abonnement Unibet Coolblue
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 28 juni 2022 @ 10:25:08 #1
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_205168745
Europol mag in bepaalde gevallen grote datasets met gegevens van niet-verdachte burgers opslaan en verwerken, zo is mogelijk gemaakt door het aanpassen van een verordening door het Europees Parlement en de Europese Raad. De Europese privacytoezichthouder EDPS is niet blij met de aanpassing en stelt dat die het toezicht verzwakt.

Op dit moment houdt de Europese opsporingsdienst zich niet aan de regels voor het verwerken van persoonsgegevens en is ingrijpen noodzakelijk om de rechten van burgers te beschermen, aldus de EDPS. Onder de Europol Regulation mag de Europese opsporingsdienst data verwerken van personen die een duidelijk vastgestelde relatie met criminele activiteiten hebben. Op deze manier moet worden voorkomen dat Europol gegevens van niet-verdachte personen verwerkt. Europol ontvangt deze data van Europese politiediensten en verwerkt het vervolgens in de eigen systemen.

De hoeveelheid data die Europol ontvangt is echter zo groot dat het niet meteen zonder een assessment onderscheid kan maken tussen personen van wie er duidelijk is vastgesteld dat er een relatie is met criminele activiteiten en niet-verdachte personen. Europol bewaart deze datasets voor lange tijden in de eigen systemen, soms zelfs jaren. De opsporingsdienst kan echter niet garanderen dat deze datasets geen gegevens van niet-verdachte personen bevatten en is daarmee in overtreding van de Europol Regulation, zo laat de EDPS weten.

De Europese privacytoezichthouder sprak Europol hier in september 2020 op aan, aangezien de opslag van data van niet-verdachte personen een risico voor de fundamentele rechten van individuen vormt. Sindsdien heeft Europol verschillende maatregelen getroffen, maar heeft het niet voldaan aan het verzoek van de EDPS om een bewaartermijn voor het filteren van de data in te stellen. Daarop besloot EDPS om in januari in te grijpen. Europol kreeg voortaan zes maanden de tijd om ontvangen datasets te filteren en moet het alle al ontvangen ongefilterde datasets ouder dan zes maanden vernietigen.

Brussel heeft echter besloten om de verordening aan te passen, waardoor Europol in bepaalde gevallen wel grote datasets mag verwerken. Dat leidt volgens de privacytoezichthouder tot een aanzienlijke toename van de hoeveelheid persoonlijke data die de opsporingsdienst opslaat en verwerkt. Dit heeft tot gevolg dat data van niet-verdachte personen op dezelfde manier zal worden verwerkt als die van personen die wel verdacht zijn.

De EDPS betreurt dat de uitbreiding van Europols mandaat niet gecompenseerd is met sterkere databeschermingsmaatregelen. Daarnaast hebben EU-lidstaten met terugwerkende kracht de mogelijkheid om eerder gedeelde datasets te autoriseren. De EDPS heeft naar eigen zeggen grote twijfels over de rechtsgeldigheid van deze retroactieve autorisatie. De aangepaste verordening zorgt er dan ook voor dat Europol de datasets die het van de Europese privacytoezichthouder moest vernietigen niet hoeft te vernietigen. De aangepaste verordening wordt morgen dinsdag 28 juni van kracht.

Bron: https://www.security.nl/p(...)opslaan+en+verwerken

Sterfdatum: 28-06-2022. ;(
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_205168762
Begrijp ik nu goed dat wat AIVD/MIVD niet mogen (maar toch doen, andere discussie), Europol nu wel mag?
Dan liever andersom :')
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 28 juni 2022 @ 10:29:46 #3
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_205168784
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 10:26 schreef Piles het volgende:
Begrijp ik nu goed dat wat AIVD/MIVD niet mogen (maar toch doen, andere discussie), Europol nu wel mag?
Dan liever andersom :')
Dat heb je goed begrepen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 28 juni 2022 @ 10:36:31 #4
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205168820
Lekker man, Chinese staatstoezicht komt weer een stapje dichterbij.

Social Credit Score _O_
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_205168838
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 10:36 schreef Scorpie het volgende:
Lekker man, Chinese staatstoezicht komt weer een stapje dichterbij.

Social Credit Score _O_
Ik geef jou 50 punten voor het toejuichen van het systeem
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
  dinsdag 28 juni 2022 @ 10:44:45 #6
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205168862
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 10:40 schreef Doug-Heffernan het volgende:

[..]
Ik geef jou 50 punten voor het toejuichen van het systeem
1 punt voor jouw erkenning naar mij toe _O_
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_205168863
RIP
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  dinsdag 28 juni 2022 @ 10:45:15 #8
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_205168866
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 10:36 schreef Scorpie het volgende:
Lekker man, Chinese staatstoezicht komt weer een stapje dichterbij.

Social Credit Score _O_
Bestaat helaas al heel lang in de VS. Ik ben zo blij dat we hier in NL geen creditcard score systeem hebben...
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_205168875
Heb je wat te verbergen ofzo :')
U MAD?
pi_205168923
quote:
Daarnaast hebben EU-lidstaten met terugwerkende kracht de mogelijkheid om eerder gedeelde datasets te autoriseren.
Kers op de taart.
pi_205168954
Politiek is wel heerlijk flexibel wanneer ze daar behoefte aan hebben.

Assessment nodig om onderscheid te maken tussen twee groepen mensen... kost geld, tijd en resources. Dus laten we gewoon de regels en wetten aanpassen, da's lekker makkelijk. En doe maar meteen met terugwerkende kracht joh.

Maar owee als de burger zich aan de bestaande regels en wetten moet houden... Ja nee, het is zoals het is, regels zijn regels, en noem het maar op.
  dinsdag 28 juni 2022 @ 11:02:17 #12
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_205169005
Oh fijn, hier en daar wat dom trollen en je staat dus op die server. Want tja, als ze het mogen en voldoende ruimte hebben dan zouden ze gek zijn om het niet zoveel als mogelijk te gebruiken.
  dinsdag 28 juni 2022 @ 11:04:27 #13
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205169020
Dit is al tijden het geval in het VK, zeker in Schotland kan je zo de bak in draaien voor wat shitposts over Transgenders of een grappig plaatje met je hond die een poot optilt alsof het een nazihond is.

Maar dit is allemaal puur voor je eigen veiligheid hoor!

1984, het was geen gebruiksaanwijzing :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205169121
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 11:04 schreef HeatWave het volgende:
Dit is al tijden het geval in het VK, zeker in Schotland kan je zo de bak in draaien voor wat shitposts over Transgenders of een grappig plaatje met je hond die een poot optilt alsof het een nazihond is.

Maar dit is allemaal puur voor je eigen veiligheid hoor!

1984, het was geen gebruiksaanwijzing :').
Heb je hier wat voorbeelden van? Oprecht geïnteresseerd.
pi_205169261
What's next, alle Ünerwunschten markeren en weggooien zodat er meer Lebensraum ontstaat? :{w :r
Google is your friend, abuse your friends
  dinsdag 28 juni 2022 @ 11:36:45 #16
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205169297
Wanne gekken.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 28 juni 2022 @ 12:15:12 #17
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_205169742
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 10:56 schreef YStec het volgende:
Politiek is wel heerlijk flexibel wanneer ze daar behoefte aan hebben.

Assessment nodig om onderscheid te maken tussen twee groepen mensen... kost geld, tijd en resources. Dus laten we gewoon de regels en wetten aanpassen, da's lekker makkelijk. En doe maar meteen met terugwerkende kracht joh.

Maar owee als de burger zich aan de bestaande regels en wetten moet houden... Ja nee, het is zoals het is, regels zijn regels, en noem het maar op.
Maar het aantal natura2000 gebieden verminderen is onmogelijk hoor!
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')