel willen we een tweede kind maar misschien ook gewoon niet. Ik heb nu een Volkswagen Up.

Dus welke van de twee of als je nog een ander idee hebt laat die dan maar even weten als je wil.

Moet ruim zijn en nog een beetje vooruit komen maar zeker geen racemonster.

Die Dacia trekt me omdat alles en iedereen zegt dat het bedrag puur op gaat aan onderdelen en marge en niet de naam zeg maar. Dus heerlijk waar voor je geld. De Ceed Sportswagon is wat luxer. En als reserve keus drie had ik Mazda3 in mijn hoofd omdat die een adaptive cruisecontrol heeft. En dat vind ik stiekem wel erg leuk.
Dat zijn wel echt 3 totáál verschillende merken. Als ik het even heel plat zeg koop je een Dacia als je echt geen zak om auto's geeft en alleen het goedkoopste wil, een Kia als je wel een beetje om auto's geeft en goodies wil, (maar nog steeds veel value for money wil) een Mazda als je graag echt een prettige, comfortabele stuurmansauto wil.

Voor mij zou de Mazda 3 een no-brainer zijn, simpelweg omdat die van de niet-premium merken de best rijdende auto's maken tegen concurrerende prijzen en ook nog eens met zuinige motoren. Maar mocht je ruimte op de achterbank of in de kofferbak erg belangrijk vinden is dat weer niet de meest voor de hand liggende keuze.

Als het puur om de kosten gaat lijkt me een moderne Dacia ook prima, het is zeker niet meer de baggerkwaliteit van weleer. Maar met een budget van 30k was ik zelf toch gaan kijken naar iets waar ik op de lange termijn meer plezier van zou hebben.
Miata is always the answer
pi_205221080
quote:
14s.gif Op zondag 3 juli 2022 09:06 schreef jogy het volgende:
Nee, sowieso een SUV achtige bak.
Ik heb geen aandelen in Skoda omdat ik het steeds noem, maar kijk naar een Skoda Kamiq.
pi_205221139
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 12:13 schreef Adames het volgende:

[..]
die zit al boven de 30000
Splinternieuw ja, maar ik krijg niet het idee dat TS nieuw wil kopen?

Verder weet ik niet hoe oud TS is, maar de Xceed is wel een beetje de bejaardenversie van een gewone Ceed.

Om de keuze nog even wat moeilijker te maken: een Ford Focus past ook wel in dit rijtje. Fijne, ruime stuurmansauto met veel value for money.
Miata is always the answer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')