abonnement Unibet Coolblue
pi_205160801
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 10:48 schreef Mike-The-Situation het volgende:
De toekomst van pakketbezorging gaan toch vaste punten worden. En prima wmb.
Huh? Hoezo?
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  maandag 27 juni 2022 @ 12:12:57 #102
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_205160805
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 12:12 schreef Monolith het volgende:

[..]
Nou nee, de verzender betaalt voor de dienst. In welke mate zij besluiten daar van jou geld voor te vragen is aan hen.
vandaar 'uiteindelijk'
Tot nooit .......
pi_205160815
quote:
99s.gif Op maandag 27 juni 2022 12:12 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
vandaar 'uiteindelijk'
Ja, maar zo betaal je als consument 'uiteindelijk' voor alle producten en diensten, maar dat betekent niet dat je ze rechtstreeks afneemt.
Het rechtstreekse model bestaat ook wel natuurlijk. Coolblue doet het, net als Amazon en in mindere mate Bol. Ook in veel nichemarkten in b.v. food wordt bezorging in eigen hand genomen door de verzender.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 27 juni 2022 @ 12:16:09 #104
150967 Papabear
Bona diagnosis, bona curatio
pi_205160830
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2022 12:03 schreef Nober het volgende:
Ik ontvangen het liefst via Budbee. Die zijn live te volgen.

DHL is een goede tweede dankzij de mogelijkheid om op de dag van bezorging je pakket te wijzigen naar bezorgen bij een afhaalpunt.
Budbee is inderdaad geniaal. Grappige tracking ook, dat je dat busje realtime ziet rijden :D
Bona valetudo melior est quam maximae divitiae
  maandag 27 juni 2022 @ 12:18:15 #105
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205160846
Weer een push naar een of ander fucking kut app.

Wat een moeite om een briefje achter te laten.. Wat is er mis met sommige bedrijven?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 27 juni 2022 @ 12:18:31 #106
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_205160849
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 12:14 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ja, maar zo betaal je als consument 'uiteindelijk' voor alle producten en diensten, maar dat betekent niet dat je ze rechtstreeks afneemt.
Het rechtstreekse model bestaat ook wel natuurlijk. Coolblue doet het, net als Amazon en in mindere mate Bol. Ook in veel nichemarkten in b.v. food wordt bezorging in eigen hand genomen door de verzender.
Als ik iets bestel dan heeft Coolblou en amazon ook mijn voorkeur... blijkbaar kunnen ze beter bezorgen dan bezorgdiensten.
Tot nooit .......
pi_205160877
Waar ik ook tyfus hekel aan heb is bezorgers die pakketten op de trap zetten, ben er al keer over op mijn muil gegaan.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205160898
quote:
99s.gif Op maandag 27 juni 2022 12:18 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Als ik iets bestel dan heeft Coolblou en amazon ook mijn voorkeur... blijkbaar kunnen ze beter bezorgen dan bezorgdiensten.
Zelf bezorgen vereenvoudigd natuurlijk de logistieke keten (het hoeft niet meer van verzender naar sorteercentrum van de bezorger). Dat kan best efficienter zijn inderdaad.
Die hele bezorgmarkt is ook een markt met flinterdunne marges. Met name een partij als bol heeft een dusdanig deel van de markt in handen dat ze bezorgers gewoon flink kunnen uitknijpen. Als je zoals met name Coolblue doet service (ook in de vorm van bezorging) als USP hebt en op basis daarvan je retailactiviteiten ook van wat hogere marges kunt voorzien, dan kan wat meer kwalitatief hoogwaardige bezorging (in tegenstelling tot de bulk van een PostNL) ook wel uit.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 27 juni 2022 @ 12:27:42 #109
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_205160906
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 12:25 schreef Monolith het volgende:

[..]
Zelf bezorgen vereenvoudigd natuurlijk de logistieke keten (het hoeft niet meer van verzender naar sorteercentrum van de bezorger). Dat kan best efficienter zijn inderdaad.
Die hele bezorgmarkt is ook een markt met flinterdunne marges. Met name een partij als bol heeft een dusdanig deel van de markt in handen dat ze bezorgers gewoon flink kunnen uitknijpen. Als je zoals met name Coolblue doet service (ook in de vorm van bezorging) als USP hebt en op basis daarvan je retailactiviteiten ook van wat hogere marges kunt voorzien, dan kan wat meer kwalitatief hoogwaardige bezorging (in tegenstelling tot de bulk van een PostNL) ook wel uit.
Het valt me ook op dat als ik bij amazon kies voor iets heel kleins met gratis bezorging dat ze het dan gewoon Italie laten komen en de volgende dag bij mij in de bus weten te krijgen.

Zo kan ik al weken een velletje schuurpapier kopen voor 34ct incl bezorging.
Ik heb steeds de neiging om het aan te klikken, gewoon benieuwd waar het vandaan moet komen.

https://www.amazon.nl/Kiv(...)rehouse-deals&sr=1-1

Ik vraag me trouwens ook af wie dat velletje heeft teruggestuurd...
Tot nooit .......
  maandag 27 juni 2022 @ 12:29:50 #110
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_205160921
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 11:58 schreef DjVero het volgende:
Ik snap werkelijk niet dat er nog niets gedaan is aan al die aan-huis-bezorgingen; al die bestelbusjes die overal door steden krioelen waarbij de bezorger maar moet afwachten of het pakketje wel geleverd kan worden, waarna hij/zij of het pakketje weer meeneemt of naar een afhaalpunt brengt en je dus nóg meer bewegingen krijgt.

Daar moeten we sowieso vanaf. Gewoon een paar vaste afhaalpunten (hoeveelheid naar de grootte van een stad) en je hebt veel minder ellende.
Dat gaat niet werken. Weet je hoeveel pakketten er dagelijks worden bezorgd? Een paar vaste afhaalpunten zegt ie… _O-
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_205160933
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2022 12:29 schreef The_Verve het volgende:

[..]
Dat gaat niet werken. Weet je hoeveel pakketten er dagelijks worden bezorgd? Een paar vaste afhaalpunten zegt ie… _O-
Denken in problemen :{w

Weet je hoeveel leegstaande (winkel)panden je hebt tegenwoordig? Richt een pand in, maak er een balie en lever al die pakketten daar af. Een soort HUBs. :)
pi_205160942
Dat dit "duurzaam" zou zijn is een complete grap natuurlijk. De meeste buitenlandse verzendmaatschappijen geven hun pakketjes aan PostNL. Zendingen duren vaak weken en bijna niemand weet dat die zending via PostNL gaat of dat ze de trackinginformatie kunnen volgen via PostNL. Maar niet te vroeg proberen want het werkt pas als het in Nederland is aangekomen. Vergeet je 3 weken na versturing iedere dag te kijken, dan sturen ze het pakket weer retour en kan het weer opnieuw de hele wereld over.
  maandag 27 juni 2022 @ 12:35:17 #113
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_205160952
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 12:33 schreef Glazenmaker het volgende:
Dat dit "duurzaam" zou zijn is een complete grap natuurlijk. De meeste buitenlandse verzendmaatschappijen geven hun pakketjes aan PostNL. Zendingen duren vaak weken en bijna niemand weet dat die zending via PostNL gaat of dat ze de trackinginformatie kunnen volgen via PostNL. Maar niet te vroeg proberen want het werkt pas als het in Nederland is aangekomen. Vergeet je 3 weken na versturing iedere dag te kijken, dan sturen ze het pakket weer retour en kan het weer opnieuw de hele wereld over.
Maar er is wel een velletje papier uitgespaard!
Tot nooit .......
pi_205160959
quote:
99s.gif Op maandag 27 juni 2022 12:27 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Het valt me ook op dat als ik bij amazon kies voor iets heel kleins met gratis bezorging dat ze het dan gewoon Italie laten komen en de volgende dag bij mij in de bus weten te krijgen.

Zo kan ik al weken een velletje schuurpapier kopen voor 34ct incl bezorging.
Ik heb steeds de neiging om het aan te klikken, gewoon benieuwd waar het vandaan moet komen.

https://www.amazon.nl/Kiv(...)rehouse-deals&sr=1-1

Ik vraag me trouwens ook af wie dat velletje heeft teruggestuurd...
Ach, marges op de retailactiviteiten zijn bij Amazon ook verwaarloosbaar. Sterker nog, totdat ze aan clouddiensten begonnen waren marges bij dat hele bedrijf verwaarloosbaar. Nu hebben ze op AWS een dikke marge van iets van 35+ procent dit jaar en daarnaast halen ze ook nog fors wat inkomsten uit hun 'marketplace', wat bol hier doet met 'Bol Plaza'. Er is niets lucratiever dan een platform zijn waarbij je fees aan anderen rekent. Iedere retailer die z'n spulletjes via Amazon verkoopt draagt een marge af aan Amazon, moet betalen voor het adverteren van producten en ga zo maar door.
Dat zelf producten leveren is voor Amazon margetechnisch gezien gewoon bijzaak.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 27 juni 2022 @ 12:36:58 #115
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_205160965
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2022 12:29 schreef The_Verve het volgende:

[..]
Dat gaat niet werken. Weet je hoeveel pakketten er dagelijks worden bezorgd? Een paar vaste afhaalpunten zegt ie… _O-
elke provincie één
Tot nooit .......
  Moderator maandag 27 juni 2022 @ 12:56:12 #116
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_205161079
Je hebt een track en trace pagina waarmee je kan zien wat ze met dat ding hebben gedaan, dus wat maakt het in hemelsnaam uit
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  maandag 27 juni 2022 @ 12:57:43 #117
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_205161094
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2022 12:56 schreef ChevyCaprice het volgende:
Je hebt een track en trace pagina waarmee je kan zien wat ze met dat ging hebben gedaan, dus wat maakt het in hemelsnaam uit
NNiks, ik vind het ook geen probleem om de melding via trackandtrace of de app te krijgen.
Ik vind het vooral een probleem dat ik nu al voorzie dat de bezorgers helemaal niet meer langs de deur gaan.
Tot nooit .......
pi_205161253
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 12:31 schreef DjVero het volgende:

[..]
Denken in problemen :{w

Weet je hoeveel leegstaande (winkel)panden je hebt tegenwoordig? Richt een pand in, maak er een balie en lever al die pakketten daar af. Een soort HUBs. :)
Dat hoeft niet eens iets leegstaands te zijn.
Er zijn genoeg winkels of particulieren die wel willen bijbeunen als pakketpunt.

Het voordeel is dat je altijd zeker weet dat er iemand aanwezig is op de overeengekomen tijden.
Zowel de bezorger als de ontvanger komt niet voor een gesloten deur te staan.
En de bezorger kan in één keer een hele berg pakketten kwijt.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  maandag 27 juni 2022 @ 13:28:02 #119
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_205161367
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 12:31 schreef DjVero het volgende:

[..]
Denken in problemen :{w

Weet je hoeveel leegstaande (winkel)panden je hebt tegenwoordig? Richt een pand in, maak er een balie en lever al die pakketten daar af. Een soort HUBs. :)
Geef eerst eens antwoord op de vraag hoeveel pakketten er dagelijks bezorgd worden.

Want volgens mij heb jij geen idee waar je over praat. :)
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_205161486
quote:
99s.gif Op maandag 27 juni 2022 12:35 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Maar er is wel een velletje papier uitgespaard!
Wat wel weer wordt goedgemaakt met de papierwinkel die volgt nadat het pakket beschadigd blijkt te zijn na de tweede onnodige zending.
  maandag 27 juni 2022 @ 13:42:32 #121
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_205161520
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 10:45 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Duurder maken? Dan snap je toch ook wel dat webshoppen een stuk minder interessant wordt voor consument?

Lekker 15 euro verzendkosten betalen voor een product dat maar 5 euro kost. Ja doei.
Wat ik mis in Nederland (maar zal ook wel met criminaliteit te maken hebben) is dat je de bezorger een code kan meegeven voor een aparte box naast je deur (of als je in een nieuw apartementen complex woont, de code voor de de deur van het gebouw. Op die manier hoef je niet thuis te zijn en kan het alsnog veilig bezorgd worden. Dit zie je in andere landen wel.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 27 juni 2022 @ 13:53:59 #122
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_205161596
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 12:31 schreef DjVero het volgende:

[..]
Denken in problemen :{w

Weet je hoeveel leegstaande (winkel)panden je hebt tegenwoordig? Richt een pand in, maak er een balie en lever al die pakketten daar af. Een soort HUBs. :)
Laten we ze postkantoren noemen!

Oh wacht. Die waren net weg bezuinigd.
pi_205163123
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 11:06 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Die kan dus niet op een 'dumbphone' --> M'n ouders hebben die nog een, en ze zullen lang niet de enige zijn van die generatie.

Een smartphone gaat voor hen een lastig dingetje worden.
Altijd dat kutexcuus van oudjes….. Ik heb geen mail, ik heb geen app blablabla. Hoelang geleden is dit proces gestart van computers en telefoons? Nou toch wel 20-30 jaar geleden. De mensen die toen 70 waren en nu dus minimaal 90 kan ik niets verwijten. Iedereen onder de 90 hoort gewoon met een pc of telefoon om te kunnen gaan. En indien men dat niet kan vraagt men maar om hulp.
U MAD?
pi_205163179
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 13:17 schreef jeroen25 het volgende:

[..]
Dat hoeft niet eens iets leegstaands te zijn.
Er zijn genoeg winkels of particulieren die wel willen bijbeunen als pakketpunt.

Het voordeel is dat je altijd zeker weet dat er iemand aanwezig is op de overeengekomen tijden.
Zowel de bezorger als de ontvanger komt niet voor een gesloten deur te staan.
En de bezorger kan in één keer een hele berg pakketten kwijt.
Ik laat alles op een punt afleveren als dat kan. Ook al ben ik vrij die dag. Heb geen zin om op een bezorger te gaan zitten wachten. Als ik zie dat het afgeleverd is ga ik het wel ophalen.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 27 juni 2022 @ 17:06:33 #125
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205163365
quote:
88s.gif Op maandag 27 juni 2022 10:28 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Precies ze moeten gewoon de bezorgers meer tijd gunnen meer betalen en pakketpost een heel stuk duurder maken. En wel service blijven bieden!
Of korting geven als je het naar een pakketpunt laten sturen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 27 juni 2022 @ 17:09:49 #126
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205163388
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 11:26 schreef YStec het volgende:

[..]
Een alternatief is de website, op de website van PostNL kun je je pakketten inzien/volgen etc.

Wat niet beschikbaar is op de website zijn de brieven. Je kunt daar niet zien welke brieven onderweg zijn.
Die kan je wel inzien in de app. Er staat zelfs een foto bij :D
Als het in de app kan, dan kan zoiets toch op de website zou je denken?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 27 juni 2022 @ 17:10:06 #127
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_205163392
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 16:40 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Altijd dat kutexcuus van oudjes..... Ik heb geen mail, ik heb geen app blablabla. Hoelang geleden is dit proces gestart van computers en telefoons? Nou toch wel 20-30 jaar geleden. De mensen die toen 70 waren en nu dus minimaal 90 kan ik niets verwijten. Iedereen onder de 90 hoort gewoon met een pc of telefoon om te kunnen gaan. En indien men dat niet kan vraagt men maar om hulp.
Ergens weten m'n ouders wel dat ze qua internet het een en ander zouden moeten leren, maar de motivatie ontbreekt totaal.

[ Bericht 9% gewijzigd door Eightyone op 27-06-2022 17:23:14 ]
pi_205163412
Boomers hebben nu wel genoeg vooruitgang gefrustreerd. Ook de brieven mogen wel opgedoekt worden.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 maandag 27 juni 2022 @ 17:17:44 #129
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_205163451
Ik heb jaren voor PostNL gewerkt. Je hebt dus mensen die specifiek een bloktijd aangeven, tweemaal (inmiddels is de tweede bestelling al weg) niet thuis zijn en dan gaan klagen _O-

En het pakket dan ook niet ophalen :Y
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_205163506
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 16:40 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Altijd dat kutexcuus van oudjes….. Ik heb geen mail, ik heb geen app blablabla. Hoelang geleden is dit proces gestart van computers en telefoons? Nou toch wel 20-30 jaar geleden. De mensen die toen 70 waren en nu dus minimaal 90 kan ik niets verwijten. Iedereen onder de 90 hoort gewoon met een pc of telefoon om te kunnen gaan. En indien men dat niet kan vraagt men maar om hulp.
Ken er genoeg die dat wel hebben en bij hun werkt het prima. Dus moet bij de rest ook kunnen.
pi_205163515
Ja leuk en aardig, maar de laatste paar maanden werkt de app bijna niet. Laatste wat, 5 pakjes verschenen niet in de app, inclusief een aangetekend pakje.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_205163528
Ik overleef het wel
  Forum Admin maandag 27 juni 2022 @ 17:29:38 #133
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_205163566
Geef mij maar een fysiek briefje. Bij een pakketje twee keer een digitaal niet thuis briefje gehad terwijl er iemand thuis was. Tot twee keer toe voor niks naar een PostNL punt geweest en bij de derde (volgens mij eerste echte) poging paste het pakketje door de brievenbus.

Het lijkt er meer op dat ze het niet halen van afgesproken targets digitaal willen verhullen.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_205163634
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 17:24 schreef Posergoth6667 het volgende:
Ja leuk en aardig, maar de laatste paar maanden werkt de app bijna niet. Laatste wat, 5 pakjes verschenen niet in de app, inclusief een aangetekend pakje.
Dat ligt aan de afzender denk ik. Ik heb dat 1 keer gehad. Krijg bijna dagelijks pakjes. De app werkt perfect. En je kunt ook makkelijk een andere plaats afspreken rond het huis als je er niet bent.
pi_205163641
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 12:31 schreef DjVero het volgende:

[..]
Denken in problemen :{w

Weet je hoeveel leegstaande (winkel)panden je hebt tegenwoordig? Richt een pand in, maak er een balie en lever al die pakketten daar af. Een soort HUBs. :)
Ze zijn bij al die pakketboeren juist blij dat ze van al hun vastgoed af zijn en de serviceverlening hebben kunnen dumpen bij onnozele retailers die hopen dat ze zo klanten trekken (want wat ze er voor krijgen van bijv PostNL dekt de kosten niet).

Een paar jaar terug heb ik het eens uitgerekend. Als je er iemand met minimumloon voor in de winkel zet en die dan non-stop de hele dag pakketjes uitdeelt speel je ongeveer quitte.

Dat is dan mogelijk nog interessant als je een wat grotere retailer bent, voor éénmanszaken is het een hele hoop gezeik wat je niks oplevert .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_205163911
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 17:10 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Ergens weten m'n ouders wel dat ze qua internet het een en ander zouden moeten leren, maar de motivatie ontbreekt totaal.

Dan is een wijziging als deze ook hun eigen probleem.
U MAD?
pi_205164019
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 17:36 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Dat ligt aan de afzender denk ik. Ik heb dat 1 keer gehad. Krijg bijna dagelijks pakjes. De app werkt perfect. En je kunt ook makkelijk een andere plaats afspreken rond het huis als je er niet bent.
Gebeurd bij meerdere afzenders. Dat ging altijd goed, maar de laatste tijd niet meer.

Helaas worden er steeds vaker pakjes bezorgd via DHL. Wat een klote bedrijf is dat zeg. Ik zou liever het dubbele betalen om het via PostNL te laten bezorgen
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_205164042
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 18:33 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]
Gebeurd bij meerdere afzenders. Dat ging altijd goed, maar de laatste tijd niet meer.

Helaas worden er steeds vaker pakjes bezorgd via DHL. Wat een klote bedrijf is dat zeg. Ik zou liever het dubbele betalen om het via PostNL te laten bezorgen
De DHL bezorger drukt hier doorgaans gewoon op alle bellen bij de voordeur en gooit dan alle pakketjes die hij heeft bij één van de bewoners op de begane grond naar binnen of zet het gewoon in de hal neer. :')
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_205165312
Daarom Van Gend & Loos.
  maandag 27 juni 2022 @ 20:38:07 #140
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_205165392
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 20:33 schreef Dunnevandale het volgende:
Daarom Van Gend & Loos.
Boomer gespot..
Tot nooit .......
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 maandag 27 juni 2022 @ 20:40:49 #141
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_205165430
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2022 17:29 schreef Pharkus het volgende:
Geef mij maar een fysiek briefje. Bij een pakketje twee keer een digitaal niet thuis briefje gehad terwijl er iemand thuis was. Tot twee keer toe voor niks naar een PostNL punt geweest en bij de derde (volgens mij eerste echte) poging paste het pakketje door de brievenbus.

Het lijkt er meer op dat ze het niet halen van afgesproken targets digitaal willen verhullen.
En dat zeg je helemaal goed.

Gaat ook op voor de brievenbuspost norm.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  maandag 27 juni 2022 @ 21:11:52 #142
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_205165867
Dus als ik een pakje voor de buren aanneem dan moet ik zelf maar een briefje bij hun in de bus gaan gooien ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_205166000
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:11 schreef deedeetee het volgende:
Dus als ik een pakje voor de buren aanneem dan moet ik zelf maar een briefje bij hun in de bus gaan gooien ?
Nee ze leveren ook niet bij de buren als je niet thuis bent
  maandag 27 juni 2022 @ 21:25:51 #144
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_205166028
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:23 schreef Enawh het volgende:

[..]
Nee ze leveren ook niet bij de buren als je niet thuis bent
Ik vind t dan geen probleem aangezien ik zelf zorg thuis te zijn, maar wel vaker pakjes voor buren aanneem.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_205166321
Dus van de zekerheid van een briefje, naar iets wat de meeste mensen niet gebruiken.

Of laat ik het zo zeggen, hoeveel mensen gebruiken de app? Dit kun je tevens überhaupt niet verplicht stellen.

Zij moeten de post bezorgen, wettelijk gezien kan dit niet door de beugel.
Maar eer die conclusie getrokken zal worden in Den Haag zijn we 5 jaar verder.
pi_205166549
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:49 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Dus van de zekerheid van een briefje, naar iets wat de meeste mensen niet gebruiken.

Of laat ik het zo zeggen, hoeveel mensen gebruiken de app? Dit kun je tevens überhaupt niet verplicht stellen.

Zij moeten de post bezorgen, wettelijk gezien kan dit niet door de beugel.
Maar eer die conclusie getrokken zal worden in Den Haag zijn we 5 jaar verder.
Pakketjes vallen niet onder de postwet hoor.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_205166892
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 22:07 schreef Monolith het volgende:

[..]
Pakketjes vallen niet onder de postwet hoor.
Ik kan dat niet zo bevestigen.

Lijkt mij onder poststukken te vallen.
pi_205166943
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 22:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Ik kan dat niet zo bevestigen.

Lijkt mij onder poststukken te vallen.
Je hoeft het ook verder niet te bevestigen hoor, het is gewoon zo.
De pakketbezorgingsmarkt kent gewoon vele spelers waarvan Postnl wel de grootste is. Niet alleen gespecialiseerde pakketbezorgers, maar ook allerhande koeriersdiensten, verzenders die hun eigen bezorging doen en ga zo maar door.
De postmarkt daarentegen kende tot voor kort twee spelers, Postnl en Sandd, waarbij eerstgenoemde verplichtingen onder de postwet had, maar laatstgenoemde niet. Sinds de overname van Sandd door Postnl is er nog maar één speler op die markt, al is er veel juridisch gesteggel over de overname nog steeds.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 27 juni 2022 @ 22:56:09 #149
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_205166975
PostNL is de vleesgeworden Rutteficering van de samenleving.
We have always been at war with Eastasia.
  dinsdag 28 juni 2022 @ 00:18:07 #150
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_205167375
ontvangers zijn 9/10 x geen klant bij PostNL. Je moet voor duidelijkheid bij de afzender verhaal halen. Geldt ook voor leveringen door DHL, DPD, GLS & UPS etc.

Of gewoon de apps downloaden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')