abonnement Unibet Coolblue
pi_205154697
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2022 16:13 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Het is 98% onzin want het vorige kabinet heeft al uitgezocht of dat kon en dat bleek niet zo te zijn. De enige manier waarop dat wettelijk gezien nog zou kunnen is door uit de EU te treden.
OK, als jij dat zegt, dan zal dat zo zijn.
Het ging mij om t principe dat Caroline toch n beetje de kool en de geit wil sparen, cq via een politieke spagaat de deur naar alle kanten open wil houden. Ik zie uit de FvD gelederen al geluiden als "Ook gij, Caroline", maw Caroline heeft het "wappie-kartel" verlaten en ruikt het pluche. 18 Zetels geeft redelijk kans op regeringsdeelname. Dan moet je al vast wat water bij de wijn doen. Want die geopperde halvering kan natuurlijk gemakkelijk leiden tot verdere concessies.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_205154716
quote:
10s.gif Op zondag 26 juni 2022 14:59 schreef HeatWave het volgende:
Hoe kan dat nou? Volgens de media heeft heel nederland een hekel aan de boeren :+.
18 van de 150 zetels virtueel.

Dat is 12% van de zetels.
pi_205154728
Dom wijf voor domme CDA-boeren. Ze verdienen wat hen zal toekomen: een toekomst zonder hen.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_205154730
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2022 16:23 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
18 van de 150 zetels virtueel.

Dat is 12% van de zetels.
De overige 88% is natuurlijk allerlei kosmopolitisch gespuis in de Randstad, dat is niet het 'echte' Nederland.
pi_205154733
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2022 15:22 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Deze crisis is zorgvuldig gepland halverwege een regeerperiode.
Halverwege? Dit kabinet is sinds 10 januari 2022 aan de slag. Dat is 6 maanden.
  zondag 26 juni 2022 @ 16:27:40 #37
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205154751
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2022 16:24 schreef Complotwappie het volgende:
Dom wijf voor domme CDA-boeren. Ze verdienen wat hen zal toekomen: een toekomst zonder hen.
quote:
9s.gif Op zondag 26 juni 2022 16:24 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
De overige 88% is natuurlijk allerlei kosmopolitisch gespuis in de Randstad, dat is niet het 'echte' Nederland.
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2022 16:19 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]
OK, als jij dat zegt, dan zal dat zo zijn.
Het ging mij om t principe dat Caroline toch n beetje de kool en de geit wil sparen, cq via een politieke spagaat de deur naar alle kanten open wil houden. Ik zie uit de FvD gelederen al geluiden als "Ook gij, Caroline", maw Caroline heeft het "wappie-kartel" verlaten en ruikt het pluche. 18 Zetels geeft redelijk kans op regeringsdeelname. Dan moet je al vast wat water bij de wijn doen. Want die geopperde halvering kan natuurlijk gemakkelijk leiden tot verdere concessies.
Gewoon wat willekeurige voorbeelden van "we doen het samen, voor elkaar" O+.

Behalve als je ergens anders woont, anders stemt, ander werk doet of te dik bent, dan niet.

Ga toch weg met me, dit land gaat de VS achterna qua verdeeldheid en onderlinge haat.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  zondag 26 juni 2022 @ 16:28:45 #38
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_205154757
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2022 16:10 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Deze nieuwe BBB stemmen zijn voor een groot deel communicerende vaten met het CDA. Volgens mij heeft t als functie om het CDA weer meer pro-boer te krijgen (statement tijdens peilingen, zie je wel vaker). Tegen de tijd dat er verkiezingen komen zal de bestuurservaring van het CDA het wel weer winnen van de "kandidaten" die BBB te voorschijn moet halen, en alle gevaren van interne strubbelingen van dien waar niemand op zit te wachten.
Dus die gaan wel weer naar CDA.
Verder vind ik t prima als er stemmen van de PVV worden weggetrokken.
Ik hoor liever Caroline dan Geert. Plus: Caroline pleit voor halvering Natura2000 gebieden, dus het is niet zo'n "Stikstof is 100% onzin"-wappie als Gideon van het FvD.
Het zijn in dit geval rechterkant-VVD'ers, ik kan dit dus alleen maar toejuichen:



Caroline bedankt!
We have always been at war with Eastasia.
pi_205154766
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2022 16:27 schreef HeatWave het volgende:

[..]
[..]
[..]
Gewoon wat willekeurige voorbeelden van "we doen het samen, voor elkaar" O+.

Behalve als je ergens anders woont, anders stemt, ander werk doet of te dik bent, dan niet.

Ga toch weg met me, dit land gaat de VS achterna qua verdeeldheid en onderlinge haat.
Beter heb je natuurlijk een sterke leider die de troepen allemaal achter zich in het gareel brengt toch? Ben je ook meteen van al die verdeeldheid af.
pi_205154790
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2022 16:27 schreef HeatWave het volgende:

[..]
[..]
[..]
Gewoon wat willekeurige voorbeelden van "we doen het samen, voor elkaar" O+.

Behalve als je ergens anders woont, anders stemt, ander werk doet of te dik bent, dan niet.

Ga toch weg met me, dit land gaat de VS achterna qua verdeeldheid en onderlinge haat.
Boeren hebben Nederland decennialang in de steek gelaten door het CDA trouw te blijven uit eigen belang. Laat ze er nu ook maar aan ten onder gaan met die dikke trien.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_205154819
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2022 15:57 schreef etuiedelapiel het volgende:
Gaat er nog iemand inhoudelijk reageren?
Het hele stikstof beleid slaat helemaal nergens op! Het gooit ons land en economie op slot en met boertjes koud saneren bereik je alleen dat je straks komkommers tomaten en vlees voor veel geld moet importeren die zelfs nog niet 10% van de voedselveiligheid halen met wat wij in Nederland bereiken.
Van de komkommers gaat meer dan de helft naar het buitenland.

quote:
Drie afzetmarkten
Voor een groot deel is de Nederlandse komkommer afhankelijk van afzet in Duitsland. Vijf van de tien geteelde
komkommers gaan naar Duitsland. Hierna volgt verkoop op de binnenlandse markt en export naar het Verenigd
Koninkrijk. Van de totale Nederlandse komkommerproductie gaat 85 procent naar Duitsland, Nederland en
Engeland. De afzet in Duitsland staat al een paar jaar onder druk. Enerzijds stijgt de lokale Duitse productie en is er
een sterke concurrentie van Spaanse komkommer, anderzijds is de Duitse consument minder gaan kopen.
Tomaten?



Ik vind het mooi hoor, al die sneue verhalen dat we massaal groenten en vlees moeten gaan importeren als een deel van de boeren er mee moet stoppen, "zonder boeren geen eten", bla bla.

De praktijk is dat we vooral voor het buitenland produceren en ondertussen alsnog veel importeren.
pi_205154912
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2022 16:25 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Halverwege? Dit kabinet is sinds 10 januari 2022 aan de slag. Dat is 6 maanden.
Ja, dat betekent niet veel goeds. Blijkbaar moeten er nog wat andere lastige dossiers doorheen worden gejast de komende jaren. Overigens waren de verkiezingen er al in maart 2021. Dus de kamer zit er al ruim een jaar.
pi_205155074
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2022 16:19 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]
OK, als jij dat zegt, dan zal dat zo zijn.
Het ging mij om t principe dat Caroline toch n beetje de kool en de geit wil sparen, cq via een politieke spagaat de deur naar alle kanten open wil houden. Ik zie uit de FvD gelederen al geluiden als "Ook gij, Caroline", maw Caroline heeft het "wappie-kartel" verlaten en ruikt het pluche. 18 Zetels geeft redelijk kans op regeringsdeelname. Dan moet je al vast wat water bij de wijn doen. Want die geopperde halvering kan natuurlijk gemakkelijk leiden tot verdere concessies.
Maar wat zou regeringsdeelname van de BBB dan moeten veranderen? Er is een reden waarom een kabinet waarvan drie van de vier deelnemende partijen toch wel behoorlijk pro-Boer zijn tot dit plan zijn gekomen: Er zijn nou eenmaal geen realistische alternatieven.
pi_205155082
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2022 16:41 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Ja, dat betekent niet veel goeds. Blijkbaar moeten er nog wat andere lastige dossiers doorheen worden gejast de komende jaren. Overigens waren de verkiezingen er al in maart 2021. Dus de kamer zit er al ruim een jaar.
Goed verhaal.

Het kabinet en de ministers zitten er net 6 maanden, veel sneller kan een nieuw kabinet geen beleid maken en uitvoeren.
Volgende 2e kamer verkiezingen in 2025.

Als ze nu volgende zomer met dit beleid waren gekomen, dan had je mss een punt.

Je had het gewoon niet zo goed overdacht.
  Knapste mannelijke user 2022 zondag 26 juni 2022 @ 16:53:12 #45
206731 Mortaxx
Doomer
pi_205155152
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2022 16:49 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Goed verhaal.

Het kabinet en de ministers zitten er net 6 maanden, veel sneller kan een nieuw kabinet geen beleid maken en uitvoeren.
Volgende 2e kamer verkiezingen in 2025.

Als ze nu volgende zomer met dit beleid waren gekomen, dan had je mss een punt.

Je had het gewoon niet zo goed overdacht.
Dat hebben ze aan zichzelf te wijten. Deze regering is nagenoeg een voortzetting van de vorige. Dat had ook in twee maanden gekund

En dan nu gaan doen alsof het ze allemaal is overkomen :')
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
pi_205155186
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2022 16:53 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Dat hebben ze aan zichzelf te wijten. Deze regering is nagenoeg een voortzetting van de vorige. Dat had ook in twee maanden gekund
Uiteindelijk doen ministers natuurlijk ook niet alles zelf, die zijn ook afhankelijk van data die ze aangeleverd krijgen. Kan me voorstellen dat het interpreteren van de data en daar beleid op maken toch even tijd kost.

quote:
En dan nu gaan doen alsof het ze allemaal is overkomen :')
Dat zou je over boeren ook kunnen stellen, het is niet bepaald nieuws dat er voor boeren veranderingen zouden komen.
  Moderator / Redactie Sport zondag 26 juni 2022 @ 16:57:27 #47
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_205155206
Ja, echt niet dat er voor 18 zetels aan boeren in dit land woont :')

Idioten. Maar goed, alles wat van VVD en D66 snoept is mooi meegenomen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_205155233
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2022 16:57 schreef Nattekat het volgende:
Ja, echt niet dat er voor 18 zetels aan boeren in dit land woont :')
Ook best een hoop sympathisanten die BBB stemmen, al heeft een groot deel nog nooit een koeienuier of schapenplacenta van dichtbij bekeken en denken ze dat eieren uit de IJ-tunnel komen.
  zondag 26 juni 2022 @ 17:01:46 #49
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205155252
Ja wat moeten we dan ??

Voedsel gaan importeren dan ??

wat moeten we gaan honger lijden als de boeren gaan sluiten dan?
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Moderator / Redactie Sport zondag 26 juni 2022 @ 17:01:50 #50
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_205155255
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2022 16:59 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ook best een hoop sympathisanten die BBB stemmen, al heeft een groot deel nog nooit een koeienuier of schapenplacenta van dichtbij bekeken en denken ze dat eieren uit de IJ-tunnel komen.

Dan nog is 18 zetels onmogelijk veel. En zoals ik al zei: het zijn idioten. Als je geen boer bent, is deze partij stemmen je eigen graf graven.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport zondag 26 juni 2022 @ 17:03:11 #51
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_205155271
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2022 17:01 schreef michaelmoore het volgende:
Ja wat moeten we dan ??

Voedsel gaan importeren dan ??

wat moeten we gaan honger lijden als de boeren gaan sluiten dan?
Met alleen Flevoland kan je al heel Nederland voeren. Dit is een onzinniger argument dan dat we de gaskraan in Groningen echt niet meer open kunnen draaien, ook al is het een druppel op een gloeiende plaat vergeleken met de voorbije jaren.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_205155289
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2022 16:48 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Maar wat zou regeringsdeelname van de BBB dan moeten veranderen? Er is een reden waarom een kabinet waarvan drie van de vier deelnemende partijen toch wel behoorlijk pro-Boer zijn tot dit plan zijn gekomen: Er zijn nou eenmaal geen realistische alternatieven.
quote:
wel behoorlijk pro-Boer
Haha, hiermee maakte je op het festival van Stroe niet veel vrienden.
Voor de Bühne zal BBB zich als een alternatief presenteren.
Caroline zal geen concrete toezeggingen doen, maar ze zal proberen te overtuigen dat ze de inspanningsverplichting ter harte neemt om het onderste uit de kan te halen. Af en toe vraagtekens zetten bij onderzoeken. Wat vertragingstactieken hier en daar. Uiteindelijk zal het niet veel uithalen, Maar goed: lang niet alle boeren stonden in Stroe extreem te wezen. Velen zullen eieren voor hun geld kiezen. Maar wat uitstel is nooit weg.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  zondag 26 juni 2022 @ 17:05:04 #53
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205155293
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2022 17:03 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Met alleen Flevoland kan je al heel Nederland voeren. Dit is een onzinniger argument dan dat we de gaskraan in Groningen echt niet meer open kunnen draaien, ook al is het een druppel op een gloeiende plaat vergeleken met de voorbije jaren.
maar de stadsmensch die alleen goede tijden kijkt en op zaterdag een kapsalon eet, die weet niet beter ., dan dat dit waar is
dat zijn dezelfden die als Rutte op TV komt gelijk voor 6 jaar toiletpapier gaan kopen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205155342
Ach, het zijn peilingen.

Rita Verdonk zou ook de grootste worden. De PVV is ook al talloze keren gepeild als verkiezingenswinnaar.

Ik gok dat het niet zo'n vaart zal lopen. Bovendien regeert de emotie. Na zo'n week sympathiseren een hoop kiezers met de boeren.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_205155365
Op zich een mooie peiling. Liever BBB dan PVV als grootste oppositiepartij.
pi_205155368
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2022 17:03 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Met alleen Flevoland kan je al heel Nederland voeren. Dit is een onzinniger argument dan dat we de gaskraan in Groningen echt niet meer open kunnen draaien, ook al is het een druppel op een gloeiende plaat vergeleken met de voorbije jaren.
Gek genoeg heeft Nederland te weinig landbouwoppervlak om zichzelf geheel van voedsel te voorzien.
We hebben ongeveer het dubbele aan grondoppervlak nodig of een gehalveerde bevolking.

Evengoed exporteren we wel 70% van wat we hier produceren.
Wat we produceren kunnen we overigens ook niet allemaal zelf consumeren, tenzij je iedere dag hetzelfde wil eten (en dat nog even los van de sierbloementeelt).

Nederland produceert bijvoorbeeld 370.000.000 kilo komkommers.
Al we dat zelf zouden opeten, zouden we per persoon 21,25 kilo komkommers weg moeten knabbelen.

De praktijk is dat we per inwoner zo'n 5 kilo komkommers per jaar eten (ik haal het gemiddelde wat omlaag vrees ik).

Ofwel: we produceren 4x meer komkommers dan dat we consumeren.

[ Bericht 3% gewijzigd door TheFreshPrince op 26-06-2022 17:19:31 ]
pi_205155387
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2022 17:12 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Gek genoeg heeft Nederland te weinig landbouwoppervlak om zichzelf geheel van voedsel te voorzien.
We hebben ongeveer het dubbele aan grondoppervlak nodig of een gehalveerde bevolking.

Evengoed exporteren we wel 70% van wat we hier produceren.
Wat we produceren kunnen we overigens ook niet allemaal zelf consumeren, tenzij je iedere dag hetzelfde wil eten (en dat nog even los van de sierbloementeelt).
Tulpenbollen zijn anders nog wel te eten
pi_205155395
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2022 17:03 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Met alleen Flevoland kan je al heel Nederland voeren.

wordt alleen heel erg sober
  Moderator / Redactie Sport zondag 26 juni 2022 @ 17:20:44 #59
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_205155401
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2022 17:05 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
maar de stadsmensch die alleen goede tijden kijkt en op zaterdag een kapsalon eet, die weet niet beter ., dan dat dit waar is
dat zijn dezelfden die als Rutte op TV komt gelijk voor 6 jaar toiletpapier gaan kopen
Uitstekende argumenten. En schijnbaar weet deze stadsmensch beter dan de zogenaamde deskundige dat 90% van het agrarisch gebied in Nederland niet wordt gebruikt om eten te verbouwen. De meeste groenteteelt gebeurt in Flevoland, Zeeland en Limburg, dat weet ik gewoon toevallig. En voor glastuinbouw kan je in het Westland terecht, maar daar is geen natuurgebied om over te janken.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_205155414
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2022 17:20 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Uitstekende argumenten. En schijnbaar weet deze stadsmensch beter dan de zogenaamde deskundige dat 90% van het agrarisch gebied in Nederland niet wordt gebruikt om eten te verbouwen. De meeste groenteteelt gebeurt in Flevoland, Zeeland en Limburg, dat weet ik gewoon toevallig. En voor glastuinbouw kan je in het Westland terecht, maar daar is geen natuurgebied om over te janken.
Daar noem je ook wat... het prachtige boerenlandschap in het Westland, waar de ratten 's nachts met een zonnebril lopen :+

  Moderator / Redactie Sport zondag 26 juni 2022 @ 17:25:34 #61
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_205155423
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2022 17:12 schreef TheFreshPrince het volgende:
Gek genoeg heeft Nederland te weinig landbouwoppervlak om zichzelf geheel van voedsel te voorzien.
We hebben ongeveer het dubbele aan grondoppervlak nodig of een gehalveerde bevolking.
Jep, daarmee bedoelde ik vooral dat je met alleen Flevoland al min of meer de agrarische economie in stand kan houden zonder dat de Nederlander daar wat van merkt. Glastuinbouw hou ik er voor het gemak even buiten.

Sowieso zijn het niet die bedrijven die plaats morgen maken. Plekken waar je lekker tuinbouw kan bedrijven zijn niet echt geschikt voor natuurgebieden, daar heeft men in de afgelopen 1000 jaar wel goed voor gezorgd.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_205155430
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2022 17:05 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
maar de stadsmensch die alleen goede tijden kijkt en op zaterdag een kapsalon eet, die weet niet beter ., dan dat dit waar is
dat zijn dezelfden die als Rutte op TV komt gelijk voor 6 jaar toiletpapier gaan kopen
Onzinnige framing dat laatste. Het is net alsof er 2 soorten mensen zijn in NL. De homo Plattelandicus en de home Urbanicus.

En als het gaat om "geloof in WEF", vaccinatie, zwartepiet, Nexit ed al een vast stramien heeft.
Niks is minder waar.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')