abonnement Unibet Coolblue
pi_205245597
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 15:13 schreef rival het volgende:

[..]
De wereld is niet zo zwartwit als jij deze nu schetst.

De mijne in ieder geval niet.....
Jammer dat je het zo zwart-wit ziet.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  Vis een optie? dinsdag 5 juli 2022 @ 15:15:07 #102
70532 loveli
N
pi_205245605
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 15:00 schreef rival het volgende:

[..]
Jouw post zegt echt zoveel meer over jou dan over die vent. :')
Vooral het gedeelte dat ze geen getuige wilde zijn.
crap in = crap out
  dinsdag 5 juli 2022 @ 15:34:11 #103
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205245759
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 15:00 schreef rival het volgende:

[..]
Jouw post zegt echt zoveel meer over jou dan over die vent. :')
Ja vast.... Ik wist al wat voor hufter hij was, daarom weigerde ik te getuigen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 5 juli 2022 @ 15:38:16 #104
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_205245795
Waarom wil je uberhaupt de hele dag op een bruiloft zijn

Ik zou juist blij zijn voor een dagdeel
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_205246039
Wat een vrouwengezeik :')

Wij hadden er ook zo een, die ging bellen waarom zij wel waren uitgenodigd en een ander familielid niet... Echt, waar bemoei je je mee! Met dat andere familielid hadden we werkelijk niets.

Opgelost door deze mensen ook gelijk van de gastenlijst te halen, oplazeren. Onze bruiloft en wij bepalen.
  dinsdag 5 juli 2022 @ 17:31:36 #106
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205246847
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 16:11 schreef GereDathan het volgende:
Wat een vrouwengezeik :')

Wij hadden er ook zo een, die ging bellen waarom zij wel waren uitgenodigd en een ander familielid niet... Echt, waar bemoei je je mee! Met dat andere familielid hadden we werkelijk niets.

Opgelost door deze mensen ook gelijk van de gastenlijst te halen, oplazeren. Onze bruiloft en wij bepalen.
Vergelijkbaar: door een nichtje op instagram worden aangesproken dat het klopt dat ze geen kaart had gehad na het overlijden van mijn moeder.
Die had mijn vader wel gestuurd maar zij had niet de moeite genomen hen een adreswijziging te sturen, dus de kaart was naar haar oude adres gestuurd.

Ik had echt zoiets van WTF? Val je me daar mee lastig in die paar dagen tussen het overlijden en de uitvaart?
Ze wist immers gewoon van het overlijden en waar en wanneer de uitvaart was...

Gelijk geblokkeerd.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205250294
Gezien wat het allemaal los maakt kan ik een aantal van jullie vast nog blij maken met hoe t is afgelopen.

Bruid en ik hebben elkaar paar dagen na het eerste gesprek nog een keer gesproken. Ik heb tegen haar gezegd dat ik haar een prachtig feest gunde maar het nu heel lastig vond om nog energie te steken in de vriendschap op deze manier. ze had daar begrip voor en realiseerde zich dat t niet netjes was om het niet eerder te zeggen.

Maar onderscheid binnen een groep maken, dat is en blijft voor haar geen punt. We bleken namelijk niet t enige vriendengroepje dat onderling langs de lat was gelegd.

Hoewel dit voor mij heel frustrerend is - ik zou het zelf nooit zo willen doen en vind het een vervelende trek - gaan we het niet over eens worden maar verwijten maken heeft geen zin.

De bruid wilde dat ik alsnog naar het feest kwam, de daggast ook en ik ben gegaan. Het was best even ongemakkelijk, maar het was uiteindelijk gezellig en goed - ook vooral met 'de daggast'(die blij was om eindelijk die dag iemand tegen te komen die ze wel kende en mij heel goed begreep).

Hoe onze groep van 3 er na dit gedoe uit gaat zien weet ik niet. Voorlopig steek ik er even geen energie in want het blijft voor mij nog steeds ingewikkeld maar uiteindelijk het vindt vast vanzelf een vorm (of niet, dat kan).

Zoals een aantal van jullie schrijven zijn er inderdaad genoeg andere vriendschappen om energie in te steken, die gaan nu voor.
Dank voor jullie adviezen!
  dinsdag 5 juli 2022 @ 22:51:45 #108
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205250529
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 17:31 schreef Leandra het volgende:

[..]
Vergelijkbaar: door een nichtje op instagram worden aangesproken dat het klopt dat ze geen kaart had gehad na het overlijden van mijn moeder.
Die had mijn vader wel gestuurd maar zij had niet de moeite genomen hen een adreswijziging te sturen, dus de kaart was naar haar oude adres gestuurd.

Ik had echt zoiets van WTF? Val je me daar mee lastig in die paar dagen tussen het overlijden en de uitvaart?
Ze wist immers gewoon van het overlijden en waar en wanneer de uitvaart was...

Gelijk geblokkeerd.
Even advocaat van de duivel: bij besloten uitvaarten krijgt niet iedereen een rouwkaart met de datum, plaats en tijd. Ik kan me voorstellen dat je je niet realiseert dat men je nieuwe adres niet heeft en niet het risico wil lopen om zonder uitnodiging naar een uitvaart te gaan.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 5 juli 2022 @ 22:55:33 #109
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205250561
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 22:51 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Even advocaat van de duivel: bij besloten uitvaarten krijgt niet iedereen een rouwkaart met de datum, plaats en tijd. Ik kan me voorstellen dat je je niet realiseert dat men je nieuwe adres niet heeft en niet het risico wil lopen om zonder uitnodiging naar een uitvaart te gaan.
Klopt, maar het was geen besloten uitvaart, ze had ook wel van haar ouders gehoord wanneer de uitvaart was, maar ze had ook van haar ouders gehoord dat haar zussen wel al een kaart ontvangen hadden.... nou kotsen haar zussen haar uit (en ik snap prima waarom), dus dat is waar het om ging.
Er stond gewoon een advertentie in de krant.
Het komt dus omdat ze dacht dat ze weer eens achtergesteld werd, maar ze had gewoon haar verhuizing (3½ jaar daarvoor) niet doorgegeven.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 5 juli 2022 @ 23:21:53 #110
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_205250756
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 22:26 schreef goldfish84 het volgende:
gezellig en goed - ook vooral met 'de daggast'(die blij was om eindelijk die dag iemand tegen te komen die ze wel kende en mij heel goed begreep).
LOL nogmaals wees blij dat je geen dag gast was. Het is echt zoooo saai. Dat mensen van gekkigheid niet meer weten hoe ze zich moeten vermaken in die uren.

quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 10:36 schreef nils7 het volgende:
Wees blij dat je geen daggast bent, ben je wel bij de ceremonie uitgenodigd?
Daggast betekende bij de ceremonie zijn, wellicht nog een lunch en daarna (vaak) ter plekken uren lang wachten totdat savonds de receptie/feest begint.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_205250955
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 23:21 schreef nils7 het volgende:

[..]
LOL nogmaals wees blij dat je geen dag gast was. Het is echt zoooo saai. Dat mensen van gekkigheid niet meer weten hoe ze zich moeten vermaken in die uren.
[..]

Ja je hebt gelijk, het feest is ook het leukste, maar dit hele verhaal gaat niet om het niet daggast zijn.

Het gaat erom dat er door zo'n onderscheid geen sprake meer is van een gelijkwaardige vriendschap tussen 3 maar een 2+1 pikorde waar ook nog eens 2.5 jaar niks over gezegd was. Dat mag je kinderachtig vinden maar deed mijn "ego" idd best zeer. Tijdens het feest dat lekker achterwege gelaten maar hoe leuk t feest ook was, dat is ook na de bruiloft nog een ding.
pi_205251627
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 23:52 schreef goldfish84 het volgende:

[..]
Ja je hebt gelijk, het feest is ook het leukste, maar dit hele verhaal gaat niet om het niet daggast zijn.

Het gaat erom dat er door zo'n onderscheid geen sprake meer is van een gelijkwaardige vriendschap tussen 3 maar een 2+1 pikorde waar ook nog eens 2.5 jaar niks over gezegd was. Dat mag je kinderachtig vinden maar deed mijn "ego" idd best zeer. Tijdens het feest dat lekker achterwege gelaten maar hoe leuk t feest ook was, dat is ook na de bruiloft nog een ding.
Ik snap dat dit niet leuk voor jou is en dat je je een 5e wiel aan een wagen voelt.

Ik blijf er wel bij dat je beter na de bruiloft had gewacht met je gevoelens hierover te uiten. Misschien had je dan ook een heel ander gesprek gehad.
pi_205251660
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 18:12 schreef lily het volgende:
Ik had dit laatst ook.
Vriendinnengroepje van drie al sinds de middelbare school (al 35 jaar).
Een ervan ging laatst trouwen. Een mocht ook de dag komen (die ziet ze ook echt het meest), de andere twee (waaronder ik) alleen de avond.

Prima. Het is haar dag en zij regelt de boel zoals het haar uitkomt.
Ja dit, ik heb ook een vriendengroep waarbij de een wat closer is dan de ander. Meestal is het eerste deel voor een kleiner wat closer groepje en het tweede deel voor de grotere groep.

Zou er niet al te moeilijk over doen
pi_205251780
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 18:12 schreef lily het volgende:
Ik had dit laatst ook.
Vriendinnengroepje van drie al sinds de middelbare school (al 35 jaar).
Een ervan ging laatst trouwen. Een mocht ook de dag komen (die ziet ze ook echt het meest), de andere twee (waaronder ik) alleen de avond.

Prima. Het is haar dag en zij regelt de boel zoals het haar uitkomt.
Toch vind ik dit net wat anders. Ik tel in jouw vriendinnengroep 4 mensen toch? Als jij samen met nog een andere vriendin alleen voor de avond uitgenodigd was, is dat minder pijnlijk dan dat je de enige zou zijn.

TS is met 3 en ik snap ergens wel dat dit niet leuk voor haar is en dat ze een afstand voelt, ook al ben ik het er ook mee eens dat het de dag van de bruid is en dat het haar feest is. Het één sluit het ander niet uit.
pi_205251840
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 07:52 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik snap dat dit niet leuk voor jou is en dat je je een 5e wiel aan een wagen voelt.

Ik blijf er wel bij dat je beter na de bruiloft had gewacht met je gevoelens hierover te uiten. Misschien had je dan ook een heel ander gesprek gehad.
Dit ja. Hier vooraf zo'n heisa over maken levert toch helemaal niets op en zorgt altijd voor conflicten die niet meer te herstellen zijn. Accepteren en weer door.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  Moderator woensdag 6 juli 2022 @ 08:50:11 #116
5428 crew  miss_sly
pi_205251968
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 23:52 schreef goldfish84 het volgende:

[..]
Ja je hebt gelijk, het feest is ook het leukste, maar dit hele verhaal gaat niet om het niet daggast zijn.

Het gaat erom dat er door zo'n onderscheid geen sprake meer is van een gelijkwaardige vriendschap tussen 3 maar een 2+1 pikorde waar ook nog eens 2.5 jaar niks over gezegd was. Dat mag je kinderachtig vinden maar deed mijn "ego" idd best zeer. Tijdens het feest dat lekker achterwege gelaten maar hoe leuk t feest ook was, dat is ook na de bruiloft nog een ding.
Maar je hebt er toch 2,5 jaar niets van gemerkt? Er was niet een shift in de verhoudingen, in hoe jullie met elkaar omgingen? Tenminste, dat maak ik op uit het feit dat het een complete verrassing was dat dit zo was geregeld.

Ik denk dat het punt inderdaad is dat, hoe logisch ook dat je dat zo voelt, je ego gekrenkt is. Hoe zou je erin staan als jij de daggast was geweest en de andere vriendin de avondgast?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205251984
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 08:28 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Dit ja. Hier vooraf zo'n heisa over maken levert toch helemaal niets op en zorgt altijd voor conflicten die niet meer te herstellen zijn. Accepteren en weer door.
Ja, je hebt wel een punt het is niet leuk om hier vlak voor een bruiloft zo'n gesprek over te voeren. Maar had ik het eerder geweten, dan was het niet zo gelopen. Daarbij, het was best even emotioneel maar geen scheldende ruzie en ik denk dat t uiteindelijk toch goed is geweest want nu waren de intenties vooraf van beiden kanten helder en konden we oprecht toch nog feest vieren.
  Tettenkoning woensdag 6 juli 2022 @ 08:58:44 #118
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_205252032
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 08:18 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Toch vind ik dit net wat anders. Ik tel in jouw vriendinnengroep 4 mensen toch? Als jij samen met nog een andere vriendin alleen voor de avond uitgenodigd was, is dat minder pijnlijk dan dat je de enige zou zijn.

TS is met 3 en ik snap ergens wel dat dit niet leuk voor haar is en dat ze een afstand voelt, ook al ben ik het er ook mee eens dat het de dag van de bruid is en dat het haar feest is. Het één sluit het ander niet uit.
Natuurlijk is het haar feest, maar als je vrienden gaat uitsluiten, wat is die vriendschap dan waard?

#prangendevragen en tevens @laforest onze huisfilosoof
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
pi_205252046
quote:
7s.gif Op woensdag 6 juli 2022 08:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Maar je hebt er toch 2,5 jaar niets van gemerkt? Er was niet een shift in de verhoudingen, in hoe jullie met elkaar omgingen? Tenminste, dat maak ik op uit het feit dat het een complete verrassing was dat dit zo was geregeld.

Ik denk dat het punt inderdaad is dat, hoe logisch ook dat je dat zo voelt, je ego gekrenkt is. Hoe zou je erin staan als jij de daggast was geweest en de andere vriendin de avondgast?
Zou me super ongemakkelijk voelen en overwegen om misschien ook alleen naar de avond te komen. Aanhang was immers ook niet welkom en volgens de ceremonie meesters was de reden daarvan dat we als vriendinnengroep (soort stel) waren uitgenodigd.

Ik vind t ook lastig dat zij dit wel eerder wist maar niet eerder gezegd heeft, maar tegelijk is het niet aan haar.
pi_205252314
quote:
5s.gif Op woensdag 6 juli 2022 08:58 schreef Nine. het volgende:

[..]
Natuurlijk is het haar feest, maar als je vrienden gaat uitsluiten, wat is die vriendschap dan waard?

#prangendevragen en tevens @:laforest onze huisfilosoof
Ze sluit geen vrienden uit, ze deelt ze toe op basis van een gevoel van intimiteit en loyaliteit/respect in verhouding. Het is geheel aan haar om invulling aan haar dag te geven en voor anderen dat te respecteren. Maar 2 jaar iets verzwijgen hierover??

Mocht TS het daar niet mee eens zijn en weg willen blijven dan is op dat moment dus aan beide zijden van deze vriendschap de afstand(delijkheid) bevestigd. Kant schrijft in zijn Die Metaphysik der Sitten dat ideale vriendschap draait om wederzijdse liefde en respect. Het kan zijn dat de bruid minder respect heeft voor TS en dat TS's respect voor de bruid nu deels of geheel verdwenen is, mede omdat het stilgehouden is voor de duur van 2 jaar. Daarmee is de vriendschap dan nu ook twijfelachtig. Ik zou niet meer naar de bruiloft gaan en de bruid van mijn lijstje van vrienden schrappen.

[ Bericht 0% gewijzigd door laforest op 06-07-2022 09:43:34 ]
  woensdag 6 juli 2022 @ 09:43:42 #121
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_205252368
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 18:32 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dit.

Dit is echt schoolpleinniveau gedoe. Zij mag wel de hele dag komen maar ik niet boehoehoe.
Je snapt ook wel dat dat niet de essentie van het verhaal is. Gaat niet om de bruiloft zelf, gaat erom dat je geconfronteerd wordt dat je voor iemand minder betekent dan die persoon (wellicht) voor jou. En dat is altijd een bijzonder pijnlijke gebeurtenis.

Voor een beetje normaal persoon tenminste. Als je hier en daar wat steekjes los hebt in je persoonlijkheid, dan doet het je wellicht wat minder.
  Vis een optie? woensdag 6 juli 2022 @ 09:48:10 #122
70532 loveli
N
pi_205252395
Collega van me had jubileum, eten met een groep, budget voor 25 collega's. Hij schrijft 25 namen op, nodigt deze collega's uit en het gedonder begon. Waarom die wel en die niet? De lol ging er voor hem af.

Je vriendin trouwt eindelijk, budget zal niet onbeperkt zijn. Sommigen lopen de hele dag mee, anderen komen pas op het feest. Haar feest. Jouw keuze of je drama maakt of feest viert.
crap in = crap out
  woensdag 6 juli 2022 @ 09:49:05 #123
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_205252408
Ik zou het zelf lastig vinden, maar gevalletje "schouders eronder en laten we het beste er van maken" om vervolgens na de bruiloft er over in gesprek te gaan met de goeie vriend en kijken of de haarscheurtjes gelijmd kunnen worden. Lukt dat niet, even goeie vrienden (of eigenlijk, juist niet). Er zijn genoeg mensen op de wereld die mij wel op waarde schatten. En dat klinkt dramatisch, maar als je een beetje fair bent behandel je iedereen in een groep als gelijke. En als je geen geld hebt voor de hele club, nodig je dus de hele club alleen voor de avond uit. Zeker met een klein groepje als deze.

Of, je maakt de keuze wel overwogen en accepteert de consequentie van de verstoorde verhouding na de bruiloft en het gedoe voor de bruiloft :P .
  woensdag 6 juli 2022 @ 09:55:49 #124
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_205252470
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 09:48 schreef loveli het volgende:
Collega van me had jubileum, eten met een groep, budget voor 25 collega's. Hij schrijft 25 namen op, nodigt deze collega's uit en het gedonder begon. Waarom die wel en die niet? De lol ging er voor hem af.

Je vriendin trouwt eindelijk, budget zal niet onbeperkt zijn. Sommigen lopen de hele dag mee, anderen komen pas op het feest. Haar feest. Jouw keuze of je drama maakt of feest viert.
Das ook een dom jubileum beleid dan van dat bedrijf. Dat je niet genoeg budget hebt om je hele team uit te nodigen. + werk is wel ff heel anders dan een decennia lange vriendschap m.i. waarbij zoiets als een verrassing komt (of TS is blind voor de hechtheid van haar vriendschappen. Dat kan ook. Ist wel een mooie wakeup call :P )
  Moderator woensdag 6 juli 2022 @ 09:57:45 #125
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_205252488
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2022 09:49 schreef bleiblei het volgende:
Ik zou het zelf lastig vinden, maar gevalletje "schouders eronder en laten we het beste er van maken" om vervolgens na de bruiloft er over in gesprek te gaan met de goeie vriend en kijken of de haarscheurtjes gelijmd kunnen worden. Lukt dat niet, even goeie vrienden (of eigenlijk, juist niet). Er zijn genoeg mensen op de wereld die mij wel op waarde schatten. En dat klinkt dramatisch, maar als je een beetje fair bent behandel je iedereen in een groep als gelijke. En als je geen geld hebt voor de hele club, nodig je dus de hele club alleen voor de avond uit. Zeker met een klein groepje als deze.

Of, je maakt de keuze wel overwogen en accepteert de consequentie van de verstoorde verhouding na de bruiloft en het gedoe voor de bruiloft :P .
Óf je hebt meer met de ene persoon dan met de andere, en nodigt daarom de ene wel de hele dag uit, en de ander alleen voor een dagdeel. Kán. Is niet leuk voor die ene persoon, maar die keuze kan gemaakt worden.

De verhouding tussen TS en de bruid was hoe dan ook al ongelijk. Dat was voor de bruiloft zo, en nu zeker. Dat is voor de bruid echter niks nieuws. Dat is alleen nieuws voor TS. De bruid heeft dat al geaccepteerd vóór ze de uitnodigingen verstuurde en dus is ze óf een beetje simpel als ze had verwacht dat daar niet 'over gepraat' zou worden, óf she just doesn't care.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_205252611
Nu ik het achteraf verhaal ook heb gelezen snap ik de keuze van de vriendin wel beter. Wat een zeikerds zijn er op deze aardbol, pfff.
pi_205252703
quote:
5s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 17:47 schreef goldfish84 het volgende:
Toen ik hier van de week achterkwam heb ik contact gezocht met de bruid en die vertelde dat ze het bewust zo had gedaan omdat ze een plek over had voor de dag en meer heeft met de andere vriendin. ze voelt zich in verhouding minder confortabel met mij.
Dit vind ik zo apart :') . Ze bepaalt zelf het aantal gasten... hoezo "een plek over"?
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  woensdag 6 juli 2022 @ 10:20:31 #128
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_205252748
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 09:57 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Óf je hebt meer met de ene persoon dan met de andere, en nodigt daarom de ene wel de hele dag uit, en de ander alleen voor een dagdeel. Kán. Is niet leuk voor die ene persoon, maar die keuze kan gemaakt worden.

De verhouding tussen TS en de bruid was hoe dan ook al ongelijk. Dat was voor de bruiloft zo, en nu zeker. Dat is voor de bruid echter niks nieuws. Dat is alleen nieuws voor TS. De bruid heeft dat al geaccepteerd vóór ze de uitnodigingen verstuurde en dus is ze óf een beetje simpel als ze had verwacht dat daar niet 'over gepraat' zou worden, óf she just doesn't care.
Klopt. Daarom is het nogal harsh om te roepen dat het flauwekul is die gevoelens die TS nu heeft en dat ze niet moet zeuren ;) . De bruid heeft een keuze gemaakt, de TS moet die keuze zien te absorberen. En dat gaat echt niet zo makkelijk als velen in dit topic riepen vanaf een comfortabele bureaustoel.
pi_205252782
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:17 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Dit vind ik zo apart :') . Ze bepaalt zelf het aantal gasten... hoezo "een plek over"?
Ach je probeert als bruid altijd om de pijn een beetje te verzachten natuurlijk. Plekken over bestaan niet, die creëer je zelf.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_205252823
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:23 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ach je probeert als bruid altijd om de pijn een beetje te verzachten natuurlijk. Plekken over bestaan niet, die creëer je zelf.
Wel pijnlijk als een goede vriend(in) zo recht in je gezicht zo'n bullshit excuus gebruikt.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  Moderator woensdag 6 juli 2022 @ 10:33:07 #131
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_205252864
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:20 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Klopt. Daarom is het nogal harsh om te roepen dat het flauwekul is die gevoelens die TS nu heeft en dat ze niet moet zeuren ;) . De bruid heeft een keuze gemaakt, de TS moet die keuze zien te absorberen. En dat gaat echt niet zo makkelijk als velen in dit topic riepen vanaf een comfortabele bureaustoel.
Dat weet ik niet, want ik weet niet in hoeverre TS bijvoorbeeld eerdere hints m.b.t. de status van de vriendschap tussen haar en bruid vanuit bruid gezien eventueel genegeerd heeft omdat dat makkelijker was. Ik zou het apart vinden dat hier nooit, op geen enkele manier uiting aan is gegeven op een moment eerder dan het versturen van de uitnodigingen.

Je hebt het dan zelf over 'genoeg mensen die me wél op waarde schatten'. Nou ja, deze bruid heeft TS óók op waarde geschat. Alleen blijkbaar is die waarde lager dan men zichzelf inschat. Maar niemand die natuurlijk kan bepalen voor een random stel dat ze óf iedereen wel, of iedereen niet uit moeten nodigen voor de hele dag of avond of of of.

Er is ook geen 'plek over'. Dat is gelul, want de het bruidspaar maakt die keuzes zelf. Er is geen sprake van plek over, het is heel duidelijk een verschil in de waarde die bruid hecht aan TS vs aan die andere vriendin. Daarom zou ik het vreemd vinden als dit de allereerste keer is dat aan dat verschil uiting wordt gegeven.

Overigens, als dit zou gaan om budget, zou ik de keuze alsnog vreemd vinden. Stel dat er een afzegging is geweest, dan is er dus aan die tafel nu 1 stoel over. Maar als het budget leidend is, dan zou je zeggen dat dan voor die persoon niét betaald hoeft te worden in plaats van dat je die stoel opvult met iemand anders waardoor je dat geld alsnog kwijt bent.

Want als die vriendin nu ineens wél mag komen, alleen maar omdat er iemand anders heeft afgezegd, dan hoort zij dus ook niet bij de inner circle, alleen wel meer dan TS.

Maar ik geloof het 'plek over' verhaaltje niet zo.
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 6 juli 2022 @ 10:34:42 #132
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205252875
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 09:00 schreef goldfish84 het volgende:

[..]
Zou me super ongemakkelijk voelen en overwegen om misschien ook alleen naar de avond te komen. Aanhang was immers ook niet welkom en volgens de ceremonie meesters was de reden daarvan dat we als vriendinnengroep (soort stel) waren uitgenodigd.

Ik vind t ook lastig dat zij dit wel eerder wist maar niet eerder gezegd heeft, maar tegelijk is het niet aan haar.
Als die andere vriendin, die dus wel daggast was, alleen naar de avond was gekomen, had je dan niet alsnog wel de pijn gehad dat zij wel en jij niet voor de dag was uitgenodigd?

Dit soort dingen kun je als heel kwetsend ervaren. Maar bedenk je goed of dit echt een reden moet zijn om een vriendschap dan helemaal af te schrijven.
The love you take is equal to the love you make.
pi_205252900
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:28 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Wel pijnlijk als een goede vriend(in) zo recht in je gezicht zo'n bullshit excuus gebruikt.
Veel mensen hebben moeite met direct zijn, moet eerlijk zeggen dat het ook niet mijn sterkste kant is. Zou vermoedelijk ook zoiets zeggen.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_205252943
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:34 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Als die andere vriendin, die dus wel daggast was, alleen naar de avond was gekomen, had je dan niet alsnog wel de pijn gehad dat zij wel en jij niet voor de dag was uitgenodigd?

Dit soort dingen kun je als heel kwetsend ervaren. Maar bedenk je goed of dit echt een reden moet zijn om een vriendschap dan helemaal af te schrijven.
Tjsa dat is idd de vraag. Met de daggast vriendin is de band nog steeds goed dus dat blijft hopelijk ook zo. En op welke voet ik en de bruid nu nog staan tsja, misschien komt t niet meer goed, misschien trekt t een beetje bij. Hoop dat ik er uit ben tegen de tijd dat ik zelf een bruiloft organiseer :p
  woensdag 6 juli 2022 @ 10:53:40 #135
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205253027
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:42 schreef goldfish84 het volgende:

[..]
Tjsa dat is idd de vraag. Met de daggast vriendin is de band nog steeds goed dus dat blijft hopelijk ook zo. En op welke voet ik en de bruid nu nog staan tsja, misschien komt t niet meer goed, misschien trekt t een beetje bij. Hoop dat ik er uit ben tegen de tijd dat ik zelf een bruiloft organiseer :p
Blijf niet hangen in je gekwetstheid, is mijn advies. Word niet wrokkig. Dat kan op den duur aan je gaan vreten.
The love you take is equal to the love you make.
pi_205263448
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 22:26 schreef goldfish84 het volgende:
Maar onderscheid binnen een groep maken, dat is en blijft voor haar geen punt.
Dus men moet elk individu in de vriendengroep exact hetzelfde behandelen en mee omgaan?
pi_205264047
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 08:34 schreef rival het volgende:

[..]
Dus men moet elk individu in de vriendengroep exact hetzelfde behandelen en mee omgaan?
In een groepje van 3 lijkt me dat ook weer niet zo heel ongebruikelijk toch?
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_205264125
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 10:16 schreef Fred_B het volgende:

[..]
In een groepje van 3 lijkt me dat ook weer niet zo heel ongebruikelijk toch?
Je hebt toch niet met iedereen even veel gemeen? In een vriendengroep zijn er altijd mensen waar je wat meer of wat minder mee optrekt. Sommige waar je wel 1op 1 mee op pad gaat, anderen die je alleen in groepsverband ziet.
Eentje met wie je dagelijks whatsappt en anderen waarmee dat wekelijks is.....

Dat is toch de normaalste zaak van de wereld?
  Vis een optie? donderdag 7 juli 2022 @ 10:57:46 #139
70532 loveli
N
pi_205264435
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:42 schreef goldfish84 het volgende:
Hoop dat ik er uit ben tegen de tijd dat ik zelf een bruiloft organiseer :p
Ik hoop dat je daar een topic over opent :@
crap in = crap out
pi_205264493
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 10:57 schreef loveli het volgende:

[..]
Ik hoop dat je daar een topic over opent :@
Neem aan dat iedereen van FOK! is uitgenodigd als daggast, want onderscheid maken kan echt niet.
  Moderator donderdag 7 juli 2022 @ 11:03:45 #141
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_205264502
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 10:57 schreef loveli het volgende:

[..]
Ik hoop dat je daar een topic over opent :@
Nou, als je besluit de vriendschap voort te zetten, dan moet het niet zo zijn dat het op de achtergrond blijft sluimeren, want als dat zo is dan is de vriendschap niet meer oprecht. Dan ben je hoogstens nog kennissen.

Je kunt niet zeggen (imho) 'ja we zijn wel nog vrienden, maar als ik trouw dan nodig ik jou niet uit (voor de hele dag) want toen bij jou...blablabla'. Dan moet je gewoon besluiten (nogmaals, imho), dat die vriendschap gewoon klaar is wat jou betreft.
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 7 juli 2022 @ 22:44:25 #142
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205272201
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 09:00 schreef goldfish84 het volgende:

[..]
Zou me super ongemakkelijk voelen en overwegen om misschien ook alleen naar de avond te komen. Aanhang was immers ook niet welkom en volgens de ceremonie meesters was de reden daarvan dat we als vriendinnengroep (soort stel) waren uitgenodigd.

Ik vind t ook lastig dat zij dit wel eerder wist maar niet eerder gezegd heeft, maar tegelijk is het niet aan haar.
Je snapt toch zelf ook wel dat als de daggastvriendin had bedankt voor de hele dag en alleen 's avonds zou komen dat er dan een stuk wrijving in de vriendschap tussen de bruid en de daggastvriendin zou ontstaan?

Ik geloof er niets van dat je, als de rollen omgedraaid zouden zijn, ervoor gekozen zou hebben alleen 's avonds te komen, daarmee had je immers ook je band met de bruid verbruid.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 7 juli 2022 @ 22:48:01 #143
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_205272236
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:42 schreef goldfish84 het volgende:

[..]
Tjsa dat is idd de vraag. Met de daggast vriendin is de band nog steeds goed dus dat blijft hopelijk ook zo. En op welke voet ik en de bruid nu nog staan tsja, misschien komt t niet meer goed, misschien trekt t een beetje bij. Hoop dat ik er uit ben tegen de tijd dat ik zelf een bruiloft organiseer :p
Stel je niet zo aan zeg.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 15 juli 2022 @ 10:32:22 #144
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_205348232
Tering TS, wat ben jij een aandachtshoertje. Accepteer gewoon dat het deze dag niet om jou gaat en ga savonds lekker feesten op haar kosten.
Blaf me vol
pi_205395577
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 10:32 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
Tering TS, wat ben jij een aandachtshoertje. Accepteer gewoon dat het deze dag niet om jou gaat en ga savonds lekker feesten op haar kosten.
met zo'n naam en mening kan er maar 1 hier de aandachtshoer zijn
  Vis een optie? dinsdag 19 juli 2022 @ 22:56:40 #146
70532 loveli
N
pi_205395770
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 22:42 schreef goldfish84 het volgende:

[..]
met zo'n naam en mening kan er maar 1 hier de aandachtshoer zijn
Topic niet gelezen?
crap in = crap out
pi_205395900
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:42 schreef goldfish84 het volgende:

[..]
Hoop dat ik er uit ben tegen de tijd dat ik zelf een bruiloft organiseer :p
Ik heb zo een vermoeden dat het nog vrij lang gaat duren voordat je zelf een bruiloft gaat organiseren.
pi_205396080
Sorry maar als je zo reageert heb je echt een bord voor je kop. Natuurlijk verzint de bruid een excuus en doet de andere vriendin net of ze het ook niet begrijpt. Ze willen je er niet bij hebben overdag en dat is een bewuste keus. Niet lullig bedoelt maar als ik de openingspost lees dan kan ik me daar wel iets bij voorstellen...
Let op dit is mijn mening, geen feit.
  zondag 24 juli 2022 @ 20:01:22 #149
397873 Neeleh
Graag verwijderen
pi_205447889
Dit is gewoon pijnlijk als je dacht op dezelfde voet te staan als die andere vriendin, punt..
pi_205448032
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:28 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Wel pijnlijk als een goede vriend(in) zo recht in je gezicht zo'n bullshit excuus gebruikt.
Precies.
Voor mij zou dit einde vriendschap zijn, want verschil dan qua normen en waarden en ideeën hoe je in een vriendschap met elkaar communiceert ook gewoon teveel van die vriendin.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')