abonnement Unibet Coolblue
pi_205170622
Her en der lees je weleens dat Fok! een "zinkend schip" zou zijn geworden.
Allemaal kreten die nergens op slaan en vooral uit de onderbuik-streek zijn geschreven.

Het is logisch om te zeggen dat het vroegah beter was, daar zitten je herinneringen en die koester je.

Maaaaar je leest dan ook dat er veel minder users zouden zijn en meer zijn weggegaan dan gekomen (vandaar de kreet 'zinkend schip' hehe) en ik vraag me af in hoeverre dit klopt.

Zijn er cijfers die duidelijk kunnen aantonen dat Fok! Sinds 10 jaar geleden is gedaald qua ledenaantal en de stroom van nieuwe leden/nieuwe actieve leden?
Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
pi_205170664


aantal actieve gebruikers per maand sinds 2011 tot afgelopen mei

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2022 13:57:30 ]
pi_205170670
Voor m’n gevoel blijft het nu al wel een tijdje stabiel.
pi_205170683
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 13:51 schreef Oostblokkert het volgende:
Zijn er cijfers die duidelijk kunnen aantonen dat Fok!
https://www.thuisserver.net/fokdagcijfers/.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2022 14:03:01 ]
pi_205170706
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 13:51 schreef Oostblokkert het volgende:
Allemaal kreten die nergens op slaan en vooral uit de onderbuik-streek zijn geschreven.
:').

Hier zo stellig zeggen dat het nergens op slaat, om vervolgens later te zeggen dat je wil uitzoeken of die uitspraken wel kloppen en of iemand je aan de cijfers kan helpen.

:').
  dinsdag 28 juni 2022 @ 14:05:00 #6
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_205170723
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 13:57 schreef Document1 het volgende:
Voor m’n gevoel blijft het nu al wel een tijdje stabiel.
Je merkt wel dat het 's nachts nu vrijwel uitgestorven is, dat was vorig jaar nog niet zo.
  Beste/leukste mod 2022 dinsdag 28 juni 2022 @ 14:07:17 #7
319979 Fok-it
All is well
pi_205170736
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 13:56 schreef Dries4Ever het volgende:
[ afbeelding ]

aantal actieve gebruikers per maand sinds 2011 tot afgelopen mei
Vind het nog meevallen over 11 jaar gezien
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_205170754
Fok is bijna bejaard, zoals Tong met z'n Imca Marina.
  dinsdag 28 juni 2022 @ 14:16:38 #9
292419 NoXia
Productiefoutje
  dinsdag 28 juni 2022 @ 14:19:26 #10
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_205170806
quote:
9s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 14:16 schreef NoXia het volgende:
Imca Marina
Ging googelen om te kijken of ze inderdaad dood is, en niet alleen leeft ze nog MAAR je kan haar ook inhuren om je scheiding te begeleiden _O_ _O_
  dinsdag 28 juni 2022 @ 14:20:34 #11
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_205170812
Onder het genot van een hapje, een drankje en een dansje zelfs!
Damn, snel trouwen want dit wil ik wel meemaken voor ze dood is (of ik dood ben, kan ook he)
pi_205170817
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 14:07 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Vind het nog meevallen over 11 jaar gezien
Eens. Met de komst van social media zijn er heel veel fora verdwenen. Maar FOK! niet ^O^
pi_205171161
Mja. Er zijn nog users, maar wat voor users zijn het?

Vroeger was de samenstelling van de users heel gevarieerd. Waren veel baggeraars, veel kwaliteitsusers, veel tussenin, veel verschillende meningen, een balans.

Langzamerhand is dat omgeslagen. Balans is compleet zoek, variatie is minder. Ik wil het niet te specifiek maken, want dan moet je weer goed gaan nuanceren en zo. Maar het komt erop neer dat je tegenwoordig een bepaalde groep meer zichtbaar is dan de ander, waarbij de kleinere groep mensen minder en minder zichtbaarder worden, omdat het simpelweg geen nut meer heeft om te posten. Je wordt simpelweg ondergesneeuwd door dat andere groep.

Maar goed, lekker nietszeggend zo, zonder specifiek te zijn. Ach ja, je snapt vast wel wat ik bedoel als je hier al wat langer meeloopt.

Gewoon posten wanneer je daar zin in hebt en verder niet al te veel bij stilstaan. Binding is helemaal weg, maar af en toe wil je blijkbaar nog wat posten en doe je dat dus.

Het is dat er geen andere Nederlandse forum of discussieplek is waarbij de software fijn werkt. (Ook met een kanttekening, maar dat laten we maar voor wat het is.)
pi_205171653
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 15:15 schreef YStec het volgende:
Mja. Er zijn nog users, maar wat voor users zijn het?

Vroeger was de samenstelling van de users heel gevarieerd. Waren veel baggeraars, veel kwaliteitsusers, veel tussenin, veel verschillende meningen, een balans.

Langzamerhand is dat omgeslagen. Balans is compleet zoek, variatie is minder. Ik wil het niet te specifiek maken, want dan moet je weer goed gaan nuanceren en zo. Maar het komt erop neer dat je tegenwoordig een bepaalde groep meer zichtbaar is dan de ander, waarbij de kleinere groep mensen minder en minder zichtbaarder worden, omdat het simpelweg geen nut meer heeft om te posten. Je wordt simpelweg ondergesneeuwd door dat andere groep.

Maar goed, lekker nietszeggend zo, zonder specifiek te zijn. Ach ja, je snapt vast wel wat ik bedoel als je hier al wat langer meeloopt.

Gewoon posten wanneer je daar zin in hebt en verder niet al te veel bij stilstaan. Binding is helemaal weg, maar af en toe wil je blijkbaar nog wat posten en doe je dat dus.

Het is dat er geen andere Nederlandse forum of discussieplek is waarbij de software fijn werkt. (Ook met een kanttekening, maar dat laten we maar voor wat het is.)
Helder verhaal, lekker kort
  dinsdag 28 juni 2022 @ 21:06:17 #15
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_205174510
Ja jammer wel.
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
pi_205175459
I am the king of the world !

Ik heb Titanic nooit gezien
"You can call me Susan if it makes you happy"
  Trouwste user 2022 woensdag 29 juni 2022 @ 08:09:26 #17
7889 tong80
Spleenheup
pi_205177545
quote:
9s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 14:16 schreef NoXia het volgende:

[..]
RIP.
Ze leeft als nooit tevoren.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_205178340
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 14:02 schreef YStec het volgende:

[..]
:').

Hier zo stellig zeggen dat het nergens op slaat, om vervolgens later te zeggen dat je wil uitzoeken of die uitspraken wel kloppen en of iemand je aan de cijfers kan helpen.

:').
Dat had ik ook wel door toen ik het schreef, maar ik wilde prikkelen.
Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
pi_205178360
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 13:56 schreef Dries4Ever het volgende:
[ afbeelding ]

aantal actieve gebruikers per maand sinds 2011 tot afgelopen mei
Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
pi_205178393
Er is steeds meer op internet te doen, maar de beschikbare tijd blijft hetzelfde dus wordt de spoeling steeds dunner en het verloop groter.
Natuurlijk heb je lieden die zeggen dat dit komt omdat FOK te links is of te rechts is, etc.
Daar is allemaal geen bewijs voor.
Dus nee we zinken niet :)
  Trouwste user 2022 woensdag 29 juni 2022 @ 10:45:09 #21
7889 tong80
Spleenheup
pi_205178702
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 10:08 schreef iteejer het volgende:
Er is steeds meer op internet te doen, maar de beschikbare tijd blijft hetzelfde dus wordt de spoeling steeds dunner en het verloop groter.
Natuurlijk heb je lieden die zeggen dat dit komt omdat FOK te links is of te rechts is, etc.
Daar is allemaal geen bewijs voor.
Dus nee we zinken niet :)
MEN / [AKQ] #3350 Met het vliegtuig naar Bolivia

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 29 juni 2022 @ 10:51:52 #22
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_205178750
Toen FOK! begon waren forums de bom,..nu zijn er zoveel andere platforms dat het logisch is dat men minder post op een BB.
pi_205179200
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 10:08 schreef iteejer het volgende:
Natuurlijk heb je lieden die zeggen dat dit komt omdat FOK te links is of te rechts is, etc.
Daar is allemaal geen bewijs voor.
Lees even voor de gein een aantal topics in NWS. En check of het voor jou hetzelfde is als 5 of 10 jaar geleden.

FOK! trekt een bepaalde groep mensen, omdat je hier op het forum best wel wat mag zeggen. Maar, op een gegeven moment krijgt dat bepaalde groep mensen de overhand, en gaan er meer en meer mensen weg die juist voor een balans zorgen.

Of, het is de weergave van de huidige samenleving. Wat het allemaal nog erger maakt.
pi_205179290
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 11:48 schreef YStec het volgende:

[..]
Lees even voor de gein een aantal topics in NWS. En check of het voor jou hetzelfde is als 5 of 10 jaar geleden.

FOK! trekt een bepaalde groep mensen, omdat je hier op het forum best wel wat mag zeggen. Maar, op een gegeven moment krijgt dat bepaalde groep mensen de overhand, en gaan er meer en meer mensen weg die juist voor een balans zorgen.

Of, het is de weergave van de huidige samenleving. Wat het allemaal nog erger maakt.
Deze discussie is al 100.000 keer gevoerd, is gewoon kansloos. Redelijke users gaan niet terugkomen, NWS is een put ingedoken waar het niet meer uitkomt.

Je kan beter NWS op negeren zetten, of specifiek de topics eruit pikken die men onmogelijk naar buitenlanders kan draaien (hoewel je er versteld van raakt hoe creatief sommigen daar nog in zijn).
  Moderator woensdag 29 juni 2022 @ 13:41:45 #25
225562 crew  Speedfight
pi_205180228
Ik vind het wel prettig dat het nu enigszins bij te houden is.
Vroegah zat er zowat al een slotje op voor je klaar was de OP te lezen.
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
  Leukste jonkie 2022 woensdag 29 juni 2022 @ 21:53:42 #26
213457 engine
pi_205184757
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 10:08 schreef iteejer het volgende:
Er is steeds meer op internet te doen, maar de beschikbare tijd blijft hetzelfde dus wordt de spoeling steeds dunner en het verloop groter.
Natuurlijk heb je lieden die zeggen dat dit komt omdat FOK te links is of te rechts is, etc.
Daar is allemaal geen bewijs voor.
Dus nee we zinken niet :)
Dus je geeft een reden waarom mensen minder op fok komen en de conclusie is dat fok niet zinkt?

Lijkt me toch wel een probleem als er geen users meer over zijn.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_205241970
quote:
2s.gif Op woensdag 29 juni 2022 21:53 schreef engine het volgende:

[..]
Dus je geeft een reden waarom mensen minder op fok komen en de conclusie is dat fok niet zinkt?

Lijkt me toch wel een probleem als er geen users meer over zijn.
Minder publiek is iets anders dan zinken toch? :)

Maar, je hebt een punt. FOK! moet dermate onderscheidend zijn dat het loont om daarheen te komen. Voor mij en voor een hoop anderen is dat nog steeds zo, maar dat moet we misschien wat duidelijker uit de verf laten komen.

Ik heb er een duidelijke mening over, maar dit gaat niet over mij: wat is het voor jou / jullie wat FOK! de moeite waard maakt?
pi_205242247
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 07:51 schreef iteejer het volgende:
wat is het voor jou / jullie wat FOK! de moeite waard maakt?
Historie/gewoonte deels :P

Maar vooral de diversiteit aan onderwerpen denk ik. Niet gericht op 1 ding, waardoor je soms ook onverwacht in nieuwe onderwerpen terechtkomt waar je niks vanaf weet.

Daarom heb ik ook niet zoveel met KLB/ONZ, omdat dat vooral gebagger is. Opzich niet erg, maar dat vloeit naar mijn idee steeds verder uit naar serieuze fora, waardoor de kwaliteit dáár achteruit gaat en mensen afhaken :)
  Trouwste user 2022 dinsdag 5 juli 2022 @ 09:11:33 #29
7889 tong80
Spleenheup
pi_205242484
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 08:39 schreef Piles het volgende:

[..]
Historie/gewoonte deels :P

Maar vooral de diversiteit aan onderwerpen denk ik. Niet gericht op 1 ding, waardoor je soms ook onverwacht in nieuwe onderwerpen terechtkomt waar je niks vanaf weet.

Daarom heb ik ook niet zoveel met KLB/ONZ, omdat dat vooral gebagger is. Opzich niet erg, maar dat vloeit naar mijn idee steeds verder uit naar serieuze fora, waardoor de kwaliteit dáár achteruit gaat en mensen afhaken :)
ONZ is dood

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_205243288
Zie kinderen niet zo snel meer naar een forum komen. En wij worden oud en gaan samenwonen en moeten altijd werken, snachts slapen want morgen vroeg op etc.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_205243351
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 10:52 schreef Aiciu het volgende:
Zie kinderen niet zo snel meer naar een forum komen. En wij worden oud en gaan samenwonen en moeten altijd werken, snachts slapen want morgen vroeg op etc.
Is ook gewoon opvoeding he, je moet het niet op z'n beloop laten, mijn kinderen moeten gewoon iedere avond een uurtje achter de pc en daardoor hebben we hier ook geweldige users als @Stepperoller en @Bocaj en daar kan iedereen wat bijdragen
-nee-
pi_205243445
Grote voordeel van fok tov social media is dat er geen algoritme achter zit, en iedereen hetzelfde ziet, en alle discussies lineair zijn. Je hebt dus geen bubble zoals op facebook of twitter waar je alleen dingen van gelijkgestemden ziet, of dingen die door het algoritme worden voorgesteld. Je hebt ook geen "hivemind" zoals op reddit waar elke keer dezelfde dingen en meningen en memes door upvotes of downvotes naar boven komen of juist verdwijnen. Gewoon simpel en ouderwets dus en dat is goed, want daardoor kom je automatisch in contact met allemaal mensen en meningen die je op sociale media helemaal niet of nauwelijks ziet. Gezond voor een goede discussie-cultuur.
  Trouwste user 2022 dinsdag 5 juli 2022 @ 13:18:21 #33
7889 tong80
Spleenheup
pi_205244647
Nadat de FA shmoopy een jaar niks van zich liet horen en een jaar niks had gepost kreeg ik een mailtje van een andere FA, Yvonne. Of ik haar telefoonnummer had. Iets meer betrokkenheid zou wel leuk zijn. Iteejer is volgens mij ook FA. Zie hem nooit posten. Neem een voorbeeld aan Heywooduh. Hoe betrokken die is met FOK!

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Beste/leukste mod 2022 dinsdag 5 juli 2022 @ 13:27:04 #34
319979 Fok-it
All is well
pi_205244729
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 11:08 schreef Farenji het volgende:
Grote voordeel van fok tov social media is dat er geen algoritme achter zit, en iedereen hetzelfde ziet, en alle discussies lineair zijn. Je hebt dus geen bubble zoals op facebook of twitter waar je alleen dingen van gelijkgestemden ziet, of dingen die door het algoritme worden voorgesteld. Je hebt ook geen "hivemind" zoals op reddit waar elke keer dezelfde dingen en meningen en memes door upvotes of downvotes naar boven komen of juist verdwijnen. Gewoon simpel en ouderwets dus en dat is goed, want daardoor kom je automatisch in contact met allemaal mensen en meningen die je op sociale media helemaal niet of nauwelijks ziet. Gezond voor een goede discussie-cultuur.
Toch heeft het upvote-systeem op Reddit ook wel voordelen hoor. Maar verder volledig eens met je post
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_205244864
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 13:27 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Toch heeft het upvote-systeem op Reddit ook wel voordelen hoor. Maar verder volledig eens met je post
Zeker, het is vaak een prima vorm van auto-moderatie. Maar het zorgt er ook voor dat je na een tijdje als je te laat bent ook niet echt meer kan reageren op een post omdat die toch helemaal onderaan terecht komt waar niemand hem leest en dus ook niemand hem upvotes geeft. Dan is het systeem van fok waar een topic omhooggeschopt wordt bij elke post beter.
pi_205248762
Ik zou persoonlijk een wat scherpere scheiding zien tussen kwaliteitsforums en baggertroep en dat daar ook beleid op aangepast word, als ik @Danny was zou ik proberen daar wat strategischer op te marketeren, genoeg fora waar er denk ik wel wat sponsorships te halen vallen. BIjvoorbeeld WRG, AEX of BTC.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205248831
Een optie om alle slowchats te filteren zou welkom zijn.
pi_205337701
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 11:08 schreef Farenji het volgende:
Grote voordeel van fok tov social media is dat er geen algoritme achter zit, en iedereen hetzelfde ziet, en alle discussies lineair zijn. Je hebt dus geen bubble zoals op facebook of twitter waar je alleen dingen van gelijkgestemden ziet, of dingen die door het algoritme worden voorgesteld. Je hebt ook geen "hivemind" zoals op reddit waar elke keer dezelfde dingen en meningen en memes door upvotes of downvotes naar boven komen of juist verdwijnen. Gewoon simpel en ouderwets dus en dat is goed, want daardoor kom je automatisch in contact met allemaal mensen en meningen die je op sociale media helemaal niet of nauwelijks ziet. Gezond voor een goede discussie-cultuur.
Dit is heel belangrijk imo.
Als je eens buiten je eigen bubble wil kijken, op welk gebied ook, is FOK nog steeds één van de meest brede sites die je kan vinden.

Bv het BNW forum. Door velen verguisd. Al die complotten zouden maar ondermijnend werken, het zijn een stel gekkies, etc.
Maar - neem de situatie rond de toeslagen affaire. Waar nu naar buiten komt dat in 2017 al werd gezegd door de overheid dat er niet veel openheid gegeven moet worden omdat dat maar onrust oplevert. (https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-in-toeslagenaffaire) Als er toen een BNW-er had gezegd dat zoiets speelde zou deze als een fantast weg gezet zijn. Wat illustreert dat er een functionele plek is voor de discussievorm 'FOK'.

Want wat is er dan waar van de corona beweringen, wat van stikstof en de boeren, etc. Voor je het weet wordt alles in twijfel getrokken.
Discussie waar extremen elkaar kunnen ontmoeten is één van de weinige nuancerings mechanismen die we nog hebben online. De meeste media nemen immers op voorhand al een positie in.

Die neutraliteit is altijd het kenmerk van FOK geweest. Ook al staat die steeds meer onder druk door woke en deugen, en ultra rechts daartegenover.
pi_205337715
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 20:29 schreef raptorix het volgende:
Ik zou persoonlijk een wat scherpere scheiding zien tussen kwaliteitsforums en baggertroep en dat daar ook beleid op aangepast word, als ik @:danny was zou ik proberen daar wat strategischer op te marketeren, genoeg fora waar er denk ik wel wat sponsorships te halen vallen. BIjvoorbeeld WRG, AEX of BTC.
Hoe stel je je die scherpere scheiding voor?
pi_205338199
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 07:51 schreef iteejer het volgende:
Ik heb er een duidelijke mening over, maar dit gaat niet over mij: wat is het voor jou / jullie wat FOK! de moeite waard maakt?
Om heel eerlijk te zijn, heb ik daar twee redenen voor.

- Gewoonte. Zit al meer dan 15 jaar op FOK! (met pauzes tussendoor). En daarmee bedoel ik eigenlijk alleen op het forum-gedeelte. Mocht ik *nu* FOK! ontdekken, was ik hier na een paar keertjes kijken allang niet meer gekomen: sommige inhoud is voor mij zo enorm afstotend. Nu blijf ik dus komen uit gewoonte, en probeer ik maar te negeren wat me niet aanstaat (dat werkt niet altijd even goed, de enige reden waarom ik pauzes neem is omdat ik het weer zo enorm zat ben wat ik hier zie en dus afstand moet nemen).

- Forumsoftware. De software hier (RDE) werkt enorm fijn. De chronologische volgorde blijft toch wel enorm fijn werken. Het quoten, en de notificaties zijn fijn (al kan dat laatste wel wat beter). Het is fijn dat er limieten zitten aan UI's, en dat er geen plaatjes in de signatures kan houdt het overzichtelijk. De layout op desktop is prima, en op mobiel ook. Mijn grootste kritiekpunt is/blijft reclames, maar dat houd ik inhoudelijk maar even voor mezelf.

Deze twee redenen zijn ook waarom FOK! blijft winnen van Reddit, maar ik breng inmiddels wel veel (en véél) meer tijd door op Reddit.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-07-2022 11:03:10 ]
pi_205338274
quote:
99s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 20:33 schreef boskameel het volgende:
Een optie om alle slowchats te filteren zou welkom zijn.
Je kunt slowchats eruit filteren in de AT, en in je MyAT. Moet volgens mij na elke reload weer aangeklikt worden.

Linksboven het overzicht...




Kan niet in de index van een forum, though.
  donderdag 14 juli 2022 @ 11:10:20 #42
256666 leeell
I know you're lonely
pi_205338284
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2022 10:59 schreef YStec het volgende:

[..]
Om heel eerlijk te zijn, heb ik daar twee redenen voor.

- Gewoonte. Zit al meer dan 15 jaar op FOK! (met pauzes tussendoor). En daarmee bedoel ik eigenlijk alleen op het forum-gedeelte. Mocht ik *nu* FOK! ontdekken, was ik hier na een paar keertjes kijken allang niet meer gekomen: sommige inhoud is voor mij zo enorm afstotend. Nu blijf ik dus komen uit gewoonte, en probeer ik maar te negeren wat me niet aanstaat (dat werkt niet altijd even goed, de enige reden waarom ik pauzes neem is omdat ik het weer zo enorm zat ben wat ik hier zie en dus afstand moet nemen).

- Forumsoftware. De software hier (RDE) werkt enorm fijn. De chronologische volgorde blijft toch wel enorm fijn werken. Het quoten, en de notificaties zijn fijn (al kan dat laatste wel wat beter). Het is fijn dat er limieten zitten aan UI's, en dat er geen plaatjes in de signatures kan houdt het overzichtelijk. De layout op desktop is prima, en op mobiel ook. Mijn grootste kritiekpunt is/blijft reclames, maar dat houd ik inhoudelijk maar even voor mezelf.

Deze twee redenen zijn ook waarom FOK! blijft winnen van Reddit, maar ik breng inmiddels wel veel (en véél) meer tijd door op Reddit.
Dit.

Ik vind FOK! veel fijner werken en opgezet dan Reddit.

Alleen is de content op FOK! 1 procent van wat t op Reddit is
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_205338539
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2022 10:00 schreef iteejer het volgende:

[..]
Hoe stel je je die scherpere scheiding voor?
Stop de serieuze fora onder 1 hoofdgroep, waar men alleen dient te posten op basis van feiten en argumenten. Daarnaast cooldown voor nieuwe accounts.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205339046
@iteejer

Nadat ik FB / De aboshop is vernieuwd en heropend (deels) zag, wilde ik daarin posten over mogelijke uitbreidingen. Niet gedaan uiteindelijk, omdat ik het idee heb dat de mankracht voor nieuwe ontwikkelingen enorm laag is en dat nieuwe ideeën min of meer zinloos zijn.

FOK! heeft nooit goed gebruik kunnen maken om inkomsten te vergaren uit zijn users, buiten advertenties om. Abo's zijn ingevoerd, maar dat is een éénmalige inkomstenbron. En users uit het buitenland kunnen er volgens mij geen gebruik van maken (op een gautomatiseerde manier), omdat alleen iDEAL-betalingen mogelijk zijn. Misschien is dat inmiddels wel beter hoor, maar ik herinner nog dat een user uit België het jammer vond dat hij geen abonnement kon nemen.

Anyway, wat betreft inkomsten, zou FOK! eigenlijk heel goed naar Reddit moeten kijken. Er zijn een aantal manieren waarop Reddit extra inkomsten genereerd, waaronder de prominentste: awards. Bij Reddit kun je 'punten' (coins) kopen, en met deze punten kun je awards aanschaffen en deze awards uitdelen aan posts. Deze posts vallen in sommige gevallen meer op (vb 1, vb 2). Op deze manier worden users beloond door andere users voor hun inhoud. Wat een user geeft/krijgt is overigens ook te zien op een profiel van een user, wat eventueel ook kan aanmoedigen om eraan mee te doen.

Het leuke is dat je dus op deze manier je waardevolle content door users kunt laten selecteren, en dat vervolgens kan gebruiken om daar extra users naar toe te trekken. Mensen vinden waardevolle content leuk, dus blijven ze langer doorklikken op de website. Je kunt ook bijvoorbeeld openingsposts die veel awards hebben gekregen, weergeven in een apart overzicht, zodat je daarmee ook makkelijker je waardevolle content tentoonstelt.

Daarnaast hebben subreddits hun eigen awards (andere naam + icoon en zo), bepaald door de mods. Dus je hebt de site-wide awards (gold, silver etc), en je hebt forum-wide awards. Daarmee kun je het dus ook iets persoonlijkers/leukers mee maken.

Mijns inziens zou FOK! zoiets echt moeten doorvoeren.
Snel een voorbeeldje:
- User kan punten kopen (korting geven op grote hoeveelheden, bijv: 1 punt = 1 cent, 500 punten = 4,50 (fantastisch), 1000 punten = 8 euro, en zo, en zo).
- Site-wide awards: platina (500 p) , goud (250 p), zilver (100 p), brons (50 p), koper (25 p), vibranium (750 p), kryptonite (750 p) etc etc etc.
- User koopt voor 8 euro 1000 punten, en kan daarmee dus bijv. 2 gouden awards, en 5 zilver awards uitdelen.
- Af en toe willekeurige actieve users willekeurige awards cadeau doen, die ze dan binnen 3 dagen moeten geven. Op die manier zorg je ervoor dat users gratis in aanraking komen met awards.

Abonnementen zijn niet spannend. Je koopt het vooral omdat je de site wil steuenen, niet omdat ze leuk zijn. Met awards kun je het leuk maken, want je zorgt voor interactie tussen users.

Als je dan ook nog eens ervoor zorgt dat deelnemen aan discussies ook gratis punten laat verdienen, win je er nog meer mee. Bij elke 10 likes, 1 punt (om tegen te gaan dat iedereen elkaar gaat liken). Bij elke openingspost met 25 likes, 10 punten (waardoor users het leuk vinden om topics te openen). Bij elke 1000 posts op het forum, 1 gratis zilver award cadeau. Deze waarden kunnen natuurlijk afzonderlijk per forum ingesteld worden.

Conclusie: maak het leuk om geld uit te geven op het forum.

 

Reddit verdient er echt absurd veel geld mee.
Twee absurde voorbeelden:




Inkomsten voor Reddit van dat laatste plaatje:
quote:
according to reddit award calculator, that's approximately $35,469.49 for all those awards

Bron: https://www.reddit.com/r/(...)tory_by_far/hf0edah/.
35 DUIZEND DOLLAR...

Of, wat een ander zegt:
quote:
Yeah, theres almost 60k in silver, hugs, and seals. Stopped looking after those 3.

Bron: https://www.reddit.com/r/(...)tory_by_far/hf0j24w/
60 DUIZEND DOLLAR.

Als je slechts 1 procent van 35.000 dollar binnenkrijgt, en per jaar 3 van zulke posts heb, heb je als FOK! al 1000 euro extra binnengekregen. Nu zeg ik niet dat het zo hard gaat lopen op FOK!, maar het gaat wel wat extra inkomsten genereren.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 14-07-2022 12:52:27 ]
pi_205339791
^^Klinkt best OK maar ms ook wel complex om te maken. En het is altijd een combi van dingen die maakt of zoiets slaagt he. Als je userbase al goed is, slaagt zoiets eerder. Alleen dat doen en daarmee hopen dat je userbase verbetert gaat vast minder succesvol zijn.
pi_205339959
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2022 13:58 schreef Modus het volgende:
^^Klinkt best OK maar ms ook wel complex om te maken. En het is altijd een combi van dingen die maakt of zoiets slaagt he. Als je userbase al goed is, slaagt zoiets eerder. Alleen dat doen en daarmee hopen dat je userbase verbetert gaat vast minder succesvol zijn.
Het is een beetje kip en ei-verhaal voor FOK!.

Is er geen geld, omdat er geen usergroei is? Of is er geen usergroei, omdat de website stilstaat qua functionaliteit en er daardoor geen geld is? (Even geforceerd vergeleken, om een punt te maken.)

FOK! bestaat meer dan 20 jaar, én dat is echt enorm knap. Echter, FOK! heeft geen inkomsten om personeel aan te nemen die dedicated aan de website kunnen werken (ontwikkelaars, mods, marketing etc etc). Dat betekent dat alles gedaan wordt met vrijwilligers en dat je dus niet gericht het 'product' kunt verbeteren of te veel kunt eisen van je vrijwilligers. Dat betekent dus ook dat je weinig/minder middelen tot je hebt wanneer je het verkeer naar de website wil verbeteren. Voor FOK! is het dus moeilijk om de negatieve spiraal te doorbreken, je kunt immers geen geld er tegenaan gooien.

Enige manier waarop ik FOK! zie verbeterd worden, is de negatieve spiraal doorbreken door er dus financieel veel beter voor te staan. En de enige manier om dat te doen, is meer geld ontvangen van je users.

Meer geld voor FOK! betekent dat dat geld ingezet kan worden om de site te verbeteren. Maar om die geld te ontvangen, moeten er wel nieuwe functies ingebouwd worden. Die niet zo snel ingebouwd kunnen worden, omdat ontwikkelers geld kosten.

Je moet dus ergens wel anders inzetten, en mijns inziens is de plek om dat te doen meer functionaliteit ontwikkelen dat het leuk maakt voor de users om geld uit te geven op FOK!.

Dus, in eerste instantie niet bedoeld om de userbase te verbeteren... Maar het gevolg moet wel zijn dat op de langere termijn je meer middelen hebt om de userbase wel te verbeteren.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-07-2022 14:19:38 ]
pi_205340041
Laat ze eens beginnen met de serieuze forums serieus houden. Geintje op zijn tijd moet kunnen maar zoveel topics (en half Fok) worden verneukt door een berg sneue kuttrollen, matige acts, verzuurde ex-users die maar op hangende pootjes zijn teruggekomen en gaan lopen zieken onder weet ik hoeveel kloons.

En dat kunnen ze alleen maar blijven doen omdat ze er vrijwel altijd zonder consequenties mee weg komen. Oeehh een post verwijderd, nou dát zal ze leren hoor!! Die hoerige kutmentions overal. Mensen gewoon meteen een 2 jaar subforumban geven.
pi_205340195
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2022 14:27 schreef Modus het volgende:
Laat ze eens beginnen met de serieuze forums serieus houden. Geintje op zijn tijd moet kunnen maar zoveel topics (en half Fok) worden verneukt door een berg sneue kuttrollen, matige acts, verzuurde ex-users die maar op hangende pootjes zijn teruggekomen en gaan lopen zieken onder weet ik hoeveel kloons.
Dat kunnen ze niet doen, omdat je daarmee users gaat frustreren en je daarmee er mogelijk zorgt dat je nog minder users hebt.

Vroeger was dat geen probleem, er kwamen nieuwe users bij. Tegenwoordig is de leegloop duidelijker zichtbaar.

Het probleem is (zoals ik eerder heb aangegeven), is dat de balans tussen type users zoek is. Je kunt moeilijk kwaliteit eisen, als er vervolgens weinig kwaliteit is en de hoeveelheid content dus enorm daalt...

En dan heb je daarbij ook nog het probleem dat je tegenwoordig al heel snel termen naar je geslingerd krijgt. Jij ziet het als bewaken van kwaliteit, terwijl er velen zijn die het zien als censuur. Het aandeel van het volk dat hier op FOK! tegenwoordig rondloopt dat 'simpel en egoïstisch' denkt, is groter en daardoor zichtbaarder. (Ik had een benaming nodig, en "simpel en egoïstisch" is wat ik nu zo snel heb kunnen bedenken. De groep dat ik daarmee wil aanduiden is de groep is vooral keihard kan schreeuwen en eigenlijk geen trek heeft tot een inhoudelijke discussie waar beide kanten naar elkaar luisteren en met bronnen en argumenten de discussie voeren. De gebruikers met veel onderbuikgevoelens, zeg maar.)
  donderdag 14 juli 2022 @ 15:04:41 #49
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205340432
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2022 14:27 schreef Modus het volgende:
Laat ze eens beginnen met de serieuze forums serieus houden. Geintje op zijn tijd moet kunnen maar zoveel topics (en half Fok) worden verneukt door een berg sneue kuttrollen, matige acts, verzuurde ex-users die maar op hangende pootjes zijn teruggekomen en gaan lopen zieken onder weet ik hoeveel kloons.

En dat kunnen ze alleen maar blijven doen omdat ze er vrijwel altijd zonder consequenties mee weg komen. Oeehh een post verwijderd, nou dát zal ze leren hoor!! Die hoerige kutmentions overal. Mensen gewoon meteen een 2 jaar subforumban geven.
Nee, dat komt omdat mensen voor Fok betalen.
En je gaat betalende klanten niet bannen. Dus alle trollen met een abo hebben vrij spel.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_205343887
De fok van een schip is vaak het eerste wat onder water duikt. Soberzo een onderdeel van een schip en schepen zinken. Dus qua naam van een website zit je dan al goed... of fout.
It was a business doing pleasure with you.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')