abonnement Unibet Coolblue
  maandag 27 juni 2022 @ 08:40:16 #1
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_205159382
Monsterwinst voor BBB in peiling na roerige stikstofweek.
quote:
DEN HAAG - De roerige stikstofweek heeft zijn weerslag op de coalitiepartijen. VVD, CDA en D66 zakken diep in de nieuwste peiling van Maurice de Hond. Het is één partij die daar duidelijk van profiteert: BBB van Caroline van der Plas.

quote:
BBB peilt zondag, slechts een paar dagen na de boerenprotesten in Stroe en het stikstofdebat in Den Haag, 18 zetels in de Tweede Kamer. De partij is daarmee virtueel de tweede grootste partij van Nederland. Het stikstofdebat en de lange tijd dat ze daar aan het woord was hebben BBB-voorvrouw Caroline van der Plas geen windeieren gelegd, denkt zij. „De bijna twee uur spreektijd die ik kreeg, dankzij de interrupties van bijna alle andere partijen, hebben hun uitwerking niet gemist”, stelt Van der Plas. „Ik had oorspronkelijk zes minuten spreektijd.”

In de nieuwste peiling zakt VVD met 13 zetels naar 21 zetels, en blijft daarmee nog wel de grootste partij. Maar D66 en CDA zakken met een verlies van 12 en respectievelijk 8 zetels ver naar beneden. Het CDA komt daarmee op 7. Van de coalitiepartijen weet alleen CU in de plus te komen: die partij peilt er na de stikstofweek twee zetels bij.

Tijdens het debat namen partijen elkaar flink de maat op het stikstofdossier. Ook binnen de coalitie knetterde het flink. Het debat duurde tot in de late uurtjes op donderdag, maar onderaan de streep blijkt dat de stikstofdoelen gewoon overeind blijven. „We hebben geen keuze”, zei stikstofminister Van der Wal. „Het is een verschrikkelijke boodschap, maar het is wel nodig. We wisten dat dit moment een keer ging komen.”

De VVD’er benadrukte wel dat ook andere sectoren aan de beurt zullen komen: „Alle sectoren moeten evenredig bijdragen.”
Aardverschuiving?
pi_205159390
Dus de mensen gaan van steun naar miljonairs in een maatpak naar steun van mensen in een overal.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  maandag 27 juni 2022 @ 08:44:11 #3
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_205159399
Het is me een raadsel waarom we in Nederland überhaupt nog boeren hebben
Laffe huichelaar
  maandag 27 juni 2022 @ 08:45:57 #4
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_205159406
Slechter dan de VVD kan het toch niet worden zou je denken dus mooi verlies voor Rutte *O*
pi_205159415
Peilingen.

:')
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  maandag 27 juni 2022 @ 08:49:38 #6
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_205159430
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 08:44 schreef timmmmm het volgende:
Het is me een raadsel waarom we in Nederland überhaupt nog boeren hebben
:? Door de vele regels die opgelegd zijn aan hen?
pi_205159451
quote:
4s.gif Op maandag 27 juni 2022 08:47 schreef SpaceOddity het volgende:
Peilingen.

:')
Maurice de Hond is er rijk mee geworden (en kon er geen reet van).
U MAD?
  maandag 27 juni 2022 @ 08:53:16 #8
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_205159453
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 08:49 schreef Bocaj het volgende:

[..]
:? Door de vele regels die opgelegd zijn aan hen?
Nee, door het feit dat ze miljarden subsidie krijgen en nauwelijks nodig of nuttig zijn.

Boeren moeten gewoon lekker wat anders doen als ze hun eigen broek op kunnen halen, verreweg het meeste eten komt toch niet van hen dus daar hoef je het niet om te doen. Kan je lekker wat huizen bijbouwen en meer natuur terugbrengen.

Je houdt miljarden over die je anders in die bodemloze put gooit en je lost tal van andere crisissen op, alleen omdat je besluit een overbodige bedrijfstak niet meer te subsidiëren
Laffe huichelaar
pi_205159497
quote:
14s.gif Op maandag 27 juni 2022 08:45 schreef RedFever007 het volgende:
Slechter dan de VVD kan het toch niet worden zou je denken dus mooi verlies voor Rutte *O*


nog wel steeds de grootste partij in de peilingen van de hont (die je vooral niet al te serieus moet nemen)

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 27-06-2022 09:01:14 ]
pi_205159508
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 08:53 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Nee, door het feit dat ze miljarden subsidie krijgen en nauwelijks nodig of nuttig zijn.

Boeren moeten gewoon lekker wat anders doen als ze hun eigen broek op kunnen halen, verreweg het meeste eten komt toch niet van hen dus daar hoef je het niet om te doen. Kan je lekker wat huizen bijbouwen en meer natuur terugbrengen.

Je houdt miljarden over die je anders in die bodemloze put gooit en je lost tal van andere crisissen op, alleen omdat je besluit een overbodige bedrijfstak niet meer te subsidiëren
Hoeveel miljarden van de rijksbegroting gaat naar boeren volgens jou? En hoe kom jij erbij dat ze hun eigen broek niet kunnen ophouden? De meeste boeren hebben een prima inkomen en dito vermogen opgebouwd.

Maar ik ben benieuwd naar jouw bronnen.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  maandag 27 juni 2022 @ 09:03:52 #11
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205159519
Vvd66gl nog steeds veel te veel.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 27 juni 2022 @ 09:13:10 #12
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_205159562
quote:
7s.gif Op maandag 27 juni 2022 09:02 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Hoeveel miljarden van de rijksbegroting gaat naar boeren volgens jou? En hoe kom jij erbij dat ze hun eigen broek niet kunnen ophouden? De meeste boeren hebben een prima inkomen en dito vermogen opgebouwd.

Maar ik ben benieuwd naar jouw bronnen.
Dat zal rond de 4 miljard liggen. We betalen zo'n 9 miljard aan de EU, waar zo'n 40% van het geld naar de landbouw gaat. Daarbij investeren we zelf ook nog een aanzienlijk bedrag aan onze landbouw, waar ik geen exacte cijfers voor heb.

De Nederlandse boer krijgt zo'n 200 euro per hectare. Het lijkt me sterk dat men de eigen broek op kan houden als we daar morgen mee stoppen.

Ik wil niet zeggen dat we helemaal moeten stoppen met de landbouw financieren. Het geld wat naar de Europese landbouw gaat, zal in meer of mindere mate nodig zijn om boeren elders te financieren, want je moet toch eten, maar als je daar 'ons' deel vanaf haalt en het deel wat we zelf al aan onze boeren kwijt zijn zal je alsnog op een aanzienlijk bedrag zitten wat je niet in een overbodige industrie hoeft te steken die wel de helft van ons overbevolkte landoppervlak inneemt en blijkbaar ook een van de meest vervuilende is.
Laffe huichelaar
  maandag 27 juni 2022 @ 09:15:21 #13
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205159577
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 09:13 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Dat zal rond de 4 miljard liggen. We betalen zo'n 9 miljard aan de EU, waar zo'n 40% van het geld naar de landbouw gaat. Daarbij investeren we zelf ook nog een aanzienlijk bedrag aan onze landbouw, waar ik geen exacte cijfers voor heb.

De Nederlandse boer krijgt zo'n 200 euro per hectare. Het lijkt me sterk dat men de eigen broek op kan houden als we daar morgen mee stoppen.

Ik wil niet zeggen dat we helemaal moeten stoppen met de landbouw financieren. Het geld wat naar de Europese landbouw gaat, zal in meer of mindere mate nodig zijn om boeren elders te financieren, want je moet toch eten, maar als je daar 'ons' deel vanaf haalt en het deel wat we zelf al aan onze boeren kwijt zijn zal je alsnog op een aanzienlijk bedrag zitten wat je niet in een overbodige industrie hoeft te steken die wel de helft van ons overbevolkte landoppervlak inneemt en blijkbaar ook een van de meest vervuilende is.
Het meest vervuilende zijn de hoeveelheid mensen die op een te kleine stukje aarde wonen.

Misschien daar eens wat regels voor op stellen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 27 juni 2022 @ 09:17:01 #14
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_205159585
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 09:15 schreef daNpy het volgende:

[..]
Het meest vervuilende zijn de hoeveelheid mensen die op een te kleine stukje aarde wonen.

Misschien daar eens wat regels voor op stellen.
Dan spreiden we ze toch wat uit, we hebben de helft van ons oppervlak te winnen
Laffe huichelaar
  maandag 27 juni 2022 @ 09:18:07 #15
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_205159599
Forum, BVN, BBB, allemaal één pot nat. Ze nemen het niet zo nauw met de waarheid. :)
  maandag 27 juni 2022 @ 09:19:36 #16
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205159611
quote:
7s.gif Op maandag 27 juni 2022 09:18 schreef Zwansen het volgende:
Forum, BVN, BBB, allemaal één pot nat. Ze nemen het niet zo nauw met de waarheid. :)
En "De onderste steen boven" wel natuurlijk.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_205159623
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 09:13 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Dat zal rond de 4 miljard liggen. We betalen zo'n 9 miljard aan de EU, waar zo'n 40% van het geld naar de landbouw gaat. Daarbij investeren we zelf ook nog een aanzienlijk bedrag aan onze landbouw, waar ik geen exacte cijfers voor heb.

De Nederlandse boer krijgt zo'n 200 euro per hectare. Het lijkt me sterk dat men de eigen broek op kan houden als we daar morgen mee stoppen.

Ik wil niet zeggen dat we helemaal moeten stoppen met de landbouw financieren. Het geld wat naar de Europese landbouw gaat, zal in meer of mindere mate nodig zijn om boeren elders te financieren, want je moet toch eten, maar als je daar 'ons' deel vanaf haalt en het deel wat we zelf al aan onze boeren kwijt zijn zal je alsnog op een aanzienlijk bedrag zitten wat je niet in een overbodige industrie hoeft te steken die wel de helft van ons overbevolkte landoppervlak inneemt en blijkbaar ook een van de meest vervuilende is.
Ik heb dezelfde bron als jou geraadpleegd, want daar staat wordt inderdaad gesproken over ¤200 per hectare, alleen mist de specificatie daarin een beetje. Deze schijnt aanzienlijk lager te zijn : https://eenvandaag.avrotr(...)r-jaar-aan-deze-sec/

Maar ik vind het prima, zolang het bijdraagt aan voedselzekerheid en betaalbaarheid.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  maandag 27 juni 2022 @ 09:25:35 #18
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205159646
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 09:15 schreef daNpy het volgende:

[..]
Het meest vervuilende zijn de hoeveelheid mensen die op een te kleine stukje aarde wonen.

Misschien daar eens wat regels voor op stellen.
In de praktijk blijkt dus eigenlijk dat het veel vervuilender is om enorme hoeveelheden vee in dit land te houden.
pi_205159677
Het dilemma voor het CDA: Steunen we het kabinetsbeleid dan jagen we de laatste paar boerenstemmers van ons weg. Steunen we het niet dan worden het nieuwe verkiezingen en lijkt het ook onmogelijk om het tij nog te keren.

Dus dan toch maar optie 1. Hopen dat de boerenhype overwaait en de vlag er in 2025 beter voor staat. :')
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_205159698
Deze 'peiling' toont vooral aan hoe makkelijk mensen voor populistische praatjes vallen denk ik. En hoe sterk de boerenlobby is in beeldvorming.
Het stikstofprobleem is helemaal niet nieuw, de aanpak wordt gewoon al jaren vooruit geschoven. En nog lukt het de lobby blijkbaar om zoveel mensen tegen hun eigen belang te laten zijn. Ik snap werkelijk niet waarom je BBB zou steunen en tegen de aanpak van stikstof bent als je geen boer bent of werkzaam in de vleesindustrie. En zelfs als je dat wel bent is het op lange termijn beter voor je als je wel voor een transitie in de veeteelt bent.
pi_205159699
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 09:13 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Dat zal rond de 4 miljard liggen. We betalen zo'n 9 miljard aan de EU, waar zo'n 40% van het geld naar de landbouw gaat. Daarbij investeren we zelf ook nog een aanzienlijk bedrag aan onze landbouw, waar ik geen exacte cijfers voor heb.

De Nederlandse boer krijgt zo'n 200 euro per hectare. Het lijkt me sterk dat men de eigen broek op kan houden als we daar morgen mee stoppen.

Ik wil niet zeggen dat we helemaal moeten stoppen met de landbouw financieren. Het geld wat naar de Europese landbouw gaat, zal in meer of mindere mate nodig zijn om boeren elders te financieren, want je moet toch eten, maar als je daar 'ons' deel vanaf haalt en het deel wat we zelf al aan onze boeren kwijt zijn zal je alsnog op een aanzienlijk bedrag zitten wat je niet in een overbodige industrie hoeft te steken die wel de helft van ons overbevolkte landoppervlak inneemt en blijkbaar ook een van de meest vervuilende is.
Alleen er zijn delen van Europa waar je weinig tot helemaal niks kan verbouwen. Met een platland ,klimaat en kennis zijn we daar heel erg in het voordeel mee.

Het is gewoon weer kortzichtige op papier praat wat je vertelt. Daar hebben ze in Den Haag ook last van. Ook alle chaos en waardeloze/slechte besluitvorming. Op papier leuk en aardig, maar in realiteit kan het totaal anders gaan. Op papier staat ook dat Vlieland 70% moet mindere met Stikstof... Hoe dan? Alle huisdieren doodschieten ?

Wil je problemen oplossen moet je koe bij de horns pakken en niet aan symptoon bestrijding doen en de makkelijke slachtoffers pakken in het belang van je toekomstige plekje op de plush. Dat gebeurd nu bij alle problemen die we nu hebben.
pi_205159707
Caroline is ook heerlijk nuchter en recht door zee. Dat bevalt mij wel. :)
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_205159721
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 09:17 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Dan spreiden we ze toch wat uit, we hebben de helft van ons oppervlak te winnen
Nee joh, blijf aub lekker in de Randstad en laat ons hier met rust.
  Moderator maandag 27 juni 2022 @ 09:40:58 #24
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205159723
twitter
  maandag 27 juni 2022 @ 09:41:50 #25
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205159731
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 09:39 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Nee joh, blijf aub lekker in de Randstad en laat ons hier met rust.
Wat heeft de Randstad te maken met nationale wetgeving die onze leefomgeving moet beschermen tegen vervuiling?
pi_205159734
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 09:41 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Wat heeft de Randstad te maken met nationale wetgeving die onze leefomgeving moet beschermen tegen vervuiling?
Hij zegt dat we het teveel aan mensen moeten spreiden, daar ging het over. Moeten lekker daar blijven.
  maandag 27 juni 2022 @ 09:50:55 #27
99379 fjs
Zo dat is ook weer gezegd.
pi_205159784
We leren ook niks. Het enige dat we straks nog produceren in Nederland is het rondpompen van geld door managers en andere niks producerende mensen.
Mocht lijden dat er straks weer een hongerwinter komt en al die westerlingen naar boeren toe gaan om hun handje op te houden.

En qua milieu, wat denk je wat het aan grondstoffen kost om al dat eten naar Nederland te brengen?

En dit probleem speelt pas vanaf het moment dat er natura2000 locaties zijn aangewezen en wij weer 'gekkie henkie' speelden. Maar terug gaan naar Europa om dit te wijzigen doen we niet want ja, dan lijdt de politiek gezichtsverlies. Kun je er beter 25 miljard tegen gooien.
  maandag 27 juni 2022 @ 09:54:01 #28
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205159802
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 08:42 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Dus de mensen gaan van steun naar miljonairs in een maatpak naar steun van miljonairs mensen in een overal.
Ftfy
pi_205159809
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2022 09:54 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Ftfy
Wtf, ik dacht dat ik dat ook had getypt :')
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  maandag 27 juni 2022 @ 09:59:06 #30
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205159837
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 09:54 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]
Wtf, ik dacht dat ik dat ook had getypt :')
Dat gevoel kreeg ik door ;)
pi_205159846
Gevolg van deze ontwikkelingen is vooral: Waarschijnlijk steeds vaker linkse kabinetten.

D66, Groenlinks en PVDA (enige serieuze linkse middenpartijen) staan nu op 37 zetels. VVD en CDA (de enige 2 serieuze centrumrechtse partijen) op 28. Rechts populisme staat nu op een vrij historische 48 zetels, allemaal compleet weggegooid.

Kortom, de rechtse kiezer schiet zich weer eens in eigen voet. Wellicht dat een enorme stijging van JA21 de boel nog enigszins aan het wankelen zou kunnen krijgen maar daar wil D66 in principe ook niet mee regeren.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  maandag 27 juni 2022 @ 10:00:46 #32
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205159848
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 09:50 schreef fjs het volgende:
We leren ook niks. Het enige dat we straks nog produceren in Nederland is het rondpompen van geld door managers en andere niks producerende mensen.
Mocht lijden dat er straks weer een hongerwinter komt en al die westerlingen naar boeren toe gaan om hun handje op te houden.

En qua milieu, wat denk je wat het aan grondstoffen kost om al dat eten naar Nederland te brengen?

En dit probleem speelt pas vanaf het moment dat er natura2000 locaties zijn aangewezen en wij weer 'gekkie henkie' speelden. Maar terug gaan naar Europa om dit te wijzigen doen we niet want ja, dan lijdt de politiek gezichtsverlies. Kun je er beter 25 miljard tegen gooien.
Volgens mij is door de oorlog in Oekraïne pijnlijk duidelijk geworden hoe belangrijk Nederlandse boeren zijn voor de Nederlandse voedselvoorziening.
pi_205159861
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 09:34 schreef archito het volgende:
Deze 'peiling' toont vooral aan hoe makkelijk mensen voor populistische praatjes vallen denk ik. En hoe sterk de boerenlobby is in beeldvorming.
Het stikstofprobleem is helemaal niet nieuw, de aanpak wordt gewoon al jaren vooruit geschoven. En nog lukt het de lobby blijkbaar om zoveel mensen tegen hun eigen belang te laten zijn. Ik snap werkelijk niet waarom je BBB zou steunen en tegen de aanpak van stikstof bent als je geen boer bent of werkzaam in de vleesindustrie. En zelfs als je dat wel bent is het op lange termijn beter voor je als je wel voor een transitie in de veeteelt bent.
Je kunt als niet-boer voor aanpak van de stikstof problematiek zijn, maar ook tegen DIT stikstof plan zijn.

Of je dan BBB moet gaan stemmen is de vraag. Er zijn nog meer partijen die tegen DIT stikstofplan zijn.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_205159869
28 zetels? Het geeft wel weer mooi weer dat het de stemmer geen kut interesseert of de politicus liegt of integer is
Wat een hoop ondankbare mongolen leven hier
  maandag 27 juni 2022 @ 10:05:12 #35
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_205159887
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2022 10:00 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Volgens mij is door de oorlog in Oekraïne pijnlijk duidelijk geworden hoe belangrijk Nederlandse boeren zijn voor de Nederlandse voedselvoorziening.
Ah vandaar dat we een enorm groot gedeelte exporteren.
pi_205159896
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2022 10:00 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Volgens mij is door de oorlog in Oekraïne pijnlijk duidelijk geworden hoe belangrijk Nederlandse boeren zijn voor de Nederlandse voedselvoorziening.
pijnlijk?
pi_205159901
IK MOET SCHIJTEN
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  Moderator / Redactie Sport maandag 27 juni 2022 @ 10:07:12 #38
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_205159903
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 09:34 schreef archito het volgende:
Deze 'peiling' toont vooral aan hoe makkelijk mensen voor populistische praatjes vallen denk ik. En hoe sterk de boerenlobby is in beeldvorming.
Het stikstofprobleem is helemaal niet nieuw, de aanpak wordt gewoon al jaren vooruit geschoven. En nog lukt het de lobby blijkbaar om zoveel mensen tegen hun eigen belang te laten zijn. Ik snap werkelijk niet waarom je BBB zou steunen en tegen de aanpak van stikstof bent als je geen boer bent of werkzaam in de vleesindustrie. En zelfs als je dat wel bent is het op lange termijn beter voor je als je wel voor een transitie in de veeteelt bent.
En de milieulobby dat een gigantisch probleem van stikstof maakt is wel goed?

Wij worden allemaal beïnvloed door lobbyisten mijn naïeve vriend.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 27 juni 2022 @ 10:08:26 #39
431030 BlackEyedAngel
Allergic to morons and idiots.
pi_205159911
Oh wauw, peilingen :O
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
pi_205159914
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 08:53 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Nee, door het feit dat ze miljarden subsidie krijgen en nauwelijks nodig of nuttig zijn.

Boeren moeten gewoon lekker wat anders doen als ze hun eigen broek op kunnen halen, verreweg het meeste eten komt toch niet van hen dus daar hoef je het niet om te doen. Kan je lekker wat huizen bijbouwen en meer natuur terugbrengen.

Je houdt miljarden over die je anders in die bodemloze put gooit en je lost tal van andere crisissen op, alleen omdat je besluit een overbodige bedrijfstak niet meer te subsidiëren
Helemaal mee eens.
Met die vrijgekomen miljarden kunnen we extra vluchtelingen opvangen.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  maandag 27 juni 2022 @ 10:15:49 #41
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_205159963
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 09:34 schreef hunterrnl het volgende:

[..]
Alleen er zijn delen van Europa waar je weinig tot helemaal niks kan verbouwen. Met een platland ,klimaat en kennis zijn we daar heel erg in het voordeel mee.

Het is gewoon weer kortzichtige op papier praat wat je vertelt. Daar hebben ze in Den Haag ook last van. Ook alle chaos en waardeloze/slechte besluitvorming. Op papier leuk en aardig, maar in realiteit kan het totaal anders gaan. Op papier staat ook dat Vlieland 70% moet mindere met Stikstof... Hoe dan? Alle huisdieren doodschieten ?

Wil je problemen oplossen moet je koe bij de horns pakken en niet aan symptoon bestrijding doen en de makkelijke slachtoffers pakken in het belang van je toekomstige plekje op de plush. Dat gebeurd nu bij alle problemen die we nu hebben.
De 'makkelijke slachtoffers' zijn in dezen de grootste vervuilers

Leuke retoriek, maar als we die lijn doortrekken gaan we volgens jouw logica bij moorden de buurman die misschien de gelegenheid vervolgen ipv het 'makkelijke' slachtoffer die met het bloedende mes nog in zijn handen staan.

Al vind je de vervuiler nog zo zielig, dat maakt het geen slachtoffer als het om stikstofproblematiek gaat.
Laffe huichelaar
  maandag 27 juni 2022 @ 10:17:23 #42
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_205159970
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2022 10:08 schreef superniger het volgende:

[..]
Helemaal mee eens.
Met die vrijgekomen miljarden kunnen we extra vluchtelingen opvangen.
Dat lijkt me persoonlijk zonde van het geld, maar dat lijkt me een andere discussie
Laffe huichelaar
  maandag 27 juni 2022 @ 10:20:16 #43
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205159994
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 10:07 schreef Nattekat het volgende:

[..]
En de milieulobby dat een gigantisch probleem van stikstof maakt is wel goed?

Het is de rechter en de stikstofwet die dat probleem maakt. De milieulobby heeft er verder niet zoveel mee van doen, behalve dat ze af en toe naar de rechter stappen op het moment dat de stikstofwet overtreden wordt - en dat wordt ie aan de lopende band omdat de boeren veel meer stikstofuitstoten dan goed is voor hun omgeving.
  maandag 27 juni 2022 @ 10:20:43 #44
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_205159996
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2022 10:00 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Volgens mij is door de oorlog in Oekraïne pijnlijk duidelijk geworden hoe belangrijk Nederlandse boeren zijn voor de Nederlandse voedselvoorziening.
Hoezo? De derde en de zesde graanproducenten van de wereld zijn met elkaar in oorlog en daarom krijgen we er veel minder van en zelfs dan eten we er geen boterham minder om
Laffe huichelaar
pi_205160011
Moet je nu eens opletten welke krachten er op gang gaan komen. Aankomende weken staan de kranten en opiniepagina's vol om te waarschuwen voor het populisme van de extreem rechtse bbb.

Het loopt ze dun door de broek op de grachtengordel en het mediapark.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  maandag 27 juni 2022 @ 10:25:51 #46
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_205160025
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 10:22 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Moet je nu eens opletten welke krachten er op gang gaan komen. Aankomende weken staan de kranten en opiniepagina's vol om te waarschuwen voor het populisme van de extreem rechtse bbb.

Het loopt ze dun door de broek op de grachtengordel en het mediapark.
Extreemrechts is de bbb niet, wel dom populistisch.

Ik kan me de verwarring voorstellen want met FvD en PVV en Rits verdonk etc etc koppelen we de 2 al snel aan elkaar
Laffe huichelaar
  Moderator / Redactie Sport maandag 27 juni 2022 @ 10:29:11 #47
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_205160062
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 10:20 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Het is de rechter en de stikstofwet die dat probleem maakt. De milieulobby heeft er verder niet zoveel mee van doen, behalve dat ze af en toe naar de rechter stappen op het moment dat de stikstofwet overtreden wordt - en dat wordt ie aan de lopende band omdat de boeren veel meer stikstofuitstoten dan goed is voor hun omgeving.
En hoe is die wet er gekomen denk je?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 27 juni 2022 @ 10:32:03 #48
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205160089
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 10:25 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Extreemrechts is de bbb niet, wel dom populistisch.

Ik kan me de verwarring voorstellen want met FvD en PVV en Rits verdonk etc etc koppelen we de 2 al snel aan elkaar
Bijna alle partijen zijn tegenwoordig dom populistisch.
  maandag 27 juni 2022 @ 10:32:28 #49
256666 leeell
I know you're lonely
pi_205160092
Willen we meer of minder dom populisme _O_
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
  maandag 27 juni 2022 @ 10:35:14 #50
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205160107
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 10:29 schreef Nattekat het volgende:

[..]
En hoe is die wet er gekomen denk je?
Doordat we ergens in de jaren '70 al slim genoeg waren om in te zien dat een rat race qua productie ten koste van de leefomgeving geen winnaars kende. Daarom zijn er Europese afspraken gemaakt waar je als land aan moet voldoen, om te garanderen dat de gezondheid en het milieu van de inwoners van een land, niet opgeofferd worden voor de eventuele winsten van een paar grootgrondbezitters.
  maandag 27 juni 2022 @ 10:35:57 #51
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205160109
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 10:22 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Moet je nu eens opletten welke krachten er op gang gaan komen. Aankomende weken staan de kranten en opiniepagina's vol om te waarschuwen voor het populisme van de extreem rechtse bbb.

Het loopt ze dun door de broek op de grachtengordel en het mediapark.
Goed verhaal man.
  Moderator / Redactie Sport maandag 27 juni 2022 @ 10:36:17 #52
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_205160112
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 10:35 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Doordat we ergens in de jaren '70 al slim genoeg waren om in te zien dat een rat race qua productie ten koste van de leefomgeving geen winnaars kende. Daarom zijn er Europese afspraken gemaakt waar je als land aan moet voldoen, om te garanderen dat de gezondheid en het milieu van de inwoners van een land, niet opgeofferd worden voor de eventuele winsten van een paar grootgrondbezitters.
Lobbyisten ja, dat gebeurde er.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_205160115
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 10:22 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Moet je nu eens opletten welke krachten er op gang gaan komen. Aankomende weken staan de kranten en opiniepagina's vol om te waarschuwen voor het populisme van de extreem rechtse bbb.
Helemaal goed toch? Er worden ook opiniepagina's volgekalkt waar Caroline positief besproken wordt. Dat is het mooie, beide kan.

Als kranten van jou niet mogen opschrijven en onderbouwen dat Caroline van der Plas het niet zo nauw neemt met de feiten of onderzoeken, dan is dat een opmerkelijk standpunt
pi_205160125
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2022 10:00 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Volgens mij is door de oorlog in Oekraïne pijnlijk duidelijk geworden hoe belangrijk Nederlandse boeren zijn voor de Nederlandse voedselvoorziening.
Vandaar dat ze 60% van het vlees geëxporteerd wordt. Laat de helft van de boeren zich maar richten op wat anders.
pi_205160128
Blijkt wel weer hoe infantiel de gemiddelde kiezer is en hoe ze beinvloed worden door de waan van de dag.

Echt, stop er maar mee en stap over op het Chinese model. Debieler dan democratie kan het niet zijn.
  maandag 27 juni 2022 @ 10:39:32 #56
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205160129
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 10:36 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Lobbyisten ja, dat gebeurde er.
Welke lobbyisten heb je het precies over?
Mag ik hieruit opmaken dat je bijvoorbeeld het liefste water met extra lood drinkt omdat wetgeving daartegen uit de koker van de grote boze lobbyisten komt?
pi_205160130
Een gefuseerde PvdA/GL virtueel de grootste in deze peiling.
  Moderator / Redactie Sport maandag 27 juni 2022 @ 10:41:24 #58
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_205160136
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 10:39 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Welke lobbyisten heb je het precies over?
Mag ik hieruit opmaken dat je bijvoorbeeld het liefste water met extra lood drinkt omdat wetgeving daartegen uit de koker van de grote boze lobbyisten komt?
Ook dat komt van lobbyisten ja, dat heb je heel goed begrepen. Echt, zo ingewikkeld is het niet.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_205160151
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 10:39 schreef Confetti het volgende:
Blijkt wel weer hoe infantiel de gemiddelde kiezer is en hoe ze beinvloed worden door de waan van de dag.

Echt, stop er maar mee en stap over op het Chinese model. Debieler dan democratie kan het niet zijn.
Denk dat de gemiddelde potentiële BBB-kiezer nog geen 10 standpunten van de partij op kan noemen.
  maandag 27 juni 2022 @ 10:45:30 #60
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205160160
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 10:41 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ook dat komt van lobbyisten ja, dat heb je heel goed begrepen. Echt, zo ingewikkeld is het niet.
Dus alles in de politiek is het werk van lobbyisten en dus fout in jouw ogen?
  maandag 27 juni 2022 @ 10:48:10 #61
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_205160170
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 09:31 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Het dilemma voor het CDA: Steunen we het kabinetsbeleid dan jagen we de laatste paar boerenstemmers van ons weg. Steunen we het niet dan worden het nieuwe verkiezingen en lijkt het ook onmogelijk om het tij nog te keren.

Dus dan toch maar optie 1. Hopen dat de boerenhype overwaait en de vlag er in 2025 beter voor staat. :')
Maar ze hebben Wopke :')
Die helpt alles naar de klote dus dat is opgelost binnen no time :! *O*
  Moderator / Redactie Sport maandag 27 juni 2022 @ 10:48:18 #62
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_205160173
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 10:45 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Dus alles in de politiek is het werk van lobbyisten en dus fout in jouw ogen?
Laat me je nog wat leren:
- lobbyisten = groep mensen die politiek onder druk zet voor bepaalde wetgeving

Waar komt de ban op lood vandaan? Echt niet van de politiek zelf, daar is een gigantische strijd voor gevoerd tot de rechtbank aan toe. Dat gekke idee dat lobbyisten per definitie kwaadaardig zijn mag je uit je hoofd zetten, met je stropoppen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_205160188
quote:
6s.gif Op maandag 27 juni 2022 10:48 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
Maar ze hebben Wopke :')
Die helpt alles naar de klote dus dat is opgelost binnen no time :! *O*
Wopke is me wel zo ontzettend tegengevallen. Als minister van Financiën had hij echt veel fans (misschien ook omdat het toen nog goed ging met de economie) maar nu is het niets meer.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_205160190
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 10:39 schreef Confetti het volgende:
Blijkt wel weer hoe infantiel de gemiddelde kiezer is en hoe ze beinvloed worden door de waan van de dag.

Echt, stop er maar mee en stap over op het Chinese model. Debieler dan democratie kan het niet zijn.
Ja goed idee!

:')
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  maandag 27 juni 2022 @ 10:51:34 #65
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205160196
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 10:48 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Laat me je nog wat leren:
- lobbyisten = groep mensen die politiek onder druk zet voor bepaalde wetgeving

Waar komt de ban op lood vandaan? Echt niet van de politiek zelf, daar is een gigantische strijd voor gevoerd tot de rechtbank aan toe. Dat gekke idee dat lobbyisten per definitie kwaadaardig zijn mag je uit je hoofd zetten, met je stropoppen.
Hmmm, dit is even gek. Eerst noem je iets zonder verdere onderbouwing de schuld van de milieulobby. Vervolgens zeg je dat lobby's het probleem niet zijn.

Wat is dan wel het probleem?
  maandag 27 juni 2022 @ 10:53:30 #66
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205160208
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 10:50 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Wopke is me wel zo ontzettend tegengevallen. Als minister van Financiën had hij echt veel fans (misschien ook omdat het toen nog goed ging met de economie) maar nu is het niets meer.
Hij zit duidelijk op een afdeling waar hij niets te zoeken heeft. Een horkerige consultant op Buitenlandse Zaken, dat is natuurlijk nooit een goed idee. Hij had zichzelf beter op Wonen gezet, dan kun je nog eens met een plan in de media komen, maar dat durfde ie niet aan zo heb ik het idee.
pi_205160242
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 10:53 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Hij zit duidelijk op een afdeling waar hij niets te zoeken heeft. Een horkerige consultant op Buitenlandse Zaken, dat is natuurlijk nooit een goed idee. Hij had zichzelf beter op Wonen gezet, dan kun je nog eens met een plan in de media komen, maar dat durfde ie niet aan zo heb ik het idee.
Ja, ik heb ook geen idee hoe het CDA deze catastrofe kan gaan voorkomen. Er zitten heel weinig charismatische mensen.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  maandag 27 juni 2022 @ 11:02:32 #68
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_205160259
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 10:32 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Bijna alle partijen zijn tegenwoordig dom populistisch.
Eens. Des te knapper als een partij zelfs vandaag de dag nog door de ondergrens kan zakken
Laffe huichelaar
pi_205160267
Van der Plas is bepaald geen "platte" populist. :+
Het is koud, het is guur....
pi_205160363
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2022 10:36 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Helemaal goed toch? Er worden ook opiniepagina's volgekalkt waar Caroline positief besproken wordt. Dat is het mooie, beide kan.

Als kranten van jou niet mogen opschrijven en onderbouwen dat Caroline van der Plas het niet zo nauw neemt met de feiten of onderzoeken, dan is dat een opmerkelijk standpunt
Ik vind het vooral opmerkelijk dat dat is wat jij uit mijn reactie destilleert.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  Moderator / Redactie Sport maandag 27 juni 2022 @ 11:27:45 #71
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_205160430
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 10:51 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Hmmm, dit is even gek. Eerst noem je iets zonder verdere onderbouwing de schuld van de milieulobby. Vervolgens zeg je dat lobby's het probleem niet zijn.

Wat is dan wel het probleem?
Continu anderen woorden in de mond leggen, niet eens echt in gaan op wat ik daadwerkelijk zeg en drogredeneringen aan elkaar knopen. Reageer nou eens normaal, ik ben er wel klaar mee als je daar geen zin in hebt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 27 juni 2022 @ 12:04:27 #72
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_205160725
Wat ik wel graag zou zien is een echte visie, met nationale reikwijdte, op ruimtelijke ordening.

Maak maar een keuze, waar natuur, waar industrie, waar woningbouw, waar veehouderij. En geef dan desnoods maar een stel Natura2000 gebieden op.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  maandag 27 juni 2022 @ 12:08:14 #73
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205160762
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 11:27 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Continu anderen woorden in de mond leggen, niet eens echt in gaan op wat ik daadwerkelijk zeg en drogredeneringen aan elkaar knopen. Reageer nou eens normaal, ik ben er wel klaar mee als je daar geen zin in hebt.
Wat is nou precies je probleem met wetgeving die moet zorgen voor een leefbare omgeving? Leg het anders eventjes uit. Je zei iets over lobby's, maar dat bleek niet je bezwaar te zijn. Wat is het dan wel?
  maandag 27 juni 2022 @ 12:13:53 #74
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_205160809
Het is gewoon net zoals Biden in de VS won; hij was niet Trump.

Veel antistemmen dus.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  maandag 27 juni 2022 @ 12:15:33 #75
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_205160821
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 08:42 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Dus de mensen gaan van steun naar miljonairs in een maatpak naar steun van mensen in een overal.
Bijna goed:
Dus de mensen gaan van steun naar miljonairs in een maatpak naar steun van miljonairs in een overal.
Tot nooit .......
  maandag 27 juni 2022 @ 12:37:13 #76
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_205160968
Ik vraag me af waarom BBB hier wordt omschreven als 'dom populisme'. Wat zou er 'dom' zijn aan deze partij?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 27 juni 2022 @ 12:41:00 #77
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_205160986
quote:
14s.gif Op maandag 27 juni 2022 12:37 schreef HowardRoark het volgende:
Ik vraag me af waarom BBB hier wordt omschreven als 'dom populisme'. Wat zou er 'dom' zijn aan deze partij?
OK, 'populisme' zijn we het dus over eens. Dat is mooi.

Het is eigenlijk al niet handig om een partij op te richten met 'boeren' als achterban.
Je weet nu al dat je achterban over een paar jaar voor een groot deel niet meer bestaat.
Tot nooit .......
pi_205161043
quote:
99s.gif Op maandag 27 juni 2022 12:41 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
OK, 'populisme' zijn we het dus over eens. Dat is mooi.
Nee, dat is holle demagogie van de volksmenners die de onnozelen ophitsen tegen andersdenkenden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 27 juni 2022 @ 13:18:41 #79
491303 Yon_Wip
Horecatopper
pi_205161268
Alleen al dat je haar naam uitspreekt als Carolain ipv Caroline of Carolien. Je bent in Nederland kut, spreek Nederlands.
  maandag 27 juni 2022 @ 14:18:29 #80
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_205161828
quote:
14s.gif Op maandag 27 juni 2022 12:37 schreef HowardRoark het volgende:
Ik vraag me af waarom BBB hier wordt omschreven als 'dom populisme'. Wat zou er 'dom' zijn aan deze partij?
Om te beginnen het waarheidsgehalte van veel uitspraken
Laffe huichelaar
pi_205161965
Waarom heeft bijna iedereen hier zo een hekel aan boeren? Eigenlijk?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  maandag 27 juni 2022 @ 14:39:22 #82
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_205161977
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  maandag 27 juni 2022 @ 14:40:16 #83
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_205161987
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 14:37 schreef tesssssssss het volgende:
Waarom heeft bijna iedereen hier zo een hekel aan boeren? Eigenlijk?
Dat willen ze je doen geloven terwijl dat in de werkelijkheid totaal niet zo is.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_205162369
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 12:04 schreef nixxx het volgende:
Wat ik wel graag zou zien is een echte visie, met nationale reikwijdte, op ruimtelijke ordening.

Maak maar een keuze, waar natuur, waar industrie, waar woningbouw, waar veehouderij. En geef dan desnoods maar een stel Natura2000 gebieden op.
Met Rutte aan het roer kun je lang wachten op visie. Visie is voor bij de opticien ofzo toch?
pi_205162405
quote:
14s.gif Op maandag 27 juni 2022 12:37 schreef HowardRoark het volgende:
Ik vraag me af waarom BBB hier wordt omschreven als 'dom populisme'. Wat zou er 'dom' zijn aan deze partij?
Dom is inderdaad niet het juiste woord. Slim en cynisch populisme is een betere term.
pi_205162472
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 14:37 schreef tesssssssss het volgende:
Waarom heeft bijna iedereen hier zo een hekel aan boeren? Eigenlijk?
Ik snap de boeren best dat ze boos zijn hoor. Ze zijn door de overheid naar meer en meer schaalvergroting gedreven en nu worden ze aangepakt, omdat ze die schaalvergroting hebben uitgevoerd. Aan de andere kant weten boeren ondertussen al een goede 12 jaar dat het huidige systeem niet kan en hebben ze er alles aan gedaan om het toch zo te houden. De verzachtende omstandigheid is dat de overheid ook 12 jaar lang de kop in het zand heeft gestoken en aanpassen doet altijd pijn.

Wat mij een beetje teleurgesteld maakt in de boeren maakt is het ontkennen van wetenschap en het levensgevaarlijke gedrag richting normale burgers. Ik woonde in Groningen toen boeren met de tractor door hekken knalden en daarmee bijna een fietser vermoordden. Ook de stunts op de snelweg hadden ze na de eerste dag al mee moeten stoppen. Niet iedere boer doet dat natuurlijk, maar er is ook maar weinig van een tegenreactie te zien richting de absolute debieltjes van FdF.
pi_205162528
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 09:34 schreef archito het volgende:
Deze 'peiling' toont vooral aan hoe makkelijk mensen voor populistische praatjes vallen denk ik. En hoe sterk de boerenlobby is in beeldvorming.
Het stikstofprobleem is helemaal niet nieuw, de aanpak wordt gewoon al jaren vooruit geschoven. En nog lukt het de lobby blijkbaar om zoveel mensen tegen hun eigen belang te laten zijn. Ik snap werkelijk niet waarom je BBB zou steunen en tegen de aanpak van stikstof bent als je geen boer bent of werkzaam in de vleesindustrie. En zelfs als je dat wel bent is het op lange termijn beter voor je als je wel voor een transitie in de veeteelt bent.
Dit dus juist door de succesvolle boerenlobby is decennia niets aan dit probleem gedaan. En omdat we zo lang gewacht hebben worden de oplossingen steeds radicaler.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 27 juni 2022 @ 15:49:13 #88
65846 Bocaj
Vámonos!
  maandag 27 juni 2022 @ 16:10:07 #89
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_205162814
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 14:37 schreef tesssssssss het volgende:
Waarom heeft bijna iedereen hier zo een hekel aan boeren? Eigenlijk?
Ik heb geen hekel aan de boeren, ik vind alleen dat ze als beroepsgroep geen bestaansrecht meer hebben, ik zie gewoon geen redenom ze kunstmatig met subsidies overeind tehouden als ze de helft van Nederland bezetten en de grootste vervuiler zijn terwijl ze aan onze voedselvoorziening in verhouding met die zaken veel te weinig bijdragen
Laffe huichelaar
  maandag 27 juni 2022 @ 16:21:10 #90
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_205162925
Ik snap niet waarom je als je dat vindt per se een hekel aan boeren moet hebben. Ze zullen vast heel aardig zijn, geen idee ik ken ze niet
Laffe huichelaar
pi_205163072
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 16:21 schreef timmmmm het volgende:
Ik snap niet waarom je als je dat vindt per se een hekel aan boeren moet hebben. Ze zullen vast heel aardig zijn, geen idee ik ken ze niet
Ik woon hier in Brabant tussen de boeren en de bossen , ik vind het prachtig. Mijn hart zou breken als dat allemaal weg zou gaan. Ik wandel elke dag langs de weilanden met mijn hond.

Maar ieder zijn mening.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_205163092
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 15:34 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik snap de boeren best dat ze boos zijn hoor. Ze zijn door de overheid naar meer en meer schaalvergroting gedreven en nu worden ze aangepakt, omdat ze die schaalvergroting hebben uitgevoerd. Aan de andere kant weten boeren ondertussen al een goede 12 jaar dat het huidige systeem niet kan en hebben ze er alles aan gedaan om het toch zo te houden. De verzachtende omstandigheid is dat de overheid ook 12 jaar lang de kop in het zand heeft gestoken en aanpassen doet altijd pijn.

Wat mij een beetje teleurgesteld maakt in de boeren maakt is het ontkennen van wetenschap en het levensgevaarlijke gedrag richting normale burgers. Ik woonde in Groningen toen boeren met de tractor door hekken knalden en daarmee bijna een fietser vermoordden. Ook de stunts op de snelweg hadden ze na de eerste dag al mee moeten stoppen. Niet iedere boer doet dat natuurlijk, maar er is ook maar weinig van een tegenreactie te zien richting de absolute debieltjes van FdF.
Ik woon in Midden Brabant, en ik zweer het je, ik zie hier geen enkele boer met een trekker stunten.

Ik woon tussen Tilburg en Breda in.

De hele dag nog geen trekker gezien.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  maandag 27 juni 2022 @ 16:53:37 #93
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_205163258
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 16:36 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Ik woon hier in Brabant tussen de boeren en de bossen , ik vind het prachtig. Mijn hart zou breken als dat allemaal weg zou gaan. Ik wandel elke dag langs de weilanden met mijn hond.

Maar ieder zijn mening.
Het wordt niet minder leuk om door het weiland te lopen als er geen subsidieslurpende vervuilers aan het werk zijn hoor
Laffe huichelaar
pi_205163368
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 16:53 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Het wordt niet minder leuk om door het weiland te lopen als er geen subsidieslurpende vervuilers aan het werk zijn hoor
Ik ben bang dat er straks een heleboel boeren weg moeten.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_205163421
quote:
Bennie Jolink is ook al geïntimideerd met een 'huisbezoek' na uitspraken die bepaalde boeren onwelgevallig zijn.

https://www.hartvannederl(...)armers-defence-force
pi_205163578
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 16:37 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Ik woon in Midden Brabant, en ik zweer het je, ik zie hier geen enkele boer met een trekker stunten.

Ik woon tussen Tilburg en Breda in.

De hele dag nog geen trekker gezien.
Ik heb de hele dag ook geen trekker gezien, maar heb wel internet waarop je heul veul stunts kan terugvinden.
pi_205163588
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 16:36 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Ik woon hier in Brabant tussen de boeren en de bossen , ik vind het prachtig. Mijn hart zou breken als dat allemaal weg zou gaan. Ik wandel elke dag langs de weilanden met mijn hond.

Maar ieder zijn mening.
Ik ook. In een dorpje van 600 inwoners, heerlijk wonen in het buitengebied. Zou nooit meer anders willen.

Kerrolain for president!
  maandag 27 juni 2022 @ 17:31:58 #98
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205163591
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 17:31 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Ik ook. In een dorpje van 600 inwoners, heerlijk wonen in het buitengebied. Zou nooit meer anders willen.

Kerrolain for president!
Waarom zou dit anders worden?
pi_205163601
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 17:30 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik heb de hele dag ook geen trekker gezien, maar heb wel internet waarop je heul veul stunts kan terugvinden.
Ik ben er vandaag een stuk of 5 tegen gekomen met de auto. We gingen gewoon voor elkaar in de kant met een duimpje omhoog en een knipoog. Zoals elke dag.
pi_205163604
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 17:31 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Waarom zou dit anders worden?
Dat wordt nooit anders. Zou niet weten waarom.
  maandag 27 juni 2022 @ 17:33:35 #101
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205163609
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 17:33 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Dat wordt nooit anders. Zou niet weten waarom.
Wat heeft het met Caroline te maken dan?
pi_205163621
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 17:33 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Wat heeft het met Caroline te maken dan?
Niks, wie zegt dat dan? Zijn gewoon twee losse opmerkingen.
pi_205163632
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 15:40 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dit dus juist door de succesvolle boerenlobby is decennia niets aan dit probleem gedaan. En omdat we zo lang gewacht hebben worden de oplossingen steeds radicaler.
Precies. Ik snap dus niet zo goed waarom 'we' massaal boos zijn op de overheid omdat ze te laat ingrepen in de toeslagenaffaire, aardbevingsproblemen in Groningen etc en veel mensen nu het stikstofprobleem ontkennen. We moeten juist boos zijn op de overheid dat ze ook in dit dossier veel te laat ingrijpen.
pi_205163652
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 09:39 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Nee joh, blijf aub lekker in de Randstad en laat ons hier met rust.
Dit ja. Randstad met hun randstad problemen :r
pi_205163665
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 17:38 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dit ja. Randstad met hun randstad problemen :r
Met hun appartementjes van niks x niks waar ze net zoveel voor betalen als ik voor mijn vrijstaande woning.
pi_205164001
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 17:32 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Ik ben er vandaag een stuk of 5 tegen gekomen met de auto. We gingen gewoon voor elkaar in de kant met een duimpje omhoog en een knipoog. Zoals elke dag.
Welk punt willen jullie maken? Ik heb niks gezien, dus mag FdF wel fietsers en automobilisten vermoorden?
  maandag 27 juni 2022 @ 18:41:19 #107
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205164088
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2022 10:00 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Volgens mij is door de oorlog in Oekraïne pijnlijk duidelijk geworden hoe belangrijk Nederlandse boeren zijn voor de Nederlandse voedselvoorziening.
Ik zie anders genoeg kortzichtige idioten roepen dat we de boeren niet nodig hebben en we meer huizen kunnen bouwen.

Toch Tim?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  maandag 27 juni 2022 @ 18:42:37 #108
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205164105
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 18:41 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ik zie anders genoeg kortzichtige idioten roepen dat we de boeren niet nodig hebben en we meer huizen kunnen bouwen.

Toch Tim?
En dat is ab-so-luut niet om meer ruimte voor gelukszoekers te bouwen, Stroe City is een conspiracy :{w.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 27 juni 2022 @ 18:43:27 #109
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205164116
quote:
10s.gif Op maandag 27 juni 2022 18:42 schreef HeatWave het volgende:

[..]
En dat is ab-so-luut niet om meer ruimte voor gelukszoekers te bouwen, Stroe City is een conspiracy :{w.
Echt hè. Dat al die projectontwikkelaars MILJARDEN gaan verdienen door deze ronduit schandalige actie van de overheid is maar gewoon “collateral damage”. Heel toevallig allemaal.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  maandag 27 juni 2022 @ 18:47:19 #110
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205164149
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2022 18:43 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Echt hè. Dat al die projectontwikkelaars MILJARDEN gaan verdienen door deze ronduit schandalige actie van de overheid is maar gewoon “collateral damage”. Heel toevallig allemaal.
Ik gok dat dat bouwen Build Back Better in de pratkijk is :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205164258
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 18:29 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Welk punt willen jullie maken? Ik heb niks gezien, dus mag FdF wel fietsers en automobilisten vermoorden?
Geen punt, gewoon dat we het lekker vinden om op het platteland te wonen tussen de boeren.
  maandag 27 juni 2022 @ 19:13:58 #112
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_205164462
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 17:13 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Bennie Jolink is ook al geïntimideerd met een 'huisbezoek' na uitspraken die bepaalde boeren onwelgevallig zijn.

https://www.hartvannederl(...)armers-defence-force
Goed verhaal man.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_205164526
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 19:13 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Goed verhaal man.
Bennie Jolink vond het geen goed verhaal dat deze boeren bij hem thuis langs kwamen...
  maandag 27 juni 2022 @ 19:35:51 #114
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_205164726
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 18:41 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ik zie anders genoeg kortzichtige idioten roepen dat we de boeren niet nodig hebben en we meer huizen kunnen bouwen.

Toch Tim?
Sterk en inhoudelijk weer, zoals we van je gewend zijn

O nee, verder dan schelden en met drogredenen smijten kom je niet, even vergeten.
Laffe huichelaar
pi_205164739
Mensen die niet snappen dat de BBB nergens verstand van heeft en net zo slinks en achterbaks is als elke politieke partij.
  maandag 27 juni 2022 @ 19:49:32 #116
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205164876
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 19:35 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Sterk en inhoudelijk weer, zoals we van je gewend zijn

O nee, verder dan schelden en met drogredenen smijten kom je niet, even vergeten.
Gelukkig was je eerste post in dit topic zeer genuanceerd:

quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 08:44 schreef timmmmm het volgende:
Het is me een raadsel waarom we in Nederland überhaupt nog boeren hebben
:') pot, ketel. Stop met deze act.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_205164879
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 18:58 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Geen punt, gewoon dat we het lekker vinden om op het platteland te wonen tussen de boeren.
Fijn.
  maandag 27 juni 2022 @ 19:50:19 #118
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205164889
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 10:05 schreef Zelva het volgende:

[..]
Ah vandaar dat we een enorm groot gedeelte exporteren.
Dat zeg ik
pi_205164924
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 18:41 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ik zie anders genoeg kortzichtige idioten roepen dat we de boeren niet nodig hebben en we meer huizen kunnen bouwen.

Toch Tim?
Kun je aan mij uitleggen waarom we voor onze voedselzekerheid boeren nodig hebben die 10 calorieën in 1 calorie veranderen?
  maandag 27 juni 2022 @ 19:54:47 #120
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205164932
Sarcasme is toch heel lastig te begrijpen merk ik _O-
  maandag 27 juni 2022 @ 19:56:28 #121
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205164949
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 19:54 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Kun je aan mij uitleggen waarom we voor onze voedselzekerheid boeren nodig hebben die 10 calorieën in 1 calorie veranderen?
Want dat is een statement die ik ergens maak?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  maandag 27 juni 2022 @ 19:59:27 #122
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_205164989
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 19:49 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Gelukkig was je eerste post in dit topic zeer genuanceerd:
[..]
:') pot, ketel. Stop met deze act.
Leg onze posts anders even tegen elkaar.

Ik post feiten en cijfers waarop ik mijn uitgebreid beschreven mening onderbouw.

Jij bent gewoon een beetje aan het schelden en hebt inhoudelijk niks gemeld.

Prima verder, we zijn het inmiddels gewend, maar dan is het wel wat raar dat je inhoudelijke bijdragen af loopt te zeiken omdat ze niet in je straatje passen.
Laffe huichelaar
pi_205165002
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 19:56 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Want dat is een statement die ik ergens maak?
Dit zijn de boeren die het meest te maken krijgen met de nieuwe stikstofregels en jij maakt in een topic daarover het statement dat we de boeren nodig hebben. Dus ja. Waarom hebben we voor onze voedselzekerheid boeren nodig die met geïmporteerd eten export dieren vetmesten en het afval uitstorten op vergiftigde stukken en vaak heel erg treurige maisvelden in eigen land?
pi_205165009
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 09:19 schreef daNpy het volgende:

[..]
En "De onderste steen boven" wel natuurlijk.
Volgens mij is die onderste steen mbt MH17 toch echt boven gekomen. Dat de wappies/Putin pijpers daar moeite mee hebben is hun probleem.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
  maandag 27 juni 2022 @ 20:03:27 #125
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205165028
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 19:59 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Leg onze posts anders even tegen elkaar.

Ik post feiten en cijfers waarop ik mijn uitgebreid beschreven mening onderbouw.

Jij bent gewoon een beetje aan het schelden en hebt inhoudelijk niks gemeld.

Prima verder, we zijn het inmiddels gewend, maar dan is het wel wat raar dat je inhoudelijke bijdragen af loopt te zeiken omdat ze niet in je straatje passen.
Als je werkelijk cijfertjes had geplaatst had je je eigen vraag wel kunnen beantwoorden met 5 minuten Google.

quote:
Wat leveren de boeren ons op aan welvaart?
De boeren wijzen er graag op dat zij het zijn die voor ons voedsel zorgen. Dat is terecht, alleen produceren boeren veel en veel meer dan we in Nederland kunnen opeten. Nederland is een agrarische grootmacht in de wereld. Nederland is een van de grootste voedselexporteurs ter wereld. Het economisch belang van de sector is groot. Boeren en tuinders produceerden voor een kleine 30 miljard euro aan landbouwproducten.

Daar blijft het niet bij. De beesten moeten eten, de akkerbouwer moet zaad kopen en kunstmest en de koe wil ’s winters in een warme stal staan. Dat levert allemaal werk op dat direct afhankelijk is van de agrarische activiteiten.

En we importeren veel, bijvoorbeeld cacao. Grondstoffen die hier verwerkt worden en vervolgens geëxporteerd. Ook het overgrote deel van de binnenlandse productie gaat, na bewerking, de grens over. In totaal werken er ruim 600.000 mensen in banen die direct afhankelijk zijn van de agrarische productie.

Elke boer houdt dus ruim tien mensen aan het werk in Nederland. En de landbouw levert een forse bijdrage aan de handelsbalans. Per jaar exporteert Nederland voor zo’n 45 miljard euro aan landbouwgoederen.

https://www.ad.nl/binnenl(...)-nederland~a3ac5bc1/

Maar goed, dit bekt natuurlijk niet zo lekker voor je quote, dus vandaar dat je dit “gemist” hebt in je o zo intellectuele praatje in dit topic, toch?

Maar goed, blijf vooral popi Jopie je boerenhaat tentoonspreiden, als je daarvoor ff 30 miljard weg wil gooien doet dat het vast goed op verjaardagen hè ouwe reus.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_205165042
quote:
7s.gif Op maandag 27 juni 2022 09:37 schreef HSG het volgende:
Caroline is ook heerlijk nuchter en recht door zee. Dat bevalt mij wel. :)
Ze liegt tegen je op een gladde manier die niet onderdoet voor Rutte.
  maandag 27 juni 2022 @ 20:05:54 #127
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_205165048
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2022 20:03 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Als je werkelijk cijfertjes had geplaatst had je je eigen vraag wel kunnen beantwoorden met 5 minuten Google.
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)-nederland~a3ac5bc1/

Maar goed, dit bekt natuurlijk niet zo lekker voor je quote, dus vandaar dat je dit “gemist” hebt in je o zo intellectuele praatje in dit topic, toch?

Maar goed, blijf vooral popi Jopie je boerenhaat tentoonspreiden, als je daarvoor ff 30 miljard weg wil gooien doet dat het vast goed op verjaardagen hè ouwe reus.
Het is oprecht jammer dat je je telkens zo op moet stellen, ik hoop dat je ooit nog een keer normaal gesprekken leert voeren
Laffe huichelaar
  maandag 27 juni 2022 @ 20:06:30 #128
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205165054
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 20:01 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dit zijn de boeren die het meest te maken krijgen met de nieuwe stikstofregels en jij maakt in een topic daarover het statement dat we de boeren nodig hebben. Dus ja. Waarom hebben we voor onze voedselzekerheid boeren nodig die met geïmporteerd eten export dieren vetmesten en het afval uitstorten op vergiftigde stukken en vaak heel erg treurige maisvelden in eigen land?
Het argument voedselzekerheid heb je mij anders niet horen bezigen dus leuk dat je mij wilt framen, gaat je alleen niet lukken ;)

En ik zal het even uitleggen; ik reageer op iemand die zegt dat we geen enkele boer meer nodig hebben in NL. Waarom jij dan meent daarin een gesprekspartner te moeten zijn met een vals dilemma is mij een raadsel.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  maandag 27 juni 2022 @ 20:06:45 #129
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205165057
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 20:05 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Het is oprecht jammer dat je je telkens zo op moet stellen, ik hoop dat je ooit nog een keer normaal gesprekken leert voeren
Je hebt dus niks gelezen, waarvan akte Tim.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  maandag 27 juni 2022 @ 20:12:45 #130
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_205165107
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 20:06 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Je hebt dus niks gelezen, waarvan akte Tim.
Als jij zo vriendelijk bent om gewoon normaal tegen me te praten, ben ik zo vriendelijk om je uit te leggen dat we voor die, vaak laagopgeleide arbeidsmigranten, banen zat vervangende banen hebben en dat omzet zonder de kosten daarbij te noemen weinig zeggen.
Laffe huichelaar
  maandag 27 juni 2022 @ 20:15:34 #131
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205165141
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 20:12 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Als jij zo vriendelijk bent om gewoon normaal tegen me te praten, ben ik zo vriendelijk om je uit te leggen dat we voor die, vaak laagopgeleide arbeidsmigranten, banen zat vervangende banen hebben en dat omzet zonder de kosten daarbij te noemen weinig zeggen.
Op basis waarvan doe je deze aanname? Er waren in Nederland in maart 450.000 vacatures open en 327.000 werklozen.

Met jouw retoriek zou dat toch onmogelijk moeten zijn, aangezien je nu ook simpelweg 1 vacature koppelt aan 1 vrijgekomen “boer”.

Nog even los van het feit dat in de totale agrarische sector 600.000 banen zijn en je dus nooit voor elke persoon een vervangende vacature kan vinden (bron hierboven).

Dus, wat is precies je bron ?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_205165168
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 09:31 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Het dilemma voor het CDA: Steunen we het kabinetsbeleid dan jagen we de laatste paar boerenstemmers van ons weg. Steunen we het niet dan worden het nieuwe verkiezingen en lijkt het ook onmogelijk om het tij nog te keren.

Dus dan toch maar optie 1. Hopen dat de boerenhype overwaait en de vlag er in 2025 beter voor staat. :')
Met het overwaaien van de boerenhype zijn de problemen voor het CDA niet opgelost.
  maandag 27 juni 2022 @ 20:19:08 #133
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_205165173
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 20:15 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Op basis waarvan doe je deze aanname? Er waren in Nederland in maart 450.000 vacatures open en 327.000 werklozen.

Met jouw retoriek zou dat toch onmogelijk moeten zijn, aangezien je nu ook simpelweg 1 vacature koppelt aan 1 vrijgekomen “boer”.

Nog even los van het feit dat in de totale agrarische sector 600.000 banen zijn en je dus nooit voor elke persoon een vervangende vacature kan vinden (bron hierboven).

Dus, wat is precies je bron ?
Met 450.000 vacatures open is er dus nogal wat keus voor de agrarische sector en wat niet aan het werk komt, kan het lekker thuis nog eens proberen.

Zo gehecht ben ik persoonlijk niet aan al die Oostblokkers in de kassen
Laffe huichelaar
pi_205165228
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 20:19 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Met 450.000 vacatures open is er dus nogal wat keus voor de agrarische sector en wat niet aan het werk komt, kan het lekker thuis nog eens proberen.

Zo gehecht ben ik persoonlijk niet aan al die Oostblokkers in de kassen
Die 327.000 werklozen vertikken het om dat werk te doen. Waarom zouden boeren dat wel gaan doen?
  maandag 27 juni 2022 @ 20:30:30 #135
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_205165278
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 20:24 schreef Halcon het volgende:

[..]
Die 327.000 werklozen vertikken het om dat werk te doen. Waarom zouden boeren dat wel gaan doen?
We hebben het niet alleen over boeren, we hebben het ook over veel (laagopgeleide) arbeidsmigranten. Aardbeienplukkers en aspergestekers zullen zich niet direct te goed voelen voor andere functies denk ik. Maar wellicht zit er ernaast.

Ik ben ook wel benieuwd hoe die verhouding zit tussen het aanbod en de werkzoekenden. Zijn dat vooral kutklusjes waar werkzoekenden zich te goed voor voelen, is het ook hoogopgeleid werk waar de werkzoekenden vaak niet voor gekwalificeerd zijn, hoeveel % van de werkzoekenden is eigenlijk oprecht op zoek naar werk en hoeveel alleen maar op papier.

Ik vraag me af of daar cijfers van zijn, interessant wel
Laffe huichelaar
  maandag 27 juni 2022 @ 20:31:35 #136
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205165288
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 20:19 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Met 450.000 vacatures open is er dus nogal wat keus voor de agrarische sector en wat niet aan het werk komt, kan het lekker thuis nog eens proberen.

Zo gehecht ben ik persoonlijk niet aan al die Oostblokkers in de kassen
Stel je nu serieus voor om fulltime banen in de agrarische sector te vervangen door conjunctuur banen in de kwekerijen?

Je hebt echt 0 affiniteit met dit onderwerp is het niet ?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  Beste debater 2022 maandag 27 juni 2022 @ 20:32:01 #137
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205165289
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 20:30 schreef timmmmm het volgende:

[..]
We hebben het niet alleen over boeren, we hebben het ook over veel (laagopgeleide) arbeidsmigranten. Aardbeienplukkers en aspergestekers zullen zich niet direct te goed voelen voor andere functies denk ik. Maar wellicht zit er ernaast.

Ik ben ook wel benieuwd hoe die verhouding zit tussen het aanbod en de werkzoekenden. Zijn dat vooral kutklusjes waar werkzoekenden zich te goed voor voelen, is het ook hoogopgeleid werk waar de werkzoekenden vaak niet voor gekwalificeerd zijn, hoeveel % van de werkzoekenden is eigenlijk oprecht op zoek naar werk en hoeveel alleen maar op papier.

Ik vraag me af of daar cijfers van zijn, interessant wel
"te goed voor voelen"... ga jij voor een habbekrats 40 uur ploeteren?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 27 juni 2022 @ 20:32:02 #138
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205165290
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 20:30 schreef timmmmm het volgende:

[..]
We hebben het niet alleen over boeren, we hebben het ook over veel (laagopgeleide) arbeidsmigranten. Aardbeienplukkers en aspergestekers zullen zich niet direct te goed voelen voor andere functies denk ik. Maar wellicht zit er ernaast.

Ik ben ook wel benieuwd hoe die verhouding zit tussen het aanbod en de werkzoekenden. Zijn dat vooral kutklusjes waar werkzoekenden zich te goed voor voelen, is het ook hoogopgeleid werk waar de werkzoekenden vaak niet voor gekwalificeerd zijn, hoeveel % van de werkzoekenden is eigenlijk oprecht op zoek naar werk en hoeveel alleen maar op papier.

Ik vraag me af of daar cijfers van zijn, interessant wel
Aardbeien plukkers zijn geen agrariërs vriend.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  maandag 27 juni 2022 @ 20:32:54 #139
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_205165305
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 20:31 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Stel je nu serieus voor om fulltime banen in de agrarische sector te vervangen door conjunctuur banen in de kwekerijen?

Je hebt echt 0 affiniteit met dit onderwerp is het niet ?
Nee, dat stel ik niet voor. Sterker nog, ik stel niet eens voor om de hele landbouwsector per direct af te schaffen.

Dat zijn allemaal dingen die jij er in je vijandigheid en drogredenen van maakt.
Laffe huichelaar
  maandag 27 juni 2022 @ 20:33:24 #140
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_205165310
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 20:32 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
"te goed voor voelen"... ga jij voor een habbekrats 40 uur ploeteren?
Nee, daar voel ik me ook te goed voor.

Da's helemaal geen schande.
Laffe huichelaar
  Beste debater 2022 maandag 27 juni 2022 @ 20:33:53 #141
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205165317
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 20:33 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Nee, daar voel ik me ook te goed voor.

Da's helemaal geen schande.
Misschien eens zorgen dat die k*tbaantjes gewoon fatsoenlijk lonen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 27 juni 2022 @ 20:35:02 #142
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_205165331
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 20:33 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Misschien eens zorgen dat die k*tbaantjes gewoon fatsoenlijk lonen?
Dan zou ik me er nog te goed voor voelen. Al betalen ze het dubbele, ik ga echt niet in de kassen werken of in zorghuizen schoonmaken of koffers op de band knallen.
Laffe huichelaar
  maandag 27 juni 2022 @ 20:35:16 #143
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_205165335
Maar dat lijkt me een andere discussie
Laffe huichelaar
  maandag 27 juni 2022 @ 20:35:55 #144
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205165345
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 20:32 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Nee, dat stel ik niet voor. Sterker nog, ik stel niet eens voor om de hele landbouwsector per direct af te schaffen.

Dat zijn allemaal dingen die jij er in je vijandigheid en drogredenen van maakt.
Oh, vandaar je opmerking “waarom we eigenlijk nog boeren hebben”. Dan stel je inderdaad niet voor om per direct de hele landbouwsector af te schaffen.

:')

quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 08:44 schreef timmmmm het volgende:
Het is me een raadsel waarom we in Nederland überhaupt nog boeren hebben
Dit ben jij toch?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  maandag 27 juni 2022 @ 20:37:02 #145
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_205165367
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 20:35 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Oh, vandaar je opmerking “waarom we eigenlijk nog boeren hebben”. Dan stel je inderdaad niet voor om per direct de hele landbouwsector af te schaffen.

:')
Inderdaad, ik doe daarin geen enkel voorstel.
Laffe huichelaar
  maandag 27 juni 2022 @ 20:39:09 #146
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205165406
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 20:37 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Inderdaad, ik doe daarin geen enkel voorstel.
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 08:53 schreef timmmmm het volgende:

Boeren moeten gewoon lekker wat anders doen als ze hun eigen broek op kunnen halen, verreweg het meeste eten komt toch niet van hen dus daar hoef je het niet om te doen. Kan je lekker wat huizen bijbouwen en meer natuur terugbrengen.
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 09:13 schreef timmmmm het volgende:

[..]
De Nederlandse boer krijgt zo'n 200 euro per hectare. Het lijkt me sterk dat men de eigen broek op kan houden als we daar morgen mee stoppen.

Ik wil niet zeggen dat we helemaal moeten stoppen met de landbouw financieren.
Dit ben jij toch? Dit lijkt me toch verdomd veel als een voorstel.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  maandag 27 juni 2022 @ 20:39:32 #147
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_205165412
Ah, natuurlijk.

Caroline, de volgende naar voren geschoven stroman van het kartel. Alle populistische stemmen opharken en dan doorgaan met het afbraakbeleid.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  maandag 27 juni 2022 @ 20:40:08 #148
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_205165420
Als ik dan toch een voorstel moet doen, zou ik alle landbouwsubsidies afschaffen. Breng wat Europa daarvoor uit wil betalen maar in mindering op onze afdracht en ze zoeken het maar uit.

Boeren die hun eigen broek op kunnen houden zijn meer dan welkom en de rest kan beter wat anders gaan doen.

Zelfs dat laatste natuurlijk niet zonder blikken of blozen, je kan mensen niet tientallen jaren afhankelijk maken van het sabbelen aan de tiet van moedertje Europa om ze dan van de ene op de andere dag kapot te laten vallen. De uitkoopregelingen van de overheid lijken me daar wel afdoende voor maar ik moet je bekennen dat ik daar onvoldoende van op de hoogte ben om dat met zekerheid te kunnen zeggen
Laffe huichelaar
  maandag 27 juni 2022 @ 20:40:56 #149
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_205165434
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 20:39 schreef Scorpie het volgende:

[..]
[..]
Dit ben jij toch? Dit lijkt me toch verdomd veel als een voorstel.
Nee, ook dit is geen voorstel.
Laffe huichelaar
  maandag 27 juni 2022 @ 20:42:05 #150
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205165450
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 20:40 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Nee, ook dit is geen voorstel.
Dit is letterlijk wat je hierboven als voorstel deponeerde :D

Zit ik in Bananasplit ofzo?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  maandag 27 juni 2022 @ 20:42:58 #151
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_205165466
quote:
7s.gif Op maandag 27 juni 2022 09:37 schreef HSG het volgende:
Caroline is ook heerlijk nuchter en recht door zee. Dat bevalt mij wel. :)
En ook lekker vrij van feitenkennis.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  maandag 27 juni 2022 @ 20:43:02 #152
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205165467
Zoek de verschillen:

Boeren die hun eigen broek op kunnen houden zijn meer dan welkom en de rest kan beter wat anders gaan doen.

Vs

Boeren moeten gewoon lekker wat anders doen als ze hun eigen broek op kunnen halen, verreweg het meeste eten komt toch niet van hen dus daar hoef je het niet om te doen. Kan je lekker wat huizen bijbouwen en meer natuur terugbrengen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  maandag 27 juni 2022 @ 20:46:26 #153
117098 Hathor
Effe niet
pi_205165512
Peilingen=gebakken lucht.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  maandag 27 juni 2022 @ 20:47:27 #154
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205165523
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 20:46 schreef Hathor het volgende:
Peilingen=gebakken lucht.
Das zeker waar. En de BBB aan de macht zou desastreus zijn.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  maandag 27 juni 2022 @ 20:54:38 #155
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_205165619
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 20:43 schreef Scorpie het volgende:
Zoek de verschillen:

Boeren die hun eigen broek op kunnen houden zijn meer dan welkom en de rest kan beter wat anders gaan doen.

Vs

Boeren moeten gewoon lekker wat anders doen als ze hun eigen broek op kunnen halen, verreweg het meeste eten komt toch niet van hen dus daar hoef je het niet om te doen. Kan je lekker wat huizen bijbouwen en meer natuur terugbrengen.
Het is allebei geen voorstel. Er staat toch geen concreet plan in wat te doen?

Ik heb er geen problemen mee om je uit te leggen wat een voorstel is, maar wel als het steeds op die vijandige manier moet.

Wat heb ik je in s hemelsnaam misdaan
Laffe huichelaar
  maandag 27 juni 2022 @ 20:56:41 #156
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205165655
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 20:40 schreef timmmmm het volgende:
Als ik dan toch een voorstel moet doen, zou ik alle landbouwsubsidies afschaffen. Breng wat Europa daarvoor uit wil betalen maar in mindering op onze afdracht en ze zoeken het maar uit.

Boeren die hun eigen broek op kunnen houden zijn meer dan welkom en de rest kan beter wat anders gaan doen.

Zelfs dat laatste natuurlijk niet zonder blikken of blozen, je kan mensen niet tientallen jaren afhankelijk maken van het sabbelen aan de tiet van moedertje Europa om ze dan van de ene op de andere dag kapot te laten vallen. De uitkoopregelingen van de overheid lijken me daar wel afdoende voor maar ik moet je bekennen dat ik daar onvoldoende van op de hoogte ben om dat met zekerheid te kunnen zeggen
Echt?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  maandag 27 juni 2022 @ 20:58:09 #157
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_205165678
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 20:56 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Echt?
Het voorstel staat in de regel na 'als ik dan toch een voorstel moet doen', de rest is argumentatie.
Laffe huichelaar
  maandag 27 juni 2022 @ 21:28:36 #158
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205166078
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 20:01 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Volgens mij is die onderste steen mbt MH17 toch echt boven gekomen. Dat de wappies/Putin pijpers daar moeite mee hebben is hun probleem.
De zaak loopt nog steeds volgens de rijksoverheid. Ze zijn idd wel aan het berechten en Rusland moet zich bij het Europees hof van de rechten van de mens verantwoorden. Alleen hebben ze het vandaag de dag een beetje druk met raketten op steden laten vallen om daar naartoe te komen :X
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_205166626
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 20:04 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ze liegt tegen je op een gladde manier die niet onderdoet voor Rutte.
Heb je een bron?
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_205168035
quote:
7s.gif Op maandag 27 juni 2022 22:18 schreef HSG het volgende:

[..]
Heb je een bron?
Het eerste filmpje dat ik kon vinden op youtube. Als je goed kijkt, dan zie je haar lippen bewegen.
pi_205168279
quote:
7s.gif Op maandag 27 juni 2022 22:18 schreef HSG het volgende:

[..]
Heb je een bron?
Precies het tegenovergestelde beweren van de waarheid. Dat is bijna Trumpesk liegen.

twitter
  dinsdag 28 juni 2022 @ 11:28:58 #162
3542 Gia
User under construction
pi_205169231
Hoop dat dit kabinet valt en er dan 2 verkiezingsrondes komen: 1e ronde gewoon, 2de ronde met alleen de partijen die meer dan 10 zetels halen. Scheelt met het formeren.
pi_205171672
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 20:15 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Nog even los van het feit dat in de totale agrarische sector 600.000 banen zijn
Hoeveel van die banen worden vervuld door 'tijdelijke' laaggeschoolde arbeidsmigranten die weinig tot niets bijdragen aan de Nederlandse samenleving maar hier wel woonruimte bezet houden en daarmee een ander zeer belangrijk probleem in ons land versterken?
  dinsdag 28 juni 2022 @ 16:25:31 #164
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205171700
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 16:22 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Hoeveel van die banen worden vervuld door 'tijdelijke' laaggeschoolde arbeidsmigranten die weinig tot niets bijdragen aan de Nederlandse samenleving maar hier wel woonruimte bezet houden en daarmee een ander zeer belangrijk probleem in ons land versterken?
Economisch racisme, das een nieuwe.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_205171718
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 16:22 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Hoeveel van die banen worden vervuld door 'tijdelijke' laaggeschoolde arbeidsmigranten die weinig tot niets bijdragen aan de Nederlandse samenleving maar hier wel woonruimte bezet houden en daarmee een ander zeer belangrijk probleem in ons land versterken?
Ach ja, veel van die lui wonen net over de grens, op campings, etc. Nederlandse werklozen kunnen/willen dat simpele werk niet doen. Anders zouden die daar wel werken, maar dat doen ze dus niet.

Erg asociaal eigenlijk van iemand die kan werken. Het vertikken om te werken, wel een uitkering trekken en om dat werk toch gedaan te krijgen, moet er iemand uit Polen of Roemenië komen, die dan ook weer 'n kamertje bezet houdt in 'n huis met nog 3-4 collega's.
pi_205171724
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 16:25 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Economisch racisme, das een nieuwe.
Dit heeft niets met racisme te maken. Het weigeren om op een logische vraag in te gaan met zo'n reactie is nogal een zwaktebod van jouw kant.
  dinsdag 28 juni 2022 @ 16:29:10 #167
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205171732
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 11:28 schreef Gia het volgende:
Hoop dat dit kabinet valt en er dan 2 verkiezingsrondes komen: 1e ronde gewoon, 2de ronde met alleen de partijen die meer dan 10 zetels halen. Scheelt met het formeren.
Dan moet je eerst de wet aanpassen en daar heb je geen gevallen kabinet voor nodig.
pi_205171772
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 11:28 schreef Gia het volgende:
Hoop dat dit kabinet valt en er dan 2 verkiezingsrondes komen: 1e ronde gewoon, 2de ronde met alleen de partijen die meer dan 10 zetels halen. Scheelt met het formeren.
Wat een verdomd goed plan. ^O^
pi_205172335
En waar gaat Lientje opeens 18 geschikte kamerleden vinden?
Dat wordt een zooitje na de verkiezingen, net als bij de LPF destijds.
pi_205172342
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 18:02 schreef Jemoederniet het volgende:
En waar gaat Lientje opeens 18 geschikte kamerleden vinden?
Dat wordt een zooitje na de verkiezingen, net als bij de LPF destijds.
Wordt weer lachen. :D
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 28 juni 2022 @ 18:14:54 #171
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_205172418
Je hebt geen reet aan dit soort peilingen. Mensen die nu ineens zeggen op bbb stemmen zijn net eksters die nu iets glimmends zien (die arme boertjes achgut) en minstens de helft stemt uiteindelijk toch iets anders.
pi_205172754
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 18:14 schreef Twiitch het volgende:
Je hebt geen reet aan dit soort peilingen. Mensen die nu ineens zeggen op bbb stemmen zijn net eksters die nu iets glimmends zien (die arme boertjes achgut) en minstens de helft stemt uiteindelijk toch iets anders.
Een paar dagen in de file doet wonderen voor dit soort mensen.
pi_205181706
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 12:04 schreef nixxx het volgende:
Wat ik wel graag zou zien is een echte visie, met nationale reikwijdte, op ruimtelijke ordening.

Maak maar een keuze, waar natuur, waar industrie, waar woningbouw, waar veehouderij. En geef dan desnoods maar een stel Natura2000 gebieden op.
Waar wil je dat allemaal kwijt op de postzegel die "Nederland" heet wanneer er meer dan twintig miljoen mensen op die postzegel gehuisvest moeten worden? Nederland zou eigenlijk vol moeten inzetten op bevolkingskrimp.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205181796
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 16:27 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ach ja, veel van die lui wonen net over de grens, op campings, etc. Nederlandse werklozen kunnen/willen dat simpele werk niet doen. Anders zouden die daar wel werken, maar dat doen ze dus niet.

Erg asociaal eigenlijk van iemand die kan werken. Het vertikken om te werken, wel een uitkering trekken en om dat werk toch gedaan te krijgen, moet er iemand uit Polen of Roemenië komen, die dan ook weer 'n kamertje bezet houdt in 'n huis met nog 3-4 collega's.
Betaal fatsoenlijke salarissen en Nederlanders verrichten net zo graag "simpel werk". Als Nederlanders niet bereid zouden zijn om hard te werken of zwaar werk te verrichten dan zou ons land er als een vuilnisbelt als Haïti uitzien.

Bovendien zou simpel werk als in een distributiecentra met pallets en dozen slepen niet in Nederland, maar in landen als Spanje en Portugal moeten gebeuren. Daar heerst in tegenstelling tot in Nederland nl. wél nog serieuze werkeloosheid.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  woensdag 29 juni 2022 @ 16:53:05 #175
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_205181810
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2022 16:41 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Waar wil je dat allemaal kwijt op de postzegel die "Nederland" heet wanneer er meer dan twintig miljoen mensen op die postzegel gehuisvest moeten worden? Nederland zou eigenlijk vol moeten inzetten op bevolkingskrimp.
Daar moeten dus politieke keuzes gemaakt worden. En die zullen bevolkingsgroei moeten meenemen of zoals je zegt regelen dat de bevolkingsgroei beperkt wordt of zelfs negatief als de keuze bijv is dat er niet meer woningen gebouwd kunnen worden.

Maar ja, echte keuzes maken is moeilijk in de politiek. Zelfs deze stikstof maatregelen worden gepresenteerd als een gevolg, niet echt als een keuze.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_205181830
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 18:02 schreef Jemoederniet het volgende:
En waar gaat Lientje opeens 18 geschikte kamerleden vinden?

Uitgekochte boeren.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_205189174
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 16:51 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Betaal fatsoenlijke salarissen en Nederlanders verrichten net zo graag "simpel werk". Als Nederlanders niet bereid zouden zijn om hard te werken of zwaar werk te verrichten dan zou ons land er als een vuilnisbelt als Haïti uitzien.

Bovendien zou simpel werk als in een distributiecentra met pallets en dozen slepen niet in Nederland, maar in landen als Spanje en Portugal moeten gebeuren. Daar heerst in tegenstelling tot in Nederland nl. wél nog serieuze werkeloosheid.
Tsja.

Je zou zeggen dat ondertussen de vraag naar "simpele werkers" hoger is dan de vraag naar de zoveelste huis-, tuin- en keukenjurist.

Die landen hebben daar vermoedelijk de infrastructuur niet voor. Anders zou het daar ook wel gebeuren en niet in Nederland.
pi_205189192
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 12:42 schreef Halcon het volgende:

[..]
Tsja.

Je zou zeggen dat ondertussen de vraag naar "simpele werkers" hoger is dan de vraag naar de zoveelste huis-, tuin- en keukenjurist.

Die landen hebben daar vermoedelijk de infrastructuur niet voor. Anders zou het daar ook wel gebeuren en niet in Nederland.
Het heeft meer met de arbeidsproductiviteit te maken.
Ivm deze landen is die in NL hoger (kan je nagaan hoe laag die daar is).
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205189229
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2022 12:45 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Het heeft meer met de arbeidsproductiviteit te maken.
Ivm deze landen is die in NL hoger (kan je nagaan hoe laag die daar is).
Tsja. In distributiecentra werken amper Nederlanders. Dus al die Polen, Roemenen, Bulgaren, Slowaken en Litouwers kunnen ze dan toch ook wel naar Spanje slepen?
pi_205189235
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 12:51 schreef Halcon het volgende:

[..]
Tsja. In distributiecentra werken amper Nederlanders. Dus al die Polen, Roemenen, Bulgaren, Slowaken en Litouwers kunnen ze dan toch ook wel naar Spanje slepen?
Die willen daar niet werken tegen dat loon
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205189258
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 12:53 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Die willen daar niet werken tegen dat loon
Dan kunnen ze ook nog al die Spaanse werklozen inschakelen.

Of in Nederland tegen een beter loon, waarbij de consument voor sommige dingen dan ook gewoon meer gaat betalen.
pi_205189259
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 12:56 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dan kunnen ze ook nog al die Spaanse werklozen inschakelen.
Maar die werken veelst te langzaam anders zouden die dozen daar wel staan
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205189267
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 12:57 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Maar die werken veelst te langzaam anders zouden die dozen daar wel staan
Nederlandse werklozen werken ook niet heel erg hard. Er staan me wat experimenten bij met bijstandstrekkers in de kassen. Dat was een drama.
pi_205189288
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 12:57 schreef Halcon het volgende:

[..]
Nederlandse werklozen werken ook niet heel erg hard. Er staan me wat experimenten bij met bijstandstrekkers in de kassen. Dat was een drama.
Zou jij wel hard werken voor dat hongerloon?
pi_205189316
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 13:00 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Zou jij wel hard werken voor dat hongerloon?
Als je ook 'n uitkering kunt trekken, waarmee je bijna even goed af bent, dan waarschijnlijk niet nee.

En als je uit Roemenië komt, niet zo 1-2-3 in NL een uitkering kunt trekken en het alternatief is een paar honderd euro in Roemenië, dan waarschijnlijk wel ja.
pi_205189318
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 12:57 schreef Halcon het volgende:

[..]
Nederlandse werklozen werken ook niet heel erg hard. Er staan me wat experimenten bij met bijstandstrekkers in de kassen. Dat was een drama.
Vandaar dat ze werkloos zijn.
Alles heeft een reden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205191292
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 12:42 schreef Halcon het volgende:

[..]
Tsja.

Je zou zeggen dat ondertussen de vraag naar "simpele werkers" hoger is dan de vraag naar de zoveelste huis-, tuin- en keukenjurist.

Die landen hebben daar vermoedelijk de infrastructuur niet voor. Anders zou het daar ook wel gebeuren en niet in Nederland.
Waarom zou de Nederlandse belastingbetaler op moeten draaien voor de onderhoudskosten van de Nederlandse infrastructuur die extra slijt omdat Europa vanuit Nederland bevoorraad "moet" worden? Nu wordt je als Nederlander gestraft voor het feit dat Nederland o.a. zo'n goed onderhouden en uitgebouwd (snel)wegennet heeft.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205196795
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 17:31 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Waarom zou de Nederlandse belastingbetaler op moeten draaien voor de onderhoudskosten van de Nederlandse infrastructuur die extra slijt omdat Europa vanuit Nederland bevoorraad "moet" worden? Nu wordt je als Nederlander gestraft voor het feit dat Nederland o.a. zo'n goed onderhouden en uitgebouwd (snel)wegennet heeft.
Nederland is van oudsher toch wel een handelsland. Behalve met het snelwegennet, heeft dat ook wel te maken met de ligging.
pi_205196955
Tja die Caroline van de Boeren burger king beweging is eigenlijk een populist als Baudet. Geen inhoud, maar wel een domme achterban..
  vrijdag 1 juli 2022 @ 10:53:02 #190
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205197553
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 17:31 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Waarom zou de Nederlandse belastingbetaler op moeten draaien voor de onderhoudskosten van de Nederlandse infrastructuur die extra slijt omdat Europa vanuit Nederland bevoorraad "moet" worden? Nu wordt je als Nederlander gestraft voor het feit dat Nederland o.a. zo'n goed onderhouden en uitgebouwd (snel)wegennet heeft.
Het levert ook weer geld op via werkgelegenheid. Maar gebruikers meer naar rato laten betalen zou beter zijn.
  vrijdag 1 juli 2022 @ 12:23:34 #191
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_205198598
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 08:53 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Nee, door het feit dat ze miljarden subsidie krijgen en nauwelijks nodig of nuttig zijn.

Boeren moeten gewoon lekker wat anders doen als ze hun eigen broek op kunnen halen, verreweg het meeste eten komt toch niet van hen dus daar hoef je het niet om te doen. Kan je lekker wat huizen bijbouwen en meer natuur terugbrengen.

Je houdt miljarden over die je anders in die bodemloze put gooit en je lost tal van andere crisissen op, alleen omdat je besluit een overbodige bedrijfstak niet meer te subsidiëren
WTF. Ik heb zelden iets dommers gelezen in NWS.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_205198672
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 16:22 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Hoeveel van die banen worden vervuld door 'tijdelijke' laaggeschoolde arbeidsmigranten die weinig tot niets bijdragen aan de Nederlandse samenleving maar hier wel woonruimte bezet houden en daarmee een ander zeer belangrijk probleem in ons land versterken?
Dit klopt niet helemaal. De meeste wonen gewoon in "Polen hotels" en deze staan meestal aan de rand van de stad of uit eigen ervaring gewoon ergens op het platteland. Vanuit zon hotel vertrekken ze meestal met busjes naar het werk.
pi_205199734
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 12:31 schreef hunterrnl het volgende:

[..]
Dit klopt niet helemaal. De meeste wonen gewoon in "Polen hotels" en deze staan meestal aan de rand van de stad of uit eigen ervaring gewoon ergens op het platteland. Vanuit zon hotel vertrekken ze meestal met busjes naar het werk.
Dat verschilt sterk per plaats/regio.
Los daarvan staan die Polen hotels natuurlijk ook gewoon schaarse grond bezet te houden die ook gebruikt kan worden op een manier die nuttiger is voor de Nederlandse samenleving.
  vrijdag 1 juli 2022 @ 14:37:23 #194
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_205199986
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 11:28 schreef Gia het volgende:
Hoop dat dit kabinet valt en er dan 2 verkiezingsrondes komen: 1e ronde gewoon, 2de ronde met alleen de partijen die meer dan 10 zetels halen. Scheelt met het formeren.
Ik ben een groot voorstander van het aanpassen van ons kiesstelsel zodat het de grillige - door social media gedreven - politiek wat beter weet te dempen. Dat vraagt alleen wel om stabiele meerderheden in tweede en eerste kamer. Als de grondwet erbij komt kijken zelfs 3/4 meerderheden in beide kamers. Dat gaat in het huidige politieke landschap niet gebeuren omdat al die splinterpartijtjes natuurlijk geen zin hebben zichzelf van kant te maken ten behoeve van het publieke belang. En zie daar de ironische houding die onze politiek in haar greep houdt..
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  vrijdag 1 juli 2022 @ 15:25:15 #195
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_205200404
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 12:23 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]
WTF. Ik heb zelden iets dommers gelezen in NWS.
Sterk en inhoudelijke repliek
Laffe huichelaar
pi_205200593
Laat maar zien dat een democratie niet werkt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')